Da się sprawdzić moduł UPC w warunkach domowych ?
Ten moduł jest specjalnie umieszczony w tunelu, w strumieniu powietrza, żeby się nie przegrzewał. Warto pomierzyć jaki prąd przez niego idzie bo może sama dmuchawa ma zabrudzone łożyska i pobiera więcej prądu niż powinna. Niestety ale w tym przypadku dostęp do dmuchawy jest dość kiepski, żeby sprawdzić czy obraca się bez oporów. Druga sprawa to same...
Odkręcić panel z pod lewarka zmiany biegów , panel w którym znajduje się wyświetlacz nadmuchu ,a następnie schowek .W tunelu nagrzewnicy u góry będzie widać moduł dmuchawy na dwie wtyczki prawdopodobnie będą wypalone styki.
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
Witam mam również problem z wentylatorem w sceniku II tylko że ja mam klimatronik . U mnie w ogóle nie działa na żadnym biegu na panelu sie zmienia szybkość a wentylator ani rusz sam wentylator Chyba tranzystor padł ci. Można kupić je (albo zamienniki) w miarę tanio. W pracy nawet mam sciagnięte w PDFie szczegóły na ten temat. Znazazłem je na tym forum...
Nie wyciągałem, bo dojście do wentylatora jest takie, że lepiej się pochlastać. Żeby go wymontować (lub do niego dostać) trzeba rozebrać całą deskę rozdzielczą. EDIT Został kupiony moduł (zaryzykowaliśmy) - dmuchawa działa:D. Teraz jeszcze będzie trzeba zobaczyć drożność rurki odprowadzającej skropliny z okolic parownika.
Witam mam problem z zasilaniem w moim Scenicu 3 1.5dci 2010r. otóż mam dziwne objawy w czasie ruszania z 1 biegu światła przygasają a dmuchawa zaczyna słabiej dmuchać po kilku sekundach zaczyna wracać wszystko do normy. Przeprowadziłem mały test ładowanie wynosi 15.5v na pełnym obciążeniu a w trakcie tych objawów potrafi spaść do ok 12.5v co odpowiada...
To na 99% opornica dmuchawy.
Temat już stary i problem rozwiązany, ale załączam schemat odrysowany z modułu. W pliku poza schematem oscylogramy dla kolejnych prędkości wentylatora, od 0 do maks.
Jak się już dostałeś do "rezystora" to trzeba było mieć drugi i go podmienić. To najczęściej psujący się element w układzie dmuchawy. Kiedyś był to faktycznie rezystor z odczepami, teraz to moduł elektroniczny z tranzystorem mocy regulujący obroty, nie do zmierzenia "probówką". Wymieniałem go w scenicu żony, dużo roboty i składając trzeba uważać by...
no bardzo bym prosił o poradę
Zmień mechanika. A tak poważnie co Ty zrobisz/sprawdzisz skoro auto stoi u mechanika? Jaki wentylator działa, a jaka dmuchawa nie działa? Czy chodzi o wentylator nawiewów w kabinie? Jest tam klasyczny silnik ze szczotkami czy z modułem elektronicznym (bezszczotkowy)? Okablowanie sprawdzone? Panel manual czy "climatronic"?
Odepnij moduł sterujący dmuchawą masz go zaraz obok niej najlepszy dostęp z góry. Wyciągnij zaślepki od górnych głośników na desce,są na zatrzaski tam masz chyba dwie śrubki i już nigdzie więcej. Kierownica na dół i pociągnij górną część deski do siebie jest na zatrzaskach zejdzie.
Ja bym zaczął od sprawdzenia UPC i jego wtyczek Tak pewnie zrobię, ale dopiero we wtorek znajdę na to czas. Szukam podpowiedzi nt. wtyczki, która mogłaby wystąpić jako źródło tych problemów? Zastanawia mnie to, ponieważ jeżeli np. ABS, ASR jest na wtyczce A, dmuchawa i radio B, czujnik deszczu C, to z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że poleciał...
Dzięki za szybką pomoc kolegom, właściciel modułu (i samochodu) jutro bedzie szukał w sklepach tranzystora lub całego modułu
Dzięki za info .Od tego czasu dmuchawa działa , byl tylko mały problem z dotarciem do samego modułu .Pozdrawiam.Temat zamykam.
Kiedyś zmierzone na sprawnym module: I bieg (A1-A4) = 2 Ω; II bieg (A2-A4)= 1,4 Ω; III bieg ( A3-A4)= 0,5 Ω
Na moim oryginalnym spalonym tranzystorze jest "N344AF, 75344G" oraz literka f - znak firmy Fairchild. W ten sposób na stronie producenta znalazłem pełne oznaczenie HUF75344G3. Jeżeli nie wyrwało Ci dziury w oryginalnym tranzystorze to proszę podeślij zdjęcie albo wszystko to co na nim jest nadrukowane to pomogę szukać. Moim zdaniem nie ma takiej możliwości,...
Ceramika nie ważna . Ważny jest styk na połączeniach ( chyba że nie ma większej części ceramiki to moduł będzie się szybciej grzał, i może to przenosić temperaturę na złącze, ceramika jest odpowiedzialna za rozpraszanie ciepła).
Problem rozwiązany okazał się spalony bezpiecznik pierwszy 50A w modelach z przed liftu jest odpowiedzialny za dmuchawę zaś po lifcie za ogrzewanie elektryczne i odpalanie o czym nie ma mowy w schematach. Dla potomności
Witam. Problem dotyczy Scenica 2 1.9 dCi. Mianowicie, wszystko działa dobrze do momentu, gdy wysiadam z auta i zamykam je. Centralny zamyka drzwi, a po około 10 sekundach załącza się climatronic. Wymieniłem rezystor dmuchawy, moduł BCM i UPC, ale dalej bez zmian.
Mam problem z odpaleniem auta. Zamykanie z karty działa normalnie. Akumulator nowy. Jak włożę kartę to słychać jakby jakiś przekaźnik pod deską i działa tylko dmuchawa, żadne kontrolki się nie zapalają w liczniku. Sprawdziłem już wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i w środku, są ok. Podmieniłem już inny sterownik silnika, moduł uch w środku, blokadę...
Jakie ten moduł ma zabezpieczenie, skoro pali się tranzystor i pracuje tylko na max obrotach. Bezpiecznik powinien być między sterownikiem, a silniczkiem. Dodano po 1 Naprawa - silnika dmuchawy - pobierał zbyt dużo prądu.
Witam. Proszę o radę: wentylator działał u mnie z max prędkością na wszystkich stopniach (od 1 do 6), czyli spalony tranzystor w module sterowania nawiewem. Ten wymieniłem (był buz342 jest irfp064n) i teraz nawiew we wszystkich położeniach działa z minimalną prędkością (albo jeszcze wolniej). Czy możliwe, że znów winny jest tranzystor? Zamiennik którego...
Bezpieczniki i moduł jest ok.Objaw jest taki ,że silnik startuje tylko po uderzeniu w obudowę tunelu nawiewu.W ten sam sposób można go też zatrzymać.
Znalazłem chyba przyczynę wyjęłam osobiście rezystor sprawdziłem zasilanie na kablu 19 V !!! Regulator padnięty mam Myślę że przy takim napięciu to po pierwsze co najmniej 2 modułu zaświeciły by kontrolkę awari na desce a po drugie akumulator by się zrobił okrągły jak piłka :D . No dostał samochód do naprawy stwierdził że trzeba rezystor wymienić który...
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
scenic dmuchawa dmuchawa scenic moduł dmuchawa
curtis ustawienia obrazu napełniać drukarka kocioł ustawa
kyocera czyszczenie elektrody passat 116km
Łożyska 6203-2RS do małej pralki Polar – gdzie kupić, North.pl, KlinikaAGD, Allegro Parkside Performance vs Parkside – kompatybilność trybików szlifierki kątowej