Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Nawet jest wsuwka żeby podłączyć kontrolkę.
Gruba śruba -> akumulator. Cienka śruba -> kontrolka.
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Wiper, nie przez opornik, a opornik bocznikuje wirnik do masy. To po to, ża jak się skończą szczotki to żeby było wysterowanie na kontrolkę.
Prądnica czy alternator?
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny. I co nie masz zamiaru nic sprawdzać ? Czy na wtyczce są napięcia jakie powinny być itp? Rozumisz co z tego schematu?
Skoro nie świeci lampka po podłączeniu do alternatora a świeci gdy ten przewód dotyka do masy to uszkodzony alternator.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Padło ładowanie, więc robimy diagnostykę mechaniczną, pasek alternatora, alternator, jak jest ok to miernik, kontrolka, schemat.... Nie pogardziłbym też sprzętem o nazwie Clip.
No to jest nie jasność, skoro działają lampy i nie ma kontrolki ładowania to masz przywarcie D+ do plusa. Powiadzial bym że alternator uszkodzony, zdejm8j kabelek z d+ i daj na masę kontrolka powinna się pojawić się lampy nie działać, z budzaniem pisałem stacyjka jest specjalnie wyjście wyjście 50a.
Wiem tylko do żarówki idzie tylko jeden kabel Więc szukaj tego drugiego, bo musi być tak jak napisał Zaz13. Jesli tam jest rzeczywiście tylko jeden przewód, to może tablica jest tak skonstruowana, że zasilanie kontrolek jest przez wspólną szynę w tablicy, ale to tylko domysły, bo nie znam tego ciągnika. To już musisz sam sprawdzić. Do żarówki ma dochodzić...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem . Gruba śruba na+ akumulatora a cieńsza na kontrolkę od ładowania. Masa jest w obudowie. Nie kombinuj inaczej.
znaczy się przez ten pod schowkiem?? I powinno iść na alternator +12 kabelkiem od pobudzenia kontrolki?
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
fakt kontrolka do masy, dziękuje bardzo. Ten alternator ma już zainstalowany regulator. ... Wzbudzenie to nie jest + który idzie przez żarówkę? Dokładnie tak. Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
Odłącz przewód (wg. schematu niebieski) od alternatora i sprawdź czy kontrolka przestaje świecić, bo może ktoś coś pomieszał i oprawki są nie w właściwych kontrolkach.
Myślę, że pomyliłeś przewody przy alternatorze. A ich tam trochę jest. Schemat !
Było u mnie polo 2007 , Podstawiłem regulator - pół godziny jazdy -kontrolka na desce . Wymieniłem wirnik - 8m-cy śmiga .
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
Chyba będzie potrzebna interwencja w zegary przy samej kontrolce. Regulator zapewne ma wyjście na kontrolkę więc trzeba by zerknąć w schemat i albo wykorzystać obecną instalację albo pociągnąć nową.
Sposób wygaszania kontrolki ładowania.
Sprawdź jakie jest napięcie na tych dwóch przewodach alternatora(średnie obroty silnika), napięcie AC. Podłączenie pewnie tak; B- B+ akumulator STA- zaciski alternatora L kontrolka ładowania IGN -(+) po stacyjnie (zapłonie)
Ze schematu wynika, że kontrolka oraz D+ i R przy alternatorze są na przewodzie plusowym. Tak więc mi ktoś źle zrobił instalacje ponieważ u mnie jest tak że z kostki regulatora w miejscu D+ wychodzą dwa czerwone przewody. Jeden z nich idzie do kontrolki ale do gniazda na minus, nie na plus a drugi do alternatora...
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
To normalne bo każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, tu akurat wzbudzanie jest przez kontrolkę ładowania.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Schemat zobacz to będziesz wiedział.
Ten, co "sobie wisi" to jest właśnie resztka przewodu do kontrolki - ktoś odciął gdy demontował alternator na złomie. To w jego miejsce, zamiast niego, należy wpiąć ten poprowadzony od kontrolki w zegarach.
Alternator jest sprawny, brak jest zasilania na przekaźniku, który załącza kontrolkę. Dokładnie zasilania brakuje na sterowaniu przekaźnika.
tylko ze nie znam trasy kontrolki, nie wiem do czego biegną jej podłaczenia. Mozna prosić o jakis schemat?
Skoro rys. 4 nie wiele pomógł. Oddaj to w odpowiednie ręce. Schemat prosto napisany.
A ile kabli idzie do alternatora? Jeżeli to jest ten model co myślę to idą 2 kable. Gruby i cienki . 1. Gruby ( przeważnie przykręcany nakrętką) to wyjście do akumulatora. Jest z nim podłączony na stałe (bez żadnych stacyjek, zapłonów) Musisz go dobrze podłączyć bo jak się odczepi, albo dotknie do masy to grozi pożarem auta. 2.Drugi cienki (przeważnie...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Schemat dotyczy modelu 2007, tam jest inna instalacja elektryczna, m.in. alternator ze złączem 4-pinowym i liczniki z kontrolką ładowania. Strategia sterowania dogrzewaniem świec żarowych po uruchomieniu silnika powinna wyglądać tak, że po przekroczeniu obrotów ok. 1500–2000 RPM dogrzewanie powinno zostać wyłączone. Tutaj ładowanie pojawiło się...
A schematu moze nie masz?
Lewy pin L kontrolka , śruba zasilanie.
10R 5W Notorycznie pali ten rezystor + dioda + kondensator, przy uszkodzeniu alternatora. Sygnał wzbudzenia idzie przez ten opór. Pozdrawiam
To nie jest głupie. Ma ktoś może jakieś zdjęcia schemat jak to wykonać ?
W obwodzie kontrolki może być po drodze przekaźnik,( nie pamiętam dokładnie) . Musisz zajrzeć w schemat.
LSN udostępnił na swojej stronie schemat/instrukcję podłączenia alternatora do instalacji ich produkcji. Mam kilka uwag, bo można to było zrobić prościej. Po pierwsze, można było od razu wprowadzić dodatkowy przewód alternator-rozrusznik lub alternator-stacyjka. Można zauważyć że zrobili to z przewodem od elektromagnesu rozrusznika — występowały dwa...
kingg86, podłączasz się do swojej kontrolki, czy chcesz wykorzystać istniejące ? Kiedyś korzystając z tego http://obrazki.elektroda.pl/4841586100_1... schematu też była jazda z podłączeniem. Gdzie jest kontrolka ładowania i czy jej przewód dochodzi do alternatora ? Bo wg tego schematu, to chyba takiej traktor nie posiada. Jest nr 44 wg opisu...
Czy obok śrub M5 i M4 jest opis? Śruba M5 to na pewno nie masa, prędzej kontrolka ładowania. Po zdjęciu tej białej obudowy, można coś wywnioskować. Te Twoje przewody mają końcówki?.
Jeśli już - to przyjrzałbym się modułowi/czujnikowi obciążenia elektrycznego ELD, bo on najprawdopodobniej miesza :). (at)Megawe dziękuję za schemat.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
... nie no przewód jest :) ale kolega BANANvanDYK pytał o typ alternatora. Więc napisałem mu, że wyjście na kontrolkę jest ale nie ma kabelka w tym modelu.
Guby kabel (+) do śruby największej i izolowanej o masy, podłączmy do rozrusznika. Cieńszy idzie do kontrolek.
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Do wsuwki tuż przy śrubie B+ z lewej strony? Szczotki całe? Po dotknięciu przewodu od kontrolki do masy zaświeca się kontrolka?
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
no tak... tylko, że mój władek nie ma świec żarowych... ;) dodam jeszcze, na max. obrotach ta kontrolka tak miga.
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
M-6 na plastiku + z akumulatora, M-4 -kontrolka, W- wyjście na obrotomierz ale Tobie nie potrzebny.P
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Witam Dziękuje za szybką poradę. Podłączyłem zielony do szczotki "+" natomiast żółty do szczotki "-"z przewodem od kontrolki i przewodem od diody wzbudzania, alternator nie ładuje i świeci się kontrolka.
Rozebrałem alternator i okazało się że skończyły się szczotki. Kupię chyba zamiennik bo oryginał kosztuje 200+ pln. A wracając do tego że komputer nie widzi pracy alternatora gdzie tego szukać? Dysponuje ktoś schematem wiązki elektrycznej alternator-sterownik?
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Schemat w dłoń i sprawdzić kabel sterujący między alternatorem a ster. silnika
Według schematu leci do licznika, złącze A 12 albo B12, niebieski. Zgadza się, cienki cały niebieski kabelek idzie do pinu 12 niebieskiego gniazda. Ale jak odłączysz wtyczkę z alta to co nie gaśnie lampka? Lampka gaśnie Zauważyłem jedną dziwną rzecz - gdy uruchomiłem auto ze świecącą się kontrolką ładowania odpiąłem wtyczkę i wzbudziłem alternator...
Podłączenie powinno być odwrotne. B+ do akumulatora, a D+ do stacyjki, przez kontrolkę.
Witam, potrzebuję schemat elektryczny podłączenia alternatora, auto po odpaleniu nie ma ładowania, po "przegazowaniu" zaczyna normalnie działać alternator, cały czas świeci się kotrolka ładowania. Alternator jest w pełni sprawny. Najprawdopodobniej jest gdzieś uszkodzenie przewodu alternator a kontrolka w liczniku. z góry dziękuję za pomoc.
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Jeśli po odpięciu końcówki przy alternatorze kontrolka zgaśnie to winien jest alternator ( brak ładowania ). Jeśli by się okazało że po odpięciu kontrolki żarówka nadal świeci to jest gdzieś zwarcie na przewodzie i w takim układzie również ładowania nie będzie. Uproszczony schemat alternatora opisywałem tutaj. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Najpierw zajął bym się tą kontrolką ładowania a konkretnie dlaczego świeci przy wyłączonej stacyjce. Uproszczony schemat instalacji alternatora w maluchu. Może być przebita dioda w prostowniku głównym i + zamyka się przez prostownik pomocniczy na żarówkę i różne inne odbiorniki do masy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Szerokie plus akumulatora, wąski kontrolka.
A jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za to? Nigdzie nie mogę znaleźć schematu bezpieczników do wymienionego wyżej auta..
Widzę że jest wieczny problem to zamieszczam uproszczony schemat instalacji elektrycznej alternatora w 126p.
Witam. Mam jazdę demio 2000r 1.5 . Pali się cały czas kontrolka ładowania , dodam że sprawdzając ładowanie miernikiem jest na poziomie 14.30v. Alternator został wymontowany i zawieziony do naprawy. Firma zajmująca się regeneracją wymieniał elektronikę łożyska, zrobili testy i miła być sprawny. Po zamontowaniu alternatora sytuacja bez zmian, nadal kontrolka...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
W tym ducato na pewno obrotomierz nie bierze sygnału z alternatora. Co do pinologii to chyba +12 po zapłonie i kontrolka ale tu pewności nie mam
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Posługując się schematem rpzmieszczenia przestrzennego komponentów samochodu.
a może ma ktoś schemat podłączenia alternatora można kabel masowy podłączyć na krutko
nie potrzeba schematu poprostu akumulator do śrubki m6,a b+ przez kontrolkę do plusa po stacyjce
Masz pewnie taki alternator: http://obrazki.elektroda.pl/4756249200_1... Napiszę Ci jakbym ja to podłączył ale nie wiem na pewno czy nie będzie jakiegoś błędu. Z plusa na alternatorze krubszym kablem podłączyłbym do rozrusznika (do tego kabla co idzie z akumulatora) tylko nie omotaj tego przypadkiem o tamten kabel tylko kup zacisk i...
Z kołem pasowym nic nie rób, na tym będzie dobrze. Jeżeli dołączysz wg schematu powinien działać. Wrzucam Ci jeszcze schemat tej instalacji którą masz w tej chwili, porównuj schematy to łatwo znajdziesz różnicę w podłączeniu alternatora. http://obrazki.elektroda.net/59_12727485...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Witam moze masz zamało płynu hamulcowego,wtedy sie najczesciej zapala kontrolka. Mierzyłeś przyrządem czy te zadowanie jest , moze jest uszkodzony alternator itp....
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
poszukuje schematu do vectry A, po właczeniu ogrzewania tylnej szyby kontrolki i alternator zaczeły szaleć. Masa na swoim miejscu, trzeba sprawdzić instalacje , czy ktos dysponuje takim schematem ??
Nie wiem tylko dlaczego po tym zabiegu w ogóle nie ma ładownia. Kontrolka alternatora się świeci. Tutaj schemat jak dałem diode i gdzie przerwałem oryginalne połączenie Wsadziłeś ją w obwód wirnika. I to prawdopodobnie w złą stronę - brak prądu twornika, brak ładowania. Ale to i tak nic nie zmieni. Prąd wirnika nadal będzie taki sam. Zrób dobre zdjęcia...
Właśnie nie byłem pewny czy tu tak można. Jedyny schemat jaki udało się znaleźć to połączenie alternatora z komputerem i akumulatorem ale niema poloczenia kontrolki niestety. Ta kontrolka jest oświecana przez sterownik, jak zamontowałem alternator który nie ładował to oświecała się po jakiś 10 minutach jazdy jak napięcie było już za niskie. Znalazłem...
zielony szczotka zółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do altrnatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowana!
Wielkie dzięki a może jakiś schemat rysunek ? I tak przy okazji jak podlaczyć alternator di aku zeby miał ładowanie z alternatora jest jeden czarny gruby kabel.
Przerwany jest przewód biało czarny lub żółto czerwony wzbudzenie na alternator lewa strona kabiny na zgięciu.
Spróbuj podnieść obroty do 2500 obr/min i wtedy mierz napięcie na zacisku alternatora Ciągłość niebieskiego przewodu sprawdź do alternatora
Tak jest taka cewka z prawej strony pod bezpiecznikami. Jak na przekaźnik na kabel 61 podam masę to kręci rozrusznik, ale kontrolki nie gasną.
schemat alternator kontrolka kontrolka alternator podłączyć kontrolka drugie alternator
przetwornica 200hz pendrive zniknął tworzyć instalka
Sony Discman D-NE511 - Odtwarza tylko niektóre płyty Jaki bezpiecznik do prostownika 6/12V 5A?