Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Witam Prądnicy czy alternatora?
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Nie wiem poprostu co oznaczają te cyfry na końcu... Tak trudno powiedzieć??
W wielu nie ma. Dlatego lepiej zabezpieczyć silniki niż akumulatory. Akumulatory nie dopuszczą do uszkodzenia alternatora (nadmierny wzrost napięcie z powodu odłączenia obciążenia w trakcie pracy).
Nie chodzi mi o piny w alternatorach, lecz w gniazdach regulatorów napięcia.
Kolega poszukuje schematu - elektronicznego regulatora napięcia alternatora - do skody 120. Może ktoś go ma i pomoże :D
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
... więc awaria usunięta, przyczyną braku wzbudzenia był brak sygnału w module BCU o uruchomieniu silnika. Przelutowanie złącza w tym module załatwiło sprawę. Wszystko działa jak należy. Pozdrawiam
Nie zapomnij o prawidłowej polaryzacji napięcia w C 330.
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Czy układ połączony - silnik prądu stałego (12 V) z alternatorem będzie wytwarzał napięcie przy jednokrotnym wprawieniu w ruch alternatora siłą zewnętrzną i w dalszym ciągu wytwarzał prąd? Uprzejmie proszę o nakreślenie schematu.
Poszukuję schematu instalacji do koparki BIAŁORUŚ a szczególnie schematu podłączenia alternatora z regulatorem napięcia i wskaźnikiem ładowania
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Brak kodu silnika troszkę utrudnia ale najprawdopodobniej z pinu 23 sterownika wychodzi przewód do alternatora .Sterownik silnika rejestruje napięcie wyjściowe alternatora i określa warunki ładowania.
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
witam,wprawdzie to już dawny post,ale by nie zaczynać nowego tematu,zapytam w tym.kolega poprosił mnie o wymianę prądnicy na alternator w ciągniku c-330 ,ma alternator,regulator i przekażnik lampki ładowania ,jeżeli połączę układ jak w załączniku[schemat b],i zmienię biegunowość zasilania,będzie to działać czy jeszcze trzeba coś zrobić o czym nie wiem...
jakie magneto tam stoi alternator
Szukam schematów ,i informacji na temat napięcia "W" w alternatorach samochodów ciężarowych oraz możliwości dostępu do nich-punktów np:lutowniczych.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny. I co nie masz zamiaru nic sprawdzać ? Czy na wtyczce są napięcia jakie powinny być itp? Rozumisz co z tego schematu?
Zajrzyj do schematu i załącznika może ci to pomoże.
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Mam jedno pytanie, czy schemat do ciągnika MTZ 50 jest podobny do schematu ciągnika Władimirec k 25 chodzi mi konkretnie o schemat ładowania to jest alternator i regulator napięcia.
To nie jest schemat regulatora napięcia alternatora,i ten układ w żadnym wypadku nie może być jako taki zastosowany!!! Schemat regulatorów 15TRa produkcji Telpod(zastosowanych w PF 126p) był zamieszczony w RE ,nr 2/96. Wydaje sie problematyczne konstruowanie takiego układu,skoro gotowy można kupić za około 15zł.
Witam. Mam prośbę. Zamieszczam poniżej schemat regulatora napięcia alternatora do instalacji 12V. Czy może mi ktoś przeliczyć wartości rezystorów tak, aby to chodziło przy 24V. Przy napięciu około 29V tranzystor 2N3055 ma przestać przewodzić i odciąć zasilanie wzbudzenia. Sam nie potrafię tego zrobić.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Ten schemat masz "typical" więc może nie być zgodny z twoim modelem. Różnice w napięciu są ze względu na spadki na kolejnych przewodach i połączeniach. Mierzyłeś napięcie między alternatorem a aku jak pisałem?
Odkopie temat bo mam identyczny problem (rok i alternator zdaje się też). Kontrolka gaśnie, a napięcie ani drgnie. Czy problem udało się rozwiązać? Dysponuje może ktoś schematem?.
Gdzie właściwie mierzysz to napięcie? Na innym akumulatorze to samo było?
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Więcej niż taki schemat chyba nie potrzeba żeby wiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie tego alternatora. http://obrazki.elektroda.pl/5024045000_1...
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Odświeżam.Minęło 3lata i nic?U mnie ładuje jeden akumulator 17,5 volta,a drugi wcale.Jeśli ktoś ma schemat instalacji to proszę o zamieszczenie.
Wyniki zawsze powinny być takie same jeśli za wyniki uważamy MOC. W przypadku podłączenia trzech faz w gwiazdę używając 6 diod otrzymamy największe NAPIĘCIE. Proponuje zapoznać się ze schematem alternatora samochodowego, który jest generatorem trójfazowym.
To jest schemat samego alternatora czy całego schematu ładowania? Raczej obstawiam regulator napięcia. A są tam szczotki?
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Czyli ten przewód który dopięty jest do masy (brązowy idący do obudowy) jest źle połączony?? W takim razie do której śruby ma być podłączony?? Do wyboru jest +(plus) rosyjskie D i rosyjskie SZ. Dodam tylko ze tak jak na zdjęciu widać do śrubki D podłączone są dwa pozostałe kable wychodzące z głębi alternatora a śrubka SZ jest nie podłączona do niczego....
Schemat z postu nr.14 nie ma prawa poprawnie pracować. To przecież schemat zwykłego obcowzbudnego alternatora szesciodiodowego, wiec czemu nie miałby poprawnie pracować?
witam Czy ma ktoś może schemat samego alternatora z tego ciągnika. Pozdro -for all
...W Horyzontach Techniki nr1 1991r jest opublikowany schemat reg napięcia gdzie alternator ładuje pełnym prądem aku na wolnych obrotach... Jakieś namiary na schemat i opis ???
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
Przesyłam schematy inst. elektrycznej T25, jeden z regulatorem napięcia poza alternatorem i drugi z regulatorem na alternatorze, może zrobię coś nie tak, ale proszę o wybaczenie.
Potrzebuje schemat z opisem elementów regulatora napięcia RN-c 12V do alternatora z fiata 126p, oraz schemat elektronicznego modułu zapłonowego o symbolu APE 05. Z góry dziękuje.
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Witam, poszukuję schematu układu stabilizującego napięcie alternatora w simulinku , ew. schemat samego alternatora pracującego w układzie z prostownikiem diodowym. Pozdrawiam, veiovis
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysuwasz , masz problem albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Dodano po 2 Wygląda OK, kwestia znaleźć punkt masowy regulatora, zapewne to będzie to oczko w górnym prawym rogu obudowy regulatora. (at)strumienswiadomosciswia - znasz ten alternator i regulator? przy f00m to nie zadziała bo ma...
Do 3.0 nie mam schematu, ale w wersji 2.2 alternatorem steruje ECU. Nie możesz sprawdzić, czy dochodzi napięcie wzbudzenia na alternator?
Witam; Mam voyagera 2005 2.8 CRD skacze mi napięcie na akumulatorze (alternatorze) do 16-18V. Czy ktoś pomoże? Na jałowo 40V na alternatorze. Może ktoś spotkał się z taką usterką. Podobno za regulację napięcia jest odpowiedzialny moduł FSM. Może ktoś ma schemat elektryczny. pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Tu masz schemat tego alternatora a napięcie zaznaczone jest przy włączonym zapłonie nie pracującym silniku i sprawnym regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Ten alternator jest z poloneza. Z alternatorem jest razem regulator napięcia. Potrzebuję instrukcji lub schematu podłączenia alternatora , jak najłatwiej jest to możliwe żeby mi ładował akumulatory.
Czyli wspólne to napięcie alternatora? Gdzie ono było mierzone? Żarówki w instalacji są na napięcie 12 czy 24V? Kolega ma schemat instalacji elektrycznej tego traktora?
Napięcie się waha jak to określiłeś ale jest to dalej napięcie stałe ( odsyłam do literatury aby pogłębić ten temat ) . Przy uruchomionym silniku napięcie wzrasta bo akumulator jest doładowywany z alternatora ( max 14.4V).
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Poszukuję schematów regulatorów alternatora na napięcie instalacji 24V, czyli odcinającego napięcie na poziomie 29V. Może ktoś coś takiego robił? Zakup gotowego nie wchodzi w rachube ze względu na nietypową obudowę.
Szukam schematu układu ładowania samochodu Star/Man 12.180 2004r. Nie pojawia się napięcie po zapłonie na środkowym pinie alternatora. Numery przewodów wchodzących do alternatora: 59101, 59000, 15006.
Tak, napięcie w Dnieprze to 12v. Prosiłbym mimo wszystko o schemat, opis jak to można ożenić. Regulator ma nieco inne opisy niż alternator.
Ten woltomierz w ciągniku rolniczym to pofunkcjonuje z tydzień. Ilość tam powstających drgań załatwi go szybko. Do tego ten zakres. Tutaj sens może mieć wskaźnik diodowy. napięcia.
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Doczytaj stąd skąd wziąłeś schemat co autor miał na myśli, najczęściej to różne warianty podłączenia, styk 30 to główny styk zasilający stacyjkę więc równie dobrze możesz ten styk podłączyć bezpośrednio pod akumulator i też będzie dobrze. Akurat najczęściej napięcie brane jest z zacisku rozrusznika tak jak na twoim schemacie
Witam Czy może mi ktoś wyjaśnić jak pracuje (+przykładowy schemat) tranzystorowo - diodowy układu regulacji napięcia alternatora? Nie bardzo mogę znaleźć w necie na temat takiego układu. pzdr
Jaki schemat? C360? Krąży tu schemat, który pokolorowałem z 10 lat temu. Woltomierz podłączasz równolegle do źródła napięcia - alternatora lub baterii akumulatorów. Podłącz go do stacyjki w punkt, w którym pojawia się napięcie po wciśnięciu kluczyka. Na postoju pokaże napięcie baterii akumulatorów, po rozruchu napięcie wzrośnie przez działanie prądnicy...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Schemat i podłączenia są prawidłowe.P
Byłabym wdzięczna gdyby ktoś wysłał mi na maila schemat instalacji elektrycznej połączenia alternatora z regulatorem napięcia. Mój mail to kamciasramcia(at)o2.pl
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Ja ostatnio w primerze 2.0 TD taki robiłem. Musiałem wymienić mostek z regulatorem napięcia. Podobno standardowa usterka.
Jedyne możliwości moim zdaniem to: - wadliwe połączenie wyjścia alternatora z akumulatorem (spadek napięcia). Nie znam na pamięć schematu tego motorka ale przy tych objawach to możliwe tylko gdyby ten woltomierz mierzył napięcie bliżej alternatora, przed miejscem spadku. Mierzyłes napięcie bezpośrednio na aku w czasie jazdy ? - wadliwy akumulator
Pomierz napięcia pomiędzy fazami alternatora. Zmierz też opór. Zapodaj schemat instalacji.
Problem rozwiązany,ułamał sie kabel na odcinku alternator-akumulator. Przy okazji pytanie: istnieje schemat instalacji do tego pojazdu? Szukałem i nie potrafie znaleźc
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Schematu nie mam ale jutro (dziś) wrzucę fotkę wnętrza regulatora RNA-2
Wymień regulator napięcia. Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Tak patrzę na ten schemat i zauważyłem że się pomyliłem. Zauważ że przekaźnik gdy nie ma napięcia to podaje masę do EMS a gdy ma napięcie to nie podaje. Taka różnica. Podejrzewam jeszcze że główny włącznik napięcia sprawdza opór cewki przekaźnika RP13 czyli do testów musi być wpięty w gniazdo. A sprawdzałaś czy przewody od wlacznika napięcia do centrali...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Witam, potrzebuje schemat podłączenia alternatora fiat ducato 2.3 jtd 2009r I również dowiedzieć się jakie jest napięcie na wzbudzeniu alternatora I na którym kablu bo jeden to wzbudzenie A drugi obrotomierz na kostce 2 pin I nie wiem który jest od wzbudzenia Z góry dzięki
Czy mógłby ktoś powiedzieć czy ze schematu pozycja 15 - regulator napięcia czy muszę go stosować kiedy mam nowszy alternator? Jak wygląda 17 - przekaźnik blokady i 39 - opornik dodatkowy? Gdzie się montuje wyłącznik stop?
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Masz jakiś schemat? Jakies fotki? Chcialbym przetestować to choćby eksperymentalnie.
Trzeba odnaleźć usterkę zamiast wstawiać mocniejszy driver, większy bezpiecznik i może jeszcze diody od alternatora. Bez obciążenia się wyłącza? Napięcia zgodne ze schematem?
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Podeprzyj się tym schematem. http://obrazki.elektroda.net/75_12753781...
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Czy patrzyłeś na zamieszczony schemat? Rada bezsensowna. Wręcz szkodliwa.
regulator napięcia alternatora schemat schemat regulatora napięcia alternatora wahania napięcia alternatora
bosch wfb1604 programator podłączyc kondensator silnika router zawiesza podłączeniu telefonu
aluminium łączenie archiwalne ogłoszenie
Hako V490 – lata produkcji traktorka komunalnego, numery seryjne, silniki ILO/MAG, Hatz Hako V490 – rozstaw śrub w tylnym kole, PCD 4x110 mm, alternatywnie 4x100 mm, felgi, piasta