Pracując w serwisie Fiata wkładałem do tych silników różne świece, ale naprawdę ten silnik (900) najlepiej pracuje na zwykłych świecach Iskry.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Zalane zaraz po przekręceniu ? A sprawdziłeś czy jest iskra na świecach?
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Świeca żarowa w Seicento? Świece żarowe są w silnikach diesla :) Poza tym kontrolka świec żarowych jest pomarańczowa. Daj kolego zdjęcie tej kontrolki --- Zapewne chodzi Ci o kontrolkę układu wtryskowego. Tutaj masz link do tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Do sprawdzenia na pewno kable i świece bo najprościej :)
A dobrze założyłeś te kable? Kolejność zachowałeś na cewce i świecach?
Sprawdzałeś przerwy na świecach przed wkręceniem ?
Jeśli wtryskiwacz leje paliwem to może zalewć świecę i nie odpali.
Zacznij od świec i kabli. Wygląda jakby cylinder nie palił.
Wymienić popalone kostki na nowsze, zaizolować przewody. Żarówki nie są za mocne?
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Sprawdź ciśnienie sprężania.Jaki kolor świec .
Witam. Patrzyłem, brak prądu na świecy.
Witam wszystkich. Mam mały problem. Gdy jadę w trasę wszystkie świece są bardzo ładnie wypalone. Gdy zostawie samochód na wolnych obrotach 2 i 3 świeca czarnieje. Co moż być przyczyną. Bardzo prosszę o pomoc.
czyli mam wymienić świece na jakei ?? bo wymieniłem na iskry ciepłoty 5 - ale tylko 2 i 3 świece!
seicento 1.1
a co jeżeli będą te wżery i nadpalenia??? Dodano po 11 seicento 900 nie ma kopułki z cewki zapłonowej przewody idą od razu na świece
Prawdopodobnie źle dobrane świece
Może być problem z modułem albo cewką zapłonową ,ale na dwóch świecach powinien koślawo chodzić.
Jaka ma być przerwa między elektrodami na świecach. Mam dedykowane świece ngk.
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
Do wymiany kable zapłonowe i przy okazji świece. :]
Zacznij od sprawdzenia podstawowych elementów: termostat WN świece .
we Wtorek postawiłem samochód na podwórku a w czwartek już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem świece , przewody do świec i cewki wysokiego napięcia i nic nie pomogło. Iskra jest, paliwo z przewodu leci a nie chce odpalić a palił na dotyk.
Silnik prawdopodobnie szarpie bo świece są zawalone nagarem z spalonego oleju. A jak masz taki budżet to albo kup drugi silnik, albo wymień świece, kup doktora do oleju i też będzie chwilę jeździł.
Dodam, że na zawsze wszystko grało, tylko od tego felernej naprawy wczoraj boczne przednie nie świecą .
Podjedź na diagnostykę to się dowiesz czemu się świecą...
Mislisz że to pomoże i nieraz chodzi na wszystkie tłoki mogą być świece z
Tak zrobię. W silniku dopiero co zrobiłem nową uszczelkę pod głowicą, planowanie głowicy, a do tego nowy rozrząd z pompą, uszczelki pod kolektorami, nowe świece.
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
Wygląda to na uszkodzenie cewki które po latach eksploatacji niestety pękają takie mamy warunki. I jeśli jest faktycznie zimno i wilgotno to wtedy ma przebicie a po osiągnięciu temperatury wraca do sprawności . Cewki, komplet kabli + świece to niewielki koszt więc zdało by się wymienić.
Winna okazała się kostka stacyjki, jest do wymiany. Dzięki za podpowiedzi.
A dokładnie co sprawdzić?
Pełny zestaw. Kupione nowe nowe świece, kable i cewki.
Poszukaj dobrego warsztatu.Prtzeczytaj instrukcję obsługi tam pisze co ile wymieniać świece.
Zamien miejscami 2 przewody zapłonowe WN w jednej cewce tej zepsutej . Nie zmienisz kolejności zapłonów. Ale to nie jest rozwiązanie bo jest za bogata mieszanka i niedogrzana świeca i się osad nie redukuje.
Witam. Problem jak w tytule dotyczy nierownej pracy silnika. Sytuacja ma miejsce zarowno na wolnych obrotach jak rowniez podczas jazdy. Na postoju obroty spadaja po czym znacznie rosna i znowu wracaja do normy. Natomiast podczas jazdy przy jednej predkosci czuć szarpanie. Dodam że świece zostały wymienione.
jezeli masz IMMO to sprawdz czy jest sprawnev
Za mało info. 1. Świece zapłonowe 2. Ciśnienie paliwa 3. Przepustnica
Albo podładuj przed odpaleniem.
Witam Mam ten sam problem - nie świeci mi kontrolka od wtrysku i od siateł. Rozkręciłem już deske rozdzielczą i wymieniłem żarówki ale nadal nie świecą mi kontrolki?
Do sprawdzenia rezystancja cewek. A zwłaszcza tej co się uszkadza. Do tego świece zapłonowe i przewody.
Bardzo duże prawdopodobieństwo!!! Nikt Ci nie powie że na 100% bo takie rzeczy to nie na neta. Jeżeli ta cewka kuleje to świece które są przez nią zasilane powinny być albo okopcone albo mieć nadpalone elektrody.
Dziękuję wszystkim za "pomoc", w aso rozwiązali problem, podobno była uszkodzona instalacja, ale mechanik nie chciał powiedzieć co dokładnie. Jeśli chodzi o kontrolkę to tak jak wcześniej pisałem problem rozwiązały nowe świece.
NGK jest dużo podróbek Biorę wprost z intercars nie żadne aldedro Ja jestem zadowolony z ngk ale kup jakie kol wiek inne do tego silnika żadne do lpg Ojciec w cc 700 ma champion-a i nie narzeka na świece Byle by z dobrego źródła. Do lpg możesz zmniejszyć przerwę na elektrodach świecy w razie potrzeby/zaleceń gazownika W seicento zależnie od rocznika...
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
świece zalewa, mokre były
Witam wszystkich mam problem ze światłami stopu w fiat saicento po wymianie lamp się zawiesily nawet po wyjęciu przekaźnika dalej świecą. Z gory dzięki wielkie za odpowiedź
Diagnostyka wykazała tylko te trzy błędy mechanik polecił mi wymienić map sensor to i tak nic nie dało samochód nie równo pracuje pali bardzo dużo ;/ i dlatego pytam czy ktoś miał taki przypadek i może mi coś doradzi żeby nie wydawać bezsensownie tyle pieniędzy bo ja sprawdziłem elektrykę i nie mam pojęcia co to może być Dodano po 26 właśnie teraz czytałem...
Proponuję na początek wymianę przewodów i świec przy okazji.
Statystycznie częściej pada regulacyjna (przed katalizatorem), ale zamiast wymieniać sondę to należało ją sprawdzić z analizatorem spalin, bo jak silnik nierówno pracuje (wypadają zapłony, zalewa świece) to nie dziwota, że sonda nie pracuje. Więc być może mylisz przyczynę ze skutkiem...
Witam. W moim Seicento żarówki przednich reflektorów słabo świecą. Po zmierzeniu napięcia na włączonych światłach mam spadek napięcia ponad 2V. Słyszałem, że Seicento ma za małe przekroje kabli i wybawieniem z tego problemu jest dołożenie przekaźników świateł. Jakie przekaźniki najlepiej założyć i w jaki sposób je zamontować, aby pozbyć się problemu?
włanie przy nim grzebie podłaczyłem aku koleigi nic sprawdziłem miernikiem masy wszystkie ok.mam zwerzeć styki rozrusznika przy właczonej stacyjce?rozebrałem też plastiki spod sacyjki wizualnie wszystko ok
A świece w jakiej są kondycji?
Panowie i panie jak rozszyfrować ciepłotę świec do mojego auta tj. Peugeot 2.0 turbo, było 147 km rocznik 1994. Dedykowane to 2 elektrodowe, mam lpg i wiem że niekoniecznie dzielenie elektrod jest wdzięczne do lpg bo podobno jest trudniejszy przeskok iskry. W moich innych autach lpg seicento czy laguna 2.0 najlepiej pracują jedno elektrodowe inne padają...
Tak, oczywiście wiem. Mam światła mijania włączone, a pozycyjne nie świecą. Żarówki wszystkie dobre, bezpieczniki również, po podaniu +12V na żółty z zielonym paskiem (między stacyjką a bezpiecznikami) - wszystkie żarówki świecą
U mnie wszystko było ok po wymianie. Auto normalnie odpaliło, obroty nie falowały, jak z uszkodzonym kompem. Nie "kopciło". Kontrolka zgasła. Zapłon, kable, świece. Wszystko ok?
Ok. Zrobiłeś jedno. Zrób drugie - iskra na świecy. Jest, czy nie ma?
Dzięki wszystkim za pomoc .a szczególnie vvaldek lampka zgasła pozdrawiam
Nie ma za dużo przyczyn wypadania zapłonu . 1. świeca 2. przewód 3. cewka 4. wtrysk paliwa 6. kompresja ( i tu może być bardzo wile przyczyn ale to już pomiar powinien dużo powiedzieć) Ale podstawa to szczelny dolot jak i wydech .
który to rocznik seicento????
Witam. Objawy szarpania ustąpiły po wymianie świec i przewodów WN. Pozdrawiam.
iskra jest na wszystkich świecach .ale świece zalewa są cały czas mokre .tak jakby za dużo paliwa dostawał . - wtrysk po przekręceniu kluczyka podaje paliwo potem powinien się chyba wyłączyć lub ograniczyć (efekt ssania ) dawkę paliwa czy
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
no to może już się udało silnikowi zjeść i wypluć szmatę, wymień teraz świecę, i zobacz czy pali na wszystkie
Z tym zblokowaniem to najprawdopodobniej bandix ci się przywiesił i nie odbił, ale w przyszłości lepiej to zrobić. Co do szarpania to sprawdź układ zapłonowy( świece, przewody, cewki).
Witam, Fiat SC 1,1 mpi (to samo co Fire/Sporting itd) jest zamulony, po przetestowaniu apką "Car timer" wynik 0-100 jest kiepski ok 18 sek. Podczas gdy inne auta, osiągają wartości +/- z fabryki czyli mierzy poprawnie (np Vectra C 1,8, albo Golf V 1,9) Co w takim silniku po 20 latach może powodować tak słabe osiągi? Pompa paliwa? świece/cewki?
Troszke mało informacji,ale objawy wyglądają na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa,ale napisz coś więcej.Co dzieje się z mocą,spadła może wzrosła,pracuje równo?,jak zachowuje się gdy zimny,jak rozgrzany?
Czyli wg mnie pozostaje wydłużyć nakładanie faz benzyna/gaz ale z umiarem by przy gorącym silniku nie zalewało świec podwójnym paliwem.
Zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową , Jak może strzelać w gaźnik jak tam jest monowtrysk. W jakim stanie są świece zapłonowe, kable WN.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Witaj,jaki kolor miały stare świece,filtr powietrza był wymieniony? Jak silnik odpali ,to równo pracuje? . Stare były lekko obrudsone a jeśli chodzio filtr był wymieniany , silnik równo chodzi . Dodano po 1 A czy sprawdzales jaka jest iskra na nowych swiecach?? Sprawdzać sprawdzałem iskry są na wszystkich świecach
Podczas mocniejszego przyspieszania, ruszenia, silnik z przerwami wchodzi na obroty. Dodatkowo na biegu jałowym silnikiem trzęsie i zmienia obroty. Świece oraz przewody wymienione.
Witam,na drugim i trzecim cylindrze w¶ęć sobie świece z poloneza.U mnie pomogło;)
mam problem z elektryką w moim seicento. Nie moge odpalic swojego autka!!!! wymieniłem świece, przewody i nic.Iskra jest ale jak chce zaskoczyc ginie. Czujnik wału sprawdzony!! I co dalej czy tylko serwis pomoze???
Nie ciesz się zbyt pochopnie. Benzyna może także przedostawać się do oleju, gdy brakuje iskry co jakiś czas. Po tysiącach cykli silnika także to samo wystąpi. Miałem taki przypadek w vw jetta. Zaraz po wymianie oleju tego nie zobaczysz. Obejrzyj bagnet oleju po wielu kilometrach jazdy. Porównaj także, czy zamiast ubytków poziomu oleju, nie przybywa...
Muszę wymienić przednie lampy w Seicento gdyż stare są już pożółknięte i słabo świecą mimo że zamontowałem już przekaźniki aby napięcie na żarówkach było powyżej 14 V. Myślę nad zakupem zamienników. Jakiej firmy polecacie tak żeby nie było problemów z montażem i w miarę dobrze świeciły?
Zdecydowanie popraw styki, głównie masowe w lampach.
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Kiedy wymieniane filtr paliwa ,powietrza,świece. W jakim stanie przewody wysokiego napięcia.
To immo padało i padło całkiem. Ale i tak trzeba sprawdzić iskrę i ciśnienie paliwa . Dziś sprawdzę iskrę. Co do ciśnienia paliwa, da się to sprawdzić nie używając manometru ? Mam jeszcze jedno pytanie, czy gdy kręcę rozrusznikiem powinienem widzieć paliwo na przepustnicy ? (czy leje się paliwo ogólnie) EDYTOWANE : Niema iskry (sprawdzane na 2 kompletach...
Cewki wymienione na nowe
Sprawdź, czy jest iskra na wszystkich świecach, w tych autach bardzo lubią padać cewki
Sprawdź czy jest iskra, nawet bez wykręcania świec, wsadź do fajki choćby śrubę i zobacz
Tam są tylko trzy kabelki i taki problem? Zrób najpierw jedną lampę (przy odłączonej kostce z drugiej), a potem tą drugą tak samo jak tą pierwszą.
Układ chodzenia będziesz musiał dokładnie przepłukać, ale dopiero po całej procedurze wymiany UPG. Samo czyszczenie układu problemu nie rozwiąże.
Witam wszystkich. Pacjęt to Peugeot 806 silnik 2.0 Turbo Lpg, XU10J2TE. Już mnie uj strzela z tym 28 letnim autem. Mam wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i LPG i Pb. Trochę trzęsie silnikiem. Jak obroty wzrastają powyżej 1000 to nie czuję przerw. Trzepnęło mnie po łapach w okolicy cewki z jednego przewodu WN, więc je wymieniłem na nowe NGK plus...
Witaj Kolego sprawdź świece. To możne być przyczynną. Pozdrawiam !!! Multimek
Sorry ze tak długo się nie odzywałem ale czekałem na nowy silnik. Założyłem nową chłodnicę i nowy silnik problem nie ustał dalej się grzeje. Co zaważyłem to ze bardzo głośno pracuje wtrysk. Po wykręceniu świec wszystkie cztery są czarne.
Witam. Mam problem z uruchomieniem mojego seicenta. Rozrusznik kreci, akumulator wpełni naładowany, natomiast na świecach nie ma iskry :( . Wogóle napięcie nie dociera do cewek.
Nie wiem czy był sprawdzany wałek rozrządu, o to mechanika nie pytałem, wiem że zdejmował głowicę , a ciśnienie paliwa tu chyba nie jest istotne bo na gazie robi to samo, dzisiaj ma go oglądać elektryk samochodowy i zobaczymy co wymyśli. Zapytam czy przepustnica się prawidłowo otwiera , dodam jeszcze że on słabo wchodzi na obroty przy tym leciutko szarpie...
Dzięki. Więc jutro czekają mnie prace ślusarskie jeżeli pogoda dopisze. A czy jest jakiś sposób na samodzielne sprawdzenie pozostałych elementów, które wymieniłeś? Wiem, że iskrę podobno sprawdza się przez wykręcenie świecy i próbie rozruchu, ale gdzie w takiej sytuacji umieścić świece? Oczywiście świeca podpięta do przewodu i fajki.
Bez mechanika się nie obyło.Okazało się,że świeca była uszkodzona,takie mikro pęknięcie,widoczne dopiero pod lupą.Swiece sprawdzałem,ale gołym okiem było niewidoczne.On sprawdził na przyrządzie.Wymienił świece i chodzi prawie jak nowy.
Witam. Mam problem z uruchomieniem "cienkusa". Jak tylko temperatura na dworze spadnie poniżej zera ginie iskra na świecach. Rozrusznik kręci. Jak go popchnę, to odpali od kopa. Pomóżcie.
Opisz dokładnie swój problem bo trzeba się domyślać czego od dotyczy - braku świateł, słabo świecą, migają? Zmierz napięcie na żarówkach.
Raczej nie, choć przy tym silniku trzeba być ostrożnym jeśli chodzi o układ zapłonowy - odłączenie sterowania cewki nie powinno mieć żadnych konsekwencji (o ile nie podłączyło się jej lub odłączyło na pracującym silniku), natomiast pod żadnym pozorem nie należy zdejmować fajki ze świecy i uruchamiać silnika z rozłączoną jedną świecą - to grozi uszkodzeniem...
ja przeczuwam że MAPsensor czyli silniczek krokowy wolnych obrotów zdemontowałem świece i były mokre przeczuwam że słaba iskra
U mnie nie ma żadnych oznaczeń ani strzałek. Wiec moge to wymienić na zwykły zaworek zwrotny? W którą stronę ma przepuszczać powietrze? Co do zapłonu to były niedawno wymieniane kable i świece i nic to nie zmieniło.
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
seicento zalewa świeca zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
sofar falownik parametry zniekształcenie obrazu lanca dysza
radio honda accord klimatyzator hisense
DENON AVR 700RD - problem z silnikiem potencjometru głośności Wyciek z klimatyzacji - przyczyny i rozwiązania