wyłacz zapłon oczekaj chwile przycisnij przycisk iprzytrzymaj go nastepnie włacz zapłon , puść przycisk wyłacz zapłon
W scani nie rozłącza się po wyłączeniu zapłonu natychmiast. Gaszę go i od razu po zgaszeniu załączam zapłon.
Należy zdemontować cały czujnik od zacisku, chyba siedem śrubek imbus 5. Kręcenie i patrzenie w ekran nic nie wniesie, bo za każdym przestawieniem potencjometru trzeba odświeżyć wyłączając i włączając zapłon.
pozmieniaj przekażniki wysoko prądowe po zapłonie
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
Wstępnie to błędy dotyczą czujników prędkości oraz czujników zużycia klocków. Pierwsze pytanie czy wszystkie w/w kody pojawiają się po ich wcześniejszej próbie wykasowania ? Kasowałeś je ? bo może być tak że aktywny jest tylko 1 czy 2 a reszta to stare kody. Kontrolka informująca o zużyciu klocków się zapala gdy włączasz zapłon ?
Nie widzę pojazdu, to nie wiem czy jest gaszenie siłownikiem, ale wyżej była mowa o EHAB wiec się na tym skupiłem, bo to wystarcza żeby wyłączyć motor. Dołączam rysunki pompy o która wydaje mi się że jest w tym pojeździe i schemat działania zaworu EHAB. Proszę zauważyć, że podczas gaszenia zawór odwraca obieg paliwa i wprost wysysa paliwo z komory tłoczków....
Na początek spróbuj skasować manualnie: wyłącz zasilanie przekręcając kluczyk w stacyjce, odczekaj ok 5 sekund, wciśnij następnie przycisk diagnostyczny retardera i przytrzymaj go włącz zapłon odczekaj co najmniej trzy sekundy, zwolnij przycisk diag.
niebieski - can L biały - can H czarny - masa czerwony - stały + żółty - zapłon Pozdrawiam WIMM
A teraz silnik gaśnie po wyłączeniu zapłonu?
Szukam schematu podłączenia Koordynatora Scania R 2012 COO5 30 Plus 31 Minus 15 Zapłon HL Diagnostyka CAN
Witam Włącz zapłon,wciśnij pedał hamulca do końca potem powoli zwalniaj pedał nie za szybko.Po całkowitym odpuszczeniu komunikat powinien zgasnąć.
Spoko mam to opanowane numer vin sam wyskoczył. W załączniku zaznaczyłem Ci o co biega musisz zastosować ustawienia z silnika DSC9 02. Twój silnik to DSC9 wariant 10 oznacza stopień udoskonalenia,rozwoju pisząc to blisko siebie tak to wygląda jak 910. Czyli ustawienia pompy 15stopni dlatego podali w tabeli tylko te dwa typy widocznie tylko po między...
Witam, Scania R420 z 2006 roku, gdy nie ma w zbiorniczku płynu chłodniczego, nie wyświetla mi kontrolki. I zauważałem, że jak przekręcam kluczyk na zapłon, to kontrolka nie pojawia się na liczniku. Czy coś z licznikiem może być?
Taki objaw występuje przy braku połączenia z czujnikiem paliwa,do sprawdzenia oporność czujnika i wiązka do wskaźnika.
Witam Przesyłam załączniki dotyczące głównego włącznika zasilania. Zwróć uwagę na styk B2. Wysyła do przełącznika adr w kabinie pulsujący sygnał gdy wystąpi usterka. Dla mnie odpowiedź prosta, jeżeli okablowanie jest w porządku(co sugerowałem do sprawdzenia na PW) to uszkodzony jest właśnie wyłącznik główny zasilnia E59, który znajduje się pod akumulatorami....
Już jest wszystko ok, wystarczyło przekręcić zapłon i godzina i dzień zgrały się z godziną z licznika.
naciśnij i przytrzymaj przycisk EDC , włącz zapłon i po 5 sekundach puść przycisk
Mam do naprawy uszkdzona kasetę Wabco ABS D 446 003 403 0 Szukam schematu podłączenia instalacji. Interesuje mnie Zasilanie Zapłon Linia K - diagnostyka
Czy sprawdziłeś bezpiecznik 41?.Poniżej wrzucam ci załącznik od opticruise.Z bezpiecznika 41 idzie zasilanie30 stałe na pin 19.Z bezpiecznika 5 zasilanie15 po zapłonie.
Tylko po zapłonie.
podaj producenta i model windy. pozdrawiam ps czy włączyłeś zapłon i włącznik windy w kabinie?
Na jednej z pokryw masz naklejkę z luzami zaworowymi i wyprzedzeniem zapłonu.
Nein. H pompa czy w w Mercedesie czy MAN czy Scania mają zaplon po OT. Scania 2st. MAN 3-4st. Mercedes 4-5st.
Czujnik ciśnienia i temperatury jest na 4 kablach + 5 V, masa, wyjście ciśnienia i temperatury. Na wyjściu ciśnienia 1 V odpowiada 1 atm, weź multimetr i sprawdź ręcznie ciśnienia wystarczy wpiąć się w odpowiednie kable, zielony to wyjście ciśnienia daj go do masy i ma być około 1 atm. na zgaszonym silniku, zapłon oczywiście ON.
Chodziło mi żebyś ustawić pokrętło jak masz wyłączony zapłon i włączone webasto.
Miałeś jakieś problemy z rozruchem typu padnięte baterie... Dodano po 3 Jeśli tak to odłącz minusowa klemę od akumulatora i podłącz spowrotem po około pół minucie. Zapłon oczywiście musi być wyłączony podczas zdejmowania i zakładania klemy.Po tym zabiegu włącz zapłon i uruchom silnik powinno pomuc.
Ja bym jeszcze sprawdził przewody i kostkę stacyjki lubią pękać luty przez wyłamywanie kierownicy do przodu. Sama kostka stacyjki też może być przyczyną ale najpierw trzeba wychwycić moment i spróbować pomierzyć gdzie to napięcie faktycznie jest a gdzie go nie ma.
Ciągnik siodłowy, poduszki tył, 2 osie. Jak włączę zapłon, to przestaje siadać. Wiązka po lewej stronie?
Co do drugiego problemu to zamień przy radiu przewody zasilające. Zielony(powinien to być stały +) z fioletowym(+ po zapłonie).
nie sprzeglo tylko pedal hamulca i test edc i przekrecic kluczyk trzymaj tak 5 sec. dotyczy to scani serii 3. w czwartej serii wystarczy tylko wcisnac edc test i przekrecic kluczyk na zaplon.
Witam. Może komuś to się przyda na przyszłość. Odnośnie błędu 8263 w moim przypadku zepsuł się moduł dozujący, cewka elektromagnesu nie miała przejścia. Wystarczyło kupić samą cewkę połowa ceny kompletnego modułu.Wymiana cewki to 15-20 minut. Kasowanie kontrolki 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon w odstępach 10-15 sekund.
Może ktos podpowie coś na temat blokady zapłonu do immobilizera 24V w scaniach. Czasami zdarzaja sie problemu po cięciu elektroniki wtrysku.Dzikei za pomoc.
miałem kilka scań 4 i we wszystkich były kontrolki świecy a w tej brak. panel specjalnie odkręciłem kilka dni temu żeby spradzić czy aby napewno nie ma. po przekręceniu kluczyka na zapłon z których przewodów ze sterownika powinnno wychodzić napięcie?
Prawdopodobnie cewka przy stacyjce . Odp. W kluczyku . (Nie wiem czy pytałeś się o nadajnik czy odbiornik ) Zobacz na wiązkę po zdjęciu obudowy . Dwa cieńsze kable - może być ekran. Wrzucenie na najprostszego scana - Scantol , VagCom wykaże błąd . Podłączenie idzie do Licznika . Powodzenia
Sprawdź czy jeśli zamienisz kabel EBS na ABS również będzie błąd. Jeśli nie to do sprawdzenia drożność przewodu sterującego naczepy. Tak jak pisze kolega (at)stanisławpiotr możliwe, że uszkodzony jest czujnik ciśnienia zadanego w naczepie. Możliwe również, że różnica pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym, a informacją wysłaną po CAN jest zbyt duża i to powoduje...
Witam Ja zakladalem navi do Iveco ale mam tam 12 V instalacje Ten plus po zaplonie mozesz sobie pominac bo jest nie potrzebny. Sygnal predkosci mozesz wyciagnac sobie z Tachografu z pinu B7 zółta kostka w tacho 7 pin. musisz niestety zerwac plaby od tacha i czeka cie nowa legalizacja. Nie wiem tylko i musisz sobie to sprawdzic czy z pinu B7 wychodzi...
Zapchany przewód powrotny dozownika reduktora w zaworze zbiornika reduktora lub sterowniku.Włącz i wyłącz zapłon trzy razy z 10s przerwami aby wyłączyć ostrzeżenie . Jeśli instalacja jest sprawna wszystko wróci do normy.
U mnie wyskakuje błąd 2 (konfiguracja abs 4 sensory i 4 modulatory) następnie 6 i 9 proszę o pomoc. Kontrolka abs-u zapala mi się czasami podczas ruszania i się pali dopóki nie wyłączę i włączę zapłonu
Kolego opisz dokładniej swój problem, kontrolka nie działa, tzn nie zapala się, świeci cały czas, nie gaśnie, zapala się po przejechaniu kawałka drogi, nie zapala po włączeniu zapłonu?
Każdy czujnik zużycia jest podłączony do osobnego modulatora , a więc mało prawdopodobne żeby 3 modulatory były zepsute. Jeżeli masz sprawny czujnik zużycia, to po prostu podpinaj pod kabel i rób odczyt parametrów na wyświetlaczu ,za każdym razem wyłącz i włącz zapłon. W ten sposób po kolei sprawdzisz całą lewą stronę .
Zbyt szybko zdjąłeś klemę z akumulatora. Sterownik silnika wykonuje test po wyłączeni zasilania kluczykiem a jeśli masz układ oczyszczania spalin to jeszcze przez chwilę układ musi się przedmuchać aby mocznik się nie skrystalizował. Błąd powinien zniknąć jeśli sterownik silnika przeprowadzi test poprawnie do końca. Staraj się nie ściągać klemy lub używać...
Więc wygląda na to , że masz błąd czujnika lub koła polaryzacyjnego ( zębatego pulsatora na piaście) lub okablowania lewe koło oś 4. Kody migowe nie są precyzyjne więc jest wiele do sprawdzenia.Najlepiej podłączyć się komputerem.
Raczej zły tok rozumowania. EDC gaśnie jak prędkość obrotowa z bu czujników jest dokładnie taka sama - niezakłócona . Ktoś kiedyś je wymieniał i zrobił to nie profesjonalnie To wiedz, że jeden jak i drugi jest nierozłączną częscią wiązki kasety (jednolity przewód) i oba wrażliwe są na polaryzację +/-. W razie łączenia w życiu nie wolno sugerować się...
Kolego widzę że nie do końca wiesz co to SOPS w Scanii... nie ważne. Sprecyzuj o co Ci chodzi z tym przeglądem? Chcesz go przestawić na kolejny - do tego potrzebne SDP3 czy jesli przegląd Ci przeleciał a na oknie się pali ze minus ileś tak do przeglądu? - wchodzisz z poziomu kierowcy w menu i po prostu wyłączasz żeby się nie wyświetlało przy włączeniu...
Witam, ponownie. No więc xenony podłączone ;) Sprawa dosyć prosta, ale.... Ale polega na tym że włączamy zapłon, włączamy postój jest okej, włączamy światła mijania(krótkie) wszystko gra jest okej, natomiast po włączeniu długich, krótkie gasną.... Jak dam tylko cynkówkę to świecą razem, ale przełącze manetką na długie to krótkie gasną. Sprawdziłem u...
No dobrze. To tak na początek wykasuj pamięć błędów wduszając przycisk ABS w panelu diagnostycznym i włącz stacyjkę w pozycję zapłon. Po upływie ok. 4 sekund puść przycisk i wyłącz zapłon. Odczekaj parę minut i ponownie włącz zapłon, jeśli lampka ABS zgasła to dobrze a jeśli nie to będziemy działać dalej. W jaki układ pneumatyczny jest wyposażony pojazd...
Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny .Jeżeli usterka została usunięta, kod usterki staje się nieaktywny. Wykasuj kod usterki. Aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą, trzykrotnie wyłącz i włącz zapłon za pomocą kluczyka w odstępach 10 sekundowych.Istnieje możliwość że kod tej...
Witam. Taki oto problem. Po wymianie "bałwanków" na listwie paliwowej scania 114L 380 (2001rok) przestała odpalać. W filtrze i za filtrem paliwo jest, ciśnienia tak znaczne że po poluzowaniu śruby od zasilania paliwem listwy jest bardzo intensywny rozbryzg paliwa, a silnik nie łapie, na plaka chodzi, bez nawet nie ma ochoty gadać. Oprócz wymiany gumek...
Jak wyłączne zapłon to webasto ustawiam na 25 bo zmarzne. Normalnie podczas jazdy mam 20. Moim zdanie to jest zbyt duża różnica
Witam. BMS 26563 Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 (prawy tył) Usterka: Prędkość początkowa wskazywana przez czujnik prędkości koła przekracza 10 km/h, czyli jest wyższa od dopuszczalnej. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zniekształcone koło nadajnika impulsów. •Usterka...
Pod klapką masz przyciski, przekręć zapłon i wciśnij na 2 sek przycisk EDC. Wymruga ci kody. Długie błyski to dziesiątki, krótkie, to jedności.
8704 - otwarty obwód czujnika tlenu NOx 5657 - nieprawidłowe wyłączenie zasilania EMS 4131 - napięcie zasilania SCR 2 ostatnie błędy mówią o wyłączeniu zasilania akumulatorów w czasie krótszym niż 90 sekund od wyłączenia zapłonu. Możesz mieć problem z wyłącznikiem ADR.
Scania S500 2019.Świeży zakup w niemczech...spuchły 2 akumulatory a mam 4szt. 2szt są ok i mają 13volt na mierniku a 2szt 11volt.Auto odpala ale jak włączę zapłon to brak kontrolek na desce i pojawiają się dopiero po odpaleniu i tachograf pokazuje błąd braku napięcia. Podpowiedzcie fachowcy Gdzie i jakie kupić. https://obrazki.elektroda.pl/3003379200_...
sprawdż kody błędów, włącz zapłon i przytrzymaj 3 sek diagnose. Przy gaszeniu ma się zapalać edc. A kto to ładuje 28Ton? Jeśli pusty, 24 litry , to dla mnie księga guinessa, jest o.k. Warto rozgladać sie za nowszym autem.Błędy skasuj tak :wyłącz zapłon,poczekaj aż zgaśnie edc - naciśnij diagnose i trzymaj wciśnięty , jednocześnie włącz zapłon i puść...
to ty nie wiesz że takie autko na bazę drogową bierze się z tachografem?? chyba początkujący jesteś w branży. pamiętaj ZAWSZE współczynnik "W" mierz przez tacho co do tego kodu błędu to jest on nieaktywny, lecz trzeba go skasować. Robiło się to jakoś kombinacją pedału hamulca, stacyjki, i przycisku test. kolejności nie pamiętam dokładnie bo nie kasowałem...
Wiesz o tym ze musi byc zapłon oraz krótkie światła bo inaczej nie bedzie tego plusa na przeciwmgielne w gnieździe,jeśli nadal nie ma to szukaj załamanego przewodu do złącza kabiny
witam, przytrzymaj przycisk diagnozy i włącz po prostu zapłon kody nie aktywne zgasna ale nie musisz tego robic poniewaz jezeli jest wszystko ok to ABS sam zgasnie kiedy ruszysz
Na 4 sekundy ale teraz piszesz o tym jak włączasz zapłon czy podczas jazdy ? bo mnie interesuje jak się zachowuje lampka podczas jazdy, bo pisałeś że podczas jazdy czasem się zaświeci.
Volvo Scania MAN Merdedes pomoge. Silniki Cursor cała seria też. Do 315 niestety nie mam danych.
Wymień zespolony przekażnik świateł /duży/ w skrzynce bezpieczników.
Nie tylko obrysowe. Dodam że przy włączonym zapłonie wyłącznik nie reaguje po wyłączeniu zapłonu włącznik reaguje poprawnie.
Odczytaj nawet z etykiety na obudowie jaki jest sterownik silnika, prawdopodobnie wysypał się pin w UCH. Jak zachowuje się kontrolka immo, przed włożeniem kluczyk, po włączeniu zapłonu i przy próbie odpalenia?
Witam .Mam problem z EBS w scanii ,kompletnie nie widzi tylnej osi na desce rozdzielczej tzn. widzi zużycie klocków przód ,a tył pokazuje -. świeci się czerwony wykrzyknik w kółku.Na wyświetlaczu jest komunikat EBS naciśnij pedał hamulca,i do tego sygnał dźwiękowy. Dziś zakupiłem nowy modulator ebs i po podpięciu jest to samo .Może l ktoś ma jakieś...
Witam, mam problem z oświetleniem w kabinie, auto to Scania R500 2008 r. Oświetlenie wewnątrz świeci się tylko przy odpalonym silniku, wtedy działają wszystkie światła i można je włączyć i wyłączy. Natomiast przy zgaszonym silniku i przy przekręceniu kluczyka na zapłon, oświetlenie nie świeci. Nie zapala się żadna lampka wewnątrz. Bezpieczniki i przekaźniki...
gdyby było inaczej to problem występowałby w dwóch pojazdach. Ważną rzeczą jest pamiętać, aby po wyłączeniu motoru nie włączać stacyjki w położenie zapłon przez 90 sek. Wtedy zostaje zatrzymana sekwencja przedmuchiwania przewodów i osadza się krystalizacja adblue w dozowniku.
Witam. koledzy a BMS 26564? Czujnik prędkości koła, obwód koła 4 Usterka: Nieregularny sygnał z czujnika prędkości koła. Przyczyna: •Odległość między pierścieniem nadajnika impulsu a czujnikiem prędkości koła jest za duża. •Zabrudzone, uszkodzone lub zniekształcone koło nadajnika impulsów. Uwagi Zapala się lampka ostrzegawcza ABS i kilka...
Wykasuj błędy i włącz zapłon. Jeśli wszystko jest sprawne a błędy znowu sie pojawią to raczej wskazywało by na sterownik. Dobrze bylo by podpiąć się pompem i sprawdzić aby się upewnić.Sterownik jest tam gdzie piszesz.
Przeważnie jak pada opornica to silnik chodzi na pełnych obrotach lub w cale a tu wchodzisz włączasz zapłon pozycja pokrętła na zero a wolne obroty chodzą przekręcasz na 1 nic na 2 więkrze obroty i tak do 4 biegu okej.
Witam. Mam problem z podłączeniem urządzenie GPS pod fabryczny FMS w Scani R złącze C137 które znajduje się pod centralką elektryczną w kabinie. Skrętka dwużyłowa kolor biały i niebieski. CAN-low podłącza się do styku 9, a CANhigh do styku 6. Mamy pytanie do osób wtajemniczonych w Scanię. Czy to złącze może być nie aktywne i trzeba je aktywować w serwisie...
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
Chyba tak, albo w module wykrywania naczepy. Kontrolka może być spalona i tyle. Przekręć zapłon i obserwuj test kontrolek ( 2sek) to taka żółta z symbolikiem. Ja bym na to nie zwracał uwagi, ale zaglądnął do filtra i pilnował przebiegów i wymian.
Wyjmij ten panel i dobierz sie do zarowki i zobacz jaki jest symbol tej lampki. Symbol zaczyna wyglada mniej wiecej tak: WXX gdzie xx to jest cyferka oznaczajaca co to jest za kontrolka. Ja domyslalem sie ze jest to kontrolka od EDC bo zeykle jest umieszczona w tym miejscu. Skasuj bledy i ponownie odczytaj kody migowe . Procedure kasowania i odczytu...
Zaświeca Ci się po włączeniu zapłonu kontrola zużycia hamulców ?
Witam, dziś zmieniam główny zawór siły hamowania, on jest pod maską ponieważ wyskoczył mi błąd, RED według kompa pokazało ze trzymałem hamulce ponad 2min, a wg nie było mnie w kabinie, a w aucie tylko palił sie zapłon, porozmawiałem z fachowcami i poczytałem troszke, mowią ze to może być blokujący sie pedał na sworzniu, lub ten zawór przepuszcza delikatnie...
Kod 17-Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia osi wleczonej/ podnoszonej. Przyczyna-Jednostka sterująca odkryła nadmiernie wysokie napięcie między przewodem sygnału czujnika ciśnienia (styk 6), a połączeniem do masy podwozia (styk 27). Uwagi-Oś wleczona zostanie opuszczona i nie będzie mogła zostać ponownie podniesiona. W czasie normalnego działania,...
Witam. Mam problem ze Scanią 124 380 97r skrzynia automat. Chodzi właśnie o skrzynię, jest moment, że wszystko jest dobrze, a jest moment, że zostaje na biegu i nie można wyluzować. Wtedy na wyświetlaczu miga "clutch" czyli sprzęgło ale czujniki na pedale od górnego i dolnego położenia są ok. Jak wejdę w tryb serwisowy i zacznę przerzucać biegi, to...
Brak zasilania po zapłonie na panel po jego podaniu wszystko działa ok
Jeśli masz zawór ELC czyli sterowanie poduszek z pilota to możesz zrobić taką sztuczkę: Przed cofnięciem zapłonu wciskasz klawisz stop na pilocie następnie cofasz zapłon i po 2-3 sek puszczasz klawisz stop. Możesz wyjąć kluczyk zasunąć kabinę a auto będzie się samo poziomowało przez okres załadunku/rozładunku. Pozdr.
Koledzy mam pytanie odnośnie podłączenia przetwornicy od scania 4 do innej ciężarówki a mianowicie ; czy dobrze kombinuję z podłączeniem 1 zacisk 15 to plus po zapłonie 24v 3 zacisk 30 stały plus 24v 4 masa auta 5,6,8,9, wyjscie masy 7,10,11 wyjście +14v 12 wyjście +14v po zapłonie 2 nie podłączać
W gnieździe jest to samo. Sprawdzałem też puszkę w scani i ten sam problem. Nie wiem gdzie szukać dalej. W aucie jest wszystko ok. Tylko na przyczepie mam diodowe lampy i może wystarczy minimum napięcia żeby się żarzyły.
Hej, słuchaj...te kody zapewne nie wszystkie sa aktywne. Skasuj kody: wylacz zapłon na pare sekund po czym włacz zapłon. Przycisnij i trzymaj przycick 3 sek od EDC na panelu diagnostycznym, po czym trzymajac przycisk EDC wyłącz zapłon- bledy będą skasowane. Teraz odczytaj kody błędów zobaczymy co zostalo aktywne. Jak juz bedziesz mial kody ktre zostay...
Procedura odczytu kodu błędu: Przycisk należy przytrzymać co najmniej 2 sekundy, aby pobrać wszystkie kody błyskowe. Następnie należy włączyć kluczykiem zapłon. Lampka diagnostyczna gaśnie na 1,5 sekundy przed rozpoczęciem migania. Różne serie mignięcia są oddzielone wyraźną przerwą. Sekwencja kodów błyskowych zawsze kończy się znakiem kod zakończenia...
Nawet w złącze diagnostyczne. Podłącz CAN L i CAN H , GND i plus po zapłonie. Istniejący system odłacz odpowienim bezpiecznikiem, masz instrukcję montażu.
To proste jest. Masz 6 cylindrów czyli zapłon następuje co 120°, stąd jest: 1 - TDC UP=0° 5 - 120° 3 - 240° 6 - 360°=TDC UP=0° 2 - 480°=120° 4 - 600°=240° i to powinno odpowiadać "mijance". Te pozostałe wartości w stylu 288/648 służą pewnie do kontroli zapłonu albo ustawiania pompek albo jeszcze do czegoś innego. Nie wiem jak ustawiałeś pompki ale w...
Podłączyłem czarny kabel pod deska do masy
EMS 112 Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (wyświetla za wysoką wartość).Lub uszkodzony czujnik temperatury powietrza przed wlotem do turbo wykazuje za niską wartość. Wpierw sprawdził bym ten pierwszy. A moc będzie ograniczona do momentu usunięcia usterki. Możesz też spróbować wykasować ten błąd wyłączając zapłon kluczykiem, odczekać 15 s....
Opis Wewnętrzna usterka jednostki głównej. Przyczyna Jeden z czujników wewnątrz jednostki głównej jest zwarty do napięcia akumulatora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość. Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej....
po prostu dobry kierowca, który lekko ciśnie hamulec, często używa retardera, a styki przy większym naciśnięciu zachodzą tlenkiem Tak, żeczywiście to jest jeden z najlepszych driverów i tarcz prawie nie zużywa- jest retarder, góral i głowa od tego. Dziękuję, jutro dam odpowiedż, co było. Eddit. Błąd czujnika, to stara sprawa, niewykasowany. Dzisiaj...
I to może powodować że na wyższych obrotach nie dostaje paliwa na któryś garnek dlatego te ,,dudnienie" objedzie ten tydzień i się za nią wezmę w sobotę jak ją ogarnę dam znać zawory i pompki ustawione czepie się na początek tych(cewek) zrobię tak jak opisałes może to one nie trzymają ciśnienia i dlatego też wypadają zapłony mam jeszcze Scanie na pde...
podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? bo tak rozumiem schemat - przy normalnie załączonym akumulatorze obwód tego kabla jest rozłączony. Tak i tak ma być. jak zatrzymuje się zegar (czas) to na 99% musi się gubić zasilanie to bezpośrednie z akumulatora0 (+lub -) dobrze myślę? Jak zniknie zasilanie to tak...... Tacho ma zasilania w pkt....
otwierasz panel diagnostyki, włączasz zapłon, naciskasz na 4 sekundy klawisz centralki do diagnostyki w zależności co chcesz diagnozować, po 4 sekundach puszczasz i liczysz ilość sygnałów długich i krótkich, jeden kod = jedna sekwencja kodów, procedurę robisz tak długo aż powtórzy się pierwszy kod. w różnych centralkach są różne sekwencje kodów.
Koledzy pomużcie wyskakują mi takie błędy w BMS : 31253, 31431, 2789, 15410, 31509, 14358 , wykasowałem te błędy i puściłem auto w trase i ponownie wyskoczyły . Są takie obiawy w aucie przy delikatnym wduszaniu pedału chamulca niekiedy po puszczeniu pedału hamulca auto jak by było na hamulcu świeci się światło stopu , wystarczy tylko wyłączyć zapłon...
4124 Napięcie zasilania dla podzespołów w układzie SCR Opis Napięcie w obwodzie zasilania dozownika reduktora jest zbyt niskie. Przyczyna Przerwa w obwodzie zasilania dozownika reduktora. Uwagi W wyniku usterki wyłączono wtryskiwanie reduktora. Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej...
Witam mam scanie G440 2010r skrzynia manualna. Problem mam taki, że gdy zejdzie powietrze po odpaleniu słychać duży ubytek powietrza i po nabiciu ciśnienia nadal nie można wcisnąć sprzęgła (gdy go wcisnę przestaje syczeć powietrze). Jeżeli wyłączę zapłon po ponownym uruchomieniu pojazdu wszystko gra a tym samym nie słychać syczenia. Syczenie chyba słychać...
w zeszłym tygodniu miałem podobny przypadek w samochodzie cięzarowym "scania" z tym ze juz przy włączeniu postojowych włączal sie zaplon... okazało sie ze wyłącznik po przekręceniu na postojowe zwierał stały plus ktory ma zasilac tylko postojówki z plusem ktory byl po stacyjce który zasila światła drogowe... wystarczyło przeciąc przewod który jest po...
Tak. Silnik może być wyłączony przekręć zapłon i naciskaj pojedynczo EDC i notuj ilość długich zapaleń lampki i krótkich. Np: 1 długie i dwa krótkie to jest kod 12. Po tej sekwencji naciskasz kolejny raz. Jeśli brak błędów, lampka pali sie się ciągle przez 3 sek.
padł jeden pompowtryskiwacz
płynu to powiem szczeże że nie wiem czy ubywa bo cały czas walczą na warsztacie a może ktoś zna kąt wyprzedzenia wtrysków bo właśnie chcą sprawdzić zapłon ale nie wiedzą parametrów ustawienia i sory że tak długo nie odpisywałem Dodano po 3 pali oczywiście dobrze Dodano po 5 jak przestawiali zapłon trochę w jedną trochę w drugą tonie równo pracował.Przed...
To ok jeśli gaśnie normalnie.Na logikę to sterownik silnika nie jest w stanie sprawdzić elementów mechanicznych tego zaworu,jemu ma sie zgadzać rezystancja i to wszystko co może sprawdzić.Jeśli będzie Ci się pojawiał ten błąd ponownie wymień samą cewkę zaworu(nie jest to nic nowego że generuje błąd sam osobiście wymieniłem ich trochę)Co do ,,dymka"...
scania zapłon scania bezpiecznik zapłon zapłon punkt zapłon
połączenia ogniw solarnych generator skrótów termostat lodówka turystyczna
nivona napełnij system żelazko brudzi
Traktorek kosiarka Husqvarna nie rusza - przyczyny i rozwiązania Nissan Micra K13 - Błąd P1620: Układ chłodzenia i termostat