Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
Raczej do alternatora wyjścia z małych diod .
Te jednostki ?/1447/ , to LED - a lub dwie szeregowe diody prostownicze.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Proponuje sprawdzic sobie miernikiem alternator (diody).
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
Peloks - ten schemat podany przez Ciebie nie ma czasami błędu.?
Alternator najprościej można sprawdzić multimetrem na zakresie do sprawdzania diod. Poszukaj schematu dowolnego alternatora w necie i wszystko zrozumiesz jeżeli nie jesteś przysłowiową "blondynką".
Na pin 3 idzie napięcie akumulatora , pozostałe 2 idą do PCM. Prawdopodobnie trafiony regulator. Przedzwoń przewody do PCM i ten na 3 pinie próbówka czy ma zasilanie. http://obrazki.elektroda.pl/5127218400_1... przykładowy schemat Forda.
Diod jest 11 Kurcze, sam zamieściłeś schemat alternatora. Wskażesz mi tam 11 diod? Jak nie rozróżniasz elementów, to jak chcesz naprawić alternator? Jestem bliski zamknięcia tego żenującego tematu.
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
No to jak po odłączeniu lampka gaśnie to kabelek ok. A gdzie te 1,5v na wtyczce do alta? Jak tak to albo dioda w liczniku albo sam alternator a właściwie reg.nic innego .
czy ta tulejka znajdująca się w środku uzwojenia wzbudzania powinna być luźna czy przymocowana do osi ? Tuleja wchodzi luźno ale dociągając nakrętkę od koła pasowego, zaciska się ona na wirniku na sztywno. Wymontuj regulator, załączaj ręcznie zasilanie na cewkę wzbudzenia i sprawdź czy alternator ładuje, jakie są napięcia na zacisku "+" i diodach wzbudzenia?
Ten schemat z diodami Zenera, który wstawiłeś powyżej, to jest alternatora Bosch? Jakiego konkretnie modelu? Luknij do zalinkowanego pdf, to service manual, ciekawy. Seria obejmowała zarówno wersje 12 jak 24V. V.
takie wciskane diody można też spodkać w alternatorach moze do były te same diody
Wyniki zawsze powinny być takie same jeśli za wyniki uważamy MOC. W przypadku podłączenia trzech faz w gwiazdę używając 6 diod otrzymamy największe NAPIĘCIE. Proponuje zapoznać się ze schematem alternatora samochodowego, który jest generatorem trójfazowym.
Ok schemat mozna rozrysowac patrząc na uzwojenie , diody i regulator. PS są trudniejsze alternatory.
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Schemat podłączenia dwóch akumulatorów przez diodę separacyjną do alternatora.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
A o jakim właściwie alternatorze mówicie skąd wiadomo czy ma diody wzbudzenia.P
aha, to trochę za późno napisałeś, bo już zrobiłem, to wszystko co mi kazałeś, oprócz sprawdzenia diod, i złożyłem alternator :)
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
rewelacja, a skąd kolego wiesz że nie dioda?
skoro to jest alternator z poloneza to o ile sie nie myle to powinien on byc z regulatorem mocowanym na tylnej obudowie. i jest on na 3 diodach a nie na 9 Mylisz się napewno .Nie znam alternatorów z trzema diodami ,a szczególnie do Poloneza . Póżniejsze miały dopiero regulator na obudowie.
Schemat podłączenia masz tutaj . Jeżeli masz rozebrany alternator to tez diody możesz sprawdzić
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Diody mamy, ale o ośmiofazowy prostownik pełnookresowy już trudniej. Chłopie, pomyśl żesz troche !!! Z 16 diod składasz 8fazowy prostownik, dokładnie tak, jak to jest zrealizowane w alternatorach samochodowych , tylko więcej ,,biegunów", bo tam są trzy. Zobacz sobie pierwszy lepszy schemat alternatora, jak to się łączy - diody i cewki.
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać. Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego...
Jeżeli rozładowuje akumulator to sprawdz diody przynajmniej jedna plusowa ma przebicie
kup sobie w sklepie jest w estetycznej obudowie z gniazdem do zapalniczki są ta trzy diody do napięcia i czwarta do alternatora jest to scalaku niepamiętam jakim solidnie wykonana płytka drukowana cena ok:20zł.
Mógłby ktoś narysowac taki schemat jak to zrobić?? Byłbym wdzieczny. Bo nie bardzo łapie :)
Zacznij od początku a nie od końca to zrozumiesz sam. Na początku brak pomiaru napięcia dopiero po rozkręceniu podłączono miernik i jak widzisz mimo że jest cyfrowy z dużym oporem wewnętrznym po napięcie bardzo szybko leci w dół i pomiar jest przerywany. Diody nie wiesz jak się świecą no to się przypatrz dobrze. tak od razu "niedasie". Przeciez to...
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
10R 5W Notorycznie pali ten rezystor + dioda + kondensator, przy uszkodzeniu alternatora. Sygnał wzbudzenia idzie przez ten opór. Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/8156348500_... Witajcie Posiada ktoś schemat kostki idącej do licznika, T4 Caravelle 92r. 2.5 AAF benzyna, muszę walnąć porządnie w pulpit, bo mi się alternator nie wzbudza (zimny lut?), w liczniku wiem, że to ta dioda jest od tego. Tak bym sobie kabelek przez stacyjkę gdzieś niezależnie podłączył czy jakoś. Jakieś...
Trzeba odnaleźć usterkę zamiast wstawiać mocniejszy driver, większy bezpiecznik i może jeszcze diody od alternatora. Bez obciążenia się wyłącza? Napięcia zgodne ze schematem?
Witam, szukam schematu do wykonania bardzo prostego obrotomierza elektronicznego (np. na diodach) do Punto II z 8-zaworowym silnikiem 1.2. Przy okazji mam pytanie, czy można go przyłączyć do zacisków alternatora?
Witam Jak w temacie posiada przewinięte trafo na 15 volt około 100 A. Szukalem do tego diody prostownicze po to by wykonać wspomagacz rozruchu do samochodu. Znalazłem diody ale cena z kosmosu. Za 20 pln wyrwalem alternator od Megan 1 1.6 8v. Chciałbym te diody zastosować do tego urządzenia. Bardzo bym prosił o schemat jak podłączyć diody pod transformator....
Oznaczeń brak. Przysyłam pomiary i schemat. Znalazłem diody z alternatora które mają podobne parametry mierząc te masowe każda pokazywała coś koło .470. Pomiędzy blachami minus i plus zamontowane są oporniki. Sorry za amatorkę ;) w schemacie wrzuciłbym symbol diody lecz nie znałem kierunku przepływu. https://obrazki.elektroda.pl/2564373300_...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy.
Mierzyłem omomierzem diody w mostku prostowniczym alternatora i na dwóch diodach multimetr pokazuje 49 kΩ, na czterech 51 kΩ. Rozrysuj schemat mostka [Wiem bardzo prosty] i na tej podstawie wykonujemy 8 pomiarów, cztery w kierunku przewodzenia i cztery w kierunku zaporowym, dla każdej diody, nawet pomiar na mostek w jednej obudowie, z w tedy...
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
Jeszcze raz dzięki Kolega"ociz" był najbliżej miałem spalone diody wzbudzenia dorzucam schemat alternator znaleziony na internecia dla wyjaśnienia http://obrazki.elektroda.net/40_12365735...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Ten alternator to nie taka pestka kolego jak go rozebrałem to zacząłem drapać się po głowie jak zobaczyłem regulator napięcia oraz mostek diodowy i jak to wszystko ze sobą jest połaczone, łatwo coś tam namieszać. Z moim skończyło się na wymianie stojana oraz całego regulatora z diodami.
Widziałem kiedyś bardzo prosty ( i o taki mi chodzi) schemat wskaźnika ładowania akumulatora przez alternator. Dwie diody LED. Od 12-13V paliły sie obie, od 13-14,5V świeciła się zielona a poniżej 12V czerwona.Bardzo bym prosił o prosty schemat, tylko na jednej diodzie podwójnej (czerwono-zielonej od magnetowidu zał-wył.) Dzięki :D
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
Opłacalne na pewno nie będzie, ale ten samochód traktuję raczej hobbystycznie, więc pytanie o opłacalność jest mniej istotne (w granicach zdrowego rozsądku). Ważniejsza jest dla mnie odpowiedź na pytanie czy to jest wykonalne, czy przypadkiem nie porywam się z "motyką na słońce"? Choć patrząc po cenach tych urządzeń nie powinna to być jakaś kosmiczna...
Dioda może być praktycznie dowolna o prądzie minimum 1A i napięciu 50V. Może to być dioda wzbudzenia wydłubana ze starego alternatora czy jakakolwiek inna dioda prostownicza choćby ze starej ładowarki/zasilacza od czegokolwiek.
Alternator pracuje w ARO 244 :) A ten mostek co wymodziłem znajduje się w środku alternatora. Narysowałem schemat jak podłączyłem te 3 Diody. http://obrazki.elektroda.pl/3309611400_1...
Witam. Przejdę od razu do sprawy. Mam regulator napięcia o oznaczeniu RLB-2C. Jest on na dwóch przekaźnikach. Chcę go podłączyć do alternatora od suzuki samurai który jest na sześciu diodach. Problem polega na tym, że na regulatorze w ogóle nie ma oznaczeń. Po rozkręceniu obudowy i jego analizie, schemat przedstawia się następująco: http://obrazki.elektroda.pl/1328088300_1...
Przebita główna dioda "+" w alternatorze, na to wygląda patrząc na schemat Ps. tak porąbanego sterowania pompą paliwa to jeszcze nie widziałem (pomijając 3 pinowy czujnik ciśnienia oleju w Daewoo)
Niestety żaden ze schematów nie pasuje do mojego. Znalazłem schemat na ruskiej stronie https://automehanix.ru/schems/abs-audi-1... i jednak winny zwarciu był sam przekaźnik. To przekaźnik bistbilny, który za pomocą włącznika na desce , a bardziej stycznika poprzez impuls podany na bezpiecznik można włączyć, lub wyłączyć ABS podczas jazdy. Nie...
który działa jak normalna dioda w alternatorze. Nie calkiem tak. Bzdura. Nie znasz charakterystyk pradowo napieciowych akumulatorow. oraz specyfiki prądowo napięciowej alternatora z regulatorem, Sorry, szanowny Panie. Przeczytaj mnie dokładnie, starałem sie Pytającemu to wszystko możliwie krótko wyjaśnić, w oparciu o schemat.
Rozumiem, że instalacje odtworzyłeś na podstawie fabrycznego schematu? Tam jest alternator samowzbudny i on musi mieć 6 diod prostowniczych o dużym amperażu i trzy diody obwodu wzbudzenia alternatora ( 1-amperowe).
Rozumiem. Ale myślę, że dioda musi być między stacyjką a żarówką, bo jeśli będzie między żarówką a alternatorem, wtedy żarówka nie będzie gasnąć.? Taka dioda się nada : https://obrazki.elektroda.pl/1598262700_... Bo znalazłem jeszcze taki schemat https://obrazki.elektroda.pl/6038198800_...
3 diody są na płytce dodatniej, 3 na płytce ujemnej, mierzysz je na zacisku B+ (gruby przewód) i w miejscach przykręcenia do korpusu alternatora. Są tam jeszcze 3 diody wzbudzenia. https://www.google.pl/search?q=alternato...
Ja miałem kiedyś problem z akumuklatorami na jachcie. Znalazelm wtedy schemat podlaczenia 2 akumulatorow: 1 do rozruchu, 2 do instalacji. Ładowane są 2 na raz. Moze to się komuś przyda :] OPIS: Zasada działania: Punkt S3 podłączyć do zacisku stacyjki lub innego miejsca gdzie podczas pracy silnika występuje dodatnie napięcie. Akumulator 1 jest akumulatorem...
Witam, mam prośbę w sprawie alternatora. Posiadam C-330M z prądnicą, mam zamiar wymienić na alternator. Jaki polecacie szukać na szrotach? Czy od poloneza lub o fiata 125 będzie dobry i jak z mocowaniami dużo kombinacji? Ilu amperowy alternator czy jak będzie np 70A to nie będzie zbytnio "grzał" akumulatorów i nie będą przeładowane? O co chodzi z 6-cioma...
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Najprostrzy , to dioda swiecaca z odpowiednimi opornikami, a najlepszy to regulator napiecia z jakiegos autka lub alternatora.
Diody mają 2 złącza, te podobne wyglądem z trzema to całkiem inne elementy półprzewodnikowe. Schemat jest dobry. Nie musisz robić płytki - ale radiator zastosuj, nie musi w tych warunkach być to oryginalny radiator - wystarczy odpowiedniej wielkości płytka metalowa (najlepiej aluminiowa). Jako diody możesz zastosować diody stosowane w alternatorach...
Jak wiem elektrolit niczego nie podbija, tylko filtruje - jak podłączysz elektrolit do źródła napięcia stałego, jak akumulator czy bateria, niczego on nie zmieni. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze lub uszkodzona dioda w alternatorze powodująca na wyjściu za duże tętnienia albo za mały kondensator filtrujący i/lub brak...
Pomiary na zaciskach akumulatora i na alternatorze. Podpinałem drugą masę, bez efektów. Może mi ktoś wytłumaczyć jak pomierzyć diody? Mam mierzyć rezystancję pomiędzy diodami? Czy w każdym przypadku musi być nieskończoność? Mam bardzo prosty miernik z "Tesco" czy mogę na nim polegać? Mam schemat jak mierzyć diody w civicu więc jak ktoś mi odpowie na...
Witam , poszukuje schematu podłączenia uzwojeń alternatora miedzy sobą jak i do mostka prostowniczego , mostek posiada 8 diod mocy
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
Mostek to ja bym dał 50A- te 20A to jest zwykle w impulsie, a poza tym te chińskie ampery to są przewymiarowane. No i porządny radiator a nie blaszka od puszki po piwie. Dobre też są diody od alternatora jako mostek. Pozdrawiam, A.
Rysunek poprawiłem. Pomyłkowo znaczek "+" przy określaniu napięcia z alternatora. Powinno być brane napięcie zmienne "≈", dla tego jest tam dioda D3. Schemat poglądowy, bo jeszcze powinien być za diodą kondensator wygładzający. Moim zdaniem chyba najlepiej będzie jednak brać napięcie z pompy paliwa Z założenia potrzebne jest po prostu wykrywanie...
To mam jeszcze jedno pytanie Tam jest normalny mostek 3 diody plusowe 3 minusowe i 3 wzbudzenia ? Masz może jakiś schemat tego dziadostwa tak dla własnej wiedzy i edukacji
zielony szczotka zółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do altrnatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowana!
wlasnie cos mi sie tak zdaje chyba musze go sam zobaczyc Teraz mieszkam w anglii a tu jest duzo hindusow i pakistancow co to robia i mogli cos spieprzyc, sadze ze siedza diody pomocnicze
A co odpowiada za wzbudzenie w tym altku, diody sa w regulatorze razem czy gdzies przy prostowniczych szukac? Rozbiore jeszcze ten stary padniety dla nauki. Mozna gdzies jakis schemat tego alternatora i/lub schemat elektryczny ladowania w C5 w necie zobaczyc?
Widzę że jest wieczny problem to zamieszczam uproszczony schemat instalacji elektrycznej alternatora w 126p.
Jezeli Rf to jest uzwojenie wzbudzenia (wyjatkowo to ktos glupio na tym schemacie przedstawil )to dioda D1 sluzy do zjadania przepiecia ktore moglo by siepojawiac w chwili wylaczania tranzystora T3. Czyli chroni ten tranzystor przed przepieciem. Brakuje na tym schemacie kontrolki ladowania, szeregowo z wlacznikiem Z Poza tym po wylaczeniu zaplonu caly...
Wewnątrz alternatora ten przewód z męską końcówką jest podłączony do diod wzbudzenia,czarna podkówka z mały czarnymi diodami.Wspolny koniec to blaszka z takim"u" do wlutowania tego przewodu do oprawki.Ale sądzę że wpadł do środka bo połamana oprawka nie trzyma końcówki.
Witam przetnij przewód od wzbudzenia alternatora i wepnij zwykłą diodę prostownicza katodą do alternatora a anodą do instalacji , i będziesz miał po problemie .:D
obejrz ten link http://66.102.9.104/search?q=cache:lrXtN... Dodano po 2 tu masz opis podłączenia wygląda ze jest jednak uszkodzony alternator ale posprawdzaj go jeszcze
Witam, proszę o pomoc bo mam problem z podłączeniem alternatora w c 385, jeśli nie podłącze kontrolki to na amperomierzu pojawia mi się ładowanie, a jak podłącze kontrolkę to nie ma ładowania. Alternator jest stary produkcji czechosłowackiej, z tego co wiem to 6 diodowy z oznaczeniami B+, M, R, T-, a regulator mam 15 i 67. Przejrzałem kilka tych schematów...
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
schemat alternator dioda alternator schemat schemat alternator
sprężyna wiśniowski toyota corolla odpalać piekarnik amica usterki
ad9833 generator brother wymiana rolek
Kichnięcie przy rozruchu zimnego silnika - przyczyny i diagnostyka Głośniki kierunkowskazów Opel Antara 2008 - diagnostyka i naprawa