Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Jeżeli chcesz reanimować zawór osuszacza i zabezpieczyć inne zawory,wlej pare razy do podstawy filtra płyn do układów pneumatycznych za każdym razem nabij i spuść powietrze.Później wymień filtr.Jeżeli to nie przyniesie skutku,czas na nowy zawór.
Witam, auto jak w opisie. Ciśnienie na I i II obwodzie dochodzi do 13,6 bara. Wyskakuje błąd za dużego ciśnienia BC, manometr także pokazuje takie ciśnienie w zbiornikach. Auto zjechało na warsztat, i widzę że była już wymieniana podstawa osuszacza i zawór cztero-obwodowy na oryginalnych częściach knorra. Albo wadliwa partia podstawy osuszacza, lub...
Przy niskich temperaturach APS uruchamia kompresor i otwiera zawór upustowy osuszacza aby przepływające z kompresora powietrze ogrzało podstawę osuszacz.Można to sprawdzić za pomocą SDP3 czy funkcja działa.Najlepiej sprawdzać to na postoju po nocy kiedy wszystko jest przemrożone.
Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .
Faktycznie może przycinać się podstawa osuszacza ale również może jakieś inny zawór się przycina stąd też ubytki powietrza. Również może być przyczyna w sterowaniu sprężarką jeśli jest podłączone. Co do pompowania układu kiedy jest pusty, pierwszy obwód zazwyczaj pompuje na początku do 6 bar, potem wstaje drugi i dalej rosną oba tutaj już zawór zabezpieczający...
Witam, proszę Państwa, mam mianowicie taki problem. Podczas jazdy autem, załadowane czy pusto, nie robi różnicy, auto opuszcza się na poduszkach aż trze nadkola, nie reaguje na pilot, mimo że zasilanie jest i kontrolka na desce również się świeci po wciśnięciu guzika, opuszcza siedzenie i nie można wbić biegu. Trzeba chwilę odczekać, by sprężarka dobiła...
Witam.przyczyna naprawiona.uszkodzony zawór podstawa osuszacza.
W krótkim czasie na postoju opada na poduszkach. Obsłuchany cały układ. Posprawdzane wodą z mydłem poduszki, zawory, wszelkie połączenia, nic nie widać. Wymieniona podstawa osuszacza i zawór czteroobwodowy i dalej wróżenie z fusów. Nie mam już siły do tego klamota. Po opadnięciu na poduszkach jak ma jeszcze powietrze w układzie po włączeniu zapłonu...
Odpaliłem na krótko, nabił do 12, dalej nie odpala. Miga N. Pojechał do warsztatu, bo przyjechał mobilny, wymienił podstawę osuszacz i zawór i powiedział, że sprzęgło i że trzeba do warsztatu, ale przynajmniej nabija do 12, a wcześniej tylko 6 bar. Skaranie z tymi nowymi, a w szczególności automatami. Mam jeszcze starego Mańka z 2004 roku w manualu...
Witam. Na zasilaniu reduktora powinno być cały czas 8,5BAR (+ - 0,3BAR) - wszystko zależy od wyregulowanych reduktorów w zaworze sześciodrożnym . Ale najważniejsze jest ciśnienie na wyjściu z reduktora. przez noc schodziło do zera bez wyraźnego ubytku słyszalnego na zewnątrz. Napompuj układ , jak zbije podstawa osuszacza zgaś samochód ,odkręć filtr...
Chodzi mi o zawory które są już w samej podstawie osuszacza które dają powietrze na naczepę.??
Jeżeli dobrze dobrałeś podstawę osuszacza (mam na myśli przy jakim ciśnieniu upuszcza zawór np. 10.5 lub 8.5 czy 12.5 bar) to jest ok , i nic nie regulujesz.
Jest czujnik powietrza który znajduje się na zaworze czterodrożnym przy podstawie osuszacza , trzeba sprawdzić czujnik i okablowanie, przeważnie coś w kablach siedzi.
Kolego, do zatkania filtra wystarczy jedna trasa a nie pół roku. To nie jest argument, sprawność sprężarki i dolotu powietrza decyduje jak długo filtr pożyje. I którędy spuszcza, głównym spustem czy odwadniaczem? "Smarowanie byle czym" zniszczy uszczelki w zaworach osuszacza i zablokuje. Sprawdź WSZYSTKIE zbiorniki, czy nie ma tam wody. Sprawdź sprężarkę...
Jeśli na zegarach powietrze ma na maxa i podstawa osuszacza zbija to do wymiany zawór zabezpieczający (czteroobwodowy) . Natomiast jeśli nie dobija to na 100% przyczyną będzie wyciek na czwartym obwodzie.
Diagnostyka komputerowa nie wykryje zamarzniętych zaworów. :) Gdzie to przeczytałeś, że 2,5 obrotu to 2,5 bara? :) Zegary pod każdy z czterech obwodów i będziesz wiedział gdzie blokuje. Podstawa osuszacza to najmniejszy problem. Często się zdarza, że zbiornik sterujący podstawą jest pełniutki wody a ludziska inwestują w podstawy, zawory czterodrożne...
Proszę o pomoc ! Miałem problem z zaworem czterodrożnym - przepuszczał dolny grzybek od strony osuszacza. Wymieniłem na nowy oryginalny, powietrze uciekało w tym samym miejscu. Postanowiłem go zareklamować i dostałem kolejny nowy również oryginalny, tym razem wymieniłem i zawór i podstawę osuszacza. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy ręce mi opadły...
Witam podłącze sie do tematu mam rowniez problem z powietrzem, od jakiegoś czasu odzywa sie zawór bezpieczeństwa znajdujący się przed osuszaczem niezaleznie od temperatury na zewnątrz, filtr osuszacza wymieniony podstawa wyczyszczona, problem czasami ustaje po ponownym odpaleniu auta. pytanie czy przyczyna moze byc: elektronika przy osuszaczu ?
Pytanie zasadnicze, na jakiej podstawie stwierdziłeś że zawór zabiespieczający puszcza ciśnienie przy 14 bar? Rozumię że ten wynik pomiaru podajesz na podstawie pomiaru z manometru podłączonego pod podstawę osuszacza. Jeżeli podstawa osuszacze jest nowa, to uważam że powinna puścić powietrze w trybie awaryjnym przy 12 bar,dlatego ważny jest pomiaru...
Przy teście wskaźników wszystko jest ok lecą do końca i wracają, ale żaden błąd aps sie nie zapala na desce świeci sie tylko to od niskiego stanu powietrza i zamiast cyfr sa poziome kreski i brzęczyk. A co do sterownika to można go gdzieś oddzielnie kupić? bo bylem w Suderze i podstawa osuszacza jest ze sterownikiem zawór tylko jest oddzielnie
witam, z góry dzieki za zainteresowanie. Sprężarka bije a powietrze ucieka przez zawór podstawy osuszacza. Czy jest możliwe że do wymiany jest podstawa osuszacza czy wielozawór? Dodam ze sam wkład osuszacza został wymieniony na nowy i nic, dalej tak samo. A czy wielozawór to to? http://obrazki.elektroda.pl/6888906000_1...
to moze byc problem w osuszaczu ? Jak najbardziej, wystarczy że podstawa osuszacza będzie zabrudzona nagarem ze sprężarki. Zapchany może być też tłumik spustowy( od spodu podstawy, taki plastikowy grzybek z siatką wewnątrz). Dla testu możesz zagiąć cienki przewód wychodzący z osuszacza do sprężarki( sterowanie zaworami w głowicy sprężarki), wtedy sprężarka...
Kolego a z podstawy osuszacza APM , ze zbijaka leci powietrze po zakończonej fazy regeneracji filtra? Żebyś mnie dobrze zrozumiał ;) jak zbije zbijak przy 12bar APM przechodzi w faze regeneracji czyli syczy dołem ze zbijaka , po chwili zawór się domyka przechodzi w faze pracy sprężarki aby dobić z powrotem do 12bar i wtedy sprawdź czy nie ucieka zbijakiem...
Witam w pierwszym poście pisałeś że podmieniłeś czujnik przy osuszaczu? w ostatnim poście że jakąś płytke sprawdzałeś przy osuszczu ? Po mojemu to dwie różne rzeczy. Do samej podstawy osuszacza jest podłączone dwie wtyczki które nie mają nic wspólnego z zaistniałą usterką. Pytanie czy wiesz jak wygląda zawór cztero obwodowy? jest umieszczony w okolicach...
dzieki za odpowiedzi - sprawa jednak wygląda inaczej niż myślałem, bo dobrałem się dziś do kompresora i jest całkowicie suchy. Cieknie gdzie indziej, jeszcze nie wiem gdzie. Podstawa osuszacza do wymiany? Podejrzewasz że padł zawór, tak?
Witam wszystkich, posiadam starszą damę mercedesa atego 815 Wczoraj podczas jazdy usłyszałem syczenie i zaczęło spadać ciśnienie powietrza. Okazało się ze na dole podstawy osuszacza tam, gdzie jest zawór, którym spuszcza powietrze, aby regenerować wkład osuszacza, coś się rozszczelniło i wydostaje się tamtędy powietrze. Wydostaje się ono tak szybko...
Ciśnienie LP wynosi 2,3 at, ciśnienie HP wynosi 6 at. Na tej podstawie wysnułem wniosek o wymianie zaworu rozprężnego a może również skraplacza z osuszaczem.
Wymieniany sam osuszacz, czy osuszacz wraz z podstawą (czyli ten "zawór nadmiarowy, który strzela" jak to nazwałeś)? Najpierw zlokalizuj te ubytki powietrza, nie może być tak, że w trakcie jazdy/postoju powietrze gdzieś "syczy" jednostajnie. Będziesz miał niedobór ciśnienia w instalacji, a nas na forum zasypywał litanią błędów z różnych miejsc układu...
Witam. Mam problem z ciśnieniem pneumatycznym w Manie TGX 440 2013r. Zawór czterodrożny jest nowy, ale ciśnienie rośnie ponad 14 atmosfer, aż wywija uszczelkę spod zaworu czterodrożnego. Czy można jakoś zmienić odcięcie powietrza na zaworze spustowym? Zawór czterodrozny nie redukuje ciśnień. Skoro pompuje do 14bar to wymień podstawę osuszacza.
Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
W Midlumkach tak jak w Ivecach nie trafisz z zaworami 😁 . Faktycznie żadko spotykane ale były takie montowane Wabco tzw. "JAMAL" . Były dwa rodzaje z gwintem calowym na 10bar i ze zwykłym na 12,5bar ,ale w obu przypadkach zawory te nie posiadają w sobie wyjścia sterowania sprężarką. Przyczyną może być przycinajaca się podstawa osuszacza - sprawdź...
Miałem na myśli że często zaczyna dopompowywac powietrze przez osuszacz do układów, (ona pracuje ciągle) na weekend spędzę przy nim trochę czasu biorąc pod uwagę wasze porady i zobaczę czy uda mi się coś ustalić, zawór i podstawę kupiłem marki Ebs.
Witam Mam problem z powietrzem po nocy schodzi do 4bar aż opada kabina. Oczywiście wykluczyłem naczepę, sprawdziłem gdzie może lecieć wodą z płynem. Okazało się ze z jednego zbiornika trochę uchodzi i z zaworu redukujacego ciśnienie na trzecim obiego. Oczywiście zawór wymieniłem a zbiornik uszczelniłem, bez zmian. Następnie sprawdziłem podstawę osuszacza...
Dlaczego pytałem o EBS? Bo sterownik skrzyni biegów korzysta z sygnałów czujników prędkości obrotowej koła, i często bywa tak ,że awaria tego systemu powoduje kłopoty ze skrzynią. Czteroobwodowy jest dość mocnym punktem w instalacji pneumatycznej i tak bez przyczyny zewnętrznej raczej się nie psuje.Sprawdź w zbiornikach czy nie masz syfu typu woda lub...
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
Jak schodzi do zera to 1 i 2 układ, czyli hamulce 1 i 2 osi. Do sprawdzenia zawory sterujące, zbiorniki powietrza z tych układów i zawór rozdzielacza. Gdy czterodrożny będzie zapieczony to powietrze zejdzie przez osuszacz i sprężarkę. Nie usłyszysz. Po napompowaniu powietrza do pełna wykręć osuszacz i popryskaj wodą z mydłem podstawę pod filtrem.
Prawie 12 barów to jeszcze nie tragedia, ale sprężarka się męczy, i zawory. 10,5-11 może być, jak z przyczepą to nawet lepiej bo szybciej uzupełnia układ przyczepy. Czyściłeś podstawę osuszacza i zbiorniki? Jeżeli wielodrożny pracuje właściwie, pomierz ciśnienia na obwodach, i każdy układ jest napełniony to zostaje tylko podstawa osuszacza. Po wykręceniu...
Z podstawy osuszacza na postoju lekko syczy siłownik od górskiego jest ok Wtedy gdy jechałem mocno zaczeło syczec po odpuszczeniu gazu teraz sie to przestało robić wiec może zawór się zacinał albo coś i z tego syczało?>
Zasilanie ze sprężarki dochodzi do podstawy, układ nie ma oleju i syfu. Dodano po 3 Zawór sześciodrożny i podstawa nowa. Może jakiś inny zawor ma znaczenie przy sterowaniu tym zaworem sześciodrożnym i dlatego podstawa oddycha cały czas. Dodano po 2 Zawór sześciodrożny i podstawa nowa. Może jakiś inny zawor ma znaczenie przy sterowaniu tym zaworem sześciodrożnym...
Najważniejsze kolego to sprawdzić co jest przyczyną uszkodzenia podstawy osuszacza (czy po prostu elektronika padła, czy może sprężarka daje olejem i spiekami i zawaliła zawór) Najważniejsza jest diagnostyka przyczyny, bo czy nowy czy regenerowany to jak przyczyny się nie usunie to będzie to samo w niedługim czasie z założonym nowym. Odnośnie regeneracji...
wiem że dystans to podstawa już przekonałem się na własnej skórze kiedyś ( 2008-2011 jakoś tak) padł mi zawór z osuszaczem (leciało powietrze ale nie blokowało układu czy coś mam 3 E trójki, ale jak są ubytki powietrza to się chory robię)i kupiłem zawór czterodrożny + osuszacz kąpletny w serwisie dafa nie wiem tak cena +- ok 3600zł brutto założyłem...
Witajcie chłopy mam mana f 90 auto ma 28 lat, wymieniłem ostatnio Pompkę sprzęgła bo stara miała dosyć i teraz problem w obwodzie Powietrza sprzęgła, sytuacja wygląda następująco: wymieniłem osuszacz, Od podstawy osuszacza idzie wąż na zawór 4 drożny, rozebrałem zawór Jest dobry, z zaworu idzie powietrze na obwody, brak po drodze regulatora ciśnienia....
I ot ciekawostka. Kierowca narzekał na ubytki powietrza. Musiał zawsze ją "pompować" nawet po krótkim postoju (ale oczywiście ciśnienie nie spadało całkiem do 0). Zdarzało się, że w trakcie jazdy spadało mu delikatnie ciśnienie na zegarach. Pomijając małe ubytki w naczepie i być może na przewodach okazało się, że do wymiany jest zawór APS i od razu...
Witam wszystkich. Mam problem ze Scania R380 mianowicie nie pompuje powietrza i ucieka powietrze z tego zaworu co spuszcza tzw. psikacza. Zawór Aps z podstawą osuszacza zmieniony na inny używany pierwsze odpalenie bylo ok nabiła powietrza, a nastepne odpalenie drugiego dnia nabiła 10 bar zbiła powietrze lecz na wyświetlaczu nie gasł komunikat który...
Witam, silnik chodzi-ciśnienie nabite, ręczny nie puszcza, do wymiany jak pisał kolega wyżej zespol 4 drogowy z osuszaczem, nie zapomnij sprawdzić także,- wyciągnij filtr zobacz co jest w środku na podstawie-czarny twardy nalot? może tez siadać ci kompresor i zatyka kanały powietrzne w tym zawór na końcu spiralki od strony zderzaka, doraznie może pomoc,...
"Nadmienię że wymieniłem już zawór czterodrożny( ten koło osuszacza powietrza) oraz osuszacz." Co rozumiesz przez wymianę osuszacza? Filtr czy cały komplet? Jaki masz osuszacz, dwu czy jednokomorowy? Sprzęgło jest zasilane z układu pomocniczego. Możesz na zegarach w instrumencie mieć i 15 barów a jak pomocniczego nie nabija to najwyżej rozwalisz siłownik...
Obstawiam na sprężarkę chyba że podstawa osuszacza się uszkodziła. Sprawdź czy podstawa nie daje przypadkiem powietrza ma sterowanie sprężarką. Miałem na stole kiedyś taki przypadek. możesz mi wyjaśnić jak to sprawdzić? Edit: Mówisz o rurce 6mm która idzie z podstawy do kompresora? Popraw mnie jeśli się mylę ale czy przypadkiem cały czas tą rurką powietrze...
Witam mam problem z ciśnieniem powietrza samochód Volvo FM 2005 pełne zawieszenie pneumatyczne czasami bije do 15 bar aż załacza sie zawór bezpieczeństwa spuszczam powietrze do zera i przez jakiś czas jest dobrze. Dodam że osuszacz z podstawą wymieniony na nowy wabco oraz robiona była kalibracja. Czy problemu szukać w kablach do cewki czy może problem...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w Dafie XF 95 automacie jest taki sam zawór czterodrożny jak w manualu ? Chodzi mi o ten przy podstawie osuszacza.
podstawa osuszacz podstawa osuszacz zawór master osuszacz
klucz pralka electrolux ustawienie blaszek termostacie radia elizabeth
metoda potencjałow węzłowych metoda potencjałow węzłowych
Uszkodzony czujnik wału korbowego a brak paliwa VW LT Kosiarka akumulatorowa Bosch 36V nie działa - diagnostyka