Zmień oba NOXy i bedzie po problemie.
Cześć tu masz informacje zależy od typu pompowtryskiwaczy.
Witam, jeśli problem nie został rozwiązany, a instalacja elektryczna sprawdzona i wszystko jest prawidłowe to za tego typu usterkę odpowiedzialne jest wewnętrzne uszkodzenie sterownika EMS.
estem kierowcą-mechanikiem pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego Aby to chodziło, trzeba rozebrać silnik i dokonać remontu z prawdziwego zdarzenia! Bez sprzętu i potrzebnego doświadczenia w tego typu naprawach , nie widzę żadnej szansy na powodzenie takiej operacji. Podstawą są prawidłowe pomiary i weryfikacja uszkodzonych części. Na podstawie fotografii,...
To jest prawidłowe zjawisko. W Scanii 4 ABS wykrywa naczepę przez prawy kierunkowskaz . Tzn jest podane napięcie ok 8-9V na prawy kier naczepy i wraca do przekaźnika ABS naczepy. Musisz zastosować rezystor AHX z radiatorem aby "oszukać" system
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
wskaźnik ciśnienia oleju po włączeniu zapłonu pokazuje max 7 bar Podłączenia są prawidłowe jednak rama a kabina się różnią (instalacją) brakuje w tym przypadku podstawowej funkcji jaką jest zasilanie + (15G) dla sensora ciśnienia. http://obrazki.elektroda.pl/9699647800_1...
Witam, Chciałbym się dowiedzieć jak interpretować testy silnika w Scania hpi. Balans : -3 cylindry nie prawidłowe --> cewka -jeden cylinder --->zawór -1 cyl na plus drugi na minus --->wtrysk Wrzucam pozostałe testy. Pacjent r420 euro 5 nierówna praca na wolnych po paru minutach od odpalenia, jeszcze niesprawdzane luzy zaworowe. Balans na wolnych a drugi...
Jeśli diagnosta nie znalazł przyczyny " strzelania" mając do dyspozycji urządzenia diagnostyczne szarpak, breszkę i kanał to d...a nie diagnosta ale gdyby chodziło o zatrzymanie dowodu to pewnie by znalazł. Jeśli pióra przesuwają się względem siebie to widać błyszczący wyślizgany metal bądź rdzę w tym miejscu. Warto przyjrzeć się wieszakom z tyłu resora...
45 21 Obwód otwarty na uziemieniu lub brak napięcia w obwodzie F zaworu elektromagnetycznego. 69 27 Wewnętrzna usterka jednostki sterującej 69 28 Wewnętrzna usterka jednostki sterującej 23 12 Usterka wybieraka trybu pracy. 4627 Za duża wartość natężenia na zaworze elektromagnetycznym A. Czy któryś błąd jest aktywny. (świeci kontrolka "mode" na selektorze....
Problem polega na tym że retarder działa tylko na ostatnim stopniu dźwigienki. Wcześniej nie reaguje. Zawór nowy OE wymieniony. Dźwigienka podaje prawidłowe napięcia. Oleje pouzupełniane. Błędów nie ma. Czy ktoś może coś mądrego podpowiedzieć?
Witam. Zwracam się do was z prośbą o poradę i możliwe przyczyny następującej (bardzo nietypowej dla mnie) usterki. Samochód Scania P320 2010r pojazd dystrybucyjny z osią pomocniczą. Problem wygląda następująco: Uruchamiamy silnik, wciskamy sprzęgło, manetka w pozycję D, zaczynamy ruszać wszystko ok, lekkie dodanie gazu a przednia oś na sekundę staje...
Witam, zdobyłem taką nagrzewnicą jak w temacie, dokładne oznaczenie to Eberspacher D1LC (nie compact!) Scania 25 2027 05 00 00, Jest to oczywiście diesel, zasilanie 24V. Do tego mam sterownik pieca o oznaczeniu 25 1689 50 00 80 i jakiś prosty sterownik (chyba to nie termostat...) 25 1786 89 02 00. Jest pompka paliwa, podłączałem ją na 24V i pluła paliwem...
O to chodzi, że komputer diagnostyczny nie chciał się połączyć z EDC. Rozumiem, że masz problem z połączeniem komputera diagnostycznego z EDC. W takim przypadku mogą być różne przyczyny tego problemu. Oto kilka kroków, które warto wykonać, aby zdiagnozować i rozwiązać problem: 1. Sprawdzenie połączenia i kabli: Upewnij się, że kabel diagnostyczny jest...
Sporadycznie zapalał się błąd niskiego cisnienia oleju po zejsciu silnika z wyższych obrotów do jałowych, np gdy dojeżdżasz do skrzyżowania czy ronda. Kilka sekund lub dodanie delikatnie gazu i wszystko było w normie niezaleznie od obrotów. w pierwszej kolejności musze dojść do tego aby pokazywał prawidłowe wskazania, a na zgaszonym silniku nie moze...
Witam, wymieniłem czujnik doładowania turbiny stary jak sprawdzałem ohmomierzem nie pokazywał żadnych wartości ( najprawdopodobniej nie miał przejścia). Kupiłem używany i przy pomiarze napięcia pomiędzy zielonym ( wyjście podciśnienia) i czarnym przewodem(masa) na wolnych obrotach mam wartości 1,07 V a przy pełnym gazie 1,36 V. Czy są to prawidłowe...
W Scanii 4 to prawidłowe zjawisko, że chodzi wentylator po zapłonie. Kręci się trochę wolniej jak na 1 biegu. Tak samo po włączeniu ogrzewania postojowego włączy się wentylator. Ma to na celu wymianę pow. w kabinie.
Ciśnienia na żółtym złączu jest zmienne w zależności od nacisku na tylną oś ciągnika. Ale jeśli kierowca naciśnie gwałtownie z dużą siłą na pedał hamulca to ciśnienie powinno osiągnąć ciśnienie około 7-8.5 bar. Wszystko zależy od systemu ebs samochodu i wysterowania zaworu naczepowego przez ten system który dopasowywuje siłę hamowania (wyprzedzenie)...
Sprawdź bączka (filtr wirowy odśrodkowy) tulejki ,ośka czy obraca się . Można sprawdzić jeszcze obudowę filtra oleju , jest tam zaworek plastikowy czasem potrafi zniknąć. Kolego ryba możliwe że szukasz problemu którego nie ma. Prawidłowe ciśnienie oleju dla silników 9,11 i 12 litrowych przy temperaturze roboczej wynosi: co najmniej 1,3 bar na biegu...
Przy odłączonym przewodzie ABS powinno pokazać 8 bar. . Pod warunkiem, że ciągnik wysyła prawidłowe ciśnienie :)
Może ktoś podpowie, nie moge odczytać danych z magistrali CAN zielona kostka nr137 podpinam przewód biały can L i przewód niebieski can H, czy ktoś może potwierdzić czy to prawidłowe połączenie w tym modelu-roczniku? Dzieki
Regulacji dokonuje się w samochodzie. Przyczepa tylko "wykonuje" to co "każe" jej auto. Jeśli przyczepa jest nowa to wyposażona jest na pewno w układ EBS. Tutaj elektronika sama dopasowuje siłę hamowania do obciążenia. Sprawdź czy przyczepa dostaje prawidłowe zasilanie z samochodu. 1 pin zasilanie stałe 2 pin zasilanie po stacyjce 3 masa dla 2 4 masa...
Czujnik barometryczny jest to czujnik zamontowany na płycie sterownika silnika i pokazuje ciśnienie odniesienia (CIŚNIENIE OTOCZENIA W ZALEŻNOŚCI OD POGODY) dla pozostałych czujników - to ciśnienie zmienia się bardzo w niewielkim zakresie. Ciśnienie 940 milibar to prawidłowe wskazanie. Czujniki ciśnienia w niektórych pojazdach wskazują ciśnienie początkowe...
Witajcie. Trafił do mnie ciekawy przypadek Scania P320 śmieciarka 3 ośka, skrzynia GR875 pełen automat Opticruise 8 biegowa bez połówek wysokiej niskiej. Nagle podczas jazdy wyświetliła się usterka 3 osi skrętnej i zaczęła przeciągać zmianę biegów do 2000-2200rpm. Wiem że ośka nie ma z tym nic wspólnego piszę jak było. Nie pomagają zabiegi podmiany...
Ale piszesz o spalaniu faktycznym czy wskazywanym przez komputer? Natomiast co do skrzyni - małe problemy ze sprzęgłem na manualu są prawdopodobnie spowodowane przez zawór przy pedale sprzęgła. Zastanawia mnie jednak co z Opticruise - z tego co wiem nie używa on sprzęgła przy zmianie biegów, a szarpie przy zmianie biegów... Dolot wydaje się być szczelny,...
Spotkałem na trasie kierowcy i właściciela R500 z 2008 r i okazało się że jego scania ma dokładnie takie same objawy co moje, z wskaźnikiem, klimą i rannym rozruchem. Był z tym tematem s serwisie Scanii w Kielcach i tam powiedziano mu, że tak zachowuje się Scania R500, są to prawidłowe reakcje. Ręce mi trochę opadły ale wygląda na to ze trzeba będzie...
Witam. Ostatnio w mojej Scanii pojawiły się problemy z retarderem. Podczas jazdy na górskim samochód szarpie, a hamowanie jest słabe. Kumpel podpowiedział mi, że może to być problem z zaworem proporcjonalnym przy module retardera (daje za mało ciśnienia). Wymontowałem ten zawór (numer 1773867), ale nie wiem jakie powinne być prawidłowe wartości wychodzącego...
Witam. Mam problem ze swoją skakanką a mianowicie w ostatnim czasie zauważyłem wzrost spalania, nie kopci, chodzi równo, pali na strzała, turbina bije do 2,5 bara czy to prawidłowo czy za mało ?? ile wynosi prawidłowe ciśnienie ?? Dodam że czuć jak by scania miała mniej siły. Może ktoś maił taki przypadek. Podejrzewam że to coś z turbo ale wolał bym...
Jak każda robota, trochę wprawy, nie wiem co to za żuraw, może odkręć sobie przednią atrapę, bo długość linki nie może być zbyt krótka. Jak ci się uda wyprasować te simerbloki, to zwróć uwagę na prawidłowe położenie nowych w drążku. Samo dociągnięcie śrub mocujących do podłużnic kabiny, na końcu, po napełnieniu poduszek i kabinie ustawionej do jazdy....
Witam tych pomp się nie regeneruje,to nie jest wina pomp tylko naszego Polskiego paliwa. Jak masz scanie serii 4, jedz do serwisu masz 40% zniżki na części nigdzie taniej nie kupisz bo w hpi chodzi głównie o ciśnienie paliwa, prawidłowe to ok 15 bar na biegu jałowym a ok 20 na 1500 obr.
Scania po wymianie uszczelek pod głowicami według kierowcy nie ma mocy. I tak zawory i wtryski ustawione, ciśnienie doładowania na wolnych obrotach 1.1bara po wciśnięciu pedału do oporu 1,6, ciśnienie paliwa 15,9 bara na wolnych. Wtryskiwacze sprawdzane przed remontem na stole podobno igła, natomiast mankamentem pozostaje gwizd którejs z turbin i tak...
Witam kolegów problem jest ze Scanią, alternator ładuje akumulatory cały czas 29,9V mierzymy miernikiem przy akumulatorach i przy alternatorze i jest takie samo, więc cały czas trochę za wysokie alternator wyjęty sprawdzony na maszynie i ładowanie jest prawidłowe 28V, gdzie szukać i co może być przyczyną z góry dzięki za podpowiedzi. Dodam że alternator...
Witam. W Scanii obrotomierz wskazuje niższe obroty niż są. Np. na biegu jałowym jest to 400 obrotów. przy 90 km/h jest 1100 obrotów choć obroty silnika są większe. Poza zielone pole wskazówka nie pokazuje choć gaz jest cały. Dwa dni temu przez dwie godziny obrotomierz wskazywał prawidłowe obroty ale już potym czasie znów wszystko wróciło do normy zaniżania...
Ciśnienie 5,5 bara na wolnych obrotach jest prawidłowe natomiast na 1700 obrotach 5,1 to za mało. Stawiałbym na pompę paliwową ale w pierw zajrzał bym do filtra paliwa i zbiornika czy nie ma tam syfu na dnie.
468 4 Maks. moment obrotowy retardera 3000 Nm, 2000 Nm przed włączeniem hamulców kół 6 Z automatyczną kontrolą prędkości przy zjeździe z pochyłości, moc retardera 500 kW 8 Sterowanie dźwignią ręczną, sterowanie pedałem hamulca, ręczna kontrola prędkości przy zjeździe z pochyłości. Kod usterki 48 Usterka: Moduł sterujący wykrył wadliwe napięcie w czujniku...
Witam mam problem ze Scanią XPI 440 koni . Nagle ni stąd ni zowąd silnik przestał wchodzić na obroty przy próbie ruszania. Tzn na biegu jałowym normalnie wchodzi na obroty natomiast po włączeniu biegu i ruszeniu jedzie tylko na biegu jałowym , pomimo "pedału w podłodze" . Wcześniej pojawiały się pewne symptomy awarii , polegające na chwili "zawahania...
A do czego służy zawór (jak wentyl koła) w kabinie pod popielniczką? Czy tam też możną nabić powietrze w zepsutej scani? Oryginalnie jest to miejsce wyjścia powietrza do odbiorników : np. Pompowanie kół pistolet pneumatycznym do dmuchania. (nie mylić z odkurzaniem) Jeśli chodzi o odblokowanie hamulców wystarczy podłączyć powietrze do górnego złącza...
Maksymalna różnica 0,3ms w czasach i na obrotach 500 najwyżej od -0.3 -0,1 na obrotach w okolicy -0.1 - 0 wyważenie suma 0 i słupki w okolicy 0. Dawki + to brak sprawności - nadmierny wydatek. Warunek silnik 70-80 stopni i ciśnienie paliwa prawidłowe (3,5-4,0) Po słupkach widać że wtryski już były "naprawiane" bo BIP-signal nie gra w różnych warunkach...
Dupa lala. Pisałem, że jeżeli jest w "okienku" to system widzi jako wartości prawidłowe i interpretuje jako położenie pedału np. wciśnięty do połowy. kabel można śmiało przeciąć i zmierzyć bez palenia silnika (zapłon) Słowo "przeciąć" należy rozumieć: odłącz. Czasem wiąże się z przecięciem fizycznym, potem trzeba nasunąć koszulkę, skręcić, zalutować...
Potwierdzam . Po wymianie nox-ów na lepszej klasy scania działa prawidłowo.
Witam Numer bagnetu 2185325 jest przewidziany do silników ze sterownikiem DC 16 104 górnictwo są to silniki przemysłowe. Twój silnik to DC 16 04 więc bagnet oleju do twojego silnika to 1515990.Do silnika wchodzi 34 litry oleju i jest wtedy osiągnięty prawidłowy stan.
Tak jak myślałem R z lipca. Przyczyna leży prawdopodobnie w Sopse Nie pamiętam czy to było w TI czy w WS ale generalnie chodziło o to ze w owych scaniach EBS nie współpracować prawidłowo z EBS naczepy. Zalecenie było takie by stosować w nich przewód 5 żyłowy bez CAN. Dodatkowo wyłączyć trzeba automatyczna adaptacje hamulców Ustawić ręcznie na 0.6
Dzięki za podpowiedzi wymienię pierw termostat i zobaczymy efekty
Witam, mam prośbę. Chcę zmienić światła w Scanii z H4 na H7. Czy mógłbyś podesłać, jak dokładnie podłączyć te kostki, żeby wszystko działało prawidłowo? Z góry dzięki.
Kontrolką sprawdz.
Witam problem ponieważ nie działa mi prawidłowo klimatronik w scanii komputer pokazuje czujnik temperatury powietrza wartość poza zakresem.(-40) panel podmienilem i dalej to samo. Na wyświetlaczu temperatura zewnętrzna prawidłowa
Nie 5,5mm a 6mm! 5 śrub luźnych i wtedy wkładać, wziąć korekcję na skośne zęby, dokrecic pompę a następnie 5 śrub mocujacych zebatke do piasty. 20Nm i 80Nm 105Nm. Blokadę wyjąć po przylapaniu 2 pierwszych śrub.
Nabija prawidłowo 12. Na zegarach żadnego spadku ciśnienia nie widać. Wszystko funkcjonuje prawidłowo. Tylko ten błąd
Witam. A test osiagow cylindrów był robiony? 1 cylinder nie domaga ale do pełnej diagnostyki brakuje jeszcze 3 testów. Tutaj jest pokazana praca wyważenia do osiągnięcia stabilnych obrotów na wolnych obrotach.
Bez VIN sprawdziłem i jest nr 1404233. Jeżeli masz taki i nie działa prawidłowo to jest niesprawny lub trzeba zmienić konfigurację. Chyba że masz 25pin ELC to numer 1374464 zastępuje 1723342.
Zawór i tak przepuszcza mimo że zamknięty, te niby płatki plasiku co widzialeś to fragmenty uczelki która się rozsypała. Zresztą te zawory często się uszkadzają i czeka cię wymana jego na nowy. Druga sprawa to wydajność klimy, nie podaleś jakie ciśnienia są podczas jej pracy, czy rurka (ta grubsza) szronieje po załączeniu i czy wszyskie klapy prawidłowo...
Problem tkwił w zbyt wysokiej temperaturze powietrza dolotowego, było to spowodowane nie prawidłowym działaniem EGR.
A zawieszenie poziomuje się prawidłowo??
Jak w układzie się pieni, słychać buczenie to prawie na pewno zaciąga powietrze. Wycieki, zapocenia olejowe mogą się pojawić przy stojącym silniku. Samo buczenie, bez piany lub z jej minimalną ilością może świadczyć o niewłaściwym ustawieniu ciśnień lub blokowanym przepływie w układzie. Na przykład uszkodzony wewnętrznie któryś wąż, obce ciało w dopływach...
Witam, udało się rozwiązać problem błędu 112? Mam ten sam problem, temperatury pokazuje prawidłowe, a błąd nie do usunięcia.
Kolego, na 100% masz uszkodzony potencjometr, bodaj 2,2 k. ten pod pokrętłem. Zawór elektryczny, gdy uszkodzony, zachowuje się inaczej, ale trzeba mieć trochę praktyki by to ustalić. Cały układ ogrzewania jest dość skomplikowany, oczywiście sterowany mikroprocesorem. Kluczową rolę gra również czujnik temperatury, termistor jest wmontowany w kanał nadmuchu...
Temat zamykam, czas gwarancji minął :-) a czujnik dalej działa prawidłowo
Już wszystko jasne. Działa i ma wersji 2014.3 i 2016. Problem okazał się we gnieździe OBD w Scanii. Piny zasilające interfejs były osadzone prawidłowe, lecz od komunikacji cofnięte. Po ich wsunięciu obie wersje komunikują się z autem. Dzięki za pomoc.
Czy rozwiązaliście ten problem co było przyczyną mam podobny objaw. Jak prawidłowo sprawdzić te cewki?
To może być błąd nieaktywny. Jeśli APS funkcjonuje, to szkoda sie tym przejmować, jeśli nie funkcjonuje, to należy sprawdzić zasilania i może szynę CAN. Skasuj na desce te błędy. Osuszacz działa i ciśnienie na zegarach prawidłowe?
Wtryski zakładane nowe kpl trzy tygodnie temu w serwisie także wszystko jest zrobione prawidłowo.
Witam mam problem ze Scania. Ostatnio wymieniałem wszystkie pompo wtryskiwacze i ustawiałem je mechanicznie. Scania chodziła prawidłowo 3 tygodnie aż nagle zaczęła walić na czarno i niema siły jechać z naczepa. Wiem ze od kilku miesięcy mam popsuty czujnik poleżenia walu, ale nie było tak przez niego ze scania nie miała siły. Scania na postoju na wolnych...
Witam Mam problem ze SC R , mianowicie wyświetla błąd; EEC 146 wysokie ciśnienie powietrza. Wszystkie pomiary wydają się prawidłowe. Ma ktoś jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny problemu, jak to prawidłowo zdiagnozować?
2 długie 5 długich 4 krótkie Czy te błędy prawidłowo odczytałeś ?
Witam Twój problem to nie zwarcie a otwarty obwód dla każdego zegara. Tak zachowują się zegary w 4-ce; odpięcie czujnika powoduje wychylenie wskaźnika na max. Skoro podmienione zegary działają prawidłowo to na "uszkodzonej" płytce szukaj zimnych lutów, często pomaga poprawienie lutów na metalowych koszykach ustrojów pomiarowych.
Witam. Miałem raz podobny przypadek w R-ce.Po odpaleniu wszystko ok ,a po kilkunastu sekundach kiedy napięcie wzrosło do 25,7 V generowany błąd o przekroczeniu napięcia i Vis wyłączał zasilanie na odbiorniki j.w. Ponoć to wada ECU VIS.Podmienić można na inny do sprawdzenia lecz będzie błąd o nieprawidłowym urządzeniu.Działać będzie, natomiast trzeba...
Jak w temacie. Nie świecą się kontrolki i nie ma blokady, po wyłączeniu przyciskiem slychac jakieś psyknięcie ponietrza z zaworu. bezpiecznik dobry a co więcej sprawdzic nie mam pojęcia. wykluczam uszkodzenie mechaniczne gdyż jest użytkowana prawidłowo.
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
Witam. Proszę o informację jakim momentem dokręcać nakrętkę tylnej piasty, bo o ile wiem zastosowano łożyska stożkowe. Czy są jakieś problemy z demontażem bieżni łożysk i czy są jakieś oznaczenia prawidłowego umiejscowienia ich? Czy nakrętka jest jakoś blokowana. Dzięki. Pozdrawiam.
Prawy zawór sterujący ABS, wylot Opis Niedopuszczalny wynik jednego z testów działania układu. Przyczyna Zwarcie do napięcia dodatniego z powodu uszkodzenia przewodów lub jednostek sterujących. Uwagi Zapala się czerowna lampka ostrzegawcza i funkcje użytkownika takie jak ABS, ESP i TC nie działają prawidłowo. Czynności zaradcze Sprawdź wszystkie przewody...
Nie tak dawno w jednym z tematów pisałem jak ten układ powinien prawidłowo działać. Przeszukaj kilka tematów wstecz.
z boku skrzyni na wysokosci jej polowy masz zaslepke na klucz nr 22, po odkreceniu jezeli wyplynie olej poziom jest prawidlowy, nowsza jest polaczona z retarderem, podejrzewam ze twoja takze czyli zalewasz do mmomentu wylewania sie oleju, a jezeli zmieniasz-spuszczasz olej przez najnizszy punkt czyli w retarderze, skrzynia i retarder posiada filtry.
Tak jak przedmówca stwierdzam to samo, że ktoś szeroko tu poszedł...:) ale teoretycznie jeżeli jest faktycznie tak jak mówisz,to już za wiele tu nie zostało. Ewentualnie została by jeszcze kwestia sprawdzenia elektrozaworów kąta i dawki paliwa. I pytanie jak dokładnie zostały wykonane czynnośći, które wypisałeś. Pytanie...tak jak kolega zauważył, czy...
Nie wiem, ale jak możesz, wrzuć do dwóch. Myślę, że prędzej czy później komuś się przyda. Moja półautomatyczna skrzynia ma problem przy zmianie z R na N i odwrotnie. Problem pojawia się co jakiś czas, czasem nie włącza wstecznego, a czasem nie wyrzuca na neutral. Światło wstecznego działa prawidłowo, bo włącza się adekwatnie do przełącznika.
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
Kody dotyczą układu EMS ( sterownik silnika). 4208; czujnik temperatury zewnętrznej uszkodzony. 4495; faktycznie dotyczy wtryskiwacza na cylindrze nr.1 i usterka taka jak ją opisałeś do tego można jeszcze dołożyć ograniczenie mocy przez EMS a to przełoży się na pracę skrzyni. Sterownik EMS i GMS współpracują ze sobą i wymieniają się danymi więc ograniczenie...
często nawala i drogi jak diabli Sprawdź dokładnie jeszcze raz wiązkę połączenia itp. Siłownik czy pracuje prawidłowo nie zacina się. Każdy przewód wychodzący podaje sygnał położenia (oprócz zasilania). napięcie w starszych wersjach było na poziomie 18V w nowszych 22-24V (1- prawo 2-lewo 3-przód 4 tył 5-neutralny.)
Jeśli chodzi o COO i EMS w Scanii z imo to dopiero jest wierzchołek góry lodowej.Serwis na pewno sprzedał prawidłową część chodzi mi o wyposażenie sterownika i szybkość magistrali can.
Witam potrzebuję pomocy gdzie zmierzyć ciśnienie oleju manometrem w scani r420 2007 r żeby wynik był obiektywny bo wskaźnik czasem pokazuje 8 bar a czasem prawidłowo w granicach 4
A co już zrobiliście w sprawie tego spalania?? Regulacja zaworów i pompowtrysków była robiona?? Intercooler szczelny?? Tacho prawidłowo skalibrowane?? Zamienialiście naczepy?? Zamienialiście kierowców??
Witam! Nie zajmuję się aż tak zaawansowaną naprawą tych sterowników aczkolwiek miałem z nimi wiele do czynienia. Główny problem zawsze był nie w procesorze ale w układzie wykonawczym.Wysiadały tranzystory (układ dip14 lub coś podobnego) od częstego załączania solenoidów gdy nie ma powietrza w układzie. Dołączam cały plik który powinien pomóć w prawidłowej...
niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony...
Jak najbardziej . Czy sprężarka powietrza bije prawidłowo . Może czekać trzeba długo zanim na pompuje ??
I kolejne pytanie: czy ten wymieniony czujnik na pewno jest sprawny?? Oraz czy jest prawidłowo zamontowany (odległość od nadajnika impulsów)??
Oczywiscie ja jezdziłem taka i pad mi czujnik cisnienia doładowania i nie mogłem sie dowlec do bazy na próbe wziołem od innej z placu i auto szło jak przedtem. Tam jest edc czyli wszystko zależy od sygnałow z czujników. W mojej jeszcze był padniety jakis czujnik w pompie wtryskowej (obrotów chyba) i stale mi sie paliła kontrolka edc ale auto działało...
No i brawo Ty :D 11060 Przekroczenie limitu czasu (Time Out) odebrania komunikatu z układu BMS. Ten kod jest rejestrowany w przypadku zaniku lub braku jednego z komunikatów CAN oczekiwanych z układu BMS. Zanik komunikatu TC1 powodujący nieprawidłowe działanie. Na przykład koła napędowe mogły utracić przyczepność na śliskiej nawierzchni, co spowodowało...
Tachograf prawidłowo skalibrowany ?? Na tym też można urwać ze 2 - 3 litry.
Ad4) Brak głośnika? Wzmacniacz? Nie to za proste. Może to być problem w "gruszce" lub spiralkabel Prawidłowo powinien być post na każda z usterek oddzielnie, a większość jest już rozwiązanych. Ale niech wyjątkowo będzie :) Ad1)cd. W '97 były stosowane jeszcze klawisze jednopozycyjne. W środkowej górnej ramce była to chyba biała kostka, i tu uwaga łatwo...
Wyświetlone wartości są prawidłowe. tzn mieszczą się w normie ze sporym zapasem. Usterki szukałbym w układzie wydechowym [zapchany katalizator] itp.
Witam, Mam problem ze scania R440 PDE rok 2012r, auto pali 38L przy delikatnej jezdzie, auto ma moc, wymieniony termostat, visko chodzi prawidłowo, jest po wymianie filtrów i oleju, ostatnio wyregulowane zawory i wtryski w serwisie, jakieś pomysły co może być przyczyną takiego spalania ?
VIN który jest prawidłowy dla tego auta to 5402522. Później zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda. Pozdrawiam WiMM
W dokumentacjach serwisowych i tak jest brak danych odnośnie sterowników (schematy, wartości elementów). Jedyne co, to ktoś, kto ma w posiadaniu taki sterownik, może podać prawidłowe wartości R. (ja niestety akurat nie mam :cry:) Czy tą płytkę odpalałeś w pralce, czy "na sucho"? Wypalenia w pobliżu triaka, świadczyłyby o uszkodzonym silniku, bądź wiązce...
Witam wszystkich forumowiczów. Scania r420 euro5 2007 rok. Czy obrotomierz ma coś do mocy i spalania? Bo nie działa poprawnie, po przekręceniu kluczyka wychyla się na maxa. Czasem działa normalnie. Wydaje mi się, że gdy obrotomierz "świruje" auto idzie gorzej i więcej pali. Ogólnie spalanie około 40 litrów i słabe. A teraz drugie pytanie: Na wyższych...
Przepraszam że post pod postem, pewien gość powiedział mi że przyczyną żarzenia może być "świrujący" czujnik poziomu płynu chłodniczego, czy to prawda? Dziś co ciekawe przez dłuższą chwilę świeciła mi kontrolka od niskiego stanu płynu (do osiągnięcia ok. 80 C), co ciekawe w sobote uzupełniałem płyn do prawidłowego stanu (było na minimum). Może być to...
Witam Posiada może ktoś schemat gniazda diagnostycznego do Scanii 4 serii? Chodzi o te 16 sto pinowe, okrągłe. Chciałbym zrobić przejściówkę z OBD do Scanii. Mam kabel, ale nie łączy się z silnikiem. Znalazłem jakiś schemat w internecie, ale nie wiem czy jest prawidłowy. Jest zupełnie inny niż w kablu który posiadam i nie wiem teraz który jest prawidłowy,...
Moim zdaniem któryś z modułów zgubił kodowanie ale jak zgubił kodowanie to chyba w ogóle by nie działał ani by podczas jazdy nie znikał a tu jest loteria - działa przez jakiś czas - potem wyskakują błędy i samochód się utwardza a potem potrafi znowu działać prawidłowo i tak w kółko
Kod usterki powstanie zostanie zarejestrowany jedynie wtedy, jeżeli nieprawidłowe wyłączenie silnika nastąpi trzy razy z rzędu. Ponieważ usterka powstaje, gdy silnik jest wyłączany, można ją usunąć tylko, jeśli uda się wyłączyć silnik prawidłowo.... Spróbuj skasować błędy z pozycji wyświetlacza.
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
Dobrze to jakbyś mógł poszukać był bym wdzięczny mam jeszcze pytanie bo kupiłem lampkę kierunkowskazu led zamiast mrugać świeci się mam pytanie bo są tam cztery przewody jak je prawidłowo podpiąć aby lamka prawidłowo świeciła może wiesz ?
atmega prawidłowe prawidłowe przestrojenie aplikacje prawidłowe
blokada kierownica scenic testy akumulatorów bezpiecznik deski rozdzielczej
krzysztof kamieński krzysztof kamieński
Konfiguracja routera do Neostrady: PPPoE, ADSL/VDSL Yamaha FZR 600 1992 – schemat podłączenia cewek zapłonowych, kolory przewodów, układ 1-4 i 2-3