Kolega carrot napisał nieprawdę jeśli chodzi o masy w złączu OBD - przynajmniej jeśli chodzi o Scenica II z tematu (chociaż szczerze nie spotkałem jeszcze renówki żeby miała wspólną masę dla OBD i ECU silnika). Masy na 4 i 5 OBD są ciągnięte z belki deski rozdzielczej i ze słupka. Z klemy minusowej akumulatora jest masa dla sterownika wtrysku (w tym...
chyba najlepsze wyjście oddaj ten silnik dti w rozliczeniu dopłacisz troszke i tak wyjdzie cie taniej niż kombinowanie ... Powodzonka... ;-)
Bezpieczniki sprawdź!
Ja na miejscu kolegi od renówki nie pisał bym na forum czym i jak złamie regulamin. Immo w renówkach robiłem setki razy zawsze z powodzeniem a Co do uszkodzenia to auto zachowuje sie dokładnie tak jakby immo było aktywne . Myśle że albo nie jest wogóle odłączone albo ktoś próbował ale zrobił to źle . Uważam że czeka kolege od renówki powtórka z rozrywki...
Turbina się skończyłą, do regeneracji lub nowe. Rozrząd do sprawdzenia, chociaż musisz się liczyć z tym że silnik do remontu. Nie zapalaj więcej auta!!
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Tylko uważaj i jeśli już odpali to dobrze go osłuchuj. Ja porwałem się z motyką na słońce i ustawiłem fiata 1.6 16v bez blokad. Nawet ładnie chodził ale zaczynał stukać jak osiągał temperaturę roboczą. Po zastosowaniu blokad stuk się nie pojawia.
Typowe w tych silnikach. Znam przypadek gdzie kupiony używany silnik po założeniu do auta nie pali. Sprzedawca przysięgał ze silnik palił do końca. Wykręć świecę i zobacz czy daje paliwo przez otwory jak kręcisz? Podmieniaj wtryski aż zacznie dawać na przynajmniej 2 lub 3. Zapal go na samostarcie i jak już będzie chodził sam, zagrzej go do min 80 st...
Synchronizacja / programowanie / przyuczanie kluczyka pilota / nadajnika na fale radiowe Renault. Po wymianie baterii może okazać się konieczne dokonanie synchronizacji nadajnika. Siedząc wewnątrz pojazdu: - wcisnąć przycisk nadajnika i przytrzymać (przez około 10 sekund) do momentu aż lampka kontrolna 3 zgaśnie, - puścić przycisk nadajnika, a następnie...
Moduł 120, silnik H4J700. https://obrazki.elektroda.pl/9301837800_... https://drive.google.com/file/d/1jeT3JXE...
Zblokowało koło zamachowe, auto naprawione, jeżeli chodzi o silnik.
Czujnik temperatury albo by działał albo nie. To element elektroniczny, pasywny. Takie rzeczy się nie zawieszają tylko albo działają i są sprawne albo są uszkodzone. drzasiek weź pod uwagę że to auta. Przewody potrafią się łamać, raz łączą a raz nie. Sterownik nie widzi sygnału z czujnika, przyjmuje że silnik jest zimny i go zalewa przez co ciepły...
Taki przypadek z ostatnich dni-Megane Scenic I, silnik diesel 1,9 DTI. Do wymiany pompy wodnej trzeba odkręcić 9 śrubek z torxem zewnętrznym (nasadka typu E). 8 wychodzi bez problemu, a 9 śruba jest nieco przykryta górną osłoną paska rozrządu na tyle, że nie ma opcji nałożyć nasadki wraz z pokrętłem na śrubę. Żeby ją odkręcić trzeba zdjąć koło pasowe...
Spokojnie w Scenicu I (z 1999 r) wymieniłem głowice, bo silnik okazał sie bardzo kolizyjny. Jakoś nie pamietam abym miał jakieś problem z dostępem, miejsca było dużo. Dołu silnika ruszać nie trzeba, trzeba go tylko podeprzeć na czymś bo górna osłona kół rozrządu jest górnym uchwytem silnika.
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator prędkości silnika dmuchawy - naprawić (czasem zalany wodą silnik dmuchawy).
Zamknij zawór w butli, uruchom i przełącz na gaz w celu opróżnienia układu. Zostaw niech silnik popracuje na benzynie kilka minut i wtedy sprawdź co się będzie działo.
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Całkiem niedawno miałem podobne jazdy że Scenic-iem. Uch też podejrzewałem, ale to nie to. Przynajmniej u mnie. Winna okazała się wiązka idącą na tył auta, gdzieś pod tylnymi fotelami był problem, zgniły kable. Naprawa polegała na pociągnięciu nowych 2 przewodów. U mnie dodatkowo nie można było zgasić silnika, gdy włączone były światła. Kluczyk mogłem...
A masz hak?
Jakie gumy czy poduszki? Jak to znaleźć? Podobno można to zrobić samemu, wystarczy lekko unieść silnik na lewarku i wymienić zużyty element. Robił ktoś już coś takiego? https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=wymi...
Radiowy pilot ,do niego brak kodu do awaryjnego uruchomienia ,co za silnik w aucie może immo off będzie szybciej.
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Wg. mnie działanie prawidłowe . Jak jest wyłączona klimatyzacja to woda w chłodnicy jest cały czas ciepła ,a dodatkowo jeśli jest chłodny dzień to ograniczona jedynie przez prace termostatu który utrzymuje temperaturę...
Witam mam podobny problem .Odebrałem samochodów od mechanika po naprawie skrzyni biegów.Wszystko było ok.Przejechałem pare kilometrów przy wyrzuceniu na luz samochód dostał delikatnych drgań.Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnik dostał bardzo dużych drgań .Po ponownym odpaleniu silnik pracował normalnie , tylko stracił moc, po przejechaniu kilkudziesięciu...
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Jak zdemontujesz obudowę lewarka i panel nawiewu to masz dojście do rezystora wtyczka z dwoma pinami to silnik dmuchawy możesz podłączyć na krótko.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Powodem byl zabrudzony bezpiecznik. Temat do zamkniecia.
Witam. Mam do sprzedania dwie skrzynie DPO/AL4 jedna pochodzi z renault scenic silnik 2.0 benzyna a druga z Peugeota 206 silnik 1.4 skrzynie są uszkodzone lecz nie wiem co jest w nich dokładnie uszkodzone, oraz sprzęgła hydrokinetyczne i sterowniki do tych skrzyń. osoby zainteresowane proszę o kontakt na PW.
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
Czyli takie pomiary pomimo wykazujące prąd nic nie znaczą. Tak to jest mylące i wydaje się że silnik dmuchawy uszkodzony. Jakieś 2 miesiace temu wymienialem juz caly rezystor. Warto by było jednak sprawdzić silnik ,może zaciera i to powoduje uszkodzenie rezystora .
Myślę że twoim problemem jest nieodpowiedni kabel. Odepnij ster silnika przy połączeniu jak nie pomoże to raczej tym co masz nic nie zdziałasz. Pozdr.
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
Lejące wtryski na pewno są problemem przy zapalaniu. Ale Ty masz większy problem z silnikiem. Kompresja jest za mała. Fabryka podaje przy 25 atm silnik do remontu. Przy Twojej kompresji w lato będzie zapalał, ale poniżej 0 już nie.
Cewka ci padła pewnie. Odpinaj po kolei wtryskiwacze,tam na cylindrze gdzie silnik nie reaguje wymień cewkę.
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Przy tym reduktorze nie ma śrub regulacyjnych w miejscu cewki reduktora jest silnik krokowy bocznej śruby regulacyjnej też nie ma jest korek stałe naprężenie dzwigni z zaworem.Regeneracja będzie polegać na wymyciu oraz wymianie sztywnych membran bez konieczności jakichkolwiek regulacji.Drugi silnik krokowy jest na przewodzie gazu do miksera.
Chyba jedyny słuszny silnik w tym samochodzie Muł niesamowity 113 KM to za mało do tego auta. Jeszcze musi być taki egzemplarz w dobrym stanie. Akurat mi nie zależy na większym silniku.
Sądząc po dacie napisania postu temat pewnie ogarnięty.pozdr.
Jedz do dobrego diagnosty i w parametrach sprawdzi czy ktorys gar slabiej pali. 1.9 dci to udana jednostka i powinna pracowac rowno , tlumik ma zlacze elastyczne ? Chodzi mi o to czy podczas jakiejs naprawy wydechu nikt nie pospawal go na sztywno ? Jak olejowa poduszka jest uszkodzona to tez beda takie efekty bo silnik lezy na budzie zamiast plywac...
Dokładnie tak jak napisał kolega trans-serwis, w tym aucie jest rozrząd paskowy. Są dwa znaki na pasku rozrządu i po jedym na kołach zębatych (wału korbowego, wałka rozrządu). Pompa nie ma znaczenia, gdyż ona wytwarza tylko ciśnienie. Wtryskiwacze otwierane są elektrycznie, poprzez sterownik. Znak na wale jest widoczny po zdjęciu koła pasowego, z dołu...
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Który to w ogóle jest to czujnik pozycji sprzęgła? Mnie już ręce opadają . :cry: Napisałem już kilka razy że to ten przyczepiony z boku sprzęgła ( nie zielony i nie niebieski) . :| Poza tym było już tyle dodatkowych informacji w temacie i zapytań na które nie odpowiedziałeś że lepiej zawieź ten samochód do elektryka . Sorry . Ale nie masz w ogóle podstawowej...
Wystarczy troszeczkę poszperać, jest tego pełno. Pozdrawiam. https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk...
Znalazłem tylko tyle: silnik F9Q812 , nie jestem pewny czy taki masz. zasilanie sterownika , bezpośrednio z aku. na pin ZD1 , po kluczyku; piny ZG1 i YM 2.
silnik scenic wymiana silnik scenic scenic grzać silnik
firmware lc320 brother reset licznika bębna lista kanał ariva
schemat silnika kompresora podłączenie odczyt danych modbus
Zmywarka HT6B30F0 – demontaż drzwi, śruby Torx, rozdzielenie paneli, naprawa linek Yamaha MG16 vs Mackie ProFX16v3: Porównanie mikserów