witam potrzebuję informacji na temat sterownika świecy płomieniowej scania 94 310km 1998r. Do sterownika umieszczonego pod bezpiecznikami po przekręceniu kluczyka na zapłon dochodzi 24v, bezpiecznik jest dobry . Żaden przewód wychodzącego ze sterownika nie ma napięcia. Czy jest to wina uszkodzonego sterownika ? czujnik temperatury ? Jakieś inne pomysły?...
Nie wiem czy temat już rozwiązany czy nie ale w przypadku samochodów z ADR warto sprawdzić przekaźnik RP2 w skrzynce bezpieczników. Drugi przekaźnik w górnym rzędzie z lewej strony. W przypadku problemów z ładowaniem najłatwiej rozpoznać tą usterkę po niedziałającej dmuchawie.
Czy sprawdziłeś bezpiecznik 41?.Poniżej wrzucam ci załącznik od opticruise.Z bezpiecznika 41 idzie zasilanie30 stałe na pin 19.Z bezpiecznika 5 zasilanie15 po zapłonie.
biora plus z tej skrzynki pod maską po prawej stronie Do bardziej prądożernych odbiorników. W tych przyłączach, o których pisałem masz +stały, +po zapłonie i chyba +po uruchomieniu silnika(nie pamiętam dokładnie). Od góry masz stały plus z bezpiecznikami 15A. W piątek podłączałem tam przetwornicę 350W ( z opoltransu).
Wymień zespolony przekażnik świateł /duży/ w skrzynce bezpieczników.
Witam, mam problem z oświetleniem w kabinie, auto to Scania R500 2008 r. Oświetlenie wewnątrz świeci się tylko przy odpalonym silniku, wtedy działają wszystkie światła i można je włączyć i wyłączy. Natomiast przy zgaszonym silniku i przy przekręceniu kluczyka na zapłon, oświetlenie nie świeci. Nie zapala się żadna lampka wewnątrz. Bezpieczniki i przekaźniki...
U mnie wyskakuje błąd 2 (konfiguracja abs 4 sensory i 4 modulatory) następnie 6 i 9 proszę o pomoc. Kontrolka abs-u zapala mi się czasami podczas ruszania i się pali dopóki nie wyłączę i włączę zapłonu
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
Nawet w złącze diagnostyczne. Podłącz CAN L i CAN H , GND i plus po zapłonie. Istniejący system odłacz odpowienim bezpiecznikiem, masz instrukcję montażu.
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
Gdzie idzie instalacja to ja wiem i do tego dojdzie nawet laik . Moje pytanie : który kabelek mam przecinać by wszystko prawidłowo grało tzn. zapalam silnik ew zapłon zapalają się dzienne lampy, załączam postojowe wyłączają się dzienne -chyba najszybciej dojdę metoda dedukcji przy pomocy miernika . (oczywiście zakładam ze najlepszym miejscem do wpięcia...
Witam, mam problem związany ze wskazaniami paliwa. Scania 94L 310 z roku 1998. Przy włączeniu zapłonu wskazówka od razu wychodzi poza skalę max nie zależnie ile paliwa jest w zbiorniku i czy czujnik jest podpięty czy też nie. Próbowałem podpiąć inny czujnik ale jest to samo, bezpieczniki wszystkie są całe. Miał ktoś może taki problem, bądź posiada schemat...
44 Niewłaściwy sygnał sprzężenia zwrotnego (sygnał odpowiedzi) na odcinku sterownika lampki ostrzegającej o zużyciu klocków hamulcowych (W18). Np. spalona żarówka. 33 Niewłaściwy sygnał z czujnika położenia pedału w zaworze hamulca głównego. 61 Zbyt długi czas odpowiedzi sygnału pomiędzy EBS i EDC. Sugeruję na początek sprawdzić czy zaświeca się kontrolnie...
Sprawdż czy w gnieżdzie masz dwa plusy jeden stały drugi po zapłonie. Najczęściej spalony bezpiecznik lub uszkodzona przedłużka
Po przekręceniu zapłonu nie świecą się żadne kontrolki, ale gdy próbuję zapalać, to rozrusznik kręci, tylko silnik nie odpali. Po odczekaniu okolo 1 minuty słychać pstryknięcie kilku przekaźników w skrzynce bezpiecznikowej, i kontrolki zapalają sie. Samochód odpali i wszystko jest ok. Problem występuje rzadko, zdarza się to 1 raz na 50. Problem tkwi...
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Witam wszystkich. Problem z moją scanią został rozwiązany. Otóż nie tak dawno byłem na rozładunku na budowie gdzie w deszczową pogodę zakopałem się i musieli mnie wyciągać sprzętem budowlanym . Nie wiem czy to miało wpływ ale urwała ,pękła opaska zbiornika pod akumlatorami. jadąc usłyszałem wyciek powietrza myślałem, że któryś zawór się zaciął ale jak...
Może troszkę nie na temat ale czy grzałka w osuszaczu dostaje stałe napięcie po włączeniu zapłonu (czy jest jakiś przekaźnik, bo nie dochodzi napięcie, wszystkie bezpieczniki są dobre) ? I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? (scania czasami na trasie słabnie na jakiś...
Witam, jak w temacie świeci się na żółto komunikat "VIS usterka układu widoczności". czasem na dziurach słychać jak w tablicy bezpieczników "tryka", przerywa przekaźnik. Wszystkie oświetlenie sprawne. Trzykrotnym włączeniem zapłonu nie mogę skasować usterki. tzn, że jest aktywna? o co chodzi? dzięki za pomoc
Sterownik jest wewnątrz obudowy centralnego smarowania (dolna plastikowa część) jest tam z boku korek, który się odkręca, i widać przyciski, nastawniki, diody led, jest też przycisk wymuszający kilkuminutowy cykl, jednak zapomniałem co liczy ten sterownik, czy wciśnięcia sprzęgła, czy tylko czas włączonego zapłonu. Widziałem też wersje z sterownikiem...
Witam, Scania podpięta pod naczepę Schmitz, w naczepie było zwarcie w lampie problem został rozwiązany, ale w Scanii zapalił się komunikat VIS na pomarańczowo, po kilkukrotnym włączeniu zapłonu problem VIS zniknął, ale zniknęło też wyjście świateł STOP na naczepę. Proszę o podpowiedź, gdzie szukać problemu, przekaźniki RP 1-4 podmienione, czy jest dodatkowo...
Witam mam problem ze scania 124l 380 natomiast w sobotę zmieniałem klemę plusową i po jej zmianie chciałem odpalić swoja skakanke a tu zonk kręci kręci bez problemu ale zachowuje się tak jak by nie dostawała paliwa dodam też że nie mogę odczytać kodów błyskowych edc i po włączeniu zapłonu nawet na chwile nie zaświeci się kontrolka edc. Przekaźnik rp9...
Witam. Problem jest w scanii serii r. Jest aktywny błąd w COO 67 , nie działa nawiew dmuchawy i nie ma żadnej możliwości regulacji temperatury w panelu sterującym. Wygląda tak jakby po włączeniu zapłonu nie dochodziło napięcie na panel sterujący. Jeśli włączę ogrzewanie postojowe, wtedy panel działa i pokazuje poziom ogrzewania, można regulować temperaturę....
Zanim aż tak głęboko pójdziesz należy wypiąć wtyczkę elektryczną z APS. Ma tam cztery piny, często zdarza się, że są to problemy z CAN albo zasilaniem, czasem problem jest z tzw sygnałem aktywacyjnym. Trzeba zdjąć osłonkę, kolory będą widoczne. Czarny masa, czerwony prąd 24V idący z bezpiecznika 41 na tablicy bezpieczników. Jeśli jest masa i prąd trzeba...
Witam. Problem dotyczy scania 164 rocznik 2004. Po wymianie regulatora napięcia-nadmieniam że kierowca zrobił małe zwarcie. Rozrusznik kręci i nic poza tym. Po włączeniu zapłonu zegar temp.cieczy wychyla się na maxa 120 stopni. Kodów edc nie można odczytać gdyż cały czas świeci kontrolka. Kod z COO jest jeden-14. Bezpieczniki, przekaźniki sprawdzone....
kolego wrzucam Ci kawałek schematu od klaksonu. Przełącznik w kierownicy nic Ci nie da bo on łączy do masy, czyli klakson po włączeniu zapłonu ma stały + i kiedy naciśniesz w kierownice to łączy się do masy i prąd płynie. S26 to włącznik w kierownicy S28 to włącznik dodatkowy do trąbek(możesz mieć sam klakson standr. lub po włączeniu przełącznika będzie...
Wyłącz zapłon (stacyjkę), odkręć 3 śrubki na płycie bezpiecznikowej od góry, podnieś tą płytę bezpiecznikową do góry, zobaczysz 10 prostokątnych czarnych złączy które są wpięte w tą płytę bezpiecznikową, wypnij 7 złącze od lewej strony (będzie na nim nadruk P2/G), gdy wypniesz zlokalizuj przewód wpięty w pin 14 (piny również są oznaczone) i jego odłącz.
Właśnie tak mi sie wydawało z tym że ja mam wszystkie 24v dopiero po zapłonie,niema stałego 24v,nawet jeśli wyciągnę bezpiecznik 13 30A to nic sie nie zmienia.Może błąd gdzies w przekaznikach?Najgorsze jest to ze pewnie juz poszedl modul naczepy.Jutro przeloze przewody 2 z 3 i zobacze czy jeszcze zyje.
Sprawdziłem bezpieczniki kontrolką jeszcze raz ,wszystkie na pewno są dobre,napięcia na przewodach przy alternatorze sprawdzałem przy pracującym silniku i na zatrzymanym, przy włączonym zapłonie, na żadnym nie ma napięcia.Być może jest uszkodzony EMS jak twierdzi kolega tolo ,tylko jak to sprawdzić i czy jest naprawialny.Może ma ktoś jakieś schematy...
Czy po załączeniu zapłonu, załączają się kontrolnie kontrolki: ABS, ABS1, ABS1(przekreślone),TC ??? Sprawdź zasilania do naczepy stefann29 Sprawdź bezpiecznik 1, 13,23 ,42. To też to sugerowałem ale najlepiej jak sprawdzisz w gnieździe za kabiną. Załączona stacyjka: Pin 1 i 2 to plus (+) pin 3 i 4 to masa (-) Odczytaj również ewentualne kody ABS/EBS.
Witam. Mam problem z naczepą Wielton. Naczepa typu kontener, wyprodukowana w 2013r. Jeżdżę DAFem 105, 460KM, 2013r z w/w naczepą i nie miałem z nią problemu do czasu, w którym pojechała na warsztat w celu odnowienia tylnej belki. Została pomalowana ale oświetlenie, które było wcześniej zostało nie zmienione. Problem jest właśnie z oświetleniem. Po podłączeniu...
zapłon scania scania zapłon scania bezpiecznik
membrany słuchawek airbag wypiąć wtyczka sterowniki mustek skaner
Diagnostyka tranzystora BD136 w Unitra MDS 432 Szlifierka Flex LE9-10-125: Regulator obrotów działa tylko na maksymalnych obrotach