Co warto w tym przypadku zrobić? Sprawdź przewody od akumulatora do: nadwozia, rozrusznika, alternatora. Czy ich zamocowania nie utleniły się. Niech elektryk samochodowy sprawdzi ładowanie i rozrusznik.
Gazowanie spowodowane jest zbyt wysokim napięciem nie prądem.12,64V to naładowany akumulator.
Witam. Sprawdź naciąg paska klinowego, klemy na akumulatorze, i główny zacisk na alternatorze. Tam powinny być dobre i pewne połączenia. Załączam Życzenia Świąteczne i Noworoczne.
Na forum wyczytałem, że należy odłączyć centralkę i połączyć razem dwa kable od alarmu z masą (biały i niebieski, u mnie kolory są inne). Dobrze przeczytałeś? W sumie to masz niebiesko/biały oraz czarny z masą :) i jak pasuje do znalezionego schematu podłączenia alarmu? Kawałka... https://www.elektroda.pl/rtvf...
Sprawdziłem akumulator i jedna cela jest uszkodzona Uszkodzona czy urwana - oto jest pytanie ? Jeśli urwana , może łączyć lub nie łączyć . Jeśli nie łączy to alternator nie ma źródła odniesienia napięcia i daje ile może . Jeśli połączy , jest właściwe napięcie ładowania 14,4V . Proponuję założyć nowy akumulator i natychmiast zmierzyć napięcie ładowania....
Zdemontuj alarm, z racji wieku to auto jest całkowicie bezpieczne bez alarmu a sytuacja będzie powtarzać.
Zastosuj moje raddy w [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... podobnym temacie .
Wyglada na brak zasilania. Bezpiecznik dobry??????. To sprawdź wiązke przedewszystkim pod akumulatorem.
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Dokladnie tak jak napisal GRZECH12 a kazdorazowe odpiecie akumulatora powoduje jego reset.
w SC za akumulatorem z tego co pamiętam jest mała puszeczka z bezpiecznikami, ale można ją na kablach przeciągnąć nad lub obok akumulatora z tego co pamiętam i wtedy wchodzi sporo większy, ile większy to nie wiem, nigdy nie mierzyłem miarką żadnych akumulatorów tylko upycham :) miarkę oleju trzeba wyjąć żeby wsadzić większy akumulator, ale jak już wejdzie...
Zmierz napięcie na akumulatorze woltomierzem albo podstaw drugi akumulator. Pozdrawiam.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Nic złego się nie stanie, możesz odłączać.
A napięcie na akumulatorze jest?
Niech Panowie sprawdzą, czy pompa wyłącza się po wyłączeniu zapłonu. Jeśli nie, to rozładuje akumulator i sama też może ulegać uszkodzeniu.
Nie zawsze świeci się kontrolka gdy nie ma ładowania, alternator nowy czy używany? Bo z tego co piszesz to rozumiem że nowy. Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem.
Pracować będzie.
Cześć, bez hejtu tylko proszę! Mam dwa samochody Seicento 900 Golf 4 1.6 benzyna. W Golfie w tamtym roku wymieniłem na zimę akumulator na NOWY - dokładnie rok ma ten NOWY akumulator jest tam 55AH oraz 480A. Golf poszedł w tamtym tygodniu na złom, a akumulator zabrałem ze sobą do domu ze względu, że był roczny więc dałem inny do golfa. I ten Akumulator...
A jednak jest jakiś stary, zapomniany alarm. Właśnie się aktywował. Słuchaj skąd dobiegają odgłosy cykana i szukaj centralki. Kolega mnie uprzedził.
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Może być to wina rozrusznika, ale ja podejrzewam, że to wina akumulatora - jakie napięcie ładowania i czy nie piszczy pasek. Pozdrawiam.
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
akumulator masz we fijacie rozładowany....
Witam.Na moje to regulator napiecia ale tak dla pewnosci sprwdzic diody i stojan na ciplym silniku,jezeli piszesz ze to 900tka to altek jest na wierzchu nie potrzeby wyjmowania.Pozdrawiam
Hello. Miałem taki sam problem. Musiałem na stałe odłączyć alarm Fox, bo nie dało się go wyłączyć pilotem. Podejrzewam uszkodzenie centralki. Samo całkowite wyłączenie nie było trudne, wystarczy rozpiąć kostki z przewodami, sęk w tym, że po takiej operacji nie działa zapłon. :( Drugi problem, to niemożność ustalenia typu centralki. W końcu przy pomocy...
zwarcie miedzy płytami było naładować stary akumulator
Możliwe ze zaciera się silniczek lub mechanizm przegubowy pod osłoną podszybia od strony komory silnika. Bezpiecznik powinien być 20A
Zmierz na samym alternatorze Potem na akumulatorze.
Witam. Jaki powinien być prąd spoczynkowy w Seicento, po zamknięciu auta? Seicento 1.1, 1998 R. Akumulator Centra z zeszłego roku, 40Ah. Po kilku dniach stania, prac przy aucie - nie można odpalić. Od piątku do poniedziałku zeszło mi 50 A, tak wskazuje przyrząd. Prąd spoczynkowy wynosi ok. 170 mA, dużo. Przez 24 h wyjdzie ponad 4A. W sumie by się zgadzało,...
Jeżeli to diesel jest to w teorii aku jest niepotrzebny... Seicento 1.1 diesel 😁
mozesz uscislic i klarowniej przedstawic swoj problem bo nic z tego nie rozumiem?Jaki FNS i na jakim panelu go widzisz???
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Włącz żarówkę w szereg i zmierz napięcie przed żarówką i na akumulatorze.
Czy mogło to ulec uszkodzeniu poprzez podanie napięcia po stacje bez kontrolki? Podłącz wsókę pod + akumulatora i zobacz jaki prąd płynie.
Druga sprawa to ostrożnie z iskrzeniem podczas ładowania, bo sam na własne oczy widziałem eksplozję akumulatora. DOBRA PETARDA! tez to widzilem kilka razy, tu nie chodzi o iskrzenie tylko o ciśnienie wewnątrz akumulatora które wytworzyło się podczas jego ładowania i rozgrzania kwasu dlatego nie nalezy przepełniac cel w aku obslugowych
u mnie tez tak było że akumulator padł
wymien kolo pasowe alternatora . napewno juz stozek jest wytarty i nie pasuje do przekroju paska. najlepiej bylobu zalozyc kolo nieco wieksze ale nie wiecej niz + 1 cm obwodu. do tego dorobic oslone zeby nie zucalo wodą na pasek spod kola . ja tak mialem zrobione w swoim . na orginalnym pasku przejechalem ponad 176 tys. i nie bylo potrzeby wymieniac...
Sprawdź klemy na akumulatorze. Albo aku rozładowany.
Mocno rozładowany akumulator bezpieczniej jest ładować mniejszym napięciem.
Witam :D Chcę zakupić nowy akumulator ale niestety na starym nie mam już oznaczeń jeżeli chodzi o "Ah" :( Jakiej pojemności muszę kupić akumulator do Seicento 900 tak żeby jak najlepszy pod standardowy alternator i żeby nie było sytuacji że jest ciągle niedoładowany :?:
Odepnij akumulator, poczekaj kilka minut, podłącz. Sterownik ustawi silnik w odpowiednim położeniu.
Naladuj akumulator i powtórz pomiary na alternatorze i akumulatorze
Biedny miernik :( Z autem nic się nie przejmuj, nic tam nie mogło ucierpieć... Na przyszłość, żeby nie było takich niemiłych niespodzianek, warto zapoznać się z instrukjcą dołączoną do urządzenia :)
Dobry wieczór, przychodzę na forum z dosyć "uwierającym" problemem, bo nie mogę przez niego spać. Dostałam od rodzica Seicento 900 rocznik 1998 na pierwszy samochód. Samochód jest łącznie u nas rok, ale wcześniej miał bardzo duże problemy z wyładowywaniem się akumulatora. Generalnie samochód odpalał maksymalnie 3 razy i papa, akumulator siup do prostownika....
sprawdż masę między silnikiem a nadwoziem,która znajduje się pop stronie akumulatora
albo akumulator do wymiany, napisz kiedy kupowany? albo przewody pomiędzy silnikiem a akku...
Sprawdzałem na 3 multimetrach i jest ten sam wynik, akumulator też zmieniałem i prąd dalej ucieka.
Witam. Posiadam Seicento Trofeo. W trakcie zimy wyladowal mi sie akumulator. Po naladowaniu pojawil sie problem z alarmem i centralnym zamkiem. Gdy wlaczam silnik centralny zamek blokuje drzwi, po chwili slychac tykanie i wlacza sie alarm. Chcialbym zresetowac alarm. W skrzynce z bezpiecznikami znajduje sie przcisk serwisowy. Wiem, ze kombinacja wcisniety...
Jest to dobry pomysł tylko jak zabezpieczyć się przed tym żeby dodatkowy akumulator nie ładował się z dużego podczas postoju ? Skoro i tak prąd z akumulatora będzie szedł do radia a dalej do dodatkowego akumulatora.
Wymiana akumulatora
Wyminiłęm akumulator na centra 43mAh wszystko ok.
Być może. Jeśli akumulator był podpięty... Ogólnie, to tylko z największą ostrożnością i w wyjątkowych wypadkach podpina się krokodylki na włączonym w auto akumulatorze! Krokodylki muszą mieć izolacyjne osłonki na części innej niż dotykająca klem a przewody prostownika w idealnym stani. A i tak z akumulatorem trzeba zawsze "z głową".
Wystarczyło na noc odłączyć akumulator.
No raczej nie jest skoro świeci Udaj się do innego mechanika celem regeneracji alternatora ....
U mnie kiedyś dostawała się woda po deszczach do pompki centralnego zamka i to powodowało zwarcie i rozładowanie akumulatora.
Inaczej jeszcze - jak masz jak to zrób prosty test i podłącz kablami rozruchowymi drugi akumulator albo samochód (tak jak się typowo odpala na kable) i zobacz co się stanie. Jak będzie kręciło ładnie to masz po prostu padnięty akumulator a jak dalej będzie źle to albo rozrusznik albo gdzieś kable po drodze (najczęściej masa). Zasadnicze pytanie jeszcze...
Zrobiłem jeszcze jedna próbę pojemności tym razem na dwóch żarówkach połączonych szeregowo i prądzie 1,3A. Z podobnym rezultatem ~12Ah. Zmierzyłem rezystancję wewnętrzną rozładowanego akumulatora https://obrazki.elektroda.pl/4121946000_... W międzyczasie żona przywiozła kompletnie rozładowany akumulator z Seicento teściowej. Akumulator...
Podaj markę oraz model radia. Czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć, od czego zacząć diagnostykę. Od sposobu podłączenia rzeczonego radia.
Sprawdź bezpiecznik obok Akumulatora.
alternator kręci normalnie Bardzo ciekawe. Silnik 0,9 czy 1,1 rocznik ??
Pierwsza rzecz sprawdx akumulator (stan naładowania, stan klem, połączenie z rozrusznikiem, połaczenie silnika z masą).
Najprościej jak znajdziesz sobie schemat elektryki i sprawdzisz jakiego koloru jest przewód zasilający zapalniczkę. Ewentualnie możesz go podpatryć przy zapalniczce. Następnie wypnypnij zasilanie bezpiecznika z obwodu zasilanego po stacyjce i wepnij przed stacyjkę. Jeśli bezpiecznika nie da się wypiąć (od strony przewodów), to odepnij sam przewód i...
Gaśnięcie silnika na zimnym zaraz po uruchomieniu go jest spowodowane przez niedoładowany akumulator. I na tę dolegliwość jest ulepszone oprogramowanie centralki wtrysku które to trzeba wgrać examinerem w serwisie. Najprościej wziąć doładować prostownikiem przez noc akumulator i rano uruchomić silnik. Będzie OK.
Witam, Posiadam Fiata Seicento 0,9kat, 1999 rok, 89000 przebiegu, alarm, centralny zamek. Od jakiś 3 tygodni zapalał za drugim razem, rzadziej za pierwszym. Akumulator 2 letni, Centra, 40Ah. W tamtym roku rozładowywało go radio, lecz zostało przerobione "na stacyjkę". Od 5 dni zakręci raz, a za drugim rozładowuje akumulator do zera. Ładowałem go 12h...
Sterownik silnika podaje masę na cewki i wtryskiwacz. Czy masz zasilanie plusem na wtyczkach cewek i wtryskiwaczu? Przewód zielono czarny. Powinien tam być plus 12 V po kluczyku. W oryginalnej wiązce musi być bezpiecznik MAXI FUSE 20 A za akumulatorem i dwa przekaźniki które są nad sterownikiem wtrysku w komorze silnika.
Zakładałeś drugi akumulator?
Wyczyścić wszystkie połączenia akumulator minus-silnik-karoseria, akumulator+ alternator rozrusznik i sprawdzić wszystko po drodze.
Sprawdziłeś bezpiecznik 60A za akumulatorem czy tylko wewnątrz nadwozia?
No to oddaj do mechanika, on wymieni, skoro ty wolałbyś jednak nie. On też powinien sprawdzić co jest grane.
Napięcie B+ to ten grubszy przewód na alternatorze a D+ to ten cienki (od kontrolki). Zmierz to napięcie i napisz pomyślimy co dalej.
W filmie słyszę że próbuje kręcić. Sprawdź napięcie na tym grubym przyłączu na rozruszniku. Pewnie akumulator szrot.
O rany co TY, ja tez miałem to na myśli - tak akumulator
Witam. Niech facet nie robi rabanu o głupie 0,2V. Wystarczy wziąć przyrządy pomiarowe różnej klasy dokładności aby przekonać się że wskazania będą różniły się nieznacznie ale zawsze zgodnie z przyjętą dokładnością miernika. Pozdrawiam. Ps. Najwięcej problemów stwarzają serwisanci krajowych akumulatorów.
problemy z rozruchem występują głównie po postoju dłuższym niż ok 2-3godziny. ssanie w tym autku jest automatyczne, komputer podaje dawkę paliwa wtryskiwanego do gaźnika. jutro będę sprawdzał, czy to problem z paliwem, czy może komputer zgłupiał po tych problemach z akumulatorem.
Sprawdź przewody łączeniowe. Ewentualnie wymontuj wentylator i sprawdź go podłączając bezpośrednio pod akumulator.
Bezpiecznik za akumulatorem jest dobry
Uszkodzona była cewka WN.
Słaby akumulator.
Możesz zrobić eksperyment (kontrolowany, oczywiście !) rozgrzej samochód do włączenia wentylatora i wyciągnij jego bezpiecznik (jest za akumulatorem), zobaczysz czy wskazówka wejdzie na czerwone pole po paru minutach
Może to tylko słaby akumulator.
Witam.Sprawdż uzwojenie wirnika. A co się mogło z nim stać?
Witam Sprawdź bezpieczniki za akumulatorem Pozdrawiam
Sprawdź ładowanie z alternatora jeżeli masz prosty miernik, wtedy jedna usterka odpadnie, może to regulator napięcia, a może brak masy itp. Wiesz jak to na odległość doradzanie wygląda :)
Bezpieczniki za akumulatorem też sprawdziłeś?
sprawdz bezpiecznik za akumulatorem-w org.byl zielony
Tak jest dobrze.
krzysiek7 jestem elektrykiem ale nie samochodowym wiec wiem co i gdzie mierzyłem. Motronic dzisiaj juz nie dam rady zmierzyć. Moze uda mi sie jutro w pracy lub po pracy Dodano po 2 Motronic mam jeszcze pytanie jaka lampkę probiercza masz na mysli?
Jaki stary akumulator?
Wszystko luźno chodzi?? Nie ma problemu z ładowaniem albo akumulatorem?
A jak z akumulatorem? Sprawdzałeś?
sprawdz jaki masz rozrusznik ,jesli jest hitahi to wymien na marelli . jesli nie to to sprawdz akumulator
SPI. przepraszam zrobilem literowke, nie styki 87 a 86 nie maja napiecia. styk 30 ma napiecie takie jak akumulator >12V
A nikt nie pomyślał o sprawdzeniu napięcia ładowania??. mój strzał, to zwarty regulator napięcia i ładowanie na maxa, stąd tak duży opór alternatora i plące się żarówy... Sprawdź również poziom elektrolitu w akumulatorze, i ewentualnie uzupełnij wodą destylowaną, bo najprawdopodobniej będzie wygotowany.
Wyciągnij rozrusznik na początek. Sprawdź ręcznie kręcąc kołem pasowym na wale czy ma tak samo ciężko na zimnym i gorącym. Może też padać akumulator.
Tak jak goldwinger napisał. Zasilać silnik i ciągnąc szybę ku górze. Albo probuj wysterować silnik bezpośrednio z akumulatora. I skontroluj te napięcia pod obciążeniem, bo bez tego niczego się nie dowiesz...
sprawdz bezpieczniki za akumulatorem lub stacyjke
Które diody? Głównych ( pastylek) i tak nie wymienisz.
Można jeździć w mieście, ale mocno wskazane jest robić jakieś trasy. Poza miastem auto rozwija większe prędkości przez dłuzszy czas, nie stoi na światłach i w korkach... Wtedy też alternator, którego wydajność jest zależna od obrotów silnika, jest w stanie doładować akumulator.
A klemy akumulatora czyściłeś?
akumulator seicento seicento bezpiecznik akumulator seicento rozładowywać akumulator
kabel rozciągnąć philips ustawić godzina shure uszkodzony
lombardini wtrysk lombardini wtrysk
Podział działki 2 ha oznaczonej 7 MNUMR w MPZP Schemat połączenia kabla Cscope 6MXI - wykrywacz metali