Instalacja zamknięta z zabezpieczeniem pieca i ciśnienia. Do przerobienia. Nie można stosować instalacji zamkniętych to kotłów na paliwo stałe. 1 obieg kotłowy z pieca przez wężownice w buforze z powrotem do pieca . czy należy zamontować pompę obiegową CO1 czy bedzie to działało grawitacyjnie ? Piec i i wejście do weżownicy jest w jednym poziomie 1...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
Autorze. Pompa jest sterowana przez ECU czy tam inny sterownik silnika. Nie może być ciągle zasilana, po przekręceniu kluczyka włącza się na chwilę i jeśli silnika nie odpalasz to pompa jest odłączana od zasilania. Zasilanie jest przywracane przy kręceniu rozrusznikiem. Druga sprawa. Są rozwiązania które podczas kolizji powodują odłączenie pompy paliwa....
Rozwiazanie jest takie: 1.Znajdz przewod od pompy paliwa 2.Przetnij go i wstaw przekaznik zwierno rozwierny tak by bez zsilania dzialala pompka paliwa (NC) 3.Pod maska auta jest przekaznik od LPG. zobacz czym jest zasilany i wysteruj nim przekaznik, ktory "wstawilismy" :) tak by zalaczal sie przy wlaczeniu gazu czyli jednoczesnie rozlaczyl doplyw pradu...
Na Twoim schemacie jest błąd, ten przekaźnik załącza zasilanie sterownika, cewek zapłonowych, elektrozaworów etc. natomiast pompa paliwa ma swój oddzielny przekaźnik. Na schemacie linia F2 to właśnie zasilanie cewek https://obrazki.elektroda.pl/5616649600_...
Witam, chcę zabezpieczyć pompę do wody brudnej w następujacy sposób. Najpierw wyłącznik różnicowopradowy, bezpiecznik nadprądowy, przycisk zał/wył, stycznik i wyłącznik silnikowy. Załączam schemat i mam prośbę do forumowiczów o spojrzenie i ocenę poprawności połączenia. Z góry dziękuje za wszystkie uwagi. http://obrazki.elektroda.pl/9755410300_1...
Jak zrobić mają dwa przekaźniki od central zamka i włącznik taki ktory daje tylko impuls odciecie doplywu paliwa (chodzi mi o nie danie pradu do pompy)?? Przekaźniki są upakowane w jednej obudowie. Idzie do nich wspólny + i dwie masy. Każdy przekaźnik ma 3 styki (kable siłowe). Oznacza to, że przy dwoch obwodach trzeba dac wspolny + albo wspolny -....
Witam przepraszam za post ale nie mogłem nic podobnego namierzyć potrzebuję pomocy w podłączeniu zabezpieczeń do pompy czy ktoś mi podpowie czy taki schemat będzie działał poprawnie https://obrazki.elektroda.pl/4642450000_...
witam Prosiłbym o schemat podłączenia pompy jednofazowej z wyłącznikiem ciśnieniowym i stycznikiem. Problem polega na tym ze uszkodziła się pompa trójfazowa a w jej miejsce jest teraz jednofazowa i trzeba ja podpiąć żeby wszystko działało. dziękuje
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam Wymyśliłem takie zabezpieczenie silnika 3F do pompy głębinowej (Silnik 1.1kW) Wiem ze tematów było już mnogo o tym ale każdy inny Generalnie po ostatnim spaleniu silnika (zatarło pompe) okazało się ze skrzynka przy hydroforze pamięta lata 80te. Nikt tego nie ruszał. Teraz po naprawie trzeba by coś zrobić żeby nie powtórzyć historii. Mechanizm...
Witam, w zasadzie to pierwszy raz piszę tutaj z prośba o pomoc, mianowicie poszukuje schematu do podłączenia pompy głębinowej 1,5kW oraz do zabezpieczenia jej przed suchobiegiem. Wiem że takich tematów jest pełno, ale naprawde przeczytałem już chyba wszystkie, zorientowałem się że do tego potrzebuję CKF Stycznika Wyłącznika silnikowego Wyłącznika ciśnieniowego...
Witam. Szukam jakiegoś rozwiązania automatycznego wyłączania pompy tłoczącej paliwo jeśli na stronie ssącej pojawi się powietrze ( koniec opróżniania zbiornika smok zaczyna ssać powietrze razem z płynem) wówczas ma zadziałać wyłączenie. Może ktoś zna gotowe urządzenie tak działające ?
witam poszukuję schematu sterowania pompy za pomoca pkzmo25 stycznika oraz łącznika ciśniniowego pozdrawiam
Szukam schematu podlaczenia pompy paliwowej w Passacie rocznik 93 B3. Wyłaczyłem immobilaizer poniewaz sie popsul i nie moge odpalic samochodu ponieważ nie działa pompa paliwa . Zaznaczam ze rozrusznik pracuje . Przeniosłem z "Schematu/instrukcji/artykułu".
Witam Czy poniższy schemat odcięcia pompy paliwa jest poprawny ? Chodzi mi o ten mostek zaznaczony ma czerwono. Czy + sterujący przekaźnika może być pobierany z urządzenia sterowanego w tym wypadku pompy paliwowej i czy nie będzie to miało wpływu na jej pracę ? pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź http://obrazki.elektroda.net/3_119685061...
Witam. Potrzebuję pomocy w układzie sterowania dwoma pompami ściekowymi. Przepompownia ścieków posiada dwie pompy. Sterowanie jest zrobione w ten sposób, że przełącznikiem krzywkowym 0123 wybieramy sobie cztery opcje. 0 wyłączone, 1 praca pompy nr 1, 2 praca pompy nr 2, 3 praca naprzemienna pomp.Przepompownia posiada dwa pływaki załączające pompy. pływak...
Witam Gdzie są poprowadzone przewody zasil. pompe paliwa w omedze B 2.0 16V sedan. Bardzo proszę o podpowiedz. Jeszcze jedno: czy moge ciachnąć przewód zasilajający pompe i wstawić zwykły pstryczek, po prostu wł/wył.
Poszukuje ciekawego schematu zabezpieczenia auta przed rozruchem cos na zasadzie immobilisera. pozdrawiam piotr
Proszę kolegów z większym doświadczeniem o pomoc. Potrzebuję schemat podłączenia sygnalizacji pracy pompy głębinowej. Chodzi o to że, w szambie zanurzona jest pompa z pływakiem, a zasilanie jest poprowadzone przewodem 3x1,5 z zabezpieczenia termicznego. Z różnych powodów, o których nie będę się tu rozpisywał, pompa często pracuje niepotrzebnie więc...
nalezy narysowac graf ukladu sterujacego dwoma pompami p1 i p2, mamy dwa guziki W (wylacz) Z (zalacz), guziki w normalnym polozeniu daja 0 gdy je trzymamy daja 1, obie pompy nie moga pracowac rownoczesnie, albo dziala p1 albo p2, gdy nacisniemy Z wlacza sie pompa (obojetnie ktora) ponowne nacisniecie Z nic niezmienia, nacisniecie W w dowolnym momencie...
Co do pompy wtórnego jak pali bezp. to raczej sama pompa robi zwarcie a nie przekaźnik . Odłącz pompę to się dowiesz. Jak w skrzynce pod podszybiem sucho to teraz zajmij się przekaźnikiem pompy paliwa. Bo według schematu wychodzi nas to ż e to on zasilana te obwody od których masz błędy. Więc sam pzekaźnik lipa albo coś na linii ECM -przekaźnik pompy....
Zazwyczaj zasilanie pompy ma grubsze przewody więc zobacz może masz dwa grubsze od pozostałych i na nich będziesz sprawdzał zasilanie.
Znalzłem schemat mi potrzeby
pojawiło się zasilanie na wtryskach i pompie paliwa po podaniu masy na pin 13 wg tamtego schematu Masz ten sam schemet zasilania. Teraz musisz znalezc przyczyne, dla ktorej kalkulator nie podaje tej masy. To nie wina BSM, jesli masz wszystkie zasilania na ECU.
Nie rozcinaj sterownika, bo do naprawy potrzeba specjalne materiały, zwykła cyna i lutownica nie wchodzą w grę. Jeśli masz na tych elementach co piszesz zwarcie, to ja wziąłbym schemat do ręki i się mocno przyglądnął. Podpowiem ci tyle, że są one zasilane z jednego miejsca. Przekaźnik pompy paliwa. Sprawdź też bezpieczniki.
Po to wysłałem schematy że miałeś właśnie sprawdzić zasilanie.
Napisałem : piny na pompę , a nie na czujnik poziomu. Do tego ustrojstwa potrzebny jest tylko sygnał czujnika poziomu i masa oraz zasilanie, to co za problem go znaleźć? Piszesz w dziale elektryka i elektronika , a to coś mówi. Myślenie ma przyszłość.
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
Przecież opis "INJ" sugeruje "injection" czyli wtrysk. Bezpiecznik o takiej wartości zabezpiecza pompę paliwa i układ wtrysku - czyżby mimo używania gazu szło cały czas zasilanie na pompę? Może to z niej swąd kolega poczuł. Tu ma kolega schematy instalacji: http://www.auto-olds.ru/sxema3.1-3.8.pdf Bezpiecznik ten widać na stronie 21 tego pdf'a oznaczonej...
Pompa ma się sama włączyć na chwilę po włączeniu zapłonu. Brakuje Ci jakiegoś zasilania na ECU. Zobacz co napisał kolega wyżej. Skoro masz schemat bez kolorów to nie ma problemu b sprawdzić zasilanie czujnika na wale i jego połączenie z ECU. Miernik w rękę i schemat - 5 min roboty.
a od dolu na kablu jest plus? mialem dokladnie tak jak mowisz i bezpiecznik mial plusa a kabel od dolu byl zgnity, jak to bedziesz mial dobre to bierz sie za sprawdzenie zasilan i mas do ecu Dodano po 1 podaj jaki masz dokladnie silnik, schemat masz zly skoro nie masz pompy paliwa, sprawdz jaki masz sterwonik silnika zeby dobrac schemat
Przekaźniki tego typu występowały w każdym układzie K-jetronic. Np. audi, mercedes vw. Jak nie znajdziesz,, to jutro podam Ci symbole z mercedesa. Masz do przekaźnika doprowadzone 30, 31, 15, 87 i 1. W chwili pojawienia się kluczowania na jedynce, przekaźnik zwiera 30 i 87, wystawiając zasilanie na pompę paliwa i nastawnik biegu jałowego, czasami też...
witam, ten przekażnik ze schematu wynika jest od pompy paliwa , jak jest immo to też rozlącza , skoro jest on zasilany cały czas to masz problem z ciśnieniem paliwa, czyli pompka juz na ostatnim dechu, lub ecu bo z niego dostaje mase, po przekrecenia kluczyka powinien na 2-3sek załączyc a potem rozlączyc poszukaj przyczyny w sterowaniu ECU, powodzenia
ytałem, że częstą przyczyną takich problemów w silniku 1.9sdi czy 1.9d może być uszkodzony przekaźnik od pompy wtryskowej Czytaj dalej głupoty. Nie ma czegoś takiego. Jest przekaźnik albo od świec albo od całego układu. Czytaj co się do ciebie pisze. Sprawdź zasilanie na zaworze pompy wtedy, gdy nie pali. Jak nie ma, to albo kabelki albo kostka stacyjki....
Na schemacie, który załączyłeś powinien być zastosowany przełącznik typu włącz /wyłącz. Wadą tej blokady jest to , że trzeba pamiętać o jej włączeniu. Dodaję schemat z włącznikiem chwilowym. Zaletą tego układu jest to , że nie trzeba pamiętać o jej załączeniu gdyż załącza sie sama po wyłączeniu stacyjki. Aby ją odblokować trzeba na chwilę nacisnąć ukryty...
Wedle schematu to przekaźnik pompy palia zasila też wtryskiwacze,pompę wtórnego powietrza,przewietrzanie zbiornika.Myślę że temu przekaźnikowi styki się upaliły.Ewentualnie jego sterowanie bądź zasilanie styku.
TFU źle mówię ;) M73 to pompa powietrza dodatkowego u BSE, pompa paliwa jak najbardziej może chodzić bez przekaźnika grzałek! Mój błąd, niemniej miałbyś raczej więcej błędów bo zasila on jeszcze kilka rożnych elementów na silniku... Tak to jest jak opierasz się na schematach wyszukanych w sieci, bo nie mam teraz dostępu do swoich :P Sprawdzisz multimetrem,...
tu masz schemat od A4, musisz podać zasilanie w punktach podłączonych na górze schematu do szyny 15 i 30. No i jeszcze musisz mieć pompę paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/4100838900_... https://obrazki.elektroda.pl/4390454300_... https://obrazki.elektroda.pl/8901263300_... https://obrazki.elektroda.pl/8055022200_...
Ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki czy czasami nie uszkodziły się styki zasilania opisywanego na schematach jako ACC i czy czasami po wyjęciu kluczyka, nadal nie ma tam napięcia zasilania +12V. Jeżeli silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjny to znaczy, że nadal jest podawane zasilanie na komputer silnika, a tym samym na pompę paliwa, wtryski....
Cześć, jestem nowy na tym forum. Kupiłem sirokko 251, mam następujący problem, pompa podaje, że wynosi 1,1l/h, ale na etapie 1/2 dałem mu pracować i jest zużycie 1l/h, gdzie może być problem. Pompa paliwa zasilana jest z silnika wentylatora, masz za duże obroty.
Tam są dwa przekazniki. Widocznie jeden chodzi , a ten na pompę w baku , zawór pompy w.ciśnienia i EGR nie są zasilane. Zasilanie na pomp w baku wychodzi z pinu nr.5 zesp.przekaznika, stąd też zasilane są opisane wyżej elementy. Z pinu nr.5 napięcie przez bezpiecznik 25 na pompę. Sam nie wiem gdzie jest bezwładnościowy , trzeba szukać. Podaj na pin...
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
maras0001: Dla mnie w ogole ten uklad grawitacyjny i schemat jest prawie pozbawiony sensu. Po co go stosować skoro i tak właściwie nie zda on egzaminu kiedy zabraknie prądu. Tak naprawde w tym czasie woda podrzewana w kotle (na paliwo stałe) bedzie tylko dobrze zasilac grzejnik powyżej kotła i naczynie przelewowe. Jesli już w ogole chcesz stosować system...
napisałem to w imieniu kolegi pewnie bedzie lepiej przecić zasilanie i pewnie o to jemu chodziło .Dzieki
zasilanie pompy paliwa Vectra A 1993r. 1,8 pojmn.
Witam, najprościej to założyć przełącznik a najlepiej przekaznik który po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze gazu, odetnie zasilanie pompy (instalatorzy gazu powinni to zrobić ale nie robią). Tak zabezpieczysz też pompe przed uszkodzeniem w przypadku braku paliwa. Pózniej reszta (wtryski leją ?)
Może nie ten temat ,ale zapytam-jak wygląda sprawa odciecia paliwa przy przejściu na gaz /czy można odłaczyć zasilanie pompy paliwa?
Dobrze że zapytałem o rocznik, w tym według schematów przekaźnik pompy paliwa jest zasilany z bezpiecznika FM2 strona 16, umiejscowienie przekaźnika jest to same.
jakoś sobie poradziłem teraz potrzebuje rozpiske pinów sterownika 4e-fe.dwie wtyki!może ktoś posiada,ew na kture piny dochodzi zasilanie?
Zasilanie idzie z bezpiecznika sc27 15a skrzynka bezpieczników wewnątrz pojazdu , poprzez przekaznik pompy paliwa ogrzewania dodatkowego . Jeśli chodzi o pompe w zbiorniku bezpiecznik ten sam tylko przekaznik inny tez w aucie w skrzynce wewnątrz .
Dokladnie tak! Zasilanie przekaznika odcinajacego pompe paliwa podpinasz rownolegle do cewek zaworow gazowych (niebieski i czarny przewod - styki 85 i 86), zas styki 30 i 87a w szereg z zasilaniem pompy (rozcinasz przewod zasilajacy pompe). Pozdr.
jutro zobaczę. Może ktoś posiada schemat elektryczny tego sprzętu. Do pompy wchodzi kostka , której są dwa przewody kolor czerwony i biało czerwony reszta białą. Na czerwonym przewodzie jest zasilanie cały czas , a na biało czerwonym nie ma nic , a wydaje mi się że powinno pojawić się zasilanie po przekręceniu stacyjki na zapłon.
Na dwóch najgrubszych przewodach pojawia się przez kilka sekund napięcie z aku Te dwa grubsze przewody to na pewno zasilanie pompy. Napięcie pojawia się na kilka sekund po przekręceniu kluczyka, więc jest to normalna sytuacja. Biorąc pod uwagę, że przez moment poruszanie kablami pomagało mam pomysł ze coś jest na kablach. Zapewne jest to przyczyna...
Za mało danych... Mertaż do ogrzania? Jaki budynek? (Stopień ocieplenia) Kocioł na paliwo stałe wymaga ochrony temp. powrotu. Tego na schemacie nie ma. W instalacji, gdzie funkcjonują dwa rozdzielacze z kilkoma pętlami grzewczymi, to każda pętla wymaga regulacji przepływu. Oczywiście regulacji dokonuje się przy rozruchu instalacji... ale musi to być...
Na plaku odzywa się, ale gaśnie po wypaleniu go, pompka zasilająca podaje paliwo, ale idzie to palcem zatkać, nie wiem czy nie powinno być większe ciśnienie... Na pompie wtryskowej nie powinno być jakiś zaworków odpowiadających za utrzymanie ciśnienia wstępnego? Może ma ktoś schemat pompy wtryskowej?
informacje blokady rozruchu - stan kalkulatora - kalkulator zablokowany. Czyli wygląda na to że immo trzyma. Na jednym zdjęciu widać "informacje o obwodzie powietrza dolotowego" - zauważ że tych danych jest więcej i można je przesunąć w dół i zobaczyć resztę. Powinno gdzieś też być coś takiego dla paliwa - tam będzie ciśnienie paliwa zadane i odczytane....
Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla. Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla...
Witam mam prosbe czy moze ktorys z was posiada schemat el do auta jak w tytule konkretnie potrzebuje schematu ktory odpowiada za zasilanie pomp paliwa czyli jakie przekazniki sa podrodzei i bezpieczniki bo mi napiecie nie dochodzi do pompy paliwa tej w zbiorniku i nie moge odpalic fiacika bo do wtryskow mi paliwo nie dochodzi dzieki.
Kol. diana098 patrzac na symbole na schemacie od lewej to:pompa obiegowa CO,zasilanie 230V,wentylator,[pdajnik paliwa.
Masa ECU A2, A4, A6 Sprawdziłeś zasilanie na przekaźnik w BSM? Bezpiecznik F18 7,5A (wyżej opisałem) ma być na czarnej kostce pin 12+ mierzone bez odpinania wtyczki przewód czerwono zielony. Z tego samego plusa zasilany jest też bezpiecznik przekaznika pompy paliwa F21 15A Pozostaje podpiąć na stole zobaczyć czy się w ogóle połączy EDIT: chyba powinno...
Tak, przekaźnik zasila bezpośrednio pompę.Oczywiście przekaźnikiem steruje ECU.
Myślę że na schemacie mógłbym prześledzić jak jest zasilana pompa paliwa i stwierdzić jakie ogniwo zawodzi.Jest ktoś na elektrodzie kto oferowł się komuś wkliknąć schematy ale jakoś nie odpowiada na moje monity.Być może popełniam jakiś błąd w sposobie porozumienia się z nim.Dzięki za cierpliwość w drążeniu tematu.
Chodzi mi o sterowanie pompy paliwa, według schematu zasilanie jest połączone z końcówką 86 przekaźnika pompy i połączone z wtryskiwaczem.W aucie czasem nie ma zasilania na pompę, nie działa też wtedy w liczniku kontrolka ciśnienia oleju i lampka temperatury cieczy co by się zgadzało bo zasilanie części licznika idzie ze sterownika silnika.
Witam szanownych forumowiczów mam problem z Honda Civic 8"ufo" 1.8 problem polega na tym że nie ma zasilania na przekaźnik pompy paliwa od strony zasilania bezpiecznik nr2 w skrzynce bezpieczników jest cały ma ktoś może z was schemat do tego auta był by mi bardzo przydatny w naprawie Ps. Sterowanie cewki przekaźnika pompy paliwa działa prawidłowo nie...
zasilać pompa paliwo pompa paliwo zasilać schemat zasilać paliwo
blokada privileg plywak zbiorniku lampy ksenony
gdzie montować zawór mieszający gdzie montować zawór mieszający
F&U FLA4320UH (Vestel 17MB170) Black Screen Firmware Recovery via USB, UART, or eMMC Błąd 7362 w Citroen C5 2.0 HDI - diagnostyka i rozwiązania