Zrób diagnozę na EMS i AdBlue, sprawdź czy temperatura spalin wzrasta jeśli nie czujnik do wymiany
To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii. Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty. Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik...
Witam Panowie posiadam takie same ogrzewanie jak w tym temacie. Ogrzewanie włącza się na wysokie obroty i po paru minutach się wyłącza. Wyświetla błąd PIK PIIIIIK PIK PIK czyli external disturbing voltages. Pomorze ktoś o co chodzi z tym błędem ?
Witam mam problem ze scania Pali dość sporo 36 litrów i kopci przy zmianie na bieg wyżej, jak turbo wskoczy na swoje obroty to auto przestaje kopcić, wcześniej auto paliło od 29 do 31 litrów stałe trasy nie ma możliwości żeby kierman ściągał. Dodam że robione były luzy zaworów (nic nie pomogło). Zmierzyłem czujnik ciśnienia doładowania pokazało 1.4...
Panowie wracam do tematu, zająłem się moją nieszczęsną Scanią po raz kolejny wszystko jeszcze raz na spokojnie: Zacząłem od diagnostyki co się okazuje mam problemy z układem pompy ad blue,. ciśnienie w układzie za wysokie i drugi błąd mówiący o tym że pompa musi się kręcić z mniejszymi obrotami niż jest to wymagane, jak twierdziłem nadal problem tego...
Właśnie podałem z samodiagnostyki z deski. Autocomem to samo. Czujniki sprawdzałem- temp. i zbyt niskiej temp. odparowania. Styk klapyB2 też sprawdziłem. Pomału zaczynam podejrzewać zawór rozprężny ( przytykanie)- w trakcie jazdy są wysokie obroty sprężarki i LP może spadać. Ale koordynator nie rejestruje tego faktu.. Na postoju pracuje godzinami bez...
Ja bym w pierwszej kolejności zrezygnował z tego serwisu. U mnie w R420 problem był i chyba jestem na dobrym tropie żeby go zlikwidować - poczytaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... W Dafie XF95 miałem takie objawy jak wspominasz - na pusto i z lekkim ładunkiem było ok, odpalał bez zarzutu, wolne obroty równe, ciśnienie...
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Czy ta sprężarka z SCANII nie pozwala na wyższe obroty?Masz smarowanie pod ciśnieniem , więc jej nie uszkodzisz a i falownik był by nie potrzebny.Przydało by się chłodzenie obiegowe wody.
Niestety nie pomaga, auto ma pełną moc od 1400 obrotów, zanim osiągnie te obroty, to idzie słabo.
opis pompy wysokiego ciśnienia
Wszytko to co napisał kolega wyżej się jak najbardziej zgadza. Ustawiasz lewarek na A na wciśniętym sprzęgle i ruszasz jak normalnym samochodem. Potem skrzynia sama dobiera przełożenia. Żeby się zatrzymać to naciskasz sprzęgło jak już jedziesz naprawdę wolno. Jak ustawisz lewarek na M to możesz zmieniać biegi ręcznie lewarkiem na boki. + to bieg w górę...
Tylko na wysokich obrotach, zdarzało się bez ładunku. Obecnie problem nie występuje. Ustało samoczynnie.
Witam Mam pytanie, mam Scanie 144 V8 460 rok 2000. Pali na dotyk (ciepła czy zimna) ale jak jadę to nie ma mocy. 1100-1200 obrotów ma moc a na wyższych obrotach niema mocy pod górę. Po prostym idzie jak szalona.
Hamulec górski hamuje, ale ciężko mi powiedzieć czy hamuje tak jak powinien Powinieneś to wyczuć w momencie gdy skrzynia zmienia bieg a obroty silnika są zbyt wysokie.
Raczej tak, nic się nie zmienia, wygląda to tak jakby silnik był tak ustawiony, a czasami po górach brakuje wyższych obrotów...
Wymieniłem czujnik temperatury płynu, ale to też nic nie dało. Dodatkowo, gdy jest zimno, temperatura na zewnątrz pokazuje "Ok", ale gdy się rozgrzeje, pokazuje dużo wyższą. Może przez to wariują te obroty.
Jakie powinno być ciśnienie paliwa na na wysokich obrotach ?
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
Witam przy mojej Scani 164 2000r. gdy ją zapale normalnie chodzi sobie na wolnych obrotach, lecz gdy nacisne pedał hamulca scania przygasa a czasami zgasńie (spada do bardzo małych obrotów) a gdy puszczę wchodzi na wyższe obroty.podczas jazdy wszystko ok. Co może być zawór hamulca pod maską zmieniłem i nadal to samo.
pompowtryski i zawory Dodano po 2 pompa najpierw nie dawała ciśnienia ale to chyba dlatego że zapowietrzona bo w końcu pokazało się i ciśnieni ale dalej źle pracuje na wysokich obrotach
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Powiedziano mi że pomaga wyhamować silnik do odpowiednich obrotów dla następnego wyższego biegu.
Najlepiej podłączyć oscyloskop pod przewód sygnałowy czujnika ciśnienia i sprawdzić przebieg sygnału. I ewentualnie sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym mechanicznym zegarem. Ale szczerze wątpię żeby takie tam było gdyż nigdy mi się nie zdarzyło więcej niż 1,7 bara na maksymalnych obrotach bez obciążenia.
Koledzy mam scanie 124 400 z 97 roku przy zaladunku ok 28 ton na raczej równej trasie i spokojnej jeżdzie spaliła mi jakieś 56 l/100km szok gdy była pusta jakieś 24 litry. Dodam że przy gaszeniu zapala się EDC gdy chcę ją odpalić musi przekręcić kilkanascie obrotów z nią robić?
Witam, pozwolę sobie odkopać temat, jako, że koledze właśnie pojawił się błąd EDC 13: Scania 114, 380. Błąd 13 - Czujnik obrotów pomocniczy (sygnał nieczytelny lub brak) Błąd ten pojawia się tylko przy wyższych obrotach, powyżej granicy 1500, 1600 obr/min. Czasem zdarza się tam, że obroty na obrotomierzu "zostają", nie udało mi się dopytać, czy silnik...
Witam Dziś pojawił mi się komunikat o wysokiej emisji spalin i ograniczeniu mocy w Scani 420 HPI 2009r (wyświetlacz na środku). W momencie pojawienia się błędu samochód nie był ani przeciążony ani duszony- szedł sobie spokojnie w granicach 1100obr. Od tego momentu komunikat ten nie gaśnie nawet na zgaszonym silniku po zerowaniu diagnostyki. Na wolnych...
Kolego wyeksploatowana pompka to brak palenia, bądź silne młotkowanie, gaśnięcie. Taka teoria miałaby rację zastosowania jak moc wracałaby na wysokich obrotach jak ciśnienie rośnie, ale w PDE to chyba nie przejdzie.
Jeśli zmienisz przełożenie na wyższe to obroty na obrotomierzu wzrosną a nie zmaleją. Chyba nie do końca taki cel chcesz osiągnąć.
Witam, mam problem z ogrzewaniem D1lC Compact w Scani 4. Ogrzewanie ma tylko jeden, wysoki bieg, przy niskim nastawie nie przełącza się na wolne obroty, całkowicie się wygasza. Po czasie znów dogrzewa tylko na wysokich obrotach. Zegar nie pokazuje żadnych usterek, jaka może być przyczyna takiego działania ?
Webasto normalnie odpala tylko chodzi na wysokich obrotach ok godzine a potem nastepuje pikanie i prawdopodobnie ten czujnik przegrzania je rozlacza
Witam w końcu udało mi się odpowietrzyć lecz po odpaleniu silnik chodzi na trochę wyższych obrotach i się pali kontrolka od EDS :1 długi , 6 krótkich ??
Skoro wszystko posprawdzane. Ciśnienie paliwa 16 na wolnych ok ale 20bar na wysokich to tak o 2 bary za wysokie. Ciekaw jestem odchyłki ciśnienia od oczekiwanego na wysokich obrotach bo to jest ważne. Zajrzyj jeszcze pod kolektor ssący czy nie ma nagaru na wlotach powietrza w głowicach czy nie są zaklejone.
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Jak nie działa tempomat, to nie ustawisz obrotów. Normalnie jest taka procedura, że da się ustawić jakie się chce, praktycznie na stałe. Poza tym przecież wiadomo, że przy takim obciążeniu obroty muszą być wyższe, bo silnik zostanie zakatowany brak ciśnienia oleju, marne chłodzenie, wybijanie panewek. 500 /Min to masakra.
Bardzo ogólnie opisany błąd chodź xpi są bardzo proste w budowie i z tego co wiem z doświadczenia jeżeli na zimno jest wszystko dobrze a problem pojawia się na ciepłym silniku przyczyną może być pompa paliwowa niskiego ciśnienia ale żeby coś wymieniać trzeba trochę pomierzyć ciśnienia i tak dalej komputerem można zrobić szybko test wtrysków a pompa...
Po czyszczeniu i tygodniu jazdy pokazał się jedynie błąd niskie ciśnienie paliwa. Wyczyściłem zawór gaszenia (pełno syfu było) i dogiąłem blaszki. Na wolnych obrotach ciśnienie pokazuje ok 14,2bar (autocom) czy jest to w normie czy za niskie?
Auto jechało tylko na wysokich obrotach był wyciek paliwa wyciek zrobiony auto nie odpala na plaku zacznie chodzić Kody bledow silnika: 4752, 4759, 135, 5409, 5657, 5476, 4106, 4108 proszę o rozkodowanie błędów
Mi paliła 35, zacząłem jej w stawiać bo nie było czasu na ooszczędności a ona 32.!!! Przeciagam ją na obrotach do 1600-1700 i tak paliła dopóki nie zaczęła kopcic. Pewnie wtryski. Teraz kopci trochę ale w 35 się mieści. 4setki chyba nie lubią mulenia. Przetestujcie i napiszcie. Scania koło 1.7 mln km. Nie wiem czy ktoś zaglądał do wtrysków. U mnie od...
Czy przy gaszeniu ciśnienie skacze do ok. 25 bar? Pisałem całą litanię wyżej, o smoku głównie. Narasta wolno, ale dalej nikt nie wie, czy to wina pompy, czy opróżnionych przewodów zasilajacych pompkę, bo zaworki w smoku nie trzymają. Lub zaworek przy filtrze słabo trzyma. Po zapaleniu są wyższe obroty i wydajność pompy przewyższa być może drobną nieszczelność...
Brak możliwości cofnięcia paliwa do ssania przy przełączeniu zaworu EHAB skutkuje pozostawieniem pewnego ciśnienia w komorze pompy i chwilową pracę. Podejrzewam, właśnie że pozostaje jakieś ciśnienie i dlatego nie chce zgasnąć. Bo tak jak pisałem wcześniej odkręce przewód, paliwo zleci z ehabu razem z ciśnieniem i kilka razy auto gaśnie pod warunkiem...
Czujnik ciśnienia doładowania wymieniłem na nowy. Efekt jest taki że silnik "odżył" na wysokich obrotach, tzn maksymalne ciśnienie doładowania uzyskuje przy obrotach około 1400 i wyżej. Odczuwalny jest również wzrost mocy i momentu. Poniżej opisanego zakresu obrotów auto umiarkowanie kopci i nie ma siły. Błędów nadal brak. Proszę o radę czy wymieniać...
Mowa o silnikach HPI w 124 wyższe ciśnienie po dołożeniu drugiej sprężyny są problemy z odpalenie. W R-ce nie ma takiego problemu (niższe ciśnienie pracy układu).
Sporadycznie zapalał się błąd niskiego cisnienia oleju po zejsciu silnika z wyższych obrotów do jałowych, np gdy dojeżdżasz do skrzyżowania czy ronda. Kilka sekund lub dodanie delikatnie gazu i wszystko było w normie niezaleznie od obrotów. w pierwszej kolejności musze dojść do tego aby pokazywał prawidłowe wskazania, a na zgaszonym silniku nie moze...
Powiem Ci tak. Pieprzyła się klimatyzacja nie chciała sie załączyć i szef zrobił obejście. Teraz jest uruchamiana ręcznie. Czytałem ze tam lubi się psuć sterownik jakiś :viper: W tamtym roku szef zmienił olej jakiś z orlenu od przedstawiciela i od tamtej pory zaczęły się problemy. Ciśnienie oleju na postoju pokazywał niecałą 1 atm. Teraz szef zmienił...
Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała...
Witam. Mam problem z retarderem w scani 4. Rok 2003 sterownik 4682. Objawy to : przy niskich temp działa prawidłowo, a jak dojdzie już wyższa temperatura to najpierw słychać przekaźnik, a potem wyświetla kontrolkę RET i nie działa. Wymieniłem przekaźniki, dwa czujniki temp. na rurze i dalej to samo. Wyświetla błąd 11 i 13. Dodam, ze czujnik obrotów...
I to może powodować że na wyższych obrotach nie dostaje paliwa na któryś garnek dlatego te ,,dudnienie" objedzie ten tydzień i się za nią wezmę w sobotę jak ją ogarnę dam znać zawory i pompki ustawione czepie się na początek tych(cewek) zrobię tak jak opisałes może to one nie trzymają ciśnienia i dlatego też wypadają zapłony mam jeszcze Scanie na pde...
Zgodne i to też, że przycierają się końcówki, ale będę upierdliwy i uważam, że jeśli jest 5 na wolnych, to podczas jazdy na wysokich obrotach jest o wiele więcej, zwłaszcza po zdjęciu nogi z gazu, czy jeździe z góry. Po kilkunastu kilometrach powinny pojawić się błędy pompowtrysków, jeśli nie pali któryś.
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
scania wysokie obroty wysokie obroty scania obroty scania
smartfony samsung schemat romano schemat spryskiwacz tylny wycieraczka
budowa odkurzacza elektroda zapłonowo
KRUPS EA 8000 – migająca kontrolka CLEAN po czyszczeniu, brak resetu po cyklu Panasonic TX-L47ETW50 nie włącza się - możliwe przyczyny