Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
wyje nie zależnie od obrotów w Nie zmienia się zależnie od obrotów silnika?
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Ecu widzi obroty silnika?
Zupełnie od złej strony się za to zabierasz.
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Proponuje sprawdzić przepustnice czy niema nagaru może być przyczyną falowania obrotów silnika .
pewnie silnik krokowy... można go spróbować przeczyścić
Czujnik.Regulator.:D
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
0,1 - 0,15 ssący 0,25 - 0,3 wydechowy
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
Sprawdź czy ECM podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty silnika.
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Jedź do człowieka z clipem
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
spotkałem sie z tym proglemem i walczyło z nim kilka serwisów usterką okazał sie zawór zmiennych faz rozrządu .Występowało to tylko na wolnych obrotach
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Unity sterownik silnika dziękuję wszystkim za pomoc
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
dobrze by było wyczyścić przepustnice jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza , wyregulować ustawienie krokowege , odłączyć sonde lecz po jej odłączeniu znowu adaptacja.
Jakie ma silnik obroty poodpaleniu na zimno
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
W jaki sposób sprawdziłeś potencjometr?
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
Kolego nie domyślasz się chodzi o obroty, myślę że lekko za duże
Wielkie dzięki obroty ok wina uszczelek tylko trochę trzęsie silnikiem na wolnych obrotach
Witam! Jestem posiadaczem reno od pewnego czasu po uruchomieniu obroty szaleją .Wzrastają i maleją prawie do zera.Po nagrzaniu silnika obroty się stabilizują.proszę o radę .
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Kolego dopiero teraz gaziarz ci napsocił.
mam problem z tym autem,wyskakuje błąd DF036 związany z potencjometrem pedału gazu.po wymianie na używany przez pewien czas było w porządku a teraz trzyma obroty 1500obr/min i silnik nie reaguje na pedał gazu.
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
A kiedy był wymieniony filtr paliwa.
Wymień impulsator w skrzyni A gdzie to to jest? A jeśli jest, to co ma do obrotów silnika?
To poproszę o podpowiedź jak zrobić to off , powiem tak mechanikę ogarniam ale elektroniki już nie bardzo . Dodano po 3 Jakiś czas temu miałem podobny problem też w scenicu ale jeden z użytkowników przysłał mi kod cztero cyfrowy który wbijalo się przyciskiem zamykania i było ok teraz też takiego kodu szukam . to był starszy typ,tu nie ma czegoś takiego...
Po zwarciu obwodu powinny się podnieś obroty silnika i napięcie łądowania.
rozrząd ustawiony początek wtrysku również na wolnych obrotach elegancko i powyżej 3000 obrotów też OK ale ok 2000 szarpie silnikiem pompa sterowana elektronicznie BOSCHA
silnik jest 1,6 w benzynie
Dobra, cewki wymienione. Po skasowaniu błędów, co pozostaje/wraca? Bardzo ważny jest czujnik wału, o którym pisałem wcześniej (crankshaft sensor). Przepraszam, mieszkam w UK i czasem łatwiej mi napisać coś po angielsku. Auto nie wie, że uruchamiasz silnik, ponieważ nie widzi obrotów wału/silnika i nie podaje iskry.
czy masz na myśli czujnik obrotów wału znajdujący się pomiędzy blokiem silnika a skrzynią biegów ?
Zadzwoń sobie do najbliższego ASO Renault z zapytaniem, jakie numery powinien mieć sterownik silnika w Twoim modelu i będziesz wiedział czy ten który jest, jest prawidłowy.
W necie są, może tu być inaczej - trzeba znać konkretną wersję silnika K4M.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Renówki to taka marka która sama sie naprawia ;) Sama sie psuje po chwili się naprawi nic nie zrobisz ;) A jak problem bedzie sie powtazał odłącz na 15 minut akumulator i pozostaw auto aby zagrzał się do właczenia wentylatora chłodnicy. jeżeli nie to czujnik temp. "raflin2" dlaczego chcesz zmieniac te obroty 1100 to obroty na ssania a 700 to prawidłowe...
Scenic MKIII?? Nie ma takiego auta. A zdradzisz nam tajemnice jaki tam silnik jest?
Kiedyś miałem podobną sytuacje w fordzie transicie tylko kontrolki sie nie zapalały i okazało się że jest urwana poduszka silnika.
Pisałeś na początku, że jak łapie obroty to kopci, więc zakładam, że pociągnął oleju i silnik zaczął się rozkręcać.
Rozrząd parametry oraz odczyt błędów był sprawdzany clipem a nie jakimiś magicznym urządzeniem
A parametry pracy silnika obejrzane??
Diagnostyka robiona ? parametry "live" przeglądane ? widzi obroty silnika ? ciśnienie paliwa ? itp.
Tylko dlaczego silnik schodził z obrotów aż zgasł ? Bo był taki objaw że z 3 trazy jakby coś szarpnęło a potem silnik po prostu schodził z obrotów aż zgasł.
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
Mam problem z obrotami silnika w Reno scenic 1 1.9 d 64 km z 2000 roku. Problem polega na tym że , po odpaleniu silnika silnik pracuje normalnie ,obroty na obrotomierzu są normalne ,ale od czasu do czasu obroty całkiem spadają i strasznie kopci przy dodaniu gazu , po jakimś czasie obroty wskakują normalnie i przestaje kopcić ,dzieje się tak na wolnych...
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz czy jest napięcie na wtyczce do krokowca i okazało się że jest ale tylko na jednym pinie a na drugim jego niema ten kabel idzie aż do ecu , wygląda na to że nie mam pełnego sterowania silniczkiem , silniczek dostaje impuls po przekręceniu stacyjki w pozycję on , żeby się zamkną a nie dostaje impulsu na otwarcie . Jutro...
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
bass13ss - podaj jaki masz silnik, jakie obroty na 3 (zadany manualnie) i 4 biegu przy prędkości np 100km/h Smród - przyblokowane klocki hamulcowe?
No i znalazłeś "usterkę"
Nie, nie napisane było dlaczego. Czy to jest jakiś inny silnik, niż zwykły. Bo ten jest sterowany elektronicznie, ciągle na niego idzie 12V, a oprócz tego jest jeszcze z modułu trzeci cieniutki przewód. Chyba sterujący obrotami.
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
Przyczyną możliwe że było wymieszanie castrola z mobilem
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
po pierwsze powinieneś podłączyć do kompa i sprawdzić parametry. Z tego co napisałeś to myślę że powinieneś sprawdzić masę na silniku z tyłu silnika od strony rozrządu(dwa kable masowe szarpnij nimi czy nie odpadły) następny krok to sprawdzenie ciśnienia kolektora ssącego(częsta przyczyna uszkodzony przewód gumowy pomiędzy map sensor a kolektor ssący)....
Jak obroty spadają po wciśnięciu pedału sprzęgła, sprawdziłbym czy sprzęgło radzi sobie z rozłączaniem napędu, bo to bardzo dziwne. Wymień przewody koniecznie, sprawdź świece. A skoro na ciepłym silniku obroty tylko wariują, sprawdź silnik krokowy koniecznie, bo ja tak miałem w nubirze, że dopiero na ciepłym silniku tak się działo.
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu". Powód tego szarpania na niskich obrotach podczas jazdy ??
Witam Mam podobny problem - scenic 99' 1.6 16V. Silnik na wolnych obrotach faluje i potrafi zgasnąć też a czasami chodzi bez zarzutu. W czasie jazdy czasem daje się wyczuć "szarpnięcie". Czy w taki zwykły intercafe do diagnostyki do celów "domowych" jest sens inwestować (ok 60 zeta na allegro)?
Co do dźwięku to nagraj go i wrzuć do posłuchania.
Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty. A po wlaczeniu klimatyzacji nie powinny się obroty podnosić tak aby silnik nie wchodził w wibracje?
Witam, mam problem z silnikiem Renault Scenic 1.9 dci, który ma równe obroty ale cały się trzęsie, razem z karoserią, jaki może być powód takiej pracy napędu. https://www.youtube....eature=youtu.be
Witam, Samochód Renault Scenic 1.6 16 v 2000r, benzyna, przebieg 145tyś km W skrócie: Mam taki problem, że nierozgrzany silnik nie schodzi z obrotów i traci moc. Po kilku minutach, paru odpalaniach i przegazowaniu problem zanika. Sytuacja krok po kroku 1. Odpalam samochód rano -> bez problemów, obroty na luzie w temp. okolo 5st w granicach 1500. 2....
Napisz to po ludzku, bo piszesz o podciśnieniu a podajesz wartość (chyba) ciśnienia absolutnego.
Witam. Mam problem z niskimi obrotami zarówno na Gazie jak i na benzynie, 500 obrotów przebieranie silnika, ponieważ jest to automat jak sie załączy skrzynię to gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
Koło zmiennych faz do wymiany, tak jak T5 napisał. W początkowej fazie klekocze tylko przy odpalaniu, im bardziej "zajechane" koło wtedy zaczyna klekotać cały czas, dodatkowo przepustnica do czyszczenia, wtedy rozwiążą się problemy z obrotami.
Auto jak w temacie po wymianie silnika. Standardowa usterka 2 panewka. Auto odpala na plaka w sterowniku silnika brak błedów, ciśneinie na listwie 400 wymagane i odczytywane. Obroty też czyta. Co może go blokować ????
Słyszałem coś o uszkadzających się cewkach zapłonowych wypadało by to potwierdzić jakąś diagnoza [użyj szukajki]
0,9 bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu, takie jest minimalne ciśnienie oleju dla tego silnika, i od sprawdzenia tego zacznij.
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Mam już dosyć czyszczaczy silników krokowych. A wy?
Tak działa. Ten etap tj zwieranie jest dawno za mną. Wolny bieg działa na wszelkie sposoby. Szybki bieg się nie załącza. Jeszcze z innej strony: silnik ma dwa wyprowadzenia, czy jedno z nich to masa a drugie to zasilanie, czy obydwa są zasilaniem a masa jest na korpusie silnika?
Witam Mam problem z obrotami w sceniku na zimnym silniku musze trzymać przez chwila obroty gazem ciepły obroty poniżej 1000 po włączeniu świateł i klimatyzacji spadaj do 500 :idea: Wykręciłem silniczek krokowy i teraz moje pytanie czy po włączeniu zapłonu powinien sie wysunąc? u mnie w ogóle sie nie rusza kupiłem nowy założyłem po odpaleniu obroty 4...
Czy mam rozumieć że jedno z drugim nie ma związku? I czy takie lądowanie jest prawidłowe? Silnik krokowy jest elektryczny
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
Zmienić mechanika. Sprawdź szczelność pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym. W parametrach widać np. jakie obroty chce mieć sterownik silnika. Skoro pseudo-mechanik potrafi odczytać tylko błędy to szkoda dawać mu auto.
Plus po stacyjce z wtrysków benzynowych. Obroty sterownik może czytać z impulsów wtrysków benzynowych. W czym problem silnik przekladasz, a elektryka się zostaje. Nic nie zmieniasz.
obrót silnik scenic obrót scenic scenic obrót
amplituner pioneer kolumna fatek winproladder satelitarny tuner analogowy
STPS10LCD150C zamiennik – STPS10L150CT, MBR10150CTG, 10CTQ150, SS10P150CT, parametry, porównanie Opel Corsa E 1.2 – nierówna praca zimnego silnika, diagnostyka, typowe usterki