Czujnik przy 500 /min pokazywał za dużo, powinno być 1-1,1 bara faktycznie, ale nie reagowałem, bo przy takiej odchyłce moc powinna wzrastać, chyba, że nie zachowywał liniowości (strzepany)- więc bardziej te kolektory.. Szczelność wydechu do turbiny jest krytycznie ważna, to nie "dymarek" na leśne polana. Co do masakry, to nie ma zaś tak źle- na zimnym...
Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ? rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ? Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?, jakie ciśnienie doładowania ?
Słuchaj....pompka paliwa też nowa......na wolnych daje do 5 bar....wszystko jest ok....a jak podłączysz autocom to pokazuje non stop temperaturę powietrza doładowanego 0ºC i ciśnienie non stop 0,0 bar.
Zmierz kompresję, sprawdź ciśnienie doładowania, szczelność intercolera i węży.
Ciśnienie ok. ile oleju łyka na 1000km?
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Skoro wszystko w/w sprawdzone i jest ok, dodatkowo sprawdź jakie ma ciśnienie doładowania i tłumik (katalizator) czasami zapycha się tłumik resztkami AdBlue
W takim wiekowym aucie całkiem normalne zużycie paliwa ( zależy też od kierowcy). Silnik w jakiej kondycji? Układ doładowania sprawny? SCR działa?
Kwantor ciśnienie paliwa w tym aucie jest ok. Ciśnienie doładowania też pokrywa sie z tym co wskazuje czujnik doładowania.
Zacznij od regulacji zaworów i pompowtrysków, przydałoby sie porównać ciśnienie doładowania jakie widzie EDC z rzeczywistym ciśnieniem zmierzonym zegarem mechanicznym.
WITAM. Kolego stanisławpiotr podpiołem właśnie tak i czujnik funkcjonuje, wraz z dodaniem gazu minimalnie rośnie ale dopiero podczas jazdy pokazuje wzrost ciśnienia. Mam wpięty dodatkowo zegar, manometr w intercooler i ciśnienie na zegarze jest takie samo jak w sdp3 w bloku pomiarowym czujnika doładowania. Jedyne co mnie nurtuje to wskazania czujnika...
Zapewne PDE bosch ms 6.2 czujnik ten mierzy i ciśnienie doładowania jak i temperaturę powietrza w kolektorze ssacym dla ciśnienia doładowania 0,5 V, około 0,5 bar 1,0 V, około 1,0 bar 1,5 V, około 1,4 bar 2,0 V, około 1,8 bar 2,5 V, około 2,2 bar 3,0 V, około 2,7 bar 3,5 V, około 3,1 bar 4,0 V, około 3,6 bar dla temperatury 4,7 V, około -20 stopni Celsjusza...
Pompowtryski i zaworki były ustawione od razu na wszystkich, a pompowtrysk był nie na regeneracji, a wyciągnięty z pudełeczka. Tylko z tym manometrem to nawet bez czujnika doładowania powinno pokazać jakie jest ciśnienie doładowania, przecież turbina i bez tego chodzi
Ciśnienie doładowania jakie? intercoler szczelny? Pompowtryski w 90 % wystarczy wymienić końcówki i sprężyny. Regulacja zwyczajowo tyle daje, co umarłemu kadzidło.
Pomysł jak najbardziej słuszny, ale ciężko porównać dwa wskazania, jak komp podpięty z przodu, a manometr będzie podłączony z tyłu, 12 metrów dalej. Najlepiej by było, jakby jedna osoba obserwowała dwa wskazania na raz. Sam czujnik wydaje się ok, bo ciśnienie atmosferyczne pokazuje prawidłowo i doładowanie na wykresie też wskazuje liniowo. Na postoju,...
Wtryskiwacze HPI można sprawdzić JEDYNIE na silniku!!! za pomocą oprogramowania diagnostycznego. Nieszczelność w EGR ma wpływ bo ciśnienie doładowania cofa się do wydechu, lubwychodzi na zewnątrz. Sprawdź temperaturę powietrza dolotowego.
W moim spadło, bo wzrosła efektywność doładowania- przybyło mocy. Raz, że spaliny w pełni napedzały turbinę, a 2, to ciśnienie w dolocie nie uciekało przez te wypracowane połączenia od tyłu.
Witam, co może być przyczyną większego spalania( wcześniej poniżej 30, teraz 32l przy tym samym ładunku i trasie)? Auto lubi też przykopcić na czarno podczas jazdy, a szczególnie pod górkę. Oleju w intercoolerze nie ma. Czujnik ciśnienia i temperatury teoretycznie działa. Filtry wymienione. Przepływomierz czysty. Na diagnostyce nic nie wyszło. Pompowtryskiwacze...
Witam! Proszę o rozszyfrowanie kilku kodów volvo fh13 440 2007r: MID 128 PID 105 FMI 2 OBD i MID 128 PID 105 FMI 5 OBD -temperatura powietrza doładowania - błąd danych przy jednym z tych błędów zaświeca się kontrolka CHECK ENGINE MID 130 PID 37 FMI 0 - ciśnienie powietrza, skrzynia biegów, wartość zbyt wysoka MID 136 PSID 64 FMI 4 - masa PCV - ukł hamulcowy...
Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem na nowy. Efekt jest taki że silnik "odżył" na wysokich obrotach, tzn maksymalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy obrotach około 1400 i wyżej. Odczuwalny jest również wzrost mocy i momentu. Poniżej opisanego zakresu obrotów auto umiarkowanie kopci i nie ma siły. Błędów nadal brak. Proszę o radę czy wymieniać...
EMS 8707; ciśnienie powietrza doładowania, napięcie z czujnika doładowania jest niewiarygodne w porównaniu ze wskazaniami z innych czujników ciśnienia lub wartość ta jest niewłaściwa w stosunku do aktualnych warunków roboczych.Sprawdź szczelność układu dolotowego , turbosprężarkę czy nie rzuca olejem, czujnik ciśnienia doładowania czy nie jest zanieczyszczony...
Skoro wymieniłeś filtr paliwa i nic się nie zmieniło to sprawdź zawór przelewowy bo może otwierać się za wcześnie. Sprawdź też czujnik ciśnienia zasilania bo jest coś nie tak z napięciem . Napięcie na ten czujnik może być zakłócone awarią czujnika doładowania,temperatury płynu,prędkości obrotów wentylatora , więc trzeba sprawdzić czy przewody tych czujników...
Tu może być zła jakość mocznika, niedrożna końcówka wtryskiwacza,nox pokazuje nieprawidłową wartość, usterka czujnika doładowania.Może być tak ,że noxy są zamienione przed i za katalizatorem.Może też być uszkodzony sam katalizator. EMS 8319; redukcja tlenków azotu jest niedostateczna. EEC 4674; usterka elektryczna w obwodzie podgrzewacza mocznika/reduktora...
Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang...
Ciśnienie zasilania paliwem jest za niskie. Jeden z zaworów przelewowych ( ten w obudowie filtra paliwa lub pod listwą paliwową po lewej stronie) jest uszkodzony lub pompa paliwa. Poza tym jest problem elektryczny z czujnikiem temperatury paliwa wystąpiło na nim zbyt wysokie napięcie to samo w czujniku ciśnienia zasilania. Tu jest do sprawdzenia wiązka...
Najlepiej podłączyć oscyloskop pod przewód sygnałowy czujnika ciśnienia i sprawdzić przebieg sygnału. I ewentualnie sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym mechanicznym zegarem. Ale szczerze wątpię żeby takie tam było gdyż nigdy mi się nie zdarzyło więcej niż 1,7 bara na maksymalnych obrotach bez obciążenia.
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Piszesz o nierównej pracy silnika, a układ paliwowy czyściłeś ,sprawdzałeś szczelność. Jakieś błędy na desce są ? Mierzyłeś ciśnienie paliwa na zasilaniu ? Robiłeś diagnostykę wtrysków, czy regulowałeś bo miałeś taki kaprys.? Nikt z fusów Ci nie wywróży co dolega silnikowi . Układem HPI sterują czujniki położenia wału, ciśnienia paliwa, elektrozawory...
Żaden magiczny, najzwyklejszy jaki występował w Scani. Montowany z reguły po prawej stronie deski rozdzielczej, pokazuje właśnie takie rzeczy jak zużycie paliwa i ciśnienie doładowania, jednak na obecną chwilę nie jestem w stanie sprawdzić gdzie i czy da się go podpiąć w aucie fabrycznie nie wyposażonym w to. Postaram się czegoś dowiedzieć po weekendzie.
Ja w Dafie podniosłem ciśnienie doładowania o 0,2 bara i efekty były widoczne od razu,tyle tylko że to nie przydławione na wydechu euro5.Dzisiaj zrobiłem podobnie w Tgx euro4 bo łupał po 37l i zobaczę co pokaże za tydzień jak zjedzie.No i co najważniejsze to liczy się jakość paliwa.
Kod błędu 61 błąd - Jednostka sterująca EDC przerywa swoją pracę do czasu zakończenia testu zatrzymania silnika. Przyczyna - Napięcie wejściowe na zaciskach B3 i B4 zostało odcięte zbyt wcześnie. Uwagi - Podczas próby wyłączenia silnika, centralka EDC wykonuje próbę działania po wyłączeniu zasilania kluczykiem rozrusznika. Moment obrotowy silnika jest...
Auto dopóki jest zimne (tak do 1 kreski wskazania temp) pracuje bez zarzutu. Reakcja na gaz natychmiastowa. Po nagrzaniu, przez pierwsze kilka km "puszcza dymka" z wydechu przy każdej zmianie biegu, i bardzo długo buduje doładowanie. Po kilku km z wydechu 0 dymu ale zostaje problem z tym, że długo po wciśnięciu gazu zaczyna osiągać nominalne ciśnienie...
Sygnał z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego wykazał niedopuszczalną wartość. Napięcie na styku A12 jednostki sterującej zbyt wysokie lub zbyt niskie. Kod usterki powstaje, jeśli napięcie jest niższe niż 0,35 V (0,5 bar ciśnienie bezwzględne) lub wyższe od 4,66 V (4,0 bar ciśnienie bezwzględne). W takim wypadku jednostka sterująca EDC wykorzysta...
Nie pamiętam czy po włączeniu zapłonu czy dopiero po odpaleniu silnika, ale to termik w osuszaczu decyduje czy grzać czy nie. A ciśnienie paliwa mierzyłeś? Skoro wskazuje Ci usterkę wtryskiwacza i piszesz że auto słabnie, to winna jest pewnie pompa paliwa. Ale to trzeba zweryfikować. Posiadam dwie takie scanie i te objawy słabości są przy tej drugiej...
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
Na diagnostyce w ASO Scania powiedzieli że jest uszkodzony zawór EHAP -został wymieniony(ale bez cewki) na drugi nie dało to rezultatu czujnik ciśnienia doładowania -wymieniony na drugi z zamiennika trochę lepiej ale to nie to co było i mówili że turbo bo nie ładuje sprawdzone i nie ma co się czepić do turbiny zawór przelewowy sprawdzałem ale tylko...
Jest zbyt duża dawka paliwa, tyma samym za mało powietrza. Ciśnienie doładowania wzrasta z obciążeniem i obrotami, więc następuje ograniczanie dawki paliwa to i przestaje kopcić. Ale właśnie trzeba sprawdzić, jaka jest wartość statyczna w barach czujnika doładowania i dynamiczna. Temperatura paliwa, temp. wody- te trzy rzeczy decydują o dawce. Ale,...
Solenoid nastawczy jest w tylnej części pompy. Podłączony jest do 7 pinowego gniazda w tylnej części pompy na 2 i 7 pinie Y1 pompa wtryskowa Y1/1 solenoid nastawczy Y1/2 czujnik HDK Y1/3 czujnik obrotów B1 czujnik pedału gazu który znajduje się 10cm (dziesięć centymetrów) od pedału gazu połączony cięgłem Znajduje się w nim także czujnik biegu jałowego...
2,5 bara jest to ciśnienie bezwzględne jakie widzi EDC korzystając z czujnika ciśnienia doładowania. W rzeczywistości masz 1,5 atm (ciś. względne) Silnik by kopcił jeżeli czujnik kłamał by w górę. Musisz sprawdzić czy czujnik ciśnienia działa prawidłowo (liniowo) czyli manometr w dłoń od kolektora ssącego i porównujesz wartości z komputera odejmując...
Witam, mam problem ze swoją Scanią G94 230 KM, brak mocy silnika, szarpie silnikiem podczas jazdy, na wolnym obrotach pracuje równo,spalanie ok 28 litrów/100km ( solówka ), Wymieniłem końcówki wtrysków i nic to nie pomogło. Ciśnienie na cylindrach między 23-28 bar. W serwisie powiedzieli że ciśnienie powinno byc ponad 30 atmosfer. Wyregulowali luzy...
Witam, Koleżanki i koledzy mam problem z V ką 2006 rok, silnik euro 3 z pompowtryskami. Auto dużo pali względem innych aut tego typu w tej samej robocie ok 10l. Więcej..., do tego nie ma mocy takiej jak powinna, ogólnie "boi się gorek". Na dzień dzisiejszy dodatkowe objawy to bardzo szybkie wytracanie ciśnienia doładowania (na wskaźniku) pod górki....
Witam. Mam problem z autem Scania r440, mianowicie wysokie spalanie, brak mocy, gwizd turbiny- za bardzo doładowana. Rozsypała się pompa paliwa, została wymieniona na nową, dwie trasy na niej i spalanie normalne jak wcześniej około 30l z ładunkiem 21T na chłodni. Podczas jazdy pod górki auto potrafiło się przydławić i puścić z tłumika dym czarny lub...
136 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie wysokie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka jest prawdopodobnie spowodowana przez uszkodzony zawór przelewowy. Przyczyną może też być zapchany przewód powrotny paliwa. Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie...
ems 53249 Tytuł Czujnik ciśnienia zasilania Usterka Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. Przyczyna Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika. •Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana...
układ wydechowy jak i dolot sprawdzone ciśnienie doładowania przy lekkim obciążeniu w górke tj. naczepa plus ok 3 tony- 2,8 bara, wtryski i pompa niby po regeneracji jak pisałem gość od którego kupiłem miał na to fakturę, wtryski w boschu były wymienione sztuki za sztuki a pompa regenerowana w dobrym i cenionym zakładzie,ponoć. Dodano po 6 zadymienia...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
nie zamierzam otwierać następnego tematu z serii "dużo pali-co robić" chodzi mi jedynie o fakt błędnego dawkowania paliwa silnikach hpi, oraz tego że komputer nie wychwyci błędów między zużyciem teoretycznym a rzeczywistym. Tłumaczę do czego zmierzam, kiedyś miałem na naprawie volvo fh12 420 2003, które dużo paliło 40l/100km (mocą nie ustępował nawet...
...słabym elektronikiem, w scani ale nie wiem jak ci sprawdzili kasetę,kody błędów, bo ktoś cię w h.. Robi, bo z tego, co robię to do starej trójczyny w programie sdp2 wejdziesz tylko do hamulca i hamulca pomocniczego a jest w trójczynie cos takiego jak czujnik temperatury podwójny jeden na deskę a drugi do EDC i ten drugi często się psuje nigdzie...
EMS 5123. Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania lub skalibruj przepływomierz powietrza on też może być wadliwy lub czujnik temperatury powietrza doładowania, ale postawił bym raczej na ten pierwszy.Tu mamy przyczynę wyłączenia EGR przez sterownik silnika. Co do skrzyni to możliwa jest usterka wybieraka choć częściej winna jest elektryka.
EMS 263-czujnik ciśnienia doładowania, napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę. VIS 77- klakson, przerwa w obwodzie
To odpada. Bo jak odcina to poddymia na czarno, a gdyby ta klapka się zamykała to spaliny by się nie wydostawały o ile dobrze mysle Witam Jak dymi na czarno to albo zacina się hamulec górski, albo szwankuje czujnik ciśnienia doładowania. Pozdrawiam
błąd 8704 Ale w tym wypadku jest mowa o czujniku ciśnienia doładowania a nie o Nox.
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Kod EMS 8449 nr części 2098556; czujnik temperatury powietrza doładowanego - zwarcie w obwodzie tego czujnika . Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza doładowania to dwa w jednym. Sprawdź czy temperatura płynu chłodzącego a temperatura powietrza doładowanego ma mniej więcej tę samą temperaturę gdy silnik jest zimny bo może być znaczna rozbieżność...
Pompowtryskiwacze do wyciągnięcia wcześniej (diagnostyka). http://www.injector.pl/ tam sprawdzisz za 50zł/szt. Adres dostałem od kolegi z forum i jest to bardzo dobra cena. Z dokładnością do 100% ocenisz kondycję pompowtryskiwaczy i nie będziesz wyrzucał kasy na niepotrzebną wymianę sprawnych części. przyczyną dymienia może być 20 różnych powodów- jednym...
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
A czujnik doładowania może raz działać poprawnie A raz nie? Trudno powiedzieć . Czujnik doładowania, czujnik ciśnienia oleju , ciśnienia i temperatury paliwa, czujnik wisco mają wspólne zasilanie i ewentualna awaria jednego z nich może niekorzystnie działać na pozostałe.
Witam, Mam problem ze Scanią 420r. W czerwcu padł mi czujnik ciśnienia paliwa. Pokazywał 21 bar, nawet przy zgaszonym silniku. Po około trzech miesiącach padł mi znowu ten sam czujnik, plus do tego czujnik od doładowania turbo. Po wymianie tych dwóch czujników auto jeździło około 4 dni i znowu padł czujnik ciśnienia paliwa. Pierwszy czujnik pokazywał...
Najskuteczniej i najprościej to zmienić wskazania czujnika ciśnienia doładowania. Kilka silników ma tak zrobione i nic im nie jest, z tym że to oszukiwanie czasem ma skutki uboczne, tj. turbo, itd.
Wszysto super,ale nikt nie wie czy czujnik ciśnienia i temp. powietrza doładowania jest sprawny...czy aby nie przekłamuje.
SCANIA R 420 2005 R.PROBLEM Z KOPCENIEM.WYMIENIONE FILTRY SCANIA SERWICE,WYMIENIONY PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY,WYMIENIONY CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA ,REGENERACJA CZERWONEGO ZAWORU,REGENERACJA BANKÓW PALIWOWYCH WSZYSTKO W SERWISIE,REGULACJA ZAWORÓW I POMPOWTRYSKÓW,TURBO OK. TORBOCOMP OK.,ZAWÓR EGR OK. ZWĘŻKA WENTURIEGO,WYMIENIONA WRAZ Z USZCZELNIENIEM...
Sprawdź wartość czujnika ciśnienia doładowania, w scanii lubi zawyżać wartości
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
53248; wskazuje na czujnik ciśnienia paliwa. Napięcie przekroczyło dopuszczalną wartość ,przyczyną może być zakłócenie ze strony czujnika ciśnienia oleju ( przez ciebie wykluczona),czujnika temp, chłodziwa, czujnik doładowania, czujnik prędkości wentylatora. Te elementy do sprawdzenia.
Na drugim pinie jeszcze jest sygnał z czujnika temperatury Dokładnie czujniki typu LDF 6T go posiadają, czujniki LDF 6 mają sam pomiar ciśnienia.
Witam samochód u nas dwa lata bez problemów. Do czasu a mianowicie samochód zaczął okropnie kopcić na biało z początku niewinnie a od miesiąca walka trwa a mianowicie: Na początek "zrobione" wtryskiwacze, nowe filtry zawór na listwie i filtrze paliwa oryginał Scania oczywiście regulacja zaworów i wtryskiwaczy. Nic nie dało samochód kopci. Kolejna diagnoza...
Witam to co pokazuje koordynator nie oznacza że w tym jest błąd... nr który podałeś to jednostka sterująca ecu... najnowszy nr tej jednostki to 2061758 najpewniej czujnik ciśnienia doładowania ... częsty temat w hpi Wiesz co to koordynator a EMS .... raczej nie .... więc proszę się powstrzymać przed publikacją swoich wizji które są błędne.
wyjmij czujnik PD i zobaczy czy jest tam duży nagar . Ja byłem przerażony tym co zobaczyłem, na wszelki wypadek wymieniłem na nowy - dalej to samo. Myślę, że pod tą Tajemniczą nazwą PD masz na mysli czujnik ciśnienia i temp. doładowania..
witam Jak odczytac kody blyskowe w scani 380 96r,? Swieci sie edc i silnik przerywa Dodano po 3 odczytalem juz i pokazalo nr 7 5 3 4 scania 311 96r 380 Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, Ewentualnie posil bym cala liste Znalazłem taki opis być może się przyda: SCANIA 113 i 143 - 380/400/500hp Kody błędów EDC: Lista usterek: 1 czujnik pedału gazu - styk...
Dolot wydaje się być szczelny, czujnik ciśnienia doładowania działa, ale nie wiem czy pokazuje prawidłowe wartości. Wydaje się być szczelny czy jest szczelny?? Wydaje Ci się, że jesteś facetem czy jesteś facetem?? Wydaje Ci się, że cycki są fajne czy są fajne?? Itd, itd... Dolot albo jest szczelny albo nieszczelny i musi to być tak samo pewne jak to,...
Witam mam problem ze scania Pali dość sporo 36 litrów i kopci przy zmianie na bieg wyżej, jak turbo wskoczy na swoje obroty to auto przestaje kopcić, wcześniej auto paliło od 29 do 31 litrów stałe trasy nie ma możliwości żeby kierman ściągał. Dodam że robione były luzy zaworów (nic nie pomogło). Zmierzyłem czujnik ciśnienia doładowania pokazało 1.4...
Cześć, potrzebuje opis kodów błyskowych do scanii 164 v8 480. Kody mi są potrzebne do systemu EDC. Cześć! Chętnie pomogę Ci z tym problemem. Scania 164 V8 480 wykorzystuje system EDC MS6.2. Oto lista niektórych kodów błyskowych EDC dla Twojego silnika Scania: EDC: - KOD 11: Awaria sterownika silnika (ECU) - Sprawdź połączenie z ECU i napraw jeśli to...
ach te serwisy, na dzień dobry czujnik doładowania za 2tyś zł przy okazji filtry powietrza i paliwa 400zl poklepali Cię po ramieniu obiecując że bedzie ok. Potem pompowtryski 1200 -1500 za sztukę co daje min 5000 zł i zapewnienie że teraz to na pewno będzie ok pojedziesz jeszcze raz to wymienia turbinę z tłumikiem i następna faktura a jak i to zawiedzie...
Witam. Ostatnio mam problem ze Scania R420 HPI. Na wyświetlaczu jest komunikat dotyczący wysokiej emisji spalin. Auto nie kopci. Może trochę przy dodaniu gazu z okolic EGR. Uszczelniłem to. Po odczytaniu kodów błędów: 1) dotyczył EGR 2) kalibracja przepływomierza wyłączona 3) czujnik ciśnienia atmosferycznego Niestety nie spisałem dokładnych kodów błędów-zapomniałem....
Jak auto dymi na czarno, to wymontować wtryskiwacze i szukać perforacji końcówki- 9 otwór nie planowany- pęknięcie, dziura, skierowany w kierunku tloka. Ściągnij sprężynę powrotną i zanurz końcówkę w ropie, pompuj tłoczkiem i obserwuj wypływ. Może to pompka 3, może pięć. Błąd mówi, ze osiągnięto najniższą możliwą regulację zmniejszenia dawki na 3 garze.....
Wypowiem się na temat drugiej części twojego pytania, dot. "chipa" Miałem styczność z samochodem nieco starszym, mianowicie volvem fh 340km, samochód był "przeszczepiony" na 420km. Ktoś kto to robił nie miał najmniejszego pojęcia. Po pierwsze za duży przeskok mocy. Po drugie między 340 a 380 są zasadnicze różnice, nie mówiąć już o 420. Mianowicie wielkość...
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
czujnik ciśnienie doładować scania doładować scania ciśnienie doładować
obliczać obwód metoda oczko klucz dorobienie parametr maszynowy
audiolab 8000cde claas dominator
Jak zmyć pomarańczowy płyn po operacji? Zanussi ZWF1026 - Pralka nie włącza się: Diagnostyka i możliwe przyczyny