No właśnie tam gdzie leci, tak na zdrowe rozumowanie.Przetarty przewód , luźne złącze, nieszczelny/ niedokręcony odpowietrznik itp.Siłownik masz zamontowany na zewnątrz skrzyni czy na wałku wewnątrz obudowy sprzęgła? Bo w tym przypadku może lecieć sam siłownik.
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Dodano po 5 Witam, a czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony ? Czy ta awaria wystąpiła nagle czy wcześniej było wszystko dobrze z retarderem i ukł. chłodzenia ?
Siłownik sprzęgła w opticruise z pedałem sprzęgła niema żadnego czujnika (siłownik jest taki sam jak w manualu ), więc siłownika nie kalibruje się, jest tylko czujnik d60 pod pedałem sprzęgła który komunikuje się z koordynatorem ( czy czujnik można skalibrować ,nie wiem ). Komunikat niski stan płynu chłodniczego , możliwe przyczyny usterki -problem...
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
U ciebie jest jeden czujnik temperatury T33.Połączony do sterownika silnika- wtyczka A7.
EMS 280; czujnik temperatury płynu chłodzącego. Napięcie w obwodzie czujnika jest wyższe od dopuszczalnego. Może być przerwanie w obwodzie czujnika lub sam czujnik, jeśli w dalszym ciągu występuje usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa to też może mieć wpływ na czujnik temperatury płynu.
Wykopałem tylko takie coś co by miało sens,kiedyś miałem przypadek z autobusem scanii na zabudowie irizar sprzęgło szarpało wymiana płynu w siłowniku znacznie poprawiła pracę.
Mam taki malutki scisk do przewodów paliwowych i w razie czego nim zacisne ten powrót przy zbiorniczku wyrównawczym płynu.
Czy to jest Euro 4? Tak euro 4
Witam, Scania R420 z 2006 roku, gdy nie ma w zbiorniczku płynu chłodniczego, nie wyświetla mi kontrolki. I zauważałem, że jak przekręcam kluczyk na zapłon, to kontrolka nie pojawia się na liczniku. Czy coś z licznikiem może być?
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Maszyna z retarderem jak był napełniany układ chłodzenia od dołu czy przez zbiorniczek jeśli tak to było pompowane powietrze w celu odpowietrzenia.
Witam ten ciągnik nie posiada systemu adblue
Ani głowice, ani tuleje, To tak na przyszłość. 99% to uszczelka głowiczki kompresora.Należy postawić auto i spowodować drobny wyciek powietrza, aby kompresor pracował ciągle. Jeśli jest problem, to płyn zacznie "rosnąć".
To nie lepiej wozić ze sobą zapas płynu ADBLUE?
Coordunator był wymieniony w zeszłym roku na nowy, no właśnie przeczuwam, iż robili to na chybił trafil.
https://bit.ly/3ZBh3LK pewnie można spolszczyć W tej instrukcji nic nie ma o płynie do spryskiwaczy.
Kolega ma opracował patent na usuwanie oleju- nalewa do pełna czystej wody do zbiorniczka i auto sobie pracuje, ciecz się rozszerza i spokojnie wypływa korkiem wlewu. (Olej lekszy od wody zbiera się na samej górze) jak już płynie czysta woda, to koniec akcji. Po krótkiej trasie zlanie tego i zalanie płynem..
Witam Kolego pawelek90 czy poradziłeś sobie jakoś z tym problemem bo mam to samo i ciekaw jestem co jest przyczyną? Za odpowiedż z góry dziękuję
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
Witam Posiadam błąd w Scania r420 2005r. Wymieniałem sprzęgło i rury doprowadzające płyn chłodzący do retardera. i Pozostał taki błąd RET numer kodu błędu :22000 nr jednostki : 1864718 Co oznacza nr jednostki ?? Czy kody błedu są takie same dla każdego nr jednostki?? I jak sprawdzić czujniki temp płynu??
Układ jest zalany czerwonym płynem ATF.
CUV 1 B10 Silnik spryskiwacza szyby przedniej Sygnał wyjściowy, +24 V D5 Włącz spryskiwacz Sygnał wejściowy, połączenie do masy D12 Poziom płynu w spryskiwaczu Sygnał wejściowy, połączenie do masy
Wytłumacz mi jasno co ma ogrzewanie postojowe do braku obiegu płynu w chłodnicy?! Wyskoczyłeś z tym ogrzewaniem jaki Filip z konopii.
Właśnie ubywa, a sprężarka jest jakoś chłodzona płynem ?
Dzięki za podpowiedzi wymienię pierw termostat i zobaczymy efekty
Witam. Scania R500 z 2011 roku. Idzie olej do płynu. Chłodniczka, oringi z serwisu, uszczelka pod pompą wody, uszczelka pod podstawą filtra oleju zostały wymienione. Zostało tylko zwałić skrzynię i zdjąć obudowę rozrządu z tyłu silnika. Czy jeszcze istnieje jakaś opcja, że olej może iść do wody? Proszę o pomoc, bo już szlag mnie trafia z tym olejem...
Osłona nie podda się łatwo ale przy odrobinie perswazji wyjdzie w całości. Skoro jest wyciek to zbiornik do wymiany.
Po prostu dmuchnij własnymi płucami w zbiornik a na pewno jej się odbije jak dziecku . Jeśli załapie to dolewaj płyn.
Mam pewne pytanie. Co może oznaczać błąd EDC 26 w SCANII 124 1999r. 380KM? Może to być związane z małą ilością płynu chłodzącego?
po pierwsze czy dobrze uszczelniles chlodniczke oleju, silnik po takim czyms sie długo oczyszcza a wazne jes to jaki dokladnie jest kolor tej mazi czy jest to kawa z mlekem czy taki brazowo rudawy
Sprzęgło odpowietrza się tak jak w zwykłej manualnej skrzyni. Na boku skrzyni jest odpowietrznik i trzeba wtłoczyć płyn DOT 4 aż się w zbiorniczku przeleje. I po robocie.
Witam od jakiegoś czasu mam problem z dwiema kontrolkami które się świecą praktycznie non stop , a mianowicie kontrolka sygnalizująca brak płynu chłodzącego , oraz od naładowania akumulatora , jednak płyn jest , a wskazówka od ładowania podczas jazdy jest w pozycji 0 a zaraz po uruchomieniu samochodu podnosi się na + więc ładowanie jest . Co może być...
Dostał mi się olej do płynu w chłodnicy,wymieniłem chłodnice oleju,oraz obudowę i nadal to samo. Co robić ??????
Ten spieniony płyn to nie powietrze tylko woda z ATFem, opróżnij układ i wlej nowego bo ci znów zamarźnie i nie podniesiesz.
Scania 124 420 nie działa elektrozawór otwierający przypływ płynu do nagrzewnicy w kabinie. Elektrozawór ma sześciopinową wtyczkę. Zaciął się w położeniu zamkniętym. Wymieniono zawór na nowy (600 zł) i nic to nie dało. Co steruje tym elektrozaworem ?? Który bezpiecznik go zasila ?
Witam . Miałem podobny problem, a mianowicie Scania wywalała płyn, ale co ciekawe, raz na tydzień albo rzadziej. Sprawdziłem wszystko co mogłem w warunkach podwórkowych i też stawiałem na kompresor (był ok ). Cały czas miałem wrażenie, jakby układ chłodzenia był nieodpowietrzony. Okazało się że poprzedni właściciel jeżdził na wodzie i zakamienił się...
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Witam Więc przewód D+ nie ma ciągłości między alternatorem a centralką... lub:. Jeśli auto posiada "hebel" oryginalny może występować zwarcie tego przewodu do masy w samym "heblu" lub w okolicy skrzynki akumulatorów gdzie jest ten przewód. Przerwa najczęściej występuje w wiazce kabli z kabiny do ramy w okolicy filtra powietrza lub w okolicy wejścia...
powodem był uszkodzony uszczelniacz wału, który puścił olej i wszystko zalał. Ale to nie tłumaczy tego: Dzisiaj zgłoszenie, że nie daje radę wysprzęglić Może puścił wysprzęglik i zalał sprzęgło? Poziom płynu nie zmniejsza się?
Witam SCANIA R380 2007r., w czasie hamowania retarderem wydmuchuje płyn chłodzący przez korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego. Od chwili wyłączenia retardera problem znikną, płynu nie ubywa. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?. Proszę o pomoc.
Oczywiście, że naczepa może mieć wpływ na spalanie. Zahaczcie na próbę inna naczepę i spróbujcie wtedy. Termostat nie jest uszkodzony?? Temperatura płynu w normie??
Może banieczka z płynem była po ropie???
Płyn chłodzący ci nie ubywa?
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Szczotki i regulator napięcia alternatora
Witam, Mam problem jak w temacie, olej silnikowy przedostaje się do płynu chłodzącego, chłodnica oleju sprawdzona, turbina też, miał ktoś podobny problem?
Jeśli to blok drugiej generacji to olej ma jeszcze kontakt z płynem w okolicach pompy wody.
Zapytaj w Scanii bo z tego co pamiętam to koszt nie był straszny tych wkręcanych końcówek. Do nich dopasujesz tekalany i trójniki lub jeśli się uda to może trójniki da się odzyskać stare.
Witam panowie , taki problem jak w temacie a mianowicie przy zjeżdżaniu z góry na t.z. retarderze wyrzuciło płyn chłodniczy zbiorniczkiem wyrównawczym ,ma ktoś jakieś pomysły gdzie zacząć grzebać?
Taka kontrolka w samochodzie Scania, jest od braku płynu chłodniczego, dzisiaj widziałem ostatni raz. Więc bez wachania tak odpowiedziałem. Może trzeba też uwzględnić płyn hamulcowy?
Nie miałem takiego przypadku w R, więc nie rozkminiałem tego, ale w starych Scaniach było inaczej. Paliła się kontrolka płynu i ładowania, oraz nie działały niektóre układy elektryczne, np. grzanie luster, czy fotela.
Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Witam retarder nie posiada kontrolki ciśnienia oleju posiada 2 czujniki temperatury płynu chłodzącego podaj kod usterki z retardera.
załon może być przestawiony po sciągnięciu głowicy. A odpala dobrze czy ciężko mu to idzie? Gdyby był wtrysk to by kopcił na czarno albo ciemny szary kolor by byl.Nie ubywa ci płynu chłodniczego?
Jeśli ten remont robiła firma to reklamuj naprawę. Opisane niedomagania wskazują na silny "przedmuch" czyli nieprawidłową pracę pierścieni. A płynu chłodzącego nie ubywa ?
Podałem wyżej opis zaworu od scanii, działanie takie same ( cały schemat działania) ,scania ma strzałkę ale można dmuchnąć w niego i będzie wiadomo jak działa .Sprawdziłem zawór z volvo też ma strzałkę, producent jest ten sam jak w scanii .
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Bierz się za odpowietrzanie przewodu z płynem. Co ważne korek ma być wykręcony.
Jedynym miejscem gdzie płyn i olej są blisko siebie to chłodnica rotardera.
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
Witam Posiadam samochód SCANIA r420 Euro5 adblue Błąd adblue wyświetla mi się i jest ograniczenie mocy Ale zauważyłem także że temperatura płynu chłodzącego wynosi 50*C maksymalnie, więc prawdopodobnie uszkodzony jest termostat . Na instrukcji przerabiania zauważyłem że układ jest chłodzony płynem, więc czy termostat jak i nie odpowiednia temperatura...
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
Witam. Czy ktoś może powiedzieć gdzie podpiąć powietrze do zaworu retardera by go sprawdzić na podniesionym moście, bo olej jest, usterek nie ma, a retarder nie działa. Działał do wizyty na warsztacie, myślę że mechanicy coś zepsuli, bo spawali rurę płynu chłodniczego retardera.
Nie wchodzą biegi, jeśli popompuje kilkukrotnie pedałem ten staje się twardy i da się wcisnąć do połowy i odziwo wtedy biegi wchodzą jak w masło. Co to może być ? EDIT. Płyn wymieniony i odpowietrzony układ
Problemem było przegrzewanie się układu chłodzenia. Temperatura w sprężarce była za wysoka i stąd pojawiał się problem. Układ wyczyszczony, zalany nowy płyn, sprężarka wymieniona i problem już się nie pojawia.
Moim zdaniem te wszystkie rzeczy są dograne. Były sprawdzane nie tylko przez mechanika, ale też przez gości co się zajmują wałkami, wałami korb., z tego żyją. Po remoncie było w miarę ok, czyli na zimnym 1,9 MPa. Po użytkowaniu przez około 10 dni z dnia na dzień ciśnienie spadło na 1 MPa. Po kolei, cały czas kontrolował manometr. Wieczorem po zjeździe...
Skoro zrobiłeś tak dużo to problem może tkwić tylko w jakiejś " pierdółce"typu niedrożny przewód gdzieś przed nagrzewnicą lub gdzieś zagięty.Układ chłodzenia w manie odpowietrza się sam w przeciwieństwie do innych marek np. Scania gdzie trzeba mu pomóc. Czy płyn jest czysty i nie ma nalotu w zbiorniczku?Czy wcześniej był użyty środek uszczelniający...
Przypadek bardzo dziwny aż jestem ciekaw co się okaże przyczyną tego dymienia..... Dodano po 6 A ta dolna turbina ktos oglądał może ona puszcza jakiś olej albo blokuje wydech chyba że tulejki na wtryskiwaczy pekly ale chyba ktos to oglądał jak nowe wkladal no i płynu nie ubywa
Właśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła tuż przed awarią było czuć jakby pękł jakiś przewód i uciekł płyn lub powietrze w poniedziałek sprawdzę co i jak.
A czujniki temp. płynu chłodzącego są ok..?? A jak sterujesz kompem zawor proporcjionalny do jest efekt... słyszalny wyciek powietrza.??
Sprawdź przy przekładni kierowniczej albo na wejściu w zderzak za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza. Aby sprawdzić czy nie ma zwarcia obwodu w kabinie trzeba odpiąć wtyk wiązki przy pedale hamulca.
Witam, niżej przedstawiam zdjęcie mojego problemu w ww scani. Dodam że kolor oleju jest normalny jak i płynu chłodzącego niczego nie ubyło i nie przybyło poza tą czarna mazią która osadziła się w zbiorniczku. Proszę o jakąś informacje czy ktoś się z tym spotkał. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie ciśnienia oleju w tych autach na, zimnym silniku pokazuje...
Tak. Obroty takie pozostaną do czasu ponownego ich ustawienia. Jeszcze jedno, ogranicznik białego dymu i hamulec górski musi być wyłączony i w niektórych wersjach EDC co najmniej 30°C lub 50°C temperatury płynu chłodzącego.
Tak skraplacz czysty, klima działa. A problem myśle że jest w elektrozaworze od ciepłego płynu do nagrzewnicy lub inny problem o którym nie wiem.
Miałem dzisiaj chwilkę i znalazłem ten moduł, po wyciągnięci go kontrolka od płynu zgasła. Jest szansa go naprawić czy tylko kupno nowego?
Wymieniłem czujnik temperatury płynu, ale to też nic nie dało. Dodatkowo, gdy jest zimno, temperatura na zewnątrz pokazuje "Ok", ale gdy się rozgrzeje, pokazuje dużo wyższą. Może przez to wariują te obroty.
Co z temperaturą pracy silnika (termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie ma czegoś takiego jak rozkładanie rąk zawsze jest gdzieś przyczyna.
Witam. Co moze być przyczyną dymienia na błekitno? Najbardzij przy zmianie biegów i delikatnym dodawaniu gazu. Zadnych błędów, moc ok. oleju ani płynu nie ubywa. Na zbiorniku paliwa w okolicy wydechu biały nalot.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zaślepki zamiast filtra płynu chłodniczego,otwory muszą być zaślepione całkowicie czy zaślepka powinna łączyć kanały ?
Lata temu wymieniałem w Scanii, cały zestaw sprzęgła+uszczelniacze. Jedynie wysprzęglik został stary (jest wewnątrz i jest "mokry"), zero wycieków i wszystko ok. Po tygodniu puścił uszczelniacz wysprzęglika i płyn hydrauliczny zalał sprzęgło. Zleceniodawca nie życzył sobie wymiany wysprzęglika (był ok), to do kogo żal? Robota ta sama, skrzynia ~800kg...
Może być ubytek płynu z wsprzęglika, zdejmij gumową zaślepkę w dolnejczęści obudowy sprzęgła i sprawdz czy jest mokro.
Jest jeszcze siłownik przy skrzyni. Wygląda, że układ jest przypowietrzony, lub płyn nie dociera ze zbiorniczka do pompki. To dotyczy miękkiego pedału, twardy, to problem zasilania powietrzem serwa (APS), ale nie do końca, bo zdarza sie uszkodzenie przewodu biegnącego do pompki, który ma uszkodzenie wewnątrz i blokuje się przepływ (pobliże wlewu oleju)...
Witam mam problem z Scania g124 420 koni. Podczas jazdy zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania i poziomu płynu chłodzenia, po zgłaszania silnika nie odpala ( hyba że na krótko) powiem tylko że zanim dojechalem na bazę kontrolki raz się zdarzyły a raz było ok i nie działa obrotomierz i słychać było przekaźniki pod deską z prawej strony. Proszę o pomoc
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Przepraszam że post pod postem, pewien gość powiedział mi że przyczyną żarzenia może być "świrujący" czujnik poziomu płynu chłodniczego, czy to prawda? Dziś co ciekawe przez dłuższą chwilę świeciła mi kontrolka od niskiego stanu płynu (do osiągnięcia ok. 80 C), co ciekawe w sobote uzupełniałem płyn do prawidłowego stanu (było na minimum). Może być to...
Pomiaru zużycia paliwa dokonujecie wg. licznika czy "księgowego"? Proponuję powtórnie sprawdzić czy tachograf dobrze skalibrowany i pokazuje rzeczywistą liczbę przejechanych kilometrów. Drobny szczegół ale bardzo istotny. Do sprawdzenia również temperatura płynu chłodzącego podczas pracy silnika. Chodzi o termostat. Przy 600 tyś. raczej to nie są pompowtryski.
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Witam. Mam pytanie odnośnie zaworu dozującego Y109 na rys. w załączniku, jeżeli go wymienię, widać na niezbyt skomplikowaną operację ale w jaki sposób go skalibrować? 7 to śruba kalibracyjna. W mojej okolicy nikt tego nie naprawia, z regenerowanymi jest różnie bo pewnie są na oko regulowane a zapewne trzeba kalibrować na zamontowanym w pojeździe a nowy...
Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego Poziom napięcia w obwodzie jest niższy niż dopuszczalny. Możliwe przyczyny: •Zwarcie w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego. Usterka mogła powstać wskutek zatkania układu dolotowego. •Usterka w obwodzie czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego,...
Witam wszystkich, Mam pewien problem ze Scania HPI 420 z 2004roku. W zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się maź. Po spuszczeniu płynu okazało się ze jest to olej napędowy. Postanowiłem wyciągnąć wtryskiwacze i wymienić tulejki. W serwisie powiedzieli mi ze owe tulejki są wklejane na klej temperaturowy. Pytanie moje czy jest możliwość w "normalnych" domowych...
Praca silnika na wolnych- ma być jak organy- równiutko jedno wielkie miarowe rrrrrrrrrr W zbiorniczku płynu chł. ma być czysta ciecz nie jakiś kisiel, czy piana. przejechać też po dziurach, wtedy wszelkie dobijania, telepanie bedą powodem do targowania, zawieszenie kabiny z przodu główne simmerblocki, otworzyć drzwi i za te drzwi kołysać kabiną jednemu...
Kod EMS 8449 nr części 2098556; czujnik temperatury powietrza doładowanego - zwarcie w obwodzie tego czujnika . Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza doładowania to dwa w jednym. Sprawdź czy temperatura płynu chłodzącego a temperatura powietrza doładowanego ma mniej więcej tę samą temperaturę gdy silnik jest zimny bo może być znaczna rozbieżność...
Chłodniczka oleju puszczała plyn na łączeniu.
scania płyn chłodzenia scania płyn chłodzić scania czujnik płyn
zwiekszenie napięcia volvo silnika zafira czujnik rozrząd
instalacje elektryczne schematy mikrokomputer cobra1
Zmiana uzwojeń w silniku Besel SA SEMh 90-4L Prowadnica z gumką: góra czy dół? Analiza zastosowań