Konieczny jest silnik krokowy, wg.prawa i uładu wtrysku benzyny twojego auta. Krokowy reguluje dawką gazu na podstawie min. sondy lambda, jego brak to brak dokładnej regulacji. Silnik krokowy zamyka dopływ gazu po wyłączeniu zapłonu. Teraz nie masz tej możliwości i ilość gazu który jest w reduktorze i przewodzie do miksera Dodano po 30 powoduje samozapłon.
juz sie ztym spotkalem i byla to wina zle podpietego plusa tzn po stacyjce.
Bo na zimnym silniku inne jest dawkowanie i ogólnie sterowanie niż na ciepłym. Do tego na ciepłym jest większa szansa na samozapłon. Problem bardziej dotyczył gaźników, bo tu przy wyłączeniu kluczyka wtryski powinny przestać podawać, ale może warto rozważyć. Kolega wyżej sugerował obejrzenie świec i ciśnienia paliwa.
Temat przeczyściłem i zamykam. Proponuję autorowi zacząć od zamontowania prawidłowych świec przewidzianych przez producenta - za radą Kolegi elektrit . Jeżeli objaw nie ustąpi, to sprawdzić pozostałe, omawiane tu kwestie. Jeżeli nadal nie będzie poprawy - zgłosić się do mnie, temat odblokuję.
Proponuję wymianę świec na nowe (aby wykluczyć zły dobór świec i samozapłon) i ewentualnie potem regulację zapłonu ...
Sprawdzę czy odcina gaz w momencie wyłączenia zapłonu. Gdy silnik jest nie rozgrzany to samozapłon nie występuje. Jak jest rozgrzany np. cykl miejski to wtedy jest.
Samozapłon - paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub niewłaściwie dobrane świece...
Gratuluję ,punkt zapłonu się przestawił z powodu długości korby... Widzisz,usiłujemy dociec co się dziekje z tym silnikiem,bietrzemy pod uwagę wiele rzeczy,ale nie mamy do niego wglądu i to jest największy problem. Założyciel tematu nie współpracuje,nie włożył sprawdzonego gaźnika,nie wiemy zatem czy winne jest paliwo czy coś innego.Zwróciłem uwagę...
Hmm... Czyli bez tego elektrozaworu wszystko powinno pracować poprawnie. Jeśli samozapłon paliwa, które dostanie się do silnika po wyłączeniu zapłonu, miałby następować w komorze spalania, to nie byłoby najgorzej... Obawiam się, że tak nie będzie, bo aktualnie w kosiarce mam silnik 11 HP dolnozaworowy i dość często po wyłączeniu silnika po koszeniu...
https://filmy.elektroda.pl/34_1396285779... Dodano po 4 wyszło troszkę krócej chodził tylko 3 minuty ale na ciepłym dłużej sobie pracóje po wyłączeniu stacyjki.
Gdy wkręcasz jest mniej powietrza, zbyt duży wzrost obrotów przy wykrecaniu, świadczy o zbyt dużej dawce powietrza, objawem może być nawet samozapłon po wyłączeniu ( za wysoka temperatura spalania). Bez przyżądów to robiłem tak: wkręciłem do oporu, potem 1 obrót wykręciłem, silnik chodził nie równo, więc powoli kreciłem dalej do granicy podskoku obrotów...
W gaźnikowych takie rzeczy się zdarzały, ale we wtryskowych. Albo wtryskiwacz puszcza paliwo albo regulator ciśnienia. Mogą być złe świece lub dużo nagaru, ale nie musi. Kiedyś byłem świadkiem w Audi 80 na gaźniku silnik pracował po wyłączeniu zapłonu i zdjęciu kabla WN z cewki. Mało tego odbił i pracował w drugą stronę. Powodem był źle ustawiony rozrząd...
Witam. Nie znam się tak bardzo na tym więc mam takie pytanko. W mojej astrze od jakiegoś czasu wystepuje " samozapłon" - tylko na gazie. Po przekręceniu kluczyka w pozycje off silnik jeszcze przez chwilę szarpie przy czym zapala sie i gaśnie kontrolka ładowania - kilkakrotnie!!! Gazownicy stwierdzili ,że to nie jest zwykły samozapłon tylko na świecach...
Gdybamy a nie myślimy, może coś z zapłonem. Problem z czytaniem, czy nabijanie postów? Stawiam na to drugie. Nie rozłącza go nawet zdjęcie klemy z akumulatora Do rzeczy-silnik zasyfiony nagarem, który nagrzany powoduje samozapłon.
Od dłuższego już czasu nie mogę się uporać w moim Tico z następującymi problemami: Podczas hamowania silnikiem jest efekt taki że auto jakby hamuje i popuszcza hamowanie - tak cyklicznie ( szczególnie jest to odczuwalne kiedy jadę z górki na biegu trzecim ) Po wyłączeniu silnika, silnik dostaje jeszcze samozapłonu i obróci jeszcze trochę , bez względu...
Tam gdzie masz elektozawór (okrągłe, z kablem, na dole) on właśnie służy do odcięcia biego jałowego, żeby dało się zgasić samochód z bardzo rozgrzanym silnikiem. Zanim je wprowadzili, zdarzało się że następował samozapłon po wyłączeniu kluczyka, coś w jak dieslu... Więc poza czyszczeniem sprawdź działanie tego zaworu. Ponadto sprawdź czy na ciepłym...
Moje zdanie na temat jest takie: Po pierwsze należy wziąść pod uwagę możliwe przyczyny powstawania samozapłonu, a są to: - Świece o dużej wartości cieplnej, t.zw. cieplejsze, - Przegrzanie silnika, - Duża ilość nagaru wewnątrz cylindra i na zaworach. Ponieważ jeździsz na gazie, więc nagaru raczej napewno nie masz. Do przegrzania silnika również nie...
car centre- a możesz wyjaśnić jak do tego samozapłonu benzyny czy tam gazu dochodzi?? myślałem że samozapłon mieszanki paliwowo-powietrznej to tylko w silniku diesela, jeśli jest tak jak piszesz to oznacza że można bez świec jeździć skoro dochodzi do samozapłonu. no chyba że jakieś nowe technologie o których nic mnie nie uczono, ale wtedy faktycznie...
Zmieniłem aku i odpala ładnie ale są nowe komplikacje. Przy próbie podłączenia klemy zaczął iskrzyć i następował samozapłon. Postukałem w automat i jest ok. Widocznie się zablokował. Teraz mam takie pytanie. Czy zablokowany automat pobiera prąd z akumulatora? Dlaczego po wyłączeniu silnika nie było zwarcia tylko dopiero po zmienieniu akumulatora na...
To może tak pokrótce wytłumaczę Koledze żeby wyprowadzić z błędnego myślenia tym bardziej, że w specjalizacji kolega ma napisane mechanika samochodowa. Wstyd takich rzeczy nie wiedzieć. Otóż w silnikach ZI mieszanka paliwowo powietrzna zasysana jest do cylindra (oprócz nowoczesnych układów np. TSI., FSI) a następnie sprężana, w chwili wyładowania elektrycznego...
Witam, też mam E-36 z silnikiem 1,6 i mam właśnie wyżej opisaną sytuację dotyczącą samozapłonu silnika po wyłączeniu stacyjki. Silnik rzuca przez 2-3 sek. i nie nalezy to do przyjemnych rzeczy a wręcz denerwuje. Samo odpalanie na gazie tez jest problemem. Natomiast na benzynie odpala normalnie i po dodaniu gazu też bez problemu przełącza na gaz. W tym...
Ja bym stawiał na nieszczelności w dolocie, czyli odkręcona przepustnica lub gaźnik. Jeśli nie dochodzi paliwo, to przez ubogą mieszankę podniesie obroty, ale nie do 15 tyś, za mało powietrza, musi je brać gdzieś bokiem lub przez otwartą przepustnicę. Możliwe że simmering, pod kołem zamachowym, lub vario nie uszczelnia, może to doprowadzić do samozapłonów...
wtedy wogóle by nie odpalał jak by elektrozawór nie działał Zawór elektromagnetyczny dyszy wolnych obrotów blokuje tylko tą dyszę i po wciśnięciu gazu silnik odpali tylko nie będzie wolnych obrotów. Elektrozawór ten ma na celu wyeleminowanie samozapłonów po wyłączeniu silnika ale normalnie jak jest uszdzony to obetnij kawałek zworki (najpierw wyciągnij...
Przyczyną przedostawania się paliwa do cylindra podczas postoju może być nieszczelny zawór iglicowy,nieszczelny pływak, zanieczyszczenie ciało obce w gnieździe zaworka iglicowego. Zawór elektromagnes zamyka dopływ paliwa do dyszy głównej paliwa w momencie wyłączenia silnika i zabezpiecza rozgrzany silnik przed samozapłonem mieszanki paliwowo powietrznej,oraz...
Na samozapłony składają się dwa czynniki. Pierwszy to nadmiar (duży) gazu - to tez może być powodem trudnego uruchamiania. drugi wynika z pierwszego duża ilość gazu powoduje złe spalanie co daje w konsekwencji wysoką temperaturę spalania i przegrzewanie się silnika. Bo na zimnym silniku pewno nie ma tych samozapłonów. Napewniej pewną informacją byłoby...
Wszystko wskazuje, że możesz mieć problemy w dwóch miejscach swojego auta. Po pierwsze : powodem wysokich obrotów silnika często jest uszkodzenie sondy lambda wiąże się to jednocześnie ze zwiększonym podawaniem paliwa i ten nadmiar paliwa powoduje, że silnik dostaje samozapłonu po wyłączeniu zapłonu.Powodem samozapłonu może być także mieszanka rozpuszczalnika...
Właściwie każdy ma troche rację, ale to zależy od silnika. Jeżeli jest to nowszy silnik to jest tak, jak napisał kolega krzych41. Jeżeli starszy, bez katalizatora i układu kontroli spalin. Jest to tylko zawór biegu jałowego (wolnych obrotów), podłączany pod plus zasilania, po stacyjce, czyli działa tylko jak przekręcony jest kluczyk i włączony zapłon....
ten elektrozawór jest też nazywany oszczędzaczem paliwa. ma on za zadanie w chwili odcięcia zapłonu (wyłączenia stacyjki) odciąć paliwo od dyszy wolnych obrotów czyli silnik nie ciągnie paliawa mimo że jeszcze ma obroty i nie ma samozapłonu. Podłączenie pod cewkę zapłonową będzie chyba najbliższe.
Witam Na szklanki ja bym nie stawiał jak by stukały to stukały by cały czas, no moze nie cały czas ale napewno nie tylko przy gaszeniu, gdyby było smarowanie słabe to podczas pracy silnika napewno by dawało to o sobie znać, np kontrolka cisnienia oleju na gorącym silniku przy spadku na bardzo niskie obroty np przy ruszaniu gdy silnik lekko przygasnie...
To jest elektrozawór, na który podawane jest napięcie w czasie pracy silnika, a zanika ono po wyłączeniu zapłonu. Elektrozawór ten ma za zadanie odciąć dopływ paliwa do silnika i zapobiec samozapłonom, do których to silnik maluch jest skłonny, szczególnie w upalne dni.
Wystarczy wykręcić elektrodyszę i wstawić zwykłą. Nie trzeba gaźnika wymieniać. Elektrodysza miała to zadnie, że miała odcinać paliwo po wyłączeniu zapłonu, co przeciwdziałało samozapłonom, do których chłodzony powietrzem silnik malucha jest skłonny.
Możesz ewentualnie zastosować OK Star firmy BRC, który po wyłączeniu silnika pracuje około 3 sekundy, co powoduje wypalenie nagromadzonego gazu, jeśli by cie takie cos interesowało, to mogę dać ci namiar na kogoś kto ma takie rzeczy, jeśli tak, to kliknij na GG. Poprawiono pisownię!
Witam. Mam taki problem z moim Oplem, że czasami gdy probuję zgasić silnik, on dalej chodzi i nie wiem dlaczego się tak dzieje. Po wyłączeniu zapłonu, silnik prawie się zatrzymuje, po czym znowu nabiera obrotów ale poniżej 1000 obr. i ponownie jakby się zatrzymywał. Wykonuje kilka takich cykli w przeciągu kilku sekund. Czasami gaśnie a nieraz gaszę...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Maluchy byly znane z tego, że po wyłączeniu miały jeszcze samozapłony. Poniekąd była to wina złej jakości paliwa. Czy cofanie oleju jest z tym związane? Nie. Maluch to specyficzny silnik. Dwa cylindry pracujące w fazie pododują pulsowanie ciśnienia w skrzyni korbowej. Wystarczy wszystko dokładnie umyć,...
Możliwe, że gaźnik jest do regeneracji, łapie fałszywe powietrze przy osi przepustnicy. próbowałem na innej z obciętym drutem w środku ale na niej w ogóle nie było wolnych obrotów Albo źle, za mało obcięta igliczka, albo zatkana sama dysza, albo źle wkręcona. Ten element gaźnika wymyślono, by nie dopuszczać do samozapłonów po wyłączeniu kluczyka. Obcięcie...
Witam, mam ogromny problem z mazdą 6 2003 rok 136 koni, ostatnio wymieniłem potencjometr gazu, wyskakiwał bład na komputerze, wchodziła w system awaryjny, a ostatnio przy wciskaniu pedału i puszczeniu go silnik automatycznie wchodzi na pełne obroty jak przy samozapłonie i nie chce spasc, opada dopiero przy wyłączeniu stacyjki, przy czym ogromnie kopci...
Powodem samozapłonu może być jeszcze zbyt duża ilość nagaru zgromadzona na denku tłoka i na komorze spalania w głowicy. Oprócz tego trzeba sprawdzić działanie dyszy elektromagnetycznej biegu jałowego tej w gaźniku czy na pewno zamyka dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu. I sprawdzić układ chłodzenia czy silnik się nie przegrzewa bo to też może być przyczyną...
astanawia mnie po co ta elektrodysza w tym zwykłym el skoro tam jest ona otwarta cały czas od momentu odpalenia silnika do jego zgaszenia Zabezpieczenie przed samozapłonem (silnik nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu), umożliwiało to jeżdźenie na paliwie w którym było 50% niebieskiej. Następny teraz już problem a mianowicie,maluch właśnie ten zwykły el...
Ten termostat ma za zadanie utrzymywać temperaturę powietrza wpływającego do gardzieli gaźnika w okolicach 24 stopni. Jeżeli jest uszkodzony termostat to dostaje tylko zimne powietrze, no i będą opisywane cyrki. Po podłączeniu rury z ciepłym powietrzem, wyjęciu uszkodzonego termostatu i zablokowaniu klapki tak żeby brał ciepłe powietrze gdy w obudowie...
Ten zhs to pewnie przepustnica na wydechu(odcina wyplyw spalin) Takie patenty to chyba odeszły wraz z żukiem, a poldek mial w gazniku elektrozawor zamykajacy doplyw paliwa po puszczeniu pedalu gazu. w poldku dumnie nazywali ten patent dysza elektroniczna Mylisz rzeczy i pojęcia - dysza elektroniczna to była dysza wolnych obrotów, z elektrozaworem,...
poprostu masz szmozaplom a w momecie gdy wlaczasz cos (wzrzasta pobor pradu alternator bardziej obciaza silnik i go dusi natomiast przelaczenie na bezyne powoduje zgaszenie bo na bezynie najwyrazniej samozaplon nie wystepuje te paliwa sa troszke inne) {pwodow moze byc wiele generalnie winna jest najczesciej temperatura ale nie zawsze MOze byc zle dobrana...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Witam. Kupiłem niedawno mitsubishi spice star 1.9 did z 2001 z uszkodzoną turbiną, po wymianie turbiny i uruchomieniu stała się dziwna rzecz, samochód odpalił normalnie, popracował z 5 min na wolnych obrotach później wcisnąłem pedał gazu do dechy na sekundę, jak puściłem silnik pozostał na maksymalnych obrotach, wyłączyłem stacyjkę, to tez nic nie dało,...
wyłączenie silnik jazda brzęczeć wyłączenie silnik renault wyłączenie silnik
licznik otwarcia drzwi access filtrowanie formularz samsung 65cali
kospel serwisowy kospel serwisowy
Obrót wałem silnika: przyczyny i diagnostyka Zanik ogrzewania w Volvo V60 2.0 Diesel podczas wypalania DPF