Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
Wszystkie kontrolki gasną tylko nie check engine.
po usunięciu usterki zgaśnie.
A jak zamienisz cewki?Nowe jakiej firmy?
Bez immo nie odpali. Kup ecu czyste na all... koszt ok.120zl. I juz bez puszki immo powinien ruszyć.
Mrugający check = wypadanie zapłonu
Temperatura myślę że tak , bo ta kontrolka akurat się nie pali , a seicento zegaru który by ją pokazywał nie posiada .
Ja na tej liście widzę 2błędy, błąd sondy jest naturalną konsekwencją wypadania zapłonów.
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Dzięki wszystkim za pomoc .a szczególnie vvaldek lampka zgasła pozdrawiam
Dzieki wielkie za porady.Pozdrawiam.
witam mam problem z seiczento 900 wyswietla czek w czasie jazdy od czasu do czasu najwiecej gdy autko stoi na wolnych obrotach autko niema instalacj gazowej
Wezyk od map-a sprawdz
Dzień Dobry Dzisiaj w seicento zapaliła mi się kontrolka check engine. Po podpięciu Multi Ecu Scan pokazało następujące błędy: PO 420, U 1600, PO 130. Co może być powodem ?
czesc sprobuj tak ,zagrzej go do wlaczenia wentylatora ,potem trze razy z rzedu przytrzymaj go na 3000 obrotow ok. jednej minuty ,tzn. przytrzymaj go na trzy tys.jedna minute pusc gaz i znowu trzy tys. i tak trzy razy potem go zgas i odpal ponownie powinno juz byc wszystko ok.
Na pewno jest źle ustawiony skład mieszanki LPG i rozstraja mapę PB, check engine się nie pali bo stawiam na to że jest założony emulator aby go kasował. Trzeba by jeszcze sprawdzić jak jest zrobiona emulacja na sondę.
Jest to wersja bez klimatyzacji. Problem świecącej kontrolki check engine prawdopodobnie został rozwiązany, przyczyną były chyba świece. Ale pozostaje jeszcze problem wentylatora.
scantol cos tam czytalo ale checka nie skasowalem bo mam wersje demo
Po pierwsze to zobacz czy masz płyn chłodniczy, bo parownik używa właśnie tego obiegu do nagrzewania i rozprężania gazu, jeśli ci się oszronił to najprawdopodobniej jeździłeś bez płynu chłodzącego i znając życie przegrzałeś silnik i uszczelkę pod głowicą. Ciekawy jestem czy w ogóle silnik ma jeszcze kompresję i czy się po prostu nie zatarł. Generalnie...
Czujnik na skrzyni podłączony? Nie uszkodzony w czasie demontażu/montażu?
przepraszam ze nie zamknąłem tematu ale powodem był zwykły czujnik położenia wału a raczej jego odległość od koła . po kupnie i założeniu silnik dalej nie chodził więc wyczyściłem miejsce gdzie jest zamocowany i silnik już chodził prawidłowo dziękuję wszystkim za podpowiedzi
instalacja gazowa od nowości fabryczna tartarini I generacji
jeździ ale świeci check i jest słaby
(at)sandamiano dzięki za info i jutro to posprawdzam, te przewody to już ze 3 razy sprawdzałem ale nie zaszkodzi🤣 a interesuje mnie cały czas ten błąd z czujnikiem temp. Jest opcja ze termostat oszukuje coś ten czujnik? Jest nowy ale mam jakieś prześwity pamięci ze albo po wymianie czujnika na nowy albo termostatu po jakimś miesiącu wyskoczył...
Check engine się świeci od kiedy go kupiłem ale nie sprawdzałem pod komputerem.
błędy napewno jakieś złapał,bo świeci "check". to już tylko diagnostyka! dzięki za zainteresowanie! pozdro!
Kodu błędu nie podam ale mechanik po podłączeniu komputera stwierdził że wypadają zapłony, co zresztą czuć czasami na postoju. Raz zauważyłem mignięcie kontroli check engine jak mu w trasie zdrowo przycisnąłem.
Masz uszkodzony dalej sterownik, check miga bo nie zrobiona adaptacja koła fonicznego. Spróbuj jeszcze przełożyć cewki miejsacmi.
A, czy jeżeli na gazie LPG jest podobnie czy to eliminuje wine wtrysku? Czy przy odpiętej tej żółtej kostce na pierwszym cylindrze, na gazie LPG silnik powinien chodzić poprawnie na wszystkich garach? I jeszcze jedno. Na benzynie zaświeca się lampka check engine, na gazie LPG się nie świeci. :-?
Witam! Mam taki problem - mam Seicento MPI z 2004r, co jakiś czas wyskakuje mi kontrolka CHECK ENGINE. Pojechałem do ASO fiata i stwierdzono, że padła mi sonda lambda (przed katalizatorem). W związku z czym mam pytanie, czy w Seicento 1,1 MPI i 1,1 SPI były te same sondy i można je stosować zamiennie? Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. Poprawiłem...
To od czego proponujesz zacząć. Od diagnostyki komputerowej sterownika wtrysku benzyny, następnie - jak ww. przełączenia na benzynę, zakręcenia zaworu na butli LPG i przejechania przynajmniej 50 km na benzynie. Jak wtedy wróci do normy, to można się zająć diagnostyką i strojeniem LPG. Przy tej instalacji LPG nie ma prawa się świecić "check" przy pracy...
Witam mam mały problem z fiatem seicento mianowicie na zimnym silniku wkreca się na pełne obroty po chwili jazdy po dodaniu maksymalnie gazu wkreca się na 3500tyś obrotów (gaz mam cały czas wcisiety w podłogę ) spada do 2tyś obrotów i wzrasta z powrotem na 3500tyś obrotów w czasie jazdy przy 3500tyś obrotów ma odcięcie i nie reaguje na gaz co to może...
łojejku, ten Twój aparat zapłonowy to dopiero jest w strasznym stanie... ja bym wymienił wszystkie te kabelki, no ale skoro działa, to i tak jest lepiej niż u mnie :) Dzięki za podpowiedź z tym immo, w takim razie zakupię komputer i przelutuję tą płyteczkę i powinno pomóc :) tak z ciekawości - czemu wymieniałeś kompa w Accordzie? co się stało z orginalnym?...
dzięki Nie mam tego zóltego plastiku w tym rzecz ale jest pusta obejma , czyli ktoś to próbował już zdjąć bez skutku. Mówisz zapadka, a gdzie dokładnie ta zapadka jest? Tego plastiku tam nie ma! Dodano po 7 Dodam tylko , że być może ktoś juz próbował tą wtyczkę zdjąć . Mam problem bo podejrzewam, że coś jest albo z tym połączeniem albo z czujnikiem....
Witam, Od jakiegoś czasu jadąc rano na zimnym silniku samochód przy dodawaniu gazu zaczyna podskakiwać, silnik zaczyna sie dłwaić się i mruga dioda check engine. Problem ten występuje tylko po nocy (jak wracam z pracy czy jadę gdzieś popołudniu jest wszystko ok) i dodychczas występował on tylko jadąc na benzynie. Podejrzewałem że to będzie wina pompy...
Zmierz szczelinomierzem odległość czujnika wału od zębów koła fonicznego (najlepiej w kilku miejscach, może po wypadku być jajo ;) ) Sterowniki MM są bardzo czułe na jakość sygnału z ckp, np. w seicento 900 fabryczna serwisówka podaje 0,9 do 1mm, przy 1,1mm samochodu nie da sie odpalić
Sprawdzę dzisiaj jeszcze wskazania drugiej sondy lambda. Adaptacji koła fonicznego nie chce robić (kasowanie danych adaptacyjnych jest w alfaOBD), ponieważ silnik nie osiągnie 5000 obrotów - przy około 3000 mruga check, jest delikatny strzał w wydech i szarpnięcie. Orientuje się ktoś czy w parametrach można podejrzeć ciśnienie paliwa, albo jakie parametry...
Miałem takie cudo, fakt bez lpg, no ale zrób tak kolo sterownika masz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami, wyjmij bezpieczniki, możesz na chwile po ich wyjęciu wł. zapłon (to bezpieczniki od kompa, i pompy, nie pamiętam, który jest który) sterownik się z resetuje, sposób szybszy niż czekanie 20 min na odpiętej klemie, po tym wył zapłon, włóż bezpieczniki...
już kumam kontrolka check :D Dodano po 6 kontrolka "check" zapala sie zazwyczaj przy problemach z niedopalaniem bezyny, może to być cos z układem zapłonowym (swiece, cewki W/N, kable W/N) lub też sonda do wymiany.
Witam wszystkich i proszę pilnie o pomoc posiadam w seicento 1.1 SPI 99' nowo zakupionym komputerek IAW 16F.EB autko nie odpala ( kontrolka check gasnie, ale nie załącza sie przekaźnik załączający pompę , cewki..., po zamontowaniu pożyczonego kompa IAW 16FM.E6 autko odpala bez problemu. komputer IAW 16FM.E6 nie posiada immobilisera, a ten w moim chyba...
Witam forumowiczów Mam nowy problem ze swoim sejakiem 1.1 MPI. To wersja z 2004 roku , z przebiegiem ok 80 tys km. Przejechałem ok 2000 km bez problemów i w czasie jednej z podróży zapalił mi Check a chwilę poźniej mimo poruszania się z prędkością ok 80 km/h włączył się wentylator. Wentylator pracował cały czas i wyłączył się po dopiero po wyłączeniu...
Żeby sterownik zgłosił awarię sondy to trzeba pojeździć i to długo z odpiętą sondą. Jeżeli ma sonde, to zaraz po jej odpięciu zaświeci się check. Chyba, że są emulatory, czy inne cuda po drodze. Mam m.innymi seicento SPI- po odpięciu sondy kontrolka milczy. Zapisze prawie natychmiast błąd w pamięci diagnostycznej ale nie informuje o tym kierującego.
Napisz co się dzieje z samochodem, jeździ, odpala, ma moc ? check się świeci ? Coś się dzieje oprócz problemów z diagnostyką ? Ps. do jednej ze śrub termostatu jest przykręcone kabeloczko mas całej wiązki wtrysku, zobacz czy przy wymianie termostatu nic tam nie odpadło
Jeśli masz kartę kodową to można za pomocą stacyjki i pedału gazu "wpisać" kod i uruchomić silnik. Koledzy powyżej dobrze radzą, odczytać komputerem przyczynę usterki i wtedy zastanowić się co dalej. Można wymienić sterownik silnika na taki bez immo. Koszt to ok 200 pln. Dla zainteresowanych procedurą awaryjnego uruchomienia silnika poniżej procedura...
widze że cisza w tym temacie nic się nie dzieje po wszelkich zabiegach i bieganiach przez 2,5 miesiąca po mechanikach stwierdziłem że trzeba zaryzykować z wymienic centralke sterowania wtryskiem zgodnie z podpowiedziami wyżej odnośnie zimnych lutów rozpołowiłem centralke i posadziłem ją całkowicie (pozrywałem ścieżki łączące elektronike z stykami centralki,...
widze że cisza w tym temacie nic się nie dzieje po wszelkich zabiegach i bieganiach przez 2,5 miesiąca po mechanikach stwierdziłem że trzeba zaryzykować z wymienic centralke sterowania wtryskiem zgodnie z podpowiedziami wyżej odnośnie zimnych lutów rozpołowiłem centralke i posadziłem ją całkowicie (pozrywałem ścieżki łączące elektronike z stykami centralki,...
Witam. Mam problem z gaśnięciem/dławieniem silnika gdy się rozgrzeje. Problem występuje zarówno ja benzynie jak i na gazie. Na zimnym auto normalnie odpala, przy ruszeniu czasem się dławi (przy dławieniu pojawia się i znika check engine). Po kilku km autem nie da się jechać gaśnie i nie chce odpalić. Po jakimś czasie udaje się go znowu odpalić. Sinik...
Witam oto mój problem moje auto to Seicento 1.1mpi 2002 170 000 km ma dosyć dziwny problem w takcie przyspieszania delikatnie przydusza się/dławi a następnie jedzie dobrze dzieje się tak podczas średnio gwałtownego przyspieszania najczęściej na 2 biegu w okolicach 40-45kmh (w trakcie owego przyspiszania) wymienione są świece (stare ładnie i prawidłowo...
Skoro zapala się "check" to odczytaj błędy. Objawy pasują do standardowej usterki - sterownik silnika, potwierdzeniem będzie zapamiętany błąd jednej z cewek. Do uszkodzenia najczęściej dochodzi z powodu przebicia cewki np. z powodu zbyt dużej przerwy na świecy lub zdjęcia "fajki" świecy na pracującym silniku.
Witam Mam taki problem w Fiacie Seicento z 2002 r. od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu jazdy samochód po minucie, dwóch ( nie od razu) zachowuje się jakby brakowało mu paliwa; szarpie, dusi go, jest tak słaby że problem pod malutkie wzniesienie wyjechać. Wyglada to tak jakby brakowało mu paliwa w baku. Gdy bieg wyluzuje lub wyłacze...
Lanos tak Nubira już nie. Najtaniej ze wszystkim eksploatacja wyjdzie w Seicento. Znalazłem właśnie takie 0.9 z LPG, 2900zł do negocjacji, niby wszystko OK, drugi właściciel, były drzwi pasażera tylko wymieniane przez poprzednią właścicielkę, auto z salonu polskiego, nowy aku, olej, wychodzi OC, nowa butla z gazem, instalacja ma 10lat II gen (najprawdopodobniej),...
Witam mam problem z Fiatem seicento 1.1 z 2005 roku. Fiacik ma przejechane 175 tyś km, LPG od nowości. A problem to nie palenie na dwa cylindry od czasu do czasu i traci zupełnie moc, no ale to normalne przy dwóch niepracujących cylindrach, zapala się wtedy również kontrolka Check Engine i automatycznie przełącza się z gazu na benzynę, nigdy nie można...
w momencie przełączenia przekaźnik odcina wtrysk i zaczyna podawać gaz. powstaje chwila zwłoki, podczas której żadne paliwo nie jest podawane i przez to to szarpnięcie. czy się mylę? Od tego masz waśnie regulowany czas zwłoki od 0 do 5 s. Ustaw na początek 1s. Dodano po 24 Zasilanie odetnij +12 W przeważającej ilości aut sterowanie wtryskiem jest minusowe...
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
Tez skłaniam się ku 2 teorii ponieważ otworzyłem stary i wszystkie druciki są ok. Fakt jest taki ze te wtryskitez nie pracują ( dzieje się to w momencie gdy przechodzi check z pozycji migajacej na stałą) ale tak jak wspomniałem szukam ekonomicznego rozwiązania bo auto 2-3 m-ce i idzie w świat wiec przyszły właściciel niech się martwi. Swoją drogą jakoś...
Witam Nie chcąc zapychać forum a tym bardziej ze mam to samo auto i 2 gen. lpg Mam następujący problem przy jazdach tylko na lpg zapala się check świeci przez jakieś 300 km potem na 200 gaśnie i tak w kółko Błędy o treści -stan sondy lambda przed katalizatorem -regulacja składu mieszanki Byłem u gazownika i regulował i twierdzi ze jest ok auto fajnie...
Witam, jak w temacie - w autku nie włączał się wentylator chłodnicy. Ponieważ w chłodnicy nie mam czujnika spiąłem na krótko przewody po odłączeniu kostki od czujnika temp. silnika. Wentylator nie ruszył natomiast zaświeciła się lampka check (mil). Po wpięciu przewodów do czujnika lampka niestety już nie zgasła, po odłączeniu akumulatora również. Czy...
Jak dla mnie to w ogóle instalacja LPG w tak małym i słabym silniku to nieporozumienie. Oczywiście do MPI powinien być wtrysk gazu czyli instalacja IV generacji, choć nawet w salonach montowali II gen. Niestety II gen. ze względu na swoją budowę zawsze wpłynie negatywnie na moc i moment maksymalny silnika, nawet podczas pracy na benzynie. MPI EURO 03...
Witam! Problem polega że zawsze odpala za drugim razem!!! Załóżmy jak auto jest odpalone to po zgaszeniu nie odpali można kręcić i kręcić, ale wystarczy krótko zakręcić i wyłączyć zapłon i wtedy odpala od kopa po prostu super Zawsze włączy się pompa na chwilę, zawsze zgaśnie CODE i CHECK... i nie wystarczy włączyć zapłon i wyłączyć, trzeba zawsze zakręcić,...
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych obrotach lekko falował, ale po dodaniu gazu,...
Wszystkie fiaty z silnikami fire muszą mieć emulację na masę A nie! Mam Pandę 1,0 Fire na monowtrysku IAW 6F.SH (niemal bliźniacza konstrukcja jak Seicento 900 czy Punto 1,1 pierwszej serii). Instalka LPG Landirenzo II gen. LC-01 Gaziarze ustawili emulacje na masę i wiecznie świecił się check. Wiecznie były jakieś jaka, obroty się wieszały itd.. Kupiłem...
Witam! Ja tu gościnnie z innego działu. Już trzy razy zdarzyło się coś takiego: Podczas jazdy zapala się kontrolka silnika, gaśnie i po chwili zapala się również kluczyk. Świeci się łącznie pięć lampek z prawej strony (od Akku do Key) oczywiście silnika nie można uruchomić, nie słychać również pompki paliwa po przekręceniu kluczyka. Tu następuje punkt...
Jeśli posiadasz z zapasowym kluczykiem kartę z kodem to przy jego użyciu możesz odpalić auto w trybie awaryjnym. Procedura jest następująca przekręć kluczyk i wciśnij pedał gazu do oporu, poczekaj ok.8s aż zgaśnie kontrolka check i puść pedał.Teraz kontrolka zacznie migać, gdy mignie tyle razy, co pierwsza cyfra kodu to znów wciśnij pedał gazu. Kontrolka...
Witam Problem pojawił się po wizycie u dwóch mechaników: wymiana układu kierowniczego oraz wymiana jakichś tam elementów przedniego zawieszenia. Do tego momentu autko odpalało na dotyk zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Bardzo sporadycznie zdarzało się minimalnie dłuższe kręcenie na ciepłym. Bywało też sporadyczne falowanie obrotów na ciepłym, ale...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Witam wszystkich ! Jest to mój pierwszy post i założony temat na tym forum. Nie wiem co się dzieje z moim samochodem (dlatego założyłem temat) ale to zaraz napiszę po kolei o co chodzi. Mianowicie od początku to było tak.... Posiadam seicento 1108 z roku 2003 z komputerem IAW4AF.M9. Wyjechałem na święta za granicę na tydzień, auto zostawiłem w garażu...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Kolego, u mnie na początku też to nie występowało, ani w megance ani w corolli i wyśmiałem gościa w ASO jak mi powiedział, że winą padniętego wtryskiwacza jest "przeterminowane paliwo", a już wtedy na to zwróciłem uwagę, że jak poziom w baku zbliża się do rezerwy to rano odpala od drugiego kopa (na to w ASO nie mieli wytłumaczenia). Ponieważ samochód...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Witam. Posiadam Fiata Seicento 1.1 MPI z ABS i wspomaganiem kierownicy. Wyrzucam fabryczny silnik 1.1 mpi 55km i wlatuje 1.2 16v 86km. Potrzebuję więc przejść z wiązki MPI na wiązkę z 1.1 SPI i przerobić ją pod silnik 1.2 16v. Jak podłączyć czujnik ciśnienia oleju i inne czujniki sobie poradzę (polecę po kabelkach). Potrzebuję jakiejś rozpiski lub schematu...
Auto było już u kilku mechaników i po skasowaniu kupy pieniędzy i wymianie sprawnych rzeczy na nowe nie zrobili nic. W aucie został wymieniony wielozawór , emulator wtrysków , wtryski benzynowe , świece , filtr fazy ciekłej , regeneracja reduktora i nadal nic. Tak to jest jak się najpierw działa, a później dopiero myśli. Też mam Prinsa i chodzi bezbłędnie....
Gdyby był to cpw to miałbyś checka zapalonego na wskaźnikach. Sterownik ten mały jak piszesz to iaw 59f. często zawodzi ale to głównie usterka mechaniczna (przerwanie cienkiego drucika na pinach) niż elektroniczna. Są tacy co naprawiają ale ciężko to rozebrać i później uszczelnić
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
nie jedz na serwis fiata bo cie skroja z kasy i nic nie zrobia .ja tak mialem z fiatem seicento1.1.rozepnij instalacje elektryczna lpg i sprawdz silnik czy jest sprawny na bezynie mnie po skasowani bledu check pokazywal sie po trzech dniach. objechalem 3 serwisy wymienili cetralke silnik krokowy skasowali 1500 zl i nic. kupilem na allegro na ryzyko...
Witam. Przed diagnostyką komputerem sprawdź, czy w instalacji Tartarini - jeżeli to była "oryginalna fabryczna" instalacja zakładana przez FIAT - występuje emulator sondy lambda AEB-426 (podłączony pod 1 sondę lambda i gniazdo OBDII). W moim Seicento 1,1MPI (2005 r.) głównym zadaniem tego emulatora było kasowanie błędów sterownika silnika, żeby nie...
seicento kontrolka check check engine seicento seicento check engine
zacina laptop zdjęcie simlocka samsung kodem zasilacz przegrzanie
harmonogram dahua harmonogram dahua
Schemat modułu sterującego pralki Gorenje MAWS72 Opel Corsa D 2010 - Wyłączanie przednich świateł postojowych