Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
Hm. czujnik położenia wału
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
seicento_naprawa i serwis.pdf to powinno wyjaśnić wszystko :) pozdrawiam
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Też o tym myślałem. Tylko że nie mam pojęcia czy ubywa płyn bo nie jeżdze tym samochodem. A co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu?
wyczyszczony stary czujnik położenia wału
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
W takim razie spróbuję teraz przeczyścić czujnik położenia wału ;]
czujnik położenia wału jak kolega wyżej pisał .
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Czujnik położenia wału.P
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Może czujnik położenia wału...?
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Czujnik położenia wału sprawdź metodą termiczną.
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.
proponuje wymienić czujnik położenia wału
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
201 impuls wtrysku Czujnik położenia wału?
A co to może jeszcze być ? A czujnik położenia wałka ?
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
Tak jak w temacie, Fiat seicento 900 nie odpala. A dokładniej to odpala zazwyczaj za 2 razem. Sporadycznie zdarzy się że nie odpala nawet i za 20. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy przestał odpalać wcale. Po zamontowaniu z powrotem starego czujnika odpala tak jak zawsze, za 2 razem.
Problem rozwiązany - wymieniony został czujnik położenia wału i usterka nie występuje już.
Czujnik położenia wału korbowego Napisz o co chodzi z tym czujnikiem, co ma za wpływ ?
Sprawa wyjaśniona padl czujnik położenia wału. Po wymianie pali jak dawniej.
czujnik położenia wału wymieniłem i nic ;(
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Nie pamiętam jak fiat, ale większość samochodów pali bez niego. Takie schizy jak opisujesz to od czujnika położenia wału.
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Wszystko było dobrze ustawione. Przyczyną był przestawiony czujnik położenia wału. Wszystko ładnie pali. A rozrzad Był ustawiony prawidłowo za pierwszym razem. Więc nawet jeśli była by to zestaw kolizyjny to bym nic nie popsuł Dodano po 2 Przestawiony czujnik położenia wału.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Powiedz jak sprawdzałeś czujnik położenia wału? czy paliwko podaje?
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
Rano jak zimny do 6,500 kreci ale chwilkę potem zaczyna spadać i zacinać na 5.000 a jak już się zagrzeje po przejechaniu po ok 2 km. spada na 4.000 Sprawdzić mu: termostat miska przepływomierz czujnik położenia przepustnicy
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Jeżeli chciałbyś wykluczyć czujnik położenia wału, to rezystancja 580 do 780 Omów.
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Najlepiej byłoby podłączyć go mimo wszystko do komputera. Podejrzewam, że jest to silnik SPI do którego jeden z forumowiczów Elektrody napisał bardzo dobrze działający program diagnostyczny. Czy to duszenie itp zaczęło się nagle i czy występuje w jakiś konkretnych warunkach itp ? Objawy mogą wskazywać też na czujnik położenia wału...
Nadal to samo. Wiązka sprawdzona. Czy na stacyjce środkowy pin z 4 pionowej kostki ma tracić napięcie podczas rozruchu silnika? Ile v zasilania ma mieć czujnik położenia wału korbowego?
nie sprawdzałem czy jest iskra Dodano po 7 czujnik na kole zamachowym wyczyściłem Dodano po 1 czy to może być czujnik położenia wału korbowego?
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy czujniki działają prawidłowo itp. Na teraz obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku...
Tylko jak dam mu troszeczkę gazu to chce jechać. To jeszcze może być kwestia czujnika położenia przepustnicy... chyba bez "komputera" się nie obejdzie.
Prawdo podobnie masz uszkodzony Czujnik położenia wału korbowego, sprawdź przewody mogą być uszkodzone.
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
Prawdopodobnie masz uszkodzone przyłącze czujnika położenia wału . To się wymienia,ale dla sprawdzenia mozna to wyczyścić z kurzu ,wysuszyć i spryskać czymś tłustym.Ew środkiem silikonowym do uszczelek i pasów.
Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
Fiat Seicento 0,9. Sprawa wygląda tak: w sylwestra odpalilem auto żeby troche szyby odmrozić. Silnik pracował trochę nie równo. Po ok. 15minutach zgasiłem. Po następnych 30min chcąc wyjechać auto już nie odpaliło. Pompa paliwa pracuje, kontrolka immobilaizera gaśnie, po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku kilka sekund silnik "kuleje" i gaśnie. Wymieniłem...
Jak dla mnie, czujnik położenia wału, na ciepłym się rozjeżdża i taki skutek, ale mogę się mylić.
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Byłem u mechanika , i czujnik położenia wału został wymieniony , problem ustał na jeden dzień . Auto nadal szarpie.
Możliwe ze czegoś nie wymieniłem. Możliwe, że wiązki silnika - jeśli błędy tworzą czujniki podłączone do jednego zasilania, to przyczyną błędów może być okablowanie, a tu chyba masz wspólną masę. Czujnik położenia wału jest w odpowiedniej odległości od koronki?
czujniku położenia/obrotów wału korbowego nie spowoduje jakichś błędów w funkcjonowaniu komputera przy ponownym odpalaniu po załączeniu czujnika. Chodzi mi o Fiata Seicento 900. Przymierzam się do zrobienia czegoś takiego,ale mam wątpliwości. Może ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie.
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
no to jak jest iskra,to problem nie w czujniku położenia wału,bo sygnał z niego jest podstawowym sygnałem inicjującym.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
a czy to może być czujnik położenia wału ? wczoraj miałem wymieniane oba wahacze a jak wiadomo czujnik jest całkiem blisko prawego koła czy istnieje możliwość ze został zruszony ?
Witam, problem z seicento '98, 1,1, samochód jechał i nagle zgasł. Teraz nie odpala, pompka działa, paliwo jest, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, na cewkach jest zasilanie, przekaźniki sprawne, do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa. Brak iskry. Co mogłem jeszcze przegapic? Proszę o pomoc.
Zrozumiesz w końcu że silniczek krokowy odpowiada tylko za wolne obroty? Jak by był padnięty to auto odpalało by bez problemu po lekkim wciśnięciu gazu. Skoro z mapem i bez mapa pracuje tak samo kijowo to wymień map i zapewne auto powróci do świata żywych. 900 to tak prosta jednostka, że po prostu nie ma się co zepsuć. Poza sterownikiem (ecu), jednym...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Mam fiat seicento 900 z 1999r. Nie może odpalić chce ale nie może wymieniłem czujnik położenia wału i nic nie pomogło zamówiłem czujnik temperatury cieczy ten w termostacie i czekam za nim pompa paliwa działa wtrysk jest wymieniony tylko Jskara ginie [/syntak][/film]
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Rury były dokładnie do siebie dopasowane? Jeśli nie to możliwe, że część spawu spłynęła do środka wydechu ograniczając skutecznie przepływ spalin. Zobacz też czy nie uległ uszkodzeniu czujnik położenia wału, on też może dawać takie objawy.
No jak kolega lubi wymieniać niech wymienia. Kolejny jest czujnik położenia wału. Pytanie, kolega cewkę dał nową czy szrotową? Cewki lubią dostawać przebicia po chwili pracy.
ok, chciałem zobaczyć właśnie ten silnik ale jak zdjąć tą osłonę, są do niej przymocowane jakieś przewody pewnie od płynu, mam zdjąć całą osłonę? Bo nie widzę żeby była dwuczęściowa. Innymi słowy jak dostać się do tego silniczka, dalej idąc ile kosztuje taki czujnik położenia, czy jest on w ogóle wymienny?
Polecam sprawdzić złącze od czujnika położenia wału, w samochodzie kuzyna kiedyś lekko pośniedziały konektorki w tym złączu.
Byłem przetestować samochód jak się sprawuje jeździłem 30 min, przyjechałem do domu zostawiłem samochód następnego dnia próbuje odpalić i cały czas świecą 2 kontrolki immo i świeca kupiłem nowy komputer i czujnik położenia wału i nic to nie dało co może być problemem ?
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Nie pamiętam już tych silników ale jeśli czujnik położenia wału masz przy kole pasowym to receptą zawsze było podszlifowanie uchwytu tak by zbliżył się do koła.
Witam, jadąc około 100 km na godzinę przełączałem gaz/benzyna aż w końcu auto ruszyło zatrzymałem się zgasiłem odpaliłem działa, byłem w szoku zmieniłem na gaz, znowu na benzynę działa pomyślałem zobaczymy jak ostygnie, zimny cyk i odpalił. Zadaje sobie pytanie gdzie przyczyna zobaczymy rano po nocy może to czujnik położenia wału, ale wydawało mi się...
fiat seiczento 900 nie pali na ciepłym silniku brak błędów w komputerze . Na zimnym silniku pali na dotyk a jak się rozgrzeje to nie chce zapalić ,kręci a nie zapala,brak iskry ale co ciekawe wystarczy cofnąć kluczyk i przy następnej próbie odpala.Czujnik położenia wału korbowego i temperatury silnika nowe proszę o pomoc
Piszczał pasek a następnie uległ uszkodzeniu , mógł wystąpić problem po stronie ładowania akumulatora wtedy, sprawdz napięcie akumulatora, również ładowanie bezpośrednio na akumulatorze oraz na wyjściu B+ alternatora, nie zaszkodzi. Co do czujnika położenia wału po co wymieniać , prościej wyciągnąć kabel , podłożyć świece i sprawdzić czy masz iskrę,...
Witam po długiej przerwie przepraszamale musiałem wyjechać dudki zarabiać;)seicento pracuje normalnie no nie bo to FIAT na benzynie się dogadałem wymieniłem czujnik położenia wału czujnik temperatury(wkręcany w termostat) i silniczek krokowy wyczyściłem i na benzynie pracuje bardzo ładnie tylko na gazie pracuje tylko na wolnych obrotach i to nie zawsze...
seicento czujnik położenia przepustnicy czujnik położenia wału seicento seicento czujnik
zmywarka dysze czyszczenie sterujacy samsung volvo silnika
fronius wentylator fronius wentylator
Migające diody w zmywarce Candy - przyczyny i rozwiązania Sterownik wtrysku MR507766 w Mitsubishi i Volvo