Hm. czujnik położenia wału
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
wyczyszczony stary czujnik położenia wału
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
W takim razie spróbuję teraz przeczyścić czujnik położenia wału ;]
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Może czujnik położenia wału...?
Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.
proponuje wymienić czujnik położenia wału
201 impuls wtrysku Czujnik położenia wału?
Witam Jakie są prawidłowe wartości napięcia na czujniku położenia wału w seicento 900? Jest to sinusoida o napięciu około 6V na biegu jałowym, przy zwiększaniu obrotów silnika rośnie tylko do około 10V, dlaczego? Napięcia nie powinny być wyższe przy wysokich obrotach? czujnik jest na 100% sprawny (podłączony do sterownika)
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy czujniki działają prawidłowo itp. Na teraz obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku...
Witam ja też mam ten problem wszystko wygląda idealne tak samo jak opisał to założyciel tematu czy to naprawdę może być czujnik położenia wału?
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Czujnik położenia wału sprawdź metodą termiczną.
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
czujnik położenia wału jak kolega wyżej pisał .
Nie pamiętam jak fiat, ale większość samochodów pali bez niego. Takie schizy jak opisujesz to od czujnika położenia wału.
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Wszystko było dobrze ustawione. Przyczyną był przestawiony czujnik położenia wału. Wszystko ładnie pali. A rozrzad Był ustawiony prawidłowo za pierwszym razem. Więc nawet jeśli była by to zestaw kolizyjny to bym nic nie popsuł Dodano po 2 Przestawiony czujnik położenia wału.
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Najlepiej byłoby podłączyć go mimo wszystko do komputera. Podejrzewam, że jest to silnik SPI do którego jeden z forumowiczów Elektrody napisał bardzo dobrze działający program diagnostyczny. Czy to duszenie itp zaczęło się nagle i czy występuje w jakiś konkretnych warunkach itp ? Objawy mogą wskazywać też na czujnik położenia wału...
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
nie sprawdzałem czy jest iskra Dodano po 7 czujnik na kole zamachowym wyczyściłem Dodano po 1 czy to może być czujnik położenia wału korbowego?
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Nadal to samo. Wiązka sprawdzona. Czy na stacyjce środkowy pin z 4 pionowej kostki ma tracić napięcie podczas rozruchu silnika? Ile v zasilania ma mieć czujnik położenia wału korbowego?
czujnik położenia wału wymieniłem i nic ;(
Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
Sprawa wyjaśniona padl czujnik położenia wału. Po wymianie pali jak dawniej.
Problem rozwiązany - wymieniony został czujnik położenia wału i usterka nie występuje już.
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Powiedz jak sprawdzałeś czujnik położenia wału? czy paliwko podaje?
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Jeżeli chciałbyś wykluczyć czujnik położenia wału, to rezystancja 580 do 780 Omów.
Czujnik położenia wału korbowego Napisz o co chodzi z tym czujnikiem, co ma za wpływ ?
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Tak jak w temacie, Fiat seicento 900 nie odpala. A dokładniej to odpala zazwyczaj za 2 razem. Sporadycznie zdarzy się że nie odpala nawet i za 20. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy przestał odpalać wcale. Po zamontowaniu z powrotem starego czujnika odpala tak jak zawsze, za 2 razem.
Prawdo podobnie masz uszkodzony Czujnik położenia wału korbowego, sprawdź przewody mogą być uszkodzone.
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik.
Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Możliwe ze czegoś nie wymieniłem. Możliwe, że wiązki silnika - jeśli błędy tworzą czujniki podłączone do jednego zasilania, to przyczyną błędów może być okablowanie, a tu chyba masz wspólną masę. Czujnik położenia wału jest w odpowiedniej odległości od koronki?
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Jak dla mnie, czujnik położenia wału, na ciepłym się rozjeżdża i taki skutek, ale mogę się mylić.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Byłem u mechanika , i czujnik położenia wału został wymieniony , problem ustał na jeden dzień . Auto nadal szarpie.
Fiat Seicento 0,9. Sprawa wygląda tak: w sylwestra odpalilem auto żeby troche szyby odmrozić. Silnik pracował trochę nie równo. Po ok. 15minutach zgasiłem. Po następnych 30min chcąc wyjechać auto już nie odpaliło. Pompa paliwa pracuje, kontrolka immobilaizera gaśnie, po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku kilka sekund silnik "kuleje" i gaśnie. Wymieniłem...
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Prawdopodobnie masz uszkodzone przyłącze czujnika położenia wału . To się wymienia,ale dla sprawdzenia mozna to wyczyścić z kurzu ,wysuszyć i spryskać czymś tłustym.Ew środkiem silikonowym do uszczelek i pasów.
no to jak jest iskra,to problem nie w czujniku położenia wału,bo sygnał z niego jest podstawowym sygnałem inicjującym.
Zrozumiesz w końcu że silniczek krokowy odpowiada tylko za wolne obroty? Jak by był padnięty to auto odpalało by bez problemu po lekkim wciśnięciu gazu. Skoro z mapem i bez mapa pracuje tak samo kijowo to wymień map i zapewne auto powróci do świata żywych. 900 to tak prosta jednostka, że po prostu nie ma się co zepsuć. Poza sterownikiem (ecu), jednym...
czujniku położenia/obrotów wału korbowego nie spowoduje jakichś błędów w funkcjonowaniu komputera przy ponownym odpalaniu po załączeniu czujnika. Chodzi mi o Fiata Seicento 900. Przymierzam się do zrobienia czegoś takiego,ale mam wątpliwości. Może ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie.
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
Rury były dokładnie do siebie dopasowane? Jeśli nie to możliwe, że część spawu spłynęła do środka wydechu ograniczając skutecznie przepływ spalin. Zobacz też czy nie uległ uszkodzeniu czujnik położenia wału, on też może dawać takie objawy.
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Witam serdecznie, Od pewnego czasu jestem właścicielem samochodu jak w tytule. Zakupiłem go jako niesprawny. Posiadał zamontowaną instalację gazową która wpływała na wtryski paliwa ( działał tylko trzeci) po zdemontowaniu jej wszystkie wtryski zaczęły działać. Niestety problem nie ustał, bardzo ciężko odpala na benzynie kiedy to już się uda, trzeba...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
a czy to może być czujnik położenia wału ? wczoraj miałem wymieniane oba wahacze a jak wiadomo czujnik jest całkiem blisko prawego koła czy istnieje możliwość ze został zruszony ?
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
No jak kolega lubi wymieniać niech wymienia. Kolejny jest czujnik położenia wału. Pytanie, kolega cewkę dał nową czy szrotową? Cewki lubią dostawać przebicia po chwili pracy.
Byłem przetestować samochód jak się sprawuje jeździłem 30 min, przyjechałem do domu zostawiłem samochód następnego dnia próbuje odpalić i cały czas świecą 2 kontrolki immo i świeca kupiłem nowy komputer i czujnik położenia wału i nic to nie dało co może być problemem ?
Polecam sprawdzić złącze od czujnika położenia wału, w samochodzie kuzyna kiedyś lekko pośniedziały konektorki w tym złączu.
Witam, problem z seicento '98, 1,1, samochód jechał i nagle zgasł. Teraz nie odpala, pompka działa, paliwo jest, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, na cewkach jest zasilanie, przekaźniki sprawne, do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa. Brak iskry. Co mogłem jeszcze przegapic? Proszę o pomoc.
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Seicento 1.1 sterownik IAW 16FM.E6 brak iskry . Rozrusznik kręci , pompa paliwa działa. Impulsy z czujnika położenia wału O.K. Pali się na stałe kotrolka CODE. Po kolejnej próbie odpalenia zapaliła się na stałe kontrolka wtrysku. Czy to sterownik?
Piszczał pasek a następnie uległ uszkodzeniu , mógł wystąpić problem po stronie ładowania akumulatora wtedy, sprawdz napięcie akumulatora, również ładowanie bezpośrednio na akumulatorze oraz na wyjściu B+ alternatora, nie zaszkodzi. Co do czujnika położenia wału po co wymieniać , prościej wyciągnąć kabel , podłożyć świece i sprawdzić czy masz iskrę,...
Witam, jadąc około 100 km na godzinę przełączałem gaz/benzyna aż w końcu auto ruszyło zatrzymałem się zgasiłem odpaliłem działa, byłem w szoku zmieniłem na gaz, znowu na benzynę działa pomyślałem zobaczymy jak ostygnie, zimny cyk i odpalił. Zadaje sobie pytanie gdzie przyczyna zobaczymy rano po nocy może to czujnik położenia wału, ale wydawało mi się...
Nie pamiętam już tych silników ale jeśli czujnik położenia wału masz przy kole pasowym to receptą zawsze było podszlifowanie uchwytu tak by zbliżył się do koła.
Witam Mam problem z autem fiat seicento 900.Na zimnym silniku odpala bez problemu.Po jeździe np.30 min silnik się nagrzeje i jak zgaszę to później już nie odpala za pierwszym.wymieniłem czujnik położenia wału i nic to nie dało.
Mam fiat seicento 900 z 1999r. Nie może odpalić chce ale nie może wymieniłem czujnik położenia wału i nic nie pomogło zamówiłem czujnik temperatury cieczy ten w termostacie i czekam za nim pompa paliwa działa wtrysk jest wymieniony tylko Jskara ginie [/syntak][/film]
Wymieniłem czujnik położenia wału bo w starym czujniku był urwany jeden przewód jak narazie pali dobrze ale jeszcze na deszczu nie stał także jak posti na deszczu to jeszce napisze jak pali
fiat seiczento 900 nie pali na ciepłym silniku brak błędów w komputerze . Na zimnym silniku pali na dotyk a jak się rozgrzeje to nie chce zapalić ,kręci a nie zapala,brak iskry ale co ciekawe wystarczy cofnąć kluczyk i przy następnej próbie odpala.Czujnik położenia wału korbowego i temperatury silnika nowe proszę o pomoc
Witam. Posiadam seja 1.1 mpi van z sekwencyjną instalacją gazową firmy STAG. Od kilku dni borykam się z problemem poszarpywania i chwilowymi brakami mocy. Na zimnym silniku podczas jazdy na np 2gim biegu z lekko dotkniętym gazem auto poszarpuje dosyć odczuwalnie. Dodam więcej gazu i jedzie względnie ok. Całkowite wciśnięcie gazu do podłogi powoduje...
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Też miałem problem z zapaleniem tegoż autka bo tez mi brakło paliwa no i musiałem wyczyścic pompke paliwa w baku bo sie zapchała no,i teraz biega .. A co do iskry sprawdź cewke zaplonową i połoczenia kablina na niej możliwe że od drgań mogły sie poluzować w co raczej nie wieże . Najlepiej sciąg "fajke" z kabla który idzie do świecy przyłóż do korpusu...
Gdyby to było coś typowo z WN (świece, cewki, przewody) to na gazie było by gorzej a rzekomo jest lepiej. Czasami czujnik położenia wału daje głupie objawy (kiedy np. rdzeń pęknie) potrafi działać różnie w zależności od obrotów.
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
przepraszam ze nie zamknąłem tematu ale powodem był zwykły czujnik położenia wału a raczej jego odległość od koła . po kupnie i założeniu silnik dalej nie chodził więc wyczyściłem miejsce gdzie jest zamocowany i silnik już chodził prawidłowo dziękuję wszystkim za podpowiedzi
Cześć tez miałem taki sam przypadek źle zapalał rano jak był zimny straciłem kupę nerwów ,ale już doszyłem do tej usterki .Dałem samochód do serwisu i znaleźli ze był to czujnik położenia wału i pompka paliwowa .Kobitka jeździła cały czas na gazie i ja zamuliła ..teraz jest już ok zapala za każdym razem pozdrawiam ...
seicento czujnik wału seicento czujnik położenia czujnik położenia wału suzuki
centralny zamek sygnalizacja rezystor opornik wentylatora triak przekaźnik
moduł komfort termet wyłączniki dotykowe
Ekran kalkulatora działa tylko po naciśnięciu - co robić? Somfy SLD3000 - centrala sterująca do bram przesuwnych