Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Praw fizyki nie oszukasz więc zainstaluj grzałke do zaworu APS :D A tak poważnie jak rozmrozisz zawór to Zdejmij tłumik hałasu od zaworu aps sprawdz czy brak wycieków powietrza oraz czy zawór wogóle zbija.
Przetnij przewód fi6 do sterowania zaworkami w głowicy kompresora i odpal auto sprawdź czy syczy powietrze z przewodu. Jeśli syczy od strony kompresora kompresor do roboty, jeśli od osuszacza zawór do roboty.
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
No na pewno ubytek powietrza z osuszacza trzeba usunąć bądź wymienić cały zawór.
Może puszczać zawór bezpieczeństwa przy osuszaczu lub sprężarce.
mam problem scania r420 w czasie jazdy ciśnienie w układzie 1i2 spada do 10bar ale jak auto jedzie z górki to rośnie na maxa ostatnio był naprawiany zawór przy osuszaczu nie słychać żeby gdzieś powietrze uciekało w scania serwis powiedzieli że tak może być przez 15min bo sprężarka się serwisuje, tylko że trwa to już tydzień
Chodzi mi o zawory które są już w samej podstawie osuszacza które dają powietrze na naczepę.??
Przy teście wskaźników wszystko jest ok lecą do końca i wracają, ale żaden błąd aps sie nie zapala na desce świeci sie tylko to od niskiego stanu powietrza i zamiast cyfr sa poziome kreski i brzęczyk. A co do sterownika to można go gdzieś oddzielnie kupić? bo bylem w Suderze i podstawa osuszacza jest ze sterownikiem zawór tylko jest oddzielnie
To jest ciągnik. Dziś będę wymieniał ten zawór właśnie, bardzo ciężko się do niego dostać, a podpięty jest bezpośrednio do zaworu EBS z przodu pod stopniami kierowcy i pod osuszaczem.
czy czwrórdrożny przy osuszaczu ma coś wspólnego z tym ? Wszystko. Ale sprawdź dokładnie opisany wcześniej zawór, bo jak pamiętam, to nie działał by ci też fotel i wspomaganie sprzęgła.
Dodam że syczy gdzieś od strony kierowcy a gdzie to nie wiem bo sprawdzić nie mogę. Powiem szczerze: za to zdanie ten post powinien już dawno polecieć do kosza... Co to znaczy, że nie możesz sprawdzić?? Podnieś kabinę, odpal auto i szukaj ubytków powietrza oragnoleptycznie. Od sprężarki poprzez "pecionkę", chłodnicę powietrza, osuszacz, zawór zabezpieczający...
Pod atrapą po lewej stronie są 3 króćce pomiarowe i tam są zamontowane czujniki ciśnienia- sprawdź manometrem. Powinno być ponad 8 barów. Układy są napełniane za pośrednictwem zaworu 4 drogowego (przy osuszaczu) Nie koniecznie zawór musi być padnięty- przyczyną może być wyciek powietrza w układzie silowników, w instalacjizawieszenia lub na jakimś zaworze.
Witam wszystkich. Mam problem ze Scania R380 mianowicie nie pompuje powietrza i ucieka powietrze z tego zaworu co spuszcza tzw. psikacza. Zawór Aps z podstawą osuszacza zmieniony na inny używany pierwsze odpalenie bylo ok nabiła powietrza, a nastepne odpalenie drugiego dnia nabiła 10 bar zbiła powietrze lecz na wyświetlaczu nie gasł komunikat który...
31 Dzien dobry mam pytanie male mam osuszacz powietrza 10-25 APS i VCI3 SCANIA FULL CHIP SDP3- 2.31 XCOM OBD-2+Laptop i chcial bym to wszystko polaczyc pod jednostke sterujaca i na laptopie sprawdzic czy dobrze wymienilem zestaw naprawczy i zawory zabezpieczenia oobwodow i wszystko tam gra po zabiegu Załączniki:
osuszacz scania scania osuszacz podstawa osuszacz zawora
pc255 proel regulator pilot awaria netia
kocioł parowy zmywarka electrolux
Siemens EQ Plus Coffee Machine Steam Wand Dripping – Causes, O-Ring, Valve, Descaling YTS190R-1 – płyta główna Grundig Vision 2, Prosonic 19CS6, SABA CS1910 – typowe usterki, firmware, naprawa