Co samowzbudzania, Kaszpirowskich na forum nie ma.
Witam, Woltomierz na akumulator i sprawdzić czy jest i jakie, czy nie ma tego ładowania i jak to wygląda kiedy się świeci kontrolka, a jak kiedy już zgaśnie. Można jeszcze sprawdzić czy jest wzbudzenie na alternatorze. Może nie ma wzbudzania, dochodzi do samowzbudzenia alternatora i zaczyna ładować dopiero wtedy kiedy silnik wejdzie na wyższe obroty.
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
A gdzie mu silnik od ciapka uzyska takie obroty, aby nastąpiło samowzbudzenie? :lol:
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
regulator od malucha z tego co wyczytałem ma 20A, Chyba do prądnicy pr. stałego... Alternator ma 33A i może być ale chyba Relpol lub lepiej, jeśli się dostanie - Telpod 15TRa. czy alternator może chodzić(działać) bez podłączonych akumulatorów? To błąd krytyczny - absolutnie nie , a i byle żarówka też nie wystarczy. Muszą być przewidzianej mniej więcej...
Alternator i samowzbudzenie, po co jak wirnik jest elektromagnesem,alternator by zaczoł ładować musi ruszyć z pod akumulatora(nie da się zapalić samochodu bez akumulatora na zapych).Co do lampki to masz uszkodzoną diode na prostowniku-jak będzięsz nierzył napięcie to powlanczaj swiatła,bo inaczej po pomiarze nic niestwierdzisz.
Zasadniczo każdy wirnik alternatora lub prądnicy posiada tzw. magnetyzm szczątkowy, który powoduje samowzbudzenie - po cóż, więc komplikować sobie życie magnesami
Wydaje się że dorzucanie przetwornicy mija się z celem, można kupić niedrogo prawdziwy agregat. Główną zaletą mojego urządzenia jest możliwość ręcznego obniżenia obrotów dostosowując je do zapotrzebowania na moc i zmniejszenia przez to hałasu. Ma to swą wadę - teoretycznie wzbudzony już agregat może zgasnąć jeśli podłączy się mu zbyt duże obciążenie...
Czyli jednak wychodzi na to, że charakterystyka prądowo-prędkościowa ukazuje maksymalny prąd dla danych obrotów, jaki można pobrać, żeby utrzymać odpowiednie napięcie i nie spadło ono, prawda ? Charakterystyka obciążenia czyli prądowo-prędkościowa przedstawia zależność prądu od prędkości obrotowej dla ustalonej wartości napięcia i ustalonym prądzie...
Nie denerwuj się, cenię sobie Twoje rady. Zrobię tak jak radzisz tylko proszę o trochę cierpliwości bo mam jeszcze inne sprawy na głowie i nie mogę wszystkiego czasu poświęcić na motor. Wcale się nie denerwuję na Twój brak czasu i nie pośpieszam, jak strumien, ale chodzi mi o brak konsekwencji w działaniu. Miotasz się po prostu i nie widzisz przyczyny...
Występuje też zjawisko samowzbudzenia po przekroczeniu określonych obrotów alternatora i tak jak wyżej raz wzbudzony alternator od golfa 4 puki ma obroty (wystarczą biegu jałowego ) nie potrzebuje wzbudzenia. Polo 4 i pochodne miały problem z urywajacym się przewodem wzbudzenia i ładowanie pojawiało się dopiero po przekroczeniu 3000 rpm na silniku potem...
Akurat jest coś takiego jak samowzbudzenie i robiąc przegazówe sprawdzisz czy to kable czy alternator ( kiepska regeneracja). Alternator jest w stanie sobie sam wytworzyć prąd do wzbudzenia z resztek magnetyzmu w wirniku potrzebuje do tego wysokich obrotów ale sprawny powinien po przegazowniu podjąć normalna pracę (oczywiście bez kontrolki).
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
Efekt samowzbudzenia opartego opartego na wykorzystaniu magnetyzmu szczątkowego w prądnicy pr. zmiennego jest stosowny w np. alternatorach. Ale tam wyprostowanie napięcie stojana jest podane na uzwojenie wirnika i to się w ten sposób wzbudza (dodatnie sprzężenie zwrotne). Ale asynchron - nie rozumiem jak tu zwiększyć strumień magnetyczny wirnika. Przy...
Przeciez po polsce i nie tylko jezdzi (jezdzilo) kilka milionow maluchow i nie bylo problemow z ladowaniem na jalowych obrotach. Tlumaczenie ze maluch tak ma jest bledem. Zrobilem maluchem kiladziesiat tysiecy glownie po miescie i zawsze bylo ok. Albo gdzies jest zasniedziale polaczenie lub aku padl. Moglo się tez zdarzyc ze poniewaz ladowanie jest...
Przestan szukac dziury w calym. Alternator jest urzadzeniem autonomicznym. Nie potrzebuja zadnych sygnalow do prawidlowego dzialania. To, o co pytasz, to tylko "pomoc" w samowzbudzeniu, aby altarnator ladowal juz na biegu jalowym. Bez tego "sygnalu" z BSI lub lampki kontrolnej tez sie zwbudzi i bedzie ladowal, tylko przy nieco wiekszych obrotach. Jedyna...
Wiatrakowiec . Zapomniałem , że ten silnik jest maszyną synchroniczną . Oto moja rada : wywal z niego całe uzwojenie , po czym nawiń cewki na wirnik tak by każda obejmowała po dwa nabiegunniki i połącz je przeciwsobnie tzn. poczatek pierwszej z początkiem drugiej , koniec drugiej z końcem trzeciej .... itd. pozostałe wyprowadzenia do pierścieni . Uzyskasz...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Wszystkie pomiary dokonywałem na alternatorze, a nie na akumulatorze. Co znaczy określenie "słaby alternator"? Podkreślam ze po wyjęciu regulatora i wzbudzeniu alternatora ręcznie wszystko jest ok. Oczywiscie poza tym że nic nie ogranicza maksymalnego napięcia i dobrze przakraczało 15V. Na dwóch "reglerach" nie mogłem osiągnąć więcej niż 13,9V (z czego...
"chesterku8" - elektroterchnika to nie kwestia wiary czy niedowiary - eto czystyj empiryzm. Otóz onegdaj 25 lat temu bawiłem się w toto .............. udawało się ( nie zawsze - zaleznie od silnika) "wzbudzić" do prawie znamionowego napięcia - ale po powieszeniu byle jakiego R-a U leciało do 0-a :cry::cry: Specjalnie ten temat ćwiczylismy z naszym nauczycielem...
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
wiatraczek78 A czy nie lepiej by było użyć silnika pierścieniowego 10-15kw jako prądnicy obcowzbudnej ? Na wspólnej osi powieści jakąś małą prądniczkę samowzbudną [alternator z magnesami] i z niej wzbudzać tą dużą? Odpadło by przezwajanie i neodymy.
Chcę z alternatora zrobić prądnicę samowzbudną z neodymami na wirniku. Czytałem że tak można i da się bez przewijania uzyskać 40A [mi wystarczy 16A], czy to prawda? Chcę wykorzystać alternator gdyż nie mam za dużego budżetu.
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
jak mozesz podpiac bezposrednio z alternatora!? zmienne?? przeciez na wujsciu alternatora po mostku masz dokladnie to samo napiecie i prad co na akumulatorze a bez pradu wzbudzenia z akumulatora alternator niebedzie pracowal wiec akumulatora odlaczyc niemozesz chyba ze polaczysz go w ukladzie samowzbudzania ale to niema sensu.
Na tym przewodzie alternatora / kontrolka ładowania/ , utrzymuje się jeszcze napięcie przez jakiś czas - samowzbudzanie , może dlatego masz takie objawy. Poczytaj dokładnie treśc pod rysunkiem z gwiazdką.
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Nie katuj tak tego silnika, trochę więcej gazu. :D Przy większych obrotach alternator sam by się wzbudził. Z tym samowzbudzaniem się alternatora bez kontrolki można się zdziwić:) Podczas normalnej pracy we wirniku powstaje tzw. magnetyzm szczątkowy (wirnik się magnesuje). Gdy samochód stoi nie używany przez dłuższy czas wirnik potrafi się rozmagnesować...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
:arrow: Picia No tak tylko, ze zakladam stary i jest tak samo. A ogolnie napiecie reguluje... Tylko, ze pulsuje gdy ma male obciazenie zastanawiam sie czy cos jeszcze moze byc... Bo jak zaloze kolejny regulator to nic sie nie zmieni - tak sadze... I ty pytanko - czy nie musi byc jakiegos rezystora miedzy alternatorem a akumulatorem? Bo to cos jakby...
Najczściej w tych kontrolerach świateł powstają zimne luty. Więc najlepiej go wyjąć (ten zielony), zdjąć obudowę i poprawić luty na przekaźnikach. Jeżeli nie pomoże to wymienić przekaźnik który kosztuje około 12 zł. Ale najpierw sprawdź czy nie ma przerwy w wiązce przewodów która idzie na tył auta w ten sposób że zewrzyj bezpiecznik od przeciwmgielnych...
Posiadam silnik 2kw pierscieniowy chce go przerobić na pradnicę samowzbudną do małej elektrowni wiatrowej. Silnik w orginale miał 960 obr/min, i stojan nawiniety na napiecie 220/400v . wyżuciłem uzwojenie wirnika na którym jest 36 żłobków i nawinołem od nowa na wirnik dwa uzwojenia po 250 zw drutem fi 0,8 na jedna i druga połowę, cewki połączyłem szeregowo...
samowzbudzenie alternator przekaznik alternatora impulsy alternatora
radio alpine stacje radiowe termostat lodówki regulacja śrubki wskaźnik temperatura honda civic
toshiba 40l3453db firmware płytka 114054
Diagnostyka sterownika silnika Bosch, Opel Z19DTH – jak sprawdzić sprawność ECU? Toshiba 32RL833 Firmware Dump Methods & Vestel 17MB62 Flash Extraction