Odpalę volvo nabiję powietrza pełny stan i zaciągnę ręczny hamulec to prawe koło zablokowane a lewe się kręci i z nożnym hamulcem podobnie co to może być za przyczyna Jeśli siłownik jest ok. to najprawdopodobniej samoregulator w zacisku uszkodzony.
odpuszczanie klocków na samoregulatorze nie ma większego sensu, bo kilka wciśnięć pedałem i powracasz do stanu poprzedniego. Sprawdź czy w zacisku nie ma przypadkiem lodu, jak to zrobisz i nie przyniesie efektu to odpuść ręczny na siłowniku na tym kole co blokuje(czasem uszczelniacz blokuje powrót siłownika), dodatkowo możesz zamienić stronami modulatory,...
Mam problem z różnicą siły hamowania na osi ciagnącej. Różnica sięga 50-60% i jest taka sama na hamulcu zasadniczym jak i na ręcznym. Gdyby różnica była tylko na zasadniczym to rozumie że problem mógłby leżeć po stronie pneumatyki, ale skoro na ręcznym jest tak samo (kiedy powietrze jest spuszczane z siłownika) to wina chyba po stronie zacisku? Zaciski...
Witam mam mam Atego 1323 z 2000r przy wymianie koła zauważyłem że jeden klocek hamulcowy (klocki i tarcze były wymieniane 15tyś km temu) jest wytarty prawie do zera okazało się że były zatarte prowadnice kupiłem nowe klocki nowe prowadnice złożyłem wszystko i problem jest taki że nie hamuje koło wcale, jest jeszcze na lewarku i próbowałem hamować wielokrotnie...
Pewnie masz rację tylko że ja zmieniłem siłowniki stronami z tylu prawa na lewą i odwrotnie nic to nie zmieniło koło dalej się grzeje więc nie możliwe żeby miał siłownik przebicie bo by paliło lewe koło. Wydaje mi się tak jak kolega napisał wyżej jest uszkodzony samoregulator w zacisku , ma za maly luz miedzy klockami a tarcza wtedy dociskaja klocki...
Czesc może ktoś opisać zasade działania zacisku hamulcowego WABCO PAN17 - w szczególności mechanizm samoregulatora
prawdopodobnie zacisk dostał wody i zablokowało samoregulator, na siłę nic nie zdziałasz, pozostaje Ci rozebrać zacisk, albo dać komuś do roboty.
Problem prawdopodobnie leży w którymś z zacisków hamulcowych.W twoim aucie nie masz czujników zużycia klocków bezpośrednio w klockach, bo czujniki są wbudowane w zaciski hamulcowe.Czujniki otwierają obwód, kiedy tłoczek dociskający klocek do tarczy, wysunie się ponad graniczną długość.Normalnie, gdy zużyty klocek wymienimy na nowy, wciągamy z powrotem...
U mnie trzeszczało tylko wtedy, kiedy siła występowała nagle, na przykład kiedy po wymianie klocków nie „powachlowałem” dźwignią przy zacisku aby skasować luz na samoregulatorze i dźwignia dochodziła do ogranicznika. Moim zdaniem, jeśli zaciąga przy 720N to się nie przejmować, ponad 1000N to naprawdę dużo jest.
Może byc ,że na zaciskach samoregulatory zapieczone i wygina tarcze ale wtedy osłabi się też hamulec.
chyba nie o takim typie zacisku piszesz. Cały ten zespół mechanizmu ręcznego naciska poprzez koszyk na segera(między koszykiem a łożyskiem talerzowym jest sprężyna i to ona powoduje dociskanie koszyka do segera), dociśnięcie go poprzez nasadkę 11mmx1/4" luzuje nacisk na segera i o wiele łatwiej go wyjąć. Na zdjęciu pokazałeś chyba zespół mechanizmu...
Witam wszystkich. Na wstępie napiszę że regenerwcję zacisków w tym samochodzie robiłem już 3 razy także to nie pierwszyzna. Zrobiłem regenerwcje tylnych zacisków hamulcowych w audi 80 b4 ponieważ zablokowało mi hamulec ręczny. Miałem na podmiankę dwa zaciski więc je zregenerowałem. No i tak: wszystko wyczyściłem, założyłem nowe uszczelniacze, nasmarowałem...
Kolego Gka kto rozbiera zacisk meritora i ściąga blachę umożliwiającą dojście do szpilki samoregulatora w/w zacisku który odpowiada za czujnik o którym mowa,postępując w ten sposób robisz koszty klientowi gdyż te blachy często pękają i koszt tej blachy to około 500zł nie mówiąc już o kosztach niepotrzebnej roboty którą można wykonać bez niepotrzebnych...
A był robiony przegląd układu hamulcowego? Prowadnice zacisków sprawdzone? Samoregulatory ręcznego?
nie do końca gdyż klocki dalej ocierają o tarcze. \ Klocek zawsze jest w kontakcie z tarczą, chyba, że tarcza ma bicie, to wtedy go odrzuci. A jak sadzisz, że nie, to poszukaj czy w zacisku przednim jest samoregulator. Tak to jest, jak lamer bierze się za naprawę układu hamulcowego.
Zdejmij zacisk i wkręć tłoczek jak dojdzie do końca to pewnie będziesz miał problemy z dalszym jego obracaniem. Jeżeli tak to rozbieranie zacisku i rozruszanie samoregulatora w TŁOKU. Tam jak się zapiecze to często rozsypuje się mechanizm ręcznego, więc nie należy tego lekceważyć.
Linka się sama reguluje, bo moduł zaciąga do wystąpienia określonej siły (720N) na lince. Tylko tak jak napisałem, po wymianie zacisku należy ręcznie skasować luz na samoregulatorze jak napisałem w #17
Usterka dotyczy AUTOSAN A09LE 2015r. EBS Wabco. - podczas hamowania ściąga na prawo Jak w temacie. problem dotyczy autobusu komunikacji miejskiej. 1. Samoregulatory w przednich zaciskach zostały już wymienione. 2. Siłowniki hamulcowe na przedniej osi wymienione na nowe Na rolkach wyraźnie widać jak na początku zaczyna mocniej hamować prawa strona, al...
Nie jest to skomplikowana sprawa.Można zdjąć zacisk lub nie,jak kto woli.Ja jednak sugerowałbym jego zdjęcie (nieuniknione i tak odpowietrzanie układu),wyjęcie tłoczka,oczyszczenie w środku zacisku i samego tłoczka.Wymiana uszczelnienia i mieszka,wciśnięcie do środka samego tłoczka,nałożenie smaru do tłoczków,oczyszczenie samoregulatora i jego nasmarowanie.Na...
Jeszcze przy tarczach z tyłu zrozumiem, jak zacisk jest sprawny i linki szczelne, to nic się nie dzieje ale przy bębnach gdzie jest sporo zanieczyszczeń trzeba go używać. Dodano po 2 Samoregulatory? Sorki ale w astrze to chyba jedyna regulacja jest od obciążenia na tył i nie ma to nic wspólnego z ręcznym. W większości aut regulacja siły hamowania na...
Tak, jak napisałem - porad na temat samego zacisku, jarzma, prowadnic i tłoczka jest sporo, więc po co je powielać.
tłoczek również powinien obracać się dość lekko a po wkręceniu należy jeszcze nim poobracać, jak się nie da to zacisk do rozebrania i rozruszać mechanizm samoregulatora.
Witam powiem tak taki sam pseudo tuning tyle że w lanosie - podobny układ hamulcowy ten sam problem - rozwiązany po przejechaniu ok 200km - powodem były chińskie sprężynki w tylnych zaciskach i odkształcający się samoregulator - wymienione na stare i auto ma hamulce jak brzytwa. Pozdrawiam. Znajdzie się kilku co znowu psy powiesi na mojej poradzie.
W takim razie podłącz manometr do wyjścia kontrolnego siłownika i umieść go w kabinie, przetestujesz, czy w czasie słabego hamowania też jest 8-10 bar. Wtedy należy przyjrzeć się siłownikom (popękane spręzyny itp) i zaciskom, czy samoregulatory podciągają, może dostała się woda i łożyska igiełkowe są zardzewiałe na dźwigniach na panewkach.
Cześć, ostatnio po mocnym zaciągnięciu hamulca ręcznego dźwignia zrobiła się luźna, więc podejrzewając, że linki się wyciągnęły, zleciłem ich wymianę. Wymianą zajmował się mechanik, odebrałem od niego samochód, jednak ręczny łapał dopiero na 6 ząbku. Chciałem trochę go podciągnąć, ale w jednym z zacisków zauważyłem dziwną sytuację. Gdy ręczny jest spuszczony,...
W ten sposób kolego że podnoszę auto ktoś wciska hamulec a ja obracam tylnymi kołami to chyba nie trudne? To chyba mój ostatni wpis w tym temacie. Bo nie widzę powodzenia tej misji... Albo walisz przysłowiową "ściemę" i nic przy tych hamulcach nie robiłeś. Chcesz tylko złapać ludzi na wielką awarię . Poprostu podszedłem cię kilka razy, w sposób chytry...
Cały system hamulca ręcznego wymaga konserwacji, kontroli i wymiany zużytych elementów. Jak choćby gumowe osłony tłoczków w zaciskach czy elementy rozpieraka i samoregulatora w hamulcach bębnowych. Po prostu solidny przegląd przed zimą i nic nie ma prawa przymarzać.
Kilka przypadków miałem że owszem tlok zacisnął klocki ale na uszczelnieniu cofnął się tak że luz był nadmierny. Trzeba było regulować wstępnie tłoczkiem. Oczywiście masz rację , ale w przypadku gdy samoregulator w tłoku nie działa . Jak nie działa to można było się obciąć/poznać przy robocie .
Prowadnice jak pisałem chodzą lekko, po wyjęciu są czyste, tzn w smarze, ale nie ma na nich oznak korozji. Tłoczek był wyciągany przy wymianie tarcz, w celu wymiany gumowej osłony. Mechanik chyba by nie poskładał pordzewiałego tłoka. Zastanawia mnie fakt, że koło blokuje się bardzo po użyciu hamulca ręcznego. Stawiałbym na mechanizm ręcznego. Możliwe...
Cześć. W lato wymieniałem linkę elektrycznego ręcznego, poprzednia była już zablokowana. Ostatnio wsiadam do samochodu przy -5 i po 100m zorientowałem się że lewe koło jest zablokowane. Ściągnąłem koło i odblokowałem mechanizm ręcznego. Za 2 dni ściągnąłem oba zaciski do regeneracji, byłem pewien że jest problem z mechanizmem w zacisku a dokładnie z...
Otóż siłownik pracuje dobrze " regulator lub łapka" wysuwa "lornetki" i cofa je z powrotem To, że "lornetki" się wysuwają wcale nie znaczy że samoregulator jest sprawny. Cofnij regulator do końca, wyjmij klocki, zmierz odległość między grzybkami a przeciwną obudową zacisku. Naciśnij kilka-kilkanaście razy mocno hamulec. Zmierz ponownie. Jeśli odległość...
Niestety to właśnie przez bicie tarcz powstaje niepożądany luz. Bicie tarcz to dyskwalifikacja układu hamulcowego. One muszą być proste. Bicie tarcz powoduje zbędne i nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. Hamowanie jest najskuteczniejsze, im większą powierzchnią przylega klocek do tarczy. Niezależnie od systemu hamulcowego (pneumatyczny czy hydrauliczny),...
Nie twierdze że się nie da, bo nie widzę co narobiłeś. Być może zniszczyłeś tylko mechanizm samoregulatora. Tak czy inaczej jeśli chcesz bezpiecznie poruszać się tym autem to uznaj swój błąd i odprowadż swoje auto, lub chociaż sam zacisk odnieś do kogoś kumatego. Sam tłoczek można wypompować, po zdjęciu zacisku z jarzma.
w końcu dziś wziąłem sie za remont tego zacisku Tłoczek w bardzo dobrym stanie no to myślałem,że pójdzie gładko. dopóki nie rozebrałem samoregulatora,bo tam ten sworzeń był tak przeżarty,że po wyczyszczeniu i zmontowaniu miałem wyciek płynu. Na szybko przełożyłem samoregulator od alfy 156 i po minimalnej przeróbce pasuje,lecz mam zamiar założyć oryginał....
"Różnica sił hamowania" wygląda tragicznie :| Na początek: -wymiana płynu hamulcowego -odpowietrzenie hamulców -kontrola pracy zacisków hamulcowych - szczególnie lewego t.j. czy tłoczek oraz jarzmo swobodnie pracują -sprawdzenie cylinderków hamulcowych oraz samoregulatorów w bębnach z tyłu. Przynajmniej ja bym od tego zaczął :)
Sprawne samoregulatory?a czy zostały wstępnie wyregulowane?trzeba to zrobićc inaczej długo trwa zanim się dostawią,sprawdź też prowadnice w zaciskach z przodu-lubią się zapiec i przez to spręzyjuja powodując wpadanie pedału,i sama mechanika korozja tarcz hamulcowych np ,średnica bębnów itp..
samochód mam z salonu. Więc już coś około dziesięciu latek. Rozumiem że wymiana ograniczała się do tarcz i klocków a zaciski nieskalane. Jest więc możliwość że korozja coś tam dokonała i nie mamy pewności jak poruszają się tłoki. Niski pedał może sugerować niedowład hamulców tylnych w tym działania samoregulatorów. Czyli w sumie konieczność uczciwego...
Podobny problem lata temu spotykałem w Volvo oraz Renault Dxi w przypadku uszkodzenia/zużycia czujników (potencjometrów) w zaworze hamulca zasadniczego. Co ciekawe, nie był rejestrowany żaden błąd. Po prostu siła hamowania była praktycznie zerowa. Awaria ABS w innych pojazdach powoduje blokowanie kół przy hamowaniu widać Volvo ma odwrotnie. Zależy od...
Witam Zacisk jak w temacie, występuję w Bravo, Stilo, Multipla. Wersja z koszyczkiem bez pierścienia Segera, wyposażyłem się w ściągacz tego koszyczka oraz nowe koszyczki. Niestety, problemem jest śruba pięciokątna. Okazuje się, że nasadka pięciokątna YATO 14mm jest zbyt mała do tej śruby. Czy jest to zła geometria nasadki, czy potrzeba jakiejś specjalnej?...
witam wszystkich mam nastepujacy problem, otoz zabralem sie za hamulce tylnie w swoim wozie, nowe tarcze, klocki, rozebralem zaciski na czesci pierwsze, nowe uszczelki, wszystko wyczyszczone, ku mojemu zdziwieniu elementy w stanie nienaruszonym, tloczek jak lustro, mechanizmy od recznego rowniez ok. przed wkreceniem tloczka sprawdzilem i mechanizm recznego...
Patrząc na demontaż to aż podziw i jak tak składałeś to wcale nie dziwne. Na zdjęciu widać, że raczej koła musiało ciężko chodzić i nie zostały zbytnio wyregulowane podczas montażu bębny hamulcowe. Zacznijmy tak. Podczas pierwszego montażu bęben oczywiście nie był przykręcony do koła. Wewnętrzna strona felgi stykająca się z bębnem została wyczyszczona....
Witam. Z przodu mam tarcze i zaciski z CC. tarcze grube, klocki prawi nowe. całość praktycznie nowa. Z tyłu nowe przednie cylinderki, okładziny 95%. przewody hamulcowe nowe . cały ukląd ma nie całe dwa lata, nawet pompa Przebieg układu to dwa KJS , może pare razy do pracy pojechałem, i pare upalań po wiosce. A więć hamulce żyleta. auto dwa lata ''dęba''...
Cześć, mały problem z rzeczoną Corsą. Zostały wymienione: linki hamulca ręcznego, elementy przy bębnach, linka środkowa, linka do zacisku prawego + czyszczenie linki początkowej, bębny, łożyska w bębnach, szczęki + sprężyny, oraz cylinderki. Zostały stare samoregulatory. Wyczyszczona piasta, odpowietrzanie. Łożyska dałem do wprasowania, niestety pierścienie...
Witam Borykam sie od dłuszego czasu z problemem regeneracji zacisków kół tylnich, croma 2.0ie 1991r system hamulcowy BENDIX problem tkwi w braku możliwości zakupu tłoczków do mojego auta żaden z kilkudziesieciu sklepow jakie sprawdzilem nie posiada takich tłoczkow gdzie niegdzie mozna znalesc tloczki dlugosci i srednicy jak potrzeba lecz srodek jest...
prowadnica zacisku samoregulator silnik samoregulator hamulca
polsat cyfrowy lista kanał wykorzystać wyświetlacz radia virtualdubmod audio
gdzie kupić materiały budowlane elektroniczny licznik przepływu
Regulacja śruby L w pilarce Oleo-Mac 937: wysokie obroty Samsung Digimax S500 - migająca dioda, czarny ekran, wysuwający się obiektyw