Bo żeby wbić wsteczny podciągasz pierścień blokujący na lewarku do góry. Prawdopodobnie na podniesionym pierścieniu 5 wbijesz. Klasyczna usterka w seicento, obluzowane połączenia wybieraka biegów.
W skrzyni biegów a dokładnie synchronizator, o ile on ma na pierwszym biegu takowy, nie wszystkie fiaty miały ale twój już powinien mieć. ewentualnie sprawdź cięgno od drążka do skrzyni to na łączeniu gumowym, jeżeli za bardzo się wygina po prostu drążek go go nie dopycha do końca i bieg nie wchodzi.
Wymieniałem jakiś czas temu i z tego co pamiętam musi być przystosowana, właśnie z względu na blokadę wstecznego.
Coś już sprawdzałeś ? Sprawdz na początek linki od zmiany biegów jedna jest odpowiedzialna za zmianę biegów a druga od wybierania biegów
Aś se chłopie roboty narobił taż to normalnie breszka ,albo młoteczek i pyk samo wychodzi bez rozbierania skrzyni .
No to albo ten zestaw naprawczy nie halo albo skrzynia.
Mam pytanko, jak mechanicznie zablokować skrzynię biegów w Seicento 1.1? Tak aby wrzucać 1 a resztą operować skrzynią od stara
Mogę pomóc takimi zdjęciami: Głowiczka wybieraka jest przykręcona na 4 śruby od góry i to możesz odkręcić i sprawdzić co się stało, rozumiem, że wylazła ta górna dźwignia a nie ta poprzeczna z ciężarkiem? Bo ta z ciężarkiem to niewykonalne żeby sama wyszła. W razie czego mam całą skrzynię z 900-tki (z przebiegiem 60 tys km, nie tą ze zdjęć). https://obrazki.elektroda.pl/7584183200_...
Miałem dokładnie ten sam problem z moim samochodem. Wymieniłem łożysko w skrzyni i śmiga jak nowy !!!
Przepraszam że dopiero dzisiaj ale niestety tak wyszło. Późno wróciłem do domu a w blaszaku ciemno jak w d...e ;). A więc tak: - wysokość ≈ 50 cm bez wtrysku natomiast z wtryskiem i dolotem powietrza ≈ 62 cm - długość ≈ 38 cm + ≈ 38 cm skrzynia - szerokość z osprzętem ≈ 40 cm ( kolektor wydechowy - alternator ). Pompa wody...
podejrzewam że tak jak wczesniej mówiłem spręzynka od tarczy sprzęgłowej wpadła między docisk a tarcze i sprzęgło nie wysprzęgla co powoduje brakiem możliwości wrzucenia biegu. Ostatnio miałem taki przypadek w seicento. Raz biegi idealnie wszystkie wchodziły a raz nie dało sie wajhą ruszyć. po wyciągnięciu skrzyni okazało się że własnie spręzynka wypadła...
Czarny przekaźnik zasila sterownik silnika. Nawet po wyłączeniu silnika poprzez cewkę przekaźnika przepływa prąd podtrzymując zapisane wyuczone adaptacyjne ustawienia sterownika (pamięć diagnostyczna jest w tym układzie nieulotna i utrata zasilania nie powoduje wykasowania zapisanych błędów) . Dlatego po odłączeniu akumulatora do czasu rozgrzania silnika...
Na początek to możesz sprawdzić linkę, ale bardziej bym obstawiał sprzęgło.
Chyba trzeci:) , Może wytarł się mechanizm? Występują zestawy naprawcze.
do 7 :) 5 biegów, wsteczny i luz :)
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Sama gałka bakelitowa jest zalewana w formie na lewarek, natomiast gumowy mieszek otaczający gałkę i trzon lewarka jest formowany termicznie po nałożeniu. Żeby go zdjąć bez uszkodzeń musisz się zaopatrzyć w dobrą suszarkę lub opalarkę (z opalarką ostrożnie) podgrzać mieszek na wysokości gałki i od dołu do góry "wylewić" gumowy mieszek. Coś jak ściąganie...
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Bez demontażu skrzyni biegów się nie obejdzie. Pytanie czy w skrzyni biegów jest olej . Najprawdopodobniej jest zatarta skrzynia jak się nie mylę koło zębate 2 biegu. Jak włączysz jedynkę to skrzynia jest zablokowana i zachowuję się tak jakby były włączone 2 biegi na raz, bieg I i II pracuje na jednej piaście przesuwnej.
witam. mam problem z biegami w seicento, a mianowicie przy redukcji. biegi nie chcą wchodzić dopiero gdy nacisne znowu sprzegło bieg wejdzie. czy to wina sprzęgła?
http://porady.unto.pl/?p=4 Tu też możesz poczytać, ewentualnie poszukać w dziale forum "warsztat", było kilka tematów na ten temat. http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=4...
Od sprzegla
Kolejny przykład "nie znam się na samochodach, ale za to mam fejsik!" W parametrach nic szczególnego nie widać.
W Fiacie Seicento 1.1 nie da się wcisnąć biegu wstecznego. Jaka może być przyczyna?
Proponuje wprowadzić silnik na wyższe obroty na biegu jałowył i sprawdzić czy nie brakuje paliwa.Sprawdzić przewody sterowania monowtryskiem, takie przewody jak do powietrza. Jeżeli jest jakiś przetarty wymienić.Orginalne są dość drogie, ale można kupić z metra.Sprawdzić stan świec czy nie są zalane,mokre. Ostateczność problemy z uszczelką pod głowicą....
W Seicento 900 wyskakują mi biegi, głównie to 5 i wsteczny. Zdarza się to kompletnie losowo. Czego to może być przyczyna?
Na skrzyni biegów od góry.
Seicento 1.1 2000r obroty na biegu jalowym niekiedy i troszkę wrastaja
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
Wysprzeglik w Seicento to tylko w Citymatic, tu masz zwykłą linkę. Wymień to sprzęgło i po problemie. Słabiutka konstrukcja - łożysko wyciskowe wypiłowało słoneczko i wpadło do środka.
Witam Mam problemy z wrzuceniem wstecznego biegu w fiacie seicento 900. Biegi 1-5 wchodzą normalnie i bez problemu. Wstecznego prawie nie da się wrzucić (trzeba sie sporo namachać aby się udało przesunąć dźwignię do tyłu za którymś razem przy czym nie słychać żadnych zgrzytów ). Co może być przyczyna piszczenia przy wciśnięciu sprzęgła?
czy mogę podmienić skrzynię biegów z takiego samego fiata seicento 1.1, ale Mpi Tak pasuje taka sama. Mi chodzi czy mogę włożyć skrzynię biegów do fiata Seicento 1.1 Spi od fiata Seicento 1.1 Mpi ?
Witam. Proszę Was o pomoc. Oddałem samochód do mechanika ale nie może go wrzucić na podnośnik bo ma problem z podłogą ale nie w tym rzecz. Proszę Was o informacje jak mógłbym naprawić zespół naprawczy. Wiem że był już ten temat ale jeśli mógłby ktoś wytłumaczyć KROK PO KROKU jak się za to zabrać. Za bardzo się nie znam ale z tego co mogę zauważyć to...
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
Tłumik w tym miejscu nic więcej nie ma. U mnie w deszcz rzęzi alternator.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Witam. Mam seicento rocznik 99 i silnik 0.9 A więc problem polega na tym że już 2 raz zdarzyło mi się że prawa strona skrzyni biegów się zablokowała, po jakimś czasie puściła i pracowała normalnie. Uniemożliwiło to wrzucenie piątki oraz wstecznego, co jest kłopotliwe. Jutro jadę do mechanika może trochę więcej się dowiem. Jak sądzicie co może być powodem...
Witam serdecznie Mam problem z Fiatem Seicento 900cc Otóż przed chwilą uciekł mi 1 i 2 bieg, a lewarek jest luźny. Przy próbie wybrania biegu zamiast 1 jest 3, a zamiast 2 jest 4. Proszę o porady, co to może być
wlasnie ostatnio zauwazylem ze gdy auto stoi przez noc, ogolnie jak jest zimne o wiele mocniej hamuje tylne prawe koło, praktycznie blokuje się, może mieć to jakiś związek? Dodano po 3 dodatkowo wszystko posprawdzalem i jest szczelne. Zauważyłem też że gdy zagne wężyk podciśnieniowy który idzie od filtra powietrza do wtrysku to oboty spadaja do normalnych.....
Długa w sensie wymiaru czy w senisie "długich" przełożeń? Sprecyzuj swoje pytanie. Wogóle nt. twojego pojazdu polecam też. http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
Po wymianie skrzyni biegów hałas ustal. Pozdrawiam
Licznik może być elektroniczny. Sprawdz czy masz impulsator wkręcony w skrzynię biegów.
Podciśnienia albo pozamieniane, albo wypięte lub dziurawe.
Witam Może temat dla niektórych tutaj jest banalny, ale niestety razem z mechanikiem już doświadczonym, z wieloletnim stażem nie możemy otworzyć skrzyni biegów seicento 0.9. https://obrazki.elektroda.pl/7473206200_... https://obrazki.elektroda.pl/2457215700_...
Helicoil powinien pomóc, ewentualnie wywiercić nowy gwint?
Witam! Bardzo proszę o wytłumaczenie krok po kroku, jak należy wymienić poduszkę pod skrzynią biegów w seicencie 900. Z góry wielkie dzięki.
Nie szukaj bo nie znajdziesz , w SC900 jest naped mechaniczny ze skrzyni biegów.
Z tego co wiem to na środku auta pod deską rozdzielczą, na prosto lewarka zmiany biegów :) Przynajmniej w CC tak było a to podobne auta.
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Jakiś pomysł jak to naprawic ? Jest. Należy wymienić to: Zestaw naprawczy lewarka FIAT SEICENTO. http://www.auto-sas.pl/?629,zestaw-napra... https://obrazki.elektroda.pl/1235471000_...
Jest coś takiego jak punto automat. Silniki o pojemności 1.2 z punto 8v i 16v można nazwać plug&play nie wiem jak jest ze skrzynią automatyczną ale wydaje mi się że można samą skrzynię przełożyć tylko potrzebny jest dawca (punto) ich ceny są w granicach 5tys.zl.
U mnie też wspomaganie założone, poleciałem tak jak opisane w instrukcji i wszystko git. Jedynie lżej trochę w lewo sie kreci ale chyba to oleje bo nie ma dużej różnicy. Nie zrobiłem kontrolki na liczniku bo przeraziła mnie wizja rozbierania go na elementy pierwsze. Najwiecej kłopotu było ze znalezieniem właściwego czujniczka do skrzyni biegów.
chciałem zobaczyć właśnie ten silnik ale jak zdjąć tą osłonę, są do niej przymocowane jakieś przewody pewnie od płynu Musisz zdjąć ramiona wycieraczek. Innymi słowy jak dostać się do tego silniczka, dalej idąc ile kosztuje taki czujnik położenia, czy jest on w ogóle wymienny? Nie wiem ile kosztuje, jest wymienny razem z silnikiem.
z tego co piszesz to wnioskuję że na wolnych obrotach alternator kompletnie przesztaje ładować, (jeżdżę Seicentem i na wolnych obrotach nawet jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to to nie świeci kontrolka ładowania tylko silnikowi troszke traci obroty). Uważam że to problem z alternatorem, sprawdź naciąg paska klinowego (mimo że nowy może ma za duży...
http://seicento.com.pl/topics5/problem-z...
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
Na trzecim i czasem na czwartym biegu seicento 1,1 pryspiesza bez dodawania gazu (noga zdjęta z pedału). Jak sobie z tym poradzić? Czy niedawna wymiana akumulatora mogła to spowodować? Czy można tam zrobić jakiś reset kompa? Jak to się robi i co to zmienia?
Miałem je w cienkim 900 i wiesz pomogły .Analize spaliny na gażnikowcu miałem lepsze niż nowe seicento. A z paliwkiem ciężko wyczuć ...mało palił
Na twoim miejscu zaczoł bym od rezystora bo jeszcze sie nie spotkałem z tym zeby sie przełącznik popsół.
koło silnika nawiewu , musisz odkręcic filcową osłone na grodzi czołowej
to się w skrzyni reguluje? jutro będe miał zmienianą skrzynie wiec mam ją na wierzchu i jak mam to regulować? bo tak w jednej jak i drugiej na przeciw wstecznego nie wskakuje 5 bieg...
Większym problemem jest to że będziesz miał 4 biegi wsteczne i jeden do przodu
Przypuszczalnie może to być jedno z dwóch plastikowych panewek w mechaniźmie wałka do wrzucania biegów, jedna z panewek może być już wyrobina i są gdzieś tam luzy i jakis mechanizm stuka o obudowe,a jeżeli to stukanie występuje tylko przy włączonym silniku to bdzie to coś przypuszczalnie w skrzyni biegów.
W tym kole co szumi może nie odbijać hamulec do końca. Sprawdź prowadnice zacisku i dotknij koła po jeździe czy jest gorące bardziej niż inne.
Sprawa załatwiona pojechałem do mechanika i faktycznie sprzęgło. przy okazji załatwilem jeszcze linkę od sprzęgła i uszczelkę od kapy zaworowej.
Seicento citymatic miało czujniki wybierania biegów . Tam też nie odpalił jak był bieg wrzucony. Co prawda tam był silnik 900 ale same czujniki były mocowane przy skrzyni biegów. Może coś z tego by dało zaadaptować
1 z trudem wchodzi. aby ją wrzucić musze albo mocno szarpać do lewej albo wrzucic najpiew 2 i potem z 2 to łatwiutko mi wchodzi co może być przyczyną ? pozdrawiam A może po prostu pomogła by regulacja linek, lub ewentualnie wymiana mocowania lewarka zmiany biegów bo może już wyrobiony. http://obrazki.elektroda.pl/6153865400_1... http://www.unto.pl/zestaw-naprawczy-dzwi...
Witam. Mam problem z fiatem seicento dokładnie ze skrzynia biegów z1 i 3 wrzucam bieg a samochód stoi reszta biegów ok :cry:
uszczelka pod monowtryskiem wydłuchana albo źle założona linka gazu. Mógłbys nie lamerzyć?
:) mialem podobny problem w CC900
Witam . czy na benzynie na jałowym biegu wchodzi na obroty bez problemu i czy ruszanie z jedynki też ma problem czy brak mocy? a z 2 biegu ruszy bez problemu?
Wrzucaj wstekola po uprzedniej trójce czy(lub i) czwórce, a gwarantuję, że nawet delikatnie się tocząc(na sprzęgle) w żadnej skrzyni nie będzie zgrzytu (synchronizatory 3,4 biegu wyrównają obroty skrzyni z silnikiem).
Temat zamykam. Rozbieram i zmierzę.
Od pedału sprzęgła przechodzi przez ścianę grodziową nadwozia do komory silnika i dalej idzie do skrzyni biegów a dokładnie do obudowy sprzęgła i i tam jest mocowana do ramienia dżwigni sprzęgła Wypinasz przy pedale sprzęgła oraz od ramienia dżwigni przy skrzyni biegów następnie odkręcasz dwie nakrętki mocujące osłonę linki przy przedniej grodzi nadwozia...
Poprostu na cieplym silniku przerywa na gazie przy zmianie biegów cicho prycha
Druga sprawa to tak jak kupiłeś, to wymiana kasatorów zaworowych i uszczelki pod kopułką zaworów to już minimum połowa tej ceny Głowica zawory itp były robione/wymieniane jakieś trzy lata temu Zgodnie "ze sztuką" to świece powinny byc wymienione raz na 15 000 kilometrów, a nie jeżdżone "do upadłego", Zgadza się bo trochę zasad zna w tej materii Nie...
Może cieknie na nią olej ze skrzyni biegów? Wtedy się szybko rozlatują. Sprawdź też pozostałe dwie, może są zbytnio wybite i powodują szybszą degradację tej koło skrzyni.
Witam Chcę włożyć silnik 1.1 od sejczenta do malucha i mam problem ze skrzynią biegów.Czy mogę zostawić skrzynię od malucha?
Silnik nie odpala bo nie kręci rozrusznik? Czy po odpaleniu na pych obroty biegu jałowego są stabilne?
Dobrze, co ma za wpływ na regulację biegu jałowego? Bo to nowość chyba, nowa teoria
Pompa paliwa nie wyrabia i wtrysk leje.
Na wciśniętym sprzęgle i włączonym biegu jednak powinna ucichnąć ;)
Orientuje sie ktos jak jest rozmiar klucza do korka skrzyni biegów?
Ja mam doświadczenie z Ceratec firmy Liqid Moly i muszę powiedzieć że trzeba z tymi środkami uważać. Dałem do silnika i do skrzyni biegów w Seicento. W silniku wszystko O.K. ale ze skrzynią mam problemy. Otóż na stronie producenta wyraźnie napisane jest że środków zmniejszających tarcie nie wolno stosować w skrzyniach gdzie stosowany jest synchronizator...
Przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce za akumulatorem,przepalił się na wskutek uszkodzenia silnika wentylatora (zatarty\uszkodzone uzwojenie wirnika) Czy przy przepalonym tym bezpieczniku byłby wolny bieg wentylatora?
Podobnie mialem w cincuecento z tym ze niedzialal przerywany biegi okazalo sie ze silniczek byl do wymiany
mam problem z wycieraczkami na 4 biegi chodzą tylko 2 co jest grane ...proszę o pomoc ;)
W CC przechodzi jeszcze przez rezystory regulujące prędkość, stąd moze ten spadek, moze silnik za bardzo obciąza i napięcie na opornikach siada do 0, ale na 3-biegu chyba przełącznik mija te rezystory-sprawdz to, jak zakręci to masz usterkę wykrytą.Pozdrawiam
Cześć problem polega na tym ze po zmianie biegu na wyższy robi się jakby dziura w mocy tak ja by kończyło się paliwo i po chwili wszystko jest ok jest to tylko podczas zamiany biegu puszczenia sprzęgła i wciśnięcia pedału gazu jaka może być przyczyna i jeśli to pompka paliwa to jak ja sprawdzić czy to na pewno ona proszę o jak najszybsza poradę
Wg mnie za duży kąt otwarcia przepustnicy.To silnik i sterownik podobnie jak w seicento a tam na jałowym biegu jest kąt około 10 stopni.Chyba że przepustnica jest odrobinę uchylona (i tak zapewne jest) Jakie ciśnienie pokazuje MAP przed odpaleniem silnika? Powinno być atmosferyczne około 1000 hPa. Takie wskazywał?
Kasowanie parametrów wyuczonych. Sprawdzenie krokowego.
a nie lepiej do komputera? podłączasz pod nóżkę 86 i jest gotowe. A w Seicento pod nóżkę 85. Dodano po 2 Koledzy w uno były seryjnie montowane 900 ale silnik jest identyczny jak w cc Były montowane takie silniki ale nie takie jak w SC a ja taki posiadam w moim. starsze 903 cm i nowsze 899 cm. Silnik taki sam jak w seicento i skrzynia biegów, a reszta...
No to zonk... bez GPS'u nieporadzi :P W seicento jest (chyba) miejsce na impulsator na skrzyni biegów... ale moge się mylić. Bushman PS: Marku, to już coś, teraz ewentualnie mogę iść na złomowiec :)
Pamiętam że ciotka kiedyś we Fiacie Seicento miała podobny problem, tylko tutaj jest ten dylemat czy to przypadek że po zakupie takie coś się pojawiło czy to jakoś było ukryte np hmm sklejone? Nikt na to pytanie Ci nie odpowie przez internet. Mogło być coś przydrutowane a równie dobrze po prostu się zepsuło.
Witam jestem właścicielem fiata seicento silnik 1.1 rok produkcji 2002./ Wymieniłem przeciekającą osłonę przegubu od skrzyni biegów./ teraz muszę skręcić śrubę pół osi, nie mogę znaleźć z jaka siłą dokręcam tą nakrętkę w Nm na klucz dynamometryczny. Jeśli ktoś posiada taka wiedzę proszę o pilną informacje na portalu./ Z góry dziękuję i pozdrawiam Mariusz...
Sondy od razu nie podejrzewaj jeśli taka praca jest na zimnym silniku po odpaleniu z rana. Jej sygnał jest brany pod uwagę przez sterownik dopiero jak silnik wskaże 60 stopni więc troszkę to trwa.Sprawdzałem to w kilku silnikach SC900 i w każdym przypadku jak temperatura silnika wskazała 61 stopni to sygnał sondy lambda wchodził z pętli otwartej w zamkniętą....
Witak Kompletnie przestała dziłać, czy na na max działa a na pozostałych biegach nie ?
albo wita cię łożysko na alternatorze.
witam wszystkich Mam, problem z wycieraczkami w moim seiczaku na 4 biegu chodzą tylko 2 co jest grane
Witam mam fiata pande 1.1 z 2003 roku i mam pytanie skąd podawane są impulsy na licznik elektroniczny ( sodam iż wczesniej w seicento 1.1 był impulsator w skrzyni biegów z trzema kabelkami +,-, i impulsy)?
biegów seicento seicento skrzynia biegów seicento zmiana biegów
aquamatic candy wyłącznik zwłoczny siła elektromagnesu
wykrywacz metali schemat odbiornik pcf801
Jak włączyć oświetlenie wnętrza Audi A8 D3 2005? American DJ Revo – reset lampy, przycisk serwisowy, DMX, instrukcja