Wydaje i się że alt nie dostaje napięcia na zacisk S, ten zacisk jest zaciskiem napięcia wzorcowego
Albo tak jak piszesz albo dobrać się do pompy w baku - odkręcic dekiel pod kanapą i podać jej 12v na zaciski.
Z tyłu są hamulce tarczowe i bębnowy ręczny.Najpierw ustal który powoduje te objawy.Możliwe że do wymiany są tłoczki tylnych zacisków.
To system AKEBONO.
Witam, czy w powyższym modelu można rozłączać zaciski hamulcowe od układu hydraulicznego w celu wymiany reperaturki zacisku.
jest ono w gniazdku diagnostycznym, to komutowany zacisk cewki
Witam,powiem tak jeśli silnik jest zimny i pali bez problemu ,a jak jest ciepły nie chce to przyczyną jest brak dobrego styku masy ,między -akumulatora a karoserią .Należy wyczyścić zaciski i usterka minie pozdrawiam i powodzenia
Z nowymi zaciskami to loteria. Obstawiam, że nowy był już nie halo. Prowadnice zacisku wyczyszczone i nasmarowane?
Sprawdź czy na zacisku 30 przekaźnika jest stałe zasilanie, czy przekaźnik podaje napięcie na bezpieczniki.
Z reguły jest to coś czerwone i się np otwiera
Jeśli silniczek jest łącznie z zaciskiem to wystarczy mały akumulatorek i podłączenie odwrotnie plusa i minusa do silniczka.
Na co szukać- sprawdzić drugą stronę.
Droga do pracy bez piszczenia hamulców. Ciekawe jak długo się taki stan utrzyma. W ostateczności wymienię uszczelnienia zacisku i te sprężynki trzymające klocki.
Witam, Jak w temacie, nie wiem jak to jest z kompatybilnością zacisków. Czy zaciski tego modelu są inne w wersji angielskiej i europejskiej? Posiadam przerobionego anglika i chciałbym zakupić na tej aukcji: http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-lewy-...
szukam kompletu z gumowymi uszczelkami tłoczków, bo najbardziej mi zależy na tych uszczelkach tłoczek średnicy 4 cm znalazłem coś takiego http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacis... tylko nie piszą że jest do d4d 2001 po lift
Toyoty z tego okresu tak miały. Jeszcze nie widziałem tojotki aby ładowała powyżej 14 V. Już od jakiegoś czasu nie chce mi się naprawiać alternatorów, wolę wstawić nowy/po regeneracji. Podobnie jak fiaciki, rzadko który ma powyżej 14 V, przeważnie 13,9 to max. Sprawdź napięcie bezpośrednio na zacisku B+ i masie (obudowie) alternatora.
No i kompletnie bezwartościowy link w którym nie ma ani słowem wspomniane o wejściach wzmacniacza. Masz go? To zrób zdjęcia gniazd/zacisków z widocznymi opisami.
Spróbuj rozłączyć akumulator, prawdopodobnie komputer za pomocą czujnika jakości benzyny przełączył silnik w tryb awaryjny.Wskazane jest dolać więcej benzyny do baku, w porze zimowej Nie warto oszczędzać na benzynie i pustym baku.Reset komputera - rozłącz na pół godziny, zewrzyj klemy w aucie po wyjęciu akumulatora.Przy podłączaniu najpierw zacisk plusowy.
Sama oprawka, żarówką tutaj będzie tester. Ta metoda sprawdza, tylko czy układ pracuje poprawnie i podłączenia w oprawce są prawidłowe. Mała żarówka zaświeci nawet, gdy będzie duży opór w obwodzie i duża by się tylko żarzyła. Jeśli druga lampa działa prawidłowo, to możesz zlokalizować przekaźniki, które nią sterują, (schemat instalacji) ewentualnie...
sprawdziłem smok oraz pompę w zbiorniku jest ok. (...), sprawdziłem wiązkę elektryczna. Czy podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce, pojawia się na chwilkę napięcie na zaciskach pompy paliwa ? Wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone ?
mówisz że wymieniłeś uszczelki w zaciskach a oglądałeś sam tłoczek nie był pokorodowany ?
Uciąć przewód, nabić nasadkę 6-kąt i odkręcić, potem nowy przewód i cylinderek, nie polecam zabawy z rozwiercaniem odpowietrznika, to nie zacisk i nie kosztuje majątku
dziękuje za pomoc już śćiągam.Jak najlepiej się wpiąć w instalacje?lutowanie czy może jakieś zaciski?
dziś zmieniałem klocki z przodu .1,4 z 2000 roku i na zaciskach przeczytałem LUCAS.Z tego co wiem to są tam właśnie lucasy jak auta robione w UK lub te co podałem wcześniej jeśli japonia.A tak poza tym to nie masz większych problemów w życiu?
Czyli to jest wersja prosta - TLC też taką miało Dziwne (albo oczywiste dla wszystkich tylko ja nie rozumiem), że na schemacie nie ma w drzwiach pasażera i tylnych, zaznaczonej masy. Bo masa przychodzi z tego sterownika w drzwiach kierowcy. Jak przyciski na drzwiach są w spoczynku to oba zaciski silnika są podłączone do drzwi kierowcy gdzie w stanie...
No i jeszcze zapomniane pytanie: "jak sprawdzić..." Otóż jedynym miarodajnym sposobem jest albo włożenie go w ciągnik i podłączenie - albo zbudowanie w garażu kopii układu elektrycznego traktorka: ze stacyjką, przewodami, napędem od np. wiertarki z kółkiem pasowym i paskiem, ale przede wszystkim z akumulatorem ! Uruchomienie alternatora BEZ akumulatora,...
Witam.Samochód nie powinien być dopuszczony do ruchu ponieważ różnica max. siły hamowania kół na jednej osi przekracza 30%. Co do kosztów to sprawa nie jest taka jasna. Ja mimo 50-letniej praktyki nie odważyłby się stawiać tak jednoznacznej diagnozy że do wymiany korektor siły hamowania.Przyczyną słabszej siły hamowania na prawy przodzie może być przycierający...
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
Pewnie z alternatora można pobrać impuls, zacisk W. Zawsze jak by nie było takiego zacisku, to można go wyprowadzić. Ale możliwe, że fabrycznie rozwiązali to inaczej.
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
To nie są ślady normalnego zużycia. Montowałeś tarcze sam czy ktoś tam grzebał? Obstawiam że zrobiono to podczas montażu zacisku hamulcowego z nowymi klockami na nową tarczę (nie chciały się cofnąć tłoczki i były używane różnego rodzaju "narzędzia")
Nowy samochód hybrydowy stojący teraz w garażu. Podładowuję (bez odłączania klem) gdy napięcie na aku spadnie do 12,4V. Po ładowaniu przez włączenie układu hybrydowego (trwa to kilka godzin, sporadycznie sam włącza on sobie silnik benzynowy i ładuje pod napięciem ~14,4V) napięcie akumulatora osiąga 13,1V a spadek samoistny (nieużywany samochód) do 12,4V...
Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja....
jaki kolor kabli odpowiada za masę i za 12v po włączeniu zapłonu W samochodzie z 2024r - zaufasz komuś, kto odpowie na forum na Twoje pytanie ? Ryzykowne ! Użyj woltomierza. Podłącz ujemny zacisk (czarna sonda pomiarowa) do masy samochodu a czerwoną sondą dotykaj kolejno do złącza z przewodami. W instalacjach Toyoty, biały z czarnym paskiem (W-B) to...
Brak zapłonu całkowity,zdemontowałem cewkę,kondensator,podłaczyłem na krótko.ale jak dostarczam 12v do cewki to płynie duzy pršd,zwarcie w cewce???jak to wszystko podłaczyc by sprawdzic.ile cewka powinna mieć rezystancji na zaciskach 12v a ile na wysokim nap.
Kolego, jedź Ty lepiej z tym autem do gazownika. Wszystko byś chciał zrobić własnoręcznie, a nie wiesz prostych rzeczy. Ty po prostu nic nie wiesz, a chcesz grzebać w gazie. Naczytasz się porad i myślisz że zostaniesz fachowcem, Ty jeszcze spalisz ten samochód. Wężyki kupuje się do średnicy rurki, zaciski kupuje się do zakupionych wężyków. Nie gniewaj...
1. Czy zastosowałeś na powierzchnię styku klocka z zaciskiem i jarzmem smar np. ATE Plastilube ? czy klocki założone na sucho jak zwykle? 2. Opcjonalnie można zastosować dodatkowo podkładki antywibracyjne (+ smar jw)
witam jest to typowa bolaczka avensisa, w tym aucie zle sa dobrane parametry ukladu jezdnego, serwisy zeby usunac ta usterke wymienialy w dwoch podejsciach: najpierw kolumne kierownicza z maglownica i kolem kierowniczym, a potem tarcze, klocki razem z jarzmami i zaciskami. i to pomagalo. koszt katiej operacji ok 20 tys zlotych.
Niestety, sytuacja wróciła "do normy". Po dwóch dniach stania, w akumulatorze prądu prawie brak. Ledwo zapaliłem silnik. Pozostaje montaż głównego wyłącznika, czy taki będzie OK ? => http://allegro.pl/odlacznik-wylacznik-pr... Proszę ewentualnie jakiegoś linka, jakie kable, nie wiem też jak połączyć przewody...
No tarczobębny pisałem... Ta szczęka jest potrzebna tylko do ręcznego hamulca... No zacisk i mocowanie zacisku ściągnąłem, inaczej bym nie ściągnął tarczy i nie wiedział co się konkretnie stało... Może z tymi 4 śrubami też bym sobie poradził... No trochę wkurzające, że niby przez taką trzeba demontować wszystko. A ty się orientujesz, z góry przepraszam...
No tak, po minucie fizycznie przestaje ładować. Ciekawe czy to normalne, że aż tak oscyluje, jak chcesz to dzisiaj po południu sprawdzę w mojej TOYOTA podepnę miernik i sprawdzę z ciekawości czy też oscyluje, oczywiście mówimy o obrotach jałowych tak. Też zrobię trzy pomiary, tak jak kolega zrobił i dam znać. A jeszcze jedno pytanie, jak odpalisz silnik...
Dla przypomnienia podaje przyczynę wymiany To mi nie wygląda na korozję tylko upalenie spowodowane kiepskim stykiem na zacisku. A tak przy okazji. Jeśli ktoś chce wymienić bezpiecznik termiczny to nie wolno go lutować . . . no bo to bezpiecznik TERMICZNY :D
ALe co tu pisać jak nikt nie sprawdził czy ma odpowiednie cisnienie przepływu na nagrzewnice. Przepływu czego? Czynnika - płynu borygo - czy powietrza? Jeżeli obie rury (dolotowa i powrotna) są gorące albo powrót jest tylko nieznacznie chłodniejszy to raczej czynnik ma przepływ a tylko ciepło nie jest odbierane. Nie wiem jak ma Yaris ale jak nie ma...
Cześć, odgrzeję temat, wymieniałem dziś hamulce z przodu i po pierwszej tarczy i klockach z prawej strony postanowiłem się przejechać kawałek i zapaliła się kontrolka ABS. Zastanawiam się w jaki sposób mogłem uszkodzić czujnik bądź wywołać ten błąd, niestety nie mam możliwości podpięcia pod komputer a odłączenie akumulatora nie wykasowało błędu. Jedyne...
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk [15], natomiast cały czas jest podłączony do instalacji zacisk [30] - podtrzymanie pamięci. Podaj pobór prądu na postoju - zmierzone 15 minut po zamknięciu samochodu pilotem (najlepiej miernikiem cęgowym lub zwykłym amperomierzem bez rozłączania obwodu ! - samochód nie może się "wybudzić")...
Dobra, przyczyna pisków znaleziona 🙂. Okazało się, że piszczy to co podejrzewałem na samym początku czyli - hamulce! Dziś jak ten pisk się pojawił znowu (bo nie zawsze piszczy), podniosłem wózek, włączyłem bieg do przodu i bardzo wyraźnie było widać jak lewe koło lekko się obróciło po czym zatrzymało się bo zablokował hamulec. Dodałem mocnej gazu to...
Witam, ja sprawdziłbym styk na zacisku "-" akumulatora i pomiędzy przewodem z akumulatora oraz masą. Jeśli chodzi o szybę to można spróbować poruszać wiązką idącą z drzwi do auta. Zdarza się że tam przewody się przerywają.
Automat CVT Dodano po 10 Nie ma czujników grubości klocków, czujniki ABS działają prawidłowo. Jest czujnik poziomu płynu hamulcowego, ale płyn wymieniłem stan pod max (rozbieralem zaciski, wymienialem gumki, tłoczni luźno pracują) hamulce jak brzytwa nie czuć by były zapowietrzone. Rozlaczylem akumulator sądząc że to błąd do skasowania na komputerze,...
Odkręcić 2 śruby m8 , zdjąć zacisk, wyczyścić miejsce osadzenia klocków, założyć klocki , wkręcić tłoczek( wciskać i obracać ), zakręcić zacisk, nacisnąć hamulec by go podstawić i gotowe .Z tłoczkiem nie powinno być problemu bo ręczny w tym samochodzie masz oddzielnie
Jedną z przyczyn może być złe połączenie alternatora z akumulatorem: zmierz napięcie między zaciskiem "prądowym" alternatora a masą alternatora, oraz między "+" a "-" akumulatora (mierz na "słupkach"a nie na zaciskach). Następnie porównaj zmierzone wartości- przy sprawnej instalacji różnica nie powinna przekraczać 0,5 V przy rozładowanym akumulatorze....
Hamulce mogą się zapowietrzyć, owszem ale pod pewnymi warunkami. Nieszczelny układ lub zbyt duża zawartość wody w płynie hamulcowym. I tak jak pisze ociz, przy zapieczonych jarzmach lub samych tłoczkach w zaciskach, po dłuższej jeździe płyn zaczyna wrzeć i w ten prosty sposób masz zapowietrzone. Proponuję sprawdzić dokładnie cały układ hamulcowy przez...
Wszystkie usterki hamulca postojowego wiażą sie z wymiana raczej sterownika tz calego modólu hamulca , co mozna sprawdzic przed to czy zacisk hamulca nie jest np zatarty tz zostal w pozycji zaciagnietej a linka jest luzna , lub wyciagnac wtyczke od modólu i ogladnac czy nie jest zielona ale w tym przypatku na pewno bedzie do wymiany caly mechanizm hamulca....
I wszystko jasne.. winowajcą jest wzmacniac. podłączyłem drugi od kumpla i śmiga, że aż poezja:):).. Może nie musiałem ciągnąć specjalnie masy od aku,ale przy okazji oczyściłem klemy papierem ściernym, wyszlifowałem wszystkie styki podociskałem zaciski no i mam + z - w bagażniku od akumulatora:).. Wszystko przygotowane na zakup pieca i skrzyni.. :)....
40 dni postoju To jak masz 25mA to na 40 dni zeżre ci 24Ah. Domniemam, że garaż raczej nie jest ogrzewany, akumulator też pewnie nie całkiem nowy a silnik niemały co w rezultacie może skończyć się nie odpaleniem autka. Pobór prądu raczej normalny. Masz jakieś opory żeby zrzucić klemę kiedy wiesz, że autko tak długo będzie stało? Możesz zawsze podłączyć...
Dzień dobry. Mam ten sam problem. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora, check engine wspomagania, ABS, poduszki, przestał działać prędkościomierz, obrotomierz, licznik kilometrów. Stało się to za granicą. Zmierzyłem ładowanie (14,2 V), czyli w porządku i postanowiłem kontynuować podróż. Po powrocie do domu (800 km) zdjąłem zacisk...
Od dziesiątek lat jeżdżę do dwóch sprawdzonych zakładów oponiarskich i w obu dociągają mi koła dynamometrem. Parę dni temu (do wymiany klocków) odkręcałem przednie koła w Carismie kumpla z Niemiec i były tak do... kręcone, że musiałem dodatkowo do klucza użyć ok. pół metrowej przedłużki. Do odkręcenia śrub zacisków też musiałem użyć przedłużki do klucza...
Normalnie podczas ladowania napiecie na zaciskach akumulatora powinno wynosic od mniej wiecej 13,6V do max 14,4V. Jesli masz podczas ladowania 13,8V to jest jak najbardziej poprawne. W kazdym modelu samochodu z instalacja 12V jest tak samo bez zwgledu na marke i model. Masz jaki problem np z rozruchem?
Zakupiłem używany rozrusznik. Widać go na fotografii. Zrobiłem mostek za pomocą krokodylków z miedzianej śruby od zacisku akumulatora do zasilania rozrusznika. Masę podpiąłem do jego obudowy i do - na aku. + przyłożyłem do miedzianej śruby zmostkowanej z zasilaniem rozrusznika. Wcześniej oglądałem schematy rozruszników i zazwyczaj bendiks był pod elektrowłącznikiem...
Dzień dobry, Panowie, wymieniam zbiornik paliwa w Corolli E12. Chciałbym nowy zabezpieczyć przed korozją i uszkodzeniami. Bak podobno jest pomalowany proszkowo. Myślałem, żeby na to nałożyć lakier np. taki do zacisków hamulcowych albo cokolwiek innego antykorozyjnego, a na koniec całość zabezpieczyć tzw. barankiem. Czy takie podejście będzie OK? Czy...
Toż tam masz tylko trzy przewody, jeden to stały plus. Zostają da, jeden to zapłon(zapala kontrolki) a trzeci rozrusznik. Podłączasz do stacyjki od motoru, czy jakiejś innej, plus i przewód od zapłonu. Do przewodu od zapłonu dołączasz jeszcze jeden, i ten podłączasz pod przycisk rozrusznika, a drugi zacisk przycisku do przewodu rozrusznika. Takie połączenie...
Właśnie zrobiłem pierwsze testy. Niestety na dworze, przy padającym deszczu, więc nie zagłębiałem się nadmiernie. W skrzynce bezpieczników - bezpiecznik jest OK (podobnie jak pozostałe). Przy przekręceniu kluczyka w stacyjce (przy wciśniętym sprzęgle) nie słychać kliknięcia przekaźnika ani elektromagnesu z okolic rozrusznika, chociaż wyświetlacz prędkościomierza...
Jedyny sposób żeby ruszyć rozładowany akumulator to uruchomić auto na drugim sprawnym akumulatorze od sasiada jeśli jest dostępny i na włączonych światłach go podmienić z rozładowanym. Po zabezpieczeniu zacisku plus akumulatora rozłączonym jako pierwszy. lub Uruchomione auto alternator podłączyć z rozładowanym akumulatorem na kablach przez żarówkę H4...
Jak się dorwę do tego to zajrzę do wnętrza. Mam taki barbarzyński plan, żeby w razie braku ewidentnego zwarcia wmontować tam mały przekaźnik, który załączać się będzie przez napięcie na zacisku ACC w radiu, a urządzeniu będzie podawało na to wejście napięcie ze stałego plusa. Nie napisałem tego w jasny sposób, ale zasadniczo chodzi o fizyczne odseparowanie...
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym wypełnieniu i wysyłana do głównego sterownika silnika....
Witam, przyjechalo do mnie auto na warsztat po kilku "mechanikach" i nie moge dojsc do ladu. Silnik tylko pracuje na stacyjce przekreconej w pozycji start - rozrusznik. Probowalem silnik uruchomic trzymajac stacyje na rozruchu po czym odlaczalem kabel z zacisku elektromagnesu rozrusznika, silnik wciaz pracuje, puszczajac stacyjke do pozycji zaplonu...
Dla bezpieczeństwa zwieraj do masy zawsze przez jakiś rezystor, np. 2,2kΩ. Sprawdź przy tym, czy napięcie na tym zacisku spadło do wartości bliskiej zera. Jeśli chodzi o ten prostokąt to nie wypełnienie, a częstotliwość decyduje o prędkości. Wypełnienie zatem wynosi około 50%. Pamiętaj tylko, że to wszytko moje domysły, aczkolwiek silnik do złudzenia...
Pokaz mi bezpiecznik na przewodzie od ladowania aku to cie ozłocę. Proszę bardzo - Toyota Land Cruiser LC120 - bezpiecznik alternatora między alternatorem a akumulatorami (są dwa lub jeden zależnie od wersji klimatycznej) - bezpiecznika ma 120A lub 140A dla mocniejszego alternatora. Inne LC też tak miały - poprzednik LC95: 1162938 Te FUSIBLE LINK to...
Może inaczej. Przekaźnik ma styki: COM, NC, NO. COM - zacisk wspólny. NC - styk normalnie zamknięty. NO - styk normalnie otwarty. Kiedy przekaźnik nie ma zasilania to zwarte jest ze sobą COM z NC. Jeżeli przekaźnik ma podane zasilanie na cewkę to rozwiera się COM z NC a zwiera ze sobą COM z NO. Masz to nawet narysowane na instrukcji.
Toyota Hiace 1995 rok Akumulator olejowy. Na desce nie świeci kilka kontrolek, w tym kontrolka braku ładowania. Żarówki, przewody, bezpieczniki,szczotki alternatora http://obrazki.elektroda.pl/3986118900_1... są sprawdzone-ok Brak przy włączonym zapłonie ( silnik stoi) sygnału "minus" na zacisku L regulatora. Tranzystor Tr3 nie jest...
Witam, już wcześniej poruszyłem temat alternatora który został naprawiony, został wymieniony mostek diodowy. Problem jest tego kalibru iż kontrolka akumulatora świeci nadal:/, sprawdziłem napięcie na aku i mam tak: Bez obciążenia 1. Zaciski akumulatora 13,65V 2. Alternator 13,72V Z obciążeniem - klima- światła - nawiew 1. Zaciski 13,52V 2. Alternator...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Witam. Panowie pomóżcie. Jakiś czas temu miałem zmieniane tarcze kotwiczne z tyłu. Wiadomo, wszystko było rozebrane i zweryfikowane. Szczęki hamulcowe, rozpieracze i mocowania są ok. Ręczny trzymał, ale strasznie wysoko dźwignia się podnosiła. Zachciało mi się więc wyregulować linkę. Podciągnąłem ją ale chyba aż za dobrze, bo tarczobębny były dość ciepłe...
Dziękuję za zainteresowanie tematem.:D Przyrządy pomiarowe posiadam(zajmuję się serwisem RTV). Proszę o zwrócenie uwagi że nie działają żadne wskazniki na desce rozdzielczej. Jak podłączam akumulator to jest dość duże iskrzenie na zaisku akumulatora.Mierzyłem oporność zacisku +,względem masy i wynosi ok.400 ohm,wiem że w momencie podłaczenia akumulatora...
Witam koledzy. W mojej Yarisce w wersji amerykańskiej pojawił się problem z ładowaniem. Wczoraj zapaliła się kontrolka ładowania. Dziś auto było w osiedlowym warsztacie.. alternator poszedł do elektryka i wrócił pod koniec dnia z opinią że jest sprawny. Problem jest podobno z regulacją napięcia i fachowiec stwierdził ze a amerykańskiej wersji nie ma...
sprawdziłem szczelność układu dolotowego i nie widzę tam żadnych nieprawidłowości: 1. filtr powietrza ok 2. gumowe połączenia ok 3. ciśnienie LPG nawet po dłuższym postoju przy zdjęciu węża jest 4. zaciski na gumach od listwy wtrysku gazu wymieniłem na nowe zauważyłem jeszcze jedną rzecz ale nie wiem czy jest to zły objaw. https://www.youtube.com/watch?v=BELDTPGo...
Regulator jest sterowany z ecu i on decyduje kiedy trzeba zwiększyć napięcie ,tak ma też np. Toyota,Honda. Ma to za zadanie odciązyć max. silnik z pracy. Wiem, że teraz montuje się na zaciskach akumulatora jakieś czujniki do systemu zarządzania energią, ale u mnie tego nie ma. Nie wiem czy to lepiej czy gorzej. Wracając do koncepcji "nowoczesnego samochodu"....
Cześć wszystkim, mam pytanie do szanownego grona odnośnie wymiany szczotkotrzymacza w toyocie corolli 2002 1.6 vvti. Dnia pewnego rozjebusznik odmówił posłuszeństwa i po wygrzebaniu go z auta mam zonk. Upalił się przewód od szczotkotrzymacza do automatu rozrusznika, więc idzie szczotkotrzymacz do wymiany i tu jest mały problem. Uzwojenie stojana jest...
Witam Mam pytanie jak sprawdzic pobór prądu mam podobny problem : Toyota Corolla 91 1.8 D Akumulator 75Ah kupiony 1 wrzesnia na poczatku odpalal bez problemu potem coraz gorzej kilka razy odpalilem go "z górki" na lekkim pozuwie z biegu zeby zaskoczyl silnik jezdze codziennie 50km do praci i z powrotem wiec czas ladowania ok 45 minut 2 razy dziennie...
Witam! Może to nie ma nic do rzeczy, ale warto wspomnieć: kilka dni temu miałem delikatne puknięcie przodem. Stałem i samochód zaczął się toczyć i przywaliłem. Pękła mi lekko ramka tablicy rejestracyjnej i nic więcej. Auto w które "przywaliłem" nie miało nawet otarcia (obyło się bez czegokolwiek, zobaczyliśmy, machnęliśmy ręką, pojechaliśmy dalej)....
Nie znalazłem przepalonego bezpiecznika. Być może uszkodzony silnik ? Taki silnik, napęd nie jet tak łatwo uszkodzić (na przykład spalić) Po prostu powinno zadziałać zabezpieczenie w postaci bezpiecznika. Ale jeśli takowy nie przepalony,uszkodzony. To może uszkodzenie mechaniczne? może coś się urwało, zerwało. A w tak absolutnej ciszy nie słychać,...
To chyba o ten chodzi.Toyota Carolla 1.6i 16v (4A-FE kod silnika) Jeżeli masz w tej toyocie lampkę MIL (A POWINNA BYĆ)to możesz odczytać kody błyskowe.To auto posiada złącze danych i złącze samodiagnostyki.Złącze danych jest pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.Znajdziesz w nim "TE1"(TE1 JEST CZASAMI OZNACZONY JAKO "T" LUB "T1"),KTÓRY MUSISZ ZMOSTKOWAĆ...
Witam Posiadam Corollę E11 FL wersja angielska cala instalacja elektryczna fabrycznie montowana. Otóż pożyczyłem dziś swoje auto rodzinie i podobno zgasło radio. Usterki, które wystąpiły naraz: radio i wyświetlacz martwe, centralny zamek nie reaguje na pilota nie można go zamknąć z kluczyka innych drzwi, brak oświetlenia kabiny i bagażnika, kontrolka...
Z mojej garażowej diagnostyki wyszło że odłączenie kostki czwartego wtrysku benzyny podczas pracy na gazie powoduje szarpanie silnikiem. Ogólnie problem jest bardziej złożony bo auto po odpaleniu i wyłączeniu się automatycznego ssania (spadnięcie obrotów na około 1000), przy pracy na benzynie powoduje nierówną pracę - zdiagnozowany 3 wtrysk benzyny...
Witam, od 2 dni mam problem, iż nie mogę odpalić auta. Stało się to po tym, jak zczytywałem kody błędów (mostkowałem E1 i TE1) i sprawdzałem sondę lambda (wyskakiwał błąd 21) po czym miałem przepalony kabelek przy sondzie i wywaliłem kostkę przy sondzie i zrobiłem połączenia na nowo (na zaciski). Po włączeniu zapłonu nie zapala się kontrolka "Check...
nr. VIN: JT171SC1000033576 nr. komputera: 89661-42050 (211000-1620) 12V Jak masz jeden z poniższych numerów na plakietce na grodzi w drugiej linijce pod numerem VIN to sterownik jest ten co trzeba. Jeden z takich numerów powinieneś mieć: SXA10L-AZMGKW SXA10R-AZMGKW Dodano po 28 Dziś dodaję zdjęcia wiązki kabli które idą do kompa i tych twórczych mostków...
Majonezz-nie wiem czy uda Ci się zrobic taka sztuczke z silnikiem krokowym.Tez mam ten problem u siebie poniewaz moja toyota potrafi się zawieszac na 2.500obr i sterownik gazowy zakladany 5 lat temu nie posiadal funkcji cut-off.Musialem odlaczyc sterowanie wolnymi obrotami ale nadal myslalem o zrobieniu tej przydatnej dla mnie funkcji.Niestety sterowanie...
posiadam CTEK MXS 5.0 i ładuje aku od 55Ah do 76Ah ( diesel ) i uważam, że nie ma potrzeby brać CTEK 10 ze względu : - duża różnica w cenie zakupu, 249 zł a 540 zł to spora różnica - jak masz 10A w opsiywanym CTEK'u to wcale nie jest dobre aby ładował dużym prądem aku ( a do 80% jego pojemności właśnie takie będzie ładowanie ), - ładowarka i tak sama...
witam, wszystko zrobiłem tak jak napisane w waszych podpowiedziach. Auto chodzi bardzo ładnie, płynnie, cicho. ale żeby nie było za miło to tak - podczas kręcenia wałem aby sprawdzić znaki czy się pokrywająpo obrocie z klinem, to właśnie ten klin... wypadł! co wydawałoby się niemożliwe... mało tego, wypadł i wpadłdo miski olejowej... ale mam taki mały...
Tak. Wczoraj dzięki pomocy jednego z użytkowników grup Toyoty na FB udało mi się podłączyć oryginalną kamerę cofania do radia Junsen. Problem leży po stronie firmy Junsen, mianowicie brązowy kabel oznaczony etykietą "Revers" trzeba podłączyć do 28 pinowej kostki po stronie radia by ta po podłączeniu do męskiej kostki po stronie samochodu tworzyła połączenie...
miałem podobny problem, tylko w Toyocie Avensis, były pogięte prowadnice zacisku i działo się tak samo jak u Ciebie, po wymianie prowadnic było ok, możesz spróbować zamienić prowadnice miejscami, prostowanie nie przyniesie porządanego skutku, zacisk musi się swobodnie poruszać na prowadnicach, inaczej klocki będą ocierać cały czas o tarczę
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy dziennej, jeżeli nie palą się światła postojowe lub mijania - zależy...
Nie wiem co to jest całkowity prąd jałowy (rozumiem przy wył. silniku tak jak samochód stoi i nic nie jest włączone poza załączonym alarmem), pomiar był robiony zwykłymi amperomierzami wartość około 40-50 mA (te mA trochę skaczą jak podłączyłem miernik z pamięcią najwyższej wartości to była 90 mA przez noc, ale to jest też związane z mruganiem diody...
Zaciskarka, tulejki i sprasować.
Niby wymiana żarówki podświetlenia rejestracji nie przysparza żadnych kłopotów , niestety w przypadku toyoty combi jest troszkę inaczej .Aby wymienić podświetlenie rejestracji trzeba wymontować poszycie klapy tylnej . poszycie te jest na kilku zaciskach około 12 .Najprościej delikatnie uderzyć w poszycie ręką w stronę szyby . Tak aby wyskoczyło z 3....
https://obrazki.elektroda.pl/4490241200_... Witam Chciałem się podzielić naprawą z dziedziny mechaniki. Jeśli to nie odpowiedni dział proszę o przeniesienie administratora. Objawy : wycieki objawiają się zbieraniem oleju w deklu wybieraka oraz wnętrzu mieszka, mieszek posiada otwór i tym otworem wydostaje się olej. Wycieki z wybieraka...
Ja dzisiaj sprawdzałem ogrzewanie tylnej szyby w Toyocie Yaris, to wszystkie linie przerwane. A napięcie jak najbardziej poprawne było na zacisku, a drugi na masie.
Dzień dobry! Na początku chciałbym napisać, że jestem TOTALNYM amatorem jeśli chodzi o rzeczy związane z elektroniką. Chciałbym zamontować w samochodzie dodatkowe źródło światła w bagażniku oraz z tyłu. Kupiłem na Allegro diody led podłączane do zapalniczki, ale chciałbym podłączyć się jakoś do światła w podsufitce, tak aby gasło gdy drzwi są zamknięte...
Mam pytanie- zeby naladowac akumulator musze rozlaczyc kleme (-) a wtedy wyje syrena- czy tak? Nie mam kluczyka do syreny- polamal sie- jak poradzic z tym problemem. Pilot ma 3 przyciski. Prawdopodobnie mam uszkodzony regulator napiecia, a moze problem "siedzi" w alternatorze ( przepalanie zarowek i czasami po przekreceniu kluczyka gasna wszystkie kontrolki...
Ale wytłumacz czemu jest odwrotna polaryzacja. A co z zaciskami? który jest grubszy bo to decyduje o biegunowości a nie nalepka na obudowie, nalepkę mógł praktykant dla jaj przekleić bo im się nudziło. Popatrz jeszcze raz na zaciski akumulatora, przyjrzyj się dokładnie który z nich jest grubszy.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
scania zacisk zacisk generatora octavia zacisk
cordoba pompa paliwa bosch mikrofala zmiana kierunku przepływu prąd
wymiana baterii telefonie motorola wymiana baterii
Peg Perego RZR 900 - Zatrzymuje się po kilku metrach Czy kontrolka zgaśnie po wymianie świec żarowych?