Uderza i nie może przekręcić?? Paliwo na tłoku albo płyn chłodzący.
Błąd 13 - różnica większa od 10*C pomiędzy temperaturami zmierzonymi na dwóch czujnikach temperatury płynu chłodzącego, a wartość przewyższa 75*C. W scanii 124 oba (obok siebie) czujniki są umieszczone po prawej stronie, w ramie na wysokości końca skrzyni biegów, na grubej rurze doprowadzającej płyn chłodniczy do retardera.
Doskonale o tym zaworku wiem są nawet 2 jeden w korku a drugi z boku naczynia wyrównawczego wygląda jak śruba czarna. Jeździłem nawet z odkreconym korkiem i tak dalej płyn wyrzucało. I to nie zawsze. Sprawdziłem na zawartość spalin w naczynku i było ok. Kupiłem zestaw naprawczy sprężarki powietrza wymieniłem i pomogło
Witam Kolego pawelek90 czy poradziłeś sobie jakoś z tym problemem bo mam to samo i ciekaw jestem co jest przyczyną? Za odpowiedż z góry dziękuję
Ten spieniony płyn to nie powietrze tylko woda z ATFem, opróżnij układ i wlej nowego bo ci znów zamarźnie i nie podniesiesz.
obiegu niema Tak głupio zapytam; a pasek jest? Nie pamiętam już dokładnie lecz w którychś wersjach często się rwały.
Sprzęgło odpowietrza się tak jak w zwykłej manualnej skrzyni. Na boku skrzyni jest odpowietrznik i trzeba wtłoczyć płyn DOT 4 aż się w zbiorniczku przeleje. I po robocie.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
W głowicy są broki na pewno. Ale co mogłeś uszkodzić przy wymianie pompy wody? to prosta czynność.
Maszyna z retarderem jak był napełniany układ chłodzenia od dołu czy przez zbiorniczek jeśli tak to było pompowane powietrze w celu odpowietrzenia.
Dzięki za odpowiedź . Myślałem że przy skrzyni biegów jest jakieś nefralgiczne miejsce gdzie może przedostawać się powietrze do układu chłodzenia ? Miałem podobny przypadek w innej Scanii ale w tedy pokazał mi się olej w płynie i winny temu był wymiennik ciepła w bloku silnika. Pewnie zacznę od tego kompresora , trzeba wyeliminować standardowe przyczyny...
tuleje napewno nie siadają .Przed składaniem głowic były przykręcane na "sucho" kazda po kolei na troszkę pookrajaną uszczelkę i mierzone były szczeliny między blokiem a głowicą i wszystko było tak jak sie nalezy .Składając na gotowo najpierw były założone głowice , wlany płyn chłodniczy i nabite cisnienie do układu 1bar .Miska olejowa nie była założona...
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Jesli euro 4 to mozliwe ze chlodniczka egr do sprawdzenia? Ale jak ją sprawić? Rozumiem ze płyn przez nią przechodzi(chłodzi) ale on gdzieś ginie, a wycieków nie widac.
Lata temu wymieniałem w Scanii, cały zestaw sprzęgła+uszczelniacze. Jedynie wysprzęglik został stary (jest wewnątrz i jest "mokry"), zero wycieków i wszystko ok. Po tygodniu puścił uszczelniacz wysprzęglika i płyn hydrauliczny zalał sprzęgło. Zleceniodawca nie życzył sobie wymiany wysprzęglika (był ok), to do kogo żal? Robota ta sama, skrzynia ~800kg...
Witam SCANIA R380 2007r., w czasie hamowania retarderem wydmuchuje płyn chłodzący przez korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego. Od chwili wyłączenia retardera problem znikną, płynu nie ubywa. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ?. Proszę o pomoc.
A w jakich warunkach ci wyrzuca płyn? Jak sprawdzałeś sprężarkę? Czy silnik zimny czy ciepły i zaczyna wyrzucać? Czy płyn jest czysty oraz zbiorniczek? Czy samochód posiada retarder?
Witam, mam pytanie jeżdżę moja Scania dla potrzeb własnych trasy do 200 km. Jednym z aspektów który mnie zaniepokoił jest fakt ze temperatura cieczy wynosi nie więcej niż 80 stopni czy to jest normalne zjawisko czy powinno być jak w osobówce zawsze 90 stopni ? Pojawiło się również masło na bagnecie od oleju czy te dwie sprawy maja jakiś związek ze sobą?...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z dwiema kontrolkami które się świecą praktycznie non stop , a mianowicie kontrolka sygnalizująca brak płynu chłodzącego , oraz od naładowania akumulatora , jednak płyn jest , a wskazówka od ładowania podczas jazdy jest w pozycji 0 a zaraz po uruchomieniu samochodu podnosi się na + więc ładowanie jest . Co może być...
Witam Posiadam błąd w Scania r420 2005r. Wymieniałem sprzęgło i rury doprowadzające płyn chłodzący do retardera. i Pozostał taki błąd RET numer kodu błędu :22000 nr jednostki : 1864718 Co oznacza nr jednostki ?? Czy kody błedu są takie same dla każdego nr jednostki?? I jak sprawdzić czujniki temp płynu??
Błędów żadnych nie ma, płyn ok, temperatura też. Zauważyłem, że czasem nie wiem, od czego to zależy, że podczas zmiany biegów szczególnie z 2 na 3, jak zmienia, to aż uderzy taki dźwięk słychać, no i przeciąga zmiany, nie robi to w polu ekonomicznym, czyli do 1500 obrotów, tylko przeciąga do 1800 i to aż do 6 biegu, ale nie zawsze i nie wiem, czy ma...
Wycieka mi płyn jak w nagłówku... Gdzie szukać przyczyny,Scania postoi parę rodzin i pod odpowietrznikiem jest spora plama płynu...
Witam. Kupiłem ostatnio auto. Sprzęgło było wymieniane jakieś 450 tys. temu, na serwisie sprawdzili i określili, że tarczy jest w 70%. Skrzynia w manualu 895. Problem mam taki, że biegi wchodzą ciężko i ciężko się wyciągają. Czasami mam wrażenie, że gdy jestem załadowany to jest gorzej. Przy ruszaniu na pusto raz na jakiś czas wyświetla się komunikat...
Robi się ciśnienie w zbiorniczku? Ubywa płynu? Przybywa oleju? Zrób zdjęcie mazi w zbiorniczku i na bagnecie. Proponuję zdjąć miskę, jeśli jest w niej woda i olej to pewnie płyn cieknie po oringach tulei cylindrowych.
Jaki jest rok produkcji. A sprawdzaliście płyn chłodniczy na zawartość spalin, i czy nie ubywa go. Dodano po 7 Może być gdzieś pękniecie np. głowicy czy tulei cylindra.
SPN 6111 Komunikat magistrali danych CAN z elektrycznego nastawnika sprzęgła – informacje o zużyciu sprzęgła Strategia monitoringu Kontrola zużycia sprzęgła Odbiór przez klienta/opis objawów Centralna lampka ostrzegawcza świeci się podczas jazdy i podczas postoju pojazdu stale na żółto Failure Mode Identification (FMI) FMI 3 Niewiarygodny Wskazanie...
Przewody z płynem chłodzącym są podłączone do czujnika poziomu adblue. Na rozgrzanym silniku dotykaj ręką węże w okolicach zbiornika AdBlue i te które będą ciepłe te mają w środku płyn chłodzący.
Można pompować płyn od dołu zaworem na rurze od chłodnicy.
https://obrazki.elektroda.pl/5211503300_... Na wstępie witam wszystkich. Z otworu zaznaczonego na zdjęciu kapał płyn chłodzący, zaraz po uruchomieniu silnika po nocce. Jak się zagrzał przestało kapać. Jeżdżę kilka dni i dalej nic nie kapie. Olej sprawdzam na bagnecie i w normie; konsystencja, barwa i poziom. W zbiorniczku wyrównawczym...
Witam. Posiadam Scanie 164G 6x4 z silnikiem rzędówką 400KM. Problem polega na tym że jadąc w tamtym tygodniu wyrzuciło mi płyn chłodniczy. Potem zaczęła się pojawiać szara maź w zbiorniczku z płynem, potem pojechałem się załadować i zajżałem po załadunku do tego zbiorniczka i w płynie pojawił się olej. Więc zmieniłem w chłodnicy oleju oringi i zalałem...
Witam, Scania r420 hpi 2005r po remoncie silnika wyrzuca olej odmą, silnik stracił moc dwa tygodnie po remoncie i pali dużo więcej paliwa. Dodam że zaraz po remoncie na początku wyrzucało ten olej przez rurkę, teraz przez obudowę odmy i kapie na silnik jak na zdjęciu. Płyn w zbiorniczku bulgocze co jakiś czas ale nie ubywa. Wymieniona była wirówka,...
Zapoznaj się z tym , morze się przydać Jest tam mowa (zaraz na samym początku)o synchronizacji prędkości obrotowych silnika i skrzyni biegów co dotyczy błędu o który pytałem w ostatnim poście . Jest to usterka TCO (tachograf), a mówi on o braku sygnału o prędkości obrotowej silnika bądź sygnał ten jest zniekształcony co powoduje brak synchronizacji...
Jedynym miejscem gdzie płyn i olej są blisko siebie to chłodnica rotardera.
Płyn chłodzący ci nie ubywa?
Jest jeszcze siłownik przy skrzyni. Wygląda, że układ jest przypowietrzony, lub płyn nie dociera ze zbiorniczka do pompki. To dotyczy miękkiego pedału, twardy, to problem zasilania powietrzem serwa (APS), ale nie do końca, bo zdarza sie uszkodzenie przewodu biegnącego do pompki, który ma uszkodzenie wewnątrz i blokuje się przepływ (pobliże wlewu oleju)...
Być może płyn chłodzący dostaje się do zbiornika a jak silnik ostygnie to zasysa go z powrotem i dlatego optycznie płynu nie ubywa?
Brak komunikatu can z koordynatora, jeśli to ta wersja. Płyn chłodzący nie jest ujęty w kodach błędów.
Skoro zrobiłeś tak dużo to problem może tkwić tylko w jakiejś " pierdółce"typu niedrożny przewód gdzieś przed nagrzewnicą lub gdzieś zagięty.Układ chłodzenia w manie odpowietrza się sam w przeciwieństwie do innych marek np. Scania gdzie trzeba mu pomóc. Czy płyn jest czysty i nie ma nalotu w zbiorniczku?Czy wcześniej był użyty środek uszczelniający...
Witam, musisz podać więcej szczegółów: czy płyn w układzie nie zmienił barwy? jakie wskazania temperatury? Czy sprawdzali w warsztacie, w którym robiłeś głowice tuleje obsady pompowtryskiwacza? Na jak długo zaślepiłeś sprężarkę? Z którego roku jest ta scania? nieszczelna chłodnica EGR też jest taka możliwość ale powinieneś zauważyć jakieś ubytki płynu,...
Właśnie po wciśnięciu pedału sprzęgła tuż przed awarią było czuć jakby pękł jakiś przewód i uciekł płyn lub powietrze w poniedziałek sprawdzę co i jak.
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Nie wchodzą biegi, jeśli popompuje kilkukrotnie pedałem ten staje się twardy i da się wcisnąć do połowy i odziwo wtedy biegi wchodzą jak w masło. Co to może być ? EDIT. Płyn wymieniony i odpowietrzony układ
Przepraszam że post pod postem, pewien gość powiedział mi że przyczyną żarzenia może być "świrujący" czujnik poziomu płynu chłodniczego, czy to prawda? Dziś co ciekawe przez dłuższą chwilę świeciła mi kontrolka od niskiego stanu płynu (do osiągnięcia ok. 80 C), co ciekawe w sobote uzupełniałem płyn do prawidłowego stanu (było na minimum). Może być to...
Witam W zaworze ,,APS" to ty niczym nie kręć.odpal samochód napompuj powietrza na ful podnieś się pneumatycznie na fotelu i wciśnij sprzęgło z 5 razy,jeśli masz problem z zasilaniem obwodu 24 to poczujesz jak fotel zacznie opadać oczywiście jeśli masz zegar jak najbardziej możesz się podpiąć pod przyłącze kontrolne.Kolejna sprawa to zdemontuj siłownik...
Witam. Sprawa dotyczy Scanii 164 z 3 osią skrętną. Wymieniona została kolumna (maglownica) na TRW. Wspomaganie działa lecz słychać buczenie z okolic pompy wspomagania, po jej wymianie na nową nadal słychać buczenie. Nasila się podczas skręcania kierownicą. Płyn w zbiorniczku lekko się pieni. Nie widać wycieków. Wszystko działa lecz to buczenie jest...
Wątpię, że to uszczelka. Stawiam na górny oring tuleji. Pytanie tylko czy nie ma wżerów w bloku. Przeważnie oringi i uszczelki załatwiają sprawę. Robię to ostatnio często. W Scanii 4 taka robota wypada przeważnie ok 1,7-2 mln km a im młodsze auto tym szybciej. W R-kach 12L taka robota zdarza się już w granicach 700 tys km. Takie są moje obserwacje....
U ciebie jest jeden czujnik temperatury T33.Połączony do sterownika silnika- wtyczka A7.
Witam! Mam problem z kierunkowskazami prawa strona w Scania 114L 380 KM ciągnik siodłowy. Po przekręceniu stacyjki (w pozycję 1) kierunkowskaz prawy świeci ciągłym światłem. Lewy kierunkowskaz działa prawidłowo. Natomiast światła awaryjne migają prawidłowo(gdy stacyjka jes w poz. 0), ale razem z nimi migają wszystkie kontrolki. Tzn te, które świecą...
Scania 420 PDE -zacierają się cylindry -każdy po kolei , więc przełożyłem z drugiego silnika całe zestawy (tłok tuleja) dodatkowo nowe pierścienie . Ciśnienie oleju 4 bary przy 80 stopniach. Wszystko zaczęło się dziać od pęknięcia chłodnicy oleju po jej wymianie. Zaciera się podczas jazdy z ładunkiem. Temperatura wody nagle skoczy z 80 na 120 stopni....
Siłownik sprzęgła w opticruise z pedałem sprzęgła niema żadnego czujnika (siłownik jest taki sam jak w manualu ), więc siłownika nie kalibruje się, jest tylko czujnik d60 pod pedałem sprzęgła który komunikuje się z koordynatorem ( czy czujnik można skalibrować ,nie wiem ). Komunikat niski stan płynu chłodniczego , możliwe przyczyny usterki -problem...
Kierowca tym samochodem jechał tylko bez naczepy (nieudany zakup mojego szefa) a i tak wywalała płyn do góry po zrobieniu uszczelek pod głowicami i sprężarki woda się uspokoiła. No i pierwsza trasa a tu auto ponoć nie ma mocy więc grzebie się dalej tylko jakoś bez efektu Jeszcze jedno scania nie generuje żadnego błędu a na desce nic się nie świeci
Mogły spuchnąc zaworki gumowe w pompce sprzęgła (pod nogą) i płyn nie wraca, tym samym sprzęgło może ślizgać. Jeżeli tak się stało parę razy, to pewno masz przegrzany, krzywy docisk, popękane spreżyny w tarczy- wszystko, to rzutuje na te szarpania, brak płynności. Najbardziej obstawiam krzywą płaszczyzne zamachu i docisku- sprzęgło "bierze" przykładowo...
1 sitko w module olejowym w tym roku nie występuje a jeżeli już było to na pierwszym przeglądzie zostało usunięte. 2 sprawdź obudowę termostatu lubi być wyżarta i płyn się w niej gania😀 3 chłodnica do wyjecia i dobre jej mycie wraz i intrcoolerem i to powinno załatwić sprawę odnośnie grzania Dodano po 1 Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie...
Witam. Gdy odpaliłem wczoraj rano auto normalnie nabiło się powietrze wbijam bieg podjeżdżam próbuje się zatrzymać wciskam sprzęgło, ale auto dalej ciągnie z słabsza siłą wybiłem bieg i później już normalnie wszystko było. 2 dni wcześniej płyn to sprzęgła dolewałem płynu zrobiłem trasę 600km, ale w zbiorniczku na dnie było teraz mam dolany pełny. Jest...
Panowie wracam do tematu, zająłem się moją nieszczęsną Scanią po raz kolejny wszystko jeszcze raz na spokojnie: Zacząłem od diagnostyki co się okazuje mam problemy z układem pompy ad blue,. ciśnienie w układzie za wysokie i drugi błąd mówiący o tym że pompa musi się kręcić z mniejszymi obrotami niż jest to wymagane, jak twierdziłem nadal problem tego...
Zgadza się nie wymienia. >Chłodnicy się też nie wymienia tylko zaślepia? Płyn nie będzie wyciekał ;p < Np. w Volvie w silniku D jest czujnik ciśnienia w skrzynce korbowej. Jeśli jest w "szlamie" zalecam wymianę, a kosztuje niestety około 500,- Numer części: 1539675 Ale chyba lepiej należałoby zalać tak jak tą SCANIĘ"4" olejem mineralnym 15w-40...
Drobna uwaga, może po rozgrzaniu silnika, klimatyzacja przestaje działać bo zawór wodny przepuszcza gorący płyn do nagrzewnicy i wskutek tego miesza się zimne powietrze z ciepłym i wtedy klima staję się nieefektywna. Sam kiedyś miałem taki przypadek tylko, że o ile pamiętam nie było żadnego błedu.
Witam. W Scani 4 220KM miałem problemy ze sprawdzeniem oleju w silniku. Na bagnecie ciężko było sprawdzić olej. Dolałem zapobiegawczo 5l. Zaniepokojony tym objawem postanowiłem spuścić cały olej i okazało się, że w silniku było ponad 50 litrów oleju. Olej był bardzo rzadki. Kolor mial normalny -czarny. Zalałem 30 litrów nowego oleju. Podejrzewam, że...
Tylko jeżeli Kolego dobrze rozumuję to opiłki z gwintowania będą spadały na dół a kanały paliwowe są wyżej tulei wiec nie wiem czy jakiś opiłek będzie mógł się tam dostać, ale jak zauważę że opiłki są wszędzie to ściągnę tą listwę i tak jak mówisz podam tam jakiś płyn bo lepiej wymienić "bałwanki" niż później naprawiać pompki. Dodano po 2 Kolego Szaman...
Jak przeczytasz instrukcje stosowania to nic nie zeżre. Płyn do mycia rozcieńcza się 1:30. Następnie po 5 minutach wydmuchuje się na obrotach i wlewa kilkukrotnie wodę do przepłukania - efkt jest 100%. Jakikolwiek rozpuszczalnik załatwi motor na amen. Dodam tylko że wlanie 100gram rozpuszczalnika pozwoli na prace silnika przez 5 sekund w granicach 3000-4500...
Dodano po 5 Witam, a czy układ chłodzenia jest na pewno dobrze odpowietrzony ? Czy ta awaria wystąpiła nagle czy wcześniej było wszystko dobrze z retarderem i ukł. chłodzenia ?
witam... niestety 1=4 chodzą przeważnie ciężko(mam na mysli kiedy olej zimy, kiedy wszystko jest nowe) w starszych skrzniach tj. 890/900...tak mają i koniec jezeli wszystko dobrze było poskładane (synchronizatory nie składane na sucho,prawidłowo zamontowane przesówki,sprawdzone i ewentualnie ustawione luzy na wałku głównym i itp. pierdoły) to przypuszczam,...
Witam. Proszę o pomoc. Nie chłodzi mi dostatecznie w kabinie. Tzn. Rozpoczeła się wiosna i w kabinie było za ciepło. Tydzień temu pojechałem na serwis klimy- klima przeszła test szczelności i prawidłowego ciśnienia. Jednakże freonu było tylko 730g. Powinno być 1250g=-50g. Nabito mi 1200g freonu i 40ml oleju. Ale nadal auto nie chłodziło. Klima się załączała...
EMS 280; czujnik temperatury płynu chłodzącego. Napięcie w obwodzie czujnika jest wyższe od dopuszczalnego. Może być przerwanie w obwodzie czujnika lub sam czujnik, jeśli w dalszym ciągu występuje usterka w obwodzie czujnika temperatury paliwa to też może mieć wpływ na czujnik temperatury płynu.
Sprawdź kompresor :)
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Mógł się zawiesić pływak w zbiorniczku, czujnik się skończył,zielono we wtyczce do czujnika, wadliwa instalacja do czujnika, spalona żarówka kontrolki poziomu cieczy. Błędy EMS występują jakieś?
CUV 1 B10 Silnik spryskiwacza szyby przedniej Sygnał wyjściowy, +24 V D5 Włącz spryskiwacz Sygnał wejściowy, połączenie do masy D12 Poziom płynu w spryskiwaczu Sygnał wejściowy, połączenie do masy
Witam ten ciągnik nie posiada systemu adblue
Tak xpi jakieś rady?
https://bit.ly/3ZBh3LK pewnie można spolszczyć W tej instrukcji nic nie ma o płynie do spryskiwaczy.
To nie lepiej wozić ze sobą zapas płynu ADBLUE?
Kolega ma opracował patent na usuwanie oleju- nalewa do pełna czystej wody do zbiorniczka i auto sobie pracuje, ciecz się rozszerza i spokojnie wypływa korkiem wlewu. (Olej lekszy od wody zbiera się na samej górze) jak już płynie czysta woda, to koniec akcji. Po krótkiej trasie zlanie tego i zalanie płynem..
Panowie mam problem. Mam auto nieopodal Stuttgartu, auto zgłosiło się na serwis Scania. Nie działa wskaźnik temperatury, świeci się zwiększona emisja spalin auto ma ograniczona moc. Diagnoza serwisu w sttutgarcie. Uszkodzony czujnik temperatury silnika - - - ten za filtrem oleju z przewodem który jest wpinany bezposrednio do coordynatora. Wymiana czujnika...
Podałem wyżej opis zaworu od scanii, działanie takie same ( cały schemat działania) ,scania ma strzałkę ale można dmuchnąć w niego i będzie wiadomo jak działa .Sprawdziłem zawór z volvo też ma strzałkę, producent jest ten sam jak w scanii .
Osłona nie podda się łatwo ale przy odrobinie perswazji wyjdzie w całości. Skoro jest wyciek to zbiornik do wymiany.
Układ jest zalany czerwonym płynem ATF.
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Właśnie ubywa, a sprężarka jest jakoś chłodzona płynem ?
Scania 124 420 nie działa elektrozawór otwierający przypływ płynu do nagrzewnicy w kabinie. Elektrozawór ma sześciopinową wtyczkę. Zaciął się w położeniu zamkniętym. Wymieniono zawór na nowy (600 zł) i nic to nie dało. Co steruje tym elektrozaworem ?? Który bezpiecznik go zasila ?
Po prostu dmuchnij własnymi płucami w zbiornik a na pewno jej się odbije jak dziecku . Jeśli załapie to dolewaj płyn.
Chłodniczka oleju puszczała plyn na łączeniu.
Witam Więc przewód D+ nie ma ciągłości między alternatorem a centralką... lub:. Jeśli auto posiada "hebel" oryginalny może występować zwarcie tego przewodu do masy w samym "heblu" lub w okolicy skrzynki akumulatorów gdzie jest ten przewód. Przerwa najczęściej występuje w wiazce kabli z kabiny do ramy w okolicy filtra powietrza lub w okolicy wejścia...
estem kierowcą-mechanikiem pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego Aby to chodziło, trzeba rozebrać silnik i dokonać remontu z prawdziwego zdarzenia! Bez sprzętu i potrzebnego doświadczenia w tego typu naprawach , nie widzę żadnej szansy na powodzenie takiej operacji. Podstawą są prawidłowe pomiary i weryfikacja uszkodzonych części. Na podstawie fotografii,...
powodem był uszkodzony uszczelniacz wału, który puścił olej i wszystko zalał. Ale to nie tłumaczy tego: Dzisiaj zgłoszenie, że nie daje radę wysprzęglić Może puścił wysprzęglik i zalał sprzęgło? Poziom płynu nie zmniejsza się?
Zapytaj w Scanii bo z tego co pamiętam to koszt nie był straszny tych wkręcanych końcówek. Do nich dopasujesz tekalany i trójniki lub jeśli się uda to może trójniki da się odzyskać stare.
Szczotki i regulator napięcia alternatora
Oczywiście, że naczepa może mieć wpływ na spalanie. Zahaczcie na próbę inna naczepę i spróbujcie wtedy. Termostat nie jest uszkodzony?? Temperatura płynu w normie??
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
Żeby sprawdzić czy ciągnie lewe powietrze zakładałem przezroczysty wężyk na odpowietrznik filtra paliwa i po odpaleniu odkręcałem i patrzyłem czy w wężyku płynie czyste paliwo czy z pęcherzykami powietrza i wtedy masz pewność czy nie zaciąga paliwa z powietrzem.
Może banieczka z płynem była po ropie???
Witam Posiadam samochód SCANIA r420 Euro5 adblue Błąd adblue wyświetla mi się i jest ograniczenie mocy Ale zauważyłem także że temperatura płynu chłodzącego wynosi 50*C maksymalnie, więc prawdopodobnie uszkodzony jest termostat . Na instrukcji przerabiania zauważyłem że układ jest chłodzony płynem, więc czy termostat jak i nie odpowiednia temperatura...
Witam.Mam ten sam problem.Wymienione wszystko łącznie z uszczelkami pod głowicami i nic.Ostatnio pcha ok 5l oleju silnikowego na 1500km.Ktos pisał o zaślepce w bloku pod przednią pokrywą silnika ale jej tam nie znalazłem.Pacjęt to r560.Pozdrawiam. Wszystko czyli co? Chłodnica oleju? Oringi ori? Pokrywa chłodnicy oleju? Nie pamiętam czy przednia pokrywa...
Witam retarder nie posiada kontrolki ciśnienia oleju posiada 2 czujniki temperatury płynu chłodzącego podaj kod usterki z retardera.
Nie miałem takiego przypadku w R, więc nie rozkminiałem tego, ale w starych Scaniach było inaczej. Paliła się kontrolka płynu i ładowania, oraz nie działały niektóre układy elektryczne, np. grzanie luster, czy fotela.
Taka kontrolka w samochodzie Scania, jest od braku płynu chłodniczego, dzisiaj widziałem ostatni raz. Więc bez wachania tak odpowiedziałem. Może trzeba też uwzględnić płyn hamulcowy?
Jeśli ten remont robiła firma to reklamuj naprawę. Opisane niedomagania wskazują na silny "przedmuch" czyli nieprawidłową pracę pierścieni. A płynu chłodzącego nie ubywa ?
załon może być przestawiony po sciągnięciu głowicy. A odpala dobrze czy ciężko mu to idzie? Gdyby był wtrysk to by kopcił na czarno albo ciemny szary kolor by byl.Nie ubywa ci płynu chłodniczego?
Nie ma takiej opcji. Wyciek paliwa może być jedynie z tej listwy paliwowej. Z pod głowic może wtcuekac płyn, a dokładnie to z tulei cylindrowych.
Sprawdź przy przekładni kierowniczej albo na wejściu w zderzak za zbiorniczkiem płynu spryskiwacza. Aby sprawdzić czy nie ma zwarcia obwodu w kabinie trzeba odpiąć wtyk wiązki przy pedale hamulca.
scania płyn chłodzenia scania czujnik płyn scania płyn chłodzić
derbi licznik zwarcie przetwornicy laptopa pomiar rezystywności gruntu
Czy zwrócone dekodery są ponownie używane? Zanikanie sygnału DVB-T2 po 10 minutach - przyczyny i rozwiązania