Witam Kolego bew2 ta scania to babci a co za tym idzie jest tam złącze okrągłe a Ty podałeś rozpiskę złącza OBD2 od 2004 stosowane do dziś.W starym złączu zasilanie jest na pinie 1 i 2. Dodano po 3 Powodzenia walcz jak coś to pisz :D
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
Rozumie że w pojeździe siedzi układ ELC 2.1A co objawia się w postaci pilota zawieszenia,jeśli nie jesteś pewien podaj mi numer nadwozia.
za malo cyfr podales w numerze
Witam kolego krzysztof scania podaj numer nadwozia konia
Więc wygląda na to , że masz błąd czujnika lub koła polaryzacyjnego ( zębatego pulsatora na piaście) lub okablowania lewe koło oś 4. Kody migowe nie są precyzyjne więc jest wiele do sprawdzenia.Najlepiej podłączyć się komputerem.
Utleniony PRek na płytce wskaźnika. Regulację najlepiej wykonać z pomocą tachometru, a jeśli jest EDC to komputera diagnostycznego.
Czy po wymianie tego zaworu trzeba coś stroić komputerem?
Dziękuje kolego dowcipny za pomoc. Szkoda, że nie jestem elektromechanikiem, bo może poją bym Twoje mądrości. Kolego, oprócz problemów z autem masz jeszcze dodatkowe natury emocjonalnej, być może wyłącznie to drugie, skoro brak zarejestrowanych usterek w komputerze.. W tych samochodach nic takiego nie umknie uwadze komputera.
Oryginalny, nie był robiony Czekam na gościa z komputerem
Komputer, pomiar ciśnienia różnicowego.
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
Moja propozycja: Poszukaj kogoś z komputerem diagnostycznym, który czyta scanie i zrób jazdę próbną. Myslę że koszt nie przekroczy 200 pln i bedziesz wszystko wiedział.
Cewka nr.4 licząc od strony wentylatora chłodnicy. Ale w pierw podepnij komputer i sprawdź to.
Witam posiada ktoś może wiedzę na temat zainstalowania na komputerze scania multi v 6.10.2.0 09.2012 ?
Jest to scania r480 z 2006 r. A jest jakiś sposób żeby sprawdzić wiskoze bez komputera samemu?
Komputer nie wskazał żadnego czujnika!!! Pokazał informację jak już że brakuje mu sygnału z niego lub nie widzi czujnika. Daj opis błędu bo widać że masz problem z jego zinterpretowaniem. Możliwe że problem nie leży w czujniku a w instalacji pomiędzy czujnikiem a sterownikiem. Po dokładnym opisie błędu będzie widać o co chodzi. By działał ABS nie trzeba...
https://obrazki.elektroda.pl/9300015500_...
Zawory sterujące ABS; Zwarcie do masy na przewodach lub w najgorszym wypadku wewnętrzne uszkodzenie sterownika układu ABS. Diagnoza komputerem jak najbardziej wskazana.
Zrobisz to podłączając komputer pod samochód.
Przecież na drugim scanie chodzi sprężarka wg komputera.
Jesem umówiony z elektrykiem na komputer.
A ja to bym zaczol od diagnostyki komputerem a nie wruzenia z fusow , czasy przecinaka sie skonczyly i placi sie za wiedze panowi z komputerem !
Pomiar ciśnień na siłownikach ( i manometrami i komputerem). Sprawdzenie na rolkach. Sprawdzenie zawieszenia.
Witam Wiem ze Scania w swoim komputerze odbiera takie infomacje jak nacisk na osie(te pneumatyczne), spalanie paliwa. Szczgólnie interesuje mnie Scania 4 na pompowstryku DSC1205, poniewaz do takiej mam staly dostęp. Szukam osób, które potrafią szczytywac takie infomacje z tego komputera, lub jakis wskazówek jak tego szukac w ktorym miejscu instalacji...
Problem może być czujnik skrzyni trzeba zobaczyć parametry czy jest potwierdzenie załączenia biegu bez komputera szukania trochę w ciemno
Żeby podać błędy trzeba sie wpiąć w komputer?
Sterownik EBS wykrył błąd w komunikacji na CAN ze sterownikiem ELC odpowiedzialnym za zawieszenie. EBS nie otrzymuje informacji o obciążeniu pojazdu więc przechodzi w tryb tzw. awaryjny ,dlatego zapala się ESP a i skuteczność hamulców może się zmniejszyć. Przyczyną może być wewnętrzny błąd lub brak zasilania sterownika ELC, lub interferencje elektromagnetyczne....
Jeśli podejrzewasz elektrykę to powinny pojawić się błędy. Zapewne nie są aktywne ale warto wejść w menu i sprawdzić historię lub podpiąć komputer.
Potrzebujemy kasety silnika Scania czwórka 470 HPI o n-rze modelowym DT1202 (euro3). Pomocne też będą namiary na człowieka w sterownikach, lub częściach do ciężarowych - lokalizacja Janów lubelski. To bym go chwalił po wszystkich odpustach. Siedziałem nad nim, ale nic z tego, bo za bardzo zjarany. 500-625-725 Marcin.
ja mam vci ale nie robilem nigdy tej kalibracji dlatego pytam czy ktos to juz robil
Witam.Mam pytanie.Czy wie może ktoś jak może być usterka, ponieważ nie umiem się połączyć z komputarem sterującym do instalacji SCR – ad-blue.Scania R420.Podpiołem nowy komputer do SCR i nic.Jeśli może ktoś pomuc to dziękuję.
;więc w czym problem?... Pewnie w tym, że nie mają komputera
Hej, prawdopodobnie trzeba skasować błędy komputerem. W SDP jest opisana procedura kasowania.
Do wymiany sterownik silnika wszystkie systemy na czerwonej linii Can wywalają błędy odnośnie komunikacji ze sterownikiem silnika masz tam nawalone tych błędów co nie miara układ hamulcowy 62 razy retarder 72 liczniki 11 coo 6 razy niezły masz tam bajzel nikt tego nie kasował wczoraj miałeś dyskotekę z tego co widzę... Wszystkie te błędy się pokazują...
dziękuje za zainteresowanie a chodzi mi o wyświetlacz z diodami ktury jest pod zamykajaca klapką na desce rozdzielczej są tam oznaczenie systemow aba edc itd i przy każdym jest dioda migająca do czego to sluzy jak sie tym posługiwac
Nie czekaj tylko szukaj przyczyny, podepnij komputer i sprawdź system.
Posiadam problem z poziomowaniem Scania R420 2005 rok samochód stał przez dwa miesiące było wszystko dobrze. Po zimowym postoju przestało działać poziomowanie . Podczas załadunku cementu gdzie potrzebne jest poziomowanie samochód wcale nie reaguje. Sterowanie pilotem góra dół działa lecz jak chce ustawić jakąś wysokość i zapisać to nie działa. Zero...
Czyli wystarczyło wypiąć wtyczki, jak sugerowałem w momencie gaszenia.. Aby to wiedziec, czy winny komputer.
Kolego, realne spalanie, nie miałem w swojej Scanii komputera pokładowego. No i odnośnie tej jazdy gdzie mi wyszło 24 l/100 km .... Średnia prędkość z przejazdu oscylowała w okolicach 65 km/h więc jak sam rozumiesz, jazda z laczkiem w podłodze, pod samym odcięciem :) A normalna jazda z ładunkami ... Rzadko kiedy miałem DMC w normie, przeważnie auto...
Czy pojazd był diagnozowany komputerem i jakie parametry sprzęgła zostały odczytane. Być może nie jest to problem z ciśnieniem choć i ono powinno być pomierzone manualnym zegarem i porównane z odczytem komputera.
Piasty się nie grzeją i nic nie hałasuje. Po za tym Jeśli pali 42 litry bo jej ciężko to dlaczego komputer nie pokazuje większego spalania?
Scania r420 2011r manual oszukuje spalanie o prawie 5 oczek na komputerze jest 27 a po tankowaniu jest 32 co robic ?
Czym się próbujesz podłączyć? Może np brak napięcia zasilania w gnieździe? EDC, RET i EBS jest na głównej pierwszej lini, ELC jest na dodatkowej. Sprawdź sobie napięcia w gnieździe diagnostycznym. Tam masz tylko 6 przewodów, zero problemu.
Z jakiego powodu wymieniasz czujnik? Czy czujniki są nowe? Czy była przeprowadzana diagnostyka i sprawdzane ciśnienia doładowania pokazywane przez komputer?
Witam. Temat trochę stary ale znany to się przyłączę ponieważ mam problem z podłączeniem właśnie takiego ogrzewania. Posiadam ogrzewanie takie jak pokazuje to jannaszek na zdjęciu. A podłączam do scanii gdzie do wtyczki dochodzi can ( biały i zielony przewód ) Ogrzewanie odpaliło ale nie wiem jak podłączyć przewody aby była regulacja temperatury i diagnoza...
Częstą usterką w Eberspacherach D2 i D4 są też same czujniki przegrzania. Po pięciu ( jak dobrze pamiętam ) wystąpieniach tego błędu następuje blokada sterownika agregatu grzewczego. Odblokowanie komputerem diagnostycznym, lub dedykowanym testerem do ogrzewań.
Przyczepa jest nowa ma abs, Czystałem coś na innych stronach ze to sie reguluje jakoś na zaworach czy coś lub jakieś dane wbija sie do komputera.
Dzieki koledzy za podpowiedzi. Problem został rozwiązany. Dopchnięty czujnik abs-u koła 4 Ptył. Wykasowane błędy przez komputer scania i hula. Pogasły błędy i wszytko hula
Witam problem ponieważ nie działa mi prawidłowo klimatronik w scanii komputer pokazuje czujnik temperatury powietrza wartość poza zakresem.(-40) panel podmienilem i dalej to samo. Na wyświetlaczu temperatura zewnętrzna prawidłowa
Alternator jest nowy założony jakiś rok temu na serwisie Scanii. Czyli można przypuszczać że komputer ograniczył obroty??
Potrzebuje pomocy. Auto nie widzi jednostki sterującej. Komputer był w modyfikacji. Może ktoś pomóc ?
Witam, poradziłes sobie z tym problemem? mam to samo, 94 rok, gasnie. Wymienialem komputer u nadal.
Hej, mam ten sam problem z tym samym rocznikiem auta, które posiadam niecały rok. Znalazłeś już może przyczynę? Bo niestety my już walczymy z tym dłuższy czas i nic nie możemy wymyślić, co to może być. Czujniki podmienione, nawet komputer skrzyni podmienialiśmy i jest to samo.
Witam. Ja mam podobny problem. Malwarebytes' Anti-Malware wykrywa mi Rootkit.Agent. Mam windows 7, wszystko działało idealnie przez długi czas, ale teraz zauważyłem dziwne zmiany: - przy włączaniu systemu AQQ i AIMP2 nie włączają się automatycznie. A przedtem były to programy startowe... - gdy restartuje, po scanie komputera, to PC restartuje się ponownie...
W takim razie zrób diagnozę komputerem,a najlepiej programem SDP3.
witam , mam taki problem z tą scanią od dłuższego czasu nie podnosi osi 3(wleczonej)do tego padł czujnik położenia osi przedniej, naprawiłem czujnik ale system wygenerował usterke kod 25 nie wiem co to może być czy jest możliwość zresetowania kasety ecas aby powrócić do nastawień nominalnych , bez komputera?
Zawsze w pierw diagnoza komputerem a potem działanie i decyzje.
Kabel od rozrusznika do alternatora sprawdzony. Problem już jest znaleziony,powodem braku ładowania jest uszkodzony komputer silnika.
Witam, nie mam dokładniejszego poglądu na twój problem ale może być związany z turbiną porostu nie włącza się, może to być czujnik podciśnienia który steruje turbiną, najlepiej podpiąć konia pod pod komputer
Co ma wojna w Iranie do optymalizacji zużycia paliwa w ciężarówkach? Przecież GPS z ciężarówki nie wysyła nigdzie sygnałów, tylko odbiera, aby określić w tym przypadku wysokość, (może i szerokość geograficzną) aby wprowadzić zmienne do komputera..
Tu masz problem z czujnikiem ciśnienia oleju, zwarcie w jego okablowaniu lub sam czujnik ale jest też możliwa usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa lub przepływomierza powietrza co może tłumaczyć pojawienie się dymka na desce. Najlepiej było by sprawdzić to komputerem diagnostycznym.
Witam wszystkich! Miał ktoś może taki problem ze Scania r124 420 euro 3 odczytałem w komputerze w kodach APS NO CONTACT jaka może być usterka bądź przyczyna? Bardzo proszę o pilną odpowiedź. Z góry Dziękuję!
Nie sztuka kupić sprzęt i nie wiedzieć do czego służy i jakie ma opcje, ale jest komputer jest szpan.
dobrze by bylo podlaczyc pod komputer i odczytac bledy. Byloby cos wiecej wiadomo
Podał Ci serwisantscani1 Czujnik przy termostacie jest z przodu i zostaw go w spokoju. To jest silnik HPI?
ale to jest scania 4. to chyba sd2? i czujnik działa normalnie. Nie napisałem jeszcze że to sie pojawiło jak chciałem go kalibrowac. raz sie zmieniło i wiecej nie reaguje na zmiany
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Dzisiaj wszystko po kolei przelecialem i byly tylko te 3 ktore na poczatku wymienilem jutro komputerem sprawdze jakie błędy są.
Witam mam problem ze scania 2005 rok hpi duze spalanie cewki sprawdzane wtryski po regeneracji komputer na sewisie nic nie wykazuje i mam takie pytanko czy czujnik cisnienia paliwa moze przeklamywac a na komputerze nic nie pokazuje
Silniki stacjonarne maja inna kaete sterujaca. A sterowanie musisz przeprogramowac komputerem. Przede wszystkim regulator z RQV na RQ oraz uaktywnic zadana krzywa momentu obrotowego dla agregatu. Ogranicznik predkosci na 0km/h I powinno pracowac na kasecie z ciezarowki.
A próbowałeś po kalibrowaniu odłączyć akumulator na parę minut. Czy możesz wejść w blok ECAS od 001 do 019 komputerem texa?
Czyli tak: wąż od hydrauliki skrętu kół (nie hamulców), oś skrętna 2 z przodu, koło lewe. Samo się nie odpowietrzy- trzeba wejść pod auto. Oczywiście uzupełnić olej ale jak długo nie był wymieniany to wymienić wszystko. Reset komputera jest oczywisty.
Chłopaki pomóżcie wybija mi bieg 10 i 12 tak, jak by szukała jeszcze polbiegow nic nie zgrzyta, sprawdziłem komputerem oryginalnym scania brak błędów na skrzyni natomiast tester jalt test pisze o usterce brak ruchu,polbiegi wysokie .brak potwierdzenia. Wspomnę jeszcze że to jest typ skrzyni GRS 895 półautomat .Bardzo proszę o pomoc pozdrawiam
To podłączyć komputer i zerknąć w parametry.
Czy czasem nie działa odwrotnie albo co gorsza losowo. Przydało by się sprawdzić jaki sygnał wysyła. Albo miernikiem albo w komputerze stan pedału sprzęgła.
witam. mam problem ze scania r410 idzie cały czas wisko przez co ciężko osiągnąć temperaturę robocza. Testy wiskozy były robione i wszystko przeszło dobrze błędów brak. Przy wypalaniu dpf zauważyłem ze wiskoza nie szła i silnik osiągnął temperaturę. W komputerze sterownik cały czas załącza wiskozę.
Takie rzeczy to do Bartka Malowanego z Jarosławca. Komputer i inne tematy ze Scania. Mechanika to jego Ojciec Zdzisław. Jesli zaden serwis Scani nie pomaga to tylko do Nich. Nie ma rzeczy nie do zrobienia. Pozdrawiam
cisnienie w ukladzie powinno wynosic 17-20 bar. Za utrzymywanie cisnienia odpowiada zawor przelewowy ktory znajduje sie w kolektorze paliwowym wkrecony od czola w okolicach 2 cylindra. Sproboj go wymontowac i przedmuchac powietrzem. Warto tez zmierzyc cisnienie w filtrze paliwa manometrem i porownac ze wskazaniem komputera
No to diagnostyka, może to przekaźnik, lub jakiś przewód w wiązce silnikowej na połączeniu rama/kabina, czujnik na kole zamachowym. Jeżeli wszystko ok, to EDC lub koordynator. Zawór jest sterowany z EDC. Komputer nie wyświetla bledu, więc nie ma komunikacji z lampką, bo w takiej sytuacji na bank powstał błąd w EDC.
Kwestia co znaczy niedługo... ;-) Każdy HDD kiedyś pada, ten jest jeszcze w niezłym stanie, nie raportuje 01, 05, c5 itp Ale ile jeszcze mu zostało wróżka wie. Możesz zrobić scan w MHDD i zobaczyć jak to wygląda (wstaw obrazek po scanie).
Witam wymieniłem czujnik i nic próbowałem też połączyć się texą z automatu i też nic . Muszę jeszcze spróbować innym komputerem i dam znać .
Auto scholowano na serwis i stwierdzili ze komputer do wymiany 😔
posiada ktoś może opis pinów komputera silnika i (lub) coordynatora??
witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia komputera (wskazującego zużycie paliwa i prace turbiny) + kostka FMS scania 164
Witam wszystkich mam problem z scanią 4 420.Mianowicie scania wkręca się tylko na 1900 obrotów i to wszystko, edc się nie zapala, podłączyłem pod komputer brak błędów a scania nie chce chodzić. Jeżeli ktoś może pomóc to będę wdzięczny.
Miałem kiedyś podobną sytuację i docisk był pęknięty w dwóch miejscach, sprawdź w ogóle co jest zalane w skrzyni tzn. konsystencja, przez wziernik z skrzyni sprawdź grubość tarczy i obejrzyj docisk. Jeśli to jest pełen automat Scanii to na siłowniku jest elektronika którą się adaptuje komputerem. Pozdrawiam WiMM
Może ktoś wie jak to usunąć Komputerem diagnostycznym. Mając podłączony komputer przy okazji sprawdzisz co było przyczyną.
Witam. Panowie, mam problem ze Scanią Irizar, skrzynia opticruzer. Pod komputerem pokazuje czujnik położenia zakresu, może ktoś wie, gdzie ten czujnik się znajduje?
Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.?
Jezeli faktycznie jest takie spalanie to jest wzor scania chyba za mowisz o spalaniu z komputera to juz inna bajka przy takim spalaniu nic bym nie dotykal bo mozesz zrobic gorzej tu chopakom spalanie zaczyna sie od 35 w gore Dodano po 3 Apropo przebiegu to 800 na scanie to tak jak 400 na iveco
jeśli nadal szukasz kodów (tj. ich opisów po polsku) to jestem do dyspozycji tomasz_wojtarowiczp(at)yahoo.pl mam dostęp do komputera diagnostycznego samochodów ciężarowych
Witam! Jak mowie o rozwiazaniu takim: stacyjka-wejscie do komputera-wyjscie z komputera-wejscie na ten duzy przekaznik po prawej na dole. Przerwa nastepuje na odcinku wej/wyj komputer. Pozdr.Bob57
Problem polega na tym ,że dopóki wyświetlało "usterkę silnika"na pomarańczowo scanie można było odpalić ,a teraz "usterka silnika" świeci na czerwono i nie ma możliwości odpalenia scanii (brak reakcji rozrusznika). Czy może być przerwa na przewodzie dochodzącym do komputera? Kolego chodzi Ci o jednostkę sterującą umieszczoną na silniku?
Właśnie scania posiada retarder. Teraz który czujnik odpowiedzialny jest za sterowanie do komputera a który odczytuje temperaturę z interfejsu diagnostycznego. Ogólnie założyć termostat na 85 stopni C
Witaj. Powiedz czy podłączałeś się komputerem i masz jakieś kody błędów.
Jeśli chodzi o napięcie to na komputerze pokazuje mi 28,1 - 28,2
Po podłączeniu komputera odczytalismy błąd APS dotyczący przekroczenia ciśnienia pow. 13Bar
Szyberdach od nowości , pojazd został zakupiony używany od momentu zakupu nie działa , na serwisie nie wykryli błędów w komputerze , jeszcze dzisiaj sprawdzę bezpiecznik .
komputer scania komputer silnik scania komputer diagnostyczny scania
logitech wzmacniacz uszkodzony słuchawka motorola przegrywanie kaset
Zablokowane pasy bezpieczeństwa po zderzeniu z sarną – działanie SRS, napinacze, diagnostyka Volvo S60 2.5 2005 – zasilanie bezpieczników zapalniczki i radia, schemat, CEM, F10, F11