W Opoltransie ostatnio widzialem dosc fajne zabezpiecznie na zbiornik i aby je zdjac trzeba by narobic sporo hałasu.
Jeżeli jest to napweno układ paliwowy hpi to zaworek jest w smoku,jest to zwykła plastikowa kulka średnicy ok.10 mm która zapobiega cofaniu się paliwa.
SDP3-> Konwersja
za malo cyfr podales w numerze
Taki dodatek dla uzupełnienia.
Taki objaw występuje przy braku połączenia z czujnikiem paliwa,do sprawdzenia oporność czujnika i wiązka do wskaźnika.
wskaźnik podłączony do sygnału ze stacyjki drugi styk idzie do pływaka (pływak to potencjometr) drugi styk pływaka stała masa. Obstawiam że sygnał pływaka ma zwarcie z masą. Podłącz na krótko pływak z licznikiem na próbę (oryginalny przewód na liczniku odetnij na czas próby - bo zakładam ze zwiera do masy) Ps. Jak sam nie bardzo ogarniasz to zapłać...
No chyba ten plastikowy element w podstawie filtra (na który nasadzasz wkład filtra) nie jest uszkodzony? bo jeśli tak to może być problem z przepływem paliwa.Do filtra wystarczy wlać niewiele paliwa ,ale wpierw trzeba zamontować filtr,zalać i zakręcić dekiel .
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Tak, te właśnie 6 śrub. Odkręcić przewody paliwowe.
Trzeba sprawdzić smok, w baku- zaworki. Auto za młode, aby wysiadła pompa, lepiej odczytać kody na desce niż opierać się na texie (akurat tu prawdę mówi). Tak samo mogą być problemy z zaworem czerwonym, czy też nadmiarowym przy filtrze i na listwie. Trzeba mierzyć ciśnienia w czasie kręcenia. Smoka, literatura zaleca sprawdzić przez podanie ciśnienia...
Witam element oznaczony T 16
Jeśli to jest scania 4 to ten kod E44 zazwyczaj oznacza przerwę w obwodzie pompki, zle ustawienie dawki na pompce, lub przegrzewanie się. Sprawdz czy dochodzi prąd do pompki - najprościej sprawdzić to żarówką 24V/21W podpinając ją zamiast pompki. jak wlączysz ogrzewanie to po czasie około minuty od uruchomienia zarówka powinna zacząc mrygać. Jeśli tak...
Witam, Scania 2007 rok R380 pojawił się olej w filtrze paliwa. Proszę o pomoc, dzięki
:| a tak to widzi twórca programu.
To jest na pompie rzędowej ? z zaworem odcinającym dopływ paliwa (ehab)?
Od góry na ogrzewaniu jest czujnik,pod taka gumowa osłona,musisz go wcisnąć....po przekroczeniu 140°C rozwiera styki w sobie.
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
Rozkręcona śrubka powoduje że podrabia się pewien element i silnik nierówno pracuje
Proszę. http://obrazki.elektroda.pl/2244766700_1...
Cześć tu masz informacje zależy od typu pompowtryskiwaczy.
witam przyczyny mogą być dwie: instalacja, zimne luty w zegarach. Obstawiałbym to drugie, (skoro walenie pięścią pomaga). Wymontuj zegary, wyjmij płytkę, obejrzyj/popraw luty na złączach, wymontuj ustroje/wskaźniki popraw luty na metalowych "kubeczkach". Powinno pomóc.
71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
Witam Co trzeba wykręcić zeby dostac się do listwy? Kolektor ssący? Obudowę filtra paliwa?
Z tej listwy wycieka. To zasobnik paliwa.
Witam Sprawdz zaworek w smoku prawdo podobnie nie trzyma paliwa i stąd ten problem.
jesli mozesz powiedziec co mialby regulator do palenia czujnikow ??? Utrzymuje w miarę stałe ciśnienie na listwie, jak będzie zablokowany to uszkodzi nadmiernym ciśnieniem czujniki. Jak mozna sprawdzic czy ten regulator jest sprawny??? Wykręcić i obejrzeć ( jest mechaniczny ), w większości przypadków uszkadza się tak że nie utrzymuje ciśnienia i są...
Podzwoń sobie- ASO jest bardzo drogi. Tysiąc zł, to wstęp do gry, w tym diagnostyka (330zł) Jeśli diagnostyka nic nie znajdzie, zaczyna się szukanie po kolei. Czasem 5000zł załatwi sprawę, ale rzadko. Każda robota ma przewidziany czas, za który musisz zapłacić. Czasem zrobią coś w czasie 10 min. co kosztuje 1 godz. ale też czasem robią coś 5 godzin-...
Sprawdź ciśnienie manometrem. Sprawdź olej czy niema w nim paliwa.
opis pompy wysokiego ciśnienia
Scania 113EDC Wyświetla mi dwa błędy trzy mrugnięcia i pięć gdzie sie znajduje czujnik do ładowania czy wpływa to na ilość złużycia paliwa
Zapchany czujnik ciśnienia spalin lub coś nie tak z kabelkami do niego. A ten trzycyfrowy to coś mi świta o ciśnieniu paliwa w listwie .
Uszczelni ssanie pompki paliwa
Ale to by 200/250 litrów pociągła a resztę nie ?
A gdzie jest zamontowana ta chłodnica paliwa z tym wentylatorem i czujnikiem?
A ciśnienie paliwa w normie??
witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy...
A czy widoczny jest jakikolwiek wyciek paliwa?
W jakim stanie jest intercooler i czujnik doładowania, te komponenty też mają wpływ na odczyt czujnika NOX, zmienia się dawkowanie paliwa.
Sprawdź jeszcze przewody elektryczne do pompki paliwa.
Samochód ma jezdzic na instalacji hho, i taki sterownik jest potrzebny bo inaczej nie ma oszczędności w paliwie.
Masz problem z wyrównaniem paliwa połącz zbiorniki od dołu jak scania i problem znika.
Pompa nie ruszana przy ciśnieniu 15,5 na wolnych nie podchodziłem do tego tematu . Auto ma przejechane około 1 mln kilometrów nie zmęczone serwisowane do końca co 60 tyś w Scania.
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
Witam jestem tu nowy. A mianowicie mam problem jak w temacie. Scania zdechla, wymienilem pompke paliwa zaworek cisnienia na listwie. Przy zaplonie zapala sie kontrolka edc a przy kreceniu gasnie ale dalej nie chce zapalic. Dodam ze na plaku chodzi. Prosze o pomoc.
Problem rozwiązany . Regulacja zaworów i wtrysków. Efektem jest znaczny wzrost mocy i spadek zużycia paliwa.
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
14 Barów to w miarę normalne ciśnienie. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Po co? Odpala normalnie?
Witam , szukam schematu elektrycznego podłączenia pływaka paliwa i zegarów Brak wskazań wskaźnika paliwa
Żeby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze zakładałem przezroczysty wężyk na odpowietrznik filtra paliwa i po odpaleniu odkręcałem i patrzyłem czy w wężyku płynie czyste paliwo czy z pęcherzykami powietrza i wtedy masz pewność czy nie zaciąga paliwa z powietrzem.
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
Może kwestia nazewnictwa (jeżeli chodzi o te zaworki) zmieniłem na przodzie głowicy po lewej stronie i na obudowie filtra drugi zaworek , holenderek z sprężynką tak to w przybliżeniu wygląda więc niech będzie zaworek zwrotny :D. jeśli chodzi o zawór gaszenia to go rozebrałem i się okazało że ktoś tam gmerał i odwrotnie założył metalową przekładkę, złożyłem...
Witam Zasilenie na wolnych musi być 5,5 bara.Zasilanie mierzone przed filtrem czy za filtrem paliwa.
To się ciesz że tak ,,ćwierka" to jest normalna praca zdrowego HPI.Jak nie ćwierka to wtedy to wtedy pojawiają się problemy w tym układzie paliwowym.Taki odgłos generują cewki kąta i dawki paliwa.
Polecam sprawdzić regulacje pompowtrysków i zakładania orginalnego filtra paliwa .
Dzięki serdeczne , to już rzuca jakieś światło na mój problem. Biorąc pod uwagę inne symptomy, w pierwszej kolejności przyjrzę się powrotowi paliwa.
I znowu spadło, od pół roku. Winą był "łącznik". Chyba wiecie ... co co chodzi...
Miałem podobny problem z kodem EEC 4674 ,przetarty był przewód ,a dokładnie przedłużka przewodu zasilającego C282 , który łączy przewód giętki reduktora 4 (H28) z EEC3 kostką B (E67 pin 15 i 14) w EEC3 na ramie obok lewego zbiornika paliwa .
Drifter23 blad EMS 4754 zwiazany jest z zaworem odcinającym dopływ paliwa
Udało się rozwiązać problem?
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Tu nie ma filozofii, wymień uszczelnienia - listwa i miejsce jej zamontowania muszą być czyste i tyle.
https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie... 2 błąd - usterka elektryczna w obwodzie tego...
Witam Czy spotkał się ktoś z takimi kodami CUV519 i APS313. Dodatkowo przy wyłączaniu silnika często pojawia się komunikat na żółto "Układ oczyszczania spalin włączony". Bardzo dużo pali paliwa jak na Scanie R450.
Proponuję dedykowaną do samochodów SCANIA nakładkę antykradzieżową na wlew paliwa o śr.60mm z możliwością wyzwolenia alarmu w kabinie, na zewnątrz pojazdu oraz za pośrednictwem modułu lokalizatora GPS/GSM http://obrazki.elektroda.pl/4762370000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7712224900_1...
u mnie to samo z takim silnikiem a dzieje się to w momencie gdy się zapowietrza lub jak ma przypchany filtr paliwa
Jeżeli ma się dostęp do SDP3 to oczywiście, że tak.
EMS 280; czujnik temperatury płynu chłodzącego. Napięcie w obwodzie czujnika jest wyższe od dopuszczalnego. Może być przerwanie w obwodzie czujnika lub sam czujnik, jeśli w dalszym ciągu występuje usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa to też może mieć wpływ na czujnik temperatury płynu.
To kwestia fantazji programisty licznika. Mam citroena jumpera i nawet hamując silnikiem ze 140km/h zawsze pokazuje 2L/100km. A moje mini schodzi ze spalaniem w czasie hamowania silnikiem do 0. W obu przypadkach czas otwarcia 0ms. I nie ma znaczenia czy masz hamulec górski, czy nizinny, jak silnik napędzasz od d.py strony nie zużywa paliwa.
Prosze o schemat ustawienia zaworów i pompowtryskiwaczy scani serii R w silniku 420 hpi chciałbym przeprowadzić regulacje, z powoda nadmiernego spalania paliwa... Z góry dziekuje
Witam Mam dwie Scanie, w jednej pojawiają się błędy odnośnie ciśnienia paliwa. Sprawdziłem, autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. W drugiej sprawnej ciśnienie na wolnych to około 15,7bar. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, sprawdzone cewki wtrysku filtr paliwa nowy. Czy to będzie pompa paliwa czy coś jeszcze...
Nr błędu podaj.
Jeśli potrzebujesz mam uzywany sprawny EHAB do sprzedania. W sprawie ehab odezwę się na PW. Mam jeszcze pytanie: Jak sprawdzić ciśnienie zasilania paliwa?
Witam Powiedz no kolego, jaki to przepał jak sprawdziłeś kierowcę skąd wiesz ze kaseta ma tam mało motogodzin, bo może jestem słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie...
Dzięki za zainteresowanie, diagnozowanie delphi, tyle można podejrzeć ciśnienie paliwa i otwarcie zaworu gaszenia.
Witam tych pomp się nie regeneruje,to nie jest wina pomp tylko naszego Polskiego paliwa. Jak masz scanie serii 4, jedz do serwisu masz 40% zniżki na części nigdzie taniej nie kupisz bo w hpi chodzi głównie o ciśnienie paliwa, prawidłowe to ok 15 bar na biegu jałowym a ok 20 na 1500 obr.
jeżeli masz minimum wiedzy o silnikach hpi a napewno tylko o oponach i tacho to będziesz wiedział że one maję bardzo duży wpływ gdyż ustalają dawkę i kont wtrysku paliwa
Moja ulubiona usterka w tej Scanii. Ogólnie usterka ma 2 przyczyny, mechaniczną i elektryczną. Elektryczne to najczęściej skorodowane lub luźne połączenie na pompie lub pod centralką, przetarte przewody itp. do uszkodzenia (przegrzanie) solenoidu lub komputera włącznie. Mechaniczne to na ogół zacinanie się listwy w pompie albo wykraczanie listwy poza...
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Odczytaj kody błedów, usterka może dotyczyć wielu rzeczy: czerwony zawór, pompa zasilajaca, zaworki w smoku paliwa.
raz zakładałem po wymianie wyciek paliwa dziurawy odlew rzecz niemożliwa ale jednak no i zamiana na orgiał i wszystko ok
Szukaj czegos w okolicy paliwa moze byc zwiazane coz z cisnieniem zawieszajacy sie zaworek w listwie albo sam czujnik cisnienia glupieje
Witam mam podobny problem z Scanią 114 380 jak kolega Piechus. Tzn w niskim zakresie obrotów nie ma mocy ( wymienione zostały pompo-wtryskiwacze, pompka paliwa).
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
kwantor kiedy pisałem aby sprawdzić ciśnienie paliwa chodziło mi tak jak kolega saron22 napisał o ciśnienie mierzone na podstawie filtra... wiem że PDE nie ma czujnika ciśnienia paliwa.
Jaki jest numer katalogowy wtryskiwaczy? Były w produkcji 2 typy -z przelewem i bez. Te z przelewem miały śruby dodatkowo połączone przewodem i wyprowadzone za zawór przelewowy do powrotu paliwa. Jest jesze jedna możliwość, podczas "regeneracji" PDE zapomniano o uszczelkach nakrętki (wewnątrz nakrętki). Ewentualnie powstał przeciek wskutek dużego ciśnienia...
Ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał (sprężyna w p-ce paliwa, zawór przelewowy?) Ma być 2,2-2,5 bar na LL(500) mierzone na krućcu filtra paliwa
Na PLAKA chodzi??
Może utyka na jednym cylindrze i rzuca silnikiem bo to masz tylko pod obciążeniem Dodano po 2 Sprawdź dopływ paliwa , może paliwa nie dostaje tyle co trzeba i rzuca silnikiem
Witam, potrzebuje się podłączyć pod przewód, wskaźnika poziomu paliwa (pływaka) w Scaniach R420, R380, 124 roczniki od 2000. Czy ma ktoś informację gdzie znajdę ten przewód(pod deską rozdzielczą czy z wiązki) lub ewentualnie jego numer, kolor. Z góry dziękuje za pomoc.
Tak, odczytane zegarem. Sprawdzę pompę paliwa. Scania z Angli, po przekładce, dużo rzeczy niedziała ale z tym sobie poradze, ogrzewanie sprawdzę w przyszłym tygodniu.
Może tak być. Ważne jest to jaki jest kod błędu po wyłączeniu silnika . Osobiście obstawiam na wysokie ciśnienie paliwa auto gaśnie i odpala bez problemu . Jestem słaby w układach paliwa Scania ale ostatnio przy tych objawach był smok.
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Problemem było ECU, nie wiem dokładnie co ale podobno ten typ tak ma.
Co do dymienia zgadzam się z kolegą wyżej.Do Scania 124L co za problem masz z pompą paliwa? Ukruszone ceramiczne tłoczki?
Witam mam problem ze scania 2005 rok hpi duze spalanie cewki sprawdzane wtryski po regeneracji komputer na sewisie nic nie wykazuje i mam takie pytanko czy czujnik cisnienia paliwa moze przeklamywac a na komputerze nic nie pokazuje
Temat zamykam, czas gwarancji minął :-) a czujnik dalej działa prawidłowo
Ciśnienie paliwa nie fiksuje,sprawdzałeś filtr,oryginał czy zamiennik,plastikowa wkładka w obudowie filtra cała nie popękana(chodzi mi o ten wkręcany czarny element na który zakłada się filtr paliwa).
Zmierz to ciśnienie, na obudowie filtra. Ma być ok 16bar. Bywa, że zawiesza się zaworek w listwie zasilającej, lub na obydowie filtra. Coś mi tu nie pasuje, przykopcanie na czarno powinno skutkowac dużą mocą.. chyba, że szwankuje sterowanie kątami i dawki na wskutek nieodpowiedniego cisnienia paliwa, które właśnie tym steruje.
cewka paliwa scania scania wskaźnik paliwa układ paliwa scania
uszkodzi drzwi pralka skorpion 2000a schemat łożysko wirnika
Hulajnoga Xiaomi, Ninebot, Motus – naładowana, nie rusza, blokada BMS, sterownik, czujniki Dwuteownik IPE 220, HEB 160 czy HEA 200 do podparcia ugiętego stropu betonowego 5x5m