witam wszystkich. mam punto I i wlasnie kupilem sobie do niego licznik z obrotomierzem.niewiem jak podłączyć ten licznik by obrotomierz zadziałał gdyż nie mam kostki dodatkowej. może ktoś ma jakiś schemat elektryczny z którego się dowiem jak to podłączyć ..pomradzcie jak to zrobić..z góry dzieki za info
Najlepiej to by było poszukać schematu instalacji od bogatszej wersji z obrotomierzem i porównać z Twoją . Po co kombinować i wywarzać otwarte drzwi .
Witam, szukam schematu do wykonania bardzo prostego obrotomierza elektronicznego (np. na diodach) do Punto II z 8-zaworowym silnikiem 1.2. Przy okazji mam pytanie, czy można go przyłączyć do zacisków alternatora?
No nieźle uznanie za to że zawsze z domowego złomu można coś przydatnego stworzyć ;) też kiedyś myślałem nad obrotomierzem no ale na planach sie skończyło :wink: miałem sam schematy tych z zapalającymi sie diodami a taki mi sie nie podobał ostatnio poszedłem na łatwiznę i kupiłem cały licznik z obrotomierzem posiadam punto 1 a za licznik zapłaciłem...
Popatrz sobie na schemacie skąd jest zasilany obrotomierz...
Punto 1, 1996, silnik 1100, benzyna bez LPG Postanowiłem wymienić wskaźniki na wersję z obrotomierzem, po podłączeniu okazało się, że wskazania obrotomierza są zaniżone (na oko) o połowę. Sygnał dla obrotomierza pobierany jest z pinu 23 centralki tak jak podają na schemacie. Oscyloskop pokazał coś takiego: T zmieniało się od 30-35ms przy jałowych obrotach...
Witam. Szukałem podobnego postu ale nie znalazłem wiec pisze nowy... Posiadam Fiata Punto I z silnikiem 1.1 wersja S. Kupiłem na Allegro zegary od wersji SX czyli z obrotomierzem zamiast zegarka, oraz innym wskaźnikiem temp wody ( wymieniłem czujnik punktowy na rezystancyjny) Ogólnie zrobiłem tak jak opisano Wskaźnik temp. wody działa, ale mam problem...
Witam, zmieniłem zegary z punto 1.7 td wersja S na SX (z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury). Przekładkę zrobiłem zgodnie z instrukcją zamieszczoną na AutoKącik - Zrób to sam - Zegary - zmiana z wersji S na SX/ELX w Punto Diesel. Po montażu obrotomierz i czujnik temperatury cieczy chłodzącej, chodziły ok, jednak nie działał prędkościomierz, wskaźnik...
Witam wszystkich, samochód służbowy kierowca stwierdził że ślizga się sprzęgło, więc mechanik wymienił cały zestaw i od tamtej pory samochód nie pali. Stoi na kanale rozrusznik kręci ale nie odpala, komputer nie łączy się z sterownikiem silnika, łączy się tylko z abs, bezpieczniki sprawdzone, może nie podłączył jakiejś masy,plus nie działa wskaźnik...
Podstawiłem licznik w moim punto z obrotomierzem i mam już przełącznik z tripem i ciągle świeci mi się lampka z ABS oraz zapala się oświetlenie wskazań kilometrów itp i gaśnie ( pulsuje wolno) Mam licznik z wyświtlaczem ale takim na czerwono nie takim co po wyłączeniu silnika widać zegar mój wymaga włączenia stacyjki. Posiadam Jeszcze raz PUNTO 3 AKTIVE....
Witam a więc mam problem. Na początku chce powiedzieć że jest wszystko wg schematu. Jest taki problem Swapuje do cc700 punto 1 1.2 16v Po przekreceniu kluczyka przekaznik cyka, przepustnica załącza się jednak z przekaznika nie wychodzi napiecie na cewki, pompe, wtryski po prostu cisza. Na pinie przekaznika 12 i 7 jest napiecie 9v ze sciagnietym przekaznikiem...
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Dzień dobry. Nabyłem SC z silnikiem Punto 1.2 16V 86KM. W aucie zamontowany jest obrotomierz z SC Sportinga, jednak nie działa. Czy ktoś byłby na tyle pomocny i zapodał link do jakiegoś manuala lub chociaż schematu elektrycznego podłączenia. Dziękuję z góry.
Witam serdeczne, postanowiłem podpiąć sobie obrotomierz pod komputer zgodnie z poniższym linkiem: Wszystko podłączyłem jak na schemacie (dałem tip122 zamiast 120, ale on jest tylko na wyższe napięcie), ale obrotomierz nie działa. Dowiedziałem się, że podobno obrotomierz który mam z Punto I jest sterowany masą, a u mnie z pinu 9 arduino uno idzie chyba...
Dzięki za schematy, znalazłem nawet podobny z kolorami :). Zrobiłem bezsensowny swap, zamontowałem 1,2 16v z brava do punto 2 w którym oryginalnie siedział 1,2 8v 60km. Potrafi ktoś podpowiedzieć gdzie się wpiąć w wiązkę punto 2 żeby działał: 1. obrotomierz 2. kontrolka ciśnienia oleju 3. check 4. wskaźnik temperatury silnika W wiązce silnika bravy...
Podłączam j/w. Wszystkie sygnały już mam, jednak nie wiem skąd wydobyć sygnał prędkości obrotowej silnika. Nie mam schematu mojej wersji instalacji. Jest obrotomierz wiec ECU napewno ma wyprowadzony ten sygnał a nie chce rozpruwać wiązek z przewodami. Może ktoś już to robił i pomoże, z góry dzięki. ECU: IAW 16F.E3 Fiat Punto 1.2 SPI CM F.2 T.
Witam, czy któryś z kolegów posiada schemat (pinout) licznika z obrotomierzem do w/w auta? Jeśli tak - bardzo bym poprosił. Pozdrawiam.
Może spróbuj wykorzystać schemat punto i znajdź miejsce zapięcia obrotomierza,następnie musisz "wyśledźć" ścieżkę sygnałową w twoich zegarach i połączyć to. Punto ma identyczne silniki i "komputery sterujące" więc sygnał musi wychodzić z tego samego miejsca -a może znasz kogoś kto zapinał obrotomierz do seicento 1100 spi,tam też "komp" jest bliźniaczo...
Cewki zmieniłem i dalej kupa. Podmieniałem też sterownik AL-700 na nowy i też bez zmian. Wygląda na to że coś złego się dzieje z kompem benzynowym. Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć na którym pinie ECU znajdę obroty wysyłane na obrotomierz? Spróbuje zapodać je stamtąd - to ostatnia deska ratunku. Dodano po 1 To daj mu próg obrotów 0 i temperaturę...
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......