Mi z pomiarów wychodzi że to termistor 10k/25 st. Jak przygrzałem lutownica rezystancja spadła do 300 om, po czym w miarę stygnięcia stopniowo wzrastała. Ma to sens-jest zaraz koło radiatora i stanowi jakąś formę bezpiecznika termicznego.
W Scenicu II wstawiałem IRFP064N lub HUF 75344G. Podobne montowałem w Cytrynie.
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
A ile amper ma bezpiecznik wentylatora??? 40A I mniej-więcej tyle pobierze. A stary dało się naprawić, tylko trzeba wiedzieć co tam wsadzić. Aha no to dobrze , bo już się martwiłem ,że wentylator zaczyna się przycierać i dlatego padł regulator... Że dało się naprawić to wiem... Wymieniłem tranzystor mocy , lecz jednak mniemam ,że jeszcze coś przed...
A na regulatorze zmienia się napięcie sterowania miałem coś takiego u siebie pod obciążeniem zanikało sterowanie uszkodzony był tranzystor i dioda w panelu sterującym
A widzi ciśnienie paliwa? Jest synchronizacja? To dwie podstawowe rzeczy żeby odpalił i to trzeba zbadać.
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Raczej sprawa dotyczy wtyczki regulatora dmuchawy. Jest za schowkiem który trzeba zdemontować.
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator prędkości silnika dmuchawy - naprawić (czasem zalany wodą silnik dmuchawy).
Napisz jaki to typ alternatora,jakiej marki regulator zmieniłeś?
Sprawdz kostkę wentylatora i regulatora.
Objaw wskazuje na brak dobrego styku na złączkach lub wylutowanie się tranzystora w regulatorze ( "rezystorze" to częsta usterka tego modułu). poprawiałem te luty spoiwem wysokotemperaturowym. Chociaż w połączeniu z myjnią to obstawiałbym to pierwsze. Pozdr.J.
A może to nie jest wina tranzystorów w regulatorze?
Może być uszkodzony regulator przepustnicy.
hmmm wisi na scenie w domu/kinie a co z wolnym powietrzem gdzie beda 2 sztuki do zrobienia??? na sali i na powietrzu?? SGM STUDIO 12 SCAN CONTROL ok. 8000,00zł SGM STUDIO 24 SCAN CONTROL ok. 10000,00zł ZR 33 Hi-Mass DMX (1500W / 1000 m3 min) 2 793zł Magnum Pro 2000 (1600W / 700 m3 min) opcjonalny DMX 2 354zł Wentylator AF-1 DMX (cena z kontrolerem)...
Ja nie , ale elektronik tak mowi ze wszystko jest ok tylko regulator sie wiesza
Tak czy siak skoro tam była woda, to zaraz zatrą sie tulejki i uszkodzi regulator prędkości.
Podstaw mu inny regulator ciśnienia .
albo regulator ciśnienia
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
No to ten regulator obrotów.
W poniedziałek chce oddać go do mechanika na sprawdzenie tych rzeczy, ale wolę się poradzić dodatkowo We wtorek sie dowiemy czy oddałes do mechanika czy pseudotechnika.
jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora, najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime
Koniecznie zaglądnij do regulatora dmuchawy
Karbulator krokowy trzeba zdemontować i regulator triplotratyczny i jest czujnik.
Dziękuje za podpowiedż przeczyszczenie styków jednak nic nie pomogło. Zastanawiam się czy nie wymienić całego regulatora .
To uszkodzony regulator obrotów.
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
Stawiacie na immo?,pompka CR nie poda ciśnienia na listwę?przy zblokowanym immo.Pompka CR tylko z jednym czujnikiem(regulator ciśnienia)
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
https://www.youtube.com/watch?v=dh_hjivO... Tu gość demontuje wentylator i widać doprowadzenie do niego - czarny i czerwony kabelek. Jednak ta dwuprzewowdowa kostka to zasilanie modułu , dwuchawa wychodzi po tych samych kolorach , ale z kostki sześciopinowej W tum poście masz schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... A na...
Oringi na regulatorze ciśnienia sprawdz.
Możliwe uszkodzenie regulatora ciśnienia na pompie.
Sprawdzałeś regulator ciśnienia na pompie i jego wysterowanie? Może zaworek się przycina?
Podstaw regulator na pompie, często siada.
kolor metalu bez zmian ale jeden z pinów w regulatorze jest luźny ceramika jest ukruszona chyba pękła od temperatury czy to znak, że cały regulator do wymiany ?
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
No to skopałeś regulator i już. A co za tranzystor tam wstawiłeś?
Potrzebuje zidentyfikować jeden dowolny kabelek świateł krótkich i jeden wspolny drogowych, w dowolnym miejscu, za przekaźnikiem, przed bezpiecznikami( jeśli dobrze sobie tę instalację wyobrażam) . wszystko celem zainstalowania regulatora mocy drl.
Inny jest bo scenic ma na kolanami pasażera. Wyciąg regulator obrotów ( dostęp od strony akumulatora), wysuń i włącz na chwile wiatrak, zobacz jak bedzie wiało z dziury po regulatorze. Nie kładź regulatora na metalowej częci karoserii.
Witam w scenicu I mam problem z podświetleniem jedynie prędkościomierza, wszystko na desce swieci i regulator jasności również działa, czy może to być wina bezpiecznika?
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Jak walisz kluczem w czujnik to się nie dziw , że padają. Przy uszkodzonym mechanicznie regulatorze ciśnienia będzie błąd czujnika ciśnienia.
gdzie indziej napisali że to wina regulatora ciśnienia na pompie że , jest na wykończeniu i to są jego ostatnie podrygi ale nie bardzo jest na macanego naprawiać bo taki regulator trochę kosztuje
Coś mi się wydaje że najprostszym wyjściem będzie podłączenie drugiego regulatora na zewnątrz altka tylko po to żeby układ ładowania nie pluł błedem a alternator będzie ładował po swojemu czyli po staremu 14,3V. Nigdy takiego druta nie robiłem więc nie wiem czy ma to szanse działać tzn nie wiem jakie " widomości" są pobierane z regulatora i co za tym...
Czesc, mysle ze masz problem z regulatorem faz rozrzadu walka ssacego konieczna wizyta w dobrym warsztacie i podlaczenie do urzadzenia diagnostycznego najlepiej clip i orginalne oprogramowanie renault podobno pomaga wymiana oleju ale nie zawsze.Pozdrawiam.
Regulator zmiennych faz rozrządu do kontroli.
Pulsuje bo regulator idzie "do odcinki" i zener w środku zaczyna ingerować.
Brakuje paliwa. Coś zdycha, regulator, pompa albo wtryski. Na dzień dobry sprawdź korekty wtryskiwaczy na kompie i przelewy. Napisz jeszcze jaki układ wtryskowy, tzn jakiej firmy.
Ty piszesz o regulatorze a ja o czujniku, jedno i drugie do sprawdzenia. Autor istotnie pytał o regulator, nr 17 na zdjęciu.
Pozostaje jeszcze kwestia sprawdzenia realnie manometrem ciśnienia. Odkręcić rurkę od wtrysku i wkręcić manometr do 2000 bar. Do 1000 bar kupisz bez problemu, do 2000 trochę już kosztuje. Zastanawia mnie, jakim procentem steruje sterownik regulatorem ciśnienia, gdy pracuje silnik. Czy ten wykres z Pico jest z regulatora ciśnienia na pracującym silniku? Jeśli...
Po prostu dostań się do regulatora obrotów i obadaj . Następnie zmierz prąd wentylatora.
eee szukałem jakiegoś regulatora wszędzie ale nie znalazłem :) muszę sprawdzić jeszcze raz wieczorem. :D
Dzięki za odpowiedź, przyjmuję z pokorą. Wnioskuję że trzeba poluzować tą śrubę, liczyłem obroty ile razy wykręcałem i wkręcałem ale to jedyna którą ruszałem. popróbuję. Odkręcałem ją bo za pierwszym razem kiedy naprawiałem sterownik jeden z wałków(te małe zawory) był zapieczony i trzeba było go przepolerować. Kupiłem auto do naprawy i uparłem się że...
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Sprawdz regulator ciśnienia paliwa bo ja miałem walnięty. Wężykiem przez podciśnienie zaciągał paliwo do kolektora ssącego
tez się zastanawiam nad radiatorem ale dlaczego jak podam na cienki pomarańczowy czyli 10 pin panelu klimatronika to dmuchawa idzie na full obrotach. dlaczego nie rusza sama Bo wysterowujesz pełen bieg wentylatora. Krótko-ustaw klimatronem pełny bieg,jak zadziała wymień regulator.
Regulator i powrót nadwyżki paliwa jest realizowany w baku, dlatego masz jeden przewód.
Carsomot też to przechodziłem wymieniałem katalizator, czukjnik ciśnienia,Turbina o regeneracji. A okazał się regulator ciśnienia.Mimo że pokazywał że ok. Na zimnym było ok
Jeśli błąd jest powtarzalny to szukałbym w instalacji paliwowej. Na pierwszy rzut pompa paliwowa. Może zużycie, może zatkanie filtra, może regulator ciśnienia? Mowa o silkimu k4?
Ja miałem problemy ze scenic 3 okazało się że wina była od strony alternatora. wymieniłem regulator i ustało...
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Problem rozwiązany - pomogło przelutowanie dwóch elementów - stabilizatora napięcia LDO LD1085P i regulatora NJM2386/88 njm2388f33. Na francuskim forum znalazłem informację, że czesto też pada ten regulator i u niektórych przy takich objawach pomaga dopiero jego wymiana.
Jest to alternator zwykły mitsubishi Electric 150A12v a akumulator mam nowy na starym było tak samo. Mam już zamówiony drugi alternator bo z tym jest problem z zamówieniem regulatora i po za tym niskie koszta używki
No dostał samochód do naprawy stwierdził że trzeba rezystor wymienić który po tygodniu się spalił... zaprowadził auto ponownie stwierdził że znowu trzeba rezystor wymienić i było płacone teraz wymienił też dmuchawe i 9 dni działało... Dodano po 11 A czy to normalne że po uszkodzeniu tego rezystora nic na panelu nawiewu się nie wyświetla??? Dodano po...
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Elektryk powiedzial przez telefon ze to moze byc regulator nawiewu. Co to jest, gdzie to jest i jaka moze byc tego cena? :)
Witam moduł upc podłożony dalej nie kręci postanowiłem zająć się błędem DF643 regulator ciśnienia szyny błąd stały chociaż według mnie przez ten błąd może nie odpalić ale rozrusznik powinien kręcić chyba że już macie takie doświadczenia .Podmieniony regulator błąd nie kasuje się zasilanie na regulator jest instalacja do sterownika sprawdzona błąd niekasowalny...
Faluje ciśnienie na CR.Przyczyny dwie,wtrysk(i)regulator. Ten mechanik wczoraj słabo widział po weekendzie jeszcze.
Sugestia nomik jest trafna. Teraz się zacznie gdzie jest regulator, jak się go wyciąga, co się tam mogło zepsuć, co tam wstawić..
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
Witam, samochód został uruchomiony. Powtórnie wymieniono moduł upc, lecz chyba nie ustalono przyczyny. Poszukiwania podobnych przypadków w necie nie wykazują by moduły UPC byłyby wadliwe w SCENIC 3. Odebrałem stary moduł, także możliwa jest jego diagnoza. W samochodzie był regenerowany alternator, może przyczyną jest regulator napięcia. Czy może ktoś...
Wciąż nie wiadomo jaka instalacja nawet, bo "Tomasseto" elektroniki nie spotkałem. Może wtrysk benzyny lub regulator ciśnienia przeciekać, może też emulator któregoś z wtrysków nie przełączać.
Odpalasz silnik, bierzesz najzwyklejszy miernik, może być taki za "20zł", ustawiasz na DCV 20 i czerwony do + a czarny do - na klemach zaciskach akumulatora. Wartości jakie winien pokazywać winny oscylować w okolicach 14,3-14,5V i powinny być w miarę stabilne, dopuszczalne są częste zmiany drugiego miejsca po przecinku. Jeżeli będzie to szalało w zakresie...
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
Poszukuję schematu elektrycznego Scenic 4. Kody błędów to: DTCF 00315 (DF001) Zasilanie modułu elektronicznego - jakiego? DTC507296 (DF357) Błąd danych regulatora prędkości. Proszę o fachową pomoc, najlepiej schemat.
Regulator firmy Valeo czy inna firma ? Jaki jest pobór prądu przez silnik włożony w nagrzewnicy ?
falujące obroty lecz nie zawsze raczej w temperaturze ponad -7 rano po całej nocy . filtr paliwa ma przejechane 20000tys. regulator ciśnienia ma też tyle . dziwnie bo przed wymianą regulatora było tak cały czas a tez już nie wiem
arelektroda napisał: Bardzo często zdarza się częściowy upływ którejś z diod prostowniczych alternatora. napisałem to już w poście #16. Czy mógłbyś podać co dokładnie stało się alternatorowi Twojego samochodu? Regulator.
Napięcie po naładowaniu 12 godz na klemach akumulator 12,8 V no i jeszcze pobierał 3 A. Po 24 godz bezczynności samochody spadło do 12,36 (akumulator wpięty obciązony odbiornikami). Znajomy mówi że możliwe że jedna z diód w regulatorze jest uszkodzona i obciąża układ, miał ktoś doświadczeni z regulatorami napięcia w tych alternatorach Valeo są zamawialne...
Co myślicie o SD-2 proszę o opinie. http://www.allegro.pl/item176136636_1761... mam taki regulator w dwoch autach. w golfie3 z zarowkami H4 i szklanymi kloszami jest ok - w trybie energooszczednym swieci caly reflektor i praktycznie w dzien nie widac roznicy miedzy dlugimi na 50% mocy a mijania. w drugim aucie(poliftowa vectra) jest juz gorzej...
temat długo na forum ale nikt nie potrafi podac przyczyny co się dzieje w moim aucie. Wymieniłem też regulator ciśnienia paliwa na nowy i nadal to samo. czasami pojawiają się taki falujące obroty ale to czasami w czasie jazdy jak się jedzie i puści się gaz.
Najważniejsze to sprzęt zasilić z tej samej fazy. A świetlikom kazać zasilić swoje dimmery i regulatory PWM z agregatu prądotwórczego;] hehehehehe Nie prowadzić kabli w pobliżu jakichkolwiek innych. Nawet krzyżowanie się kabli jest niebezpieczne ;] Pomocne mogą być również różnego rodzaju filtry na zasilaniu.
Witam problem nietypowy Scenic bęzyna 1,6 v16 2000r lift nadmuch działa ale na nogi pasażera leci tylko zimne powietrze pozostałe nadmuchy ok. Regulator nawiewu ok czyli przełącza pomiędzy poszczególnymi nawiewami .Dodam iż nie mjałem do tej pory doczynienia z renówkami więc niewiele na ich temat wiem.
Po pierwsze musisz podpiąc pod kompa to ci wszystko pokaze, dawki,cinienia itp a jak nie to sadze ze masz uszkodzony albo czujnik pierwszego wtrysku albo regulator cisnienia pompy wtryskowej a najprawdopodobniej po prostu leją ci wtryski. Pozdrawiam
Myslałem o zamontowaniu 5 stopniowego przyciska od poloneza do regulacji prędkości dmuchawy ogrzewania Zastosuj moduł wentylatora ze scenica II lub jeża z E36.
Obciążony i 12V to za mało powinno być minimum 13.8V.Pierwsze co zrób to wymień regulator prądu razem ze szczotkami,i zobacz czy coś się zmieniło.
to nie jest silnik poczytaj co piszą koledzy, ten blad może oznaczać regulator ciśnienia, albo wtrysk, albo czujnik ciśnienia na rampie. zapraszam do mie london
Plus dochodzi do regulatora na dmuchawie ? Dodano po 3 Pytam bo przypadłością w tym wypadku jest stacyjka i bsi przez co wiatrak się nie kręci
nie musi być CLIP wystarczy nawet odczyt błędów na pewno o coś woła, moze czujnik wału wtedy nie będzie impulsu dla wtryskiwaczy i czujnika. Dodano po 16 musisz mniec zasilanie tego regulatora wraz z zasilaniem czujnika wałka rozrządu pin nr3 biały kabelek
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Klamki (hands free), kostka pod fotelem kierowcy, hamulec ręczny, plastiki w podnośnikach szyb, regulator nawiewu, jeśli masz diesla to jakaś turbinka się trafi, koło dwumasowe, jeśli benzynę to fazator i cewki, no...... To chyba wsio :D
Na moim oryginalnym spalonym tranzystorze jest "N344AF, 75344G" oraz literka f - znak firmy Fairchild. W ten sposób na stronie producenta znalazłem pełne oznaczenie HUF75344G3. Jeżeli nie wyrwało Ci dziury w oryginalnym tranzystorze to proszę podeślij zdjęcie albo wszystko to co na nim jest nadrukowane to pomogę szukać. Moim zdaniem nie ma takiej możliwości,...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
należało by zacząć od sprawdzenia regulacji ciśnienia ładowaniaPo przekroczeniu 3000 obrotów na 3cim biegu regulator powinien zadziałać .Czyli puszka przy turbo do sprawdzenia i zaworek elektryczny
Tam nie ma opornika a regulator na tranzystorach, i tam jest wada. Napewno nie uszkodzone tranzystory, a coś innego, wystarczy lekko cyknąć lutownicą.
obstawiam czujnik ciśnienia pompy , on daje ciśnienie na wtryski wyciąg i przedmuchaj jak będzie chociasz troszkę lepiej tzn . do wymiany Dodano po 1 sprawdź regulator ciśnienia pompy przedmuchaj jak będzie troszkę lepiej tzn . do wymiany
Mój błąd, nie o tym typie myślałem co masz, sprawdź samoregulator sprzęgła. Kolejna rada Ci nie wyszła, bo nie ma tam samoregulatora. Nie ma innej cudownej metody, trzeba szukać. Nie masz racji, jest regulator na pedale sprzęgła - sprawdź specyfikacje techniczną, jak nie masz pewności
regulator obrotów scenic scenic regulator obrotów regulator napięcia scenic
przekaźnik corsa młotek trzonek zasilanie manipulatorów integra
citroen tempomat samsung wf70f5e0w2w
Instrukcja serwisowa Privileg Super 5010 - gdzie znaleźć? Jak zmienić język na polski w CapCut?