Dodano po 5 Witam, a czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony ? Czy ta awaria wystąpiła nagle czy wcześniej było wszystko dobrze z retarderem i ukł. chłodzenia ?
Jesli euro 4 to mozliwe ze chlodniczka egr do sprawdzenia? Ale jak ją sprawić? Rozumiem ze płyn przez nią przechodzi(chłodzi) ale on gdzieś ginie, a wycieków nie widac.
Właśnie ubywa, a sprężarka jest jakoś chłodzona płynem ?
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Witam Do wymiany masz oringi tulei cylindrowych .Te otwory są właśnie po to aby pokazały wyciek płynu jeśli jest problem z uszczelnieniem tulei.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
A w jakich warunkach ci wyrzuca płyn? Jak sprawdzałeś sprężarkę? Czy silnik zimny czy ciepły i zaczyna wyrzucać? Czy płyn jest czysty oraz zbiorniczek? Czy samochód posiada retarder?
Witam Posiadam samochód SCANIA r420 Euro5 adblue Błąd adblue wyświetla mi się i jest ograniczenie mocy Ale zauważyłem także że temperatura płynu chłodzącego wynosi 50*C maksymalnie, więc prawdopodobnie uszkodzony jest termostat . Na instrukcji przerabiania zauważyłem że układ jest chłodzony płynem, więc czy termostat jak i nie odpowiednia temperatura...
Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
Tak skraplacz czysty, klima działa. A problem myśle że jest w elektrozaworze od ciepłego płynu do nagrzewnicy lub inny problem o którym nie wiem.
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Rok 2007 euro 4, płynu nie ubywa, nie wyrzuca, temperatura w normie, płyn czysty raczej wykluczam przedmuchu do układu chłodzenia, nic się z min nie dzieje.
Witam Kolego pawelek90 czy poradziłeś sobie jakoś z tym problemem bo mam to samo i ciekaw jestem co jest przyczyną? Za odpowiedż z góry dziękuję
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Mam pewne pytanie. Co może oznaczać błąd EDC 26 w SCANII 124 1999r. 380KM? Może to być związane z małą ilością płynu chłodzącego?
Moim zdaniem te wszystkie rzeczy są dograne. Były sprawdzane nie tylko przez mechanika, ale też przez gości co się zajmują wałkami, wałami korb., z tego żyją. Po remoncie było w miarę ok, czyli na zimnym 1,9 MPa. Po użytkowaniu przez około 10 dni z dnia na dzień ciśnienie spadło na 1 MPa. Po kolei, cały czas kontrolował manometr. Wieczorem po zjeździe...
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Tak xpi jakieś rady?
Skoro zrobiłeś tak dużo to problem może tkwić tylko w jakiejś " pierdółce"typu niedrożny przewód gdzieś przed nagrzewnicą lub gdzieś zagięty.Układ chłodzenia w manie odpowietrza się sam w przeciwieństwie do innych marek np. Scania gdzie trzeba mu pomóc. Czy płyn jest czysty i nie ma nalotu w zbiorniczku?Czy wcześniej był użyty środek uszczelniający...
Dzięki za podpowiedzi wymienię pierw termostat i zobaczymy efekty
Maszyna z retarderem jak był napełniany układ chłodzenia od dołu czy przez zbiorniczek jeśli tak to było pompowane powietrze w celu odpowietrzenia.
Osłona nie podda się łatwo ale przy odrobinie perswazji wyjdzie w całości. Skoro jest wyciek to zbiornik do wymiany.
Ja przy sprawdzaniu sprężarki na szczelność nie odłączam pneumatyki. Sprężarka musi pracować pod normalnym obciążeniem . Natomiast odłączam chłodzenie od sprężarki a nią samą zalewam płynem w ten sposób mam możliwość uzyskania najlepszego efektu.Jeśli głowiczka " puszcza" to na pewno to zobaczę w postaci bąbelków.
Problemem było przegrzewanie się układu chłodzenia. Temperatura w sprężarce była za wysoka i stąd pojawiał się problem. Układ wyczyszczony, zalany nowy płyn, sprężarka wymieniona i problem już się nie pojawia.
Witam mam problem z Scania g124 420 koni. Podczas jazdy zaczęła żarzyć się kontrolka ładowania i poziomu płynu chłodzenia, po zgłaszania silnika nie odpala ( hyba że na krótko) powiem tylko że zanim dojechalem na bazę kontrolki raz się zdarzyły a raz było ok i nie działa obrotomierz i słychać było przekaźniki pod deską z prawej strony. Proszę o pomoc
Nie mam doświadczenia w ciężarówkach, ale z podobnych przygód z innymi silnikami czasem mi pomagało odpalenie silnika z otwartym korkiem, ewentualnie wstawionym długim lejkiem we wlew, dzięki czemu bąble powietrza nie wychlapywały za każdym razem dużo płynu. Termostaty też widziałem różne, często są 2 w jednym i jeden zamyka mały obieg, drugi otwiera...
Witam SCANIA R380 2007r., w czasie hamowania retarderem wydmuchuje płyn chłodzący przez korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego. Od chwili wyłączenia retardera problem znikną, płynu nie ubywa. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?. Proszę o pomoc.
Witam Tym glutem może być plama z oleju silnikowego [ sprawdź ] . O ile była by to plama oleju to może być nieszczelność w chłodnicy oleju , która jest chłodzona płynem chłodzącym silnik . [O ile ten silnik ma chłodnice oleju o której pisze ponieważ tego silnika nie znam ] Pozdrawiam
Witam. Przewody tekalan są odporne na takie temperatury jakie występują w układzie chłodzenia, ale Nie wiem jakich końcówek chcesz używać. Proponował bym złączki skręcane A nie szybkozłączki
Witam od jakiegoś czasu mam problem z dwiema kontrolkami które się świecą praktycznie non stop , a mianowicie kontrolka sygnalizująca brak płynu chłodzącego , oraz od naładowania akumulatora , jednak płyn jest , a wskazówka od ładowania podczas jazdy jest w pozycji 0 a zaraz po uruchomieniu samochodu podnosi się na + więc ładowanie jest . Co może być...
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
Płyn chłodzący ci nie ubywa?
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka pierdołę mogło by się tak dziać bo zakładam już najgorszy scenariusz...
Jeśli ten remont robiła firma to reklamuj naprawę. Opisane niedomagania wskazują na silny "przedmuch" czyli nieprawidłową pracę pierścieni. A płynu chłodzącego nie ubywa ?
Dzięki za odpowiedź . Myślałem że przy skrzyni biegów jest jakieś nefralgiczne miejsce gdzie może przedostawać się powietrze do układu chłodzenia ? Miałem podobny przypadek w innej Scanii ale w tedy pokazał mi się olej w płynie i winny temu był wymiennik ciepła w bloku silnika. Pewnie zacznę od tego kompresora , trzeba wyeliminować standardowe przyczyny...
Witam kolegów ja taż mialem podobny problem najważniejsz czy ubywa oleju w silniku ,bo jak nie to szukać w okolicach retardera ale tam idzie ATF więc w plynie będzie inny odcień. Jeszcze jedna rada jak jusz rozbieżesz chłodniczkę oleju to sprawć na szczelność samą chłodnice i musisz bardzo dobrze wypłukać układ chłodzenia najlepiej LUDWIKIEM albo ostrożnie...
Nie spotkałem i nie zachwalam tego modelu czy producenta - ale kłopoty w każdej marce to 50 % wada fabryczna materialu i 50% użytkownik - Ty musisz znaleźć tylko fachowca który stwierdzi i podpisze sie pod diagnozą. Przykład scania r - pękają tuleje cylindrowe, ucieka woda. Kolega ma 12 scanii -i 12 kierowcow zero problemu, drugi ma jedna jeździ sam...
Czy może ktoś opisać jak działa sterowanie pracą kompresora? Mam problem z bardzo długim czasem pompowania. Wymieniałem uszczelki i zaworki w głowicy, bo był przedmuch do układu chłodzenia. Po wymianie powietrze nie przedostaje się już do płynu, ale nadal układ bardzo długo pompuje. Proszę o info, jak są sterowane zaworki w głowicy i czy przyczyną może...
No nic i tak zamierzam wyciągnąć tuleje żeby wymienić te oringi ale coś mi się zdaje że tam po dwa oringi na tulei od płynu a mi idzie chyba olej z komory (czarny przepalony) a tam chyba nie ma oringu , ogólnie poszła ropa do układu chłodzenia i na odwrót może to ta mieszanina ale to jest biała maź , jak porozbieram napisze co było
Witam retarder nie posiada kontrolki ciśnienia oleju posiada 2 czujniki temperatury płynu chłodzącego podaj kod usterki z retardera.
Witam wszystkich, Mam pewien problem ze Scania HPI 420 z 2004roku. W zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się maź. Po spuszczeniu płynu okazało się ze jest to olej napędowy. Postanowiłem wyciągnąć wtryskiwacze i wymienić tulejki. W serwisie powiedzieli mi ze owe tulejki są wklejane na klej temperaturowy. Pytanie moje czy jest możliwość w "normalnych" domowych...
Witam. Scania R440 xpi E5 w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się maź-piana kremowa, zauważone po komunikacie niski poziom płynu w układzie chłodzenia, dolałem ok 1 litra, trochę poci się skorodowana rura... Dodam, że auto ma retarder i go używałem, po zauważeniu tej mazi, nieznacznym jej usunięciu w miarę możliwości w trasie, retarder wyłączony i nie...
1 sitko w module olejowym w tym roku nie występuje a jeżeli już było to na pierwszym przeglądzie zostało usunięte. 2 sprawdź obudowę termostatu lubi być wyżarta i płyn się w niej gania😀 3 chłodnica do wyjecia i dobre jej mycie wraz i intrcoolerem i to powinno załatwić sprawę odnośnie grzania Dodano po 1 Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie...
Też myślałem nad zaworkami płytkowymi, ale przeważnie sprężarki w których się znajdują takie zaworki to to są sprężarki wysokoobrotowe (typu chińskie 1-2 tłokowe). Z tego co wiem to jeszcze w wszystkim nowszych Scaniach, Dafach, Volvach itp. znajdują się sprężarki z takimi zaworkami, ale one zbyt dużej wydajności nie mają. Ciężka trochę sprawa jest...
Witam Posiadam błąd w Scania r420 2005r. Wymieniałem sprzęgło i rury doprowadzające płyn chłodzący do retardera. i Pozostał taki błąd RET numer kodu błędu :22000 nr jednostki : 1864718 Co oznacza nr jednostki ?? Czy kody błedu są takie same dla każdego nr jednostki?? I jak sprawdzić czujniki temp płynu??
Działanie - Sprężarka ze sprzęgłem Sprężarka jest napędzana przez koło zębate mechanizmu rozrządu. Głowica sprężarki jest chłodzona płynem z układu chłodzenia silnika. Smarowanie sprężarki jest realizowane przez układ smarowania silnika. Smarowanie wału korbowego jest wymuszone, zaś inne powierzchnie oraz łożyska smarowane są rozpryskowo. Olej jest...
Tak. Obroty takie pozostaną do czasu ponownego ich ustawienia. Jeszcze jedno, ogranicznik białego dymu i hamulec górski musi być wyłączony i w niektórych wersjach EDC co najmniej 30°C lub 50°C temperatury płynu chłodzącego.
Co z temperaturą pracy silnika (termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie ma czegoś takiego jak rozkładanie rąk zawsze jest gdzieś przyczyna.
A czujniki temp. płynu chłodzącego są ok..?? A jak sterujesz kompem zawor proporcjionalny do jest efekt... słyszalny wyciek powietrza.??
Pomiaru zużycia paliwa dokonujecie wg. licznika czy "księgowego"? Proponuję powtórnie sprawdzić czy tachograf dobrze skalibrowany i pokazuje rzeczywistą liczbę przejechanych kilometrów. Drobny szczegół ale bardzo istotny. Do sprawdzenia również temperatura płynu chłodzącego podczas pracy silnika. Chodzi o termostat. Przy 600 tyś. raczej to nie są pompowtryski.
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
5122: Tytuł Kalibracja przepływomierza masowego powietrza Usterka Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie. Przyczyna Usterka może mieć następujące przyczyny: •nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego....
Witam ponownie. Auto po składane /bez pomyłki się nie obyło ale udało się/ za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi na oznaczenia i opis w instrukcji i nastawiłem go dla V ale poprawiliśmy i jest ok powiedzcie jeszcze mi i może też innym jak jest z uzupełnianiem płynu chłodzącego bo to tak opornie zawsze w tej scani idzie .... Dziękuje za pomoc i instrukcje...
Witam! Mam problem z kierunkowskazami prawa strona w Scania 114L 380 KM ciągnik siodłowy. Po przekręceniu stacyjki (w pozycję 1) kierunkowskaz prawy świeci ciągłym światłem. Lewy kierunkowskaz działa prawidłowo. Natomiast światła awaryjne migają prawidłowo(gdy stacyjka jes w poz. 0), ale razem z nimi migają wszystkie kontrolki. Tzn te, które świecą...
Wentylator sterowany elektrycznie jest kontrolowany przez sygnały z modułu sterującego. Jednostka sterująca pracą silnika otrzymuje sygnały z czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego i jednostki sterującej retardera, a następnie steruje obrotami wentylatora za pomocą bieżącego sygnału PWM (o zmiennym wypełnieniu...
To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii. Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty. Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik...
Witam opis błędu 53253 Ciśnienie zasilania Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
scania płyn płyn układ chłodzić alternator chłodzić płyn
czujnik temperatura zewnętrzny volvo opcje programistyczne samsung głośniki krakow
mikrofon paraboliczny rozdzielacz koparka
Nissan Terrano II R20 2.4 KA24E – moment dokręcania panewek głównych i korbowodowych Mercedes Vito W639 A/C Fans Not Starting – Fuse, Relay, Sensor, SAM Faults