[url=http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=1... jest przyrząd własnej roboty. Można też zastosować przyrząd [url=http://www.sealey.co.uk/popupimage.... typu. Z tym, że nad wałkiem biegnie rurka z olejem, więc albo trzeba ją zdemontować, albo przyrząd zmodyfikować. Są też takie, które zamiast tego haka łapiącego za wałek,...
Witam. Tematem tego postu jest pytanie jakie zastosowac amortyzatory do opla kadetta E 1.4 5 drzwi? Jakie bylyby odpowiednie... konkretny model? jakies sugestie ... przy wymianie przednich am. bedzie potrzebny sciagacz do sprezyn?
Kolego - wiadomo że raczej do napraw bieżących własnym zakresie. tu coś takiego znalazłem [url=http://moto.allegro.pl/item10168180... tylko że szczęki wyglądają jakby z aluminia ze lewą anodą. Co ty kolego na to. Poradzić pewno sobie poradzę - do tej pory siedziałem z elektroniką - ale jak mi zamiast...
pól osi nie demontujesz bo poco 1) podnosimy sam i demontujemy koło 2) rozkrecasz i demontujesz dwie śróby pomiedzy piasta a macpresonem (na dole amortyzatora) 3) zbijasz w dół piaste macperson jaest uwolniony u dołu teraz rozkrecasz góre i ma wyjśc kompletny zespól UWAGA nie rozkreć sroby centralnej przed zamontowaniem ściągaczy do spreżyn Kolega rozbierał...
chcac zdjac wlacznik nalezy zdemontowac kierownice , oslone kierownicy,kolnierz wraz ze sprezyna(przy demontazu uzyc nalezy sciagacza ) wlacznik kierunkow . czasem zwykle przemycie stykow pomaga . co do guzika moze przerwal sie kabelek w raczce
Zdazylo mi sie kilkakrotnie, ze zaczepy od coolera procka pekaly. Zarowno w wersji 478 jak i 423. Na szczescie cooler nie wyladowal na grafice ale wisial na pozostalych zaczepach i o dziwo procek chodzil ale bardzo szybko sie przegrzewal i zawieszal. Co ciekawe w obydwu przypadkach pekly zaczepy w plytach ECS. jak widac wykonane z bardzo lichego plastiku....
1. w okienku opisanym jako "SR20DI+SR20DE" jest pokazany tripod, a w przy SR20DE występuje tam przegub kulowy. W okienku pisze " (SR20Di+SR20DE).AT " co znaczy ze jest to wersja dla modeli z automatyczną skrzynią biegów, reszta poza okienkiem dla wersji z manualną skrzynią - obraz uwzględniał oba rozwiazania Tez kiedyś mialem Primerke i tez sie kiedys...
Taaaa przetnij sprezyny najlepiej brzeszczotem albo sciagnij je sciagaczami :sm28: uwielbiam wiejski tuning :) Stary ---- zarob hajc i kup ser TJUNING sprezyny.... hehe i niezapomniej tez spojlerow (zebys zadlugiego startu w powietrze niemial) Nikos 1999 Toyota 4Runner 3.4V6 Supercharged 4x4
Góra jest na miejscu i zamocowana? Zrobilem tak: odkrecilem dolna srube i zbilem ze zwrotnicy i wyszla cala kolumna, potem gore 3 sruby, nowa sprezyna bo tam peknieta byla, to potem sciavnalem sprzezyne sciagaczami, zamontowalem gore, potem pomoglem sobie troche lewarkiem i lomem to mi wskoczylo w kielich i podniosl wachacz i wpadla kolumna do kielicha....
Witam ... przeciez mozna rozebrac amorek, zdjac sprezyny pomalowac i bedzie git ... oczywiscie ze to jest troche roboty bo trzeba miec sciagacze do sprezyn ... ale za to kolega bedzie miał odlotowe sprezyny ..:D ------------------------------- Witam .. Mowiac o rozebraniu amorkow mialem oczywiscie na mysli McPhersona .... poniewaz sa tam wklady .. i...
Luz w przypadku nowego wirnika-wentylatora raczej nie jest problemem (wchodzi na lekki wcisk). O zmniejszeniu sily hamowania też myslalem, ale w tym hamulcu nie widze zadnej regulacji. Jest tam tarcza hamujaca poloczona z wirnikiem silnika czyms w rodzaju sprzegla klowego i 4 "klocki" hamulcowe na obudowie. Tarcza w trakcie pracy chyba jest podnoszona...
Jest mozliwosc sprasowania sprezyn ale nie robi sie tego w domowych warunkach tylko oddaje do fachowej firmy zadne sciagacze bo moze wystrzelic i cie zabic zaraz poleci grad "fachowcow" ze gadam bzdury z tym prasowaniem ale znam przypadek -12 tak zrobione i wszystko trybi.
http://www.opel-calibra.ezin.pl/?site=27...
Trzeba zdjąć ściągaczem tą tuleję pod którą jest sprężyna. Podobno da się od drugiej strony po zdjęciu kolumny ale nie sprawdzałem.
Niepotrzebny podnośnik. Odkręcasz amortyzator od zwrotnicy - 2 śruby. Od góry odkręcasz 3 śrubki trzymające łożysko amartyzatora do karoserii. Wyjmujesz amartyzator że sprężyną opuszczając go w dół auta. Oczywiście zanim odkręcisz amortyzator to trzeba odpiąć z zaczepów przewód hamulcowy i przewód czujnika ABS. Teraz najlepsze - bez ściągaczy do sprężyn...
po przestawieniu klamki trzeba pierścień założyć z powrotem a to wymaga ściągacza Ten pierścień zakłada się palcami bez jakiegokolwiek narzędzia. Również w klamce ze sprężyną samo powrotną, gdzie jedną ręką trzeba trzymać naciąg??
Z wymianą amortyzatorów z przodu może nie było by większych problemów, ale konieczny był by do tego chociaż jakiś najprostszy ściągacz do sprężyn, i sporo ostrożności, bo można sobie krzywdy narobić jak taki ściągacz puści i sprężyna wystrzeli w twarz. Co do łożyska to bez prasy i migomatu raczej nie wróżę powodzenia tej operacji. Sam kiedyś próbowałem...
Auto krzywo czasem nie stoi? Sprawdź sprężynę.
Zakup może być, co do wymiany bez ściągacza do sprężyn nic nie zrobisz. Dla Twojego bezpieczeństwa odradzam stosowanie jakiś drutów czy innych tego typu wynalazków, jak bardzo chcesz zrobić sam to wyciągnij je i jedź do warsztatu który przełoży sprężyny.
Ściągasz lewą pokrywę. Wyciągasz wałek. Pomiędzy nim a półksiężycem powinieneś mieć sprężynę. I to ona odpowiada za to żeby trzymać wałek w pozycji zmiany biegów.
inaczej: jeśli ramie z soczewką jest ściągane przez sprężynę w kierunku matrycy, to nakrętka musi być pod ramieniem ( od strony matrycy ) jeśli sprężyna działa siłą odpychając ramię od matrycy, to nakrętka ma być nad ramieniem ( czyli od strony przedniej soczewki obiektywu )
Ogólnie jest 5 gómowych i jedna sprężyna. Sciągasz korek z amortyzatora, wykręcasz śrube, wydłubujesz amortyzator, wciskasz nowy, wkręcasz śrubke, zakładasz korek. Pod rozrusznikiem to samo tylko trzeba go wcześniej odkręcić.
W Oplach była zazwyczaj sprężyna którą się ściągało równolegle do drzwi, tylko trzeba znależć odpowiednie miejsce.
Ściągacze kupiłem na aledrogo za 45 zł Jeśli masz na myśli takie dwa śrubunki to one (przynajmniej dla mnie) nie są zbyt bezpieczne, a ściśnięta sprężyna trochę energii ma. Już wolę zapłacić za usługę, a nie jest to czynność (sprezyny ) którą mechanik amator często wykonuje. Hamulce takie bo auto stało nieużywane 2 tygodnie i podczas ruszania z parkingu...
W środku jest taki prostopadłościan długi zamocowany na trzpieniu gdzieś w 1/3 długości. Pod nim jest śruba ze sprężyną. Za nim jest miejsce na zamocowanie tego trójkątnego elementu a za tym elementem na trzpień metalowy.
Chyba jednak centralowy - w teleksowym powinno być jeszcze kilka igieł ( m in. do olejenia sprzęgieł) kilka specjalnych ściągaczy ( takich pazurków ) do sprężyn, młotek, chociaż te dwa czarne dynamometry występowały i w zestawie teleksowym.
Jak ci zacisk trzymał to mogło ci "zjeść" też trochę oponę. Zamień koła prawo/lewo o ile opony nie są kierunkowe. Jak są to tył/przód. Zresztą do testu to w sumie obojętne. Jak dalej będzie ciągnąć to jedź na zbieżność. Jak zbieżność OK, to rolki i test oporów toczenia/hamowania. Ciśnienie w kołach liczę że sprawdzałeś! Nie wymienia się sprężyn pojedynczo...
Wszystko ok, tylko jeśli używasz wraz z dodatkowymi podpórkami zabezpieczającymi. ZAWSZE!!!!! Ps.,,Markowy" sciagacz do sprężyn.......:) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam Mi nie podoba się ta sprężyna górna ona powinna ściągać okładziny do siebie to pierwsza rzecz a druga po założeniu bębna samoregulatory ustawią okładziny ,klocki i wtedy sprawdzić
Czasem ma , zależy od konstrukcji napędu i sił przenoszonych na poszczególne elementy.A jeżeli którąś z nich rozciągnąłeś to będzie folia uciekać w kierunku słabszej sprężyny.
Jest łożysko,z góry nie widać jest schowane pod poduszką.Poduszka występuje osobno koszt około 35zł.Przy rozwalonym łożysku przeważnie występuje ściąganie samochodu podczas jazdy i "skoki" sprężyny przy skręcaniu.A stabilizator i łączniki?
Dawno po temacie, ale jesli ktoś ma ten problem sciagania w prawo. to polecam odwrócenie sprężyn do gory nogami bedzie ok. Jesli sciąga w prawo, lekko sciaga, ale jezdzić się da, to sa odwrotnie zamontowane. Temat przerobiony na Grand Espace IV. Po obróceniu spręzyn jest wszystko ok. Części oczywiście te same w obydwu autach.
jak ruszam szczęką lekko do przodu i tyłu to się cofa. Cylinderków parę już wymieniałem. tylko szczęki i sprężyny nie[/quote] Może ta stara sprężyna nie ściąga. Hamulec bębnowy ma to do siebie, że w przypadku jak szczęka nie wróci to samoczynnie będzie się dociskała do bębna. Taki myk w hamulcach bębnowych. Mniej siły do hamowania niż w tarczowych,...
Raczej nie wymienia się samego łożyska w tej gumie lecz wymienia się całość czyli poduszkę amortyzatora (koszt około 30zł za sztukę). A do odkręcania tej nakrętki jest specjalna nasadka z dwoma wypustami, potrzebne też Ci są ściągacze do sprężyn jak nie chcesz zębów stracić przy odkręcaniu.
Zwykle cienkim nożem podważałem między plastikową ramką i metalową (powinna być), konstrukcją drzwi. Mogą być od wewnątrz lub na zewnątrz ramki. Trzeba wyczuć gdzie są i w którą stronę podważać zatrzaski, niepotrzebny demontaż całości. Na mój niuch tam była przesuwka z dwoma ryglami ściągana do dołu sprężyną: https://obrazki.elektroda.pl/4130420900_...
Mamy w firmie kilka takich ściągaczy kupionych w TME. Innej firmy, ale to tylko napis. Ściągacz ten sam. Na początku ściąga dobrze, później trochę gorzej, ale jak się śrubkę dokręci do końca to jeszcze miesiąc 1mm2 da radę ściągać. Najgorsze jest to, że w każdym po kilku miesiącach pękają te sprężyny. Nie idzie ich dorobić, a kosztują prawie tyle co...
Nic nie wystrzeli, sam sworzeń wysunie się w dół z kołem - sprężyna powinna zostać w środku, są dwie nakrętki od dołu które trzymają spręzynę i tzw. "pucek" w środku. Czyli wszystko powinno się wysunąć w dół? W takim razie jutro się za to wezmę. Podstawię coś pod przednią oś, odkręcę tą nakrętkę i spróbuję to wybić. Lepiej tłuc to młotkiem czy może...
Jeśli cisnienie sprężania jest takie jak piszesz , (świeca,cewka,wtryskiwacz) sprawdzone to pozostaje jeszcze prześwietlić wiązki a jak nie to raczej ściąganie głowicy i szukanie usterki mechanicznej (zawór,sprężyna, prowadnica...) Dodano po 3 Był wymieniany rozrząd w tym aucie?
Potrzebujesz ściągacz do sprężyn,nie jest to trudne 40 minut roboty.
GG chwilowo nie mam. Ale napiszę co nieco tu. Kompresor jest niezbędny. Nie kombinuj ze sznurkami itp. A to dlatego, że podkładka o którą opiera się sprężyna zaworu jest zakleszczona na zamku. Aby ją odkleszczyć, musisz konkretnie (i zapewne kilkakrotnie) przyłożyć sporym młotkiem w podkładkę. Jeśli zawór w chwili uderzenia będzie podparty nieosiowo...
zazwyczaj schodzi ściągaczem ale czasami bywało że trzeba było wyjmować zbiornik to znaczy połowę zbiornika razem z bębnem jak zdejmiesz zatrzaski z zbiornika (oczywiście silnik i przeciwwagi zdemontowane )można wyjąć połowę zbiornika jeśli nie będziesz mógł to możesz odpiąć z sprężyn i całość opadnie niżej możesz popraktykować z wyjmowaniem bo jak...
Szukaj w marketach podobnej lub taniego urządzenia który taką posiada .Możesz również dorobić skracając z dłuższej o podobnej twardości . Lub podjedź do najbliższego zakładu ślusarskiego pewno coś zaradzą :)
Dla potomnych - pasek ma okolo 98 cm średnicy wewnętrznej. Przy moim napinaczu może mieć 1 cm więcej i też bedzie pasować ale żeby go zalozyć nie obejdzie się bez ściągania silnika z wózka. Od spodu w pierwszej kolejności nóż potem okrągły plastik i na koniec kołnierz pod którym mamy 3 śruby na imbusa 10. Warto mieć od razu klucz oczko lub nasadkę 13...
Pękać mogą przez nieumiejętne ściąganie bądź trafiłeś na tą serie z pierwszych gdzie same sobie pękały..
Założenie podkładki pod nakrętkę powinno zapobiec jej odkręceniu (to jest powodem wyrobienia się gniazda w podstawie bębna ). Na osi pod podstawą bębna jest specjalna podkładka na której ona się opiera, może jest złe założona i to jest powodem złego ustawienia bębna na osi przekładni. Przeczyszczenie taśmy hamulca drobnym papierem ściernym poprawi sytuację,...
Do tych rozwiązań z linku będziesz musiał totalnie przerobić bramę - zauważ że te rosyjskie kombinacje mają prowadnice zarówno w pionie (framuga) jak i w poziomie (pod sufitem) - co totalnie różni się od klasycznego (w tym i twojego) montażu , gdzie pod sufitem jest prowadnica, ale prowadzenie w pionie jest realizowane dźwignią ze sprężynami - i taki...
Zrzucam cały dół. Demontuje sprężyny drzwi, są po bokach. Kładę zmywarkę na plecy. Z boków z przodu zmywarki trzeba podważyć "blokady" a z tyłu są podgięte jakby kombinerkami końce blach. Poogladaj, a zrozumiesz o czym pisze. Potem trzeba użyć trochę siły i cały dół zejdzie, a węże wyjdą z rurek. Mały wężyk z opaską trzeba zdjąć samemu. I mamy dostęp...
Powaga to jak byś dał zarobić a nie dłubał sam . Ściagacz końcówek ,sprężyn, ubabrany ,palce poobijane ale sam taniej ,ehh czysta Polska..........
Starter naprawiony, dzięki mariusz_ko za wskazówki. Sznurka kupiłem 2 m, naciąg sprężyny startera u mnie okręcił się o 6 obrotów i jak by sznurek miał 180 cm to można by powiedzieć, że było by idealnie, ale nie skracałem, zobaczymy. Pochwaliłem się, że żadnego kowala przy moim MF nie było, ale utknąłem na zdjęciu wentylatora z magnetem, bo ktoś go młotkiem...
O stary lepiej sam nie podchodz do wymiany amortyzatorów skoro nie jestes pewien że trzeba uzyc sciągacza , myślę że taniej będzie jak oddasz do mechanika który tobie je wymieni niz kupować specjalnie do tego celu ściągacz zastanów sie trochę
Mam to samo w Corsie E. Ściąga w lewo. Niby wszystko sprawdzone, zbieżność zrobiona, a auto dalej ściąga. Przy najbliższej okazji przyjrzę się sprężynom. Może to jest jakiś problem typowy dla tych aut :?: Fajnie by było gdyby wypowiedziało się więcej użytkowników tych aut, to może udałoby się znaleźć rozwiązanie.
Nie proponuje obcinać. Znam to z autopsii:cry: Też obciołem o 1-en zwój, wizualnie było ladniej ,ale podorszyły sie wł. jezdne,a zwłaszcza na koleinach. Sciągaczy też używalem (trzed cięciem) i było lepiej. A teraz mam sportowe sprężyny i jest GIT. Osobiście nie polecam ,ani ciąć ,ani ściągać ,lepiej zainwestować i kupiś bobre sprężyny, tu chodzi o...
Opony takie same 2 letnie ,fakt no i nalewki zimowe ale do tej pory nie było problemu, zjadę na weekend to zmienię opony na letnie. Kiedyś jak dzwoniłem do gościa to też to mówił że samochud się podniósł bo założył Kayba sprężyny i ściągało po wymianie przegubu i podpory bo w dieslu jest podpora tu nie.ale muwil że ustało.
Witam. Mam taki dylemat, ponieważ planuję na wiosnę wymianę amortyzatorów w moim Oplu Astra f, przednie i rozglądam się za ściągaczami do sprężyn i nie wiem jakich użyć? Chodzi mi o długość ściągaczy, bo nadziałem się na dwie długości ściągacza - jeden to 260mm a drugi 380mm. Więc moje pytanie, którego użyć by nie był za krótki lub za długi? Jak ktoś...
Ściągacz do kół rozrządu? W warsztacie się przyda. Popatrzyłem na te narzędzia co wcześniej zamieściłeś. W zasadzie są Ci zbędne. W tdi na pompkach nie zastosujesz tego ściągacza, a ten klucz do blokowania kól rozrządu jest nic nie wart moim zdaniem. Kup sobie jakiś dobry przyrząd do naciskania sprężyn, szczypce do ściągania uszczelniaczy, pęsetę i...
Problem w tym, że nie ściągałem radiatora ani za bardzo w nim nie grzebałem, tylko przedmuchałem powietrzem sprężonym, żeby pozbyć się kurzu. Nie zdejmowałem niczego, bo nie mogę ściągnąć śrubek podtrzymujących radiator i wiatrak.
jak wygląda zamontowana sprężyna powrotu... Tak . https://www.cnc.info.pl/wiertarka-ws13-t... Jak zdemontować koło napędowe to nad wrzecionem. Tam powinna być śruba zabezpieczająca, no a potem ściągacz do koła pasowego.
to chyba właśnie LUK :| Dodano po 14 Czy do montażu jest potrzebny ściągacz? Ja zdemontowałem wczoraj stare sprzęgło bez ściągacza. Zamówiłem sprzęgło firmy LUK jak by co. Dodano po 46 dokładny model to LUK 623155300 Dodano po 10 jakiego typu to jest sprzęgło? samonastawne czy ze sprężyną talerzową? W tym pierwszym przypadku zaleca się stosować ściągacz,...
Rozmawiałem z kolegą i nie jest zbytnio przekonany, ... To szukaj dalej usterki i trać pieniądze na kolejnych mechaników i diagnostykę. Przecież sprężyna z jednej strony nie jest obcięta fabrycznie. Jeżeli wiesz ile "cm" brakuje, to obetnij tyle samo z drugiej strony. Zobaczysz czy dalej ściąga. Potem jednak wymień obie sprężyny na nowe.
czy jest potrzebne jakieś narzędzie do trzymania sprężyny ? Tak. ściągacz do sprężyn. Wystarczy najprostszy. https://obrazki.elektroda.pl/3639081900_...
Wymień amorki, to problem zniknie. Co ma amortyzator do wysokości "stania" samochodu? Toż to zwykły tłumik jest. Ciągnie w dół sprężyny. Dokładnie tak było u mnie, dlatego piszcie sobie co chcecie a ja wiem co mnie pomogło dojść do ładu z autem. Dodano po 6 Jak by amortyzatory stały, to by jechał jak traktorem. A jak jeszcze"dębowo" to nie dość że...
Nie powinno być różnicy czy to opel czy też inny wynalazek. W każdym aucie na początku ściągamy wałek rozrządu i napełniamy po kolei wszystkie cylindry czy trzymają ciśnienie. Potem rozpinamy zawory i uważamy żeby nic nie pomylić podczas składania. Trzeba rozbić świecę, i dorobić do niej króciec na który nakładamy wąż od sprężarki. Wymienialiśmy tak...
tylną standardową sprężynę do golfa II założysz sam jak masz trochę krzepy bez ściągaczy. Jak wymieniasz to stare były zużyte więc się nie dziw że są niższe. No chyba że masz jakieś specjalne/ tuning/ lub wziąłeś używane ze szrotu i ktoś ci tylko powiedział że są od golfa. Oczywiście ściągacze zwiększają bezpieczeństwo.
Chcę wymienić amortyzator na nowy, jednak wyczytałem że bez zdjęcia półośki się nie obędzie. Z lewej (od strony kierowcy) już założyłem nowy amor teraz dumam na prawym. Pomyślałem że ściągnę sprężyny ściągaczem i wepchnę trzpień amora do środka ale mam za długi ściągacz i nie dałbym radę kręcić kluczem. Z drugiej strony myślałem czy by po prostu nie...
Nic nie przestawisz, tylko musisz mieć dobry ściągacz. Dodatkowo trzeba sprawdzić luz na listwie czy otwory nie powyrabiane i sprężyny trzymają swoje wymiary. Łożyska igiełkowe jak i ich oś też najpewniej do wymiany. Sprawdzenie łożysk "wału" pompy, ustawienie dokładnie początku tłoczenia dla każdej sekcji. Połowy tych rzeczy nie zrobisz bez stołu,...
Czy ma lub miał ktoś ściągacz RMP-R-018M produkcji UNITRA CEMI ze Szczytna Jaka opinia Mam taki (bez litery M na końcu) od bardzo dawna, dość intensywnie używany gdzieś może z tysiące żył ściągnął i dalej działa. Choć jako jeden z wielu posiadanych ściągaczy w tej chwili mało już go używam. Ostrza tnące zrobione z pakietu blaszek opartych na gumie,...
Ściągacz na sprężyny oczywiście mam :-), przyglądałem się dziś temu no i tak się zastanawiam czy muszę tą belkę zdjąć czy tylko wystarczy odkręcić 3 śruby z góry, ścisnąć sprężynę i wyjąć amortyzator z tulei?
dalej musisz sciągnąc pierscien z wału kierownicy pod którym jest spreżyna , słuzy do tego sciągacz ale doraznie możesz spróbowac pobijac czesc gwintowaną wału przez kawałek brazu lub innego miękkiego materiału aby nie uszkodzic gwintu
Masz rację z tym wiertłem , ma parę lat. Teraz sobie jeszcze przypominam , że zęby na kole 22 były lekko zaokrąglone. Czy do rozebrania sprężyny, potrzebny jest jakiś specjalistyczny ściągacz , czy poradzę sobie trójramiennym?
Sam robiłem ściągaczem złapałem sprężyny zdemontowalem i złożyłem tak jak bylo. A na dole sprężyna lezy bezpośrednio na tym wsporniku żadnej gumy podkładki nie daje się? Dźwięk jest taki właśnie jak by sprężyna tarla o metal i skrzypi
Nie chciałbym tu snuć niepotrzebnych dewagacji, ale zeby wymienić sprężyny potrzebny jest do nich ściągacz. Bo inaczej jeżeli nie wybiją zębów przy zdejmowaniu to napewno nie da się ich inaczej założyć.
1. Jest to silnik z Peugeota 505 2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany . Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz...
Czyli sądzę chciał przekazać informację "mogę panie Anon wymienić jedną sprężynę, ale jest wysokie ryzyko, że będzie ściągać, profesjonalnie jest obie strony ..." Przypomniałem sobie sytuację, nie pamiętałem, trzy auta do tyłu, coś w przednim zawieszeniu, choć jedno padło ale racjonalne było wymienić oba (zespól amora? sprężyna ??? nie powiem dziś)...
Witam. Tak jak kolega 78db78 pisze wyjmij cały ale uważaj żeby Ci sprężyna nie zrobiła krzywdy nieumiejętnym rozkręcaniem. Tzn przed zdjęciem z "amortyzatora" trzeba ją ściągnąć odpowiednimi ściągaczami. Policz orientacyjnie ilość zwoji sprężyny z prawej i lewej strony i popatrz na jakimś portalu aukcyjnym czy mają tyle samo zwoji. To tylko tak orientacyjnie...
Do sprężyn poloneza były takie specjalne ściągacze do sprężyn. Wchodzily do środka sprężyny.
Do ściągania sprężyn , zobacz tu masz wszystko . (fot.41) http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF...
Nie potrzeba nawet ściągacza, wystarczą czyste szczypce, złapać za korek i ruchem obrotowym powoli ciągnąc korek do wyskoczenia. UWAGA! Uważać na sprężynę, która może wystrzelić spod korka przy gwałtownym jego wypięciu.
Spręzyny nowe od merca ledwo Ci się zmieszczą nawet po użyciu ściągacza a samochód będzie tak twardy, że spręzynowanie to przy pełnym obciązeniu tylko zauważysz i tak przez rok jak mało jeździsz :) odbijać się będzie jak piłka pinpongowa. Zazwyczaj ucina się coś, jeden do 2 zwoi. Ja mam u siebie spręzyny ze szrotu bo nie chciałem nowych a koniecznie...
Powiedzcie mi bo duże sprzecznych rzeczy słyszałem. Czy wymieniając z przodu amortyzatory, sprężyny i poduszki ustawia się też geometrię. wiem że instrukcja każe sprawdzić, ale czy w praktyce się rozjeżdża. A druga sprawa, podczas montażu sprężyn na amortyzatorze jest ogranicznik sprężyny, czy montując ją ma ona się stykać z tym ogranicznikiem czy pozostawia...
Obciąć zwój czy dwa lub przespawać kolumnę mcPhersona żeby było więcej luzu... ;-). Nie wolno obcinać sprężyn! Może sprężyny masz nie od tego modelu albo nie używałeś ściągacza do sprężyn przy ich montażu?
Odświeżę temat bo w moją vectre C terz ściąga na prawo. Zaczęło się od tego że pękła przednia prawa sprężyna (co było przyczyną pęknięcia nie wiem bo żona jeździła, a wiadomo że samo się stało). Przy okazji wymiany pękniętej sprężyny wiadomo poszły obydwie nowe sprężyny, amory, i łożyska. Po ustawieniu geometrii po tej naprawie dalej ściągało, kolejna...
Powiem tak, że szkód to tylko jest uszkodzony ten środek sprzęgła (zdj. 2), bo nie wiedziałem jak się to rozbiera i myślałem, że to jest nakrętka i biłem młotem, aż się ten czubek zerwał. Potem to przyspawałem. Kosz jest w miarę ok, w środku też jest zmaltretowany, bo tak mocno siedział na osi, że musiałem przyspawać ściągacz do kosza. Ale ogólnie to...
Witam Mam konkretny problem jak w temacie, a mianowicie zdjąłem już wszystkie element kierownicy, pierwszą tuleję ściągaczem. Spokojnie wyszła sprężyna znajdująca się pomiędzy ww. tuleją a korpusem stacyjki. Ale za ni hu** nie da się ściągnąć stacyjki z drążka. Próbowałem lekko ściągaczem, trochę wyszło. Ale w pewnym momencie jest opór i boję się, że...
Witam, czy ktoś z forumowiczów przerabiał temat wymiany łożysk wraz z obudową górnego wałka przenośnika pochyłego w Claas Dominator 108, dotyczy kanału wciągającego średniego, obudowy okrągłe ze ścięciem. Brak jest możliwości podłożenia łapek ściągacza, łożysko mocno trzyma się na wale, jest na to jakiś patent? Druga sprawa, to jak dobrać się z drugiej...
Zakładasz ściągacze na sprężynę, skręcasz i robisz, proste jak drut. Każdy warsztat powinien takie ściągacze mieć.
Witam ponownie, Póki co nie spisuje ściągacza na straty. Zobaczę jak się będzie spisywał na polu boju, w obciążeniu przemysłowym, a nie w warunkach warsztatowych/"laboratoryjnych". :-) Na pewno ściągacz jest lekki i to jego duży plus, a biorąc pod uwagę fakt, jak wiele rzeczy się obecnie robi z ABSu, ów plastik może być równie wytrzymały jak słabej...
Na wahaczu jest sprężyna .Czy będzie do niej potrzebny ściągacz sprężyn amortyzatora . Zastanawiam się czy to się później tak łatwo poskłada
Jeżeli chodzi o demontaż starego łożyska to robi się przy pomocy ściągacza do łożysk (ale to mają mechanicy lub w serwisach). Te zawleczkę (spreżyna Segera) - trzeba zdjąć poprzez rozchylenie "uszek" z nacięciami lub otworkami i zsunięcie - nie powinno to nastręczyć większych kłopotów. W warunkach domowych takie łożysko należy podgrzać i podważać symetrycznie...
Sprężyna do wymiany, nie zauważyłem że końcówka pękła przy ściąganiu blachy. Na tą blachę która chodzi po ślizgu jest jeszcze zaczepka i ona mocowana jest do zawiasu drzwiczek i do sprężyny. Dzięki za pomoc :)
Sprawdź u góry pod maską czy amor z której strony nie wyszedł. Sprężyna mogła pęknąć i ciężko to zobaczyć,trzeba dobrze poszukać.
Co do sprężyn to musisz mieć ściągacze. Jak masz to i trochę zacięcia z mechaniki to sobie poradzisz. Żeby nie regulować zbieżności odkręcasz zwrotnicę od sworznia i ściągasz całą kolumnę. Po złożeniu wróci w poprzednie ustawienie.
Nic nie siądzie. Jak nie odkręcisz koła to nie zobaczysz. Jeżeli to tylko sprężyna to przy podstawowych umiejętnościach mechaniki dasz rade samemu ją wymienić, ale lepiej by chyba było wymienić obie sprężyny.
Po założeniu szczęk i sprężyn bierzesz dwa płaskie klucze zapierasz o tarczę kotwiczną i ściągasz szczęki do środka , szczęki przesuną się na samoregulatorze (element ze sprężyną)
Kąty pochylenia koła należy wyregulować jednakowo po obu stronach poprzez zmianę pozycji ramy pośredniej Warto również pamiętać że na ściąganie pojazdu mają również i przede wszystkim opony, stan zawieszenia: sprężyny tuleje gumowo-metalowe amortyzatory
Jeszcze nie widziałem resorów w sprinterze. A co widziałes SPRĘŻYNY, że piszrsz o ściągaczu do sprężyn.
Pasek to podstawa ale jeśli chodzi o napęd to jeszcze częstą dolegliwością są sprzęgła a konkretnie ich docisk, można do wyregulować tylko wskazany jest mieć ściągacz do sprężyn zaciskowych.
a... sprzęg linkowy - podziękował ;) W 146, talerz szpul jest oparty na trzech krążkach filcowych i praca sprzęgła jest adekwatna do zapełniania taśmą szpuli. Hmm... Ściągałem ostatnio te talerze i ciekawe czy nie dałoby się zastosować metody ze sprężyną...
Witam, Podczas ściągania sprężyn często dochodzi do uszkodzenia ścieżki lub elementów obok tranzystorów mocy. Wtedy płyta nie grzeje ale się powinna włączać i sterowanie powinno działać.
Kolegę za kierownicę, ty ręka na sprężynę Mc phersona, kolega kręci a Ty wyczujesz czy na sprężynie nie czuć drgań. Jeżeli czujesz to do wymiany łożyska Mc phersona.
jeśli jest to o czym myślę to musisz wyjąć kolumnę Mcphersona i wyjąć sprężynę ... ogólnie wyjęcie kolumny nie powinno sprawić większych problemów oczywiście jeśli wyjdzie końcówka układu kierowniczego bez większych problemów... a co do sprężyny to przydał by się ściągacz...
kolory sprezyn sciagacz łożyska
pasek pionowy monitor 433mhz duży zasięg wgranie języka polskiego
mikrokomputer cobra1 sprawdzić silnik wycieraczek
Pobieranie mapy w wysokiej rozdzielczości 20,000x30,000 px Mercedes Sprinter 2009 2.2 CDI - Nieregularne odpalanie