brak dmuchawy oraz zasilania gniazda zapalniczki spowodowane jest przepaleniem pinów w kostce po stronie kierowcy na lewym słupku
koło silnika nawiewu , musisz odkręcic filcową osłone na grodzi czołowej
Lecz chodzi o to czego niema(sądzę że dmuchawy),czy tak?.
Jak w teamcie. Nie ma jeszcze spryskiwaczy. Do tego wszystkiego padla instalacja LPG sadze ze jest na tym samym obwodzie :|:cry::|. Wszystko dzialalo normalnie. Przyszedlem i klops. Bezpieczniki dobre wiec co moze byc dalej...? Jakis przekaznik...? Jezeli tak to ktory za to odpowiada...? Moze jakies inne pomysly...?
Witam.Pod srodkowym pokretłem jest schowana jeszcze jedna srubka,pokretło nalezy pociagac do siebie zejdzie bez problemu.Potem pociadnac całą obudowe do siebie zejdzie na pewno.
Kostka stacyjki. Nie czekaj i zmieniaj.
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Zrzuć w komorze silnika tapicerkę podszybia na obudowie dmuchawy znajdziesz.P
Może trza by się zapalniczce przyglądnąć.
W Seicento nie ma zaworu nagrzewnicy, grzeje cały czas, są tylko mechanicznie (linkami) sterowane klapy mieszające (zimno/ciepło). Jak wentylator hałasuje to jest do wymiany, może coś tam wpadło lub odpadło...
Trzeba dokładnie sprawdzić styki w gniazdach bezpieczników i przełącznik przy kierownicy może tez być przyczyną.
Mam problem. W Seicento dmuchawa nie działa. Bezpieczniki sprawne, z przekaźnika wychodzi napięcie, natomiast do dmuchawy już nie. Gdy podaje + na "krótko" do dmuchawy wtedy działa i zmienia się na wszystkich biegach nadmuchu. Czy może ktoś coś doradzić ? Albo podrzucić schemat ? Dodano po 9 Na tej linii gdzie są znaki zapytania brakuje "+" Czy ktoś...
Witam, Mam drobny problem z dmuchawą nawiewu w seicento- pracuje bardzo głośno- tak jakby coś wpadło do środka i ocierało o wentylator. Jak najprościej dobrać się do tej dmuchawy? Czy trzeba demontować deskę rozdzielczą? pozdrawiam
Jeśli chcesz rozbierać deskę to może lepiej daj zarobić fachowcowi. W twoim pojeździe wentylator jest zamocowany z drugiej strony, czyli pod maską. A dokładniej za tapicerką, którą raczyłem na zdjęciu wskazać strzałką. http://obrazki.elektroda.net/73_12590188...
Prawdopodobnie "rozsypał" się rezystor dmuchawy.
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Witam . Mały silniczek z dmuchawy samochodowej ze szrotu Seicento ,Maluch i.t.p.,też jest na magnesach,dmuchawa z traktora.
Na twoim miejscu zaczoł bym od rezystora bo jeszcze sie nie spotkałem z tym zeby sie przełącznik popsół.
dmuchawa jest w komorze silnika za tym czarnym wygluszeniem a sprawdzales wlacznik od dmuchawy ?
Seicento ma inny układ chłodzenia w CC trzeba zdemontować dmuchawę opornica jest na dole.P
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
Na pewno ? To włącz klimę, dmuchawę na max, ogrzewanie tylnej szyby, radio itd i włącz rozrusznik. Ja wiem że auto odpali, ale żywot akumulatora się skraca. W Fiat Seicento na czas uruchamiania rozrusznika, zasilanie co najmniej dmuchawy, radia i zapalniczki jest odcinane. Czyli to zależy od samochodu.
Witam!!mam Fiata Seicento antene magensówke georgia presidenta i radyjko Intek 110 plus straszen zakłocenia dmuchawa,wyciraczki itd po odlaczeniu anteny wszytsko jest ok..cio na to poradzic?
Dmuchawa nawiewu kabiny? Jeśli tak tu masz podobny post. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24... Jeśli chodzi o chłodnicę też są posty. Trzeba nie bać się przycisku "szukaj" ;)
Czy doładowując akumulator przy pomocy prostownika trzeba koniecznie odłączyć go od instalacji samochodu ? Czym grozi nie odłączenie i dlaczego ? Wiadomo przy krótkich miejskich trasach w obecnej porze roku akumulator "ma biedę". Wiesz, jak nie robisz do pracy 300metrów to biedy nie ma. A miałem taką panią co tyle zimą dojeżdżała Seicento. Szyba przednia,...
Czy ma ktoś może w domu silniczek z wycieraczek lub dmuchawy z malucha, cinquecento, seicento, polonez itp. (coś z tańszych samochodów) i mógłby sprawdzić jakiego to typu silnik? Byłem ostatnio na złomie i u elektryków samochodowych, ale nic narazie nie mają. Kazali przyjść po świętach, no ale nie jest pewne czy będą coś mieli, a poza tym stracę pare...
Podepnę się pod temat i zapytam fachowców: samochód seicento i silnik rozgrzany czy to jest prawidłowe napięcie ładowania akumulatora? jak mam wyłączone światła, dmuchawe to jest ok 14,1 jak włączę światła i dmuchawę to spada do ok 13,5 ale jak podkręcę obroty silnika to wzrasta stopniowo do ok. 14.2 czy tak jest ok.?
Witam wszystkich ktorzy maja lub mieli problem z zapalniczka w seicento.Moze mi odpowiecie na moje pytanie.Wyciaglem zapalniczke w swoim seicento puzniej odkrecielem skrzynke z bezpiecznikami i odpiąlem przewod BIALO-CZERWONY ktory idzie od zapalniczki i podlaczylem do niego stalego plusa efekt jest pozytywny ale niedokonca bo zapalniczka dziala bez...
Licha masa na silnik dmuchawy, lub zgnita wiązka-kabel czarny z fioletowym pasmem. Możliwe że nie łaczy w listkach bezpiecznik 30A za akumulatorem.
Dziękuję za pomoc. IMO odcinało pompę paliwa (zielono żółty w słupku) i rozrusznik w stacyjce. Sama kontrolka IMO była za lewym głośnikiem. Odnalazłem miejsca gdzie fabryczna instalacja była przecięta i zmostkowalem oraz zaizolowałem. Następnie poprzecinalem resztę przewodów od IMO (byly wpiete w instalację - pewnie zasilanie itp, nie wnikałem) Jako...
Witam wszystkich Mam problem z silniczkiem elektrycznym a konkretnie z kierunkiem jego obrotów. Uszkodził mi się silniczek napędzający wentylator chłodnicy w Seicento. Koszt nowego to 180 zł.Udało mi się zdobyć silniczek od Żuka (chyba od dmuchawy), który po drobnych przeróbkach mechanicznych pasuje idealnie. Problem jednak w tym ,że kręci się nie w...
Witam , jestem w trakcie montażu klimatyzacji do seicento 900 , czy może ktoś mnie wspomóc jeśli chodzi o schemat podłączenia elektrycznego , dodam że klimatyzacja jest z seja 1100. Mechanicznie nie ma większego problemu , należy założyć kompresor z alternatorem dedykowany do 900 - tki (wersja 1100 ma zupełnie inną konstrukcję ,za dużo przeróbek w moim...
Nic nie piszesz czy się uporałeś czy nie. Pierwsza podstawowa sprawa to : sprawdz ładowanie .Czy jest czy nie ma ??? Pozdro. A to:
Witam. Mam problem z pokrętłem regulacji temperatury w Seicento. Pokrętło rozpoczyna się zimną temperaturą a kończy ciepłą. Niestety od jakiegoś czasu przesuwa się tylko do poziomu zimno/ciepło a z poziomu ciepłego odskakuje. Nawet jak samoczynnie się przytrzyma pokrętło temperatury na poziomie ciepłym i tak z dmuchawy leci zimne powietrze. Próbowałem...
Witam ponownie:) No więc tak... koledzy z forum wprowadzili mnie w błąd, ponieważ przekaźnik od wentylatora jest czerwony ale znajduje się obok ECU w komorze silnika obok przekaźnika pompy itd , przekaźnik wewnątrz jest od dmuchawy. Zwierając 30 i 87 silnik wentylatora pracuje. Cewka tego przekaźnika jest sterowana prawdopodobnie z ECU idą od niej dwa...
Prawda, nigdy i pod żadnym pozorem nie zdejmuje się klemy z akumulatora na pracującym silniku! Ładowanie sprawdzasz na zaciskach akumulatora, powinno być w okolicy 14V przy włączonych światłach i dmuchawie.
Czyli wg Ciebie odpalając auto zimą, na dmuchawie i światłach jadać np 4 km do pracy i z powrotem, tak samo szybko padnie 44 Ah niż dla przykładu 64 Ah? Poza tym prąd rozruchowy...to co jest w sklepie to jest tylko teoria, na papierku, często te akumulatory już podczas testu jako nowe nie mają tych parametrów. Wiesz ja zdaje sobie sprawę że takim 44...
po wymianie triody (diód wzbudzenia) ładowanie jest na poziomie 14,45V - 14,5V i nie rośnie po dodaniu gazu, pod obciążeniem (światła, ogrzewanie, dmuchawa itp.) 13,5V więc wszystko jest OK zdam jeszcze relacje po tygodniu jazdy ale myśle że będzie dobrze :) dzięki wszystkim za podpowiedzi
Chodziło o to że przy tablicy rejestracyjnej jest żarówka obok żarówki i prosiłoby się je połączyć razem ale nie Fiat musi to zrobić na dwu osobnych bezpiecznikach(zamiast dwu trzy kable).A teraz o awarii.Otóż zwarcie spowodowało gniazdo zapalniczki.Lużne śruby elementu plastykowego dookoła lewarka na którym jest mocowane gniazdo zapalniczki pozwoliły...
Witam wszystkich użytkowników i mechaników tego fiacika. Mam problem jak w temacie .Jest zimno na dworze i w moim samochodzie. Odpowietrzyłem układ , doczytałem się w jedynym poście jaki udało mi się znaleźć na elektrodzie jak to zrobić i dalej słabo grzeje .Leci ciepło ,ale słabe. Proszę o jakieś informacje na temat ogrzewania .Np. po ilu minutach...
Biorąc pod uwagę że silnik od SC 900 nie ma dmuchawy jak maluch to nie jest wcale duży w porównaniu z 126p. Jak wrócę do domu to mogę dokładniej pomierzyć i podać w miarę wymiary bo mam taki silnik w Fiacie Uno.
O żółtym przewodzie wiem dobrze i tak jest podłączone. Chodzi mi o to na czym w samochodzie pojawia sie napiecie po przekreceniu stacyjki na pozycje I pozycja I kluczyka ( podanie zasilania do radia, na nic wiecej) pozycja II kluczyka (zapalenie sie kontrolek) pozycja III kluczyka (zapalenie silnika) Ja podłączyłem do pozycji II, a nie jest to wygodne...
Witam mam trzy usterki w sejcento i prosze o porade 1. silnik ma czkawke tzn w niskim zakresie obrotów przy przyspieszaniu jest momentjakby sie przydławił i po chwili zerwie i juz normalnie(jakby miał dziurę w gazie) 2. stuki w tylnym zawieszeniu tuleje na wachaczach wyglądaja na dobre -wzrokowo nie demontowałem ich a moze amortyzatory? przebieg 65...
Fajny i praktyczny projekt. Swego czasu również wykonałem taki "elektroniczny rezystor", najpierw do Astry I, potem do seicento (ten widoczny na zdjęciach poniżej). https://obrazki.elektroda.pl/6929616700_... https://obrazki.elektroda.pl/3461059800_... U siebie dołożyłem złącze do programowania i termistor, co by zabezpieczyć...
Nic mu nie grozi raz na tydzień 10Km to wystarczy. Ale nie tankowałbym do pełna, lepiej zawsze mieć świeże paliwo w baku niż takie pół roczne albo i starsze. Powinnaś też powiedzmy raz na dwa lata wymienić olej w silniku i sprawdzać inne płyny np. chłodzący. . . Jeszcze jedno, dobrze byłoby gdybyś po zapaleniu silnik dała mu pochodzić parę chwil, żeby...
Witam wszystkich serdecznie. Zamontowałem piec eberspachera B4WSC w seicento 900 ,pozostało mi to tylko podłączyć elektrycznie pod dmuchawę … no i tu mam prośbę, gdzie się najlepiej wpiąć żeby miało to ręce i nogi. Z pieca wychodzą dwa przewody dedykowane pod wentylator (czarny i czarnofioletowy). Ktoś montował już webasto w seju ale nie potrafię...
No jak dałem 4 A na prostowniku to intensywnie co mniej niż 1 sek babelkuje, na minimum ustawienia pokazuje ze jest kolo 2,2 A i bąbelkuje a takze pokazuje aż, 15,6 A na klemach. Więc wyłączyłem - bo boję się, żeby się nie przeładował. On jest mało męczony - tylko światła i dmuchawy. A lat ma ze 12. W mrozy -15 palił za 1-2 razem. Czyli dobrze, że spytałem,...
Panowie wszystko jasne a temat można zamknąć, na 99% to akumulator który się kończy. Auto było u elektryka, wg niego wszystko z ładowaniem jest ok, a z rozrusznikiem tym bardziej. Prąd ładowania 14,4 V, po włączeniu długich świateł, ogrzewania tylnej szyby i dmuchawy na max obroty - spada do 14,2. Ponadto spadek podczas odpalania - 10,7 V, a w spoczynku...
Napięcie podczas pracy 14.3V, przy pełnym obciążeniu (radio, dmuchawa, ogrzewanie szyb, swiatla i awaryjne) 12.48V (!?) Gdy masz wszystko włączone jest duży pobór prądu a alternator swoją nominalną wydajność osiąga przy większych obr. Dodaj gazu i przy ok. 2000 obr/min zmierz jeszcze raz pod pełnym obciążeniem, powinno być 14V .
Czy radio lub wiatraczki(niewiem jak to się fachowo nazywa) zżerają prąd nawet jak się ich nie włącza? Nie wiem jakie masz radio. Jednak większość samochodowych odbiorników ma dwa kable zasilające. Jeden jest odłączany po odcięciu zapłonu (wyjęcie kluczyka ze stacyjki), ale drugi jest pod napięciem także po wyłączeniu i opuszczeniu auta. Radio może...
Witam. Mam problem z prądem w moim Fiaciku. otóż często zdarza się tak że na pewną chwile tak jakby dostaje podwójną dawkę prądu(zwłaszcza na zimnym silniku) podczas jazdy światła świecą na maksa mocniej,wycieraczki chodzą dwa razy szybciej, dmuchawa mocniej dmucha i radio się rozłącza. Po paru sekundach wszystko wraca do normy i za jakiś czas zaskoczy...
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Jeżeli ten układ wygląda jak trzy oporniki porcelanowe owinięte drucikami , to jest to opornica dmuchawy wentylatora i steruje prędkością nawiewanego powietrza do wewnątrz samochodu.Jeżeli byłaby uszkodzona (np.przepalony jeden z drucików) ,to nie działałby np. pierwszy bieg nadmuchu.Jak ci działa na wszystkich biegach ,tzn.że jest dobry. A co do ogrzewania,to...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Bardzo dziękuje za wszystkie posty! Pasek się wytarł i się slizgał dlatego go wymienilem. Podejrzewam że akumulator padł dlatego ze mam kiepskie łądowanie :/ Problem jest nadal, ale może opisze go w inny sposób. Chodzi mianowicie o dosyć duży spadek napięcia na jałowym biegu. Gdy dodam gazu -> wszystko swieci mocniej, wycierackzi chodzą szybciej, dmuchawa...
Witam, chciałbym zrobić rekuperator domowej roboty, czytałem dużo na ten temat i doszedłem do wniosku że warto spróbować. Motywuje mnie przede wszystkim mały budżet, oraz konieczność zrobienia dobrej wentylacji (duża wilgotność zimą). Proszę o zachowanie zbędnych komentarzy dla siebie, proszę o podpowiedzi techniczne. Mam mały domek 30m2 więc spróbuje...
Ok. Nie o to dokladnie mi chodzilo z zarowkami. Przyznaje, ze takim gadaniem mozna pomotac niedoswiadczonym uzytkownikom w glowach. Chyba nie umiem sie wyslowic :-) (pewnie minalem sie z powolaniem - powinienem isc do sejmu czy cos...). Ale nadal uwazam, ze gdy odbiorniki w aucie pobieraja za duzo pradu zaraz po starcie to niedobrze. Czasy sie zmieniaja,...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
No cóż, to zgodnie z postawioną tezą kolegi Xantix receptą powinno być dopuszczenie do obrotu tylko certyfikowanych kotłów. Nie manipuluj. Żadnych certyfikatów ja nie wymagam. Chodzi mi o edukację ludzi - ludzie biorą co jest bo nie mają pojęcia jak powinno wyglądać czyste spalanie węgla. Co za zysk jak kupisz kocioł 500 PLN tańszy jak Ci on zeżre...
Ale jaja, chłopak zapytał o seicento, a Wy ciągle o samochodach naćkanych elektroniką. Jeśli, napiszę jeszcze raz, JEŚLI regulator napięcia jest sprawny to nic się w seicento 1.1 nie stanie. Kolega autor nie napisał nic o ABS, radiu za 2000zł, ani o sterowniku do sondy kosmicznej. Wystarczy włączyć światła i dmuchawę i żadne piki nie uszkodzą sterownika...
montażu dmuchawy dmuchawy zawieszenie seicento seicento seicento seicento lewarek
skuter benzer mieszacz bf966 transformator ethernet
corsa świeci kontrolka check drukarka termiczna
Przepływ w rotametrach dla ogrzewania podłogowego Wymiana termostatu w lodówce Indesit NBAA 13V NX