Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
No to ten regulator obrotów.
To uszkodzony regulator obrotów.
dziś u znajomegk podłączaliśmy pod kompa i nie wykazało żadnych błędów. To niech ten znajomy zdjagnozuje miernikiem uniwersalnym regulator obrotów.
Oringi na regulatorze ciśnienia sprawdz.
Może być uszkodzony regulator przepustnicy.
Inny jest bo scenic ma na kolanami pasażera. Wyciąg regulator obrotów ( dostęp od strony akumulatora), wysuń i włącz na chwile wiatrak, zobacz jak bedzie wiało z dziury po regulatorze. Nie kładź regulatora na metalowej częci karoserii.
Możliwe uszkodzenie regulatora ciśnienia na pompie.
Po prostu dostań się do regulatora obrotów i obadaj . Następnie zmierz prąd wentylatora.
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
gdzie indziej napisali że to wina regulatora ciśnienia na pompie że , jest na wykończeniu i to są jego ostatnie podrygi ale nie bardzo jest na macanego naprawiać bo taki regulator trochę kosztuje
Pulsuje bo regulator idzie "do odcinki" i zener w środku zaczyna ingerować.
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
Brakuje paliwa. Coś zdycha, regulator, pompa albo wtryski. Na dzień dobry sprawdź korekty wtryskiwaczy na kompie i przelewy. Napisz jeszcze jaki układ wtryskowy, tzn jakiej firmy.
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Po zwarciu obwodu powinny się podnieś obroty silnika i napięcie łądowania.
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Faluje ciśnienie na CR.Przyczyny dwie,wtrysk(i)regulator. Ten mechanik wczoraj słabo widział po weekendzie jeszcze.
Sugestia nomik jest trafna. Teraz się zacznie gdzie jest regulator, jak się go wyciąga, co się tam mogło zepsuć, co tam wstawić..
Przepustnica zachowuje się normalnie. To miauczenie, buczenie też norma. Tam nie ma osobnego regulatora wolnych, więc wszystko robi przepustnica. Wychodzi na to, że jednak jest dziura, bo do takich obrotów jednak trochę powietrza potrzeba. Druga opcja, że przepustnica się otwiera, ale to musisz albo zobaczyć, albo podejrzeć fejsikiem w parametrach podczas...
falujące obroty lecz nie zawsze raczej w temperaturze ponad -7 rano po całej nocy . filtr paliwa ma przejechane 20000tys. regulator ciśnienia ma też tyle . dziwnie bo przed wymianą regulatora było tak cały czas a tez już nie wiem
temat długo na forum ale nikt nie potrafi podac przyczyny co się dzieje w moim aucie. Wymieniłem też regulator ciśnienia paliwa na nowy i nadal to samo. czasami pojawiają się taki falujące obroty ale to czasami w czasie jazdy jak się jedzie i puści się gaz.
należało by zacząć od sprawdzenia regulacji ciśnienia ładowaniaPo przekroczeniu 3000 obrotów na 3cim biegu regulator powinien zadziałać .Czyli puszka przy turbo do sprawdzenia i zaworek elektryczny
Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw opornicę (280PLN), ale bez skutku. Bardzo pilnie potrzebuję schematu...
na max obrotach było ponad 20A I mniej-więcej tyle pobierze. A stary dało się naprawić, tylko trzeba wiedzieć co tam wsadzić.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
tez się zastanawiam nad radiatorem ale dlaczego jak podam na cienki pomarańczowy czyli 10 pin panelu klimatronika to dmuchawa idzie na full obrotach. dlaczego nie rusza sama Bo wysterowujesz pełen bieg wentylatora. Krótko-ustaw klimatronem pełny bieg,jak zadziała wymień regulator.
Witam wszystkich, mam problem ze skrzynią dp0, po przejrzeniu postów w necie widzę, że te skrzynie do szczęśliwych rozwiązań nie należą, ale do rzeczy, skrzynia się uszkodziła i nie załączała lock upu, samochód palił 15 l/100 km przy dobrym wietrze, oddałem na warsztat, po wielkich bojach i podmianie 4 lock upów i wydaniu 4 tys. zł na niby remont okazało...
----------------------------------------... Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia...
obstawiam czujnik ciśnienia pompy , on daje ciśnienie na wtryski wyciąg i przedmuchaj jak będzie chociasz troszkę lepiej tzn . do wymiany Dodano po 1 sprawdź regulator ciśnienia pompy przedmuchaj jak będzie troszkę lepiej tzn . do wymiany
Witam Zwracam się z prośbą. Mam Renault Scenic 1,9DCI Klimatronic z roku 2000. Padł mi wentylator nawiewu powietrza, ale sama dmuchawa jest sprawna, jak podam jej bezpośrednio napięcie to działa, po prostu nie dostaje sterowania z klimy, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw opornicę (280PLN), ale bez skutku. Bardzo pilnie potrzebuję schematu...
Witam. Mam problem z dmuchawą w moim Scenicu. Dmuchawa przestała działać, po wymontowaniu rezystora i podmianie na nowy zero reakcji, wiem, że obrotami moduł steruje poprzez minus(-) więc po zetknięciu radiatora z masą dmuchawa śmiga ładnie a co za tym idzie silnik sprawny - mam więc dwie opcje: 1. Kupiony zamiennik modułu był fabrycznie uwalony 2....
Witam, nie działa mi silnik nawiewu, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw. opornicę, ale bez skutku. w serwisie Renault powiedzieli, żeby wymienić panel sterowania climatronic , też wymieniłem i dalej żadnych efektów. Jeżeli podłączy się laptopa do złącza diagnostycznego, to można sterować silnikiem zwiększając i zmniejszając jego obroty. Bardzo...
Witajcie. Podłączyłem dziś autko pod kompa i wyszło wahanie na listwie w granicach 20 - 6500 bara. Ponadto korekcja biegu jałowego bez przerwy wskazuje 0 obr/min. Co najprawdopodobniej jest przyczyną takich skoków wartości? czy regulator na pompie?czujnik na listwie CR?czy lewe powietrze? EGR odpada - sprawdzony Pomiar robiłem u mechanika programem...
Szanowni forumowicze nie dodałem na tym forum, że został wymienioany filtr paliwa i powietrza, wyregulowany luz zaworowy oraz sprawdzone ciśneinie sprężania. Czujnik położenia wału korbowego jeżeli przestałby działać to komp. sterujący nie mógłby ustalić miejsca wtrysku - i silnik nie mógłby być w ogóle uruchomiony, usterki pozostałych czujniki w programie...
Nie jest prawdą, że im mniejsze obroty tym większe straty w regulatorze. Ów regulator (niemal identyczny jak np w Renault Megane/Scenic II) pracuje w oparciu o modulację PWM. Grzanie się tego tranzystora świadczy albo o tym, że jest nie do końca wysterowany lub też ma za dużą R d-s, lub też zbyt leniwie sie wyłacza. To można łatwo sprawdzić. Moduł ten...
Witam Wydaje mi się, że chodzi o sterowanie z pulpitu oświetleniowego jakie stosuje się na scenach. Faktycznie jednym ze standardów takich pulpitów do sterowania urządzeń wykonawczych (potocznie zwanych tyrystorami) jest DMX. Jeżeli chodzi o takie sterowanie to potrzebny jest (oprócz pulpitu sterującego) panel wyjściowy (tyrystor), który odbierać będzie...
Po pierwszych porannych chłodach okazało się, że nawiew działa tylko na 4 położeniu. Widziałem już na forum różne wskazówki, co do tego zagadnienia i jak się domyślam mam do czynienia z uszkodzeniem regulatora obrotów. Proszę o wskazówki, co do lokalizacji jak również sposobu dotarcia do niego. Nie jestem zwolennikiem metody prób i błędów, gdyż często...
Można jeszce sprawdzić ciśnienie w układzie paliwowym i regulator ciśneinia w instalacji paliwowej oraz szcelność instalacji paliwowej, zawory wtryskowe i uszczelki oraz wydetek paliwa w poszczególnych zaworach wtryskowych. Trzeba też spawdzić sondę lambda i podgrzewanie sondy lambda.
Witam szanowne grono po kilku latach mojej nieobecności. Poszukuję porady. Sam już nie mam pomysłu. Chodzi o Scenica 2 z 2007r. Siedzi w nim alternator ze złączem COM. Gdy zauważyłem problem z rozruchem rano to standardowo woltomierz w łapki. Po nocy marne 12,1 V. Odpał i nagle napięcie w instalacji 15,2V niezależnie od obciążenia. I obrotów. Podejrzenie...
Założyłem nowy regulator, teraz napięcie skacze (bez względu na obroty) od 12,6 do 15 V ale kontrolka już się nie zapala. Po wyjęciu wtyczki z jednym przewodem napięcie na akumulatorze jest stabilne i wynosi około 14,2 V i lampka też się nie zapala. I co dalej ? To alternator 6 diodowy, nie ma diod wzbudzenia. Znajomy przyniusł tester do renówek i pokazało...
Na moim oryginalnym spalonym tranzystorze jest "N344AF, 75344G" oraz literka f - znak firmy Fairchild. W ten sposób na stronie producenta znalazłem pełne oznaczenie HUF75344G3. Jeżeli nie wyrwało Ci dziury w oryginalnym tranzystorze to proszę podeślij zdjęcie albo wszystko to co na nim jest nadrukowane to pomogę szukać. Moim zdaniem nie ma takiej możliwości,...
Podgląd live podczas wystąpienia usterki podstawowych parametrów, ciś na listwie obroty itd. tylko clipem, bez tego ani rusz. Z tym przygasaniem panelu podczas duszenia na hamulec, na myśl mi przychodzi wiązka pod fotelem kierowcy, ale czy ma to coś wspólnego z odpalaniem to nie wiem. A zdjęcie w tym linku przedstawia silnik 1.9 DCI moi drodzy.... Ale...
Nie Przyjaciele, alternator tak jak pisałem ma nowy regulator, szczotki, komutator i łożysko montowane przeze mnie, widziałem ich stan, są nowe, wszystko wykonane z dużą dokładnością poza tym objawy wyglądają identycznie jak przed regeneracją więc nic się nie zmieniło, więc to nie wina na pewno rzeczy wymienionych wyżej. Problem występuje na postoju...
Więc zacznę od początku. Rozsypała sie rolka napinacza paska rozrządu. Niestety wygięło delikatnie zawory i zerwało klin na wałku rozrządu. Po regeneracji głowicy, złożeniu rozrządu, wymianie wszystkich filtrów samochód zapalił. Niestety po zgaszeniu już nie "odezwał". Diagnoza pompa (BOSCH) nie daje ciśnienia na listwę. Usterka- zacięty zaworek zwrotny...
Jeśli chodzi o wtryski to na powrocie szło powietrze tylko wtryski były sprawdzane i nie leją, a powietrze puściłem na powrót do baku czyli obszedłem filtr paliwa. Jeżeli silnik gaśnie nieoczekiwanie, to jest albo gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej) (system Common Rail ), albo gwałtowny wzrost . Komputer sterujący "wyczuwa"...
Cześć. Mam pytanie panowie.Chodzi o elektro zawór na pompie wtryskowej silnik 1,9 dci Scenic 2 2004r. Pewien elektronik powiedział mi ze moje kłopoty z komunikatem 'INJECTION DEFILANTE' to przez zawór pompy wtryskowej, prubuje ustalić czy aby to wogóle możliwe. Czy to wogóle jest zawór czy czujnik , czy regulator ciśnienia? W clipie komunikat ten pokazuje...
Tak początkowo przypuszczał mechanik któremu zleciłem naprawę jednakże dodał (po przekazaniu mu tej wiadomości) iż uszkodzeniu regulatora towarzyszy większe zużycie paliwa i raczej klekotanie nie ustaje a utrzymuje się (takie informacje też wyczytałem na innych forach). W moim przypadku klekotanie ustaje po 2-3 sekundach. Dodam jeszcze iż pojawił się...
Witam zainteresowanych. A więc sprawa wygląda następująco . Albo zatankowałem trefne paliwo albo nazbierał się syf w baku przez 6 lat jazdy na gazie. Wyczyszczono zbiornik paliwa, wydmuchano wszystkie przewody, zatankowano świeżego markowego i EUREKA , wszystko nagle przeszło . Z radością czekałem do rana ale to tylko potwierdziło że trafiony - zatopiony...
Witamy w nowoczesnym samochodzie. Takie zachowanie jest jak najbardziej normalne. Za takie zachowanie obwinialbym klimatyzację. Wiem, ze sprężarka jest napędzana paskiem osprzętu, ale zapominasz o jeszcze jednej rzeczy - wentylatorze chłodnicy, który pracuje bardzo intensywnie wtedy, kiedy samochód stoi w korku. A wentylator chłodnicy potrafi pociągnąć...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
OK Podłączyłem drugi wentylator (bez podmieniania, leżał na miejscu pasażera), ale niestety nie nic to nie poprawiło. Sprawdziłem jeszcze dla pewności wszystkie piny we wtyczce- wyglądają jak nowe. Sprawdziłem również wtyczkę wchodzącą do samego regulatora wentylacji na desce rozdzielczej - również wygląda OK. Zauważyłem 2 rzeczy: 1. W jednym z rzędów...
Cześć Koledzy. Jestem tu nowy.Moja wiedza o mechanice, nie jest duża.Ale wiem co to diesel a benzynka.:-) Mam już ok 3 lat swojego scenica i dotąd chodził prawie idealnie.Ale teraz coś go boli,nie wiem już w którą stronę mam iść,co sprawdzać po kolei. Elektryke Elektronike Układ zasilania paliwem ,powietrzem ,itp Ale po kolei czemu myślę że coś go boli:...
Witam serdecznie Wszystkich na forum. 2010 silnik 1.6 benzyna. podczas osiągnięcia 3000 obrotów zaczyna się dławić i szarpie ( jakby brakowało paliwa) a silnik dziwnie pracuj. Natomiast jeśli przyspieszam równomiernie czasami nie występuje problem. Czasami jak się doda dużo gazu i przejdzie się obroty 3000 jest normalnie. Podjęte działania : Na komputerze...
regulator obrotów scenic scenic regulator obrotów silnika scenic regulator
serwis kotłów olejowych katalizator emulator pomiar prąd stałego miernik cęgowy
płyta główna viessmann zielony kabelek
Szarpanie silnika Passat B5 1.9 TDI na gorąco Scion xB: Błędy P0171 i P0130 - Czy można jeździć?