Jeśli weźmiesz komputer z Punto Sporting, to i tak musisz zmienić kolektor i przepustnicę, bo tam są 4 wtryskiwacze w kolektorze. Aaaa... teraz zobaczyłem zdjęcie - tam masz kolektor z przepustnicą ze Sportinga, wtryski pewnie też. Aż dziw, że Ci to w ogóle jeździ na kompie z 1.1MPI. Masz podpięty czujnik położenie wałka (fazy rozrządu)? Wtryski są...
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Tylko jak dam mu troszeczkę gazu to chce jechać. To jeszcze może być kwestia czujnika położenia przepustnicy... chyba bez "komputera" się nie obejdzie.
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Może też czujnik temperatury silnika lub czujnik położenia przepustnicy nie podawać w tym czasie danych. Występuje przerwa w obwodzie i zapala się kontrolka awarii układu. Psiknij jakimś sprejem do kontaktów elektrycznych w kostki czujnika na termostacie, czujnika na osi przepustnicy jak również wskazane - w kostkę czujnika MAP-u - przy centralce wtrysku
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Zrozumiesz w końcu że silniczek krokowy odpowiada tylko za wolne obroty? Jak by był padnięty to auto odpalało by bez problemu po lekkim wciśnięciu gazu. Skoro z mapem i bez mapa pracuje tak samo kijowo to wymień map i zapewne auto powróci do świata żywych. 900 to tak prosta jednostka, że po prostu nie ma się co zepsuć. Poza sterownikiem (ecu), jednym...
nie posiadam oscyloskopu i nie mam jak sprawdzic czujnika położenia przepustnicy gdyż sądze iż jest jego wina. CDIF nie pokazuje błędów Przecież w CDIF możesz podejrzeć bieżącą wartość (kąt) otwarcia przepustnicy... to jest MPI czy SPI? Możesz też sprawdzić ten czujnik zwykłym multimetrem, po co Ci do tego oscyloskop?
Jeśli świece i kable są na pewno w porządku, to warto zajrzeć do czujnika położenia przepustnicy bo może ma już przerwę, w seicento miałem też tak gdy czujnik temp chłodziwa był walnięty. Jakiego koloru są elektrody w świecach, czy przypadkiem nie są zalane?
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
Rano jak zimny do 6,500 kreci ale chwilkę potem zaczyna spadać i zacinać na 5.000 a jak już się zagrzeje po przejechaniu po ok 2 km. spada na 4.000 Sprawdzić mu: termostat miska przepływomierz czujnik położenia przepustnicy
Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy czujniki działają prawidłowo itp. Na teraz obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku...
Cześć wszystkim, Mam Seicento 899, rocznik 2001 z LPG. Problem: z rury lecą kłęby białego dymu, po przygazowaniu duże, duże spalanie Co sprawdzone: 1. Testerem do UPG sprawdziłem czy nie ma CO2 w płynie - nie ma, sprawdzane kilkukrotnie 2. Nie ubywa płynu w zbiorniczku ani nie przybywa 3. Wykręcone świece i od razu zmienione na nowe - stare okopcone...
Tak właśnie przymierzałem się dzisiaj do tego i nie mogłem jej zlokalizować, kolektor jest z tyłu silnika . Odpinałem natomiast czujnik położenia przepustnicy i nie ma kompletnie żadnej różnicy z nią czy bez. Dodano po 2 Dodam jeszcze, że dzisiaj dodatkowo występowało silne falowanie na wolnych obrotach aż do zgaśnięcia. Słychać jak silnik krokowy "walczy"...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Stary jeździłem seicentem 9 lat i rozszczelnił mi się zbiornik paliwa na samym środku więc byłem zmuszony wymienić na nowy i tak zrobiłem jedno ci mogę powiedzieć po oględzinach starego zbiornika nie znalazłem tam ani kropli wody a tankowałem na różnych stacjach więc podejrzewam że i u ciebie w zbiorniku jest wszystko ok bardziej bym się skupił na jakiejś...
Witam, Szanowni koledzy mam SC 900 instalacja LPG objawy są następujące zarówno na LPG jak i na BENIE to samo. Nie zawsze lecz czasami - jak go "piknie" . Jedziesz i nagle silnik zamiera na 2-3 sekundy potem się budzi na taki sam czas i tak w kółko... za chwile mu przechodzi i jest dobrze a potem znowu to samo... jak ma tą "fazę" to jak się zatrzymię...
Siema. Grubsza sprawa, pomocy! ? Już wszystko opisuje. Seicento 900 bez gazu. Od paru miesięcy problem z gaśnięciem podczas dojeżdżania np. do świateł (powiedzmy 60 km/h, 5 bieg i przyhamowywanie). Po jakimś czasie zapaliła się "marchewa". Jak gasł podczas dojeżdżania to go ze sprzęgła odpalałem i dało się uratować. Jak już zdechł to raczej odpalał...
Fiatowski sprzęt (examiner) ma funkcję "reset parametrów samodopasowania i siłownika biegu jałowego" Mówię tu o silniku 1,2 16V 80 KM z sterownikiem BOSCH MOTRONIC M1.5.5 Dodano po 8 Na schemacie 8 to regulator biegu jałowego a 33 czujnik położenia przepustnicy 100 sterownik silnika. http://obrazki.elektroda.pl/2045310700_1...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Mój z 1999 roku ma takie coś, że jak jest w granicy zera, to palić odpala ładnie i po chwili jakby na 3 cylindry pracował. Głównie druga świeca jest zimniejsza. Tak około kilometra trzeba przejechać . Na gazie problem nie występuje, palą wszystkie cztery świece, zatem upatruję tu usterkę w dawkowaniu paliwa - krótkie, wyziębione kanały dolotowe - benzyna...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem Voila. ( instalacje II generacji gdzie dawką gazu steruje...
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych obrotach lekko falował, ale po dodaniu gazu,...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
A powiedz mi jakie ma znaczenie że w zaawansowanych opcjach silnika krokowego mam ustawione pod obciążeniem +6/+6 a barthezz zaleca ustawienie +6/-6 więc co to ma za znaczenie czy ustawi się tak czy tak Myślę, że: +6/-6 to szybsze o 6 kroków otwieranie attuatora (tzn. attuator skacze najpierw do pozycji wyższej o 6 kroków niż optymalna, a następnie...
czujnik położenie przepustnica położenie przepustnica czujnik położenie przepustnica peugeot
ikona stanu naładowania baterii pompa afriso źródło stałoprądowe
Moduł sterowania nie świeci - schemat zasilacza Błąd kompilacji LOLIN(WEMOS) D1 R2 & mini w Arduino IDE