Wystarczy, że dwa kable (jeden od skrzyni a drugi od świateł) będą miały zwarcie ze sobą i dziać się będą własnie takie hece. Może też być wilgoć w peszlach a izolacja na kablach przetarta np opaską zaciskową i już jest problem.
Nie dodatkowy, tylko ten istniejący. Nawet od fabrycznych halogenów podłącz do niego przekaźnik, bo VIS jest zaprogramowany na przykład max 2x100 wat żarówki, a ty dałeś na przykład 2x100 + 4x100 = 600 W, i to już dla niego za dużo.
5 bar dla PDE to aż za dużo.
Dzięki za podpowiedź, przedzwonie do serwisu i spytam jak oni to widzą. Polecam każdemu efekt jest naprawdę bardzo zadowalający, a oczy dużo mniej się męczą nocą :)
Witam. Klima nabita w tamtym tygodniu i na krótko działa.Dzisiaj dopiero to auto przyjedzie bo mają na nie dużo kursów.
ten gość który robił diagnostyke to mówił że 2 to jest za dużo
Scam jakich dużo w sieci. Nie ma pomiaru glukozy bez próbki krwi, czyli bezinwazyjnie. Jakoś krew trzeba wydostać spod skóry, żeby wykonać badanie, a tego na "odległość" się nie zrobi. Jeszcze takiej "technologii" nie wymyślono - trzeba robić nakłucia (lub nacięcia, jak kto woli).
Wszystko ok. Pierwszy przypadek mam taki heh a dużo mam tego robione.
No to niby powinno wszystko banglać. Ponawiam pytanie: co serwis na to, że tak dużo pali??
U mnie dużo Scań Catów i Mercedesów wywrotek
Podrzucam serwisówki z opisem opticruise i opisem wszystkich kabli i złączy. P.S. Materiały po angielsku, ale w razie czego dużo obrazków.
A to ciekawe, bo wilgoć ma do gadania. Chodziłoby raczej o przesadę z myciem samochodu i dużo oparów.
Witam. Okablowanie jest ok. Tylko jeszcze czujnik doładowania na zgaszonym pokazuje o,97 bar a jak dam gazu na postoju to bije do 5 barów. Chyba troszkę dużo?
Panowie, wymiana tego uszczelniacza dużo czasu zajmuje?
Jakie lanie wtrysków !!! HPI to nie PDE czy zwykła pompa. Napisz coś wiecej o niej nr. VIN 20 bar to dużo za dużo Scania R pracuje na ciśnieniu 16 bar przy 500obr/min. Dobra diagnoza naprawa i Scania ma palić max 32litra.
15 to plus po zapłonie, L to sygnał ładowania dla EMS. Daj może alternator komuś to sprawdzenia na maszynę lub wymień regulator. Dużo nie kosztuje.
Witam,wydaje mi się że moja Scania za dużo pali...zawsze woże 14 ton plus jej tonaż..spala mi w granicach 32 litry na 100 km/h czy tak powinna??? Dodano po 1 Sama solówka bez tandemu,380 koników.
Witam. Mam pytanie, jeżdżę Scanią R400 solówka, wożę bydło, więc ładunek nie przekracza 5-6 t. i spala mi 29 litrów. To normalne, bo wydaje się, że jak na solówkę to za dużo?
Witam ponownie Potrzebuje schemat albo zdjęcie gdzie jest ta membrana odmy scani czy to dużo roboty
Cześć koledzy Scania od tygodnia zaczęła dużo palić około 40l ktoś może ma doświadczenie co może buć powodem byłem na serwisie wymienili zaworek bo niby za małe ciśnienie było ale żadnego efektu filtry paliwa orginał powietrza dobry zamiennik czekam na sugestie
Nie ma skutecznego środka na czyszczenie filtra sadzy. Te preparaty to może dobre do kominków gdzie szmatą wszystko myjesz bo masz dojście. Tylko warsztat i profesjonalne urządzenia które usuną sadzę ale popiól zostaje i jak jest go dużo to tylko wymiana filtra lub samego wsadu..
Po pierwsze takie błędy jak na scanie dają dużo do myślenia, są logiczne. Uszkodzenia ecu stilo 1,6 to przeważnie błędy "ni z gruszki ni z pietruszki". Po drugie to nie ciepło od silnika jest jego wrogiem, w końcu do ilu stopni C może on się nagrzać - do 100, a luty puszczają w dużo wyższej temperaturze.
Z drugiej scani. To prawda że regulacje wtrysków tylko serwis robi? Bo obdzwoniłem okolicznych mechaników i nikt się nie chce podjąć, Serwis 500zł netto nie wiem czy to dużo czy mało.
Regulacja zaworów zrobiona, termostat wymieniony, filtr powietrza i paliwa wymieniony. Po regulacji auto jedzie minimalnie lepiej ale dalej jest słabe i dużo pali
Witam :) jestem posiadaczem Scanii R480XPI bez AdBlue🤷♂️🤷♂️. Po zakupie auto paliło 28-30l i tak się utrzymywało przez kilka lat. Nagle scania straciła na mocy i zaczęła dużo palić (40l ponad) okazało się że wtryski kaplica, pompa paliwa też śmietnik. Kupiłem wtryski pompę cały układ paliwowy wyeliminowałem, auto dalej słabe dużo pali. Układ EGR czyszczony...
Niestety czeka cię dużo pracy, wyjęcie i skrzyni i oględziny .
Osobiście jakoś specjalnie Opticruise bym się nie bał. Są tam inne rzeczy które się dużo częściej psują.
Jak E4 to najlepiej zmienić całe auto. Silniki E4 w Scanii to niewypał bo dużo palą i tak naprawdę do dzisiaj nie wiadomo dlaczego.
Jeśli posiadasz kompresor z regulatorem ciśnienia to zacznij od zera i powoli zwiększaj.10 bar to za dużo według mnie.
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
Scania R 410 Dużo błędów Wymieniono: Koordynator 2x, Komputer 2x, czujniki abs wszystkie, Impulsator, akumulatory, alternator, aps, Zawór główny hamluca, Przekaźniki (wszystkie) Sprawdzono lub naprawiono: Kable tacho komputer, abs komputer, wszystkie inne wiązki, odłączono gpsy i inne podzespoły, sprawdzono i wgrano nowe aktualizacje moduł bms, sprawdzono...
Wymieniłem czujnik temperatury płynu, ale to też nic nie dało. Dodatkowo, gdy jest zimno, temperatura na zewnątrz pokazuje "Ok", ale gdy się rozgrzeje, pokazuje dużo wyższą. Może przez to wariują te obroty.
Tak SDP3 lub 4.vv SDP4 a co to za cudo? Co do Twoch błędów, wygląda na podlewanie z wtrysku 5. Sterownik skrócił czas otwarcia do minium, lecz wciąż nie mógł osiągnąć regulacji na ustalonym poziomie - czyli wtrysk podał za dużo paliwa.
Na pewno wpływa na spalanie. Komputer steruje pracą sprężarki i wyłącza ja kiedy taka potrzeba zachodzi. Ale z spalanie zapewne nie na takim poziomie o jaki tobie chodzi. Także dużo zwiekrzonego spalania poszukaj gdzie indziej.
volvo impact, scania multi, są to programy z bazą części ale mają także dużo informacji diagnostycznych, poszukaj na elektrodzie są linki
Jeszcze po jeździe w zbiorniku paliwa jest strasznie dużo oparów,pary ,mgły nie wiem jak to nazwać ale jest tego na tyle dużo że nie widać nic do srodka
Da się ale byłoby dużo droższe I za długo by żyło a przecież trzeba sprzedawać nowe.
Tak, odczytane zegarem. Sprawdzę pompę paliwa. Scania z Angli, po przekładce, dużo rzeczy niedziała ale z tym sobie poradze, ogrzewanie sprawdzę w przyszłym tygodniu.
interesuje mnie jak się sprawuje silnik w tym samochodzie i czy dużo pali jest to solówka
zmierzyłem cewkę jak pamiętam ok. 30 Ohm, O połowę za dużo. Ma być około 15 Ohm. Pozdrawiam
Jeśli długo kręci to prawdopodobnie pompa. W układzie masz 2 zawory ciśnienia do sprawdzenia. Było dużo tematów o hpi szukaj tam wszystko jest już napisane.
Witam, pewnie temat już dużo przerabiany. Mógłby ktoś podesłać procedurę ustawiania zaworów oraz pomp wtryskiwaczy w Scanii DC13155, 500r 2019 rok? Chodzi o znaki na kole zamachowym oraz luzy zaworowe.
Nikt nie moze go namierzyć w sensie żadnym testerem diagnostycznym czy dedykowanym do Scanii czy uniwersalnym nie ma opisanego tego błędu ? Ja w takim wypadku wybrałbym się do serwisu na diagnostykę nie będzie to kosztowało tak dużo a dowiesz się co to za błąd
Są też Scanie R 400 440 480 na PDE ale z Ad blue. :D Wyszła kótka seria końcówka 2012 do końca 2013r. Po drugie trzeba się zastanowić czy jest sens pakować się jeszcze w 4 serie. Sam użytkuje jeszcze 4 scanie z 4 serii , naprawdę bardzo dobre auta szczególnie PDE. Ale to już auta z przebiegiem 1500000 - 2000000 km także czasu nie oszukasz. Proponowałbym...
Pytam czy te stare łyse były też rozmiaru 315/70 R22,5. Jeśli tak to wypada zmienić resztę opon bo różnica w zużyciu jest zbyt duża.
Witam Koledzy czy może mi ktoś podpowiedzieć czy jest możliwość zmiany obrotów, przy których automat Opticruse zmienia biegi?. Nie wiem czy to normalne ale automat przeciąga zmianę powyżej 1500 obrotów (zielone pole). Pali mi 34-35 litrów wydaje mi się że dużo jak na Scanie? proszę o odpowiedz
Odmę mam wypuszczoną na zewnątrz i tam też olej się pokazuje. Dodano po 3 Jak się dostać do membrany , czy dużo jest z tym roboty ?
Moja sugestia to zdjąć cylindry od przekładni planetarnej i zmienić uszczelnienia tłoków oraz wodzików. Do tego dwa nowe czujniki. Nie kosztuje to wszystko zbyt wiele, roboty nie dużo a może ci to zaoszczędzić wielu problemów w trasie.
Kombinowaniem z tacho np. kiepski "pstryczek elektryczek" o ile instalacja samego tacho jest w porządku. Jeśli zużycie wynosi 30/100km a przejedziesz 50 km bez tacho to zużyjesz 45l/100km. Kod 28 powoduje zmniejszenie momentu obrotowego o 30% napraw tacho i będzie dużo lepiej.
będę kopał, teraz autko w trasie, a wiadomo jak jest ciężarówka = dużo kopania, :-) o efektach napisze pozdrawiam
witam W mojej okolicy nie ma dobrego warsztatu co naprawiają klimy w ciężarówkach tylko w osobówkach wiadomo że jest prawie to samo i mówią że zabiera dużo czasu. Dzięki za odp.
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Przy wymianie turbiny stwierdzili, że na 4 cylindrze siedzi wtrysk auto wyjechało z serwisu i po 300 km wróciło, bo cały czas zapalała się wysoka emisja spalin i wymienili kolejne 2 wtryski. Po następnej trasie znowu 2 padły wtedy kazałem już wszystkie wymienić auto dalej pokazywało wysoką emisję spalin wtedy wymieniono pompę, po jej rozebraniu było...
Dawce mam ze szrotu. Najbardziej obawiam się elektryki. Z wymianą instalacji w kabinie byłoby dużo zabawy i wolałbym dołożyć brakujące kable.
Witam W HPI jak się bawisz z układem paliwowym to po odpaleniu musi pochodzić co najmniej 15 minut aby się układ odpowietrzył.Takie odpalanie i gaszenie po kilkunastu sekundach czy kilku minutach tylko pogarsza sytuację.Paliwo z obudowy filtra po wyjęciu wkładu filtra ma się cofnąć do zbiornika.Filtry preferuję tylko Scanii(miałem dużo dziwnych przypadków...
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
Jednak chyba uszkodzone bo raz się odezwał tylko tak jakby z chrypą. Może zimne luty? Dużo roboty żeby wyjąć zegary? Robił to ktoś?
Tzn. jakie masz dokładnie napięcie żarzenia i czy nie powinno ono być zmienne? - sprawdź je oscyloskopem (oczywiście jeżeli masz) bo te 30V na nim to na pewno za dużo, chyba że coś źle zrozumiałem.
Układ był zapowietrzony gdy odkręciłem przewód przewróciłem kabinę do końca wyleciało dużo spienionego oleju połączyłem przewód opóśćiłem i odziwo działa dzięki kolego już chciałem zaliczyć serwis:-)
2.5 bara pokazuje mi na wyświetlaczu, mam taki, pokazuje średnie spalanie temperaturę i takie tam. Wydaje mi się że wcześniej pokazywał 2.8 nawet a teraz tylko 2.5. Muszę ją podpiąć pod kompa bo wszystko wydaje się być dobrze, żadnych wycieków, nie kopci a pali dużo i jest osłabiona.
Silnik mechanicznie jest w 100% sprawny przeszedł nawet naprawę główną,problem jest w elektronice tylko nie wiemy w czym.Scania kopci jak na filmiku tylko dużo bardziej na czarno.http://www.youtube.com/watch?feat...
Jak już kolega Kwantor zasugerował... Czy sprawdzone zostały błędy w ATA - to może dużo pomóc? Odrazu podpowiem jak : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
Witam Potrzebuje opis błędów 4810 8724 dla Scani 730. Samochód ostatnio dużo pali sporadycznie wyskakuje usterka silnika po czym sama znika.
tam jest dużo oleju i leci ale nie wiadomo skąd jutro daje glowice do sprawdzenia
Jakbyś miał w posiadaniu SDP 3 w sprawdzenie i regulacja jest tam opcja testu poszczególnych cylindrów która dużo by powiedziała o kondycji twojego silnika.
Witam ,szukam schematu suchara ze Scanii -duża naklejka d1lc compact 25 2166 diesel 22W 24v 1800W mała naklejka JE NR.25 1932 05 00 00 SCANIA 1366253 wtyczka C218/402 oraz C479 schemat zegara "misia" już mam piec z 2003 roku z góry dzięki.
Witam Czy jest dużo problemów z wymieniłem tej taśmy od przycisków? Macie jakiś nr seryjny tej taśmy
To nie dobrze że nie pamiętasz numerycznie, dużo by to podpowiedziało. P.S. np. w scania prawie każdy opis usterki na końcu możliwości mówi "wymień jednostkę sterującą" co nie zawsze jest równoznaczne z realiami.
tak odznaczylem . Ok , zrobie pelnego scana
skania 124l 420 HPI dużo pali 40 na 100 jak można zejś poniżej tej normy mi się nie udało.
Witam, dziś zmieniam główny zawór siły hamowania, on jest pod maską ponieważ wyskoczył mi błąd, RED według kompa pokazało ze trzymałem hamulce ponad 2min, a wg nie było mnie w kabinie, a w aucie tylko palił sie zapłon, porozmawiałem z fachowcami i poczytałem troszke, mowią ze to może być blokujący sie pedał na sworzniu, lub ten zawór przepuszcza delikatnie...
Mała kulka jest w odpowietrznikach zbiornika paliwa, może kiedyś przy skręcie naczepa zahaczyła o odpowietrznik. W low deck scania z dużymi zbiornikami urwany odpowietrznik to normalna przypadłość.
Witam, mam problem z Scania R410, euro 6, 2015 r., przebieg 1 100 000 km, dotychczas bez problemów technicznych. Od miesiąca zaczęła dużo więcej palić paliwa i ADBLU. Nie mogę zdiagnozować niczego, nie wyświetla się żadna informacja na moim komputerze, nie pokazuje żadnych usterek. Turbo działa, został wymieniony DPF, zawory zostały przeregulowane,...
Rzuca się w oczy kierownica, gałka biegów itp, ogólnie dużo innych gadżetów, inny kolor kabiny. Licznik się po prostu przekręcił i sprzedający nawet nie musi być świadomy dokładnie co i jak. Auto ma bardzo obszerną historię serwisową. Przebieg dla każdego umiejącego dodawać wyda się mały, auto 10 lat robiące 70-80tys rocznie to trochę za mało. Tak jak...
Dzięki już mi dużo pomogłeś auto będę miał pózniej to wszystko sprawdze.Podaje jeszcze nr ramy XLER4X20005140926
Złożyłem już osobną różnicówkę na obwód bo trochę ciężko prowadzić anestezję czy operacje jak Ci prąd wywala... I tu zaczyna mi coś świtać... Pralka służy do użytku w pracy? Miałem podobny problem z pewnym zakładem. Powiedzmy usługowo kosmetycznym. Ale realia pewnie takie jak u Ciebie. grzałki wytrzymywały około 8 lat. Zapomnij o tych czasach. To że...
Witam. Mam zamontowany wolny wydech w Scani, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak. Jak oglądałem różne filmiki, to efekty są dużo lepsze. Ma ktoś sposoby na poprawę dźwięku? Czekam na podpowiedzi.
Kolego jannaszek a jak wyglądał osuszacz ten który został wymieniony? Suchy czy dużo wilgoci w sobie miał? Czy ten grzybek o którym wspominałem był wymieniany?
Zmierz miernikiem oporność Agregatu to wówczas ci powiem. Ten sterownik miałem tylko raz i dosyć dawno więc napisz także co to za układ scalony. Ale prawdopodobnie będzie to jakaś przetwornica więc dobrze jest wymienić te mosfety z przetwornica oraz jeżeli sterownik jest dosyć stary to wymień dla pewności kondensatory elektrolityczne często wysychają...
Przecież te kotły elektrodowe to jest scam. Raz że oszczędność żadna, poziom skomplikowania dużo wyższy, to i jeszcze marketingowego bełkotu słuchać nie idzie. Wsadzili w słoną wodę 2 blachy, puścili przez nie prąd i myślą że amerykę odkryli.
Ja założyłem znajomemu pompę z opolszajsu za 300 zł, 2 lata działała, ale zmieniliśmy dla spokoju na DT. Mój znajomy dużo zakładał DT, Febi i był spokój, każda chyba maks. 5 lat wytrzymuje.
Nie najdrożej. Złupany konkretnie, jak pisałem rozbierz pompe i jeśli dekle są porysowane, a na pewno są, to wymiana. I pamiętaj, że do HPI pompa jest inna niż PDE, chociaż wszystko pasuje, jest większa wydajność.
Często po wymianie tulei na MAHLE biorą olej nawet do 50-70 tyś. ale generalnie dużo zależy od zawartości siarki w paliwie, jak również od filtra powietrza.
Wbrew pozorom wcale nie ma dużo tam ofert. Wszystkie o dzwonione. Z każdym coś nie tak. Albo przebieg ponad milion albo wyżyłowane ze Skandynawii
Witam, jeżeli chodzi o czujniki nox to niestety bardzo często się psują, ale wystarczy wymienić sam sensor ten co sie wkręca w tłumik - dostępne na allegro. Jeżeli chodzi o pobieranie to problemów może być dużo, uszkodzenie noxa też. Może też być zapchany dozownik lub dysza.
No na zostkowanych by można dużo wyciągnąć :D jeden taki układ scalon jest stereo/mono?
może wytłumaczę bliżej o co chodzi bo problem jest dosyć hym... nie spotykany na elektrodzie:D od jakiegoś czasu zajmuję się kutrami. W jednym z nich zamontowano nowy silnik Scania D12 na PDE. Mapa którą mają wgraną ogranicza ich moc do 300KM. Jak wiadomo D12 ma dużo większe możliwości. Są na gwarancji, umowa ze Scania była taka, że po jakimś czasie...
Witam Kupiłem w tamtym roku Scanię R 420 EURO4 przebieg 280 tyś km mam duże spalanie 35 - 37 litrów wydaje mi się, że jak na Scanię to dużo. Słyszałem, że można dołożyć chip z 420 na 440 koni i prawdopodobnie wtedy będzie paliła około 2 litrów mniej obawiam się tylko żeby nie spowodowało to jakiś problemów z elektroniką i czy rzeczywiście to działa....
Panowie przepraszam miałem inne tematy, wiec na razie Scania poszla w odstawkę, jednak temat uszczelnień można definitywnie zamknąć ponieważ profilaktycznie zostały zmienione, te co siedziały nie były złe (oryginały) i nowe również "Scaniowskie", błędy montażowe sobie darujmy. Wczesniej koledzy wspominali o głowicach i jest to na pewno słuszny trop,...
Witam. A poziom AdBlue, ciśnienia powietrza i AdBlue pokazuje? Zasilania +30 dochodzi do pompy? (Bezpiecznik 20A poz42) Jeśli tak to na początek dużo ciepłej czystej wody i przeplukac system, lacznie z dyszą rozpylacza. -40 to moze być uszkodzony czujnik poziomu i temperatury w zbiorniku.
EMS 11180 Kod informacyjny dla sterowania NOx - nie można usunąć. Ten kod usterki wskazuje, że jednostka sterująca wygenerowała kody usterek dla układu EGR. BMS 2789 Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół. BMS 3088 CAN-przyczepa przerwa uszkodzenie. 2794 2793...
Zabrudzona kratka na zasilaniu świeżym powietrzem wentylatora, pozaginane rury rozprowadzające ciepłe powietrze, lub jakaś inna usterka, którą trzeba najpierw zdiagnozować. Przyczyn takich usterek może być na prawdę dużo (uszkodzony wentylator,czujnik przegrzania, zabrudzone sitko kołka, niedrożne rury itp.). Podejrzewam, że bez serwisu się nie obejdzie...
Ze Scanią nie mam dużo wspolnego lecz z tego co piszecie to jest tam jeden czujnik poziomu ... jak kolega wspomniał -pomierzyć ciśnienia - . Jeżeli jest tam tylko jeden zawór na obydwie strony to nie czytaj mojej poniższej podpowiedzi :). Możesz zamienic strony z L na P i vice versa na wyjściu z zaworu pneumatycznego ( nie wiem czy ten system to też...
Witam, Scania r420 hpi 2005r po remoncie silnika wyrzuca olej odmą, silnik stracił moc dwa tygodnie po remoncie i pali dużo więcej paliwa. Dodam że zaraz po remoncie na początku wyrzucało ten olej przez rurkę, teraz przez obudowę odmy i kapie na silnik jak na zdjęciu. Płyn w zbiorniczku bulgocze co jakiś czas ale nie ubywa. Wymieniona była wirówka,...
Dużo aut ma taki system kontroli kontrolek na desce, i brak tego ładowania powoduje że się świeci.
witam. mam taku problem auto opada na poduszkach na osi ciagnacej. dojadę na parking, firmę czy coś jak się zatrzymam i zgasze auto po 5 minutach auto już nie ma powietrza i siedzi na nadkolach. ale jak dojadę i podniosę choć parę cm na poduszkach to i stoi tak nawet i po długiej pauzie. dodam że opada nawet na pusto. A i czasem jak opadnie to muszę...
Dziękuję za odpowiedź a czy to nie jest problem jednostki sterujacej bo tak trochę za dużo tych czujników bo nic się nie świeci na desce i te błędy są nie aktywne.
Narazie scania jeździ u nas w firmie.I raczej nie będą jej sprzedawać bo była mocno doinwestowana.Z tym silnikiem to szef sie poprostu mocno wkurzył,cały czas ładował w to kasę,jest zrobiony kompletny remont dźwigu,bardzo dużo rzeczy wymienione a tu jeszcze jakieś problemy z śrubami.Także bez obaw nikt frajera nie będzie szukał
witam! mam scanie 113 380 z edc z 93 roku wyświetla mi 3 błędy 8 10 i 11 mrugnięć lampki i dużo pali nierówno pracuje dymi 38 litrów przy ładunkach 12 -13 ton pompa po regeneracji i końcówki wtrysków nowe turbina po regeneracji ćiśnienie na cylindrach jest dobre
Kolego, realne spalanie, nie miałem w swojej Scanii komputera pokładowego. No i odnośnie tej jazdy gdzie mi wyszło 24 l/100 km .... Średnia prędkość z przejazdu oscylowała w okolicach 65 km/h więc jak sam rozumiesz, jazda z laczkiem w podłodze, pod samym odcięciem :) A normalna jazda z ładunkami ... Rzadko kiedy miałem DMC w normie, przeważnie auto...
svchost dużo dużo żółtego dużo oleju
instrukcja obsługi halogen temperatura termostat lodówka piecyk wybrać
napis neonowy roomster schemat
Renault Master - problem z odpalaniem po wymianie skrzyni biegów Zmiana kodowania sterownika silnika 2.2 CDI Mercedes