styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Witam pottzebuje schemat wtrysku paliwa abimex w polonezie. konkretnie potrzebuje sie dowiedziec ktory kabel jest odpowiedzialny za sterowanie cewka zaplonowa. Pozdrawiam Bruczyk
A czy możecie naszkicować mi jakiś schemacik aby to wszystko połączyć Czy do tego z tym 555 wystarczy sama cewka zapłonowa czy musim też być do tego jakiś moduł np od starego poloneza. Bartek
Wielu zapewne znany jest schemat 'blokowy' elektronicznego ukladu zaplonowego czyli generator impulsow + modul + cewka. Moje pytanie jest takie. Czy istnieja jakies sprawdzone konstrukcje modulu elektronicznego ktore osiagaly by w efekcie wieksza energie iskry niz np ten modul spotykany juz w samochodzie dajmy na to polonez/125p (gaźnik) ??
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Tak naprawdę częstotliwość nie ma tu znaczenia...Chodzi tylko o to , by przez cewkę nie płynął cały czas prąd stały , bo się sfajczy...Po to właśnie był kondensator zapłonowy, a czas jego rozładowania przez cewkę wynosił kilkanaście µs.... No i masz już schemat.... i po kłopocie Może lepiej byłoby aby przebieg z NE 555 był niesymetryczny ... najprawdopodobniej...
Miałem malucha i u mnie zasilanie tej dyszy było z cewki zapłonowej. W Polonezie też była podpięta pod zasilanie cewki, więc tak jest chyba normalnie. Niestety nie mam żadnego schematu pod ręką. W każdym razie napięcie ma zniknąć po wyłączeniu zapłonu, żeby odciąć paliwo na wolnych obrotach w celu wyeliminowania samozapłonu. :)
Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego transformatora dawałem 12V cewkę zapłonową od Fiata,Poloneza lub tp.starszych typów samochodów.
Pomysł podobny do Twojego już był na forum, cytuję: "#2 01 Sty 2011 17:52 Re: Elektryzator EBS 75 jaki transformator Posiadam instrukcję obsługi elektryzatora EB 75.Jest w niej zamieszczony schemat elektryczny i wykaz elementów ale o samym transformatorze wys.napięcia nie ma ani słowa.Ja naprawiałem te urządzenia w ten sposób,że w miejsce uszkodzonego...
Aby cewka dała iskrę, przepływ prądu przez nią musi być gwałtownie przerwany. Iskra następuje w momencie rozwarcia styków przerywacza. Lecz niestety tu wkradają się zakłócenia zależne od obrotów, przepływu łuku elektrycznego miedzy rozwierającymi się stykami. Wad tych pozbawiony jest układ elektroniczny. Moduł zapłonowy ma za zadanie uformować jak najbardziej...
Witam wszystkich. Nie znam sie zbyt dobrze na elektronice (jakieś podstawy znam nawet złożyłem kilka schematów ale to chyba każdy potrafi) ale mam takie pytanie: u siebie w romecie (ogar 205) mam przerywacz, założyłem akumulator zmieniłem prawie całą elektronike dałem cewke zapłonową od mz (6V) i chciałbym zrobić elektroniczny moduł zapłonowy na tranzystorze(...
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Dzięki za odzew. Nie napisałem wam że ja mam ten sterownik z białą i czerwoną wtyczką i tam są scalaki na końcówce . Poszukuje schematu do tego multec XM, a nigdzie nie mogę go znaleźc. Najbardziej interesuje mnie pinologia tego komputera wtrysków żeby sprawdzic instalację od zwarc. Naprawiony. Wymiana całego kopletu + cewka zapłonowa po osiągnięciu...
Nikt nic nie ma do powiedzenia? Nie podzieli się schematem GSI kniga jest dość trudno dostępna, nowych brak(trzeba polować po aukcjach), są też tacy co chcą chore pieniądze 150PLN np. Z obserwacji silnika na palecie i z części schematu który zamieściłem wynika, że wtryskiwacze i cewki zapłonowe połączone są parami wniosek z tego taki, że gdy jeden tłok...
No więc dawno temu miałem taki moduł z odzysku i próbowałem go założyć do "kancioka" (kredensa) czyli 125. Dorwałem schemat - był faktycznie zastosowany opornik tak więc do współpracy przeznaczyłem niskoomową cewkę z Poloneza. I działało. Tylko że ten moduł który miałem był przeznaczony DO STYKÓW! (młoteczek + kowadełko) Oczywiście wiesz, że przewód...
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Mam uszkodzony moduł zapłonowy w polonezie 1,6 GLI (2 podwójne cewki zapłonowe - wtrysk Abimex), ponoć można to naprawić , ale nie mam schematu . Może ktoś posiada taki schemat. Byłbym bardzo wdzzięczny.
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Witam !!! Cieszę się bardzo dużym zainteresowaniem tym bardzo starym schematem pastucha. Schemat ma 21 lat i stąd elementy do jego wykonania są dla młodych elektroników archaiczne. W zasadzie wszystko zostało już powiedziane na temat zamienników. Dodam tylko, że elementy użyte do budowy pastucha nie są krytyczne. Tranzystor musi wytrzymać 100V, prąd...
Szukam schematu ideowego modulu APE 05-POLONEZ silnik gaźnik ----------------------------------------... musze sprawdzic APE 05 - moduł zaplonu w Polonezie 1,6 silnik gaźnikowy . Jak sie do tego zabrac , nie ma iskry , kabelek aparat zaplonowy wymieniony cewka sprawna , jak sprawdzic sam modul
Witam wszystkich Tak sie złożyło, że ostatnio synowi w Aprilii AF1 uszkodzeniu uległ silnik. Zmuszony byłem do jego wymiany. Wybór padł na silnik od Derbi Senda. Niestety oryginalnie w Aprilii napęd obrotomierza jest mechaniczny, na linkę, a w Sendzie już nie. W związku z tym postanowiłem wykonać obrotomierz elektroniczny. Zabudowany oczywiście w oryginalnej...
witam trochę już czasu mineło od ostatniej wypowiedzi ale mam problem... w mojej spawarce TIG padł własnie układ zapłonowy ... i o dziwo właśnie jest to GL-100... w ogóle to taka spawarka ma dośc duże pokrewieństwo z polonezem lub czymś takim .. bo cewka wysokiego napiecia jest identyczna :) jeżeli masz nadal ten schemat to prosiłbym o wrzucenie go...
Koncepcja jest taka, żeby pozostać przy silniku tym co jest i konstrukcji homemade, koniec, kropka. Naturalnie w sekwencję również nie zamierzam się bawić. zostaje ta instalacja, która już w Uniaczu była. Piszę na tym forum właśnie po to, by znaleźć pomoc i odpowiedzi na moje pytania. Naturalnie rozumiem, że uruchamianie silnika na lpg nie jest najlepszym...
Nie ta cewka, sagema nigdy nie było w oplu. Cewka tam jest dokladnie taka: http://www.allegro.pl/item776021436_cewk... Czarny idzie na pin srodkowy, zielone na skrajne
Dokładnie to wychodzi z modułu zapłonowego. Jak znajdę schemat to poratuje kolegę.
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Silnik krokowy odpada, na benzynie jest ok. W mikserze gazu chyba niema co sie zepsuc, ale skoro mowa o membranie to mysle ze chodzi ci o parownik. Sprawdzalem membrane i jest praktycznie jak nowa. Wina lezy po stronie instalacji gazowej. Moim zdaniem centralka gazu i parownik sa zle dobrane, bo jak wyzej pisalem po przelaczeniu na gaz pracuje jakby...
Bezpieczniki łaskawie sprawdziłeś? Polonezy zwykle (do 93) NIE MIAŁY zabezpieczonego bezpiecznikami obwodu zapłonu, jedynie zawór zatrzymania w gaźniku. Caro po 93 z resztą też nie miał. Był - o ile pamiętam - jakiś bezpiecznik wewnętrzny cewki; lecz skoro nie ma napięcia już na cewce - to to nie jest to. Czy jeszcze nie ma czegoś, jakiegeś inne urządzenie...
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Witam, od każdego, który miał zapłon przerywaczowy (na platynkach), z polskich: Żuk, Nysa, Fiat 125, Polonez, Tarpan. Tylko powtarzam, cewka ma być przystosowana do współpracy z przerywaczem, bo w tych pojazdach bywały też zapłony elektroniczne.
Ja bym sie pokusił o 2 podwójne. Polączyl bym 1 i 4 rar z jednej a 2 i 3 z drugiej. Sa stosowane powszechnie rozwiazania w których sa dwa pierwotne i 4 wyjscia wysokiego. Podane przez Ciebie polaczenie pasuje np. do Poloneza (kolejnosc zaplonow 1 - 3 - 4 - 2). Jednak nie musi ono pasowac do innego silnika. Przy cewkach podwojnych nalezy miec to na...
Witam. Mam problem z Peugeotem. Jest to model 205 z roku 1989, zasilany gaźnikiem. W samochodzi około dwa lata temu wymieniany był zapłon i mechanik włożył moduł od Poloneza (APE 05) i poprzerabiał trochę. Problem pojawił się na wiosnę 2010 roku, gdy nagle iskra zniknęła. I tak sobie stał nieodpalany. Wymieniłem cewkę, bo miałem stara, żeby sprawdzić...
polonez cewka zapłonowy cewka zapłonowy polonez schemat zapłonowy polonez
pompa kulka mixer pioneer kluczyk passat przycisk otwierać
matryca philips telewizor zamrażarka czerwona lampka
Dodanie Bluetooth do BMW P83CE558 i mikrokontrolera Krups Evidence EA89xx – ekspres wyświetla automatyczną konserwację bez przerwy