Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Poszukuje schematu do alarmu Meta-system M357F-V2 alarm motocyklowy. Za pomoc wielkie dzieki:)
Najpierw musisz mieć schemat instalacji elektrycznej tego swojego "odkurzacza". Jedyne źrodło napięcia to cewka zasilająca obwód oświetlenia. Z niej musisz zasilić obwód ładowania akumulatora poprzez regulator napięcia. Jest bardzo prawdopodobne, że powyższe napięcie jest przemienne i potrzebny będzie prostownik. Ten układ nie jest typowy i sam musisz...
(at)bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast...
Przypomne wam tylko, że istnieje takie magiczne miejsce, o dźwięcznej nazwie KSIĘGARNIA. I jak taką odnajdziecie i odważycie się do niej wejść, to na półce w dziale motoryzacja powina znajdować się bardzo ciekawa książka pod tytułem: Motocyklowe instalacje elektryczne, wydawnictwo WKŁ. Tam jest podana cała teoria, rozwiązania praktyczne, przykładowe...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Witam Wymyśliłem dla ciebie taki prosty schemacik, oparty na jednej kości scalaka 4093 (4 bramki NAND) i dwóch tranzystorach, które mogą być zasilane od 3 – 18V. Oto krótki opis: „We1” i „We2” to wejścia, do jednego (obojętnie które) podłączamy ukryty wyłącznik, aby uruchomić alarm. Drugie służy do pobudzenia alarmu (można...
Nie,ponieważ jeden przycisk to włącz /wyłącz a drugi to "panic alarm".Trudno trzeba będzie posiedzieć przy instalacji.
najlepiej dwa piny, oryginalny taki był w instalacji motocyklowej
schemat jawy175 i połączeń stacyjki jest w książce"motocyklowe instalacje elektryczne" z 2003r [/list]
Niewiele wynika z Twojego opisu planowanej projektu oświetlenia roweru. Czytając pobieżnie treść wątku napotkałem na: 1,5mm², przekaźnik, bezpiecznik 10A. Nie zdziwiłoby mnie to, gdyby nie fakt, że ok. 8 lat temu wyznaczyłem sobie podobne zadanie. Problem jest duży, bo w rowerze nie ma zbyt wiele miejsca na ukrycie dodatków. Poza tym przewody bardziej...
Problem nie jest w schematach tylko w braku umiejętności ich czytania i rozumienia instalacji. Jedź do elektryka , ale motocyklowego. Dla większości elektryków samochodowych instalacja motocyklowa to czarna magia.
Przy zastosowaniem alarmu samochodowego w motocyklu, może wyniknąć problem z zasilaniem. Może się mylę, ale instalacja w motocyklu jest 6V-towa, a do zasilania alarmu samochodowego, potrzebne jest 12V. Oczywiście można umieścić jakiś dodatkowy akumulator, który co jakiś czas trzeba będzie podładować.
ja licznika w swoim nie zakładałem. Pewnie w skrzyni jest napęd linki. Zawsze możesz zamontować motocyklowy licznik. Schemat instalacji do tico jest, wystarczy poszukać, jest bardzo czytelny.
Powszechnie stosowane regulatory motocyklowe Tylko niestety większość jest jednopołówkowa jak dobrze rozumiem. Dodano po 1 Dobra czyli rozumiem że używamy TL431 jako źródło napięcia aby ustalić przy jakim napięciu MOSFET zaczyna przewodzić i puszczać na przetwornicę wszystko ponad zadanym przez TL431 napięciem. https://obrazki.elektroda.pl/4300248200_...
Schemat mam na papierze wiec nie za bardzo mam jak wrzucic. Ogólnie to licznik dzialal bez problemu przez jakies pol roku u mnie na bateryjce wczesniej nie wiem jak dlugo u poprzedniego wlasciciela. Moje moto mialo bardzo uboga instalacje w zasadzie z cewek pradowych ze statora prad szedl tylko na swiatla przod i tyl, ja wpialem sie w plusa i podlaczylem...
Kolejne opowieści Pilota Pirxa ..Szyfratory. :D .Jako małolat, zakupiłem dwa hełmofony czołgowe z laryngofonami węglowymi (Czterej Pancerni i Pies), wymontowałem słuchawki, połączyłem to szeregowo i zasiliłem z instalacji motocykla.
Przeanalizuj, czy zgodnie z załączonym schematem podłączyłeś alarm. Może producent zaleca zastosowanie diod (pomiędzy centralką a kierunkami).
Regulatory napięcia (te motocyklowe/skuterowe) muszą być zasilane prądem zmiennym, dioda jest elementem zbędnym, a nawet szkodliwym
Możesz mieć z tym problem, o ile na małe moce do 2W nie powinno być kłopotu, to przy 60W już będzie. Nie kojarzę aby ktoś tworzył wzmacniacze na 6V. W instalacjach motocyklowych podłącza się wzmacniacze oczywiście ale raczej w tych 12 woltowych. Zostaje chyba tylko DiY.
No właśnie chcę uniknąć rozwiązań typu sam rezystor bo uważam je (może niesłusznie) za niezbyt bezpieczne. Transoptor wydaje mi się dobrym rozwiązaniem. Rozumiem, że bezpieczniejsze jest połączenie wg schematu nr 2. Masa będzie wspólna zarówno dla procesora jak i transoptora/masy motocykla.
Na baterii 9V nie będzie zbyt dużej wydajności po 1 zbyt mała pojemność takiej baterii zaledwie kilka mAh <---mili ampero godzin Jak już to najlepszy byłby akumulator żelowy nie musi być duża pojemność wystarczy zaledwie ok 1Ah - 3Ah (nie będziesz przecież robił rozruchu :) ) Wystarczy ci nawet akumulator 6V przy założeniu że ta cewka i świeca jest...
Wiem wiem, odpowiedz byla do "glosny83" gdyz za szybko odladnal schemat. Na 85 dalem stale 12V, instalacja jest na 100% na 12V. Zastanawiam sie tylko nad zuytym przekaznikiem, bo samochodowych jest kilka rodzaji i moze zlego uzywam.
Witam - A czy dzielnik na schemacie podanym przez Joker2 jest dopasowany do instalacji 12v czy6v? A mógłby ktoś podać dzielniki do tego schematu właśnie do instalacji 6V i 12 V? - A czy ktoś nie wie jak zrobić taki również " najprostszy " obrotomierz z wykorzystaniem takiej samej linijki LED 7zielonych + 3czerwone LED ? Pozdrawiam
Nic Ci z tego nie wyjdzie ponieważ powielacze owszem podnoszą napięcie ale kosztem mniejszego prądu na wyjściu. Jedynym sensownym rozwiązaniem w skuterze było by przewinięcie cewki na większe napięcie(dołożenie większej ilości zwojów które mogą się nie zmieścić). Niestety spowodowało by to przy dużych obrotach nadmierne nagrzewanie regulatora napięcia...
Z kolei akumulatory LiIon wymagają bardzo dokładnej kontroli napięcia +/-50mV na celę, jak to chcesz pogodzić? chcę zastosować taki układ: https://obrazki.elektroda.pl/6440039400_... Napięcie z alternatora to jakieś 14V, przy 3 ogniwach liion do ładowania potrzebne jest 12,6v, więc mogę zbić prąd i napięcie rezystorej (1,4V czyli przy...
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem. Najpierw pozwolę sobie odpowiedzieć na ostatnie zdanie. Osobiście nie podchodzę do tego tematu na siłę bo można zarobić. Równie dobrze mógłbym iść na programistę bo tam są zarobki, ale to wcale mnie nie interesuje i nie będę się do tego zmuszać. A jednak elektryka czy to samochodowa czy motocyklowa interesuję...
Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Mam problem z modułem zapłonowym w Aprili RS 125 z 2009r. Kupiłem motocykl bez modułu, jak się okazało nie łatwo jest go dostać. Na Allegro jest za to pełno modułów tej samej firmy z takimi samymi kostkami. Pytanie czy będą pasować? Mam drogi taki sam motocykl i w nim jest moduł EFI Technology AC29 W internecie...
ładowarka motocyklowych schematy instalacji foteli schematy instalacji motocykli
skrypt uruchamia automatyczny karta zabezpieczona zapisem rezonans karoserii
gniazdo siłowe podłączenie radmor ul1242
Koszt naprawy pokrywy baterii Olympus C-740 Ultra Zoom Parametry głośnika B&C 15PS100-4: które są właściwe?