http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
wystarczy zamienić którąś z dwóch faz i kierunek wirowania zmieniony np zamień 1 z 2 lub 2 z 3
Witam . Może zdjęcie silnika, ile przewodów ,jakiej mocy silnik, zdjęcie schematu podłączenia jeżeli jest na dekielku.
Witam. Zmianę kierunków obrotów uzyskasz poprzez zamianę dwóch faz . Pozdrawiam.
poszukuję schematu
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
musze zaprojektowac uklad do zmiany kierynku silnika pradu zmiennego za pomaca przekaznikow. pomozcie. wiem zeby zmienic kierunek silnika to trzeba zmienic przynajmniej dwa przewody z trzech. http://obrazki.elektroda.net/67_11598179... tylko gdzie wcisnac te przekazniki zeby tak sie stalo?? pomocy!!
Witam, mam problem ze zmianą obrotów w silniku. Załączam schemat, który był do niego dołączony. Może mi ktoś pomóc? http://obrazki.elektroda.pl/5686236700_1...
jak zrobić układ który by zmieniał kierunek obracania się silnika jednofazowego, i taki sam układ dla silnika trójfazowego ?
Potrzebuje schematu przełączen silnika 3 fazowego prawo lewo
Witam buduje samochodzik elektryczny i chce aby jeździł on do przodu i do tyłu tylko że pojawił się problem. Mianowicie nie wiem jak zrobić aby silnik elektryczny kręcił się w prawo po przełączeniu przełącznikiem w lewo ?? Samochodzik nie jest zdalnie sterowany. Z góry dziękuje za pomoc
Witam dostałem takie zadanie aby podłaczyć tak silnik aby miał obroty prawo lewo ( 3 przełaczniki srodkowy do wyłanczania , prawy do prawych obrówtów i analogicznie lewy ..) jednak nie wiem jak to wszystko podłaczyć moze zrobił by ktoś dla mnie jakiś schemat czy coś podobnego ? oto zdjecia http://obrazki.elektroda.net/44_12374856... http://obrazki.elektroda.net/44_12374856...
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Witam, czy ktoś zna odpowiedz na tą zagadkę: http://obrazki.elektroda.pl/6058701700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3574971200_1...
Witam serdecznie. Zwracam się z prośbą o pomoc przy zmianie obrotów silnika. Które przewody należy zamienić? http://obrazki.elektroda.pl/3537059500_1... Z góry bardzo dziękuję za okazaną pomoc. 3.1.16. Nie wysyłaj pytań, na które odpowiedź można łatwo znaleźć na forum elektroda. Moderator. Krzysztof Reszka
Witam otóż chciałbym dowiedzieć się jak zmianić obroty w tym silniku: http://obrazki.elektroda.pl/3961366700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1294289600_1... http://obrazki.elektroda.pl/8752788900_1... Które kable należy przepiąć?
Witam, kupiłem silnik 2.2 k W jednofazowy do sprężarki powietrza, lecz mam problem gdyż silnik kręci się w prawo a ja potrzebuję by kręcił się w lewo (chłodzenie sprężarki kołem) i tutaj moje pytanie - czy da się zmienić kierunek obrotów w tym silniku?
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
potrzebuje schemat układu nawrotnego silnika trójfazowego z przełączaniem obrotów lewo, prawo, używając do tego 2 załączników i jednego wyłącznika, w jakim to programie mozna narysowac? do schematow
Prośba do znawców ( elektryków) jak zmienić podłączenie już istniejące aby silnik zmienił kierunek obrotów .Obecnie przy takim połączeniu jak na zamieszczonym rysunku kręci w lewo a chciałbym aby obracał się odwrotnie. https://obrazki.elektroda.pl/2313967200_... https://obrazki.elektroda.pl/9121102500_... https://obrazki.elektroda.pl/8918908500_...
Witam Jak zmienić kierunek obrotów silnika ze zdjęcia? Z silnika wychodzą 4 przewody, komutator mhy jak na zdjęciu czyli nie podłączony do zasilania (nie jestem super elektrykiem więc nie wiem jak taki układ się nazywa...sorrki) Narysowałem jak wygląda wewnętrzne połączenia uzwojeń
ma to być silniczek małej mocy napięcie około 24[v] układ ten ma zmieniać kierunek obrotów oraz płynna regulacja prędkości.
ale w nim nie ma stanu silnik wyłączony jak to nie ma , przeanalizuj sobie dokładnie schemat
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Tak zamazałeś tabliczkę zaciskową że nic nie widać. Ile wyprowadzeń wychodzi z silnika? Narysuj jakiś schemat obecnych połączeń tego silnika.
witam mam problem musze tak wysterowac te tranzystory zeby byla mozliwosc zmiany kierunku obrotow silnika . musze to tego uzyc przełacznika dwubiegunowego lub czegos innego lecz musze miec schemat .
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Wszystko się zgadza ale jak "zaaplikować" ten przełącznik?, może jakiś schemat?, podpowiedz?
Tutaj masz schemat jak to powinieneś połączyć, aby była zmiana obrotów https://mechatronikadlawszystkich.pl/tem...
Prosił bym o schemat do zmiany kierunku obrotów silnika typu BP-2f (od pralki frania) za pomocą styczników jednofazowych. Prosze o schemat.
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Z prawej diody sygnalizujące, 1-włączenie urządzenia, 2-włączonych obrotów prawych, 3- włączenie obrotów lewych... no i właśnie z tym piszę do was drodzy Elektrycy. Nie jestem elektrykiem i nie wiem jak opisać na schemacie możliwość zmiany kierunku obrotów silnika jednofazowego. Ciężko to zrozumieć. Chodzi po prostu o opisanie na schemacie że jest...
(at)webster500 Masz schemat w
Takich tematów podobnych do twego jest sporo, jeden z nich to również: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tam też parę schematów, nie chcę powielać tematów. Generalnie do zmiany kierunku obrotów silnika trójfazowego, wystarczy zamiana kolejności podłączenia dwóch dowolnych faz.
Nie rozumiem na schemacie silników. Są rozrysowane 2 a fizycznie jest 1 To taki sposób rysowania dot. zmiany kierunku obrotów. czy rezystor na kondensatorze ma wpływ na pracę tego układu Nie ma.
Pilnie potrzebuje przykładowy schemat elektryczny silnika indukcyjnego 1-fazowego z kondensatorem, ktory jest sterowany przez sterownik (schemat z opcja zmiany kierunku obrotów) Chcialbym zobaczyc w jaki sposob sie to rysuje. Za pomoc z gory dziex
Zasilanie podłączasz zgodnie z tym co jest na schemacie połączeń czyli pod zaciski U2 i V2 , nie ma znaczenia pod który z wymienionych zacisków podłączysz przewód fazowy lub neutralny.Zamiana mostków zgodnie ze schematem spowoduje zmianę kierunku obrotów silnika.
Witaj, czyli tak jak na schemacie?
Problemem nie jest sama zmiana obrotów a wyhamowanie obrotów przed zmianą kierunku.
Aby zmienic kierunek obrotów należy na tabliczce zaciskowej zamienić miejscami dolaczenie końcówek fazy rozruchowej. Ten sam efekt uzyskuje się zmieniając miejscami końcówki uzwojenia roboczego.Schemat połączen powinien znajdować się pod lub na pokrywie tabliczki zaciskowej.Jeżeli jest to silnik typu BP-2f (wiszący) to schemat zmiany obrotów jest umieszczony...
KA8301 to sterownik silnika ładowania (LOAD). Z tego wynika, że problem rozpoczyna się wraz ze zmianą kierunku obrotów CAPSTAN`a. Trudno mi wskazać na cokolwiek, brak schematu uniemożliwia jakąkolwiek analizę.
http://obrazki.elektroda.pl/7247167900_1... Prawidłowe podłączenie silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym wygląda tak jak powyżej. W celu zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia jednego z uzwojeń. Schemat, który zamieściłeś jest całkiem bez sensu, co słusznie zauważyłeś. Wprawdzie w silniku coś tam...
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Też się da. Schemat w oparciu o L293D (do 0,5A): http://obrazki.elektroda.net/19_12374548...
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Te odgłosy to przekaźniki, przełączały się. Te małe czarne elementy to tranzystory i diody, które trzeba wymienić. Odpowiadają m.in. za zmianę kierunku obrotów silnika.
Tak właśnie potrzebny jest schemat tego sterownika.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Prędkość posuwu platformy z aparatem planowałem na 2mm-50mm / min i chciałem kupić silnik, dla którego pełny obrót to 200 kroków. Czyli przykładowo dla śruby M6 która ma skok gwintu 1mm miał byś 7-170 kroków na obrót, jeśli dobrze liczę (sprawdź) dla pociągniecia 2kg wystarczy moment 0.013Nm, czyli nawet mały silnik sobie z tym poradzi (liczyłem bez...
2) Czy aby wyłączyć elektromagnes przekaźnika wystarczy odłączyć tylko jedną z faz a druga może być cały czas podłączona do jednego z wejść cewki elektromagnesu? 3) Posiadam wyłącznik z dodatkowym przełącznikiem zmiany kierunku obrotów silnika. W zasadzie to wyłącznik ze schematu KOA1 nr 06. Dwie z trzech faz sieci są podłączone do przełącznik zmiany...
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Tam gdzie kabel niebieski był brązowy a brązowy tam gdzie niebieski tak był podłączony orginalnie , jak obróciłem kable to nie nie dało i chodzi w lewą stronę Bo taka zamiana nic nie daje. Na dekielku (przykrywce podłączenia silnika) jest(powinien być) schemat zmiany obrotów.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Chyba widać że niebieski jest od kondensatora i jego też trzeba przełożyć zgodnie z schematem na pokrywce.
Witam. Schematy te przedstawiają podłączenie silnika trójfazowego do instalacji jednofazowej. Przełącznik B1 na schemacie służy właśnie do zmiany kierunku obrotów. Silniki jednofazowe (dwufazowe) mają dwa uzwojenia: robocze oraz rozruchowe. Jeśli Twój silnik jest trójfazowy i ma takie oporności cewek to najprawdopodobniej są one uszkodzone.
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
Witam mam taki sam nowy silnik podłączam jak na schemacie wyżej i wyrzuca mi bezpiecznik 16A. Nie wiem co dalej.
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
silnik zmiana kierunek obrót zmiana kierunek obrót silnik zmiana kierunek obrót schemat
panasonic świecić czerwona dioda ceramiczna ariston notebook apple
adapter przejsciowy gniazdko zarowka luźny napinacz rozrząd
Minimalny prąd do zgrzewania taśmy niklowej 0,3mm z ogniwem 18650 – parametry, testy, zgrzewarki Czujnik temperatury Webasto Hyundai ix35 1.6 GDI – lokalizacja i opis montażu