Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Witam, auto jak w opisie. Ciśnienie na I i II obwodzie dochodzi do 13,6 bara. Wyskakuje błąd za dużego ciśnienia BC, manometr także pokazuje takie ciśnienie w zbiornikach. Auto zjechało na warsztat, i widzę że była już wymieniana podstawa osuszacza i zawór cztero-obwodowy na oryginalnych częściach knorra. Albo wadliwa partia podstawy osuszacza, lub...
Wskazówki pokazują 10bar bo masz zredukowane ciśnienie przez wbudowany reduktor w zaworze zabezpieczającym. Jest to ten zawór dokręcony do podstawy osuszacza. Zawór zabezpieczający nie może syczeć lub lecieć z niego powietrze i z tego powodu najprawdopodobniej nie dobija ciśnienia dla tego nie odzywa się podstawa osuszacza .
W krótkim czasie na postoju opada na poduszkach. Obsłuchany cały układ. Posprawdzane wodą z mydłem poduszki, zawory, wszelkie połączenia, nic nie widać. Wymieniona podstawa osuszacza i zawór czteroobwodowy i dalej wróżenie z fusów. Nie mam już siły do tego klamota. Po opadnięciu na poduszkach jak ma jeszcze powietrze w układzie po włączeniu zapłonu...
Jeżeli chcesz reanimować zawór osuszacza i zabezpieczyć inne zawory,wlej pare razy do podstawy filtra płyn do układów pneumatycznych za każdym razem nabij i spuść powietrze.Później wymień filtr.Jeżeli to nie przyniesie skutku,czas na nowy zawór.
Witam.przyczyna naprawiona.uszkodzony zawór podstawa osuszacza.
Odpaliłem na krótko, nabił do 12, dalej nie odpala. Miga N. Pojechał do warsztatu, bo przyjechał mobilny, wymienił podstawę osuszacz i zawór i powiedział, że sprzęgło i że trzeba do warsztatu, ale przynajmniej nabija do 12, a wcześniej tylko 6 bar. Skaranie z tymi nowymi, a w szczególności automatami. Mam jeszcze starego Mańka z 2004 roku w manualu...
Faktycznie może przycinać się podstawa osuszacza ale również może jakieś inny zawór się przycina stąd też ubytki powietrza. Również może być przyczyna w sterowaniu sprężarką jeśli jest podłączone. Co do pompowania układu kiedy jest pusty, pierwszy obwód zazwyczaj pompuje na początku do 6 bar, potem wstaje drugi i dalej rosną oba tutaj już zawór zabezpieczający...
Kolego, do zatkania filtra wystarczy jedna trasa a nie pół roku. To nie jest argument, sprawność sprężarki i dolotu powietrza decyduje jak długo filtr pożyje. I którędy spuszcza, głównym spustem czy odwadniaczem? "Smarowanie byle czym" zniszczy uszczelki w zaworach osuszacza i zablokuje. Sprawdź WSZYSTKIE zbiorniki, czy nie ma tam wody. Sprawdź sprężarkę...
Jest czujnik powietrza który znajduje się na zaworze czterodrożnym przy podstawie osuszacza , trzeba sprawdzić czujnik i okablowanie, przeważnie coś w kablach siedzi.
Przy niskich temperaturach APS uruchamia kompresor i otwiera zawór upustowy osuszacza aby przepływające z kompresora powietrze ogrzało podstawę osuszacz.Można to sprawdzić za pomocą SDP3 czy funkcja działa.Najlepiej sprawdzać to na postoju po nocy kiedy wszystko jest przemrożone.
Jeśli na zegarach powietrze ma na maxa i podstawa osuszacza zbija to do wymiany zawór zabezpieczający (czteroobwodowy) . Natomiast jeśli nie dobija to na 100% przyczyną będzie wyciek na czwartym obwodzie.
Chodzi mi o zawory które są już w samej podstawie osuszacza które dają powietrze na naczepę.??
Jeżeli dobrze dobrałeś podstawę osuszacza (mam na myśli przy jakim ciśnieniu upuszcza zawór np. 10.5 lub 8.5 czy 12.5 bar) to jest ok , i nic nie regulujesz.
Przy teście wskaźników wszystko jest ok lecą do końca i wracają, ale żaden błąd aps sie nie zapala na desce świeci sie tylko to od niskiego stanu powietrza i zamiast cyfr sa poziome kreski i brzęczyk. A co do sterownika to można go gdzieś oddzielnie kupić? bo bylem w Suderze i podstawa osuszacza jest ze sterownikiem zawór tylko jest oddzielnie
Diagnostyka komputerowa nie wykryje zamarzniętych zaworów. :) Gdzie to przeczytałeś, że 2,5 obrotu to 2,5 bara? :) Zegary pod każdy z czterech obwodów i będziesz wiedział gdzie blokuje. Podstawa osuszacza to najmniejszy problem. Często się zdarza, że zbiornik sterujący podstawą jest pełniutki wody a ludziska inwestują w podstawy, zawory czterodrożne...
Proszę o pomoc ! Miałem problem z zaworem czterodrożnym - przepuszczał dolny grzybek od strony osuszacza. Wymieniłem na nowy oryginalny, powietrze uciekało w tym samym miejscu. Postanowiłem go zareklamować i dostałem kolejny nowy również oryginalny, tym razem wymieniłem i zawór i podstawę osuszacza. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy ręce mi opadły...
dzieki za odpowiedzi - sprawa jednak wygląda inaczej niż myślałem, bo dobrałem się dziś do kompresora i jest całkowicie suchy. Cieknie gdzie indziej, jeszcze nie wiem gdzie. Podstawa osuszacza do wymiany? Podejrzewasz że padł zawór, tak?
witam, z góry dzieki za zainteresowanie. Sprężarka bije a powietrze ucieka przez zawór podstawy osuszacza. Czy jest możliwe że do wymiany jest podstawa osuszacza czy wielozawór? Dodam ze sam wkład osuszacza został wymieniony na nowy i nic, dalej tak samo. A czy wielozawór to to? http://obrazki.elektroda.pl/6888906000_1...
to moze byc problem w osuszaczu ? Jak najbardziej, wystarczy że podstawa osuszacza będzie zabrudzona nagarem ze sprężarki. Zapchany może być też tłumik spustowy( od spodu podstawy, taki plastikowy grzybek z siatką wewnątrz). Dla testu możesz zagiąć cienki przewód wychodzący z osuszacza do sprężarki( sterowanie zaworami w głowicy sprężarki), wtedy sprężarka...
Jeżeli się nie zgubiłem to było tak, ze szukano nocnego ubytku powietrza. Ktoś wpadł na pomysł by sprawdzić zawór zwrotny w podstawie osuszacza. Wymontowano ją, sprawdzono i przy okazji tak pokręcono regulacją ciśnienia, że na zegarach na desce było 12 bar, a następnie pojawiło się syczenie, które opisałeś na wstępie. Później zaczęły się problemy z...
Witam wszystkich, posiadam starszą damę mercedesa atego 815 Wczoraj podczas jazdy usłyszałem syczenie i zaczęło spadać ciśnienie powietrza. Okazało się ze na dole podstawy osuszacza tam, gdzie jest zawór, którym spuszcza powietrze, aby regenerować wkład osuszacza, coś się rozszczelniło i wydostaje się tamtędy powietrze. Wydostaje się ono tak szybko...
Wymieniany sam osuszacz, czy osuszacz wraz z podstawą (czyli ten "zawór nadmiarowy, który strzela" jak to nazwałeś)? Najpierw zlokalizuj te ubytki powietrza, nie może być tak, że w trakcie jazdy/postoju powietrze gdzieś "syczy" jednostajnie. Będziesz miał niedobór ciśnienia w instalacji, a nas na forum zasypywał litanią błędów z różnych miejsc układu...
Witam w pierwszym poście pisałeś że podmieniłeś czujnik przy osuszaczu? w ostatnim poście że jakąś płytke sprawdzałeś przy osuszczu ? Po mojemu to dwie różne rzeczy. Do samej podstawy osuszacza jest podłączone dwie wtyczki które nie mają nic wspólnego z zaistniałą usterką. Pytanie czy wiesz jak wygląda zawór cztero obwodowy? jest umieszczony w okolicach...
W Midlumkach tak jak w Ivecach nie trafisz z zaworami 😁 . Faktycznie żadko spotykane ale były takie montowane Wabco tzw. "JAMAL" . Były dwa rodzaje z gwintem calowym na 10bar i ze zwykłym na 12,5bar ,ale w obu przypadkach zawory te nie posiadają w sobie wyjścia sterowania sprężarką. Przyczyną może być przycinajaca się podstawa osuszacza - sprawdź...
Dlaczego pytałem o EBS? Bo sterownik skrzyni biegów korzysta z sygnałów czujników prędkości obrotowej koła, i często bywa tak ,że awaria tego systemu powoduje kłopoty ze skrzynią. Czteroobwodowy jest dość mocnym punktem w instalacji pneumatycznej i tak bez przyczyny zewnętrznej raczej się nie psuje.Sprawdź w zbiornikach czy nie masz syfu typu woda lub...
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy w Dafie XF 95 automacie jest taki sam zawór czterodrożny jak w manualu ? Chodzi mi o ten przy podstawie osuszacza.
Witam Mam problem z powietrzem po nocy schodzi do 4bar aż opada kabina. Oczywiście wykluczyłem naczepę, sprawdziłem gdzie może lecieć wodą z płynem. Okazało się ze z jednego zbiornika trochę uchodzi i z zaworu redukujacego ciśnienie na trzecim obiego. Oczywiście zawór wymieniłem a zbiornik uszczelniłem, bez zmian. Następnie sprawdziłem podstawę osuszacza...
Pytanie zasadnicze, na jakiej podstawie stwierdziłeś że zawór zabiespieczający puszcza ciśnienie przy 14 bar? Rozumię że ten wynik pomiaru podajesz na podstawie pomiaru z manometru podłączonego pod podstawę osuszacza. Jeżeli podstawa osuszacze jest nowa, to uważam że powinna puścić powietrze w trybie awaryjnym przy 12 bar,dlatego ważny jest pomiaru...
Odnośnie skrętów to mogą być 2 przyczyny zapieczone zwrotnice lub zwrotnica jak terz krzyżak na kolumnie. Co do sprężarki to co Ci cyka to podparte zawory w sprężarce lub nie do końca możesz mieć problem z podstawą osuszacza
Witam wszystkich. Mam problem ze Scania R380 mianowicie nie pompuje powietrza i ucieka powietrze z tego zaworu co spuszcza tzw. psikacza. Zawór Aps z podstawą osuszacza zmieniony na inny używany pierwsze odpalenie bylo ok nabiła powietrza, a nastepne odpalenie drugiego dnia nabiła 10 bar zbiła powietrze lecz na wyświetlaczu nie gasł komunikat który...
Witam podłącze sie do tematu mam rowniez problem z powietrzem, od jakiegoś czasu odzywa sie zawór bezpieczeństwa znajdujący się przed osuszaczem niezaleznie od temperatury na zewnątrz, filtr osuszacza wymieniony podstawa wyczyszczona, problem czasami ustaje po ponownym odpaleniu auta. pytanie czy przyczyna moze byc: elektronika przy osuszaczu ?
Witam. Mam problem z ciśnieniem pneumatycznym w Manie TGX 440 2013r. Zawór czterodrożny jest nowy, ale ciśnienie rośnie ponad 14 atmosfer, aż wywija uszczelkę spod zaworu czterodrożnego. Czy można jakoś zmienić odcięcie powietrza na zaworze spustowym? Zawór czterodrozny nie redukuje ciśnień. Skoro pompuje do 14bar to wymień podstawę osuszacza.
Jeśli odkręcałeś przewód od zasilania pompki sprzęgłowej pod pedałem sprzęgła i było słabe ciśnienie to stawiam na zawór czteroobwodowy pod warunkiem że masz stan ciśnienia na zegarach hamulcowych i podstawa osuszacza zbija prawidłowo .
Ciśnienie LP wynosi 2,3 at, ciśnienie HP wynosi 6 at. Na tej podstawie wysnułem wniosek o wymianie zaworu rozprężnego a może również skraplacza z osuszaczem.
Witajcie chłopy mam mana f 90 auto ma 28 lat, wymieniłem ostatnio Pompkę sprzęgła bo stara miała dosyć i teraz problem w obwodzie Powietrza sprzęgła, sytuacja wygląda następująco: wymieniłem osuszacz, Od podstawy osuszacza idzie wąż na zawór 4 drożny, rozebrałem zawór Jest dobry, z zaworu idzie powietrze na obwody, brak po drodze regulatora ciśnienia....
Witam kolegów. Od jakiegoś czasu w moim Volvo fh12 2008 mam problem z wskaźnikiem od ciśnienia powietrza w układzie. Cały czas wyje alarm na czerwono że nie ma powietrza w układzie A ono jest auto jeździ. Wskazówka się kładzie na lewą stronę i zapala się na biało zbiornik nr.1 oraz czerwona kontrolka stóp! Jak wjadę gdzieś w dziurę wskazówka podskoczy...
Najważniejsze kolego to sprawdzić co jest przyczyną uszkodzenia podstawy osuszacza (czy po prostu elektronika padła, czy może sprężarka daje olejem i spiekami i zawaliła zawór) Najważniejsza jest diagnostyka przyczyny, bo czy nowy czy regenerowany to jak przyczyny się nie usunie to będzie to samo w niedługim czasie z założonym nowym. Odnośnie regeneracji...
Witam! Panowie proszę pomóżcie!!! W moim Renault Magnum e-tech 440 z 2004 r przy hamowaniu wielokrotnym ( jazda w korku ) zaświeca się STOP i wyświetla "Danger whell lock". Pedał hamulca staje się twardy i słabiej hamuje. Brak jest wówczas świateł stopu w naczepie i koniu. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu usterka zanika by po kilkudziesięciu...
I ot ciekawostka. Kierowca narzekał na ubytki powietrza. Musiał zawsze ją "pompować" nawet po krótkim postoju (ale oczywiście ciśnienie nie spadało całkiem do 0). Zdarzało się, że w trakcie jazdy spadało mu delikatnie ciśnienie na zegarach. Pomijając małe ubytki w naczepie i być może na przewodach okazało się, że do wymiany jest zawór APS i od razu...
Miałem na myśli że często zaczyna dopompowywac powietrze przez osuszacz do układów, (ona pracuje ciągle) na weekend spędzę przy nim trochę czasu biorąc pod uwagę wasze porady i zobaczę czy uda mi się coś ustalić, zawór i podstawę kupiłem marki Ebs.
Z podstawy osuszacza na postoju lekko syczy siłownik od górskiego jest ok Wtedy gdy jechałem mocno zaczeło syczec po odpuszczeniu gazu teraz sie to przestało robić wiec może zawór się zacinał albo coś i z tego syczało?>
Witam mam problem z ciśnieniem powietrza samochód Volvo FM 2005 pełne zawieszenie pneumatyczne czasami bije do 15 bar aż załacza sie zawór bezpieczeństwa spuszczam powietrze do zera i przez jakiś czas jest dobrze. Dodam że osuszacz z podstawą wymieniony na nowy wabco oraz robiona była kalibracja. Czy problemu szukać w kablach do cewki czy może problem...
wiem że dystans to podstawa już przekonałem się na własnej skórze kiedyś ( 2008-2011 jakoś tak) padł mi zawór z osuszaczem (leciało powietrze ale nie blokowało układu czy coś mam 3 E trójki, ale jak są ubytki powietrza to się chory robię)i kupiłem zawór czterodrożny + osuszacz kąpletny w serwisie dafa nie wiem tak cena +- ok 3600zł brutto założyłem...
Witam, silnik chodzi-ciśnienie nabite, ręczny nie puszcza, do wymiany jak pisał kolega wyżej zespol 4 drogowy z osuszaczem, nie zapomnij sprawdzić także,- wyciągnij filtr zobacz co jest w środku na podstawie-czarny twardy nalot? może tez siadać ci kompresor i zatyka kanały powietrzne w tym zawór na końcu spiralki od strony zderzaka, doraznie może pomoc,...
Jak schodzi do zera to 1 i 2 układ, czyli hamulce 1 i 2 osi. Do sprawdzenia zawory sterujące, zbiorniki powietrza z tych układów i zawór rozdzielacza. Gdy czterodrożny będzie zapieczony to powietrze zejdzie przez osuszacz i sprężarkę. Nie usłyszysz. Po napompowaniu powietrza do pełna wykręć osuszacz i popryskaj wodą z mydłem podstawę pod filtrem.
Prawie 12 barów to jeszcze nie tragedia, ale sprężarka się męczy, i zawory. 10,5-11 może być, jak z przyczepą to nawet lepiej bo szybciej uzupełnia układ przyczepy. Czyściłeś podstawę osuszacza i zbiorniki? Jeżeli wielodrożny pracuje właściwie, pomierz ciśnienia na obwodach, i każdy układ jest napełniony to zostaje tylko podstawa osuszacza. Po wykręceniu...
Wydaje mi się że musisz rozłączyć któreś ze złącz pod maską i dmuchać powietrzem w trójnik o którym pisałeś że niema w nim powietrza . W taki sposób małymi krokami dojdziesz do zablokowanego przewodu lub zaworu. Tak tylko myślałem że ktoś już to przerabiał i nie będę musiał wszystkiego rozłączać Dodano po 1 Zawór czteroobwodowy do wymiany , może trafił...
Zasilanie ze sprężarki dochodzi do podstawy, układ nie ma oleju i syfu. Dodano po 3 Zawór sześciodrożny i podstawa nowa. Może jakiś inny zawor ma znaczenie przy sterowaniu tym zaworem sześciodrożnym i dlatego podstawa oddycha cały czas. Dodano po 2 Zawór sześciodrożny i podstawa nowa. Może jakiś inny zawor ma znaczenie przy sterowaniu tym zaworem sześciodrożnym...
W tym autobusie są dwa zegary tylko od powietrza, nie ma oddzielnego na układ pomocniczy. Wstałem dzisiaj rano żeby zobaczyć jaka sytuacja będzie, przy okazji wykryłem nieszczelność przy zwolnionym ręcznym, ale niewielką. Samochód pojechał i dzisiaj akurat nic się nie działo. Dziś wymieniłem filtr osuszacza, w podstawie było trochę oleju, więc wyczyściłem...
podstawa osuszacz podstawa osuszacz zawór osuszacz powietrza podstawa
ciśnienie r407c pierścienie objawy koszt wymiany licznika
pralka bosch wyłacznik selektywny
Samsung SCX 3200 - Połowa strony drukuje się na czarno Mini pralka - programy przeskakują, bęben się nie kręci