styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Schematu nie mam,ale w modułach zapłonowych POLONEZ-a najczęstszą usterką jest przepalenie diody na (+) zasilania.
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
Poszukuję schematu modułu zapłonowego do Poloneza 1.6 GLI ABIMEX dr.dam(at)vp.pl
sorki ojciec mo mowi ze to chyba niejest bosch jak poznac czy to jest bosch czy inny??Jak ma ktos schemat to boscha i do innych modolow co byly uzywane w Polonezie to prosilbym bardzo o nie
Witam! Na stronie fsoautoklub.pl w dziale warto wiedziec, jest schemat elektryczny poloneza z tym modułem i tam własnie są rozpisane wyjścia. pozdrawiam bialywht
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Witaj. Jakiś czas temu zaprojektowałem układ pastucha elektrycznego na cewce WN od malucha sterowanej z NE555. Częstotliwość pracy wynosiła kilka - kilkanaście Hz. Układ dawał 7...10kV. Jako klucz zastosowałem tranzystorek TIP120. Całość zasilałem z aku 12V. Jeśli Cię takie rozwiązanie interesuje to wstawię schemat.
Jeżeli nie ma wcale iskry to prawdopodobnie modół zapłonowy. Miałem to samo... koszt nowego 250zł.
Mam tylko coś takiego
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
:roll: Czy GL-118 to nie jest przypadkiem moduł zapłonowy od poloneza? Coś mi się kojarzy, że gdzieś widziałem opis jak go wykorzystać... Znalazłem: http://skoda3city.dobis.pl/?strona=warsz... Pozdrawiam Andy
Rozumiem, ale nie mam schematu wyprowadzeń modułu GL-118.
Myślę, że jest to dobry pomysł. Musisz tylko sprawdzić, jak ten gotowy moduł ma być podłaczony do instalacji i do tego dopasować układ wejściowy z Hallem. Potrzebny jest schemat układu zapłonowego z auta (Poloneza). Pytanie, czy ten gotowy moduł robi coś jeszcze, np. czy ma funkcję regulacji opóźnienia zapłonu itp ? Najtrudniejsze będzie rozwiązanie...
Dokładnie to wychodzi z modułu zapłonowego. Jak znajdę schemat to poratuje kolegę.
A czy możecie naszkicować mi jakiś schemacik aby to wszystko połączyć Czy do tego z tym 555 wystarczy sama cewka zapłonowa czy musim też być do tego jakiś moduł np od starego poloneza. Bartek
Witam. Posiadam Xl 500 r rok 83. jeszcze na silniku PD02. Jest w niej uszkodzony moduł zapłonowy. jaki i z czego moduł zapłonowy można w niej wykorzystać może ktoś ma schemat modułu takiego żeby pasował do tej hondy... Słyszałem że można kombinować z poloneza ;) tylko czy to zadziała? Proszę o pomoc.
Panowie poldek padł całkowicie Nie ma iskry. gdzie można zdobyc schemat instalacji elektrycznej
No ale by wypadało napisać czy to jest ATU czy ATU PLUS,bo to są różnice w układzie wtryskowo-zapłonowym.
W żaden sposób ?? Nawet takiego starego GL-118 wycofanego z produkcji?? mam schemat ale mi nic nie przychodzi do głowy... a od Łady bezproblemowo można podłączyć?
witwm sprubój zamontować moduł z poloneza na 6 volt tez zadziała wiem to bo lubię eksperymentowac
jeśli chodzi o prędkościomież to stała K=1000 jest standartem w licznikach na linkę, oznacza 1000 obrotów linki na przejechany 1km, natomiast przekładnia napedzająca linke dobierana jest do przekładni głównej(układ róznicowy) i średnicy kół, tak więc spokojnie każdy licznik o stałej K=1000 będzie pasował i dobrze wskazywał, nie ważne do jakiego będzie...
Cześć ! Układ o którym pisałem , został zbudowany na podstawie opisu zamieszczonego w "Radioelektroniku" . Był to chyba numer z 1994 r. Dokładny schemat przyłączenia postaram się podesłać . ( nie chce mi się lecieć o godz 0.45 do samochodu , a radioelektronika nie mogę znaleść )
Instalacja działała tak samo jak w jednopunkcie, silnik zasysa gaz razem z powietrzem i nie ma znaczenia czy jest to wielopunkt przy wielopunktach zastosowanie instalacji mieszalnikowych wiąże się z ryzykiem strzelania w kolektor dolotowy ale to tylko jeżeli układ zapłonowy ma przebicia.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Czy jest możliwość uzyskania zapłonu bez komputera i głównej wiązki silnika? To właśnie ECU steruje cewką zapłonową, raczej mija się z celem wynajdywanie układu zapłonowego od nowa, najtaniej chyba i tak będzie uruchomić docelowy sterownik.
Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE...
Chodzi o schemat do poloneza Na jednopunktowym wtrysku ze sterownikiem Boscha. Oraz jak można sprawdzić moduł zapłonowy. Chodzi o to że spalił się sterownik silnika. Paliło jeden z bezpieczników pod nogami kierowcy. Jest przewód czerwony wychodzący z modułu idzie przez ten bezpiecznik i do sterownika. Mam zakupiony sterownik ale nie podłączę bez uywcześniejszego...
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
Poszukuje schematu moduł zapłonowego na 6V. Ma być on zastosowany w motocyklach z przerywaczem mechanicznym i akumulatorem. Chciałbym dostać gotowy schemat nie "porady" typu: "od poloneza pasuje itd." Co do szukania przejrzałem forum i znalazłem schematy modułów pracujących na 12V lub zapożyczone z samochodów, a takie mnie nie interesują. Proszę o sensowne...
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=2... w 4 poście masz schemat twojego auta, sprawdź połączenie wewnętrzne wiązki oznaczone nr 69 na czwartym obrazku.
Witam ponownie. 1. Czy naprawdę nikt nie wie w jaki sposób regeneruje się te moduły zapłonowe D.I.S do Poloneza z wtryskiem MULTEC 700 TBI. Niby takie to proste a nie ma żadnego schematu fotki itp. ??? :?: 2. Czy macie jakieś zdanie na temat wyrobów firmy APE (http://www.ape.com.pl) ?? - mają moduły nowe po 231 zł brutto. 3. Wiecie może gdzie w internecie...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Nie no, oczywiście że eksperyment, w traktorku jest układ zapłonowy w postaci cewki zasilanej z koła magnesowego jednak chciałbym to zmienić. Dlatego chcę zastosować któryś z modułów do skuterów dlatego o nie się pytałem. Mam nadzieję że poprawi to kulturę pracy silnika oraz jego rozruch. Robię to z ciekawości. Dodano po 3 Problemu w zasadzie nie ma...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego transformatora dawałem 12V cewkę zapłonową od Fiata,Poloneza lub tp.starszych typów samochodów.
Aby cewka dała iskrę, przepływ prądu przez nią musi być gwałtownie przerwany. Iskra następuje w momencie rozwarcia styków przerywacza. Lecz niestety tu wkradają się zakłócenia zależne od obrotów, przepływu łuku elektrycznego miedzy rozwierającymi się stykami. Wad tych pozbawiony jest układ elektroniczny. Moduł zapłonowy ma za zadanie uformować jak najbardziej...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
witam mam podobną nagrzewnice olejowa master b100 i mam spaloną cewke zapłonową chyba elektroniczną bo jest cała zalana jakiś czymś która jest zasilana na 230v a na świece wychodzi 5000v , czy ktoś z kolegów wie jak ten zapłon jest zrobiony , może ktoś by miał jakiś schemat jak przerobić cewke od np. poloneza na 12v elektronicznie do tej nagrzewnicy...
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Zbiornik paliwa z pompą elektryczną i zasilaniem. Wiązka silnika ze sterownikiem (komputerem). Przerobić układ wydechowy aby wstawić fragment wydechu z sondą lambda. Rozumiem, że masz cały osprzęt silnika. Bo jak nie to lepiej przełożyć kolektory wstawić aparat zapłonowy , mechaniczną pompę paliwa i zapomnieć o kombinacjach.( w takim przypadku trzeba...
Raczej nie - ten schemat jest do układu stykowego... Kiedyś przerabiałem ( czytaj - wykorzystywałem uszkodzone moduły od poloneza do innych aut) ale pozostawiałem tylko tranzystor i diodę( nie zdarzyło mi się kupić w Bomisie modułu z uszkodzonymi tymi elementami, padały układy wejściowe), resztę wyprówałem z tego radiatora. Wstawiełem elektronike podobną...
No więc dawno temu miałem taki moduł z odzysku i próbowałem go założyć do "kancioka" (kredensa) czyli 125. Dorwałem schemat - był faktycznie zastosowany opornik tak więc do współpracy przeznaczyłem niskoomową cewkę z Poloneza. I działało. Tylko że ten moduł który miałem był przeznaczony DO STYKÓW! (młoteczek + kowadełko) Oczywiście wiesz, że przewód...
Pomysł narodził się dawno, ale nie było czasu na realizację. Chcę to zorganizować najprostrzym sposobem, mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. Planuję zastosowanie wtrysku od poloneza (wtryskiwacz, komputer i wymagane czujniki), jest to najłatwiejsze do zdobycia. Ze schematu...
Witam to mój 1 post mam sunke 1,4 92r i problemik kupiłem go we wrześniu i jeździłem do grudnia aż tu nagle miałem problem auto kręciło ale nie chciało palić mam w nim założony gaz i pstrykał mi przełącznik od gazu pomyślałem ze to to podjechałem do gościa od gazu sprawdził instalacje która okazała się być dobra nie zepsuta sprawdził inne powody dla...
Pomysł podobny do Twojego już był na forum, cytuję: "#2 01 Sty 2011 17:52 Re: Elektryzator EBS 75 jaki transformator Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego...
Witam. Potrzebuje opis wyprowadzen modulu zaplonowego poniewaz nigdzie nie moge znajsc.Mam niby schemat poloneza ale nic mi to nie pomoze poniewaz na module nie mam podpisanych nog. Wiem ze sa dwie kostki jedna dwojka ktora idzie do czujnika a z trojka mam problem. Za pomoc dzieki. Pozdrawiam
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
chyba sie poddam :( podmieniłem dzisiaj nowiutki moduł zapłonowy...ech dochodzę do wniosku , że chyba padł mi nagle cały silnik bo przy próbie ruszania nagle mój poldek stracił cała moc. Dodatkowo zauważyłem, ze nowe świece sa "wilgotne" (ale to chyba? moze być od mojego uporczywego łechtania rozrusznikiem?) elektrik ; masz schemat kabla na usb? (moge...
Jak masz abimexa to mam patent. Za schowkiem pasażera jest komputer. Obok niego takie dwa gniazda z przekaźnikami i 4 bezpieczniki. Najpierw skombinuj sobie schemat wtrysku do twojego auta(taka odzielna kartka albo strona w instrukcji). Napewno jeden bezpiecznik jest do wtryskiwacza(+), następny do zasilania modułu zapłonowego(+ tego przy silniku),...
cze, to teraz mam inne pytanie,rozkreciłem prostownik z rozruchem i zobaczyłem trafo o wymiarach 15 cm na 15 cm wtórne nawiniete przewodem w emali o średnicy 3mm , jeśli chodzi o pierwotne to było coś takiego: biegły do niego 3przewody(ponumerujmu je sobie 1 i 2 i 3 ) , podczas normalnego ładowania kożystane było z 1 i 2 przewodu, podczs rozruch przałączało...
Tu jest schemat http://www.cmelectronica.com.ar/wiring-d... impulsatory są 2 i 2 cewki, zapłon bateryjny Nie wiem czy tam jest jakieś wyprzedzenie elektronicznie realizowane, ale w sprzęcie z 1982 to jakoś nie wydaje mi się. Ja bym spróbował na dwóch modułach z poloneza. Serio.
Dzięki za odzew. Nie napisałem wam że ja mam ten sterownik z białą i czerwoną wtyczką i tam są scalaki na końcówce . Poszukuje schematu do tego multec XM, a nigdzie nie mogę go znaleźc. Najbardziej interesuje mnie pinologia tego komputera wtrysków żeby sprawdzic instalację od zwarc. Naprawiony. Wymiana całego kopletu + cewka zapłonowa po osiągnięciu...
Witam, znajomy montujący turbo w polonezie (na LPG I generacji:D) poprosił mnie o zmontowanie dla bezpieczeństwa czegoś co odetnie zapłon. Jako że zaciekawił mnie takowy bajer postanowiłem również dla siebie coś podobnego wyskrobać. Przedstawiam wam schemat z kilkoma podstawowymi pytaniami odnośnie poprawności: http://obrazki.elektroda.pl/7963414300_1...
Silnik krokowy odpada, na benzynie jest ok. W mikserze gazu chyba niema co sie zepsuc, ale skoro mowa o membranie to mysle ze chodzi ci o parownik. Sprawdzalem membrane i jest praktycznie jak nowa. Wina lezy po stronie instalacji gazowej. Moim zdaniem centralka gazu i parownik sa zle dobrane, bo jak wyzej pisalem po przelaczeniu na gaz pracuje jakby...
Witam, piszę w dosyć niejasnej mi sytuacji, otóż chodzi o podłączenie przewodów od modułu zapłonowego i świec w Polonezie Caro 1.6 GLE ponieważ pseudo mechanik odłączył je i ich spowrotem nie podłączył :3 Według tego schematu (znajduje się u mnie na obudowie filtra powietrza) 740944 wszytko podłączyłem ok tzn 1 do 1, 2 do 2, 3 do 3, i 4 do 4... 740945...
M.in. w książce Elektrotechnika samochodów Fiat i Polonez (Demidowicz, Łasiewicki), na str. 68 jest wyraźnie napisane: (...) Obwód zasilania samochodu Polski Fiat 126 BIS. Obwód jest taki sam jak na rysunku 1-43" a rysunek tamten przedstawia właśnie Fiat 126p FL - nawet dla BISa nie ma schematu, tak identyczny to układ. Dane przy pomiarach po uprzedniej...
doctor81: Jeśli chodzi o przewody i świece zapłonowe to stosuję od lat te same. Nikt nigdy w sklepie nie pytał mnie o to, czy chcę kupić świece z rezystorami lub przewody WN oporowe. Świece zawsze były ISKRA FE-65PS (nie eksperymentuję z żadnymi NGK, Bosch, Champion) - to jest bodajże 10-ty komplet, jaki kupiłem do tego samochodu. Dzisiaj przeczyściłem...
Szukam schematu ideowego modulu APE 05-POLONEZ silnik gaźnik ----------------------------------------... musze sprawdzic APE 05 - moduł zaplonu w Polonezie 1,6 silnik gaźnikowy . Jak sie do tego zabrac , nie ma iskry , kabelek aparat zaplonowy wymieniony cewka sprawna , jak sprawdzic sam modul
Witam !!! Cieszę się bardzo dużym zainteresowaniem tym bardzo starym schematem pastucha. Schemat ma 21 lat i stąd elementy do jego wykonania są dla młodych elektroników archaiczne. W zasadzie wszystko zostało już powiedziane na temat zamienników. Dodam tylko, że elementy użyte do budowy pastucha nie są krytyczne. Tranzystor musi wytrzymać 100V, prąd...
Oczywiście, że jest realistyczna. W czym ty widzisz problem? Należało by sprawdzić, czy w tej rodzinie silników nie występują aparaty z elektroniką w środku. A jeśli nie, to przeróbka też jest możliwa. Bo, tak jak napisałem - przerywacz mechaniczny, to najsłabszy punkt klasycznego zapłonu ( zużywa się ślizgacz, krzywka, wypalają styki...). I to jego...
Witam. Zgodnie z radą w wątku o 125p z tym samym silnikiem (w słabszej specyfikacji) przerobiłem obrotomierz pod sterowanie z jednej cewki zapłonowej (Oba te silniki pracują na Wasted Spark) i tam po kalibracji wszystko jest ok, wskazówka delikatnie podskakuje, ale jak się nie przyjrzeć to nie widać. Niestety w Polonezie Plusie, gdzie obrotomierz jest...
Witam Proszę o wskazanie miejsca podłączenia w Polonezie Atu + 1.6 GSI kabelka od centralki mającego za zadanie pobieranie impulsów (OBROTY – IMPULSY 5/12 V) (przeważnie koloru brązowego, praktycznie w każdego typu i marki instalacji gazowej). Do tej pory nie mam tego podłączonego, ale dla bezpieczeństwa chcę to podłączyć. Najlepiej jak dostanę...
Ja bym sie pokusił o 2 podwójne. Polączyl bym 1 i 4 rar z jednej a 2 i 3 z drugiej. Sa stosowane powszechnie rozwiazania w których sa dwa pierwotne i 4 wyjscia wysokiego. Podane przez Ciebie polaczenie pasuje np. do Poloneza (kolejnosc zaplonow 1 - 3 - 4 - 2). Jednak nie musi ono pasowac do innego silnika. Przy cewkach podwojnych nalezy miec to na...
Na podstawie schematu z elektrody złożyłem elektryzator EBS-872/M (generator na tranzystorach). Mam kilka pytań: Jakie powinny być wartości C1,C6,R1,R2,R11 (na razie dobrałem je doświadczalnie). Zamiast Tr1 wrzuciłem zabytkowy, wymontowany ze starego lampowego TV - TWOP21 (220V/30V- zamienione wtórne z pierwotnym) natomiast Tr2 zastąpiłem cewką zapłonową...
Witam wszystkich Tak sie złożyło, że ostatnio synowi w Aprilii AF1 uszkodzeniu uległ silnik. Zmuszony byłem do jego wymiany. Wybór padł na silnik od Derbi Senda. Niestety oryginalnie w Aprilii napęd obrotomierza jest mechaniczny, na linkę, a w Sendzie już nie. W związku z tym postanowiłem wykonać obrotomierz elektroniczny. Zabudowany oczywiście w oryginalnej...
witam trochę już czasu mineło od ostatniej wypowiedzi ale mam problem... w mojej spawarce TIG padł własnie układ zapłonowy ... i o dziwo właśnie jest to GL-100... w ogóle to taka spawarka ma dośc duże pokrewieństwo z polonezem lub czymś takim .. bo cewka wysokiego napiecia jest identyczna :) jeżeli masz nadal ten schemat to prosiłbym o wrzucenie go...
dzieki ,własnie porównałem moją płytke z rysunkiem" zielony" biegniedo diody c7v5 po drodze" muskając" 3 rezystory . jest jeszcze u mnie czarny który "załapuje 2 rezystory . myśle że jest to podyktowane tym że ten obrotomierz jest z 197x roku i mógł być stosowany w dwusuwach a także z "+" na masie.brak u mnie płytki która przełącza .bardzo podobny jest...
Koncepcja jest taka, żeby pozostać przy silniku tym co jest i konstrukcji homemade, koniec, kropka. Naturalnie w sekwencję również nie zamierzam się bawić. zostaje ta instalacja, która już w Uniaczu była. Piszę na tym forum właśnie po to, by znaleźć pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Naturalnie rozumiem, że uruchamianie silnika na lpg nie jest najlepszym...
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
musisz kupić moduł zapłonowy produkcji Telpod,oznaczony GL118. Nowsze moduły,APE05,GL188,Jezpol MZCM1,zbudowane na układzie MC3334 nie poddadzą się modyfikacji,o której myślisz. Moduł GL118 jest zbudowany na elementach dyskretnych.Jest już nie produkowany od lat,więc poszukiwanie jego może być utrudnione (złomowiska?). Możesz też zrobic moduł,schematy...
raczej luzy mam w porzo. podejrzewam moduł zapłonowy, ale niemogę znaleźć schematu.W starych typach niemiałbym problemu. Dzięki za poradę. :wink:
Nie ta cewka, sagema nigdy nie było w oplu. Cewka tam jest dokladnie taka: http://www.allegro.pl/item776021436_cewk... Czarny idzie na pin srodkowy, zielone na skrajne
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Witam. Mam problem z Peugeotem. Jest to model 205 z roku 1989, zasilany gaźnikiem. W samochodzi około dwa lata temu wymieniany był zapłon i mechanik włożył moduł od Poloneza (APE 05) i poprzerabiał trochę. Problem pojawił się na wiosnę 2010 roku, gdy nagle iskra zniknęła. I tak sobie stał nieodpalany. Wymieniłem cewkę, bo miałem stara, żeby sprawdzić...
cewka zapłonowy polonez schemat polonez przewód zapłonowy układ zapłonowy polonez
radio kondensator trzeszcz uszczelniacze zaworowe microchip toolchain
traktorek kosiarka traktorek kosiarka
Jak odbierać 225 MHz w DAF XG 480? Renault Master 2.8 TDI - Silnik gaśnie po odpaleniu