To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
Zawór czerwony, jest koloru czerwonego na bankach paliwa obok 4 cewek dawki i kątów. Czasem taki zawór ma 2 sprężyny i wyciąga się jedną, wtedy elektromagnes łatwiej ma otworzyć paliwo, ale skoro wolno narasta ciśnienie na filtrze, to zawór nic tu nie ma. Ten zawór ma zadanie wyłączyć silnik, odciąć paliwo i przy starcie podać paliwo.
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Witam mam problem ze scanią r420 HPI zapalił się błąd usterka silnika jak go sprawdziłem pisało, ciśnienie zasilania lub ciśnienie paliwa w zasobniku, gdy próbowałem odpalić go na plaka to zapalił, chodził równo i ładnie wchodzi na obroty ale gdy go zgasze to już nie odpala tak jakby paliwo mu zeszło.
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
Sprężarka nie napędza tak jak w Scania czy MAN. Powietrze było już wpuszczone do zbiornika, zrobione ciśnienie układ jest szczelny, a to nic nie dało, paliwo dalej ucieka powrotem. A czy pompka mechaniczna ma coś wspólnego z przelewem?
Cześć tu masz informacje zależy od typu pompowtryskiwaczy.
Dwa tłumiki wahań ciśnienia na listwie paliwowej - czy ktoś wie jak są zbudowane oraz zasada działania. Rzeczywiście ArturAVS miał rację z ciśnieniem, okazuje się że są dwa różne zawory 14,5 bar oraz 17 bar. W zależności od silnika ciśnienie jest inne.
Też tak już próbowaliśmy i nic paliwo dochodzi do filtra potem na listę ciśnienie jest duże ale nie zapala (nowa pompka nowe przewody paliwowe )
Jak to sprawdzałeś? zawór otwiera się po kilku obrotach wału, chyba po 2 razach. Sprawdź, czy pompa robi ciśnienie na filtrze.
Czym najlepiej ją podłączyć i zczytać błędy? Mam u siebie tester Delphi do ciężarówek. Myślisz ze cokolwiek pokaże, skoro silnik po wymianie gumek nawet się nie odezwał? Mogła ta mechaniczna pompka paliwa paść? Bo ona to chyba tylko paliwo podaje do listwy a ciśnienie robi pompowtrysk, jest tam gdzieś jakiś czujnik ciśnienia po drodze?
Pompa nie ruszana przy ciśnieniu 15,5 na wolnych nie podchodziłem do tego tematu . Auto ma przejechane około 1 mln kilometrów nie zmęczone serwisowane do końca co 60 tyś w Scania.
opis pompy wysokiego ciśnienia
a kontrolka gasnie?? moze wskaznik jest uszkodzony?? Wkrecales manometr i sprawdziles cisnienie?? Moze pompa oleju albo panewki?? Moze olej rozzedzony przez paliwo?? Jest mnostwo powodow. Napisz cos wiecej
71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
Witam, mam problem ze Scania R420 (egr, turbocompound) 2005 rok. Gaśnie gdy auto się zagrzeje, na zimno się to nie zdarza. Problemem jest ciśnienie paliwa, mianowicie zawór odcina paliwo przez co gaśnie. Wyskakują błędy takie(wg ilości rejestracji) (nr jednostki 1760446): 53264(max) - przekroczona wartość graniczna ciśnienia paliwa 53252(max) - nieprawdopodobnie...
Możesz jeszcze zrobić tak żeby odłączyć przewody zasilające od zbiornika chodzi o to żeby pominąć zbiornik , zorganizuj sobie bańkę z paliwem i bezpośrednio żeby pobierał paliwo z bańki i zmierz ciśnienie , może jakieś nieszczelności są w okolicach zbiornika lub coś ze smokiem jest nie tak.
Przejrzelismy caly uklad zasilania paliwem. Wszystko szczelne smok czysty. Wymienilismy filtr paliwa i jeszcze raz zmierzylismy cisnienie zasilania: niskie obroty - ok 5,3 bar 1700 obr/min - 4,7 bar Moze mi ktos napisac jakie powinno byc prawidlowe cisnienei zasilania? Wszystko wskazuje na to ze pompa ma za mala wydajnosc tyle ze byla niedawno to jest...
z tymi błędami 3776, i 3778 możesz mieć przeciek przez uszkodzoną szynę rail na łączeniu z zaworem DBV. Zeby to sprawdzić odkręć przewód paliwowy wkręcony w szynę przy zaworze DBV i odpal silnik, najlepiej z podłączonym komputerem (ja używam jaltesta),dopuki na szynie ciśnienie nie osiągnie 1800 barów nie powinno tam pojawić się paliwo. pozdrawiam
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Jeden zawór masz po lewej stronie akumulatora paliwowego 16bar, drugi w obudowie filtra 24bar. Odchylenie tak dużej różnicy świadczy że coś jest nie tak w układzie paliwowym. Po za tym, po zgaszeniu auta, paliwo powinno zejść do ok 1bar bo tyle wynosi ciśnienie atmosferyczne. Coś jest zapchane lub kaseta świruje Sprawdź smoka, ECU mam do HPI Jak coś...
Sprawdź ciśnienie manometrem. Sprawdź olej czy niema w nim paliwa.
Regulator ciśnienia sprawny?
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
A ciśnienie paliwa w normie??
Witam tych pomp się nie regeneruje,to nie jest wina pomp tylko naszego Polskiego paliwa. Jak masz scanie serii 4, jedz do serwisu masz 40% zniżki na części nigdzie taniej nie kupisz bo w hpi chodzi głównie o ciśnienie paliwa, prawidłowe to ok 15 bar na biegu jałowym a ok 20 na 1500 obr.
Pompa paliwowa zregenerowana wszystko wróciło do normy . Zamykam temat
Dzięki za zainteresowanie, diagnozowanie delphi, tyle można podejrzeć ciśnienie paliwa i otwarcie zaworu gaszenia.
Zapchany czujnik ciśnienia spalin lub coś nie tak z kabelkami do niego. A ten trzycyfrowy to coś mi świta o ciśnieniu paliwa w listwie .
A czy sprawdzałeś ciśnienie zasilania paliwem?Sprawdz dodatkowo przewody przelewowe na wtryskiwaczach nie ma prawa na łączeniach pokazywać się paliwo nawet nie jest dopuszczalne pocenie się.Z tego co piszesz wynika,że do układu paliwowego dostaje się powietrze jeśli chodzi o ten model R144 to zakała pod tym względem.
Otwarty zawór odcinania paliwa. Ciśnienie zasilania nie spada wystarczająco szybko, gdy silnik zostaje wyłączony po przez zawór odcinający paliwo. Na środku listwy znajduje się zawór odcinający paliwo jest w kolorze czerwonym, prawdopodobnie się zablokował. Należy go rozebrać wymyć i złożyć
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
Sprawdź czy nie schodzi paliwo z filtrów. Sprawdź ciśnienie na filtrach w momencie rozruchu, chyba powinno być 8-9 bar. Jutro mogę podać dane na 100 %. Sprawdź ciśnienie na szynie wymagane i rzeczywiste w momencie rozruchu. Sprawdź / wymień całe przewodu od zbiorników do filtrów. jak sprawdzić czy nie schodzi paliwo z filtrów? Ewentualnie jeżeli schodzi...
Ciśnienie jest rzędu 2000bar. Smok starego typu ma przyłącza na zatrzaski a nowego typu przyłącza wkręcane. Wewnątrz rurki jest też zawór zwrotny aby paliwo nie cofało się, ponieważ pompowtryskiwacze HPI nie posiadają konwencjonalnych końcówek wtryskiwacza i są przeważnie otwarte [url=http://www.cableprice.co.nz/trucks-...
Jak na starej to samo to już innego pomysłu jak paliwo w oleju nie mam (poziom oleju się nie podniósł?) no chyba że kupiłeś Superol z nalepką Schell..... Dostał temperatury i się zrobiła woda.... Dodano po 5 Wymień filtr oleju.
Ciśnienie na pompowtsyskach to 17-19 bar to jaktam dostanie się olej. Z niewiedzy o tym systemie wymienia się nie to co trzeba. Sadza w paliwie jest normalnym zjawiskiem.
Spróbuj załamać przewód powrotny z listwy paliwowej - jeśli scania wejdzie na obroty ,to pękła sprężynka w zaworku i zaworek nie utrzymuje ciśnienia. Jeśli nadal będzie to samo ,to bardzo prawdopodobne że pompa już nie domaga. Pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa na filtrze.
Więc tak, wszystkie drogi prowadzą zawsze do smoka, to że wymieniony, to nic nie szkodzi- syf w baku mógł podejść pod krawędż i nie trzymają. Paliwo ma schodzić i chlupać w baku, ale powrotem. A co do ciśnienia po zgaszeniu, to powinno wolno opadać do zera po kilku minutach. Zakładanie dodatkowych zaworków, źle wróży i obiecuje większe kłopoty- tam...
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Witam Jeszcze mam pytanko po odkreceniu filtra paliwa na listwie powinno być ciśnienie? Bo wymieniłem dzisiaj filtry i oleje a puzniej chciałem zobaczyć cewki i po odkreceniu czewki nawet paliwo nie wycieklo wydaje mi się to dziwne Moim zdaniem to albo cewka gaszenia albo zawór przelewowy Jakieś podpowiedzi? Dzieki i pozdro
Ciśnienie zasilania paliwem jest za niskie. Jeden z zaworów przelewowych ( ten w obudowie filtra paliwa lub pod listwą paliwową po lewej stronie) jest uszkodzony lub pompa paliwa. Poza tym jest problem elektryczny z czujnikiem temperatury paliwa wystąpiło na nim zbyt wysokie napięcie to samo w czujniku ciśnienia zasilania. Tu jest do sprawdzenia wiązka...
trzeba odszukać osobę mającą sdp3 i logiczne myślącą] Wystarczy podpiąć manometr i sprawdzić cisnienie- sdp3 już się wypowiedział, że chodzi o ciśnienie zasilania. Sprawdzić, czy jakiś kawałek tego zgnieconego filtra nie przytkał drogi paliwu w kanałach i rurkach. No i zaworki, o których wspomniał serwisantscani.
Ciśnienie zasilania EMS 53253 T1742309 Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty....
Witam Do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności smok paliwa a dokładnie zaworek,który jest zamontowany w smoku(ameliniowa rurka część ssąca) Trzeba podlączyć się z powietzrem do nypla odpowietrzającego na obudowie filtra paliwa i wpompować 3 bary ciśnienia do układu ważne jest aby nie pompować wiecej niż te 3 bary.Większe ciśnienie może uszkodzic smok....
Pod kodem 78 kryje się kilka doków literowo cyfrowych i wszystkie związane są z paliwem i jego wartością ciśnienia. Przede wszystkim filtr paliwa i jego jakość. Zawór odcinający paliwo (ten czerwony) jest używany tylko przy gaszeniu pojazdu, ale nie jest powiedziane że nie ma wpływu. Jeżeli będzie zanieczyszczony, przycięty oring to będzie puszczał...
Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie! Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze. Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler...
Brak możliwości cofnięcia paliwa do ssania przy przełączeniu zaworu EHAB skutkuje pozostawieniem pewnego ciśnienia w komorze pompy i chwilową pracę. Podejrzewam, właśnie że pozostaje jakieś ciśnienie i dlatego nie chce zgasnąć. Bo tak jak pisałem wcześniej odkręce przewód, paliwo zleci z ehabu razem z ciśnieniem i kilka razy auto gaśnie pod warunkiem...
Witam A co się dzieje z ciśnieniem paliwa przy 2000obr/min,chodzi o ciśnienia na obudowie filtra i na listwie paliwowej sprawdzał ktoś to.
A ja tak i jest to scania HPI- kopci jak cholera na szaro. Pompa comon daje ciśnienie, więc co tu ustawiać. W silnikach wykorzystujących system Common Rail zamiast sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów....
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała...
Witam kolegów Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne. Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone...
Witam.A co oznacza duże spalanie?30 lub 40L/100Km. Dodano po 55 Witam.A co oznacza duże spalanie?30 lub 40L/100Km.Tryb jazdy.Ładunek?
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.
Kolego Proboszcz 30 podałeś bardzo mało informacji a oczekujesz by ktoś naprawił autko poprzez forum. Przede wszystkim nie napisałeś w jakich okolicznościach auto nie odpala (po nocy, w czasie jazdy czy może po jakieś drobnej naprawie). Nie wiadomo. Szukasz schematu a może przyczyna tkwi w układzie zasilania paliwem, czy auto jest odpowietrzone, sprawdzona...
Udało się rozwiązać problem?
Wyglada na mały wydatek pompy wysokiego ciśnienia, przy zapotrzebowaniu na paliwo przez wtryskiwacze nie daje odpowiedniej ilośći przy zadanym ciśnieniu
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
APS 185 Nagłówek CAN Usterka Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2. Przyczyna •Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27). •Niewiarygodna komunikacja CAN •Usterka obwodu szyny CAN. •Usterka w koordynatorze lub ICL2. Uwagi Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu...
Jak ktoś słusznie prędzej zauważył zmierz ciśnienie paliwa na zasilaniu.
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
Witam! Mam problem z Scanią R420 2007r HPI po zapaleniu nie równo pracuje, nie da się zgasić, zaczyna jeszcze mocniej szarpać, wymieniłem czerwony zawór gaszenia, niema błędów na komputerze, ciśnienie paliwa 16bar
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
Dobrze trafiłeś. Wymontuj w pierwszej głowicy pompowtryskiwacz i wymień na nim gumowe oringi. Będziesz zadowolony. Nowa pompka może dawać większe ciśnienie i te pruchna nie wytrzymały. Na nowe oringi nanieś trochę wazeliny ( lub oleju) przy wkładaniu wtryskiwaczy. Przy okazji- przy wymianie pompowtrysku, należy spuszczać paliwo z listwy, bo można narobić...
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Witam, mam problem z za niskim ciśnieniem Doładowania, efekt: - paliwo o 4litry w górę, - podczas wciskania gazu od 0% do ok 70% auto "idzie" a od 70 do 100% brak reakcji i zero efektu, - przy 24 tonach efekt jazdy jak "400" brak przyspieszenia. Zrobiłem test turbiny i mam taki efekt: obroty silnika: - 500 -1,2bar, - od 800 do 1250 -1.5bar do 1.9bar,...
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
PDE to dość wdzięczny układ zasilania paliwem. Jaki jest przebieg auta?? Skoro nie ma błędów napewno należy tak jak napisał saron22 wyregulować zawory i pompowtryski.Kiedy filtr paliwa był wymieniany?? Przydało by się sprawdzić ciśnienie zasilania paliwem (500obr/min. min.4,5bar / 1500-1900obr/min ok 6-6,5bar), Czy auto przydymia na czarno?? Jak tak...
Witam. Odkryłem, że przy zamknięciu na szczelno odpowietrzenia zbiornika, wzrasta w nim ciśnienie do tego stopnia, że potrafi przetransportować cały napęd do prawego zbiornika, sam zbiornik nadęty ciśnieniem jak ropucha. Pytanie jest jedno, czy to normalne, czy też trzeba przyjrzeć się wtryskiwaczom? (przebieg ponad milion) Dzięki za odpowiedź.
Ale to tym bardziej warto zajrzeć pod pokrywy zaworów wtryski cummins pracują na ciśnieniu 17,23 bara
Dzięki za podpowiedź, nie omieszkam też sprawdzić, wracam właśnie z serwisu Scanii, stwierdzili dwie rzeczy i winny albo czujnik ciśnienia i temperatury paliwa, albo jednostka sterująca, wymienię najpierw czujnik bo tańszy.
Po wymianie czujnika doładowania na komputerze nie pokazało więcej błędów. Na kanale w serwisie auto chodziło bez zarzutu. Wyjechałem i po przejechaniu kilku km stwierdziłem ze jest tak samo zle jak przed wymianą albo gorzej. Niestety nie wróciłem juz do nich bo skończyli pracę na dziś. Mechanik sprawdzał ciśnienie w układzie paliwowym, jednak stwierdził...
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra. Witam Te już są przelewowe (utrzymują ciśnienie)
Pompka w momencie gaszenia wypompowuje paliwo z pompy i filtra paliwa, i gdy zawór przelewowy jest uszkodzony, ("latająca kulka" -częsta usterka tych zaworów także w MAN) paliwo jest uzupełniane z przewodu powrotu. Po 2 sekundach gdy silnik nie gaśnie, zawór wraca do położenia otwartego aby wyrównać podciśnienie a silnik jeśli dalej pracuje to w tym...
Pierwsze ( tak na szybko) co mi przychodzi do głowy to zawór ciśnienia na listwie / akumulatorze upuszcza paliwo do powrotu,awaria wtrysków lub pompy wysokiego ciśnienia ale to tylko domysł.Prawdę mówiąc jestem zaskoczony ,że zdecydowałeś się na tankowanie biopoliwa do tak delikatnego układu paliwowego i wcale nie jestem zdziwiony , że przy tak małym...
Jeśli to HPI a pewnie tak to pierwsze co do sprawdzenia zawory regulujące ciśnienie - pierwszy w zasobniku paliwa drugi w obudowie filtra. No i ten trzpień w obudowie filtra paliwa. Jeśli to nie pomoże to będzie problem z pompą zasilającą. Jakie ciśnienie paliwa ma ta Scania jak już odpali??
Pompo wtrysk nie może pracować bez ciśnienia paliwa. Spróbuj zmierzyć ciśnienie paliwa po odłączeniu elektrozaworu. To wykluczy pompo wtryski.
Coś mi się wydaje,że sterownik silnika się już napracował.Przy uszkodzonym czujniku ciśnienie nigdy nie miałem sytuacji aby silnik gasł,przechodzi on wtedy w tryb awaryjny i sterownik silnika stosuje wartość stałą ciśnienia,przebiera jest ,,tępy" jeśli chodzi o reakcję na gaz ale nie gaśnie.Zaś błąd odnośnie za wysokiego ciśnienia zasilania paliwem...
Tak zawory razem z pompowtryskiwaczami Dodano po 3 Jak odłącze wał, zamkne klapke z retardera i wcisne gaz sprawdze tak ciśnienie paliwa pod obciażeniem?
Ems4390 Tytuł: Zapewnienie równowagi cylindra, cylinder 6 Usterka: Osiągnięto maksymalną wartość cyklicznego zasilania tego cylindra silnika, na co zezwala jednostka sterująca. Powody: Średnie ciśnienie efektywne w jednym z cylindrów silnika jest niższe niż w pozostałych. Przyczyny mogą być następujące: Obecność powietrza w układzie zasilania paliwem,...
Oto cała historia pojazdu udokumentowana przez właściciela Scania 124 L 420 HPI rok produkcji 2004 zakupiona 4 lata temu z serwisu Scania w ofenbach Niemcy przebieg na dzień zakupu pojazdu 540 000 kilometrów w przeciągu ostatnich lat użytkowania auto miało szereg drobnych usterek ale nie sprawiało większego kłopotu zarówno awaryjność jak i finansowy...
Scania 2008 rok hpi. Bardzo słaba. Jak pochodzi na wolnych obrotach i się ruszy zakopci na biało. Płynu nie ubywa. Ciśnienie paliwa 16-18 barów. Auto chodzi równo. Zastanawiam się nad regulacja cewek pod kątem dawki paliwa. Które cewki są od regulacji dawki paliwa i jak ich wyregulować?
Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze w czasie gdy Scania gaśnie.
Mam taki malutki scisk do przewodów paliwowych i w razie czego nim zacisne ten powrót przy zbiorniczku wyrównawczym płynu.
Ustawienie zaworow nie zaszkodzi. Sprawdzenie sitek na smokach i wymiana filtrów paliwa też;) Jakie pokazuje cisnienie na listwie?
Sprawdź ciśnienie paliwa, jeśli będzie ok. To jednostka do naprawy. Pozdrawiam WIMM
witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy...
serwis_gh, driver czyli co masz na myśli? Tranzystor, procesor, zimne luty się pojawiły i ogłupiają? Z kontrolką ładowania też jakoś tak było, z ciśnieniem paliwa ostatnio miałem taki przypadek.
W zasadzie w każdej jednostce silnika kod 135 to ciśnienie zasilania paliwem. Skoro błąd na CAN jest nieaktywny nie zawracałbym sobie nim głowy. Wiele razy miałem w jednostkach błędy na komunikacje CAN itd. ale są to błędy pojedyncze i w dodatku nie aktywne, tak samo jak tu wieć sobie odpuść. Kod 135 w dodatku aktywny to za niskie ciśnienie paliwa....
Witam ponownie, maszyna odpala ale podłączyłem manometr do filtra paliwowego i po zgaszeniu auta ciśnienie w filtrze spada. Wymieniłem 2 zaworki: 1 przy filtrze i drugi przed elektrozaworami. Co może być tego przyczyną?
Ja osobiście na początek sprawdziłbym ciśnienie na filtrze po pompce wstępnej. Jeśli okaże się że jest w normie to do sprawdzenia w następnej kolejności zawór bezpieczeństwa na szynie paliwowej czy nie gubi ciśnienia do powrotu paliwa. Najlepiej porobić testy SDP3 ale pisałeś że nie posiadasz. Nie orientuję się jakie możliwości w xpi ma autocom, ale...
ciśnienie paliwo scania scania niski ciśnienie paliwo scania czujnik ciśnienie paliwo
napięcie akumulatora prawidłowe tk102 bateria awaria pliku rejestru
hilti ładowarka schemat rozdzielnia elektryczna
GoClever Navio 505 nie włącza się – diagnoza, bateria, firmware, naprawa Migający czerwony kluczyk w pralce Samsung Eco Bubble po zakończeniu prania