Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Jeżeli silnik obraca się w jedną stronę, a następnie zmienia kierunek obrotu i kręci sie w druga stronę do drugiego skrajnego położenia po czym zatrzymuje się i wyświetla się błąd to tak jak pisałem kalibracja zaworu nie przebiegła prawidłowo. W urządzeniu zastosowano silnik krokowy. Niestety urządzenie ma bardzo małą tolerancje błędu. Jeśli sygnał...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Chodzi o obrót stojana względem szczotkotrzymacza Problem jest taki, że autor obracał ten stojan z magnesami i kierunek się nie zmienił co wydaje się niemożliwe. To może ustalmy fakty: - silnik po złożeniu kreci się w przeciwnym kierunku niż normalnie - na biegach do przodu, kręci do tyły i odwrotnie przez co ma 5 biegów wstecz i 3 na przód. Czy to...
Witam wszystkich ! W związku z coraz częściej pojawiającym się tematem prostego sterowania silnikiem krokowym postanowiłem opisać sposób sterowania z wykorzystaniem typowych rozwiązań sterowników CNC , temat jest głównie wskazówka dla osób chcących wykorzystać tego typu sterowniki nie angażując do tego mikro kontrolerów . Opis dotyczy podstawowych zasad...
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Wyłącznik 2 zasilanie (L) 1 i 3 na 1 i 3 silnika. 2 silnika zasilanie (N) Kondensator 1 i 3 silnika.
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Witam - czy to jest oryginalny silnik od tego wertykulatora ? Jeżeli jest to silnik rewersyjny to można zmieniać kierunek obrotów Dobrze by było zamieścić fotkę silnika oraz hamulca .
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Zakładam, że szczotki są doprowadzone do zacisków z prawej strony (SPRAWDŹ!), wówczas zmianę kierunku obrotów otrzymasz łącząc wszystko według rysunku: http://obrazki.elektroda.net/7_124051591...
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Witam! Jesli chodzi o tak dziwne zachowanie sie wiropłata czyli helikopterka w wersji mini to normalna sprawa... obrót korpusu czyli silnika wywołany jest momentem reakcyjnym, który towarzyszy wiropłatom... można temu zapobiec stosująć smigło ogonowe (reakcyjne) które bedzie równoważyć moment reakcyjny (jesli wirnik nośny śmigłowca obraca sie w prawo,...
Albo przepiąć wózek na drugą stronę paska (linki/łańcucha - co tam masz w starej szynie - czyli de facto przerzucić pętlę na drugą stronę - być może będzie potrzebna przeróbka wózka) albo jak nie masz gwarancji - zamienić kable zasilające silnik
Kolego, ani się waż przerywać ochronnego przewodu !!
Mogą być samochodowe ale nie tylko, ale ze stykiem przełączającym. Wybór jest bardzo duży. A dokładniej to trzeba jeszcze wiedzieć na jakie napięcie maja być ich cewki, (czyli jakie napięcie będzie podawane z tego odbiornika) i jaka ma być obciążalność ich styków, (a to zależy od mocy podłączonego silnika).
ale na twoim jest 1-0-2 No i tak ma być, jest prawidłowy. To jest stare oznaczenie.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
http://obrazki.elektroda.net/72_12151693... Krańcówki możesz połączyć równolegle do wyłączników.
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
To silnik do stroboskopu. Wystarczy dołożyc rezystancję szeregową lub ograniczenie prądowe. W.lepszej wersji zastosować przerwę czasową przy nawrocie.
Nie wiem czy jestem ekspertem, ale proszę. Mam nadzieje że przynajmniej będziesz wiedział co te krzaczki oznaczają. I nie ma za co.
Przekaźniki mogą być 4 lub 2 z podwójnymi stykami jak na schematach z linku. Napięcie sterujące zależy od napięcia cewek przekaźników. Jeżeli cewki będą na 12V to napięcie sterujące będzie takie same jak zasilające silnik.
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Tak. Trzeba pamiętać, że na pinach 1 i 5 sygnały to "nic"/zero, na pinie 5 - "nic"/3V, gdzie "nic" jest gdy np. krańcówka "otwarty" ma położenie jak na schemacie (styk jest otwarty). Można te styki krańcówek podciągnąć opornikami do masy czy do +3V aby na pinach było zawsze napięcie zero/3V.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22...
To jest silnik komutatorowy, aby odwrócić kierunek obrotów musisz dostać się do środka tam gdzie są szczotki silnika i zamienić miejscami przewody do nich dochodzące. W ten sposób masz zamieniony kierunek obracania się silnika.
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Witam. Jak najprościej... to może coś takiego...z przekaźnikami lub bez... http://obrazki.elektroda.net/94_12173781...
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Rozwiązanie na stycznikach Moeller-a z modułami czasowymi
Budowa i zasada działania jest dla 5-ciu przewodów , a moc i kierunek obrotów może Komuś pasować. Tak tylko w przypadku silników dwubiegowych z możliwością zmiany kierunku obrotów czego nie stosuje się w przypadku kompresorów - tu stosowane są silniki o jednej prędkości obrotowej.
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Bardzo łatwo zrobić taki licznik na układzie 4017. Nie pamiętam które nóżki, ale jak będę miał czas, to ci podeśle. Jeśli na wejście CLK tego układu da się stan wysoki (ok. 5V), to przechodzi się do kolejnego stanu, np. z Q0 na Q1 itd. Jest 10 takich wyjść. Na wejście RST jeśli się da stan wysoki, to zresetuje do pierwszego wyjścia. /ENA powinno być...
ale w nim nie ma stanu silnik wyłączony jak to nie ma , przeanalizuj sobie dokładnie schemat
Jak przemienić przewody żeby zmieniać obroty silnika?
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Zastosować przełącznik L-0-P 3F z tym ze kondensator wpiąć przed przełącznikiem a wyjścia bezpośrednio do silnika
Możesz też zmienić kierunek w okablowaniu. Bez ingerencji w software. Zamieniasz dwa kabelki i już. Kliknij sobie w googlach "zmiana kierunku obrotów silnika krokowego".
Mówisz o tym co podałem w pierwszym poście? Czy stycznik ma być na pewno NC a nie NO i po zamknięciu puści prąd i zamknie odpowiednią strone cewki? I czy dobrze rozumiem, że podłączyć do silnika mam wyjście COM z jednej i drugiej cewki czy raczej któreś z wyjść NC/NO jest podłączane do silnika?
Spróbuj podłączyć ten trzeci przewód po przez kondensator do pierwszego przewodu lub do drugiego, silnik powinien wirowac w przeciwnych kierunkach. Ale trzeba uważac z kondensatorem żeby prąd płynący przez niego nie przekroczył wartosci znamionowej pradu uzwojenia silnika, bo spalisz silnik.
Dioda właczona równolegle do silnika, bo zmiana kierunku obrotów odbywa sie za nia, w przełączniku. Ochrona tranzystora MOSFET przed przepięciami. Dowolna dioda SMD , najlepiej Shottky, na napięcie < 100V i prądzie min 10 A Włączona w kierunku ZAPOROWYM !
Mostek może być nawet na 50V (100V jest bezpieczniejsze), też zadziała, ale im wyższe dopuszczalne napięcie dla mostka, tym najczęściej droższy (niepotrzebnie). Sklepy elektroniczne w Kołobrzegu: "Elster" P.H.U.P. Bogdan Szyper Kołobrzeg, ul. Narutowicza 9, tel. 094 3545932 "Elektronika" Sklep Stanisław Hejmowski Kołobrzeg, ul. Słowińców 11, tel. 094...
(at)krzysiek7 : dasz radę ogarnąć ten silnik?
Zmiana kabli nic nie da w tym wypadku. Zmiana kierunku obrotów w tych silnikach możliwa jest tylko poprzez zmianę (obrócenie) wirnika, lub przez zmianę samego wentylatora (turbinki).
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Bez ingerencji w wewnętrzne połączenia uzwojeń silnika nie ma możliwości zmiany kierunku jego wirowania.
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Zamień między sobą czarne przewody, a brązowy, żółty i niebieski odłącz. Zasilanie na czarno-czerwony i czarno-niebieski plus przewód ochronny do korpusu silnika.
Witam ! Pokaż silnik.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
Tobie pozostawiam auto/manual.
Kazdy silnik pradu stalego mozna podlaczyc do napiecia zmiennego po zastosowaniu mostka prostowniczego. Natomiast zmiana obrotow dokonuje sie po stronie napiecia stalego po zmianie koncowek + i -, do silnika. --
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Sensowniej jest zastosować dwa silniki stale pracujące i dwa sprzęgła lub pojedyncze przełączne. Dodano po 11 Istnieje tez wiele konstrukcji (przekladni) umożliwiających zmianę obrotów bez przełączania kierunku obrotów silnika.
0000 ORG 000 - 0001 AND NOT 051 - 0002 STR 002 - 0003 FUN03 IFR 0004 OUT 050 - 0005 ORG 001 - 0006 AND NOT 050 - 0007 STR 002 - 0008 FUN03 IFR 0009 OUT 051 - I. Off-line Series E $ wejście 00 załącza obroty w jedną stronę - wyjście 50, wejście 01 - obroty wdrugą stronę - wyjście 51, wejście 02 - stop programik ten nie uwzględnia czasu na zatrzymanie...
Zamień miejscami przewody o kolorze czerwonym i niebieskim wychodzące ze stojana silnika.
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Prościej i taniej zrobić to na Wyłącznik elektromagnetyczny z możliwością zmiany kierunku obrotów silnika, https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wlac...
Raczej nic to nie da. Różnica między LHD i RHD jest taka, że silnik umieszczony jest po drugiej stronie przekładni co siłą rzeczy wymusza zmianę kierunku obrotu silnika. Sam czujnik jest bezpośrednio na kolumnie kierowniczej i jego działanie jest takie samo dla obu przypadków...
Witam Posiadam falownik micromaster siemens 440, którym oprócz regulacji obrotów chciałbym zmieniać kierunek wirowania silnika. Zmianę kierunku obrotów silnika chciałbym uzyskać na dwóch zewnętrznych przyciskach. Wciskam przycisk , który uruchamia falownik, a następnie silnik, gdy puszczam silnik zatrzymuje się. Następnym przyciskiem w drugą stronę....
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora, tylko zmianą kierunku obrotów silnika.
W pierwszej kolejności popraw luty przy przekaźnikach.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
nie potrzebujesz czterech styczników tylko dwa na każdy silnik po jednym zmiana kierunku obrotów na falowniku z falownika potrzebny sygnał że fd = 0Hz czyli napęd stoi i wtedy możesz przełączyc na drugi silnik nie wiem czy w Twoim ale w wielu falownikach jest sygnał zgody na przełączanie silników a w niektórych (np Mitsubishi) masz możliwośc przełączania...
zmiana kierunek obrót silnik kierunek obrót zmiana obrót zmiana kierunek
uniwersalny sprzęt diagnostyczny uszkodzona grzałka kuchenki mikser stereo
Tranzystor MOSFET 050N10NS: Specyfikacja i Zastosowania Thomson 620 Universal Remote for Telefunken Smart TV Compatibility