Ja bym jeszcze sprawdził przewody i kostkę stacyjki lubią pękać luty przez wyłamywanie kierownicy do przodu. Sama kostka stacyjki też może być przyczyną ale najpierw trzeba wychwycić moment i spróbować pomierzyć gdzie to napięcie faktycznie jest a gdzie go nie ma.
Elektryczny wyłącznik prądu.
Witam Jaki rok tego ,,statku" skrzynia ZF czy scanioska,czym odczytano błędy? Podaj numer nadwozia...
Witam Kod błędu 1 - Prawe światło drogowe pobór prądu przekroczył 6A Kod błędu 12 Tylne światło przeciwmgielne pobór prądu przekroczył 6A
Zamień z tym o oznaczeniu 61. Trzeci od lewej.
Jeśli nigdzie nie było gwiazdki to żaden z tych błędów nie jest aktywny.
Rozumiem, że nie masz jednej z pozycji czyli +24V na jednym z pinów 5 lub 6 w gnieździe ISO 12098. Sprawdź bezpieczniki 58 i 59, sprawdź czy pojawia się na nich napięcie +24V po włączeniu św. pozycyjnych. Jeżeli jest, przerwany jest jezen z przewodów na drodze bezpiecznik-gniazdo iso naczepy. =
S40 - podaje masę na żółty kabel jak rozłącza się plus tak? To służy zatrzymaniu produkcji prądu przez alternator. Twoja Scania to nie R.
Proponował bym najpierw sprawdzić złącza masowe silnik rama ,rama akumulator. potem główny wyłącznik prądu .To są słabe punkty scani .
Odłączyć lodówkę i podłączyć na zewnątrz(w sensie innego zasilacza o odpowiedniej wydajności na starcie agregat potrzebuje dużego prądu)
Witam, Mam problem z przystawką w Scania 4. Brak prądu na włączniku w kabinie. Po podaniu zasilania bezpośrednio przystawka działa poprawnie. Potrzebuję schematu/informacji, gdzie idzie zasilanie na kostkę s30? Który bezpiecznik/przekaźnik może coś więcej. Pozdrawiam
Na wzbudzenia właśnie nie ma prądu, ale jak na przekaźniku na ten żółty kabel, co idzie od alternatora, podam lewy prąd, to od razu zaczyna ładować.
Jeszcze nie. Dopiero teraz zauważyłem, że są zmiany po odłączeniu prądu.
Czyli obowiązkowa blokada alternatora i zabezpieczenie ogrzewacza postojowego przed ponownym uruchomieniem. Należy wybrać taki hebel aby miał dodatkowe blokowanie (jak główny jest załączony to blokada wyłączona i na odwrót) takie małe sympatyczne są stosowane w Volvo - chincykach. Jeśli dodatkowo ma być wyłączany z kabiny to lepiej założyć oryginalny,...
Podpinalem texe jedyny aktywny błąd w Visie to ładowanie z byt duże możliwe odłączenie akumulatora podczas pracy silnika Czy ta scania ma wyłącznik prądu adr w kabinie?
Dlaczego dziwne?
Witam mam problem scania 124l 400 rok 99 brak górnej skrzyni, przełączam na manetce i nic prąd do przełącznika dochodzi sprawdzałem przełącznik pod pedałem sprzęgła jest okej.Dodam że scania nie ma połówek tylko górna i dolna skrzynia znalazłem też przekażnik na desce bezpieczników wielopinowy ale nie mam schematu podłączenia może ktoś wie jakie piny...
przełącznik naczepy, brak prądu ebs
Zawsze jak widzę wszystkie pola na wyświetlaczu to jest fizyczne uszkodzenie procesora, lub rzadko brak/zakłócenia jakiegoś sygnału niezbędnego do jego działania. Mówie w ogólnym sensie. Może po prostu jakieś obciążenie zabiera mu prąd.
Rozruszniki sterowane ecu mają go ponieważ prąd porzebny do uruchomienia elektromagnesu jest zbyt duży dla elektroniki. Robote całą robi przekaźnik sterowany przez ecu.
Po prostu olali sprawę komputer nie pokazał błędu i maszyna nie do naprawienia.Myślenie najwidoczniej sprawiało bul.
Tak kolego ale to się dotyczy pieca suchego a ja mam mokry i to tak wygląda jak by prąd nie wychodził ze sterownika.
Przy wyłączonych odbiornikach przetwornica nie powinna się grzać do tego stopnia – lekko ciepła, OK, ale jeśli parzy, to coś jest nie tak. Dla pewności – sprawdź pobór prądu na wyjściu, najlepiej miernikiem cęgowym lub amperomierzem.
Baterie sprawne? Hebel? Klemy? Połączenia z ramą? z rozrusznikiem? Zaciski na rozruszniku? Wiązka pod kabiną, stacyjka? Elka na odległość sama tego nie sprawdzi! Regulamin pkt. 3.1.17 się kłania.
System abs posiada korektor siły hamowania i zawór sterowania przyczepom które się reguluje mechanicznie. System ebs reguluje się komputerem i hamuje gwałtownie bez prądu.
No ja przed odpięciem klemy użyłem wcześniej SDP3 którym wykasowałem błąd i dopiero wtedy odpiąłem klemy dopiero wtedy błąd zginął.Wcześniejsze próby nic nie dawały.Klient tylko wspomniał że rano miał problem z uruchomieniem samochodu z powodu padniętych baterii i po rozruchu wyskoczył mu ten błąd.Samochód nie był ADR nawet nie miał głównego wyłącznika...
Zadajesz pytanie, że nawet kolegom elektrykom nie chce się odpowiadać, i prawie sam sobie udzielasz odpowiedzi. :) Sprawdź wszystkie połączenia, od akumulatorów po alternator i tablicę bezpieczników. Na nos mechanika, tu nie tylko masa ale i prąd może być luźny. :) Odłącz ogrzewanie całkowicie i zobacz co się będzie działo.
Zaworem steruje kasetka ETC (Elektronic Temperature Control) schowana pod płytą bezpieczników tuż obok przerywacza kierunkowskazów. Przy zaworze przewody czerwony i fioletowy to silnik nastawnika, pozostałe 3 to potencjometr położenia. Prąd na silniku pojawi się tylko podczas zmiany położenia zaworu, dlatego mogłeś go nie "znaleźć" jeszcze raz podepnij...
ok dzięki jutro to zrobie Dodano po 8 czyli na tych przewodach szukać prądu żółty i brązowy
Problem rozwiązany
Już przerobiłem dwa nowe elektrozawory, ale sytuacja jest o tyle dziwna że czasami wystarczy zgasić auto na minutę i wraca wszystko do normy na jakiś czas. A gdyby ten czujnik pod sprzęgłem był walnięty to przy przełączeniu klawisza na lewarku byłby prąd na cewce?
Jeśli to jest scania 4 to ten kod E44 zazwyczaj oznacza przerwę w obwodzie pompki, zle ustawienie dawki na pompce, lub przegrzewanie się. Sprawdz czy dochodzi prąd do pompki - najprościej sprawdzić to żarówką 24V/21W podpinając ją zamiast pompki. jak wlączysz ogrzewanie to po czasie około minuty od uruchomienia zarówka powinna zacząc mrygać. Jeśli tak...
Nie ma, są tylko lampki do świateł postojowych. Sprawdzałem ten pin i tam nie było żadnego prądu, ale jutro jeszcze raz sprawdzę, a jeśli nie będzie, to co trzeba, kompem odblokować (serwis Scania) czy jak to wygląda?
Większość mierników uniwersalnych posiada zakres amperomierza 10A co powinno wystarczyć do zdiagnozowania problemu.Amperomierz szeregowo z bateriom oczywiście na wyłączonym zapłonie chwilę odczekać na uśpienie modułów i mamy realny pobór prądu który nie powinien przekraczać 0,5A.
Scania ma fabryczna przetwornicę 24V/12V więc nie ma z prądami problemu. Czyli śmiało można zakupić zarówno MCD30 jak i MCD36??
Witam. Proszę o informację jak zrobić stały prąd na pinie 9 w scanii 2020 rok
Brak prądu na sterowanie rozrusznika. Sprawdź instalację elektryczną.
Nawet nie wiadomo, czy uszkodziło EMS- Jeżeli silnik nie zostanie odpalony z EMS (on to wie), to prawdopodobnie ładowania nie będzie, prąd wzbudzenia idzie z EMS.
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Zmienialiśmy modulator przy tym kole i nie pomogło. Orientujesz się może jakie prądy powinny dochodzić do tego modulatora?
myślicie ze 1.5 ohma wystarczy? też nie mam potencjometra sterującego a jedynie 2-3 luźne kable, jak je polacze to działa na fula ale jest za gorąco a nie chce by się wlaczal i studzil w koło bo szkoda prądu
Pytanie brzmi gdzie najlepiej/najbezpieczniej wpiąć kabel który będzie dawał sygnał sterujący na przekaźnik do dodatkowych reflektorów dalekosiężnych. Chodzi o to by włączały sie razem z długimi. Resztę instalacji z wyłącznikami mam gotową, tylko skąd wziąć "prąd sterujący"?
Witam Widzę poi numerze vin, że samochód ma wyłącznik prądu ADR w kabinie. Zgadza się?
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
biora plus z tej skrzynki pod maską po prawej stronie Do bardziej prądożernych odbiorników. W tych przyłączach, o których pisałem masz +stały, +po zapłonie i chyba +po uruchomieniu silnika(nie pamiętam dokładnie). Od góry masz stały plus z bezpiecznikami 15A. W piątek podłączałem tam przetwornicę 350W ( z opoltransu).
Czy mam rozumieć, że najlepiej podłączyć dwa halogeny pod jedno gniazdo a kolejne dwa pod drugie gniazdo oczywiście na różnych obwodach ( w przyczepie mam dwa obwody jeden podstawowy i drugi dodatkowe oświetlenie tj. światło przeciwmgielne oraz cofania). mam rozumieć, że w scania mam dwa obwody skoro prąd od świateł cofania jest na obu gniazdach jednocześnie?...
Pojazd rozpoznaje przyczepę przez obciążenie prądu także musisz sprawdzić te kable od świateł i Ebs
Zasilanie na prawy kierunkowskaz naczepy nie wychodzi Bo sterownik widział wcześniej tzn. kiedy chciałeś włączyć ten kierunkowskaz i stwierdzając np. zwarcie, to już na wyjściu z niego funkcja ta jest wyłączona i zgłoszony jest kod usterki.W twoim przypadku może właśnie wystąpić zwarcie do masy więc sprawdził bym co się dzieje w lampie i złączu do...
Zbyt szybko zdjąłeś klemę z akumulatora. Sterownik silnika wykonuje test po wyłączeni zasilania kluczykiem a jeśli masz układ oczyszczania spalin to jeszcze przez chwilę układ musi się przedmuchać aby mocznik się nie skrystalizował. Błąd powinien zniknąć jeśli sterownik silnika przeprowadzi test poprawnie do końca. Staraj się nie ściągać klemy lub używać...
Przy tych samochodach z sterowaniem rozrusznika z jednostki sterującej konieczne ( a nie tylko wymagane ) jest odłączenie baterii przy wymianie . Odpalanie na krótko na dłuższą metę też jest ryzykowne do sterownika silnika . Błąd wskazuje na usterkę w podłączeniu bądź usterkę w rozruszniku . Upewnij się ,że sygnał wyjściowy z rozrusznika jest podłączony...
Witaj to jest najprostsza wersja D1LC schemat jest na 100 procent na elektrodzie ,co do regulatora prądu świecy to za sterownikiem z końcówką 08 nie występuje w gniazdo trzeba włożyć zwykły przekaźnik 24 V z dużymi stykami 70 A jak nie dasz rady znaleźć schematu to daj maila to Ci wyśle.
Dzięki za podpowiedzi, dziś biorę się za robotę. Chcę mieć do wyboru zwykły klakson lub trąby a sterowanie w kierownicy. Co do fabrycznej instalacji to takowej nie ma (przemaglowałem to autko dokładnie), a zamontowałem już elektrozawór i pneumatykę tylko kwestia "prądu" została :D
Witam, mam problem z webastem org. scania ze sterownikiem CCT rok '01 objawy to : pompkę słychać ale nie grzeje wyświetla się po jakiś 5 min podejrzewam że błąd E32 pobór prądu jest na amperomierzu ale nie pali.
A co już sprawdziłeś. Coś kolwiek. Napięcie, bezpieczniki, pobór prądu, elektromagnes, powietrze siłownik. Bo jeżeli piszesz dla pisania to zaprowadź auto na naprawę.
Lepiej podjedź do elektryka bo z prądem żartów niema i można auto z dymem puścić przy nieumiejętnym podłączaniu czegokolwiek.
Nie wiem który kabel od bezpieczników idzie na zasilanie kasety może bym odłączył i dał prąd z innego bezpiecznika bo pod tym 5 jeszcze są inne funkcje
Witam. Ogrzewanie eberspacher D2. Ogrzewanie wyłącza sie po wyłączeniu zapłonu czyli po zgaszeniu zegarów na desce rozdzielczej. Następuje przedmuch 40s i komunikat na pilocie od ogrzewania "ADR OFF". Dodam że pod deska rozdzielczą mam kabel wolny czarny dość gruby 2.5 mm na którym pojawia sie prąd 22v po włączeniu ogrzewania. Scania 2006 rok
Witam. Ogrzewanie eberspacher D2. Ogrzewanie wyłącza sie po wyłączeniu zapłonu czyli po zgaszeniu zegarów na desce rozdzielczej. Następuje przedmuch 40s i komunikat na pilocie od ogrzewania "ADR OFF". Dodam że pod deska rozdzielczą mam kabel wolny czarny dość gruby 2.5 mm na którym pojawia sie prąd 22v po włączeniu ogrzewania. Scania 2006 rok
Witam , auto scania r420 euro4 2007 rok po zgaszeniu nie odpala - stoi na trasie - prosze o pomoc ; zaworek gaszenia sprawdzony + prąd na krótko bez rezultatu . Jedyny aktywny błąd to EMS 153 ster:1858314
co dalej z tym kablem szukać zwarcia czy puścić nowy ? Musisz sprawdzić master switch (główny wyłącznik prądu) zobaczyć czy nie odpadł tam przewód żółty "61" i czasem nie masuje, jeśli to będzie OK to instalacja od master switch'a do bezpieczników, czyli do tego co go odłączyłeś przy bezpiecznikach. Nowych przewodów nie dawaj tylko napraw tą instalacje...
Przekaźnik 19 Przerwany obwód lub za niskie zużycie prądu w obwodzie. Przyczyną może być wadliwy przekaźnik 19 lub jego złącze. Uwagi Ogrzewanie siedzenia/ lusterka wstecznego, itd. nie działa. Jednostka sterująca śledzi obwód gdy wyjście nie jest aktywne. Jeśli usterka wystąpi, gdy obwód nie jest aktywny, powstaje kod usterki. Jeśli usterka wystąpi,...
Witam Poszukuję schematu oświetlenia do scanii r420 2011r. z dużym wyświetlaczem w desce. Wyświetla się informacja o przepalonej żarówce w prawej lampie, natomiast nie dochodzi do niej prąd. Prawdopodobnie przerwa na kablach, tylko nie wiem na którym. Nie ma tylko mijania
Może troszkę pomogę - "wycinek" z dokumentacji. Kod usterki 54 — silniki 6-cylindrowe Usterka Niedozwolone zużycie prądu przez pompowtryskiwacz cylindra 4. Przyczyna Zużycie prądu pomiędzy stykami A33 i A25 jest zbyt niskie lub za wysokie. Co za tym idzie, zmiana w zużyciu prądu podczas pracy zaworu elektromagnetycznego jest zbyt szybka albo za...
Tak jak pisał kolega wyżej scania sprawdza czy jest podłączona przyczepa przez pomiar rezystancji żarówki w przyczepie( nie pamiętam której, chyba kierunkowskazu) jeśli podlaczysz przewód świateł a nie podlaczysz przewodu abs zawsze będziesz miał komunikat. Ciekawe tylko dlaczego po zmostkowaniu pinu nr5 dalej masz komunikat. Może sterownik mierzy pobór...
Mówisz o tych które są na poduszkach? Sprawdzałem prądy na wtyczkach to na jednym pinie jest +24 na drugim coś koło 5v i trzeci to chyba masa.
Witam. mam problem w scani r 420 2005 Hpi. Zegary od powietrza nie wskazują żadnych wartości, scania zbija zaworem awaryjnym,wróciłem tak z Grecji. Wymieniłem zawór na inny ,ale nic się nie zmieniło .sprawdziłem wtyczkę ktorą się podłącza do tego zaworu - na 2 masa na 1 jest prąd na pozostałych nic Sad.Gdzie szukać ? proszę o pomoc.
Na początku chciałbym podziękować za podpowiedz z tym złączem nr 7 bo działa. Stycznik ten który jest na zdjęciach, rozebrałem go ponieważ po złączeniu przewodu niebieskiego i brązowego(kabel ten idzie na przód naczepy raczej jest dokładany, na zdjęciach widać ze niebieski jest podłączony do stycznika a brązowy łączy się z czarnym) os się nie podnosiła...
U mnie po wymianie też święci zbyt mocno Proponuję sprawdzić jaki aktualnie przepływa przez nie prąd i obniżyć go do wartości podanych przez producenta opornikiem.
Do miler80 Sprawdzałem czy jest jakieś napięcie w przewodzie idącym na czujnik ale zarówno z prawej jaki i z lewej prądu nie znalazłem. Mógłbyś w przybliżeniu określić gdzie znajduje się kaseta GMS do któtej podpięte są te przewody ?
Mam taki problem teraz, że mam błąd 51, czyli awaria elektrozaworu od wysokiego zakresu, ale po podłączeniu elektrozaworu działa dobrze oraz jego pobór prądu oraz rezystancja jest okej przy samym zaworze, jak i przy sterowniku. Ale doszedłem, że elektrozawór od połówek jest cały czas otwarty, co powoduje, że nie pobiera prądu, a sterownik nie pokazuje...
Mam scanie 114/380 z 2002r Sa straszne zgrzyty przy przełączaniu na dolna skrzynie. Nie mam pojecie już czego szukać. Wczoraj nie przełączał góra-dół teraz już to działa ale pojawiły sie zgrzyty. Olej w skrzyni jest powietrze nigdzie ie ucieka prąd też dochodzie Dziki za podpowiedzi
Widziałem kiedyś takie coś. z jakiej fimy masz tą naczepe??? Doll??? Główny prąd z ciągnik dochodzi??? masz ten wózek sterowany z ciągnika czy osobno???
Tak bez problemu tylko wyłącz prąd lub zdejmij ujemną klemę z akumulatora bo jak będziesz go wyjmował to możesz dotknąć do przewodu na rozruszniku.
Zacznij od sprawdzenia czy dochodzi prąd do kloszy. Następnie bezpieczniki i obejrzyj instalację czy nie ma przetarć albo innych przerw
Dodatkowy pływak to poważne utrudnienie i wtedy cały projekt przestaje być "atrakcyjny", bo wiąże się z przeróbkami zbiornika paliwa - wtedy wygodniejsza jest sonda pomiarowa. Komputer samochodu po wyłączeniu stacyjki już nic nie powinien sprawdzać w kwestii poziomu paliwa. Może wystarczy monitorować stan paliwa tylko po wyłączeniu stacyjki. Problemem...
wszystko jest ok prąd jest masa tez i przekazniki przełozyłem od innej scani i nadal to samo.....
Złożyłem już osobną różnicówkę na obwód bo trochę ciężko prowadzić anestezję czy operacje jak Ci prąd wywala... I tu zaczyna mi coś świtać... Pralka służy do użytku w pracy? Miałem podobny problem z pewnym zakładem. Powiedzmy usługowo kosmetycznym. Ale realia pewnie takie jak u Ciebie. grzałki wytrzymywały około 8 lat. Zapomnij o tych czasach. To że...
Witam szanowne grono. Mam problem z radiem (Blaupunkt Scania) i fotelem pneumatycznym kierowcy. W pewnym momencie, w czasie jazdy fotel opadł na sam dół a radio zgasło. Poszperałem w skrzynce z bezpiecznikami (schemat po francusku) i za te dwie rzeczy odpowiedzialny jest bezpiecznik nr 17 - ale jest ok. Dodam, że na radiu miga czerwona dioda, więc jakiś...
Prąd na wszystkie lampy wychodzi z sterownika vis koło pedału gazu tam w środku są przekaźniki zintegrowane z płytą najprostszym sposobem będzie złapanie sygnały od długich który uruchomi dodatkowy przekaźnik tak żebyś nie uszkodził przekaźników w visie bo tam jak się nie mylę każda para dodatkowych świateł jest 2x70w
Potrzebuję każdą wiedze na temat instalacji elktrycznych w ciężarówkach (scania, man) . Sposoby napraw piecy np.Webasto. Schematy połączeń wszystkiego gdzie płynie prąd :). Z góry dziękuje chętnym do pomocy w zbieraniu danych.:D
Głównym istotnym parametrem źródłą prądowego jest prąd, jaki podaje na obciązenie, napięcie nie jest stałe, znaczy nie musi być. Inaczej jest ze żródłem napięcia, u którego to napięcie jest stałe, a prąd obciążenia może być teoretycznie dowolny.
Zgadzam się, nie czytałem dokładnie , że podmieniał 3 szt. Zwarcie wykryć prosto- wystarczy podać 24V do żarówki w lampie na lewą stronę, jak świecą kierunki, i prąd płynący nie nagrzewa przewodów to zwarcia nie ma. Do tej próby, może odłączyć sterownik.
Nie pamiętam czy po włączeniu zapłonu czy dopiero po odpaleniu silnika, ale to termik w osuszaczu decyduje czy grzać czy nie. A ciśnienie paliwa mierzyłeś? Skoro wskazuje Ci usterkę wtryskiwacza i piszesz że auto słabnie, to winna jest pewnie pompa paliwa. Ale to trzeba zweryfikować. Posiadam dwie takie scanie i te objawy słabości są przy tej drugiej...
Kod usterki 52 Usterka: Nieuzasadnione potwierdzenie (nieprawdopodobne położenia biegu). Przyczyna: Jednoczesne potwierdzenie pochodzące z kilku biegów. Uwagi: Sygnały są nieuzasadnione, ponieważ czujnik Halla i przełączniki potwierdzenia mogą potwierdzić tylko jedną zmianę biegu w danym momencie. Żadne z następujących potwierdzeń nie nastąpiło jednocześnie...
Witam. Nie działa blokada między mostowa w Scanii 113. Blokada mechanizmu różnicowa jest sprawna. Po włączeniu między mostowej żadnej reakcji. Sprawdzałem do przełącznika nie dochodzi prąd. Może ktoś wie który bezpiecznik jest za to odpowiedziany? Wszystkie bezpieczniki są sprawne.
W scanii jest ten czujnik? Jeżeli dobrze kojarzę, to manualna klima ma jedynie czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w sterowniku silnika. PS: Z czujnikiem tym miałem jedynie do czynienia w premiumce, ale tam jest "za przyciskiem" i przycisk się świecił, lecz czujnik nie przepuszczał prądu dalej... PS2: Koniecznie sprawdź czy dochodzi jakieś napięcie...
Zobacz jakimi bezpiecznikami są zabezpieczone gniazda i jakiej grubości są przewody. Jeżeli chcesz odbierać powiedzmy max. 200W na napięciu 220V to musisz dostarczyć 200W + 20% na napięciu 24V. Odbierasz prąd 200W= 0,9A x 220V to musisz dostarczyć 240W= 10A x 24V. Natężenie prądu dostarczanego jest 10 razy większe od odbieranego a moc jest taka sama....
Nie zbadane są wyroki szalejących prądów :-D Dodano po 1 i koszta.
Witam Mam problem ze SCANIĄ ( od zakupu ). Po przekręceniu kluczyka podświetla deskę i załącza się wszystko jak należy, po cofnięciu i wyjęciu kluczyka nadal podświetla deskę ( kontrolki brak ładowania i smarowania ). Pomaga tylko wyjęcie i włożenie bezpiecznika nr 14. - Wyjęcie przekaźników dwóch z lewego dolnego rogu nic nie daje - a to one podobno...
Zdemontowalem rozrusznik i na krótko jak próbuje to kręci ale na tyle słabo ze swobodnie zatrzymuje ręka,możliwe ze dostała cewka prąd w czasie jazdy i spaliło go ale czy to spowodowało by ze cigle wbija się błąd „usterka silnika”i te kody jak wyzej
Pytanie jest retoryczne,zbyt duży pobór prądu w obwodzie bezpiecznika nr.22.Do sprawdzenia silnik nawiewu np.tulejki oraz instalacja pod względem przebić do masy.
Witam proszę o pomoc potrzebuję schemat lub opis przekaźników odpowiedzialnych za podgrzewanie luster w Scanii 4 114 2003 rok. Włącznik świeci ale brak prądu w kostkach od lusterek bezpieczniki są dobre.
EHAB jest ok( był sprawdzany zarówno mechanicznie tłoczek chodzi leciutko, poza tym był przekładany z innej Scanii która gasła normalnie) kolego: serwis_gh czy możesz rozwinąć coś o tym zaworze przelewowym?? Co do kodów błędów to podług nich wszystko zostało sprawdzone, czujniki przejścia prądu na pinach 21, 22, 47 wg. elektryka tam wszystko gra.
Witam! Mam naczepę Kogel z ręcznie podnoszoną ośką z ciągnika. Zapięta jest do Scania 124 w której niema klawisza do podnoszenia osi. Jeżeli do wtyki podam "lewy" prąd pod 6-pin w gnieździe ISO3731(24S) to oś idzie w górę, kabel spod tego pinu musi gdzieś wchodzić w instalacje Scani a następnie idzie gdzieś pod konsole w kabinie. Gdzie mogę znaleść...
są to generatory z silnikiem SCANIA. trzy generatory,każdy o mocy 640kva. Dodano po 31 są to generatory z silnikiem SCANIA. trzy generatory,każdy o mocy 640kva.
Witam. Ostatnio w mojej Scanii pojawiły się problemy z retarderem. Podczas jazdy na górskim samochód szarpie, a hamowanie jest słabe. Kumpel podpowiedział mi, że może to być problem z zaworem proporcjonalnym przy module retardera (daje za mało ciśnienia). Wymontowałem ten zawór (numer 1773867), ale nie wiem jakie powinne być prawidłowe wartości wychodzącego...
Spryskiwacz szyby przedniej Przerwany obwód lub za niskie zużycie prądu w obwodzie. Przyczyną może być wadliwy silnik spryskiwacza lub jego złącze. Spryskiwacz szyby przedniej nie działa. Sprawdź silnik wycieraczki i sprawdź, czy nie jest przerwany obwód w przewodach.
Elektrozaworek adblue, trzeba uruchomić napięciem Tak nie rób, elektrozawór jest sterowany sygnałem PWM (modulacja szerokości impulsów), podanie zewnętrznego źródła prądu (bezpośrednio) bez regulatora PWM może doprowadzić do szybkiego uszkodzenia elektrozaworu.
Nie mniej wszystko można zrobić i sprawdzić, mając dane napięć, prądów, rezystancji- ileż tam w końcu tego jest? Ten kto robi z tym, potrzebuje 15 min. pomijam sterownik (który się praktycznie nie uszkadza) i blokadę.
W aucie jest wszystko ok. Tylko na przyczepie mam diodowe lampy i może wystarczy minimum napięcia żeby się żarzyły. Dodaj równolegle z kierunkowskazem prawym (bo zapewne on się żarzy) żarówkę 5 W i problem zniknie,wina leży właśnie poprzez LED-y i jednostkę wykrywającą przyczepę która wysyła mały prąd testujący poprzez obwód prawego kierunkowskazu,...
scania scania czerwony scania czujnik doładowania scania scania ciśnienie oleju scania
zerwana plomba gazowa plyta komputer audio synchronizacja
Instalacja fotowoltaiczna i nagrzewnica indukcyjna ZVS - czy to ma sens? Jak wyjąć stacyjkę z Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 bez rozkodowywania immobilizera