P0340 to usterka w obrębie czujnika wałka rozrządu, cięzko to zrozumieć? A wiesz co to wogóle wałek rozrządu, i po co jest czujnik wykrywający jego kątowe położenie?
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Pod koniec filmiku słychać że wtryskiwacz pracuje, to czujnik położenie raczej działa prawidłowo. Najlepiej jak byś sprawdził kompresje tak jak kolega wyżej radzi. Sprawdź jeszcze iskrę na świecach i czy dobrze podłączyłeś kable zapłonowe do cewek.
Jeśli weźmiesz komputer z Punto Sporting, to i tak musisz zmienić kolektor i przepustnicę, bo tam są 4 wtryskiwacze w kolektorze. Aaaa... teraz zobaczyłem zdjęcie - tam masz kolektor z przepustnicą ze Sportinga, wtryski pewnie też. Aż dziw, że Ci to w ogóle jeździ na kompie z 1.1MPI. Masz podpięty czujnik położenie wałka (fazy rozrządu)? Wtryski są...
Kilka razy robiłem UPG w tym silniczku i tak naprawdę żeby złożyć ten silnik potrzebne jest minimum wiedzy, rozrządu nie tykasz wszystko na wierzchu, nawet nie potrzebne bity RIDE. Możesz podłączyć ECU i sprawdzić czy nie ma żadnych błędów. Jeżeli świece są mokre tzn czujnik położenia wału działa ale może w złym momencie daje sygnał na ECU(czujnik w...
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Fiatem Seicento 1.1MPI. Mianowicie auto gdy jest zimne ma pełen zakres mocy i obrotów silnika. Pracuje równo, nie przerywa, wkręca się na obroty. Problem zaczyna się dopiero wtedy kiedy auto osiągnie normalna temperaturę pracy tj. po około 10-15 km. Zaczyna się dławić, brakuje mu mocy, skacze w trakcie jazdy,...
Witam, Problem wtryskiwacza udało się rozwiązać w banalny sposób. Najprościej jest użyć rezystora rzędu 22 - 33 Ohm / 5W połączonego równolegle z zestykiem rozwiernym przekaźnika rozłączającego gaz. Inaczej mówiąc układ ma być taki +12V o----|Wtrysk 1pkt|----|R = 22 - 33Ohm|-----> ECU Oba wyprowadzenia rezystora R są podłączone do przekaźnika odcinającego...
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
Hm. czujnik położenia wału
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Też o tym myślałem. Tylko że nie mam pojęcia czy ubywa płyn bo nie jeżdze tym samochodem. A co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu?
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
seicento_naprawa i serwis.pdf to powinno wyjaśnić wszystko :) pozdrawiam
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
wyczyszczony stary czujnik położenia wału
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Prawdopodobnie masz uszkodzone przyłącze czujnika położenia wału . To się wymienia,ale dla sprawdzenia mozna to wyczyścić z kurzu ,wysuszyć i spryskać czymś tłustym.Ew środkiem silikonowym do uszczelek i pasów.
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
Może to być np. czujnik położenia wału Ciepło. Należy podpiłować łapę czujnika aby maksymalnie zbliżyć go do koła fonicznego. Nie wiem czy tam aluminium puchnie czy się odkształca ale ten zabieg zawsze pomaga. Wredna usterka Wredna ale bardzo typowa dla tego seiko. Kilkanaście razy mi się trafiło.
Tak jak w temacie, Fiat seicento 900 nie odpala. A dokładniej to odpala zazwyczaj za 2 razem. Sporadycznie zdarzy się że nie odpala nawet i za 20. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy przestał odpalać wcale. Po zamontowaniu z powrotem starego czujnika odpala tak jak zawsze, za 2 razem.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
kierownica drży jak byś miał koła w kształcie jajka na jednej parze jest napięcie a na drugiej nie ma wcale, regulowałem czujnik położenia kierownicy niby jakieś napięcie się zmienia ale tylko na pierwszej parze na drugiej nic nie ma... Ręce opadają... Wszystko jest z angola. Samochód jest zbudowany do KJS- ów i deski tam za bardzo nie ma ale z tego...
Czujnik położenia wału sprawdź metodą termiczną.
Problem rozwiązany - wymieniony został czujnik położenia wału i usterka nie występuje już.
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Czujnik położenia wału korbowego po rozgrzaniu może przestawać działać. Jednak jeśli kontrolka zgłaszała jakiś błąd (powinna gasnąć po ok 4 sekundach po przekręceniu kluczyka na MAR) warto sprawdzić czy nie ma jakiegoś błędu zapisanego czym może naprowadzić na usterkę
Czujnik położenia wału.P
czujnik położenia wału jak kolega wyżej pisał .
W takim razie spróbuję teraz przeczyścić czujnik położenia wału ;]
Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Czujnik położenia wału korbowego Napisz o co chodzi z tym czujnikiem, co ma za wpływ ?
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Sprawa wyjaśniona padl czujnik położenia wału. Po wymianie pali jak dawniej.
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Może czujnik położenia wału...?
Jak dla mnie, czujnik położenia wału, na ciepłym się rozjeżdża i taki skutek, ale mogę się mylić.
Wszystko było dobrze ustawione. Przyczyną był przestawiony czujnik położenia wału. Wszystko ładnie pali. A rozrzad Był ustawiony prawidłowo za pierwszym razem. Więc nawet jeśli była by to zestaw kolizyjny to bym nic nie popsuł
Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
Tylko jak dam mu troszeczkę gazu to chce jechać. To jeszcze może być kwestia czujnika położenia przepustnicy... chyba bez "komputera" się nie obejdzie.
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Jeżeli chciałbyś wykluczyć czujnik położenia wału, to rezystancja 580 do 780 Omów.
czujnik położenia wału wymieniłem i nic ;(
Czujnik wymieniony na nowy bo pokazywał - 100stopni spróbuję jeszcze wymienić czujnik położenia wału jak nie pomoże to na żyletki dziada
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik.
Kontrolka (popularnie zwana "marchewą", ale tak na prawdę symbol przedstawia wtryskiwacz) sygnalizuje awarię w układzie wtryskowo-zapłonowym. Najlepiej będzie odczytać błędy na komputerze i zobaczyć co go boli (niestety diagnostyka w tym aucie jest bardzo prymitywna i nie koniecznie wyjdzie wprost w czym jest problem). Najprawdopodobniej jednak problem...
Byłem u mechanika , i czujnik położenia wału został wymieniony , problem ustał na jeden dzień . Auto nadal szarpie.
Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.
Czujnik położenia wału jest w odpowiedniej odległości od koronki? Pewnie będzie bingo kolego. To standard w tym aucie, podpiłowac nieco mocowanie czujnika by był jak najbliżej koła fonicznego. W latach świetności tego " bolidu" kilkanaście razy tak uleczyłem nieuleczalne.
proponuje wymienić czujnik położenia wału
Jestem posiadaczem Fiata Seicento 900. Samochód ten jest bieżąco serwisowany: filtry, olej. W styczniu tego roku pojawił się problem. Początkowo podczas jazdy przygasał silnik (na ułamek sekundy tracił moc). Bez kontrolek. Następnie zaczął gasnąć na dłuższą chwilę - pojawiała się "marchewka". Następnie występowały sytuacje kiedy samochód gasł podczas...
A co to może jeszcze być ? A czujnik położenia wałka ?
czujniku położenia/obrotów wału korbowego nie spowoduje jakichś błędów w funkcjonowaniu komputera przy ponownym odpalaniu po załączeniu czujnika. Chodzi mi o Fiata Seicento 900. Przymierzam się do zrobienia czegoś takiego,ale mam wątpliwości. Może ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie.
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Mam fiat seicento 900 z 1999r. Nie może odpalić chce ale nie może wymieniłem czujnik położenia wału i nic nie pomogło zamówiłem czujnik temperatury cieczy ten w termostacie i czekam za nim pompa paliwa działa wtrysk jest wymieniony tylko Jskara ginie [/syntak][/film]
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Powiedz jak sprawdzałeś czujnik położenia wału? czy paliwko podaje?
Napisałem wcześniej co powinno się zrobić w pierwszej kolejności. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego to jeden i ten sam czujnik, więc jeśli jest obrotomierz (lub jego symulacja w KTS) i pokazuje prędkość obrotową nawet przy kręceniu rozrusznikiem to ten czujnik jest sprawny.
No jak kolega lubi wymieniać niech wymienia. Kolejny jest czujnik położenia wału. Pytanie, kolega cewkę dał nową czy szrotową? Cewki lubią dostawać przebicia po chwili pracy.
Ile kilometrów potrzebujesz przejechać do wystąpienia usterki? Może czujnik położenia wału po rozgrzaniu szwankować. A to podstawa do sygnału dla iskry i wtrysku paliwa.
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Prawdo podobnie masz uszkodzony Czujnik położenia wału korbowego, sprawdź przewody mogą być uszkodzone.
Witam, problem z seicento '98, 1,1, samochód jechał i nagle zgasł. Teraz nie odpala, pompka działa, paliwo jest, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, na cewkach jest zasilanie, przekaźniki sprawne, do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa. Brak iskry. Co mogłem jeszcze przegapic? Proszę o pomoc.
przepraszam ze nie zamknąłem tematu ale powodem był zwykły czujnik położenia wału a raczej jego odległość od koła . po kupnie i założeniu silnik dalej nie chodził więc wyczyściłem miejsce gdzie jest zamocowany i silnik już chodził prawidłowo dziękuję wszystkim za podpowiedzi
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Witam! Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem...
a czy to może być czujnik położenia wału ? wczoraj miałem wymieniane oba wahacze a jak wiadomo czujnik jest całkiem blisko prawego koła czy istnieje możliwość ze został zruszony ?
Nie pamiętam już tych silników ale jeśli czujnik położenia wału masz przy kole pasowym to receptą zawsze było podszlifowanie uchwytu tak by zbliżył się do koła.
Byłem przetestować samochód jak się sprawuje jeździłem 30 min, przyjechałem do domu zostawiłem samochód następnego dnia próbuje odpalić i cały czas świecą 2 kontrolki immo i świeca kupiłem nowy komputer i czujnik położenia wału i nic to nie dało co może być problemem ?
Czujnik położenia wału korbowego - często daje takie przypadłości po rozgrzaniu. P.S. Literówka w temacie ? Pojemność chyba 899 ;)
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
Wymieniłem czujnik położenia wału bo w starym czujniku był urwany jeden przewód jak narazie pali dobrze ale jeszcze na deszczu nie stał także jak posti na deszczu to jeszce napisze jak pali
Witam po długiej przerwie przepraszamale musiałem wyjechać dudki zarabiać;)seicento pracuje normalnie no nie bo to FIAT na benzynie się dogadałem wymieniłem czujnik położenia wału czujnik temperatury(wkręcany w termostat) i silniczek krokowy wyczyściłem i na benzynie pracuje bardzo ładnie tylko na gazie pracuje tylko na wolnych obrotach i to nie zawsze...
no to jak jest iskra,to problem nie w czujniku położenia wału,bo sygnał z niego jest podstawowym sygnałem inicjującym.
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Polecam sprawdzić złącze od czujnika położenia wału, w samochodzie kuzyna kiedyś lekko pośniedziały konektorki w tym złączu.
seicento czujnik położenie przepustnica seicento czujnik czujnik seicento
plazma panasonic naprawa silnik smart fortwo muzyka przez bluetooth
tripath ta3020 philips 70pus7304
Wyświetlacz Frigo - problemy i rozwiązania Brak obrazu, dźwięk i znak Polsatu - przyczyny