Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
Panie Tomaszu a od kiedy w alternatorze seicento są tylko 6 diody. Alternator w maluchu niczym się nie różni od seicento, poza wyglądem. Pozdrawiam.
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Jaki typ prostownika w w/w alternatorze? Jaki typ diody? Czy da się wymienić same diody, czy tylko cały prostownik? Pozdrawiam.
Nie chciałem zakładać nowego tematu... Czy mógłby mi ktoś podać oznaczenia diod w alternatorze seicento 900. Nie wiem jaki on jest dokładnie, ale wiem, że regulator jest razem ze szczotkami.. Czy zna ktoś symbole? Głównie chodzi mi o diody do wzbudzenia
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
jendrek97 napisał: Wymieniłem diody Jakie diody?
Witam może to być wiele rzeczy :D np. Sprawdż czy nie sa popalone diody w alternatorze :D pozdro
A może przetarte pierścienie na wirniku alternatora. Ja bym wymontował alternator rozebrał pomierzył przejścia i diody prostownicze.
sprawdź diody alternatora (na stojanie) ktoras zapewne chce sie spalic,
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Sprawdż jeszcze raz dokładność poskładania alternatora - czy przetoczyłeś pierścienie ślizgowe, sprawdziłeś diody wzbudzenia ? Pwodzenia
jeśli sprawdziłeś na dwóch regulatorach to dlaczego nie rozlutować i nie sprawdzić diod? Nie twierdzę, że zjadłem wszystkie rozumy i jeśli czegoś nie widziałem to nie znaczy, że nie ma takiej możliwości. Sprawdz te diody i daj znać co jest.
witam miałem ten sam problem i przyczyną była jedna dioda ktora po nagrzaniu zaczynała świrować :D
Panowie prawidłowe ładowanie to 13,8V - 14,4V nigdy nie będzie idealnie 14,4V .Alternator do wyjęcia i sprawdzic trzeba diody obwodu wzbudzenia bo to one odpowiadają za ładowanie na wolnych obrotach.
Z wyrozumiałością stwierdzam że na skutek tej pomyłki nieodwracalnemu zniszczeniu uległy min. diody w mostku prostowniczym alternatora. Tak czy owak alternator do wyjęcia i naprawy. Po zamontowaniu sprawnego alternatora okaże się czy nie walneło coś jeszcze , oby nie.
Bardzo przepraszam ale napisałem wyrażnie że "przy okazji" chcę wymienić łożyska, a problem leży prawdopodobnie w uszkodzonej jednej z diod mostka alternatora więc demontaż wydaje mi się konieczny.
Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale : 13,8V do 14,4V. Niższe napięcie prowadzi do niedoładowywania akumulatora , następstwem czego jest sukcesywne zasiarczanie akumulatora . Z kolei wyższe napiecie od 14,4V prowadzi do ubywania elektrolitu na skutek jego podwyższonej temperatury i do wypłukiwania masy czynnej z płyt akumulatora. Sprawdź...
Mam taki sam problem w seicento. W czasie jazdy co jakiś czas światła, wentylator itd. dostają wiekszego napięcia na kilka sekund. Podejrzewałem regulator, tylko one z reguły po ich nawaleniu wogóle nie ma ładowania. Czy to moga być diody tak jak u kolegi wyżej?
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Wymieniałem też niedawno diody w "rezerwowym" alternatorze do sejka, za mostek płaciłem 36 zł. Pomimo tego że musiałbyś (gdyby tak było konieczne) wymieniać diody to rozsądek w takiej sytuacji też by wskazywał aby "przy okazji" od razu założyć nowe szczotki jeżeli te co są mają już "taki przebieg" aby mieć "święty spokój" na przyszłość. Co do nowego...
Zdejmij klemę z akumulatora i włącz między klemę a trzonek akumulatora miernik uniwersalny z nastawą na amperomierz i zobacz co się dzieje.Odłącz radio.Może radio pobiera znaczny prąd na czuwaniu podtrzymując pamięć zakodowanych stacji radiowych.Zródłem rozładowywania akumulatora może być także przebita jedna dioda w alternatorze lub za duży pobór prądu...
ostatnio sprawdzałem i było dobre potem za wysokie 15.5 . wymieniłem regulator napięcia po czym dalej światła mrugają . wyciągnąłem alternator i sprawdziłem diody i są okej więc wsadziłem go z powrotem i nagle światła przestały mrugać ale znowu za niskie ładowanie 11,8 . zrobiłem tez taki trik ze wziąłem jeden kabel rozruchowy podpiąłem do klemy plusowej...
Witam Dziś zmierzyłem napięcie na klemie + jest 14.03 natomiast bezpośrednio na alternatorze 14.05 więc różnica tylko 0.02 więc jest chyba OK.Sprawdziłem też i odkręciłem kabel wzbudzenia od alternatora i zwarłem do masy ale lampka się nie zapaliła więc to chyba jakaś przerwa w obwodzie powoduje brak zapalania się diody po przekręceniu kluczyka...Jak...
Mogłeś przegrzać 'małe' diody w mostku, one mają wpływ na kontrolkę oraz regulator. Ogólnie szybciej kupić drugi alternator po regeneracji za ok 100zł niż bawić się w mostku nie mając o tym pojęcia.
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
to że nikt cię nie poinformował o częściach odnawialnych które sprzedaje fiat alternator taki kosztuje ok350-400 zł. i fiat daje roczną gwarancję.to że obudowy są wzmocnione to fakt ale dopiero seicento 1,1 od 2002 mają wzmocnionealternator które pasują również do palio 1,2 bez wspomagania jak również do punto 1.
Witam. Mam problem z Fiatem Seicento 900 a mianowicie po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon na zestawie wskaźników nie zapala mi się kontrolka akumulatora także po uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Sprawdziłem multimetrem na zaciskach akumulatora napięcie wynosi w okolicach 11-12V z kawałkiem w górę lub w dół (napięcie nie faluje,chodzi...
Witam i dziękuje poprzednikom za rzeczową dyskusję. Montaż wspomagania mam również i ja za sobą i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami, wnioskami. Najważniejsze jest zakupić wspomaganie wraz z przegubem prowadzącym do maglownicy. W oryginalnej kolumnie bez wspomagania jedno z mocowań krzyżaka jest na stałe przyspawane do wałka kolumny kierowniczej...
Jeżeli Ci się jarzy kontrolka ładowania to uszkodzona dioda mostka wzbudzenia , tak jak mówi kolega janek1815 , a jak przekracza napięcie 14,4 V , to też jest do wymiany regulator napięcia . :| Dodano po 2 Jak to nie pomoże to głębsza interwencja w alternator . :|
Sz. P. Witam wszystkie mózgi. Podobne tematy do mojego problemu - przeczytałem, ale jak wspomniałem są podobne i nie znalazłem rozwiązania. (swoją drogą - zbyt mądrze tam napisano) W moim przypadku kontrolka od akumulatora na desce rozdzielczej świeci się cały czas. Od momentu przekręcenia kluczyka - odpalenia, aż do jego zgaszenia. (nie przygasa -...
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
Założyłem nowy alternator. W starym padły łożyska i ogólnie ładował słabo pod obciążeniem. Majster zaśpiewał tyle za jego remont, że za to kupiłbym trzy regenerowane, więc taki też kupiłem. Ogólnie wszystko jest cacy, trzyma sztywno 14V na wolnych obrotach, zarówno bez obciążenia, jak i z włączonymi praktycznie wszystkimi odbiornikami, aż byłem pod...
A może inaczej - czy w samochodach są przekaźniki ? Odpowiem - wiadomo że są. Czy to przypadkiem przy wyłączeniu cewki przekaźnika nie występują przepięcia ? Tak ale albo w sobie mają diodę albo w sterowaniu w module. Konkursik cały czas aktualny /???????????????????? Dodano po 2 Acha filmik nakręcić ok, jak znajdę palące auto to nakręcę. Dodano po...
regulator jest ze szczotkami jak kolega powyzej napisal pod plastikowa oslona. Jesli nigdy tego nie robiles to lepiej wykrec alternator (jest mozliwe wlozenie regulatora bez odkrecania alternatora). Odlacz akumlator odlacz kabel od alternatora przykrecony nakretka M10, odlacz kabel od wskaznika ladowania i diod wzbudzenia (2*wsowka, cienki przewod)...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Uno. Silnik 900 z wtryskiem jednopunktowym (z Seicento). Wbudowałem obrotomierz w zegary i podpiąłem "+" z +12 i masę zgodnie z oznaczeniami na obrotomierzu. Okazało się, ze jest to obrotomierz z Forda Oriona z diesla. Kabel sygnałowy pociągnąłem do komory silnika lecz nie wpiąłem go jeszcze. Wiem, ze nie mam co się z...
Podłączyłem się tuż przy zegarach, ale w tym samochodzie (Fiat Seicento) nic by nie zmieniło, gdybym podłączył się bezpośrednio przy czujniku pod maską. To jest dokładnie ten sam przewód. Błyśnięcie następuje gdy przekręcam kluczyk na zapłon, ale bez odpalania silniku. Jest bardzo krótkie, kilka milisekund, ale zauważalne dla oka i zapewne niedobre...
Pewna pani kupiła sobie akumulator w pewnym sklepie. Sprzedawca powiedział: łaskawa pani ten oto super akumulator ma dwa lata gwarancji, ale jeśli będzie pani co pół roku u nas kontrolować ładowanie w swoim Seicencie, to można przedłużyć gwarancję do 36 miesięcy. Pierwsza kontrola beee - ładowanie ponad 15V. (wcześniej była w serwisie Fiata, bo nie...
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Dawidt23 ...Bardzo proszę o pomoc bo już mi ręce opadają i nie mam pojęcia co na to poradzić, czy jest to wina zasilania, anteny czy jeszcze czegokolwiek innego... Myślę ,że wymiana akumulatora nie powinna wpływać na te objawy. Rozumiem , że w czasie jazdy (czyli pracy silnika) nie możesz nic odebrać ? . A w czasie postoju (przy wyłączonym silniku)...
Witam . Mam Fiata seicento 900 z 1999r. Od jakiegos czasu zaczely się problemy z alarmem. Przynajmniej tak myslalem ze to alarm bo podczas jazdy, nagle, w samochodzie zaczynala mrugac czerwona kontrolka przy przedniej szybie na tapicerce i po 5 sec. auto gaslo i wlaczal się alarm . Gdy chcialem wylaczyc alarm auto wogole nie reagowalo a po przekreceniu...
A zajrzyj na stronę seicento.pl, tam jest opis od A do Z na temat regeneracji alternatora.Pozdrawiam
seicento alternator alternator seicento seicento diody
golarka trymer mruga zielony dioda temperatura klimatyzatora
blokada operator pralka głośno wiruje
Zużycie gazu kotła Buderus GB 112 - szczegóły Sonda szczytowa detekcyjna: zasada działania i zastosowania