Witam ja do dnia dzisiejszego nie wiem co jest przyczyna i dalej tak jeżdzę. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale w innej scanii były słabe hamulce tzn. naczepa słabo hamowałą, wiec przelożyłem do niej zawór z jeszcze innej scanii ten co jest pod skrzynką akumulatorów, wtedy zaczeło mi palic hamulce z tyłu na prawej stronie. pozamieniałem te zawory...
witam i dziękuję za odpowiedz nie miałem nic złego na myśli tylko lubię wiedzieć komu pomagam po prostu czy warto poświęcić czas.Nie tak dawno pomagałem pewnej osobie na owym forum problem dotyczył przekażnika pytałem czy go podmienił odpisał,że tak wykopałem mu wszystkie wszystkie dane schematy podałem kolory kabli i oznaczenia jak się okazało samochód...
1. Demontujemy siłownik hamulca 2. Cofamy zacisk do konca 3. Odkrecamy potencjometr zużycia klocków (jak kolega wyżej napisał 7 śrub minusów 4. 4. W wartościach rzeczywistych w SDP kręcimy potencjometrem do 100% lub z poziomu pokładu (tutaj musimy włączać i wyłączać zaplon) Pozdrawiam
Witam. dzisiaj trafił do mnie taki zacisk Knor z TGA, wpiąłem swoją wtyczkę zrobioną do regulacji w Scania i zonk.. przy skręcaniu zacisku do minimum (nowe klocki) napięcie rośnie od 1,25 V do 4, 31V jest tam potencjometr wieloobrotowy, inny mechanik rozebrał go i nie zaznaczył położenia. Nie mam auta, tylko zacisk, więc nie moge porównać. Jak w końcu...
ok Jakie napięcia na wtyczce powinieniem zbadać. Dodam że opis błedu wskazuje: - sprawdz czy styk D6 nie jest zwarty z zaciskami A11 i A12 lub masa obudowy - sprawdz rezystęcję między D6 i D4 powinno być 17 om Pytanie jak mam to zbadać Dodano po 2 Domyslam się że od strony komputera Pod bezpiecznikami Ale też nie wiem jakie prądy maja być na wtyczce...
Problem dotyczy Scani 144, wywala błąd na panelu diagnostycznym, kontrolka świeci cały czas, kody migowe pokazały mi bład; 2 długie mignięcia i 5 krótkich. Po naciśnieciu przycisku do podnoszenia osi przycisk się nie zaświeca. Błędy kasowałem ale za każdym razem wywala te same błedy...
Witam, mam problem z poziomowaniem w mojej Scani, po włączeniu poziomowania tylne poduszki wystrzeliły mi do góry i nie poziomuje dwóch tylnych osi, nie mogę też opuścić strzałką w dół tyłu. Przód poziomuje się bez problemów. Co pewien czas odzywa się zawór ECAS -'pyka', jedyny błąd jaki odczytałem to 25. Gdzie szukać przyczyny?
Witam. Posiadam Scanie 6x4/4 i mam takie pytanie jak obejść automatyczne opuszczanie osi przy pełnym załadunku. Chodzi mi o sytuacje kryzysowe podczas jazdy w ciężkich warunkach kiedy po prostu auto siądzie i trzymie ta oś. Podniesienie jej i włączenie blokad 4x4 wystarczyło by do wyjechania. Zna ktoś rozwiązanie? Albo jak to zrobić? Scania 4. Pozdrawiam
Witam wszystkich mam problem w SCANI 114G 340 8x4 rok1998 podnosząc tył na poduszkach tworzy się zwarcie jeżeli ktoś mógłby przesłać schemat elektryczny i pneumatyczny do tego autka na adres kover84(at)interia.pl z góry dziękuje POZDRAWIAM!!!
Koledzy mam pytanie odnośnie podłączenia przetwornicy od scania 4 do innej ciężarówki a mianowicie ; czy dobrze kombinuję z podłączeniem 1 zacisk 15 to plus po zapłonie 24v 3 zacisk 30 stały plus 24v 4 masa auta 5,6,8,9, wyjscie masy 7,10,11 wyjście +14v 12 wyjście +14v po zapłonie 2 nie podłączać
Myślę, że chodzi o zużycie klocków, a dokładniej o róznicę w zużyciu między stronami którejś osi. Wskazówką jest to niby trzymanie kół- pewno zacisk do roboty i w nim zjechany klocek. Na panelu po prawej, powinno dać się odczytać % zużycie klocków, przyciski na kierownicy..
To jest lista kodów usterek na "Scanii" 113 i 143 - 380/400/500hp Nie wiem skąd wziąłeś swoje opisy do tych usterek, te są na 100% ze Scanii. Czujnik biegu jałowego znajduje się w pedale gazu - jest dla bezpieczeństwa aby w razie złego kontaktu potencjometru gazu silnik nie wszedł w obroty. Max obroty powinne być ok. 2450-2550 jeśli będą większe silnik...
Jaki zacisk hamulcowy? Jak wyglądają tarcze/klocki? Wycieków powietrza nie ma? Ręczny działa? Co sprawdziłeś? Przyczyn może być wiele.
Wymień ten rozrusznik i przy okazji sprawdź wieniec na kole zamachowym.Pamiętaj by przed demontażem zdjąć zacisk z aku.
Ktoś podłączył przewód z EMSa bezpośrednio pod cewkę omijając przekaźnik. A całkiem był ominięty ? Czy jednak podłączony EMS 27 pod zacisk 50 a on z kolei pod przekaźnik wstępny ?
witam Jak odczytac kody blyskowe w scani 380 96r,? Swieci sie edc i silnik przerywa Dodano po 3 odczytalem juz i pokazalo nr 7 5 3 4 scania 311 96r 380 Prosze o pomoc w rozszyfrowaniu, Ewentualnie posil bym cala liste Znalazłem taki opis być może się przyda: SCANIA 113 i 143 - 380/400/500hp Kody błędów EDC: Lista usterek: 1 czujnik pedału gazu - styk...
Witam, opłaca się zakupić powyższy model. Za i przeciw? Ile ma mieć przejechane to używane /rozpatrywane auto? Bo - od bo się zdania nie zaczyna- ale przy 400-500 tyś km, padają wtryski- i zależy od gwarancji umowy (proszę mnie poprawić jak plete glupoty) - lub umowy lisingu - serwis wymienia za darmo, przynajmniej u nas tak było. Turbo, sprzęgło, skrzynia...
A nie lepiej spróbować wyregulować czujnik może wyszedł po za zakres i też będzie zgłaszał awarie plus sprawdzić ciągłość przewodu od czujnika do modulatora Jeśli czujnik nie był ruszany a "tłoczki" zacisku zostały cofnięte w prawidłowy sposób to nie ma możliwości by czujnik wyszedł poza zakres. Czasem w Scanii jest tak, że jak się ściąga zacisk uszkadza...
Witam. Świta mi taki przypadek sprzed 8 lat, padł sterownik EDC. Napięcie kontrolne podlaczylem pod zacisk B+ jak w Volvo, ale nie można było pozbyć się komunikatu, i w końcu trzeba było wymienić sterownik EDC.
wyciągnąłem zacisk i dałem do sprawdzenia wszystko ozalazo się być sprawne lecz komunikat nadal się pali i nie czyta tego czujnika . Są dwie możliwości: albo źle sprawdzone albo są uszkodzone przewody pomiędzy czujnikiem zużycia klocków a modulatorem. Podepnij ten przewód pod inny zacisk i sprawdź na wyświetlaczu czy można odczytać zużycie klocków....
To jest ten sam zacisk i wysytępuje nie tylko w Scani i Dafie. Sprawdż siłownik. Lub przełóż na inne koło, jeśli choroba pójdzie za nim, masz rozwiązanie. W siłownikach pękają sprężyny i nie pozwalają się cofnąć zaciskowi. Tyle, jeśli zacisk nie stoi w tulejach..
Co do błedu: E 14 przyczyna: niewłaściwe podłączenie jednocześnie podłączone są zaciski 3 i 8 Zaciski 3, 6 i 8 są zaciskami informującymi panel sterujący o typie podłączonego urz¹dzenie grzewczego. Jeżeli wyświetlony zostanie ten kod to panel sterujący wyłączy radio i urządzenie grzewcze. Tylko zacisk 8 powinien być podłączony do urządzenia D 1...
Witam, ogólnie hamulce w Scanii R są lepsze od Serii 4 to jest nowszy system EBS. Jeśli mechanicznie jest wszystko ok tzn tarcze , klocki, siłowniki, zacisk pozostaje diagnostyka pneumatyki i elektroniki. Sprawdzałeś błędy ABS/EBS? Nie świecą Ci sie żadne kontrolki Abs lub niskiego ciśnienia powietrza?
chyba juz spadly tloczki -po prostu za mocno sie wysunely .trzeba by rozebrac zacisk -zreszta profilaktycznie dobrze tam spojrzec przesmarowac ,zobaczyc czy woda nie podeszla ,regulator dziala ,prowadnice czy nie sa do wymiany itd .UWAGA Zacisk jest raczej prosta konstrukcja ,mozesz samemu rozebrac ale dobrze by robil to ktos doswiadczony w zaciskach...
Nie wytrzyma. To tylko 1mm. Wykorzystaj wolne przewody 1-2 podłącz dodatkowo pod zacisk światła cofania tak aby prąd płynął co najmniej 2 przewodami od centralki do lampy włączając w to też kabel spiralny.
Były może zmieniane zaciski hamulcowe?
Może zawór ręcznego hamulca nie spuścił ciśnienia z układu, albo pękła sprężyna w siłowniku hamulca. Sprawdź na rolkach hamulce Dodano po 9 Jeżeli chodzi o układy pneumatyczne, to we wszystkich samochodach są podobne, znajdź schematy, przestudiuj trochę i jak na początek to wystarczy. Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to sprawa jest prosta - zawór ręcznego...
Witam. Auto jedzie z daleka, przestał ładować alternator, w serwisie Scania założyli nowy, ujechał 15 km- ładowanie zniknęło.. Kierowca zawrócił, serwis ponownie wymienił alternator, posprawdzał wiązki, kable, ok. Po trzech dniach zapaliła się na 5 sek lampka ładowania, zatrzymał się obrotomierz, ale wszystko wróciło. Dzisiaj kierowca oznajmił, że jest...
Może miałeś już wcześniej założone inne koło pasowe, o ile sygnal idzie z alternatora, bo są wersje, że obroty są czytane z czujnika na kole zamachowym, zacisk W na alternatorze jest niewykorzystywany. Najpierw włóż 3 bieg, potem go wyjmij i wkładaj wsteczny, wtedy nie zgrzytnie. Po wyjęciu i ponownym włozeniu, jeżeli nie zgrzyta,(nie puszczamy sprzęgła)...
Najsensowniej w kabinie, na desce miejsca dużo. Sygnał sterowania przekaźnikiem bierzesz z wyjść na tylne lampy, a zasilanie poprzez bezpiecznik 5-7,5A(nic nie napisałeś o mocy tych dodatkowych lamp) z zacisku 15(+ po zapłonie).
Kup czujnik, potem poprawnie zamontuj i już się nie pali. Tyle. W zaciskach Knorra są montowane czujniki potencjometryczne czyli takie które pokazują ci procentowe zużycie okładzin na wyświetlaczu. We wspomnianych przez ciebie osobówkach masz zwykłe "druciki" które po przerwaniu powodowały zapalenie się lamki kontrolnej.
Witam, też stawiam na zimne luty lub (i) słaby kontakt na konektorach (zaciski) na przewodach. Albo zaśniedziałe, albo coś nie łączy. Innego rozwiązania nie widać.... PS- spróbuj jeszcze włożyć między przewód szaro-czerwony a biało-brązowy opornik 2,2kΩ (zastąpi on włącznik-potencjometr). dalej włączysz, jak zwykle (napięcie na żółty przewód) Pozdrawiam
Urządzenie ma być uniwersalne i montowane do aut osobowych i do aut ciężarowych. Najczęściej to będą auta Scania i Iveco.
w niebieskim miga lampka zielona Ile razy błyska ? powietrze dochodzi do modułu elektrozaworów to ta czarna kostka prostokątna pod nią jak wypniesz od spodu są samo zaciski przyłączy powietrznych.
Rozumiem, że pomiar ciśnień wskazany na komputerze jest odczytywany z czujników przy zaworze głównym? Pomiar ciśnień wskazany na komputerze odczytywany jest z czujników w modulatorze. A modulator znajduje się pod skrzynką akumulatorową. Wracając do pierwotnego problemu to: albo lewe nie hamuje albo prawe hamuje za mocno. To jest w sumie prosty układ...
Cześć Grupo, Scania R450 2015 r. Komunikat na desce, zużyte klocki. Stan klocków: 71% 45% 86% Po podpięciu kompa, koło nr 5 (ciągnik 6x2) – napięcie poniżej wartości 0,5 V. Błąd BMS 31765. Wymieniono: Nowy zacisk, czujnik, Nowy kabel. Podmieniono drugi moduł EBS co prawda używany,ale kupiony w Scani.Po zamianie doszedł dodatkowo błąd ABS, wymieniono...
Za duża różnica zużycia klocków. Wymień komplet na osi Zazwyczaj to nie pomaga bo problem leży w samych zaciskach (trzeba przeregulować) ale sprawdzić zużycie tych klocków fizycznie jak najbardziej należy.
Powiedz jeszcze czy masz może główny wyłącznik prądu który ma 4 zaciski połączeniowe i jeden z nich ma połączenie przewodem "61" żółtym ?
W EBS 2.0 i 2.1 charakterystykę wprowadza się programem SP2 w serwisie Scanii. Proponuę aby auto zjawiło się w serwisie Scanii. Czujniki zużycia nie są przypadkiem połączone dodatkowo z dodatkowym przewodem na klockach. Wyeliminowanie tego obwodu i podłączenie tylko z czujnikiem zużycia na zacisku wyeliminuje problem usterki czujnika zużycia pod warunkiem...
Kod błędu 12 Wina: Przerwa w obwodzie lub zwarcie w czujniku poziomu obwód na przedniej osi. Przyczyna: Centrala wykryła przerwę w obwodzie lub zwarcie do + napięcia w czujniku lub okablowanie ze styku 26 na jednostce sterującej. Uwagi: Jednostka sterująca otrzymuje nieprawdopodobne informacja o wysokości podwozia z przodu. Akcja: - Sprawdź połączenie...
Baterie sprawne? Hebel? Klemy? Połączenia z ramą? z rozrusznikiem? Zaciski na rozruszniku? Wiązka pod kabiną, stacyjka? Elka na odległość sama tego nie sprawdzi! Regulamin pkt. 3.1.17 się kłania.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora+B a masą alternatora na samochodzie. Jeśli jest ok szukaj zaśniedziałych lub uszkodzonych punktów masowych karoseria, rama, silnik, skrzynia bezpieczników. Najlepiej sprawdzać czy nie odstawia się napięcie między tymi punktami masy.
28712; czujnik zużycia koła 3.Kod ten monitoruje poszczególne koła, jednak czujniki zużycia podłączone do tego samego modułu sterującego mają wspólne źródło zasilania oznacza to,że kod usterki nie wskazuje który z czujników jest tak naprawdę uszkodzony .Przyczyną może być zwarcie do + ,usterka jednego z czujników, wewnętrzna usterka modułu,lub woda...
Scania posiada ebs, różnica ciśnień wynosi zawsze ok 0.8 bara. Jutro może uda się mi podłączyć pod SD2, zobaczymy co wyjdzie. Może faktycznie ebs prawego koła szlak trafił. Wiem że w tym samochodzie mam niesprawne od samego początku czujniki zacisków hamulcowych, mogą one mieć jakiś wpływ na takie zachowanie? Po odczytaniu błędów błyskowych wychodzi...
Kolego mechanik, trzeba sprawdzić skok roboczy siłowników, często uszkodzona jest grzechotka (tki) i nie podciąga. Zużyte bębny, luzy na tulejach rozpieraków I tu trzeba szukać, jeśli jest na bębnie. To samo dotyczy modelu z zaciskami, zapieczone lornety w zaciskach (nie podciąga samoregulacja) itp. trzeba napisać jaki rok, model, czy EBS. Na końcu...
Coś takiego może wyskoczyć, gdy masz przerwę w zasilaniu, lub sygnale od czujników (przerwa lub zwarcie w kablu. szukaj między ramą a zaciskiem), lub napięcie poza zakresem. Zakres 0.5V do 4,6V. Rozkręć zaciski na maksa i zmierz napięcie względem masy. Ma być nie mniej nie więcej jak 0,5V. Pomiar zrób w ciągu 5 sek od włączenia zapłonu, lub naciśnięciu...
od tylnej strony zacisku masz pod gumowym korkiem wystającą śrubę. Odkręcasz na max - grzybki od klocków powinny się schować. Następnie, kręcąc tarczą zakręcasz śrubę ( grzybki zaczynają zaciskać klocki). Jak Ci już tarczę chwyci, ze nie będziesz mógł jej ruszyć to odkręcasz śrubę " na dwa kliknięcia. Tak samo robisz z drugiej strony i najlepiej z każdym...
Od czego zacząć czy problem tkwi w zaworze pedału hamulca czy gdzieś indziej ? Zacząć najlepiej od początku a przyczyna owszem może być gdzie indziej. Jakie pytanie taka odpowiedź... Ale do rzeczy: Co już zrobiłeś, co sprawdziłeś, co naprawiłeś?? Co to za Scania, jaki układ hamulcowy - ABS, EBS?? Tarcza, bęben, poduszka, resor? Jaki jest stan mechanizmów...
Napięcie od 0.5V do 3.5V na wyjsciu z czujnika i różnica nie większa jak 25% między stronami. Nap. 0.5V minimum 3.5V max 100% nap. zasil. 5V Nie da się zablokować (pomijając budowę mostków rezystorowych itp.) trzeba naprawić. To są hamulce i nie bez przyczyny zainstalowano w zaciskach hamulcowych czujniki zużycia okładzin. Najprawdopodobniej zostały...
Raz to akumulatory a dwa to przewody od akumulatorow do rozrusznika oraz masowy do silnika. Owszem, zwłaszcza jeśli z jakichś powodów nie są oryginalne a zostały założone przewody o mniejszym przekroju niz przewidział producent. A jak już mówimy o przewodach to zaciski owych przewodów wymagają jeszcze większej uwagi. spadł do 16.50v Mierzone bezpośrednio...
Kod błędu 61 błąd - Jednostka sterująca EDC przerywa swoją pracę do czasu zakończenia testu zatrzymania silnika. Przyczyna - Napięcie wejściowe na zaciskach B3 i B4 zostało odcięte zbyt wcześnie. Uwagi - Podczas próby wyłączenia silnika, centralka EDC wykonuje próbę działania po wyłączeniu zasilania kluczykiem rozrusznika. Moment obrotowy silnika jest...
Membrana po stronie przeponowej czy sprężynowej? Jeśli po tej drugiej stronie to owszem mogło to mieć znaczenie. Nie wiem ktora jak się nazywa, ale po tej stronie bezpieczniejszej do rozkrecania tzn. od strony zacisku/miękkiej sprężyny. Druga strona u mnie jest nierozbieralna.
Dzieki kolego saron za odpowiedz.Moj kod bledu to 87,czyli prawy przod,ponadto dzisiaj zauwazylem ze sciaga w lewo.Sprawdzilem czy dochodzi prad do modulatora i sygnaly can(wszystko gra)Moze po prostu brakuje klockow z prawej strony bo nie wierze zeby modulator padl,dodam ze swieci kontrolka klockow ale to niema wplywu na prace abs,tc.Mam nowe silowniki...
Witam Do sprawdzenia jest w pierwszej kolejności smok paliwa a dokładnie zaworek,który jest zamontowany w smoku(ameliniowa rurka część ssąca) Trzeba podlączyć się z powietzrem do nypla odpowietrzającego na obudowie filtra paliwa i wpompować 3 bary ciśnienia do układu ważne jest aby nie pompować wiecej niż te 3 bary.Większe ciśnienie może uszkodzic smok....
zacisk toyota zacisk generatora zacisk przyłączeniowy
sklep czciami pralek naprawic wentylator thelia pogodowe
bateria milwaukee interfejs delphi
Dobór różnicówki do kabla 5x10 YKYżo Bagażnik dachowy do Suzuki Swift GL 1.0 2002 - jaki wybrać?