Wał do manuala , a wał do automatu posiadają inne mocowanie pod koło zamachowe / konwerter. Parzyste wyznaczniki silnika są do manuala , nieparzyste do automatu. Np K4M 712 to do manuala , a K4M 713 to do automatu
Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
schemat scenic
Ciśnienie na ssaniu odczytujesz z manometru a wysokie testerem. HP około 7-10 barów , niskie 2 - 3 bary. Klimę powinno się sprawdzać na około1500 rpm silnika.
Sprawdź jakie ciśnienie czynnika widzi sterownik silnika.
Przede wszystkim zrobić test na komputerze - osobiście odradzam wymianę jakiś podzespołów na nosa - szkoda pieniędzy. Po objawach wygląda to na sondę lambda , a ta temperatura to pewnie od grzejącego sie katalizatora - ale podkreślam "chyba". Zrobić test elektroniki silnika.
Słyszysz zgrzyt ale ten dźwięk pochodzi z silnika czy z rozrusznika? Rozrusznik w ogóle kręci silnikiem?
Pierwszy etap 20 Nm, drugi etap 50 Nm.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
BSI jest w grupie, PSA i nie siedzi pod maską, w Renault to się nazywa UPC albo w polifcie USM. Usterki pasują do zaniku zasilania wymienionych obwodów, możesz normalnie uruchomić silnik?
Nie rozdzielisz skrzyni od silnika w budzie. Zwal sanki do dołu.
Trzeba sprawdzić diagnoskopem jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
Spokojnie w Scenicu I (z 1999 r) wymieniłem głowice, bo silnik okazał sie bardzo kolizyjny. Jakoś nie pamietam abym miał jakieś problem z dostępem, miejsca było dużo. Dołu silnika ruszać nie trzeba, trzeba go tylko podeprzeć na czymś bo górna osłona kół rozrządu jest górnym uchwytem silnika.
Witam, mam problem z uruchomieniem zimnego silnika Scenic 1 lift 2.0 16v, może ktoś przerabiał już taki przypadek i podzieli się swoimi sugestiami - pozdrawiam i z góry dziękuję.
Hamulce ręczne Hamulec ręczny w Scenic 2 16 16v z roku 2008. Po uruchomieniu silnika i włączeniu biegu, hamulec postojowy nie odblokowuje się. Co może być przyczyną? Proszę o odpowiedź. Za każdą pomoc z góry dziękuję.
No widzisz, pisałem o klawiszu CPE toś się kłócił. Apropo-czasami jak się nie chce PLIP przypomnieć to wystarcza odpiąć wtyczkę storownika silnika
dobrze by było wyczyścić przepustnice jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza , wyregulować ustawienie krokowege , odłączyć sonde lecz po jej odłączeniu znowu adaptacja.
Co myślicie o SD-2 proszę o opinie. http://www.allegro.pl/item176136636_1761... mam taki regulator w dwoch autach. w golfie3 z zarowkami H4 i szklanymi kloszami jest ok - w trybie energooszczednym swieci caly reflektor i praktycznie w dzien nie widac roznicy miedzy dlugimi na 50% mocy a mijania. w drugim aucie(poliftowa vectra) jest juz gorzej...
silnik??
Pozbądź się błędu df010 " obwód silnika mieszania"
Który rocznik?
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator prędkości silnika dmuchawy - naprawić (czasem zalany wodą silnik dmuchawy).
Witam. Jasne
spotkałem sie z tym proglemem i walczyło z nim kilka serwisów usterką okazał sie zawór zmiennych faz rozrządu .Występowało to tylko na wolnych obrotach
Jakie gumy czy poduszki? Jak to znaleźć? Podobno można to zrobić samemu, wystarczy lekko unieść silnik na lewarku i wymienić zużyty element. Robił ktoś już coś takiego? https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=wymi...
Nie modelu tylko typ silnika tj.renault megane lub scenic ii 2.0 16V f4r kod silnika
Moduł 120, silnik H4J700. https://obrazki.elektroda.pl/9301837800_... https://drive.google.com/file/d/1jeT3JXE...
Ten rok tego silnika miał problem z 4 panewką,,,,, lepiej kupić następny silnik. \Pozdrawiam.
W bagażniku masz wajchę do odblokowania ręcznego.
Pompka do spryskiwacza reflektorów jest jedna. Sterowana z dwóch przekaźników poprzez zmianę polaryzacji zasilania. Dlatego jak było sprawne to było słychać dwa załączenia pompki. Raz w jedną, raz w druga stronę. Trzeba szukać problemu w sterowaniu. Przekaźniki są w skrzynce przekaźników w komorze silnika.
Zblokowało koło zamachowe, auto naprawione, jeżeli chodzi o silnik.
Tylko wymiana
A czy masz włączony zapłon? W scenicu nie ma kluczyka, ale ten efekt można osiągnąć przez trzymanie START z włożoną kartą przez kilka sekund bez naciskania żadnego z pedałów. Czasami nie chce załapać więc trzeba kartę wyjąć, zamknąć pilotem, otworzyć, włożyć kartę i trzymać przycisk START. U mnie weryfikacja dochodzi do 100% tylko przy włączonym zapłonie...
Jest możliwe ale według mnie ze względów ekonomicznych - nieopłacalne . Za dużo pracy i modyfikacji .
A nie masz błędów w ECU bo w tym modelu nie załączysz klimatyzacji jak będą błędy w sterowniku silnika.
Na pewno trzeba zrobić swap w komplecie z skrzynią ( może wyglądać tak samo ale będzie mieć inne przełożenia) i półosiami i instalacją silnika z sterownikiem wtrysku + sunięcie immo z sterownika.
Pewnie fachura nie miał pojęcia, że przed odkręceniem koła pasowego wału trzeba pozakładać blokady rozrządu :D Teraz auto do kumatego mechanika na poprawkę a rachunek temu pierwszemu mistrzowi.
K4M-1.6/16V
Nie wydaje mi się by to były szklanki (hydrauliczne popychacze). Ostatnio składałem taki motor i po wymianie owych na nowe motor też specyficznie hałasował. Najpierw trzeba wyeliminować dźwięki zewnętrzne niżeli silnik. Najczęściej skrzynia lub zespół sprzęgła. Jeśli wszystko jest ok to trzeba szukać w silniku. Rozrząd i jego rolki, napęd alternatora,...
Nie masz zmiennej fazy, oznaczenie silnika to F4P.
F7-7,5A w skrzynce pod kierownica,+15 na sterownik silnika i nie jedzie
Tu masz datasheet
Witam, mam pytanie, prawdopodobnie padł mi sterownik silnika Renault Scenic, 2000 rok, po lifcie. Immo nie chce załączyć, a bateria w kluczyku jest OK, czy jak zamontuje sterownik bez immo to mi normalnie odpali, czy coś jeszcze będę musiał zrobić, dziękuję za pomoc.
Turbina się skończyłą, do regeneracji lub nowe. Rozrząd do sprawdzenia, chociaż musisz się liczyć z tym że silnik do remontu. Nie zapalaj więcej auta!!
Mam takiego też scenica ale niewiem czy do popy wtryskowej nie powinna dobijać ciśnienia jakaś pompka paliwowa zanim odpali silnik???
chyba najlepsze wyjście oddaj ten silnik dti w rozliczeniu dopłacisz troszke i tak wyjdzie cie taniej niż kombinowanie ... Powodzonka... ;-)
Kolega carrot napisał nieprawdę jeśli chodzi o masy w złączu OBD - przynajmniej jeśli chodzi o Scenica II z tematu (chociaż szczerze nie spotkałem jeszcze renówki żeby miała wspólną masę dla OBD i ECU silnika). Masy na 4 i 5 OBD są ciągnięte z belki deski rozdzielczej i ze słupka. Z klemy minusowej akumulatora jest masa dla sterownika wtrysku (w tym...
Ecu widzi obroty silnika?
a skoro blad silnika wspomagania to szukaj drugiego
Bo tak ma być. Skoro napięcie na klemach w trakcie pracy silnika ma 14,5V to szukaj przyczyny gdzie indziej - duże samorozładowanie baterii - > trzeba rozglądać się za nową, - coś w aucie pobiera prąd na postoju -> trzeba zmierzyć prąd pobierany z akumulatora przy wyłączonym silniku.
... i powietrze w zapasie. Dlaczego była wymiana konieczna czujnika wałka i co było robione przy silniku?
wyje nie zależnie od obrotów w Nie zmienia się zależnie od obrotów silnika?
Pompa jest za prawym kołem nad ławą silnika. To nie scenic :) Jeśli jest gruszka przed filtrem to nie ma pompy elektrycznej. Tylko chwila, co to za espace? III czy IV?
Renault Scenic II rok 06.2003. kod silnika JM0G, przebieg 152 tys. posiada FAP.
Sprawdź czy przewody szczelne
Tak, jest po stacyjce
A jakie błędy zapisuje sterownik silnika?
Czy "padające", terkoczące KZFR będzie słychać w kabinie? Chodzi mi o opisany wcześniej odgłos słyszalny właśnie w kabinie. Pod maską już mniej, może tak gdzieś głęboko za silnikiem.
Kolego czy rozwiązałeś problem z odpalaniem na ciepłym silniku ?
Proszę 8200162378.
Ucho do wyciągania silnika
Czujnik prędkości/impulsator w skrzyni jak wygląda? Znajduje się na górze skrzyni, nad mechanizmem różnicowym, dajesz nura pod maskę i za silnikiem powinieneś go wymacać.
Zamiast paska kup orginalne koło zmiennych faz . Jak rozbierzesz to będziesz widział co i jak. . Masz w ogóle blokady do tego silnika?
Przecież to nie igła :D Nie otwierałeś nigdy maski silnika?
Ja na miejscu kolegi od renówki nie pisał bym na forum czym i jak złamie regulamin. Immo w renówkach robiłem setki razy zawsze z powodzeniem a Co do uszkodzenia to auto zachowuje sie dokładnie tak jakby immo było aktywne . Myśle że albo nie jest wogóle odłączone albo ktoś próbował ale zrobił to źle . Uważam że czeka kolege od renówki powtórka z rozrywki...
Sprawdź czy ECM podczas kręcenia rozrusznikiem widzi obroty silnika.
pewnie silnik krokowy... można go spróbować przeczyścić
2000 Ja wiem że auto w tym roczniku nie posiada przekaźnika, ale tylko automat ma dla zablokowania startu do puki nie dasz na park proszę zrób zdjęcie umiejscowienia tego przekaźnika jeśli auto posiada skrzynię automatyczną jest to bezpiecznik numer 6 7,5 ampera komora silnika
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Zamknij zawór w butli, uruchom i przełącz na gaz w celu opróżnienia układu. Zostaw niech silnik popracuje na benzynie kilka minut i wtedy sprawdź co się będzie działo.
U mnie to samo..ale ja nie znalazłem żadnych kabli pod silnikiem...
Czyli ma 3 kable?To będzie tam regulator obrotów to trzeba się dostać bezpośrednio do samego silnika.
No tak silnik był już rozgrzany...spróbuje na zimnym silniku...
Poszukuje schematu silnika Renault Scenic 1.6 16V rocznik 2002:D
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Udać się do mechanika lub sprawdzić coś samemu,np chociaż maskę otworzyć i popatrzeć wizualnie czy może jaki wężyk nie spod. :D Masz tester żeby podłączyć auto?
Dość skomplikowane połączenie przewodów zasilających rozrusznik ,prześledź połączenia,to jedno ,po drugie sprawdź masę silnika
nigdy nie spotkałem sie z za wysoki ciśnieniem w w renault 1.5 dci, chyba że rozłą czyłeś regulator ciśnienia, albo umyłeś silnik
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Najlepiej przeprogramować komputer silnika
Na pewno jakiś żółty :D Albo zasilanie pompy paliwa, któryś z przekaźników, wiele ich tam nie ma ;)
Żółty kabel w złączu ISO, nie ma na nim 12v po uruchomieniu silnika?
Sprawdź kompresję .
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Odpuść sobie ten środek. Zostanie Ci syf w silniku i narobisz sobie problemów. Proponuje spuścić to co masz w silniku, przepłukać go wodą destylowaną, wymienić termostat i zalać płynem. Oczywiście wszystko na zimnym silniku.
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
jaki silnik?
Pewnie przekaźnik.
Co to ma wspólnego z opisanymi usterkami? W komorze silnika...
więc jak sprawdzic tą pompke ? A może to jakis czujnik? jest ich pełno w całym silniku
Bezpieczniki sprawdź!
jak odpinam wtryskiwacz to gaśnie silnik
albo niesynchronizacja jak pisze Paweł, albo wtryski DELPHI źle przechowane w czasie remontu głowicy i poblokowane mechanicznie.
Witam. Od dłuższego czasu walczę z problemem stuków w Renault Scenic 2 silnik 2.0 16v. Zawieszenie nie ma luzów. Stuki występują przy gwałtownym dodaniu gazu lub hamowaniu silnikiem. Auto podniesione na podnośniku, koła w górze i przy szybkim puszeniu sprzęgła następuje pukanie. Na moje oko to silnik za bardzo chodzi na boki. Wymienione zostały wszystkie...
po zasileniu jej na krótko pracuje prawidłowo. silnik?
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Z konstrukcji silnika i zadania jakie spełnia świeca żarowa.
Tak jak w temacie. Poszukuje schematu silnika do Renault Scenic I 1.6 16v z 2002r. W samochodzie zamontowana jest elektryczna przepustnica. Model silnika: JA1J. Bardzo proszę o pomoc.
siada pompa wtryskowa to normalka w tych ałtach wyjmij zawur i zobacz pod lupą czy nie ma w nim opiłków lub w filtrze paliwa
wymiana silnik scenic scenic grzać silnik silnik dmuchawa scenic
pralka indesit wgd934tx numer administratora sprawność klimatyzatora
behringer europower proste uklady elektroniki
Porwany papier w drukarce - jak rozwiązać problem? Jak wyczyścić dysze w kotle Morco GB24?