To się ciesz że tak ,,ćwierka" to jest normalna praca zdrowego HPI.Jak nie ćwierka to wtedy to wtedy pojawiają się problemy w tym układzie paliwowym.Taki odgłos generują cewki kąta i dawki paliwa.
Rozkręca się ten motylek co jest w środku cewki pompę paliwa masz na końcu sprężarki
Scania 2008 rok hpi. Bardzo słaba. Jak pochodzi na wolnych obrotach i się ruszy zakopci na biało. Płynu nie ubywa. Ciśnienie paliwa 16-18 barów. Auto chodzi równo. Zastanawiam się nad regulacja cewek pod kątem dawki paliwa. Które cewki są od regulacji dawki paliwa i jak ich wyregulować?
Mam pytanko , gdzie w układzie paliwowym znajdują się zaworki zwrotne paliwa. Kręci rano do 7 sekund odpala waląc sporym czarnym dymem, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu odpdla dość normalnie bez jakiego kolwiek dymu. Silnik ogólnie bardzo ładnie pracuje i nie kopci. Proszę o podpowiedzi ewentualnie rysunek. Wtryski ewyregulowane i cewki sprawdzane....
Witam mam problem ze scania 2005 rok hpi duze spalanie cewki sprawdzane wtryski po regeneracji komputer na sewisie nic nie wykazuje i mam takie pytanko czy czujnik cisnienia paliwa moze przeklamywac a na komputerze nic nie pokazuje
Witam Mam dwie Scanie, w jednej pojawiają się błędy odnośnie ciśnienia paliwa. Sprawdziłem, autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. W drugiej sprawnej ciśnienie na wolnych to około 15,7bar. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, sprawdzone cewki wtrysku filtr paliwa nowy. Czy to będzie pompa paliwa czy coś jeszcze...
witam czytam twój dawny problem ale nie znalazłem odpowiedzi z rozwiązaniem , a przytrafiło mi sie to samo , czy jestaes w stanie przypomnieć o było przy tej awari do naprawy ??? pozdrawiam Dodano po 42 mam bardzo podobny problem - pomocy r420 euro 5 nierówna praca na wolnych po paru minutach od odpalenia podmienione cewki od innego auta, zaworki listwy...
W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie...
Witam samochód u nas dwa lata bez problemów. Do czasu a mianowicie samochód zaczął okropnie kopcić na biało z początku niewinnie a od miesiąca walka trwa a mianowicie: Na początek "zrobione" wtryskiwacze, nowe filtry zawór na listwie i filtrze paliwa oryginał Scania oczywiście regulacja zaworów i wtryskiwaczy. Nic nie dało samochód kopci. Kolejna diagnoza...
16,5 bara to za mało, musisz sprawdzić cewki dawki paliwa 1-3 i 4-6, może być że któraś puszcza, lubią się rozkręciła lub przytarła.
Witam, walczę od dłuższego czasu z Scania 420hpi 2012, a dokładnie z nierówną pracą silnika podczas przyspieszania lub podjazdu pod wzniesienia. Auto zachowuje się jakby kulało na jednym cylindrze. Zawory i wtryski regulowane, cewki i wtryski sprawdzone w firmie Raszka i nic nie pomogło. Podczas odpalenia na ciepłym silniku czuć, że przez pierwsze kilka...
kod EDC 78 wskazywalby na zawor odcinajacy paliwo. Ten zawor znajduje sie po lewej stronie silnika pierwszy na lewo od filtra paliwa. Dochodza do niego 2 dosc grube przewody zasilajace. Warto sprawdzic te przewody jak i sam zawor. Sklada sie on z czesci elektrycznej czyli cewki i z czesci mechanicznej ktora zamyka doplyw paliwa. Tani on nie jest. W...
Trzpień filtra nie ruszony filtr świeży . błędy kasowane po każdej trasie - były już 4 , Auto było na serwisie - do niczego nie doszli (wyciągnęli cewki , poskręcali) , dodam że podczas tych 2 aktywnych błędów od zaworu dawki nawet na wolnych obrotach słychać anomalie a ciśnienie paliwa wzorcowe dla r
Witam kolegów i jednocześnie proszę o sugestie co do usterki w Scani R420. Samochód gwałtownie tj. z dnia na dzień zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach. Z daleka słychać, ze silnik nierówno pracuje, lekko przerywa, ma metaliczny pogłos i kopci na czarno przy przegazówkach i zmianie biegów. Sprawdzane były cewki od kata i dawki wtrysku, zawór...
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Witam Jeszcze mam pytanko po odkreceniu filtra paliwa na listwie powinno być ciśnienie? Bo wymieniłem dzisiaj filtry i oleje a puzniej chciałem zobaczyć cewki i po odkreceniu czewki nawet paliwo nie wycieklo wydaje mi się to dziwne Moim zdaniem to albo cewka gaszenia albo zawór przelewowy Jakieś podpowiedzi? Dzieki i pozdro
Przyczyna - słaba jakośc paliwa, awaria elektrozaworu sterującego dawką paliwa - zatarty, kolejne 3 są przytarte ale działają. 1 szt w serwisie 2300 pln netto Coś mi to nie pasuje, to jest widocznie inna awaria. Poza tym, te cewki- rozkręcają się im zwory rdzeni i to idzie samemu skręcić na kleju po zdemontowaniu. Jakoś nie przypominam sobie aby cos...
Witam wszystkich! Wiem, że temat był wielokrotnie poruszany na forum ale odpowiedzi które otrzymałem nie rozwiązały mojego problemu a trochę czasu już upłynęło więc może ktoś coś nowego odkrył/wpadł na inny pomysł. Problem polega na czarnym kopceniu Scani r420, wtryski zostały ustawione, turbosprężarka zregenerowana, filtry powietrza wymienione i jak...
Witam, mam ten sam problem, pokazuje błąd niskie cisnienie w przewodzie paliwowym. Pompa nowa diesel technica, podmieniane cewki, nowe zaworki, wszystkie uszczelki, oryginalny filtr paliwa, remont silnika robiony 3 tyś km temu, pompowtryski, glowice sprawdzane ustawione wszystko, nic nie pomaga i już mam dość tego grata. Przy 2 tys obrotach na postoju...
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Układ zasilania z opisu wynika, że otwierany, więc jest zapewne zapowietrzony. Jest metoda: odkręcasz koniki i wyciągasz tłoczki z pompowtrysków. trzeba miec odrobinę wprawy, jakieś stukadełko.. wychodzi to wszystko ze sprężyną. Pompujesz pompką ręczna, aż zacznie się lać paliwo z otworów pompek. Poskładać i odpalić. Metoda została wypracowana przez...
Witam, co do ciśnien paliwa dla PDE to w DC12 Najniższe dopuszczalne ciśnienie paliwa 1900 obr./min. 5,5 bar Najniższe dopuszczalne ciśnienie paliwa 500 obr./min. 4,5 bar Poza tym nierówna praca silnika po rozgrzaniu może być spowodowana popękanymi sprężynkami w pompkach... wiec pytanie co ty wsadziłeś do auta. Pytanie czy cewki mają prawidłową oporność...
Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko...
Włącze się do dyskusji gdyż mam podobny problem jak założyciel tematu. Autko hpi rocznik 2005. W dolnym zakresie obrotów muł do potęgi i lokomotywa. Generalnie brak mocy i kopcenie na czarno oraz spalanie na wysokim poziomie. Zaczyna dopiero żyć tak od 1400 obr/min. Pompki i zawory wyregulowane, zaworek na listwie nowy, na obudowie filtra nowy, cewki...
to tak dziury wierciłem u dołu gdy śruby wkręciłem to jeszcze sprawdzałem czy szczelne i jest ok termostat wstawiony na najwyższą temperaturę zasłoniliśmy chłodnice jeszcze i ok litra spadło spalanie Lecz kierowca zaobserwował że jak ruszał to auto miało bardzo dobrą moc aż sprawdzał ile ładunku ma lecz gdy dojeżdżał na rozładunek (300km) to auto osłabło......
Witam ponownie minęło trochę czasu od ostatniego mojego wpisu napiszę wam co w tym moim g.czyli scani do tej pory wymieniłem zacznę od początku : -pompa paliwa -interkuler -czujnik doładowania -pompo wtryski -4 cewki -termostat -filtry -most na szybszy 2,92 teraz mam 89kh przy 1250 obr. -czip tuning dał dużo jeśli chodzi o moc powiem tak tam gdzie wchodziłem...
WItam , znowu walczę z autem i znowu potrzebuję pomocy . Wczoraj rozkręciłem cewki paliwowe w scanii r420 hpi euro5 2007 rok żeby sprawdzić czy się nie porozkręcały bo auto na wysokich obrotach pod ciężarem sprawia wrażenie jakby silnik dostawał drgania i brakowało mu siły no i były ok tzn w dwóch ruszając trzpieniem w cewce wyczułem jakby się troszkę...
Witam. Zamieszczam bardzo ciekawy opis szczegółowy zasady działania pompo-wtryskiwaczy HPI. [youtube]https://youtu.be/rGVzOzkycW4?si... Film ten pokazuje jak jest regulowany przez jednostkę sterującą kąt wyprzedzenia wtrysku, fazy napełniania końcówek, oraz ilość wtryskiwanego paliwa. Za wszystko odpowiadają cztery cewki, które...
Nie wiem co miało by wspólnego blaszka to element który przyciągany jest przez cewkę a nie sześć hydrauliki paliwa.
Pod tą cewką na listwie jest zamontowany stabilizator ciśnienia (taki grzybek) , tam często puszcza paliwo przez oring. Chyba że jesteś pewien , że to cewka.
Czy przyczyną spadku ciśnienia może być lejący wtryskiwacz lub nie szczelna cewka paliwowa ?
Witam .Problemem były rzeczywiście uszczelnienia dwóch cewek . Dziękuję za podpowiedź
Ale zanim rozbebeszysz silnik i wywalisz głowice to odkręć pokrywy zaworów odpal i sprawdź czy nie wycieka paliwo z cewki do około plastiku gdzie przykręcone są kable albo czy paliwo nie wydostaje się ze sprężyny
SCANIA R 420 HPI 2007 - autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Regulowane zawory i pompowtryski. Pompa paliwowa nowa. Musi być gdzieś ubytek ciśnienia, pytanie gdzie?
Błąd wyskakuje dopiero wtedy jak silnik pochodzi przez jakieś 5 minut. a wcześniej napisałeś kod błędu 56 występował zawsze nawet po wykasowaniu a to znaczna różnica! :D Cewka ma opór około 0.5Ω-0.55Ω (uwaga na przewody pomiarowe i wyzerowanie multimetru) Po takim czasie kod powstanie z powodu wydłużonego BipSignal co jest spowodowane opóźnieniem...
Łatwa diagnostyka lepkosciomierzem w silnikach z PDE. Mierzy się w każdej głowicy oddzielnie. 380 to tylko PDE ;p Paliwo wydostaje się oringami cewek i trzeba powtórzyć naprawę.
A przewód z ecu do sterownika jest ok? Sprawdzałeś ta cewkę od gaszenia czy otwiera paliwo na listwę?Mechanicy grzebiąc nie zamienili czasem na niej przewodów?
Czyli masz za niskie napięcie na cewkę dawki paliwa cylindrów 4-6. A jeśli miałeś błąd 1280 1 to sprawdź napięcie ładowania akumulatorów. Silnik pracuje równo ? bo raczej powinien kuleć.
Wyjmij cewki od kąta i dawki i zobacz czy się nie porozkręcały. Jeśli będą ok to zamień je z tylną krupą cylindrów.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Prawdo podobnie za mało paliwa i w nieodpowiednim momencie jest podawane przez cewkę konta wyprzedzenia zapłonu dla pierwszego zespołu cylindrów ( druga od przodu silnika).
Witam panowie potrzebuje porady chodzi o scanie hpi - ograniczenie mocy gaśnie , liczne błędy układu paliwowego ,ciśnienie na listwie 14 bar manometrem a komputer pokazuje 16 bar , sprawdzane były laski bo podobno lubią się giąć , zamieniłem cewki miejscami sprawdzałem czy błąd nie pójdzie za cewką i pytanie czy da się sprawdzić taką cewkę bo one tanie...
cewki scania scania cewki scania paliwa
monitoring osoby starszej wymiana łożyska oporowego listwa trzask
bojler elektryczny blaupunkt telewizor
Jak wstawić nową linię w komórce Excel? Jak zrobić różdżkę do szukania wody?