XPI to Common Rail czyli masz wtryskiwacze
Witam... 36 mm - 66,9 mm 38,8 mm - 69,9 mm
Witam serdecznie. Potrzebuję schematu regulacji pompowtrysków i zaworów Scania 124 2002r.silnik PDE.Czy ktoś pomoże?
potrzebuje schematu regulacji pompowtrysków scania 124 420 2001r
romek86 czy poradziłeś sobie z tą regulacją mam podobny problem pozdrawiam
Instrukcja dla silników 5 cylindrowych z pompowtryskiwaczmi PDE 1-2-4-5-3 zawory (TDC Down,144,288,432,576) 2-4-5-3-1 pompowtryski Cykle co 144 stopnie Zaczynasz od Tdc Down na 1 cylindrze (2 zawory luźne) w dolnym okienku. Ps. Mam nadzieję że dobrze
Myślimy, że należy sprawdzić tą turbinkę, czujnik doładowania, szczelność doładowanego powietrza. jeśli jest ok. to wyjąć pompowtryski i sprawdzić rozpylacze. Sam prawdopodobnie tego nie dokonasz, bo nawet zwykła regulacja wstepnego nacisku pompowtrysków będzie problemem. Zyczymy dobrego roku i jaśniejszegoo dymku.:))
w odpowiedniej kolejnosci to powinna sie odbyc ich regulacja a nie momtaż
Polecam sprawdzić regulacje pompowtrysków i zakładania orginalnego filtra paliwa .
Witam posiadam Scanię R380 z 2008r.Od dłuższego czasu silnik nierówno pracuje na biegu jałowym.Chciałbym prosić o schemat do ustawienia pompowtrysków.Czy ta regulacja może rozwiązać problem?
Jeśli wszystko jest tak ksiązkowo to może prawidłowa regulacja pompek??
Pompo-wtryski się reguluje, tak pompowtrysk podlega regulacji.
Masz rację kolego Szaman. Są dwa nastawy 66,9 i 69.9 w zależności od średnicy sprężyny pompowtryskiwacza. Na schemacie jest to oznaczone literą " B". Więc jeśli "B" wynosi 36,5 to dla takiego wymiaru regulacja pompowtryskiwacza wynosi 66,9 mm. Jeśli "B" wynosi 38,8 mm to regulacja pompowtrysku wynosi 69,9 mm wysokości sprężyny w oznaczonym miejscu zaznaczonym...
SCANIA R 420 2005 R.PROBLEM Z KOPCENIEM.WYMIENIONE FILTRY SCANIA SERWICE,WYMIENIONY PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY,WYMIENIONY CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA ,REGENERACJA CZERWONEGO ZAWORU,REGENERACJA BANKÓW PALIWOWYCH WSZYSTKO W SERWISIE,REGULACJA ZAWORÓW I POMPOWTRYSKÓW,TURBO OK. TORBOCOMP OK.,ZAWÓR EGR OK. ZWĘŻKA WENTURIEGO,WYMIENIONA WRAZ Z USZCZELNIENIEM...
Poszukaj na forum było pisane kilkukrotnie ,,regulacja zaworów scania hpi"
A co już zrobiliście w sprawie tego spalania?? Regulacja zaworów i pompowtrysków była robiona?? Intercooler szczelny?? Tacho prawidłowo skalibrowane?? Zamienialiście naczepy?? Zamienialiście kierowców??
Ja stawiam na złą regulację zaworów albo pompek o ile tuleje są odpowiednio obsadzone i oczywiście nie splanowali więcej niż 1mm. W PDE trzeba pamiętać że są dwie wysokości regulacji pompowtrysków, miałem 2 przypadki z urwanymi śrubami i krzywymi laskami właśnie przez taki błąd.
Zacznij od regulacji zaworów i pompowtrysków, przydałoby sie porównać ciśnienie doładowania jakie widzie EDC z rzeczywistym ciśnieniem zmierzonym zegarem mechanicznym.
W pierw zrób regulację pompek i zaworów .
Poszukaj tutaj na elektrodzie szaman chyba wstawiał opis i rozpiskę. Ja po latach robię to z głowy i nie korzystam ze znaków. Każdy silnik 6 cyl. ma kolejność 153624 moment przekrycia zaworów np na 1 cylindrze, to regulacja na 6 cyl. i pompowtrysk 3 czyli kod jest taki, że pompowtrysk jest regulowany 1 krok do tyłu, przed zaworami i tak to leci symetrycznie,...
Ciśnienie doładowania jakie? intercoler szczelny? Pompowtryski w 90 % wystarczy wymienić końcówki i sprężyny. Regulacja zwyczajowo tyle daje, co umarłemu kadzidło.
Witam, chciałbym wyregulować pompowtryski i zawory w Scanii R420 HPI z 2006 r, potrzebuję kolejność i siłę dokręcenia Nm i stopnie. Z góry dziękuję.
Dzięki, a co jeszcze można sprawdzić przy wysokim spalaniu, zawory zrobiona regulacja filtry wymieniane na bieżąco. Pompowtryski trzeba wyciągnąc do regulacji? Przebieg 700 tys km turbina nie robiona nigdy auto jest słabe i nie kopci
Ta procedura jest banalnie prosta: Intersują cię tylko 3 znaki na kole: 1 TDC DOWN 2 120/480 3 240/600 Ustawiasz koło zamachowe na TDC DOWN (zawsze patrzysz w dolnym okienku nigdy w górnym!!!) i sprawdzasz w którym miejscu wg tabelki jesteś. Musisz ustalic w którym miejscu jesteś ponieważ by poprawnie ustawić zawory musisz obrócić kołem zamachowym dwa...
mam pytanie jak scania ma chodzic równo skoro nie zostały wyregulowane pompowtryski no to chyba trafiłeś w sedno problemu:) czasami jak już pompka jest słaba to ciężko jest odpowietrzyć auto szczególnie po wymianie wtrysków, jeżeli teraz Ci chodzi na wszystkie, ale nie równo to wypadało by albo skoczyć na serwis,albo do kogoś kto wie co robi i ma narzędzie,...
Koło rozrządu osadzone nawale ma dwa punkty i są one opisane do jakiego typu motoru który znak. Koło wałka ma tylko jeden znak, a koło pośrednie ma znakjeden na dużym trybie i drugi znak na małym kole widoczny przez otworek w dużym kole. Także śmiało możesz rozkręcać. Żeby znaki się zgrały musiałbyś sobie trochę pokręcić wałem. Jutro dam dane do regulacji...
A co z pozostalymi trzema pompowtryskami?? Wlozone 3 nowe cisnienia otwarcia wtrysku napewno beda sie roznily od starych ..Satare pompowtryski trzeba wyciagnac i podniesc cisnienia a w niektorych przypadkach wymienic koncówke rozpylacza
Sądzimy że powinieneś zacząć od diagnostyki, w SDP masz możliwość sprawdzenia w jakiej kondycji są pompowtryski. Bo może się okazać że wystarczy tylko zrobić regulacje luzów.
czy wie ktoś coś o naprawie pompowtrysków hpi do scanii czy ktoś to robi w Polsce :| Dodano po 2 może chociaż sprawdza
W HPI kompresja dostaje się do golwicy wtryskiwacza a tloczek wypycha paliwo odparowane do cylindra. Taka jest praca tych wtryskiwaczy i jest to zjawisko normalne we wszystkich HPI. Należy wyregulować dolne zamknięcie wtryskiwacza (regulacja wtryskiwaczy) Ale jak na ten przebieg auta najlepiej zalożyć nowe pompowtryski.
Dobrze trafiłeś. Wymontuj w pierwszej głowicy pompowtryskiwacz i wymień na nim gumowe oringi. Będziesz zadowolony. Nowa pompka może dawać większe ciśnienie i te pruchna nie wytrzymały. Na nowe oringi nanieś trochę wazeliny ( lub oleju) przy wkładaniu wtryskiwaczy. Przy okazji- przy wymianie pompowtrysku, należy spuszczać paliwo z listwy, bo można narobić...
przyczyna duzego spalania: -regulacja pompaczy i zaworów -czujnik doladowania -zaworek zwrotny bedzie przepuszczal -pompowtryski -albo sprubowal bym zmniejszyc predkosc odciecia do 85km/h ktoras z tych usterek powinna ci naprawic twoj problem
Witam , Kończę temat bo udało się sprawę ogarnąć... - Wymiana czujnika Doładowania (1100zł Brutto, Orginał) -jak Wyżej .. Uszczelnienie Kolektorów wydechowych .. !!!!!!!!!!!!!!! - Regulacja Pompowtrysków i Zaworów OSOBIŚCIE CZEMU ???? Temu że tak jak pisałem robiłem na Serwisie i Po 100 tyś Były 3 za Ciasno ( a raczej powinny być w miarę przebiegu coraz...
Jedna z prostych metod na odnalezienie usterki jest np zamienienie tego 6 pompowtrysku z jakimkolwiek innym. Jesli blad pojdzie za pompowtryskiem to sprawa jest raczej prosta do opanowania. Po prostu pompka do naprawy lub do wymiany, montaz, regulacja i po sprawie. Jesli blad zostanie na 6 cylindrze to wtedy jest juz gorsza sprawa i albo szukasz dalej...
Witam. Na początek zrób regulację zaworów i pompowtrysków ( jeśli ta operacja nie była dawno robiona).Sprawdź układ dolotowy pod względem nieszczelności , intrkooler, łączniki gumowe i kolanka aluminiowe wraz z oringami począwszy od turbiny do kolektora ssącego.Jeśli nic to nie pomoże to pozostaje ci podpięcie pod komputer i zdiagnozować.
witojcie hej po modelu 114 380 wychodzi na pompowtryski pde31 błąd 51 jak najbardziej pompowtrysk 51 ale jest jedno ale pierwszy cylinder ze względu na zamocowanie silnika jest wyżej od szóstego co za tym idzie jeśli są jakieś zakłócenia w zasilaniu paliwa będzie generował błąd powoduje to zapowietrzenie na listwie zasilającej.Może na początek sprawdz...
Układ zasilania z opisu wynika, że otwierany, więc jest zapewne zapowietrzony. Jest metoda: odkręcasz koniki i wyciągasz tłoczki z pompowtrysków. trzeba miec odrobinę wprawy, jakieś stukadełko.. wychodzi to wszystko ze sprężyną. Pompujesz pompką ręczna, aż zacznie się lać paliwo z otworów pompek. Poskładać i odpalić. Metoda została wypracowana przez...
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
korpus zostawiaja To jest jedyny element który podlega regeneracji, zaworek i tłok pompowtrysku są nowe. W korpusie wyrabia się prowadzenie tłoka i prowadzenie zaworu oraz prawie całkowicie ulega uszkodzeniu powierzchnia styku zaworka. To one są główną przyczyną niesprawności PDE(poza samym wtryskiwaczem i jego sprężyną). HPI niestety nie regeneruje...
Podepnę się pod temat, otóż również posiadam taką samą skakankę i mam troszke inny problem. Mianowicie autko jest słabe. Jeżdżę nim sam. Spalanie jest różne i to nawet bardzo. od 30 do 37l, dodam że liczę się lekką nogą, prędkość nigdy mi nie przekroczyła 80km/h, średnio jeżdżę 77. Auto dymi na czarno po każdej zmianie biegu na wyższy. Jest to dość...
Witam po długiej przerwie :) Wracając do tematu sprawdziłem śruby korbowodów oraz wału i żadna nie była ukręcona czy luźna . Wymieniłem panewki na korbach oraz uszczelnienia na metalowej rurce łączącej pompę olejową ze smokiem na której był duży luz a oringi po wyjęciu były twarde i płaskie co polepszyło zdecydowanie ciśnienie oleju w aucie . Problem...
Zalozylem dzisiaj pompowtryski od 380km i silnik zaczal pracowac rowno (jedenwniosek jest taki ze na probe mozna je dowolnie podmieniac wiec serwis_gh mial racje a drugi ze w tym aucie pompki sa do wymiany). Mam jeszcze jedno pytanie: czy testy w SD2 sa miarodajne w tym przypadku?? Pytam bo po zmianie pompowtryskow wszystkie czasy otwarcia sa ok -0,02...
regulacja pompowtrysków scania regulacja scania scania regulacja
kondensator spawanie swiadectwo kwalifikacji licznik działce
Błąd E4 na płycie grzewczej Kenwood - przyczyny i rozwiązania Jak podłączyć kolumny do wzmacniacza - poradnik