Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Jesli euro 4 to mozliwe ze chlodniczka egr do sprawdzenia? Ale jak ją sprawić? Rozumiem ze płyn przez nią przechodzi(chłodzi) ale on gdzieś ginie, a wycieków nie widac.
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Doskonale o tym zaworku wiem są nawet 2 jeden w korku a drugi z boku naczynia wyrównawczego wygląda jak śruba czarna. Jeździłem nawet z odkreconym korkiem i tak dalej płyn wyrzucało. I to nie zawsze. Sprawdziłem na zawartość spalin w naczynku i było ok. Kupiłem zestaw naprawczy sprężarki powietrza wymieniłem i pomogło
Witam Kolego pawelek90 czy poradziłeś sobie jakoś z tym problemem bo mam to samo i ciekaw jestem co jest przyczyną? Za odpowiedż z góry dziękuję
Ten spieniony płyn to nie powietrze tylko woda z ATFem, opróżnij układ i wlej nowego bo ci znów zamarźnie i nie podniesiesz.
obiegu niema Tak głupio zapytam; a pasek jest? Nie pamiętam już dokładnie lecz w którychś wersjach często się rwały.
Sprzęgło odpowietrza się tak jak w zwykłej manualnej skrzyni. Na boku skrzyni jest odpowietrznik i trzeba wtłoczyć płyn DOT 4 aż się w zbiorniczku przeleje. I po robocie.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Maszyna z retarderem jak był napełniany układ chłodzenia od dołu czy przez zbiorniczek jeśli tak to było pompowane powietrze w celu odpowietrzenia.
Dzięki za odpowiedź . Myślałem że przy skrzyni biegów jest jakieś nefralgiczne miejsce gdzie może przedostawać się powietrze do układu chłodzenia ? Miałem podobny przypadek w innej Scanii ale w tedy pokazał mi się olej w płynie i winny temu był wymiennik ciepła w bloku silnika. Pewnie zacznę od tego kompresora , trzeba wyeliminować standardowe przyczyny...
Aktualizacja: Pompę i termostat wymieniłem, bo już chyba nic z głównych elementów nie zostało. Oczywiście nie pomogło. Kupiłem pompę elektryczną i spróbuję ją podłączyć pod nagrzewnicę najpierw osobno, potem w układzie aby "ręcznie odpowietrzyć". Niemniej jednak tyle razy spuszczało się płyn z niejednej ciężarówki (równiez TGL) i problemów nie było....
tuleje napewno nie siadają .Przed składaniem głowic były przykręcane na "sucho" kazda po kolei na troszkę pookrajaną uszczelkę i mierzone były szczeliny między blokiem a głowicą i wszystko było tak jak sie nalezy .Składając na gotowo najpierw były założone głowice , wlany płyn chłodniczy i nabite cisnienie do układu 1bar .Miska olejowa nie była założona...
Błędów żadnych nie ma, płyn ok, temperatura też. Zauważyłem, że czasem nie wiem, od czego to zależy, że podczas zmiany biegów szczególnie z 2 na 3, jak zmienia, to aż uderzy taki dźwięk słychać, no i przeciąga zmiany, nie robi to w polu ekonomicznym, czyli do 1500 obrotów, tylko przeciąga do 1800 i to aż do 6 biegu, ale nie zawsze i nie wiem, czy ma...
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Witam SCANIA R380 2007r., w czasie hamowania retarderem wydmuchuje płyn chłodzący przez korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego. Od chwili wyłączenia retardera problem znikną, płynu nie ubywa. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?. Proszę o pomoc.
A w jakich warunkach ci wyrzuca płyn? Jak sprawdzałeś sprężarkę? Czy silnik zimny czy ciepły i zaczyna wyrzucać? Czy płyn jest czysty oraz zbiorniczek? Czy samochód posiada retarder?
Lata temu wymieniałem w Scanii, cały zestaw sprzęgła+uszczelniacze. Jedynie wysprzęglik został stary (jest wewnątrz i jest "mokry"), zero wycieków i wszystko ok. Po tygodniu puścił uszczelniacz wysprzęglika i płyn hydrauliczny zalał sprzęgło. Zleceniodawca nie życzył sobie wymiany wysprzęglika (był ok), to do kogo żal? Robota ta sama, skrzynia ~800kg...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z dwiema kontrolkami które się świecą praktycznie non stop , a mianowicie kontrolka sygnalizująca brak płynu chłodzącego , oraz od naładowania akumulatora , jednak płyn jest , a wskazówka od ładowania podczas jazdy jest w pozycji 0 a zaraz po uruchomieniu samochodu podnosi się na + więc ładowanie jest . Co może być...
Witam, mam pytanie jeżdżę moja Scania dla potrzeb własnych trasy do 200 km. Jednym z aspektów który mnie zaniepokoił jest fakt ze temperatura cieczy wynosi nie więcej niż 80 stopni czy to jest normalne zjawisko czy powinno być jak w osobówce zawsze 90 stopni ? Pojawiło się również masło na bagnecie od oleju czy te dwie sprawy maja jakiś związek ze sobą?...
Witam Posiadam błąd w Scania r420 2005r. Wymieniałem sprzęgło i rury doprowadzające płyn chłodzący do retardera. i Pozostał taki błąd RET numer kodu błędu :22000 nr jednostki : 1864718 Co oznacza nr jednostki ?? Czy kody błedu są takie same dla każdego nr jednostki?? I jak sprawdzić czujniki temp płynu??
Wycieka mi płyn jak w nagłówku... Gdzie szukać przyczyny,Scania postoi parę rodzin i pod odpowietrznikiem jest spora plama płynu...
Witam. Kupiłem ostatnio auto. Sprzęgło było wymieniane jakieś 450 tys. temu, na serwisie sprawdzili i określili, że tarczy jest w 70%. Skrzynia w manualu 895. Problem mam taki, że biegi wchodzą ciężko i ciężko się wyciągają. Czasami mam wrażenie, że gdy jestem załadowany to jest gorzej. Przy ruszaniu na pusto raz na jakiś czas wyświetla się komunikat...
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
SPN 6111 Komunikat magistrali danych CAN z elektrycznego nastawnika sprzęgła – informacje o zużyciu sprzęgła Strategia monitoringu Kontrola zużycia sprzęgła Odbiór przez klienta/opis objawów Centralna lampka ostrzegawcza świeci się podczas jazdy i podczas postoju pojazdu stale na żółto Failure Mode Identification (FMI) FMI 3 Niewiarygodny Wskazanie...
https://obrazki.elektroda.pl/5211503300_... Na wstępie witam wszystkich. Z otworu zaznaczonego na zdjęciu kapał płyn chłodzący, zaraz po uruchomieniu silnika po nocce. Jak się zagrzał przestało kapać. Jeżdżę kilka dni i dalej nic nie kapie. Olej sprawdzam na bagnecie i w normie; konsystencja, barwa i poziom. W zbiorniczku wyrównawczym...
Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.
Witam, Scania r420 hpi 2005r po remoncie silnika wyrzuca olej odmą, silnik stracił moc dwa tygodnie po remoncie i pali dużo więcej paliwa. Dodam że zaraz po remoncie na początku wyrzucało ten olej przez rurkę, teraz przez obudowę odmy i kapie na silnik jak na zdjęciu. Płyn w zbiorniczku bulgocze co jakiś czas ale nie ubywa. Wymieniona była wirówka,...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Jedynym miejscem gdzie płyn i olej są blisko siebie to chłodnica rotardera.
Płyn chłodzący ci nie ubywa?
Witam. Posiadam Scanie 164G 6x4 z silnikiem rzędówką 400KM. Problem polega na tym że jadąc w tamtym tygodniu wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Potem zaczęła się pojawiać szara maź w zbiorniczku z płynem, potem pojechałem się załadować i zajżałem po załadunku do tego zbiorniczka i w płynie pojawił się olej. Więc zmieniłem w chłodnicy oleju oringi i zalałem...
Jest jeszcze siłownik przy skrzyni. Wygląda, że układ jest przypowietrzony, lub płyn nie dociera ze zbiorniczka do pompki. To dotyczy miękkiego pedału, twardy, to problem zasilania powietrzem serwa (APS), ale nie do końca, bo zdarza sie uszkodzenie przewodu biegnącego do pompki, który ma uszkodzenie wewnątrz i blokuje się przepływ (pobliże wlewu oleju)...
Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
Brak komunikatu can z koordynatora, jeśli to ta wersja. Płyn chłodzący nie jest ujęty w kodach błędów.
Skoro zrobiłeś tak dużo to problem może tkwić tylko w jakiejś " pierdółce"typu niedrożny przewód gdzieś przed nagrzewnicą lub gdzieś zagięty.Układ chłodzenia w manie odpowietrza się sam w przeciwieństwie do innych marek np. Scania gdzie trzeba mu pomóc. Czy płyn jest czysty i nie ma nalotu w zbiorniczku?Czy wcześniej był użyty środek uszczelniający...
Właśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła tuż przed awarią było czuć jakby pękł jakiś przewód i uciekł płyn lub powietrze w poniedziałek sprawdzę co i jak.
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Przepraszam że post pod postem, pewien gość powiedział mi że przyczyną żarzenia może być "świrujący" czujnik poziomu płynu chłodniczego, czy to prawda? Dziś co ciekawe przez dłuższą chwilę świeciła mi kontrolka od niskiego stanu płynu (do osiągnięcia ok. 80 C), co ciekawe w sobote uzupełniałem płyn do prawidłowego stanu (było na minimum). Może być to...
Nie wchodzą biegi, jeśli popompuje kilkukrotnie pedałem ten staje się twardy i da się wcisnąć do połowy i odziwo wtedy biegi wchodzą jak w masło. Co to może być ? EDIT. Płyn wymieniony i odpowietrzony układ
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
Witam W zaworze ,,APS" to ty niczym nie kręć.odpal samochód napompuj powietrza na ful podnieś się pneumatycznie na fotelu i wciśnij sprzęgło z 5 razy,jeśli masz problem z zasilaniem obwodu 24 to poczujesz jak fotel zacznie opadać oczywiście jeśli masz zegar jak najbardziej możesz się podpiąć pod przyłącze kontrolne.Kolejna sprawa to zdemontuj siłownik...
U ciebie jest jeden czujnik temperatury T33.Połączony do sterownika silnika- wtyczka A7.
Witam! Mam problem z kierunkowskazami prawa strona w Scania 114L 380 KM ciągnik siodłowy. Po przekręceniu stacyjki (w pozycję 1) kierunkowskaz prawy świeci ciągłym światłem. Lewy kierunkowskaz działa prawidłowo. Natomiast światła awaryjne migają prawidłowo(gdy stacyjka jes w poz. 0), ale razem z nimi migają wszystkie kontrolki. Tzn te, które świecą...
Scania 420 PDE -zacierają się cylindry -każdy po kolei , więc przełożyłem z drugiego silnika całe zestawy (tłok tuleja) dodatkowo nowe pierścienie . Ciśnienie oleju 4 bary przy 80 stopniach. Wszystko zaczęło się dziać od pęknięcia chłodnicy oleju po jej wymianie. Zaciera się podczas jazdy z ładunkiem. Temperatura wody nagle skoczy z 80 na 120 stopni....
scania płyn chłodzenia scania płyn chłodzić scania filtr płyn
backup folderu przerobić wzmacniacz unitra bluetooth telewizor
bateria milwaukee komputer cobra
Zamienniki fotorezystora RPP121: GL5516, GL5528, GL5537, LDR03 Zamienniki triaka BCR10KM: BTA10-600CRG, BT139-600E i inne