Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Na początek spróbuj skasować manualnie: wyłącz zasilanie przekręcając kluczyk w stacyjce, odczekaj ok 5 sekund, wciśnij następnie przycisk diagnostyczny retardera i przytrzymaj go włącz zapłon odczekaj co najmniej trzy sekundy, zwolnij przycisk diag.
Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny .Jeżeli usterka została usunięta, kod usterki staje się nieaktywny. Wykasuj kod usterki. Aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą, trzykrotnie wyłącz i włącz zapłon za pomocą kluczyka w odstępach 10 sekundowych.Istnieje możliwość że kod tej...
4124 Napięcie zasilania dla podzespołów w układzie SCR Opis Napięcie w obwodzie zasilania dozownika reduktora jest zbyt niskie. Przyczyna Przerwa w obwodzie zasilania dozownika reduktora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej...
Kod 17-Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia osi wleczonej/ podnoszonej. Przyczyna-Jednostka sterująca odkryła nadmiernie wysokie napięcie między przewodem sygnału czujnika ciśnienia (styk 6), a połączeniem do masy podwozia (styk 27). Uwagi-Oś wleczona zostanie opuszczona i nie będzie mogła zostać ponownie podniesiona. W czasie normalnego działania,...
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Scania S500 2019.Świeży zakup w niemczech...spuchły 2 akumulatory a mam 4szt. 2szt są ok i mają 13volt na mierniku a 2szt 11volt.Auto odpala ale jak włączę zapłon to brak kontrolek na desce i pojawiają się dopiero po odpaleniu i tachograf pokazuje błąd braku napięcia. Podpowiedzcie fachowcy Gdzie i jakie kupić. https://obrazki.elektroda.pl/3003379200_...
wyłacz zapłon oczekaj chwile przycisnij przycisk iprzytrzymaj go nastepnie włacz zapłon , puść przycisk wyłacz zapłon
Jak w temacie. Wyskakują jednocześnie 3 powiadomienia o usterkach na zegarach kiedy są aktywne nie mogę uruchomić silnika. Znikają po losowym czasie, auto wtedy można odpalić i działa już normalnie do kolejnego zgaszenia. Sytuacja jest dość losowa czasami się nie pojawia. Jest też problem z pilotem od menu na kierownicy przyciski potrafią sie zamieniać...
(at)ElektrodaBot Jak przepisać moduł EEC w Scani Ngs programem SDP3 krok po kroku na inny używany nieuszkodzony Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby przepisać (wymienić) moduł EEC (Engine Electronic Control) w pojeździe Scania NGS za pomocą oprogramowania SDP3, należy: - Wyposażyć się w oryginalny interfejs diagnostyczny (VCI3), komputer z aktualnym...
pozmieniaj przekażniki wysoko prądowe po zapłonie
Już jest wszystko ok, wystarczyło przekręcić zapłon i godzina i dzień zgrały się z godziną z licznika.
Zapchany przewód powrotny dozownika reduktora w zaworze zbiornika reduktora lub sterowniku.Włącz i wyłącz zapłon trzy razy z 10s przerwami aby wyłączyć ostrzeżenie . Jeśli instalacja jest sprawna wszystko wróci do normy.
To proste jest. Masz 6 cylindrów czyli zapłon następuje co 120°, stąd jest: 1 - TDC UP=0° 5 - 120° 3 - 240° 6 - 360°=TDC UP=0° 2 - 480°=120° 4 - 600°=240° i to powinno odpowiadać "mijance". Te pozostałe wartości w stylu 288/648 służą pewnie do kontroli zapłonu albo ustawiania pompek albo jeszcze do czegoś innego. Nie wiem jak ustawiałeś pompki ale w...
Wstępnie to błędy dotyczą czujników prędkości oraz czujników zużycia klocków. Pierwsze pytanie czy wszystkie w/w kody pojawiają się po ich wcześniejszej próbie wykasowania ? Kasowałeś je ? bo może być tak że aktywny jest tylko 1 czy 2 a reszta to stare kody. Kontrolka informująca o zużyciu klocków się zapala gdy włączasz zapłon ?
niebieski - can L biały - can H czarny - masa czerwony - stały + żółty - zapłon Pozdrawiam WIMM
EMS 112 Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (wyświetla za wysoką wartość).Lub uszkodzony czujnik temperatury powietrza przed wlotem do turbo wykazuje za niską wartość. Wpierw sprawdził bym ten pierwszy. A moc będzie ograniczona do momentu usunięcia usterki. Możesz też spróbować wykasować ten błąd wyłączając zapłon kluczykiem, odczekać 15 s....
naciśnij i przytrzymaj przycisk EDC , włącz zapłon i po 5 sekundach puść przycisk
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
Witam. Może komuś to się przyda na przyszłość. Odnośnie błędu 8263 w moim przypadku zepsuł się moduł dozujący, cewka elektromagnesu nie miała przejścia. Wystarczyło kupić samą cewkę połowa ceny kompletnego modułu.Wymiana cewki to 15-20 minut. Kasowanie kontrolki 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon w odstępach 10-15 sekund.
Szukam schematu podłączenia Koordynatora Scania R 2012 COO5 30 Plus 31 Minus 15 Zapłon HL Diagnostyka CAN
Zapłon ustawiony na 15° i silnik chodzi jak ta lala. Na początku ustawiłem na 10° (zgodnie z tabliczką jaką znalazłem na jednej z pokryw) ale silnik wyraźnie miał za wczesny zapłon. Po przestawieniu na 15° wszystko wróciło do normy. Wygląda na to, że pokrywa nie była jednak z tego silnika.
Koledzy pomużcie wyskakują mi takie błędy w BMS : 31253, 31431, 2789, 15410, 31509, 14358 , wykasowałem te błędy i puściłem auto w trase i ponownie wyskoczyły . Są takie obiawy w aucie przy delikatnym wduszaniu pedału chamulca niekiedy po puszczeniu pedału hamulca auto jak by było na hamulcu świeci się światło stopu , wystarczy tylko wyłączyć zapłon...
A teraz silnik gaśnie po wyłączeniu zapłonu?
Chodziło mi żebyś ustawić pokrętło jak masz wyłączony zapłon i włączone webasto.
Mam do naprawy uszkdzona kasetę Wabco ABS D 446 003 403 0 Szukam schematu podłączenia instalacji. Interesuje mnie Zasilanie Zapłon Linia K - diagnostyka
(at)encore Wzrost mocy to tez może być oszczędność w ciągniku. I przerabiają widziałem instalacje w autobusie na silniku chyba scania i to już parę lat temu. Oszczędności były. Natomiast jakoś bardzo mnie to wtedy nie interesowało szczególnie ze ten silnik scani był jakoś z mojego punktu widzenia i poziomu wiedzy "dziwnie" sterowany. (at)tzok Ale taki...
To ok jeśli gaśnie normalnie.Na logikę to sterownik silnika nie jest w stanie sprawdzić elementów mechanicznych tego zaworu,jemu ma sie zgadzać rezystancja i to wszystko co może sprawdzić.Jeśli będzie Ci się pojawiał ten błąd ponownie wymień samą cewkę zaworu(nie jest to nic nowego że generuje błąd sam osobiście wymieniłem ich trochę)Co do ,,dymka"...
sprawdż kody błędów, włącz zapłon i przytrzymaj 3 sek diagnose. Przy gaszeniu ma się zapalać edc. A kto to ładuje 28Ton? Jeśli pusty, 24 litry , to dla mnie księga guinessa, jest o.k. Warto rozgladać sie za nowszym autem.Błędy skasuj tak :wyłącz zapłon,poczekaj aż zgaśnie edc - naciśnij diagnose i trzymaj wciśnięty , jednocześnie włącz zapłon i puść...
podaj producenta i model windy. pozdrawiam ps czy włączyłeś zapłon i włącznik windy w kabinie?
Jak wyłączne zapłon to webasto ustawiam na 25 bo zmarzne. Normalnie podczas jazdy mam 20. Moim zdanie to jest zbyt duża różnica
Czujnik ciśnienia i temperatury jest na 4 kablach + 5 V, masa, wyjście ciśnienia i temperatury. Na wyjściu ciśnienia 1 V odpowiada 1 atm, weź multimetr i sprawdź ręcznie ciśnienia wystarczy wpiąć się w odpowiednie kable, zielony to wyjście ciśnienia daj go do masy i ma być około 1 atm. na zgaszonym silniku, zapłon oczywiście ON.
Sprawdź, czy układ SCR zaczyna działać i cztery razy z rzędu wykonaj próbę drogową na drodze utwardzonej trwającą 15 minut. Pomiędzy każdym cyklem jazdy wyłącz zapłon kluczykiem, odczekaj 90 s i włącz ponownie. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Jak wyżej jednak ... osobiście radziłbym wymienić dozownik, długiej kariery nie...
miałem kilka scań 4 i we wszystkich były kontrolki świecy a w tej brak. panel specjalnie odkręciłem kilka dni temu żeby spradzić czy aby napewno nie ma. po przekręceniu kluczyka na zapłon z których przewodów ze sterownika powinnno wychodzić napięcie?
Witam Was po raz kolejny. Problem z którym mi przyszło mi się zmierzyć to nie gasnące kontrolki,wskaźniki oleju itp Więc od początku: Wpierw spalił się ,,komputerek,, od ELC. Po podłączeniu klemy ,,-,, i wyjętym kluczyku zapaliła się cała deska,jakby kluczyk był przekręcony na zapłon. I jeśli w tym momencie wciśniemy opuszczanie szyby kierowcy,kontrolki...
Witam W załączniku instrukcja obsługi dla kierowcy...Po rozpakowaniu musisz manualnie otworzyć za pomocą pdf-a. Opis błędu z gwiazdką: Nagłówek Czujnik prędkości koła, obwód koła 3 Usterka Sygnał prędkości z koła 3 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża....
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
po prostu dobry kierowca, który lekko ciśnie hamulec, często używa retardera, a styki przy większym naciśnięciu zachodzą tlenkiem Tak, żeczywiście to jest jeden z najlepszych driverów i tarcz prawie nie zużywa- jest retarder, góral i głowa od tego. Dziękuję, jutro dam odpowiedż, co było. Eddit. Błąd czujnika, to stara sprawa, niewykasowany. Dzisiaj...
Witam Przesyłam załączniki dotyczące głównego włącznika zasilania. Zwróć uwagę na styk B2. Wysyła do przełącznika adr w kabinie pulsujący sygnał gdy wystąpi usterka. Dla mnie odpowiedź prosta, jeżeli okablowanie jest w porządku(co sugerowałem do sprawdzenia na PW) to uszkodzony jest właśnie wyłącznik główny zasilnia E59, który znajduje się pod akumulatorami....
Bez numeru części będzie ciężko,ale prawdopodobnie będzie to tak: (wypisałem tylko te aktywne usterki, tzn te z gwiazkdą) 5697 Tytuł Sterowanie wentylatorem Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dopuszczalny zakres. Przyczyna Przerwa lub zwarcie do zasilania +24 V w obwodzie zaworu elektromagnetycznego wentylatora. Uwagi Nie można sterować wentylatorem....
Pod klapką masz przyciski, przekręć zapłon i wciśnij na 2 sek przycisk EDC. Wymruga ci kody. Długie błyski to dziesiątki, krótkie, to jedności.
Witam mam scanie G440 2010r skrzynia manualna. Problem mam taki, że gdy zejdzie powietrze po odpaleniu słychać duży ubytek powietrza i po nabiciu ciśnienia nadal nie można wcisnąć sprzęgła (gdy go wcisnę przestaje syczeć powietrze). Jeżeli wyłączę zapłon po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko gra a tym samym nie słychać syczenia. Syczenie chyba słychać...
Wiesz o tym ze musi byc zapłon oraz krótkie światła bo inaczej nie bedzie tego plusa na przeciwmgielne w gnieździe,jeśli nadal nie ma to szukaj załamanego przewodu do złącza kabiny
Jeśli masz zawór ELC czyli sterowanie poduszek z pilota to możesz zrobić taką sztuczkę: Przed cofnięciem zapłonu wciskasz klawisz stop na pilocie następnie cofasz zapłon i po 2-3 sek puszczasz klawisz stop. Możesz wyjąć kluczyk zasunąć kabinę a auto będzie się samo poziomowało przez okres załadunku/rozładunku. Pozdr.
Cześć dzięki za odpowiedź pomoc, odkręciłem obudowę tych elekto zaworów przy okazji dwie śruby byly zardzewiałe i się urwały lecz w środku czysto Sprawdziłem oringi na tloczkach wyglądają ok elektrozawory zamieniłem jesli by był zepsuty to by się błąd zmienił na elektrozawór poluwek jest uszkodzony ale błąd nadal ten sam 17060 i 17061 i jeszcze 2302...
Na 4 sekundy ale teraz piszesz o tym jak włączasz zapłon czy podczas jazdy ? bo mnie interesuje jak się zachowuje lampka podczas jazdy, bo pisałeś że podczas jazdy czasem się zaświeci.
Przeważnie jak pada opornica to silnik chodzi na pełnych obrotach lub w cale a tu wchodzisz włączasz zapłon pozycja pokrętła na zero a wolne obroty chodzą przekręcasz na 1 nic na 2 więkrze obroty i tak do 4 biegu okej.
33 Obwód otwarty lub zwarcie w obwodzie zaworu elektromagnetycznego funkcji napełniania/ opróżniania miechów zawieszenia osi wleczonej / podnoszonej. Jednostka sterująca odkryła nadmiernie wysokie napięcie, lub obwód otwarty, między zasilaniem zaworu elektromagnetycznego (styk 12) a masą podwozia (styk 27) gdy zawór nie jest włączony. Gdy funkcja podnoszenia/...
witam, przytrzymaj przycisk diagnozy i włącz po prostu zapłon kody nie aktywne zgasna ale nie musisz tego robic poniewaz jezeli jest wszystko ok to ABS sam zgasnie kiedy ruszysz
Taki objaw występuje przy braku połączenia z czujnikiem paliwa,do sprawdzenia oporność czujnika i wiązka do wskaźnika.
To jest tak: Sytuacja żarzącego się kierunku występuje wyłącznie w naczepie po przekręceniu zapłonu. Natomiast jak zapłon wyłączę w samochodzie i włączę awaryjne to działają kierunki. W samochodzie są lampy z żarówkami tam nic nie żarzy się. Oczywiście kierunkowskaz prawy działa miga tylko się żarzy podczas jazdy ( jak wspomniałem bo zapłon jest przekręcony)....
Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309 Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty....
błąd 26397 Tytuł Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka Sygnał prędkości z koła 4 nagle zniknął podczas jazdy. Przyczyna Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. Uszkodzenie wiązki przewodów, czujnika prędkości koła, koła nadajnika impulsów, lub modułu sterującego. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza...
nalży jednpcześnia wcisnąć sprzęgło klawisz diagnozy i przekręcić zapłon i się skasują Dodano po 1 zależy co tam miga
to ty nie wiesz że takie autko na bazę drogową bierze się z tachografem?? chyba początkujący jesteś w branży. pamiętaj ZAWSZE współczynnik "W" mierz przez tacho co do tego kodu błędu to jest on nieaktywny, lecz trzeba go skasować. Robiło się to jakoś kombinacją pedału hamulca, stacyjki, i przycisku test. kolejności nie pamiętam dokładnie bo nie kasowałem...
gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach. Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wyłączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek. Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przedmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
Chyba tak, albo w module wykrywania naczepy. Kontrolka może być spalona i tyle. Przekręć zapłon i obserwuj test kontrolek ( 2sek) to taka żółta z symbolikiem. Ja bym na to nie zwracał uwagi, ale zaglądnął do filtra i pilnował przebiegów i wymian.
BMS 25629: Dla bloków: 1936733, 1936737, 1944769, 1944770, 2029182, 2029183 Tytuł: Czujnik prędkości koła, obwód koła 1 Usterka: Sygnał prędkości z koła 1 nagle znika podczas jazdy. Powody: Zbyt duży luz między kołem impulsowym a czujnikiem prędkości koła. Uszkodzenie wiązki przewodów, czujnika prędkości koła, koła impulsowego lub modulatora. Uwagi:...
Hej, słuchaj...te kody zapewne nie wszystkie sa aktywne. Skasuj kody: wylacz zapłon na pare sekund po czym włacz zapłon. Przycisnij i trzymaj przycick 3 sek od EDC na panelu diagnostycznym, po czym trzymajac przycisk EDC wyłącz zapłon- bledy będą skasowane. Teraz odczytaj kody błędów zobaczymy co zostalo aktywne. Jak juz bedziesz mial kody ktre zostay...
Witam. Mam problem ze Scanią 124 380 97r skrzynia automat. Chodzi właśnie o skrzynię, jest moment, że wszystko jest dobrze, a jest moment, że zostaje na biegu i nie można wyluzować. Wtedy na wyświetlaczu miga "clutch" czyli sprzęgło ale czujniki na pedale od górnego i dolnego położenia są ok. Jak wejdę w tryb serwisowy i zacznę przerzucać biegi, to...
ad. 1 Po przyciśnięciu i przytrzymaniu chwilkę COO nic nie ma ad. 2, 3, 4 dalej to samo Przekaźnik RP1 wyłącza się dopiero po zgaśnięciu lampek, nie po wyłączeniu zapłonu. Gdy jeżdżę po placu - często włączam i wyłączam zapłon wszystko jest OK, dopiero podczas długiej trasy błąd się pojawia. Wczoraj zauważyłem, jak wracałem z trasy to było dobrze i...
Witam mam taki dziwny przypadek Scania R 420 HPI 2009r Gdy w samochodzie zostanie wyłączony zapłon na kilkanaście minut i ponownie się go załączy pojawia się następujący problem wywala na desce: -Usterka Skrzyni -Usterka COO -Usterka TCO -Usterka APS -Usterka ABS Naczepa Przestaje działać lewa szyba, skrzynia jak jest na dolnym pokładzie daje się przełączyć...
EMS 4106; czujnik tlenków azotu.Problem z komunikacją CAN z czujnikiem tlenków azotu za katalizatorem.4108;Jednostka sterująca SCR, komunikacja między jednostką sterującą silnika a jednostką SCR ustała.5408;czujnik ciśnienia oleju,sygnał z czujnika ciśnienia oleju wykazał wartość wyższą od normalnej.Oznacza to, że ciśnienie mierzone przy pewnej prędkości...
płynu to powiem szczeże że nie wiem czy ubywa bo cały czas walczą na warsztacie a może ktoś zna kąt wyprzedzenia wtrysków bo właśnie chcą sprawdzić zapłon ale nie wiedzą parametrów ustawienia i sory że tak długo nie odpisywałem Dodano po 3 pali oczywiście dobrze Dodano po 5 jak przestawiali zapłon trochę w jedną trochę w drugą tonie równo pracował.Przed...
Wyłącz zapłon (stacyjkę), odkręć 3 śrubki na płycie bezpiecznikowej od góry, podnieś tą płytę bezpiecznikową do góry, zobaczysz 10 prostokątnych czarnych złączy które są wpięte w tą płytę bezpiecznikową, wypnij 7 złącze od lewej strony (będzie na nim nadruk P2/G), gdy wypniesz zlokalizuj przewód wpięty w pin 14 (piny również są oznaczone) i jego odłącz.
Do Sebastianxxx: cyt" Do podbierania paliwa przez kierowców zmuszacie ich Wy pracodawcy!!!!! " - a kto tu wg Ciebie jest pracodawcą ????? bo nikt nie pisał a już na pewno nie ja że to mój problem z paliwem i z kierowcami. Ja pracuje w firmie gdzie dostałem polecenie aby nad tym "problemem" pomyśleć. Chodzi o zabezpieczenie dla około 15 szt ciągników...
Witam. EMS 4164 SCR – Temperatura w zbiorniku reduktora Temperatura w zbiorniku jest za niska. Przyczyna: Usterka czujnika temperatury w zbiorniku lub układu ogrzewania zbiornika. Zawór wodny układu ogrzewania mógł zaciąć się w położeniu otwartym. Uwagi: Usterka wpływa na emisję tlenków azotu (NOx) i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników...
witam , Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu adblue Zaczęło się od błędu czujnika nox wyświetlało dymek plus za 50 h ograniczenie mocy , po każdym wyłączeniu i włączeniu auta kasowało błąd i resetowało czas. Po około 5-10 min. jazdy od nowa (auto tak jeździło około 4 tygodni) W piątek od razu po odpaleniu auta pokazało się ograniczenie mocy błąd aktywny...
Przy włączonym zapłonie bez problemu da się monitorować poziom paliwa moim sterownikiem w większości samochodów wyposażonych w pływak, ponieważ na kostce od pływaka jest napięcie od 0 do 5v w zależności jak wysoko jest pływak komputer pokładowy sprawdza to napięcie i na jego podstawie steruje wskaznikiem paliwa, mój sterownik działa dokładnie tak samo....
Gdzie idzie instalacja to ja wiem i do tego dojdzie nawet laik . Moje pytanie : który kabelek mam przecinać by wszystko prawidłowo grało tzn. zapalam silnik ew zapłon zapalają się dzienne lampy, załączam postojowe wyłączają się dzienne -chyba najszybciej dojdę metoda dedukcji przy pomocy miernika . (oczywiście zakładam ze najlepszym miejscem do wpięcia...
Prędkość koła 4 różni się (przez co najmniej 10 sekund) od prędkości innych kół podczas działania układu ABS. Możliwa przyczyna: Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. Uszkodzenie czujnika prędkości koła, nieprawidłowa wartość w układzie obwodu dynamicznego opon, hamulce są włączone, nawet jeśli nie...
Wkręcanie Scani ponad 2 tyś/min świadczy o ciemnogrodzie kierowcy i służy jedynie nadmiernemu spalaniu, przy okazji katowaniu silnika. Takie obroty dopuszcza sie jedynie przy stromych zjazdach, przy użyciu hamulca wydechowego. Nie mniej, motor powinien dać się wkręcić do 2500/min, więc coś go ogranicza, może nawet czujnik obrotów. Pod klapką na desce...
To jest EDC - pompa rzędowa ?. Jeśli tak to pedał gazu ma potencjometr i styki. Styk wchodzący na pin 39 musi być zgrany z położeniem potencjometru - pin 27. Zapłon włączony, miernik między masę (pin 18 lub 19) a pin 27 napięcie mierzone podczas naciskania pedału misi zawierać się w granicy od 0.3V do 4V. Styk podłączony na pin 39 powinien się zwierać...
Czujnik zużycia, obwód koła 3 Czujnik zużycia, obwód koła 4 Napięcie zasilania wynosiło mniej niż 4,5 V przy aktywnej funkcji kontroli zużycia. Kontrola zużycia jest włączona przy uruchamianiu pojazdu oraz przez krótki okres podczas hamowania. Gdy funkcja kontroli zużycia jest aktywna, do czujnika zużycia jest doprowadzane napięcie zasilania. Kod usterki...
Ja bym jeszcze sprawdził przewody i kostkę stacyjki lubią pękać luty przez wyłamywanie kierownicy do przodu. Sama kostka stacyjki też może być przyczyną ale najpierw trzeba wychwycić moment i spróbować pomierzyć gdzie to napięcie faktycznie jest a gdzie go nie ma.
Witam Ja zakladalem navi do Iveco ale mam tam 12 V instalacje Ten plus po zaplonie mozesz sobie pominac bo jest nie potrzebny. Sygnal predkosci mozesz wyciagnac sobie z Tachografu z pinu B7 zółta kostka w tacho 7 pin. musisz niestety zerwac plaby od tacha i czeka cie nowa legalizacja. Nie wiem tylko i musisz sobie to sprawdzic czy z pinu B7 wychodzi...
Czy sprawdziłeś bezpiecznik 41?.Poniżej wrzucam ci załącznik od opticruise.Z bezpiecznika 41 idzie zasilanie30 stałe na pin 19.Z bezpiecznika 5 zasilanie15 po zapłonie.
Więc wygląda na to , że masz błąd czujnika lub koła polaryzacyjnego ( zębatego pulsatora na piaście) lub okablowania lewe koło oś 4. Kody migowe nie są precyzyjne więc jest wiele do sprawdzenia.Najlepiej podłączyć się komputerem.
Należy zdemontować cały czujnik od zacisku, chyba siedem śrubek imbus 5. Kręcenie i patrzenie w ekran nic nie wniesie, bo za każdym przestawieniem potencjometru trzeba odświeżyć wyłączając i włączając zapłon.
Nein. H pompa czy w w Mercedesie czy MAN czy Scania mają zaplon po OT. Scania 2st. MAN 3-4st. Mercedes 4-5st.
Na jednej z pokryw masz naklejkę z luzami zaworowymi i wyprzedzeniem zapłonu.
W scani nie rozłącza się po wyłączeniu zapłonu natychmiast. Gaszę go i od razu po zgaszeniu załączam zapłon.
Jak po wyłączeniu zapłonu zawieszenie siada, to dokładnie oblej to auto wodą z mydłem. Sprawdź szczelność zaworu.
Co do drugiego problemu to zamień przy radiu przewody zasilające. Zielony(powinien to być stały +) z fioletowym(+ po zapłonie).
8704 - otwarty obwód czujnika tlenu NOx 5657 - nieprawidłowe wyłączenie zasilania EMS 4131 - napięcie zasilania SCR 2 ostatnie błędy mówią o wyłączeniu zasilania akumulatorów w czasie krótszym niż 90 sekund od wyłączenia zapłonu. Możesz mieć problem z wyłącznikiem ADR.
Ktoś podpowie? Pacjent Scania NextGen 2024 r. Dziś zauważyłem, że po wyłączeniu zapłonu 2 z 3 wentylatorów od klimy postojowej na przedniej chłodnicy kręcą się cały czas, na chwilę tylko zwolnią i się rozpędzają na nowo... Czy to normalne? Dopiero wyjęcie bezpiecznika 51 wyłącza ten objaw. Obawiałem się, że może mi rozładować akumulator. Czy to usterka,...
Może ktos podpowie coś na temat blokady zapłonu do immobilizera 24V w scaniach. Czasami zdarzaja sie problemu po cięciu elektroniki wtrysku.Dzikei za pomoc.
Zbyt szybko zdjąłeś klemę z akumulatora. Sterownik silnika wykonuje test po wyłączeni zasilania kluczykiem a jeśli masz układ oczyszczania spalin to jeszcze przez chwilę układ musi się przedmuchać aby mocznik się nie skrystalizował. Błąd powinien zniknąć jeśli sterownik silnika przeprowadzi test poprawnie do końca. Staraj się nie ściągać klemy lub używać...
Witam Włącz zapłon,wciśnij pedał hamulca do końca potem powoli zwalniaj pedał nie za szybko.Po całkowitym odpuszczeniu komunikat powinien zgasnąć.
U mnie wyskakuje błąd 2 (konfiguracja abs 4 sensory i 4 modulatory) następnie 6 i 9 proszę o pomoc. Kontrolka abs-u zapala mi się czasami podczas ruszania i się pali dopóki nie wyłączę i włączę zapłonu
Sprawdź czy jeśli zamienisz kabel EBS na ABS również będzie błąd. Jeśli nie to do sprawdzenia drożność przewodu sterującego naczepy. Tak jak pisze kolega (at)stanisławpiotr możliwe, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia zadanego w naczepie. Możliwe również, że różnica pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym, a informacją wysłaną po CAN jest zbyt duża i to powoduje...
Kolego opisz dokładniej swój problem, kontrolka nie działa, tzn nie zapala się, świeci cały czas, nie gaśnie, zapala się po przejechaniu kawałka drogi, nie zapala po włączeniu zapłonu?
Witam, mam taki błąd COO 861 i CMS 721 w Scanii nowej generacji. Dodam, że same włączają się światła podczas postoju oraz zapłon.
Opis Wewnętrzna usterka jednostki głównej. Przyczyna Jeden z czujników wewnątrz jednostki głównej jest zwarty do napięcia akumulatora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość. Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej....
Brak zasilania po zapłonie na panel po jego podaniu wszystko działa ok
Kolego widzę że nie do końca wiesz co to SOPS w Scanii... nie ważne. Sprecyzuj o co Ci chodzi z tym przeglądem? Chcesz go przestawić na kolejny - do tego potrzebne SDP3 czy jesli przegląd Ci przeleciał a na oknie się pali ze minus ileś tak do przeglądu? - wchodzisz z poziomu kierowcy w menu i po prostu wyłączasz żeby się nie wyświetlało przy włączeniu...
Witam. Otóż problem polega na tym gdy silnik jest rozgrzany to trzeba długo trzymać zapłon aby zapaliła, na zimnym tego nie ma . Niekiedy dzieje się tak że zachowuje się tak jakby miały paść baterie, wtedy trzeba puścić zapłon i znowu kręcić, wszystkie cuda są na ciepłym silniku
scania bezpiecznik zapłon scania scania czerwony lampa ustawiać zapłon zapłon
oporność głośnik singer chwytacz wyświetlacz esp32
Zabezpieczenie cewki przekaźnika 12V – rezystor pull-down, dioda flyback, tranzystor Sterownik bramy PowerTech - brak zmiany kierunku obrotów silnika