Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Zastanawiam się, czy gumka w prowadnicy powinna być umieszczona na górze czy na dole. Jakie czynniki wpływają na tę decyzję? Jakie są zalety i wady obu rozwiązań?
sprawdź czy klocki maja blaszki lub sprężynki. albo prowadnice zacisku hamulcowego
Też bym sprawdził prowadnice zacisków, system Brembo jest tak rozwiązany że teoretycznie wilgoć ani brud nie powinien się dostawać do prowadnic, a w rzeczywistości lubią się zacierać, czasami bez użycia palnika nie da się ich ruszyć.
Sprawdź koniecznie prowadnice zacisków, najprawdopodobniej któraś jest zapieczona(czytaj nie ruchoma), co skutkuje właśnie takim zużyciem klocków.
W takim razie sprawdż zaciski i prowadnice zacisków. Nie pamiętam, czy jest tam zawór obciążenia do tylnich hamulców. Jeśli jest, to też można sprawdzić, czy nie zapieczony i czy sprężyna nie spadła.
Przecież musisz Je skontrować drugim kluczem, aby się nie obracały...
Witam.Miałem to samo u klienta w identycznym audi i okazało się że jedna z prowadnic zacisku była lekko krzywa,wszystko dobrze się składało a po kilku kilometrach koło gorące,wyprostowałem prowadnicę i po kłopocie.
sprawdzenia prowadnice zacisków. Nie masz metalicznego stukania podczas jazdy po kostce(coś podobnego do zużytych łączników stabilizatora)? Jeżeli zużyte są prowadnice to najlepiej wymienić cały przód z porządnym czyszczeniem, lub toczenie tarcz+zdarcie z klocków wierzchniej zeszkliwionej warstwy.
Witam w internecie są sprzeczne dane.Jedni mówią by smarować inni,ze nie.Tis,ksiązka sam naprawiam pisze:nie smarować. Chodzi o prowadnice zacisku.Czy smarujecie je? ktoś pisał,ze posmarowana prowadnica moze skutkować nie odbijaniem klocka od tarczy ponieważ guma w której siedzi prowadnica ma żeberka/rowki.Gdy jest tam ciasno podczas jazdy i hamowania...
Koledzy dobrze Tobie doradzają. Zajmij się tyłem. To tam tkwi problem. Chociaż z tego co piszesz i niedbałe podejście do mechaniki nie znaczą, że przedni układ jest w dobrym stanie. Układ hamulcowy to nie tylko tarcze, ale i prowadnice zacisków, jak i same zaciski. Do sprawdzenia rzetelnego cały układ. Zaciśnij tylne heble i sprawdź. Może to wina tyłu....
Pasta do hamulców - tylko do lekkiego posmarowania tłoczka pod gumowym ochraniaczem. Do prowadnic zacisku jakikolwiek, z ŁT włącznie - warunek - musi być czysto, nadmiar smaru tylko zaszkodzi. A jeśli hamulce po dłuższej jeździe zawodzą - poczytaj, skuteczność gorących hamulców zawsze będzie gorsza, tym bardziej przy podrabianych klockach.
Te sworznie klocków wyglądają mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.pl/8545847500_1... Prowadnice zacisku wyglądają tak jak na poniższym zdjęciu, moim zdaniem nie ma sensu ich wykręcać. http://obrazki.elektroda.pl/4330785600_1...
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu dochodzą z tylnego zawieszenia delikatne stuki, tylko na większych nierównościach, dziurach. Na stacji diagnostycznej nie znaleźli żadnych luzów w zawieszeniu. Po głębszych oględzinach doszli do wniosku, że zaciski mają luz na prowadnicach i delikatnie stukają. Teraz pytanie. Czy wystarczy kupić prowadnice...
miałem podobny problem, tylko w Toyocie Avensis, były pogięte prowadnice zacisku i działo się tak samo jak u Ciebie, po wymianie prowadnic było ok, możesz spróbować zamienić prowadnice miejscami, prostowanie nie przyniesie porządanego skutku, zacisk musi się swobodnie poruszać na prowadnicach, inaczej klocki będą ocierać cały czas o tarczę
Stawiam na uszkodzone, przytarte mechanizmy i prowadnice zacisków (tak z doświadczenia mówię) ale ciśn. jak najbardziej do spr. Wszystkie 3 przypadkiem z jednej strony?? Nie chce mi się wierzyć... Ja sądzę, że z modulatora jest tam jedno trzykrotne wyjście na prawą i na lewą stronę. I jedna strona hamuje mocniej a druga słabiej i stąd problemy.
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
klocki w jarzmach muszą się przesówać lekko, bez żadnych zacięć. prowadnice zacisku /te w jarzmie/ również przesówać powinny się swobodnie. tłoczek zacisku przesówa sie płynnie, bez zacięć /opór przetałaczanego płynu/. do 'wykasowania" luzu klocków służy sprężyna, która w twoim przypadku znajduje się na zewnętrznej krawędzi klocka /motylek/. podczas...
Jeśli miałbyś skrzywioną tarczę na pewno będziesz czuł bicie tarczy przy wciskaniu pedału hamulca podczas hamowania. Tak jaki pisał kolega wcześniej jeśli nie masz praski tłoczek wkręć kluczem żabką. Czasem trzeba go trochę docisnąć podczas kręcenia w stronę zacisku aby "gwint" złapał. Zdejmij zacisk, wkręć tłoczek, wciśnij dźwignię od ręcznego zobacz...
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Prowadnice zacisku pracują bez oporu?
A widzisz trzeba było brac nowy. Nic nie ma prawa trzymać. Coś jest nie tak. Albo zacisk ,albo prowadnice np krzywe, jeszcze zostaje linka i przewód elastyczny. Jak widzisz trochę jest przyczyn. Coś poszło nie tak .
Dobrze najpierw musisz sprawdzić czy futryna ma kąt, sprawdź konto wynikiem w rogach. Jak wszystkie 4 kąty są takie same, musisz ustawić skrzydło drzwi aby się równo domykało. Wiesz juź jak się się. robi. Teraz regulacja docisku. Jak były blaszki albo uszczelka, to musisz obliczyć odległość na ich montarz. Zamontować blaski, albo uszczelki. Dalej regulacja...
A zaciski? Prowadnice klocków i prowadnice zacisku bez rdzy i brudu? Tłoczek czysty i chodzi swobodnie?
Prowadnice zacisku chodziły płynnie, tak samo klocki w jarzmach, były te powierzchnie jarzm wyczyszczone?
Nigdy w życiu, zabijesz się tym sposobem. Wyczyścić prowadnice, wymienić uszczelniacze w zacisku i już. żadnych smarów, sprężynek i innego syfu...
Jakie masz z przodu średnicę tarcz? ABS działa? Prowadnice zacisku czyste i nasmarowane? Przewody elastyczne idące do kół pewnie jeszcze oryginały. Im się możesz przyjrzeć. Możesz zmienić jarzma, tarcze i klocki z przodu na większe, ale jeśli będziesz miał problemy z przepływem płynu to nic nie da.
wyczyść prowadnice zacisków hamulcowych , klocki hamulcowe mają być lużne w zaciskach, myśle że tu jest problem
do prowadnic zacisku uzyj pasty ATE "bremscylinder paste" niebieska tuba a kolki czyli prowadnice klockow zostaw suche
Na prawidłowe zużycie zewnętrznej strony tarczy i klocka odpowiadają prowadnice zacisku I te prowadnice powodują miejscowe "nietypowe"zużycie jak na załączonym wyżej zdjęciu.Ciekawy wniosek.
Z tego co się doczytałem /nie wiem czy dobrze/ to masz krzywe prowadnice zacisku- to te bolce w które wkręczasz śruby trzymające zacisk /na klucz 13/. Wkręć tłoczki, załóż zacisk, przykręć go i sprawdź, czy swobodnie się przesówa w ramach swojego luzu. jak nie to wymień prowadniki.
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam dokładnie taka sama usterkę Iveco 2018r na blizniaku, po 2 mechanikach. Wymieniona pompa abs, pompa hamulcowa, serwo, nowe zaciski tył, tłoczki z przodu chodzą lekko, zostały zrobione przednie prowadnice zacisków, odpowietrzony komputerem i na wszystkie inne możliwe sposoby. Przelany 4litrami płynu. Brak powietrza...
Wg mnie jest to objaw zużytych klocków (tarcie metal-metal). Wymiana klocków konieczna na pewno, a tarcz - to zależy od tego czy są mocno porysowane lub zużyte (chodzi o grubość). A przy tej okazji warto (ja tak robiłem) rozruszać tłoczek w zacisku oraz wyczyścić i posmarować prowadnice zacisku.
Prowadnice zacisków.
Diagnostyka komputerowa i podglad parametrow jakie pokazuje na kolach przy hamowaniu . Lub zapieczone prowadnice na zaciskach hamulcowych.
Pewnie masz do wyczyszczenia i przesmarowania prowadnice zacisku
Z nowymi zaciskami to loteria. Obstawiam, że nowy był już nie halo. Prowadnice zacisku wyczyszczone i nasmarowane?
To tłoczek stoi w zacisku nie odbija. Albo prowadnice zacisku brudne ale wymieniali klocki to raczej wyczyścili.
Zatarte prowadnice zacisków. Rozebrać całość i przeczyścić prowadnice od zacisków, znany objaw zatarcia prowadnic. Polecam smar miedziany przy zmianie klocków następnym razem.
Może to na ślizgu prowadnicy zacisku.
W tym kole co szumi może nie odbijać hamulec do końca. Sprawdź prowadnice zacisku i dotknij koła po jeździe czy jest gorące bardziej niż inne.
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Sprawdż prowadnice zacisków,mogą być zapieczone.
Witam mam problem z tylnymi zaciskami hamulcowymi w Opolu Merivie 1,6 benzyna Z początku myślałem że to siłowniki, ale okazało się że to nie one. Problemem okazały się prowadnice zacisku, które po odkręceniu działają dobrze, bez żadnych oporów, a po dokręceniu na siłę praktycznie przestają się ruszać. Szukam porady co może być powodem takiego problemu?...
Przeczyścić i przesmaruj prowadnice zacisku oraz zdemontuj klocki i wyczyść jarzmo. Możesz przesmarować smarem wysokotemperaturowym.
Załóż najpierw jarzmo , będziesz widzieć jaki jest luz na prowadnicach oraz jak zacisk się ustawia i pracuje.
Po prostu trzeba użyć dobrego bitu, klucza trzpieniowego, marketowe są za miękkie i nie dość, że zniszczysz klucz to jeszcze jego gniazdo w prowadnicy zacisku
Wyczyść prowadnice zacisku, maja poruszać się lekko.
Sprawdzałeś prowadnicę zacisku czy nie jest zatarta lub skorodowana?
A czym smarować prowadnice zacisku ?
Prowadnice zacisków jak się mają? Pracują swobodnie? Nasmarowane były? Gumki jeszcze są na prowadnicach jeszcze są?
To nie żaden czujnik sprawdź stan szczęk i klocków samo regulatory z tyłu, zaciski z przodu i prowadnice.
Nowy klocek hamulcowy latał sobie góra dół.... Przyczyna: prowadnice gumowe zacisku firmy frenkit. Wymieniono na ATE i zacisk przestał być luźny.
A był robiony przegląd układu hamulcowego? Prowadnice zacisków sprawdzone? Samoregulatory ręcznego?
W tym samochodzie lubią sie zapiekać prowadnice zacisków. Warto sprawdzić
Prawdopodobnie zatarta jest prowadnica zacisku,zwróć uwagę czy podczas jazdy nie ściąga .
Na prowadnice zacisków smar do tłoczków hamulcowych albo zwykła wazelina techniczna(nie reaguje z gumą z której są wykonane osłony prowadnic). Oczyścić wszystko porządnie(prowadnice mają się poruszać na sucho bez problemu) i nałożyć cienką warstwę smaru. Klocki montować na smar miedziany lub aluminiowy, też dobrze oczyścić miejsce usadowienia klocka...
Prowadnice zacisków i same jarzma powinny chodzić suwliwie ale bez luzów. Poczyść wszystko dokładnie, przesmaruj gdzie trzeba. Ew wymień zużyte elementy, powinno pomóc.
Powtórzę pytanie: w jaki sposób sprawdzałeś prowadnice zacisku? Pojedyńczo, czy z zamontowanym zaciskiem? Może tu tkwi problem.
Zauważyłem że nikt przy ostrzeniu nie dociska zęba od góry do prowadnicy zacisku przed zakręceniem blokady. Zwykle długość dłuta po jednej stronie nie jest taka sama jak po drugiej i trzeba mierzyć suwmiarką długość zęba. Jak się chce mieć dobrze naostrzony łańcuch potrzebna jest szlifierka chłodzona emulsją.
Może blokują się klocki w prowadnicach zacisków, miałem tak w renówce. Wystarczyło wyczyścić prowadnice i przestały się blokować, a rdzy i innych śmieci było trochę.
Mogą blokować klocki, mogą blokować tłoczki, mogą blokować prowadnice zacisków, mogą blokować przewody elastyczne, może blokować pompa hamulcowa i ostatnie może blokować sworzeń na pedale hamulca. Musisz ustalić czy blokuje jedno koło czy wszystkie. Jak wszystkie to coś z pompą hamulcową lub sworzniem na pedale hamulca, a jak blokuje jedno z kół to...
Witam, niestety przy wymianie klocków popełniono błąd. Do sprawdzenia: - czy klocki lekko pracują w jarzmie? - czy tłoczek zacisku hamulcowego daje się lekko cofnąć ? Ma szczelną osłonę przeciw pyłową ? - czy prowadnice zacisku hamulcowego pracują lekko ? Pozdrawiam
tak jak kolega wyżej dodam tylko tyle żebyś posprawdzał prowadnice zacisków maja chodzić swobodnie
Tutaj masz odnośnik do forum Tico: http://daewooforum.pl/temat61978.html Luźny zacisk hamulcowy to jest rzecz normalna, pod warunkiem, że nie ma wyrobionych prowadnic zacisku. Jeśli są wyrobione to należy je wymieć. Prowadnice nie są drogie.
zwruc uwage na prowadnice zacisku czy luzno hodzi i niejest zatarta posmaruj wszystko specjalnom pastom do zaciskuw
Należy rozebrać hamulce wówczas sam dojrzysz co jest nie tak. Może skorodowany tłoczek albo prowadnice zacisku. Napisz czy felgi się nagrzewają.
Odpowietrz pompe i cały układ.Z opisu wygląda że jest zapowietrzony albo zapieczone prowadnice zacisków z przodu.[/list]
Klocki powinny wchodzić w swoje miejsce swobodnie i nie na wcisk. Metalowe elementy klocka są produkowane na sztancy więc jak z wciskiem wchodzą w prowadnice zacisku należałoby je w miejscu styku z prowadnicami nieco potraktować pilniczkiem.
A prowadnice zacisku,były czyszczone,smarowane?Na jakiej podstawie twierdzisz że tłoczki są w dobrym stanie,że np. nie mają wżerów?
po montażu tarcz zostało sprawdzone bicie na piaście przyrządem i nie wykazało odchyleń od normy ABS-u nie mam w tym aucie prowadnice zacisków czyli jarzma zostały wymienione opony i felgi są ok zostały sprawdzone
Niech kolega sprawdzi zaciski a dokładniej prowadnice zacisków lubia stukać. Wchodzi kolega do kanalu łapie za zacisk gora dół na boki i sprawdza czy nie ma luzu.
sprawdź czy prowadnice zacisku nie są krzywe i jak chodzi zewnętrzny klocek. kolega wyżej napisał żeby sprawdzić na rolkach to jest dobry pomysł.
Witam. Mam problem z grzejącym się przednimi hamulcami. Wymieniłem gumki na prowadnicach zacisku które były popękane, pod osłony tłoczków hamulcowych strzykawką nalałem płynu i je rozruszałem po czy przesmarowałem je pastą do tłoczków. Niestety problem nadal występuje. Co może być przyczyną ?
Jest jeszcze opcja, że twoje prowadnice zacisku są krzywe. Pojedyńczo chodzą luźno, ale skręcone zaciskiem blokują. Załóż zacisk bez klocków i zobacz czy przesówa się swobodnie.
Zobacz pod osłoną gumową tłoczka, czy jest tam czysto. Pewnie zapieczony tłoczek. Do wymiany uszczelka. Sprawdź też stan prowadnic zacisku i ich osłon.
Ja stawiam na serwo ,miałem taki przypadek w octawi .Wymieniane były wężyki ,czyszczone prowadnice zacisków ,tłoczki pracowały lekko. Zobacz czy nie znika ci płyn hamulcowy ,
Wszystko zrobione. Zmieniony zacisk. Wyczyszczone i nasmarowane jarzmo. Wyczyszczone i nasmarowane prowadnice zacisku. Po prostu przy samym kole nie ma do czego się przyczepić. Zresztą jak by prowadnice lub jarzmo nawalało to po zaciągnięciu ręcznego także hamulec by trzymał a jest odwrotnie.
Czy zapowietrzony układ ma wpływ na działanie ręcznego. Czy źle skalibrowany ręczny hamulec może mieć wpływ na jego działanie? Wydaje się to oczywiste ale jeśli jest źle skalibrowany to z jednej strony może mocniej zaciągać a z drugiej mniej? Zapowietrzony układ nie ma wpływu na ręczny .. To zależy o co Ci chodzi z tą kalibracją bo z modułu ręcznego...
Zmień mechanika. Nowe klocki i tarcze to nie wszystko. Tłoczek bez wżer i prawidłowo pracujący, drożne przewody płynu, czyste prowadnice klocka i proste prowadnice zacisku. Musi działać. No chyba, że pompa nie odpuszcza, ale to wszystko do ustalenia. A co do zacisków, to ja od kilku lat używam regenerowanych przez TRW lub ABS. Do tej pory złego słowa...
Naprawiałem ostatnio Twingo które za dużo paliło, winne były zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych. A mój już spala tylko 9l odkąd się ociepliło :D.
Zadbaj wkońcu FIZYCZNIE o stan hamulców!!! Podjedź na odpowiedni warsztat gdzie solidnie to przejrzą.. A dla pewności czy to wina ABS czy poprostu układu hamulcowego zrób test na nieuczęszczanym odcinku drogi najpierw z ABS a później bez.. Żeby bez ABS to tylko wyciągnij wtyczkę od sterownika ale najlepiej wyjąć bezpiecznik.. Najprawdopodobniej masz...
Wygląda to po prostu na zapieczony hamulec. Możesz testowo zrobić taki myk. Skoro po "mocnym hamowaniu" blokuje ci się hamulec, to rozpędź się, zahamuj tak by wywołać "tę blokadę" aż do pełnego zatrzymania, potem uderz czymś twardym w oba zaciski hamulcowe (tak dość mocno, ale nie na tyle aby je rozwalić XD) i spróbuj ruszyć, jeśli od razu ci pojedzie...
Najprościej, to podjechać na ścieżkę diagnostyczną (na rolki) i zmierzyć siłę hamowania - kosztuje to niewiele a od razu wskaże, gdzie tkwi problem (przód/tył). Jeśli nie, to szukanie po kolei: przewody elastyczne/zaciski/cylinderki/prowadnice zacisków/prowadnice klocków, itd.
Sprawdź też prowadnice zacisku hamulcowego zamontowane w jażmie powinny w palcach chodzić jeżeli którąś masz zatartą to będzie podobny objaw lub może też być klocek zatarty w jażmie tylko takie opcję są jak tłoczek, linka chodzi jak twierdzisz. No i oczywiście ten przewód rozwarstwienie to ostateczność choć zdarza się ;).
Ciekaw jestem czy po za serwisem istnieją zamienniki osłonek gumowych prowadnic zacisku hamulcowego - układ 2 tłoczkowy cena w serwisie zaporowa - około 200zł Pytałem w sklepach motoryzacyjnych i niestety odesłali mnie do serwisu :(
1. Wymienić gumki. 2. Sprawdzić, jak zacisk porusza się w prowadnicach. 3. Sprawdzić, czy przewód gumowy drożny.
Smarów na rynku zatrzęsienie. A kiedy przychodzi co do czego wielu jak ja nie wie jakich użyć i do czego. W przednich hamulcach będę wymieniał tłoczki oraz sworznie/prowadnice zacisku. W tylnych wymiana sworzni/prowadnic zacisku i klocków+nowe blaszki. Jakich smarów użyć do tłoczków, jakich do sworzni/prowadnic a jakich po blaszek oraz zewnętrznych...
Na prowadnice gumowe tylko smar Knorr do zacisków. Puszka 0,5 kg ok. 200 zł. Do środka i prowadnica z mosiądzu może być smar łożyskowy.
Witam.Najprostszy sposób<zdjąć koła i dokładnie sprawdzić zaciski ,czy tłoki w zaciskach przednich chodzą płynnie stan osłon tychże prowadnice zacisków, klocki przesuwają się w miarę swobodnie .Tył podobnie ,dodatkowo dochodzą linki ręcznego , na czas sprawdzania odłączyć ,sprawdzić także linki.
Problem rozwiązałem już jakiś czas temu klocek hamulcowy blokował się w prowadnicy zacisku /kilka lat nie czyszczone więc pewnie dlatego/. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe i dokładnie oczyściłem jarzma klocków. …. cisza i spokój, żadnego stukania. Słuchając rad serwisów które odwiedziłem popłynąłbym na min. 1000-1500zł Żaden tak naprawdę...
klocki mogą stać w jarzmach, tłoczek może być zardzewiały i się nie cofa, prowadnice zacisku mogą być zapieczone i nie odbijają, sprawdź czy po kilku minutach odpuszcza to koło przy postoju jeśli tak to przewód hamulcowy elastyczny do wymiany. więcej powodów chyba nie ma (ewentualnie sekcja pompy ale wtedy hamowało by również koło na skos z tyłu)
Witam. Mam problem z blokującymi się hamulcami. Blokują mi się w czasie jazdy po przejechaniu paru kilometrów - czuć jak auto hamuje. Wymieniłem klocki, tarcze, prowadnice zacisków. Grzeją się wszystkie cztery koła. Serwis Mercedesa nie daje rady z tym problemem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
A w jakim stanie masz prowadnice od zacisków??Nie mają luzów??
Tarcze posiadają zapieczone krawędzie po obu stronach tarczy (zdjęcia poniżej), skorodowane pod spodem. Łatwo się to odszczypuje. Pomijając stan prowadnic, zacisku etc to problem leży w progach na tarczy. Klocek opiera się o ten próg i przylega tylko częścią do tarczy co właśnie skutkuje takim nierównym wycieraniem się tarczy jak i klocka.
Jarzmo (na powierzchni zacisk-klocek i klocek-tłoczek oraz klocek-jarzmo) - ATE plastilube Sworzeń jarzma zacisku, cylinderek hamulcowy (ogólnie tam gdzie guma) - ate bremszylinder
1: stoją prowadnice zacisku w jarzmie 2: do wymiany gumowy przewód hamulcowy. Podnieś koło,zahamuj mocno kilka razy i puść odpowietrznik,jeśli "mocno" psiknie i odrazu poluzuje koło to oznacza że płyn nie wraca do pompy przez uszkodzony/zatkany gumowy przewód. Pomijam oczywiście sytuacje gdy trzeba klijentowi 15 minut tłumaczyć że ma uszkodzone łożysko...
Czy prowadnice w zacisku lekko chodzą i czy tłoczek odbija
Witam. Mam problem z Corsa gdyż blokują mi się przednie koła, przejade kilka kilometrów zostawię auto na chwilę odpalam chce jechac dalej a tu koła przednie zablokowało felgi gorące, auto postoi chwilę ostygna koła tarcze i nagle wszystko ok. Może mi ktoś pomoże czemu tak się dzieje 😃 Trzeba sprawdzić prowadnice i najlepiej też cylinderek z...
samoregulator zacisku odpowietrznik zacisku regeneracja zacisku
sterownik xenta rozruchowy danfoss bateria rower programować
ws2812 arduino przekaznik elektrozawor
Jak rozkręcić żelazko Tefal FV 5648? Pokrętło timera w piekarniku utknęło na 160 minut